Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Maatschappelijke discussies » Corona

Deze normale topic is gesloten en bestaat uit 171 pagina's: 1 2 3 4 ... 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171

Het is gewoon selectieve verontwaardiging. De echte oorzaken zitten niet in lockdowns maar in 20 jaar afbraakbeleid door de VVD.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

romario4wethoudervanjuine schreef op 24 februari 2022 om 18:37:

Hey goed idee Tijn! :pul :pul
We schilderen hem op een tegeltje!
Kunnen we hem sturen naar al die jongeren met depressieve klachten, naar de ouders die hun kind verloren door zelfmoord tgv de lockdowns, de ondernemersfamilies die door een hel zijn gegaan en waarvoor de doodstrijd voor hun bestaan nog maar net begonnen is, voor al die kinderen met leerachterstanden en/of sociale ontwikkelingsstoornissen, voor al die extra slachtoffers van huiselijk geweld, voor de fors toegenomen groep ouderen met eenzaamheidsklachten!
Vier de lente!! :pul :pul



Laten we wel wezen, als jij de regering verantwoordelijk wil houden voor huiselijk geweld, dan ben je, zoals mijn Hebreeuwse vrienden zeggen, mesjogge.

Verder heeft Klompje helemaal gelijk als hij verder kijkt dan de maatregelen, om oorzaken te achterhalen. Iedereen die één oorzaak denkt te kunnen vaststellen voor een complex probleem, is in feite af. Zo werkt de wereld niet. Dat is opportunisme en, afhankelijk van het onderwerp en de context, populisme.

 

+4/-1

Waar ik me een beetje aan stoor Romario, is dat jij (en met jou vele andere sceptici) hun oordeel al klaar hebben. Jij vindt dat je het in het juiste perspectief ziet, dat er onnodig leed is toegedaan aan bijv. jongeren (depressiviteit), aan ondernemers (onzekerheid bestaan) en aan de mensen in het algemeen (door alle beperkingen). Hoe meer nieuwsberichten en tweets je leest, hoe zekerder je je voelt over die conclusie en misschien ook hoe heftiger je gevoel over deze 'rechtvaardigheidsstrijd' is en je in dit topic je gelijk wilt blijven bewijzen.

En laat ik duidelijk zijn: ik vind een grondige evaluatie absoluut van groot belang. Dit is een zeer ingrijpende periode in de Nederlandse geschiedenis en voor toekomstige scenario's moet hier absoluut lering uit worden getrokken door goed te bekijken wat wel heeft gewerkt, en vooral ook wat er beter had gekund.

Maar ik weiger (op dit moment) te geloven dat er bewust, en masse, een soort waarheidsverdraaiing heeft plaatsgevonden door mensen met andere agenda's. Dat er stiekem mensen genieten van het controleren van QR-codes, van het opleggen van allerlei beperkingen aan de openstellingen van hardwerkende ondernemers. Er was namelijk wel degelijk wat aan de hand in Nederland, en ik geloof niet dat er een onderzoek gaat kunnen aantonen dat het verminderen van de contacten (= het achterliggende doel van álle maatregelen) geen enkele positieve rol heeft gespeeld bij het in toom houden van de ziekte en daarmee het zo goed als mogelijk beschikbaar houden van de zorg voor alle Nederlanders.

Achteraf kun je een koe in haar kont kijken, en kun je concluderen dat de laatste lockdown van december niet nodig was geweest. Dat we daar te voorzichtig zijn geweest, en ons hebben laten leiden door te pessimistische modellen. Maar als de ziekenhuizen, die door Delta al onder enorme druk stonden, nog verder waren belast door de (ondanks lockdown) oplopende besmettingen tot 100.000 per dag, zonder dat er maatregelen waren genomen, dan was de kritiek ook niet mals geweest.

