Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Maatschappelijke discussies » Corona

Deze normale topic is gesloten en bestaat uit 171 pagina's: 1 2 3 4 ... 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171

open/sluit de onderstaande quote:

romario4wethoudervanjuine schreef op 12 maart 2022 om 08:55:

open/sluit de onderstaande quote:

Weet ik niet. Het zegt mij meer, dat mensen er klaar mee zijn, met de discussie, met het "Ik ben voor of ik ben tegen". Hun zegeningen tellen nu zo goed als alles weer mag, en er misschien andere zaken in de wereld spelen die belangrijker zijn.


Dat is lekker makkelijk!
Andere dingen die in de wereld gebeuren betekenen niet dat je zomaar hoeft toe te laten dat 40% van de Nederlandse bevolking nu of op korte termijn het recht ontzegt wordt om vrij te reizen!
Als we daar al zo makkelijk aan voorbij gaan dan zijn we dus aan de ene kant bezig een dictatuur te bestrijden om er onder dat mom hier stapje voor stapje een op te tuigen.
En zo gaat dat, stapje voor stapje.
Als jij en anderen daar zomaar aan voorbij willen gaan moeten jullie dat zelf weten.
Maar ik heb kinderen en hoe klein wellicht mijn bijdrage, ik blijf ageren tegen dit soort gevaarlijke ontwikkelingen.



Waar zeg ik dat ik daar aan voorbij ga?
Het enige wat ik probeer aan te geven, is dat de laatste postings (afgelopen 2 weken) enkel van jou zijn. En dat ik denk dat reacties uitblijven omdat mensen er klaar mee zijn. Enfin, lees het maar terug.
Ik maak je zelfs nog een verkapt compliment, maar dat even terzijde.

 

+2/-0

En ik zeg dat mensen zelf moeten weten of ze er klaar mee zijn.
Maar HET is nog niet klaar! Dat was steeds het argument wat door diezelfde mensen gebruikt werd toen ik een maand of 2 geleden pleitte om heel gauw met die waanzinnige lockdown te stoppen. "het "(virus) is nog niet klaar.
Nu in Nederland echter bewezen is dat het wel degelijk klaar is (zie ook het artikel wat ik net postte van viroloog Murk) vinden diezelfde mensen dat het nu wel klaar is.|

Maar hoe kan het in godsnaam klaar geacht worden als aan de andere kant diep ingrijpende vrijheidsbeperkingen worden opgelegd voor iets wat klaar geacht moet worden?

En ja, dat mensen daar zomaar licht over heen stappen vind ik schaapachtig en bovendien een zeer gevaarlijke ontwikkeling.
Het geeft een vrijbrief aan onze Europese regeringsleiders.
Dat mandaat hebben wij ze niet gegeven!

 

+1/-1

open/sluit de onderstaande quote:

romario4wethoudervanjuine schreef op 12 maart 2022 om 11:06:

En ik zeg dat mensen zelf moeten weten of ze er klaar mee zijn.
Maar HET is nog niet klaar! Dat was steeds het argument wat door diezelfde mensen gebruikt werd toen ik een maand of 2 geleden pleitte om heel gauw met die waanzinnige lockdown te stoppen. "het "(virus) is nog niet klaar.
Nu in Nederland echter bewezen is dat het wel degelijk klaar is (zie ook het artikel wat ik net postte van viroloog Murk) vinden diezelfde mensen dat het nu wel klaar is.|

Maar hoe kan het in godsnaam klaar geacht worden als aan de andere kant diep ingrijpende vrijheidsbeperkingen worden opgelegd voor iets wat klaar geacht moet worden?

En ja, dat mensen daar zomaar licht over heen stappen vind ik schaapachtig en bovendien een zeer gevaarlijke ontwikkeling.
Het geeft een vrijbrief aan onze Europese regeringsleiders.
Dat mandaat hebben wij ze niet gegeven!



Maar goeie vriend, wie zegt dat mensen daar licht overheen stappen dan? Omdat ze niet reageren op je postings? Of inhoudelijk met jou de discussie aan gaan?

Laat ik in deze voor mezelf spreken.
Mijn gevoel/mening over het virus, is wel degelijk wat bijgedraaid, sterker, ook op punten die jij eerder al aangaf. Nogmaals, credits daarvoor. Maar op bepaalde punten ook niet.
Dat is een ander iets als de discussie of dialoog aan willen of kúnnen gaan. Misschien wel om je fanatieke manier van reageren, maar dat is mijn mening.

