Ricardo Izecson Santos
Fan van PSV
Mister PSV
Fair Play Cup PSV Netwerk Cup 2006 op 't veld
Uit: Helmond
Vak: Oost - X
Forumreacties: 17.027
Reg.: 30 juni 2003
Favoriete opstelling: geen
We zijn alweer in dezelfde val getrapt. Weer veel te slap gestart. Eeuwig zonde gezien het resultaat elders en de lijn die was ingezet. Dit is echt weer een zware onvoldoende en alweer de vierde competitienederlaag in maar 14 wedstrijden. En dan staan we gewoon derde, ineens.
Zo zou ik de eerste seizoenshelft met een onvoldoende, misschien een heel krappe 5,5 beoordelen. Zeker als ik de tweestrijd met Rangers meetel, is het teleurstellend geweest.
Maar goed, dat konden we verwachten met een beginnende coach.
Het is vooral erg wisselvallig onder van Nistelrooij. Al 4 wedstrijden verloren deze competitie. Dat kan niet hoor. 4 van de 14 wedstrijden verliezen. Als PSV het spel moet maken hebben ze een probleem als de tegenstander wat beter wordt. Dan wordt creativiteit en voetballend vermogen gemist. De centrale verdedigers durven niks en vertragen de opbouw. Hemeltergend.
James Sonny Crockett
Fan van PSV
Legende
Uit: Tilburg
Vak: Geen Seizoen Club Card
Forumreacties: 14.196
Reg.: 30 november 2007
Brenetjes
Mister PSV
Geen lid meer
open/sluit de onderstaande quote:tijn0 schreef op 12 november 2022 om 22:53:
We zijn alweer in dezelfde val getrapt. Weer veel te slap gestart. Eeuwig zonde gezien het resultaat elders en de lijn die was ingezet. Dit is echt weer een zware onvoldoende en alweer de vierde competitienederlaag in maar 14 wedstrijden. En dan staan we gewoon derde, ineens.
Zo zou ik de eerste seizoenshelft met een onvoldoende, misschien een heel krappe 5,5 beoordelen. Zeker als ik de tweestrijd met Rangers meetel, is het teleurstellend geweest.
PSVRijnwoude
Fan van PSV
Sterspeler PSV
Uit: Drenthe
Forumreacties: 400
Reg.: 15 februari 2021
Favoriete opstelling: 4-3-3
Misschien wat emotioneel en dus overtrokken, maar ik vond het een slechte seizoenshelft. We verliezen wedstrijden die we niet mogen verliezen tegen degradatiekandidaten. Tegen Monaco wonnen we, maar kijk die wedstrijd nog maar eens terug, dat was een godswonder. Tegen de Rangers moet je, en verlies je. Van Feyenoord win je net, dat was een goed resultaat. Tegen Arsenal win je 1 keer, prachtig, maar Arsenal kwam niet met zijn basisteam en leek het wel een beetje te geloven. Winst in Amsterdam lijkt knap, maar ajaks zit in een crisis en direct daarna pakken Vitesse en Emmen ook punten tegen ze..... We hadden gewoon CL moeten spelen als je de Rangers loot en we hadden nu meerdere punten los moeten staan van ajaks nu die zo spelen (vrees dat dat na de winterstop wel anders zal zijn). Ik zie geen verbeteringen, men lijkt niet te leren van fouten, opstelling is vaak vreemd en de wissels helemaal.
Sorrie Ruud, een wijs man zei ooit eens dat je er nog niet klaar voor was. Je had gelijk.
Brenetjes
Mister PSV
Geen lid meer
PSVRijnwoude
Fan van PSV
Sterspeler PSV
open/sluit de onderstaande quote:
PSVRijnwoude
Fan van PSV
Sterspeler PSV
open/sluit de onderstaande quote:Brenetjes schreef op 12 november 2022 om 23:27:
open/sluit de onderstaande quote:
Je wint twee keer van Ajax, wint van Feyenoord, AS Monaco en Arsenal. Dan heb je inderdaad een heel teleurstellende seizoenshelft
.