Ik ben benieuwd naar alle conclusies die getrokken gaan worden. Naar de redenen die aangevoerd worden waarom er op sommige momenten bepaalde keuzes zijn gemaakt. En daar zullen echt wel foute keuzes bij zitten. Maar ik blijf - en noem me gerust naïef - erop vertrouwen dat ons land bestuurd wordt door professionals en dat ook in de zorg / bij het RIVM kundige mensen zitten die zich naar eer en geweten maximaal inzetten om hun werk te doen. Dat doe ik zelf bij mijn eigen baan ook, zonder dat dat betekent dat ik niet af en toe een foutje maak, of een inschatting maak die achteraf niet lijkt te kloppen. Alleen zijn er bij mij geen 17 miljoen mensen met een oordeel daarover, en daar prijs ik me zeer gelukkig mee.

 

+5/-0

Voor wat het waard is een keer mijn mening in het geheel:
Ik geloof ook niet in 1 antwoord op complexe vraagstukken. Daarnaast vind ik het ook erg gemakkelijk om, zonder zelf enige verantwoordelijkheid te dragen, vanaf de zijlijn te roepen dat alle genomen beslissingen niet deugen.

Daarnaast is er van een discussie in dit topic allang geen sprake meer en zijn er meer ongenuanceerde meningen dan genuanceerde te vinden.
Hebben de 'wappies' alles mis? Nee, er zitten echt wel steekhoudende argumenten bij.
Hebben de 'schapen' alles mis? Nee, er zitten echt wel steekhoudende argumenten bij.

Zijn er verkeerde beslissingen genomen? Absoluut!
Is er ook maar ergens op de wereld een beleid geweest, van alles in lockdown tot alles open, dat zonder fouten en het nodige commentaar geweest (van Zweden en het VK tot China en Nieuw-Zeeland)? Nee.

Ik geloof echt niet dat er grote wereldwijde agenda achter zit om iedereen eronder te krijgen al was het maar omdat, als dat de bedoeling is, dit een bijzonder omslachtige en falende manier is.
Moet er kritisch naar de genomen beslissingen en maatregelen gekeken worden? Absoluut, want er zitten ook beslissingen tussen en effecten die absoluut onwenselijk zijn. Daarom is een stevige evaluatie met lessen voor de toekomst noodzakelijk.

Daarnaast ben ik blij met het gegeven dat ik niet al die beslissingen hoef te nemen waarbij iedereen er iets van vindt, want ik denk dat het niet uitgemaakt had wie je er neer had gezet en welke beslissingen er ook genomen zouden zijn, er zou altijd bijzonder veel commentaar geweest zijn. Dat zit ook gewoon al eeuwen in de volksaard en waar vroeger die meningen op het werk/in de kroeg geventilleerd worden heeft iedereen nu social media waardoor het ineens een stuk zichtbaarder geworden is.

 

+7/-0

Wat een nuance en redelijkheid, dat kan toch zeker niet de bedoeling zijn van dit forum!?

 

+3/-0

Tijn, zeker als je pleit voor nuance noemen ze waar ik woon jouw conclusies over hetgeen ik beweer klinkklare bullshit want uit de context geplaatste totale plank mis!

Even om te beginnen:
Ik geloof niet in de WEF /Schwab theorie en heb daar hier bij herhaling duidelijk stelling over genomen

Waar het mij, nogmaals, om gaat is dat een klein groepje (OMT/RIVM) een enorme impact hebben gehad op het coronabeleid en daarmee op politieke besluiten die diep ingrepen in de maatschappij en persoonlijke vrijheden.
Dat zij in den beginne niet wisten wat er op ons af kwam, begrijp ik. Alle beslissingen die in die periode gemaakt zijn staan buiten discussie voor mij, goed of fout. Dat is inderdaad achteraf wijsheid.

Waar het echter fout ging, is dat het kleine clubje “wij van WC eend” gaandeweg de rit de grondslagen voor hun aannames niet met andere experts wilden delen; wat wetenschappelijk gezien een volstrekt normale en nodige zaak zou zijn geweest.
En dat ze daardoor steeds meer en meer in een tunnel terecht kwamen.
Dat op basis van dit kleine clubje experts in december Nederland als énige land in een harde lockdown ging.
En dat dit niet zomaar een kleine ingreep was, ik kan maar niet begrijpen waarom daar hier zo licht over gedaan wordt! Als je de impact hiervan niet kunt of wilt zien ben je echt onder een steen gaan leven.

