Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Algemeen PSV Forum » Ruud van Nistelrooij

Deze normale topic is open en bestaat uit 22 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... 18 19 20 21 22

Ik ben benieuwd naar PSV vanavond. Wederom een stugge tegenstander die vanuit de verdediging speelt. Teze en Mwene zou ik laten staan. Om enigszins een opbouw van achteruit te krijgen zou ik kiezen voor Guti en jawel Obispo op links achter.
Ik weet best dat ie daar weinig ervaring heeft maar centraal komt ie tekort voor PSV.
Verder zou ik kiezen voor een linksbenige speler op linksbuiten en een rechtsbenige speler op rechtsbuiten. Ouderwets wellicht maar ik geloof erin. Of tenminste aan een kant.
Verder zou Ruud eens kunnen kijken naar Alfred Schreuder. Die analyseert een tegenstander (rangers) en komt tot de conclusie dat een statische spits niet gaat werken. Dat soort tactische vondsten verwacht ik van een trainer van PSV. Ik heb nu niet het idee dat er een idee achter zit. Het blijft gokken op individuele ingevingen.

 

+1/-0

Iemand die niet kan voetballen en nog nooit als linksback heeft gespeeld als linksback gaan zetten klinkt inderdaad als een geweldig plan voor de opbouw van achteruit :D

 

+1/-2

open/sluit de onderstaande quote:

ShinyAzurill schreef op 08 september 2022 om 10:32:

Iemand die niet kan voetballen en nog nooit als linksback heeft gespeeld als linksback gaan zetten klinkt inderdaad als een geweldig plan voor de opbouw van achteruit :D



Klopt is ook een geweldig plan. Je kunt namelijk beter een opbouwende centrale verdediger hebben. Je kunt Obispo ook lekker laten staan. Is ook een geweldig plan.
Reiziger werd ook ineens op de back positie gezet. Pakte niet eens heel verkeerd uit.

 

+1/-0

Och, Ruud. Had toch voet bij stuk gehouden. Je intuïtie gevolgd. Als dit niet behoorlijk beter wordt, dan krijgt je zorgvuldig opgebouwde trainersloopbaan straks een enorme deuk. Al moet gezegd dat het tactisch ook wel van een bedroevend niveau is. Er kan een boeing landen in de ruimtes tussen de linies.

 

+1/-0

De interviews met Ruud voor aanvang van het seizoen stemden me hoopvol (een mix van Robson, Hiddink en Simeone), maar tot nu toe valt het veldspel me echt heel vies tegen.

Er zit een enorme angst in het team. Bij balbezit van de tegenstander zetten we maar half druk, durven niet door te dekken en daardoor ontstaan er enorme gaten op het middenveld. Daar wandelt de tegenstander (vandaag een keer of 4), zo 40 meter doorheen.

Aanvallend kan ik geen plan ontdekken. Ok, we hebben geen spits (John?), maar ook als die er wel instaat, spelen we met 2 buitenspelers die naar binnen komen. Vorig jaar ervoer Zahavi hoe frustrerend het is dat je geen voorzetten krijgt, Luuk gaat dat ook meemaken.

Het tempo ligt vervolgens zo laag, dat je niet anders kunt doen dan een tikkie breed of terug. Ruud moet voor de balans heel snel Guti terug in het veld brengen. Even stoppen met 18 jarige huurspelers inbrengen, en…. Zo kan ik nog wel even doorgaan.

Er is voor Ruud dan ook heel, heel veel werk aan de winkel.

 

+1/-0

Volgens mij speelt tegenwoordig wel heel de wereld met naar binnen trekkende buitenspelers. Ik denk vooral dat Zahavi niet zo'n moderne spits was, meer het type afmaker. Maar de tijd dat je Inzaghi's of Makaays tegenkwam bij de topclubs, ligt wel achter ons.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

tijn0 schreef op 08 september 2022 om 21:19:

Volgens mij speelt tegenwoordig wel heel de wereld met naar binnen trekkende buitenspelers. Ik denk vooral dat Zahavi niet zo'n moderne spits was, meer het type afmaker. Maar de tijd dat je Inzaghi's of Makaays tegenkwam bij de topclubs, ligt wel achter ons.



Als de hele wereld op een bepaalde manier speelt, moet je misschien juist eens wat anders doen, overigens, Man City, maar ook Barcelona hebben toch wel goaltjesdieven pur sang in huis gehaald?

 

+1/-0

Onder Schmidt zag je voorin nog wel eens wat positiewisselingen. Dat lijkt nu ook een stuk minder te gebeuren.

