Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Selectie seizoen 22/23

Deze normale topic is open en bestaat uit 24 pagina's: 1 2 3 4 ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 ... 20 21 22 23 24

Damn. Ik gok dat je zo maar eens gelijk kan hebben ! :D
(ik ben verward omdat ik die Wifi niet ken)

 

+1/-0

Laten we concluderen dat psv top scouts heeft en een top selectie heeft. Laten we hopen dat we de CL halen en tot op de laatste dag meedoen om het kampioenschap en deze dan ook binnenhalen.

 

+1/-0

Niemand zal zeggen dat het makkelijk is om een supergoeie selectie samen te stellen. Onbekende briljantjes vinden in een wereld die minutieus door duizenden ogen gevolgd wordt, is niet eenvoudig. En die onbekende briljantjes zijn in principe gewoon 'omhooggevallen' typetjes die zichzelf vaak beter inschatten dan ze daadwerkelijk zijn met een zaakwaarnemer erachter die dollartekens in zijn ogen heeft. Ga er maar aan staan.

Ik denk dat een taak van een scout voornamelijk is om een bepaald gebied in kaart te brengen. Welke spelers zijn interessant, hoe lang lopen de contracten, wat is de salarisindicatie van een bepaalde speler? Ik denk dat op die manier jongens als Isimat, Boscagli, Sangaré en nu ook Benitez vanuit Frankrijk bij ons terecht zijn gekomen.

PSV vist natuurlijk in een vijver waar de echt mooie vissen al (jaren geleden) uit zijn weggevangen. Dan moet je echt geluk hebben om soms nog een klapper te maken. Vandaar dat ik het goed snap dat men zich ook voor een groot deel richt op het opleiden en aantrekken van spelers die in het laatste stuk van de opleiding instromen. De laatste klappers die PSV gemaakt heeft zijn, op Lozano na, allemaal vanaf de Herdgang in het eerste terecht gekomen. En het aantrekken van Lozano was natuurlijk een succes, maar de overige Zuid-Amerikanen die voor een fikse transfersom zijn gehaald, hebben toch geen van allen gebracht wat ervan verwacht werd.

Maar goed, de PSV-selectie van dit moment is zeker geen selectie die kampioen moet worden. PSV heeft een aantal spelers gehaald, van wie het afwachten is wat ze gaan brengen. Simons, Hoever, Brantwaithe en Savio zijn jonkies. Til is nog niet direct een zekerheidje, zeker ook omdat de schoenen die gevuld moeten worden (die van Götze) behoorlijk groot zijn. Benitez lijkt wel een succes te worden en Luuk de Jong is een speler waarvan je weet wat je er aan hebt. Maar Ajax heeft opnieuw een selectie die er op papier alleraardigst uitziet, hoewel ik denk dat ze wel een stuk minder zijn dan vorig jaar (Mazraoui was echt een belangrijke speler en ik zie niet zoveel bijzonders in Brobbey).

Ik vestig mijn hoop op een snelle terugkeer van Ramalho en Mauro en het aanblijven van Sangaré en Gakpo. Want met onderstaand elftal staan we er echt niet heel verkeerd op:

-----------------------------Benitez----------------------------
--Mwene-----------Ramalho----------------Teze------------Mauro--
-----------------------------Sangaré----------------------------
--------------Til--------------------------Veerman--------------
----Madueke------------------De Jong-------------------Gakpo----

Daarbij heb je dan Hoever, Obispo, Max en eventueel die Engelsman als serieuze back-ups voor je verdediging. Guti en Simons voor je middenveld, en Vertessen en Vinicius voor de voorhoede. Plus een hele sloot jonkies als Oppegard, Ledesma, Saibari, Bakayoko en Savio waarvan ik niet het idee heb dat ze dit seizoen al het verschil kunnen maken in de zware wedstrijden.