 

+1/-0

Ze gaan blijkbaar met niemand de discussie aan. Ze hebben blijkbaar niks te melden.
Prima, ik wel, en dat doe ik ook.
En over felle manier van discussiëren gesproken, mij is een paar maanden terug nog verweten dat ik maar vond dat kankerpatiënten geen behandeling moesten krijgen omdat ik onverantwoorde dingen wilde.
Ik schoffeer niemand persoonlijk. Maar ik neem wel duidelijk stelling.
En ik onderbouw met argumenten en feiten. Wanneer dat als fel beschouwd wordt kan ik daar niks mee.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

romario4wethoudervanjuine schreef op 12 maart 2022 om 15:49:

Ze gaan blijkbaar met niemand de discussie aan. Ze hebben blijkbaar niks te melden.
Prima, ik wel, en dat doe ik ook.
En over felle manier van discussiëren gesproken, mij is een paar maanden terug nog verweten dat ik maar vond dat kankerpatiënten geen behandeling moesten krijgen omdat ik onverantwoorde dingen wilde.
Ik schoffeer niemand persoonlijk. Maar ik neem wel duidelijk stelling.
En ik onderbouw met argumenten en feiten. Wanneer dat als fel beschouwd wordt kan ik daar niks mee.



Ik vind dat te kort door de bocht.
Misschien bespreken ze dit in eigen familie kring, vriendengroep, werk. Of vind iemand het lastig om het gevoel onder woorden te brengen. Zeker als je ziet dat hier hele lappen tekst geschreven staan.

Ik ben het op zich met je eens dat een dialoog in algemene zin je verder brengt. Maar de manier waarop, en dan bedoel ik niet naar jou, kan mensen afremmen.

Overigens, heb ik niet fel in bewoording gebruikt, maar fanatiek.

 

+1/-0

Ik noem het eerder bevlogen.
Ik vind het best prima dat mensen het in hun privé situatie bespreken.
Gaat alleen een beetje voorbij aan de functie van een discussieforum.
Bovendien waren mensen wel present toen het nog doom and gloom tijd was.
Als je die draad die ik vorige pagina postte over het wob onderzoek, kun je lezen dat die politiek bewust en met manipulatie gevoerd is.
Als mensen ze destijds verdedigd hebben, als destijds bewust tegengeluid zwart gemaakt is, dan vind ik het fnuikend als mensen op dit forum die destijds wel mee liepen in de doctrine, nu hun kop in het zand steken.
Het volk krijgt de leiders die het verdiend.
Het gezond kritisch vermogen lijkt in Nederland erg aan slijtage onderhevig.
En elke stap die we daarin accepteren, is een stap meer richting een technocratische dictatuur.
En nee, ik overdrijf niet!
Dat is precies het mechanisme waarop Putin een groot deel van de Russen de afgelopen decennia heeft bespeeld.

 

+1/-0

Misschien is het iedereen het wel met je eens en reageren ze daarom niet.

 

+1/-0

Zou inhoudelijk gezien terecht zijn :B

 

+1/-0

Ik hoor daar wel bij. Ik vind het absurd, maar ik ben niet anders gewend van dit kabinet. Nietsontzienende Machtspolitici.

 

+1/-0

Maar het is niet sec een Nederlandse kwestie, Brussel speelt daarin ook een zeer lugubere rol.
Ik verbaas mij bijvoorbeeld zeer over dit soort escapades
https://www.telegraaf.nl/nieuws/754270804/von-der-leyen-steeds-verder-in-het-nauw-door-geheime-sms-jes-aan-pfizer-baas
en hoe snel en gemakkelijk die nu al weer in de doofpot zitten!

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

romario4wethoudervanjuine schreef op 12 maart 2022 om 19:11:

Ik noem het eerder bevlogen.
Ik vind het best prima dat mensen het in hun privé situatie bespreken.
Gaat alleen een beetje voorbij aan de functie van een discussieforum.
Bovendien waren mensen wel present toen het nog doom and gloom tijd was.
Als je die draad die ik vorige pagina postte over het wob onderzoek, kun je lezen dat die politiek bewust en met manipulatie gevoerd is.
Als mensen ze destijds verdedigd hebben, als destijds bewust tegengeluid zwart gemaakt is, dan vind ik het fnuikend als mensen op dit forum die destijds wel mee liepen in de doctrine, nu hun kop in het zand steken.
Het volk krijgt de leiders die het verdiend.
Het gezond kritisch vermogen lijkt in Nederland erg aan slijtage onderhevig.
En elke stap die we daarin accepteren, is een stap meer richting een technocratische dictatuur.
En nee, ik overdrijf niet!
Dat is precies het mechanisme waarop Putin een groot deel van de Russen de afgelopen decennia heeft bespeeld.