 

+1/-1

open/sluit de onderstaande quote:

Marciano_Vink schreef op 08 september 2022 om 22:30:

open/sluit de onderstaande quote:

tijn0 schreef op 08 september 2022 om 21:19:

Volgens mij speelt tegenwoordig wel heel de wereld met naar binnen trekkende buitenspelers. Ik denk vooral dat Zahavi niet zo'n moderne spits was, meer het type afmaker. Maar de tijd dat je Inzaghi's of Makaays tegenkwam bij de topclubs, ligt wel achter ons.



Als de hele wereld op een bepaalde manier speelt, moet je misschien juist eens wat anders doen, overigens, Man City, maar ook Barcelona hebben toch wel goaltjesdieven pur sang in huis gehaald?



Haaland? Lijkt me een uitstekende kapstokspits. Zelfde geldt voor Lewandowski. Die kun je in de combinatie betrekken. Dat kon je met Zahavi niet, want die leverde elke bal in. En dat doet Luuk ook best vaak, helaas.

Nu is Haaland sowieso de beste spits ter wereld, dus daar gelden wellicht andere regels voor.

De hele wereld speelt met naar binnen trekkende buitenspelers, om de kans op doelpunten te vergroten. Van mij mag PSV het voetbal opnieuw uitvinden, maar we slagen er niet eens in het voetbal te evenaren.

 

+1/-0

Van een trainer van PSV verwacht ik een duidelijke spelopvatting. Het lijkt nu helemaal nergens op. PSV moet het hebben van een incidentele bevlieging van een speler. Een tactisch concept is er niet.
Je zou toch denken dat Ruud dit ook ziet. Maar hij rept over een proces en vond het gisteren dus wel aardig. Het leek echt helemaal nergens op. Na 70 min. was de pijp leeg. Uiteindelijk mag je nog blij zijn dat die noren in blessuretijd niet de winnende binnenschieten.

Als coach moet je eens harde beslissingen durven te nemen. Gakpo was gisteren wederom slecht. Ja hij maakt de 1-1 maar verder heeft ie nauwelijks iets goed gedaan. Zet hem dan op de bank of op een andere positie. Veerman voetbalt in balbezit leuk mee. een leuk steekballetje hier en leuk steekballetje daar maar verdedigend denken zit niet in zijn systeem. En dat kan niet als je zo graag op 8 wilt spelen. Max is al weken slecht. Ik zou zeggen probeer daar eens iemand anders. Slechter dan dit wordt het echt niet.
Vertessen is geen spits. Hij is in mijn ogen meer een buitenspeler. En dan ook nog enkel bruikbaar op de counter. Want als de ruimtes klein worden weet Vertessen het niet meer. Vorig jaar stond het blok Guti-Sangare op het middenveld. Dit functioneerde prima. Waarom in hemelsnaam dit uit elkaar halen? Omdat onze volendamse vriend niet op 10 wil spelen? En als je dan al kiest voor Veerman op 8. Stel Guti dan op ipv Obispo. Wellicht krijg je dan nog iets van opbouw van achteruit.

 

+3/-1

open/sluit de onderstaande quote:

De Tsaar schreef op 09 september 2022 om 09:19:

Als coach moet je eens harde beslissingen durven te nemen. Gakpo was gisteren wederom slecht. Ja hij maakt de 1-1 maar verder heeft ie nauwelijks iets goed gedaan. Zet hem dan op de bank of op een andere positie. Veerman voetbalt in balbezit leuk mee. een leuk steekballetje hier en leuk steekballetje daar maar verdedigend denken zit niet in zijn systeem. En dat kan niet als je zo graag op 8 wilt spelen. Max is al weken slecht. Ik zou zeggen probeer daar eens iemand anders. Slechter dan dit wordt het echt niet.



Inderdaad niet te volgen en niet te verdedigen waarom Gakpo en Veerman gisteren allebei zo lang mochten blijven staan. Waren in de tweede helft de zwakste schakels, niet vooruit te branden en raakten beiden, op Gakpo's doelpunt na, geen bal goed. Slap dat RvN niet in greep.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

EHVDGXT schreef op 09 september 2022 om 09:29:

open/sluit de onderstaande quote:

De Tsaar schreef op 09 september 2022 om 09:19:

Als coach moet je eens harde beslissingen durven te nemen. Gakpo was gisteren wederom slecht. Ja hij maakt de 1-1 maar verder heeft ie nauwelijks iets goed gedaan. Zet hem dan op de bank of op een andere positie. Veerman voetbalt in balbezit leuk mee. een leuk steekballetje hier en leuk steekballetje daar maar verdedigend denken zit niet in zijn systeem. En dat kan niet als je zo graag op 8 wilt spelen. Max is al weken slecht. Ik zou zeggen probeer daar eens iemand anders. Slechter dan dit wordt het echt niet.