 

+1/-0

Ik zie een selectie die vooral veel vraagtekens heeft en als daar wat vraagtekens uitroeptekens worden dan hebben we een topselectie, blijft dat uit in positieve zin dan is het een gemankeerde selectie. De grootste vraagtekens zijn Xavi, Savio, Vertessen en Obispo in mijn ogen die het verschil maken tussen top of flop dit jaar.

Is Xavi die jongen die geleidelijk Til uit de basis speelt en de frisse speler wordt op het middenveld waar alle ogen op gericht zijn? Is Savio die leuke ongrijpbare aanvaller die links en rechtsbuiten kan verrassen die nu genoegen neemt met een rol die past bij zijn status om vervolgens eventueel door te groeien en hier langer aan boord te blijven? Is Vertessen straks fit en blijft ie fit en gaat hij die multifunctionele aanvaller zijn voor alle 3 posities die goals blijft maken, functioneel iets toevoegt als invaller als je inzakt en die laatste stap kan zetten? En kan Obispo fit blijven en de lijn doortrekken die hij vorig jaar in augustus/september liet zien itt wat hij in de 2e seizoenshelft liet zien? Obispo is namelijk meer verdediger dan Ramalho en Teze.

Vallen die puzzelstukjes op zijn plaats dan maakt die rechtsback geen zak uit en dan kun je ook gewoon prima met Mauro en Max in de basis spelen. De as is dan goed, de groep 10 tot 15 is goed genoeg en het aantal star quality spelers is ook genoeg. Maar eigenlijk is het een utopie om te bedenken dat het allemaal op zijn plek gaat vallen. Er moet namelijk nogal wat gebeuren.

Tjah, en dan is er de sluimerende hoop dat er toch niemand voor Sangaré komt (ondenkbaar) en dat Gakpo tóch blijft. Maarja blijven die niet dan is de complete selectie uit balans want dan moet je nieuwe kopmannen halen ipv knechten en ik zie PSV daartoe nog niet in staat, ook niet met zoveel inkomende miljoenen.


De kernploeg (dank aan Elfrink)

Mauro
Mwene
Teze
Ramalho
Obispo
Max

Sangaré
Guti
Veerman
Til
Simons

Gakpo
Luuk
Madueke
Vertessen
Savio

Deze jongens moeten het voor ons gaan doen samen met reserve captain Benitez. Het kan... maar we hoeven ons niet te schamen als we geen kampioen worden met deze club.

Ik denk dat de JCS 40/60 is, de vCL campagne 25% en de Eredivisie en Beker 50/50. Dan kun je dus overal langs pissen maar je kunt ze ook allemaal behalen dus we gaan het zien over 9 maanden.

 

+1/-0

Als als is prachtig. Als Gakpo blijft, als Xavi doorbreekt. Naar mijn idee een te dun lijntje om op te balanceren.
Kampioen worden moet niet, CL moet niet. Maar 2e worden moet wel en overwinteren in de EL moet ook. Mijns inziens dan wel.
Feyenoord heeft een goede selectie die nog uitgebreid gaat worden. Zij kunnen door het vertrek van Malacia en Sinisterra ook miljoenen uitgeven en doen dat ook.
Ik wil niet dat PSV lukraak miljoenen neertelt en dat zal men ook niet doen. Maar toch zie ik wel de noodzaak om nog enkele spelers met ervaring er bij te halen. Met name in de spits en de verdediging en misschien een back. Een linksbenige verdediger die ook links back kan spelen. Een ander type spits dan Luuk.
Natuurlijk zijn deze spelers dan niet verzekerd van een basis plaats, maar ze moeten wel een serieuze gooi doen om dat te behalen. Daarnaast hebben we weer een vol programma. En aangezien we nu al last hebben (gehad) van blessures, zullen die zeker gaan komen. Spelers hebben ook rust nodig, kunnen een vormdip krijgen. Met de huidige 2e keus ben ik er niet gerust op. Maar ik denk niet dat we nog iemand erbij gaan krijgen, of het moet een buitenkansje worden a la Wijnaldum of Memphis.
Maar goed, we gaan het meemaken. We gaan er iets moois van maken; ik heb vertrouwen in RvN en fredje. Morgen gaan we los. Come on psv.