Bevlogen is een mooie middenweg, I'll take it ;)

Op zich ben ik het eens met wat je zegt, al denk ik dat het voor een aantal te maken heeft met dat ze de discussie, en het onderwerp moe zijn. Daarbij was de situatie toen anders.

Het is geen welles nietes voor mij, eerder een gevoel.

Aangaande je opmerking over "het volk krijgt de leiders die het verdiend"; dat is waar. Maar ook niet nieuw. Voor die vraag is/was een ander forum actief.

 

+1/-0

voor wie mijn draadje over de uitkomst van de wob onderzoeken teveel lees werk vind
https://twitter.com/lientje1967/status/1502702857769959424?cxt=HHwWgIC-hbOS1topAAAA
https://twitter.com/FleurAgemaPVV/status/1502689032513409033?cxt=HHwWksCy7dTtz9opAAAA
Ik hoop dat de onderste steen boven komt.

 

+1/-0

https://twitter.com/MinVWS/status/1502305869870075904

open/sluit de onderstaande quote:

Dan kun je vanaf 16 maart een extra mRNA-prik krijgen. Hiermee kunnen problemen met inreizen in sommige landen worden opgelost. Voor de extra prik is geen medische noodzaak.



Goede boodschap van het ministerie van VOLKSGEZONDHEID.
Prima beleid in ons verenigd Europa.
Het coronabeleid is zwaar failliet. En wij zijn moreel failliet als wij aan deze waanzin mee blijven werken :kots

 

+1/-1

Ja, maar wat moet je dan Romario? Die prik niet halen, en vervolgens op het vliegveld geweigerd worden vanwege je vaccinatiestatus? Maar gewoon in NL op vakantie gaan, terwijl iedereen om je heen die geen Janssen heeft gehad, wel gewoon naar het buitenland gaat?

Kijk, de reden dat ik niet meer reageer in dit topic, is omdat er in mijn ogen geen discussie meer is. Natuurlijk is het van de zotten dat mensen een prik moeten halen, die medisch geen toegevoegde waarde heeft, omdat ze anders niet mogen reizen. Ik denk dat weinigen het daar mee oneens zijn. Ik zou dan ook hopen / verwachten, dat net als Nederland, alle andere Europese landen dezelfde stappen nemen en die 'reispas' op korte termijn niet meer nodig achten.

Alle andere zaken die je in dit topic aanstipt, tja.. in mijn ogen standaard politiek geneuzel. Misschien heel belangrijk voor mensen die voorvechter zijn van democratie, maar voor mij als 'gewone burger die zich daar niet druk over wil maken', niet echt het lezen waard. En zonder me erin verdiept te hebben, lijk ik jouw gevoel / standpunt over al deze punten ook wel te delen.

Maar, is het nou echt heel gek dat ze de reispas als 'mogelijk gereedschap' nog een tijd lang in de kist willen hebben liggen? Zodat ze, bij verandering in de situatie, makkelijk kunnen terugvallen op dit instrument, wat veel tijd heeft gekost om te ontwikkelen? De COVID-situatie is de afgelopen jaren zo vaak gewijzigd, dat ik er nu nog niet gerust op durf te zijn dat we er na 'omicron' zomaar vanaf zijn. Natuurlijk, ik hoop het van harte, net als iedereen. Maar wie zegt dat er straks niet weer ergens een andere variant opduikt, die ook weer de wereld rond gaat?

 

+4/-0

Het is maar een griepje...

open/sluit de onderstaande quote:

A series of recent studies document long term brain-damage in as many as one quarter of all those infected regardless of the severity of the initial disease



https://www.forbes.com/sites/williamhaseltine/2022/03/14/covid-19-long-term-brain-injury/?sh=4e587bf6454c

 

+1/-1

Ik heb dit artikel nog maar heel globaal gelezen, maar het gaat in ieder geval over de virusmutatie vóór omicron!
Laat ons vooral de discussie zuiver houden. Het virus is in de tijd veranderd en we moeten appels met appels blijven vergelijken.