Inderdaad niet te volgen en niet te verdedigen waarom Gakpo en Veerman gisteren allebei zo lang mochten blijven staan. Waren in de tweede helft de zwakste schakels, niet vooruit te branden en raakten beiden, op Gakpo's doelpunt na, geen bal goed. Slap dat RvN niet in greep.



Heb veel vraagtekens bij RvN als coach maar dit begrijp ik wel. Als psv er ook maar iets van gaat maken dit seizoen dan moeten je in potentie beste spelers renderen. Om heb er nu al uit te halen gaat daar niet aan meehelpen.

 

+1/-0

"Trainer Ruud van Nistelrooij van PSV blikte vrijdagmorgen alvast vooruit op het treffen van zijn club met RKC van zondagmiddag. Daags na de voor de Eindhovenaren teleurstellende uitslag tegen het Noorse Bodø/Glimt leek Van Nistelrooij er niet gerust op dat het tegen RKC makkelijk zal gaan. ,,Het wordt een hele lastige en moeilijke wedstrijd”, voorzag de coach, die het allerminst een ‘prettig’ affiche vindt na twee teleurstellingen."

Thuis tegen RKC? Hij is nu al helemaal de weg kwijt. Denkt RvN dat hij nog steeds trainer van Jong PSV is? Wat een treurnis.

 

+2/-1

Dus jij zegt; PSV totaal niet in vorm, kort naar een Europese wedstrijd tegen een RKC dat pas één keer verloren heeft tot nu toe; makkie?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

mar88vdv schreef op 09 september 2022 om 16:58:

Dus jij zegt; PSV totaal niet in vorm, kort naar een Europese wedstrijd tegen een RKC dat pas één keer verloren heeft tot nu toe; makkie?



Ja, een makkie. RKC heeft er trouwens ook geen een duel gewonnen. Met de kwaliteiten van PSV voorin wordt het zomaar 3-1. Eventueel nog hoger.

Maar ja, dit is een tegenstander van het rechter rijtje en die winnen ze wel met de kwaliteiten die ze voorin hebben. Pas als de tegenstanders wat meer kwaliteiten krijgen dan wordt het voor PSV moeilijk.

Wedstrijden tegen tegenstanders uit het rechter rijtje verbloemen de problemen van PSV. Zag je ook in de eerste 4 wedstrijden van de eredivisie. Ook toen was het matig, maar win je gemakkelijk omdat je voorin wel kwaliteiten hebt. Jammer kloppen de andere linie's niet. (middenveld en verdediging).

 

+1/-0

RKC won vorige week met 5-2 van Excelsior en ze staan 8e, maar ik begrijp wat je probeert te zeggen. Natuurlijk moet PSV winnen, maar ik snap Ruud ook wel dat hij de verwachtingen wat tempert. Het is erg matig op dit moment.

 

+1/-0

Wat mij het meeste zorgen maakte zijn de armbewegingen van de aanvallers 5 meter voor de middenlijn zo van, hier blijven en niet te ver naar voren. Er werd dus 0,0 druk gezet en dat is gewoon echt de tactiek van de trainer. Jeetje wat begin ik Schmidt al te missen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

mar88vdv schreef op 09 september 2022 om 18:04:

RKC won vorige week met 5-2 van Excelsior en ze staan 8e, maar ik begrijp wat je probeert te zeggen. Natuurlijk moet PSV winnen, maar ik snap Ruud ook wel dat hij de verwachtingen wat tempert. Het is erg matig op dit moment.



Op z'n zachts gezegd...matig. :-)

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Ronaldo Lima schreef op 09 september 2022 om 11:35:

"Trainer Ruud van Nistelrooij van PSV blikte vrijdagmorgen alvast vooruit op het treffen van zijn club met RKC van zondagmiddag. Daags na de voor de Eindhovenaren teleurstellende uitslag tegen het Noorse Bodø/Glimt leek Van Nistelrooij er niet gerust op dat het tegen RKC makkelijk zal gaan. ,,Het wordt een hele lastige en moeilijke wedstrijd”, voorzag de coach, die het allerminst een ‘prettig’ affiche vindt na twee teleurstellingen."

Thuis tegen RKC? Hij is nu al helemaal de weg kwijt. Denkt RvN dat hij nog steeds trainer van Jong PSV is? Wat een treurnis.

 

+1/-0

Ruud toch, wat een commentaar tijdens die persconferentie.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 22 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... 18 19 20 21 22

PSV Forum » Algemeen PSV Forum » Ruud van Nistelrooij