Brenetjes
Mister PSV
Geen lid meer
open/sluit de onderstaande quote:Brenetjes schreef op 12 november 2022 om 23:27:
Je wint twee keer van Ajax, wint van Feyenoord, AS Monaco en Arsenal. Dan heb je inderdaad een heel teleurstellende seizoenshelft
open/sluit de onderstaande quote:Brenetjes schreef op 13 november 2022 om 00:32:
Je hebt me overtuigd. De competitie is gespeeld en er gaat geen kans meer komen. Nog maar 20 wedstrijden te spelen. Dan ga je geen 3 punten meer inlopen op Feyenoord en dat doelsaldo van Ajax van +5 is ook onhaalbaar
#RuudOut
Albert Trestena
Fan van PSV
Legende
Uit: Hillegom
Vak: -
Forumreacties: 2.818
Reg.: 26 april 2007
Met 30 punten uit 14 wedstrijden moet je ook een tandje bijschakelen, of je bent kansloos voor de competitie. Met 72 punten aan het eind van de rit heb je niet veel kans om kampioen te worden. Zelfs al winnen we de laatste 3 van de heenronde is het schema maar richting de 78. Dat moet overigens wel te doen zijn.
Ik heb wel vertrouwen in Ruud. De opstelling gisteren was gewoon de voor de hand liggende opstelling. Om Guti te wisselen was wat vreemd, maar misschien ook niet als je alles of niets wil spelen. De lamlendigheid van tegen Cambuur was het niet meer.
Ik denk ook dat toch wat spelers uitgeleefd zijn door de WK-selectie. Gakpo en Simons waren nergens (mede ook door Gözü).
Ik vind wel dat onze manier van aanvallen wat veel van toeval afhangt. De kansen die we kregen waren omdat Madueke een bal door de benen speelt, Guti een hoopvolle voorzet verlengt op de paal, een afgekeurde goal door een afgepakte bal, een snel en slim genomen vrije trap, en meer van dat soort kansen. Ik mis een beetje dat we het de tegenstander echt moeilijk kunnen maken door kansen uit te spelen, echt af te dwingen. Tegen Ajax vielen de goals ook meer uit opportunisme dan goed spel. En toen we ruimte hadden om het voetballend op te lossen, ging het mis.
Ik weet niet zo goed wat de sleutel is om dat erin te krijgen, maar ik denk wel dat er meer gewicht op de rechtsbuitenpositie moet komen, want hoewel Simons geweldig voetbalt, is hij niet verantwoordelijk voor zoveel gevaar als Cody. En dan moet PSV dus het spel een beetje toespitsen op Gakpo, wat gewoon simpeler te verdedigen is.
PSV moet in aanvallend opzicht dus wat meer onvoorspelbaar worden, denk ik.
Wat ik ook mis zijn backs zoals Dumfries die erover gaan en gevaar stichten. De backs heb je in balbezit eigenlijk niks aan.
Uit: Rotterdam (geboren Brabander)
Vak: -
Forumreacties: 1.088
Reg.: 8 januari 2008
Ik snap de teleurstelling van mensen na de wedstrijd tegen AZ, maar als ik naar de wedstrijden kijk die we gespeeld hebben had ik achteraf zelfs minder verwacht.
Twente-PSV regelmatig puntverlies
Heerenveen-PSV al sinds 2011 niet meer gewonnen
PSV-Feyenoord volgens mij was de laatste gewonnen eredivisie topper in 2017
Ajax-PSV al heel lang niet meer gewonnen uit
PSV-AZ was tot gisteren al drie keer op rij verlies
Al met al had ik uit deze 5 wedstrijden qua verwachting gebaseerd op de afgelopen jaren drie verliezen en twee gelijke spelen niet verbazingwekkend gevonden. En het kan natuurlijk nog minder. Dat zouden 13 verliespunten zijn. In plaats daarvan win je er drie van en verlies je er twee. Dus 6 verliespunten.
Daar staat tegenover dat we cambuur uit verliezen, dat is echt een zeldzaamheid, maar ELK seizoen zit er minstens één keer zo'n wedstrijd tussen. Groningen uit was nmi een wedstrijd die we qua kansen en spel gewoon hadden moeten winnen, helaas gebeurt dit ook elk seizoen wel een keer of twee. Ik kan me wedstrijden tegen Heerenveen, Ado en Willem II zo uit mn bolleke herinneren waarin we qua kansen en spel gewoon hadden moeten winnen.
Dus ik had 13 verliespunten verwacht, het zijn er 12 geworden, maar daar is NIET alles mee gezegd. De wedstrijden tegen directe concurrenten worden ook wel "6 punten wedstrijden" genoemd. Dat is niet voor niets natuurlijk. Zelf 3 punten pakken en zij verliezen er 3. Als ajaks en feyenooit net als voorgaande jaren punten verspelen in wedstrijden, maar daar BOVENOP hun standaard winstpartijen tegen ons NIET bewerkstelligen, dan is groter punterverlies dan de afgelopen jaren gemiddeld gebeurde voor hen zeer goed mogelijk. Ik heb daarom de hoop nog lang niet opgegeven. Het is namelijk niet zo dat zij hun versies van cambuur uit en groningen uit ineens niet meer hebben. Daar staat tegenover dat in onderlinge duels wij tot nu toe prima presteren.