Die laatste lockdown en alle modellen die daaraan ten grondslag liggen waren missers van een ongekende orde.

Maar, en daar komt het, de verantwoordelijken worden hiervoor niet verantwoordelijk gehouden. En blijven dus lekker zitten.
Ongezonde situatie voor nu en de toekomst. Ik kan niet begrijpen dat mensen hier niet zouden vinden dat er grondig onderzocht moet worden wat er fout is gegaan. Hoe kun je in godsnaam leren van je fouten als je de fouten niet eens wilt onderkennen?!
Evenzeer als ik niet kan begrijpen waarom de adviesorganen en hun functioneren niet ter discussie mogen staan!?

 

+1/-2

open/sluit de onderstaande quote:

romario4wethoudervanjuine schreef op 25 februari 2022 om 18:42:

Tijn, zeker als je pleit voor nuance noemen ze waar ik woon jouw conclusies over hetgeen ik beweer klinkklare bullshit want uit de context geplaatste totale plank mis!



Had wellicht een komma of twee bij gekund, maar verder eens.

 

+1/-0

Deze reactie is verwijderd door de originele poster.

https://www.msn.com/nl-nl/nieuws/binnenland/europees-coronabewijs-toch-verlengd-kabinet-speelt-met-vertrouwen-burgers/ar-AAUKdGD?ocid=msedgntp
Omtzigt legt de vinger weer goed op de zere zwerende plek!
Brussel moet vooral zo doorgaan :kots :kots

Dit bericht is gewijzigd op 7 maart 2022, 21:36:25.

 

+1/-1

De "wappies" krijgen gelijk
Onze uber inclusieve partijen en ons verenigd Europa vind duidelijk some more equal than others!
Ook typisch dat de partijen die hard schreeuwen om de vrijheid over je eigen lijf te beschikken zo een dubbele moraal hebben. Zum kotzen :kots :kots :kots :kots

https://www.limburger.nl/cnt/dmf20220309_95198859link

Dit bericht is gewijzigd op 9 maart 2022, 21:18:33.

 

+1/-1

Goed nieuws! Je kunt je reisprik gaan halen!!!!!! :pul :pul
https://twitter.com/ministerVWS/status/1502277746843607040
We zijn inmiddels dus in de waanzinnige situatie beland dat het argument om je te laten vaccineren niet meer de angst voor het virus is. Nee je moet je laten prikken want tja...anders kun je niet reizen natuurlijk!
Maar dat is toch logisch??! :kots

Is er hier nog iemand die dit kan of wenst te verdedigen?|
Ik mag hopen van niet want dit is the bloody shame! The bloody shame!

 

+1/-1

open/sluit de onderstaande quote:

romario4wethoudervanjuine schreef op 11 maart 2022 om 21:16:

Goed nieuws! Je kunt je reisprik gaan halen!!!!!! :pul :pul
https://twitter.com/ministerVWS/status/1502277746843607040
We zijn inmiddels dus in de waanzinnige situatie beland dat het argument om je te laten vaccineren niet meer de angst voor het virus is. Nee je moet je laten prikken want tja...anders kun je niet reizen natuurlijk!
Maar dat is toch logisch??! :kots

Is er hier nog iemand die dit kan of wenst te verdedigen?|
Ik mag hopen van niet want dit is the bloody shame! The bloody shame!



Het begint een beetje je persoonlijke forum te worden, gezien uit het uitblijven van de reacties.

 

+3/-1

Klopt!
En dat zegt mij meer over het gebrek aan tegenargumenten.
Maar ik blijf dingen signaleren. Doe er mee wie er wat mee wil doen.
Ik vind het namelijk erg stiekem zoals we nu een kant uit gerommeld worden en ik vind een groot deel van de Nederlandse bevolking schapen dat ze dat allemaal zomaar laten gebeuren.