Het wetenschappelijk bureau van Groen Links legt prima de vingers op zere plekken
https://www.wetenschappelijkbureaugroenlinks.nl/tijdschrift/voorjaar-2022/twee-jaar-corona-tijd-voor-reflectie
Als je nu naar Duitsland gaat, zie je dat daar met grote verbazing naar ons gekeken wordt.
De regels en maatregelen daar zijn zeer streng, de angst regeert daar nog behoorlijk.
Laat ons eerlijk zijn, jullie, net zo zeer als ik, kennen op dit moment plenty mensen die omicron hebben of hadden (gevaccineerden, niet geboosterden, ongevaccineerden) en de massa heeft echt maximaal het verloop van een "normale" griep of nog minder.

 

+1/-0

Omikron is inderdaad zeer mild. Ons gezin heeft het gehad (ik had alleen een loopneus, that's it) en velen rondom mij ook. Degenen zonder of met minder vaccinaties hadden overigens het meeste last (enigszins logisch), maar zelfs ouderen met overgewicht en longproblemen konden het virus prima hebben. Wat dat betreft zou ik op dit moment zeggen: alleen zij die zich zorgen maken laten prikken, en verder stoppen met alle testen en maatregelen, dit kunnen we wel aan.
Alleen hopen dat er komende winter niet ineens weer een rotvariant langskomt.

Ik weet alleen niet of dat van die hersenschade niet voor omikron geldt. Dat gaat om langdurige klachten, dat staat los van hoe vervelend het verloop was, lijkt me.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Ik weet alleen niet of dat van die hersenschade niet voor omikron geldt. Dat gaat om langdurige klachten, dat staat los van hoe vervelend het verloop was, lijkt me


Dat weet nog niemand. Het onderzoek wat hier gepost is gaat in ieder geval over een eerdere periode en dus andere varianten.
Omicron is pas sinds een paar maanden dominant dus daar kun je links of rechtsom nog niks over zeggen.

Totaal voor mijn eigen verantwoording en als niet medicus en dus niet ter zake kundig, maar toch een theorie.
Ik zou me zomaar voor kunnen stellen dat het feit dat eerdere varianten diep de longen ingingen en dus impact hadden op de zuurstofopname.
Bekend is dat organen schade oplopen als zij een bepaalde periode te weinig zuurstof krijgen.
Lijkt me in ieder geval nog heel veel meer, breder en aanvullend onderzoek nodig om echt goede conclusies te kunnen vellen.

 

+1/-0

Die theorie klinkt plausibel.

Dat zeg ik zonder kennis van zaken.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

romario4wethoudervanjuine schreef op 22 maart 2022 om 22:05:

open/sluit de onderstaande quote:

Ik weet alleen niet of dat van die hersenschade niet voor omikron geldt. Dat gaat om langdurige klachten, dat staat los van hoe vervelend het verloop was, lijkt me


Dat weet nog niemand. Het onderzoek wat hier gepost is gaat in ieder geval over een eerdere periode en dus andere varianten.
Omicron is pas sinds een paar maanden dominant dus daar kun je links of rechtsom nog niks over zeggen.

Totaal voor mijn eigen verantwoording en als niet medicus en dus niet ter zake kundig, maar toch een theorie.
Ik zou me zomaar voor kunnen stellen dat het feit dat eerdere varianten diep de longen ingingen en dus impact hadden op de zuurstofopname.
Bekend is dat organen schade oplopen als zij een bepaalde periode te weinig zuurstof krijgen.
Lijkt me in ieder geval nog heel veel meer, breder en aanvullend onderzoek nodig om echt goede conclusies te kunnen vellen.

Het lijkt niet met zuurstoftekort te maken te hebben. Covid zelf kan in de hersenen komen (griep of een verkoudheid niet) en daar komt dan ook een afweerreactie en die kan de hersenen beschadigen.

https://www.sciencedaily.com/releases/2020/12/201217154046.htm
https://www.nature.com/articles/s41392-021-00719-9

Eens dat veel onderzoeken gebaseerd zijn op eerdere varianten. Hoewel het virus zelf niet veranderd is (want de testen die naar het virus kijken werken nog steeds), is de spike (verpakking) wel gemuteerd en dat heeft dus wel effecten hoe het lichaam reageert en waar het schade aan kan richten.

Dat er mensen zijn die na Omicron een smaak/geur kwijt zijn (wat aangestuurd wordt door je herenen), neurologische klachten hebben, lijkt het nu ook wel voor te komen. Al is de vraag hoe vaak. Overigens zal niet iedereen met een lichte hersenbeschadiging/krimp dit merken bij dagelijkse werkzaamheden of pas na verloop van tijd.

 

+5/-1

Deze normale topic is gesloten en bestaat uit 171 pagina's: 1 2 3 4 ... 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171

PSV Forum » Maatschappelijke discussies » Corona