Dit lijkt mij wel een verdienste van Ruud. Daar komt nog bij dat we een gruwelijk aantal wedstrijden in korte tijd hebben moeten afwerken, waar midweekse Europese wedstrijden opgevolgd worden door eredivisie toppers. Dat is voor ons in de laatste jaren altijd een recept voor drama geweest. Dat was nu echt niet zo. Bovendien hebben we in de poulefase van de Europa League prima gepresteerd. En nu al meer Europese punten binnengehaald voor de uefa ploegen- én landencoëfficient dan in de afgelopen 5 jaar.
Ik baal alleen nog steeds van Rangers, maarja wie niet.
Obelix
Fan van PSV
Basisspeler PSV
Vak: Noord - T
Forumreacties: 65
Reg.: 23 mei 2022
Sommigen kunnen beter eerst een dag wachten tot ze iets posten, want het wedstrijdje wie-slaat-het-meeste-door is ook weer begonnen. Valt nog mee dat hij dit keer niet ontslagen hoeft te worden.
Brenetjes
Mister PSV
Geen lid meer
Ik zou de eerste seizoenshelft met een 6 tot 6,5 inschalen. Ik ga niet mee doen met dat populistische gelul iedere keer hier op de site. Vorige week was alles geweldig, nu moet Van Nistelrooij weer weg en deugt de halve selectie niet. Opeens worden de overwinningen in topwedstrijden gedownplayed dat het niks voorstelt. Hou gewoon op.
Je hebt beduidend het zwaarste programma in de competitie van allemaal gehad en dat terwijl je een flinke periode meerdere basisspelers hebt moeten missen vanwege blessures. Je gaat de winterstop in met een achterstand van drie punten. Nou poepoe, wat staan we er dramatisch voor zeg.
Het is jammer dat het niveau op deze site de afgelopen jaren echt dramatisch gekelderd is. Van een site waar levendig gediscussieerd werd over allerlei onderwerpen is het tegenwoordig niks anders meer dan een enorme stronthoop. Is ook terug te zien in het aantal reacties. Te lachwekkend voor woorden dat een nederlaag voor veel meer reacties zorgt dan overwinningen tegen Ajax of Arsenal. Dan laat je je ware persoon wel heel erg zien.
open/sluit de onderstaande quote:Brenetjes schreef op 13 november 2022 om 16:44:
Ik zou de eerste seizoenshelft met een 6 tot 6,5 inschalen. Ik ga niet mee doen met dat populistische gelul iedere keer hier op de site.
James Sonny Crockett
Fan van PSV
Legende
Uit: Tilburg
Forumreacties: 14.196
Reg.: 30 november 2007
Obelix
Fan van PSV
Basisspeler PSV
Vak: Noord - T
Forumreacties: 65
Reg.: 23 mei 2022
open/sluit de onderstaande quote:Brenetjes schreef op 13 november 2022 om 16:44:
Ik zou de eerste seizoenshelft met een 6 tot 6,5 inschalen. Ik ga niet mee doen met dat populistische gelul iedere keer hier op de site. Vorige week was alles geweldig, nu moet Van Nistelrooij weer weg en deugt de halve selectie niet. Opeens worden de overwinningen in topwedstrijden gedownplayed dat het niks voorstelt. Hou gewoon op.
Je hebt beduidend het zwaarste programma in de competitie van allemaal gehad en dat terwijl je een flinke periode meerdere basisspelers hebt moeten missen vanwege blessures. Je gaat de winterstop in met een achterstand van drie punten. Nou poepoe, wat staan we er dramatisch voor zeg.
Het is jammer dat het niveau op deze site de afgelopen jaren echt dramatisch gekelderd is. Van een site waar levendig gediscussieerd werd over allerlei onderwerpen is het tegenwoordig niks anders meer dan een enorme stronthoop. Is ook terug te zien in het aantal reacties. Te lachwekkend voor woorden dat een nederlaag voor veel meer reacties zorgt dan overwinningen tegen Ajax of Arsenal. Dan laat je je ware persoon wel heel erg zien.
PSV Forum » Algemeen PSV Forum » Ruud van Nistelrooij