In dat kader:
https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/4053582/stoppen-met-massaal-testen-en-isolatie-bij-corona-vindt-etz-viroloog-murk

 

+1/-1

open/sluit de onderstaande quote:

romario4wethoudervanjuine schreef op 12 maart 2022 om 07:31:

Klopt!
En dat zegt mij meer over het gebrek aan tegenargumenten.
Maar ik blijf dingen signaleren. Doe er mee wie er wat mee wil doen.
Ik vind het namelijk erg stiekem zoals we nu een kant uit gerommeld worden en ik vind een groot deel van de Nederlandse bevolking schapen dat ze dat allemaal zomaar laten gebeuren.

In dat kader:
https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/4053582/stoppen-met-massaal-testen-en-isolatie-bij-corona-vindt-etz-viroloog-murk



Weet ik niet.
Het zegt mij meer, dat mensen er klaar mee zijn, met de discussie, met het "Ik ben voor of ik ben tegen". Hun zegeningen tellen nu zo goed als alles weer mag, en er misschien andere zaken in de wereld spelen die belangrijker zijn.

Jouw standpunt is duidelijk, het is je goed recht om die discussie (is het een discussie?) Aan te blijven zwengelen. Ergens heb ik daar ook nog wel waardering voor. Maar ik ben niet zo van de termen als schapen, of wappies (die weer anderen gebruiken).

 

+3/-1

open/sluit de onderstaande quote:

Weet ik niet. Het zegt mij meer, dat mensen er klaar mee zijn, met de discussie, met het "Ik ben voor of ik ben tegen". Hun zegeningen tellen nu zo goed als alles weer mag, en er misschien andere zaken in de wereld spelen die belangrijker zijn.


Dat is lekker makkelijk!
Andere dingen die in de wereld gebeuren betekenen niet dat je zomaar hoeft toe te laten dat 40% van de Nederlandse bevolking nu of op korte termijn het recht ontzegt wordt om vrij te reizen!
Als we daar al zo makkelijk aan voorbij gaan dan zijn we dus aan de ene kant bezig een dictatuur te bestrijden om er onder dat mom hier stapje voor stapje een op te tuigen.
En zo gaat dat, stapje voor stapje.
Als jij en anderen daar zomaar aan voorbij willen gaan moeten jullie dat zelf weten.
Maar ik heb kinderen en hoe klein wellicht mijn bijdrage, ik blijf ageren tegen dit soort gevaarlijke ontwikkelingen.

 

+1/-1

Prima. Jij pleit voor vrij reizen voor je kinderen. Ik blijf het selectieve verontwaardiging vinden. Het onrecht en de afbraak van voorzieningen door met naame de "christelijke" en de liberale partijen is al 25 jaar bezig.

 

+1/-0

Whataboutism! Doet het altijd goed in specifiek topic! :ja :ja

 

+1/-0

Ja. In dit geval wel. Ik kan je ook een schaap noemen omdat je je daar niet druk over gemaakt hebt, doet het ook heel goed.

 

+1/-0

Dat kun je doen, zou echter geen sterktebod zijn.
Om het even toe te spitsen op het acutele punt som ik nog even voor je op:
1- Europees gaat besloten worden dat de coronapas tot juli 2023 blijft
2- Ondanks dat Nederland zelf de coronapas intern terzijde heeft gelegd, gaat Nederland hier niet tegen stemmen, sterker, ze stemmen mee.
3- In concreto betekent dat dat 40% van de Nederlanders vanaf nu de grens niet meer over mogen
4- Goede vrienden van ons mogen hun dochter en haar gezin in Duitsland niet meer bezoeken omdat zij niet geboosterd zijn.
5- Wij vinden dat blijkbaar normaal want 'eigen schuld dikke bult", hadden ze hun booster maar moeten pakken
6- Een booster die wij hier kennelijk (terecht) niet meer nodig vinden, want hier is alles vrij.

Als je niet kunt zien wat een enorme impact dat op de persoonlijke vrijheden is, dan wens ik je welterusten.

 

+1/-0

Stapje voor stapje richting een technocratische dictatuur.... :kots
https://danielvdtuin.substack.com/p/wob-documenten-censuur?s=r

 

+1/-0

Deze normale topic is gesloten en bestaat uit 171 pagina's: 1 2 3 4 ... 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171

PSV Forum » Maatschappelijke discussies » Corona