 

+1/-0

Inderdaad, 2e worden MOET, maar op dit moment ben ik daar allerminst van overtuigd.
Gakpo zal nog wel gaan en dan vind ik het al met al toch magertjes.
Verdedigend moet er nog een beest bij en ook in de spits kunnen we nog wel wat gebruiken.
LdJ kan ook zomaar een paar maanden niet scoren; bovendien is koppen zijn sterkte en zowel Madueke als Gakpo/Savio lijken me weinig voorzetten te zullen geven, hun stijl is toch zélf de goal zoeken.
Feijenoord koopt gewoon prima in en ik zie ze het dan ook lang volhouden voor de titel

 

+1/-0

Vergeet niet dat Feyenoord in tegenstelling tot ons hun beste twee spelers heeft verkocht. Ja ze hebben goed ingekocht, maar ze hebben ook flink ingeleverd. Wij hebben niks ingeleverd. Ja Götze die veel minder heeft gebracht dan we hadden gehoopt. Zijn waardige vervanger hebben we afgelopen winter al gehaald. Twee zwakke plekken in de selectie hebben we vervangen door kwaliteit (keeper en spits). Dus in principe zijn we een stuk sterker dan afgelopen seizoen. Ervan uitgaande dat Gakpo en Sangaré blijven.

 

+2/-0

Da's zo leuk aan een forum...dat je zo lekker van mening kan verschillen.
Ik vond Gotze namelijk een genot om naar te kijken, zijn techniek, zijn geniale steekpassjes, hoe hij anderen beter laat spelen. In mijn ogen een groot verlies.
En waar jij weg bent van LdJ, ben ik dat dus duidelijk niet (meer). Ik zie hem niet meer dat extra brengen, Over een paar maanden weten we het.

 

+1/-0

Niet extra tov Zahavi? Dan zijn je verwachtingen wel heel laag.

 

+1/-0

Er moet nu nog zeker 1 aanvaller bij met het ontbreken van Vertessen en Madueke en De Jong gaat geen 30 wedstrijden spelen.

 

+1/-0

Weet ik niet. Wat doe je dan als Vertessen en Madueke er weer zijn? Je hebt nu die Savio en Bakayoko. Geen Europese top wellicht.

Een back-up spits vind ik wel een idee, want die hebben we eigenlijk niet (of zien we Vertessen als spits? Die zie ik nauwelijks meer dan tien goals maken, eerlijk gezegd).

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Guppie schreef op 29 juli 2022 om 21:57:

Da's zo leuk aan een forum...dat je zo lekker van mening kan verschillen.


Helemaal mee eens. En zo lang iedereen elkaars mening respecteert (gebeurt helaas niet altijd hier), is het helemaal top.

open/sluit de onderstaande quote:

Guppie schreef op 29 juli 2022 om 21:57:

Ik vond Gotze namelijk een genot om naar te kijken, zijn techniek, zijn geniale steekpassjes, hoe hij anderen beter laat spelen. In mijn ogen een groot verlies.


Misschien waren mijn verwachtingen ook wel te hoog van Götze. Het was zeker een genot om naar te kijken. Maar hij was vaak geblesseerd en gaf vaak niet thuis in belangrijke wedstrijden. Qua doelpunten hield het ook niet over. Als Veerman dit jaar een stap zet denk ik niet dat we Götze erg gaan missen.

open/sluit de onderstaande quote:

Guppie schreef op 29 juli 2022 om 21:57:

En waar jij weg bent van LdJ, ben ik dat dus duidelijk niet (meer). Ik zie hem niet meer dat extra brengen, Over een paar maanden weten we het.


Beste kopper van Europa. Brengt qua doelpunten meer dan Zahavi. Is een beter aanspeelpunt dan Zahavi. En waar Zahavi nooit mee verdedigde is De Jong bijna een extra verdediger. Echt één of twee klasses verschil in mijn ogen. Maar we moeten het idd nog zien :)

open/sluit de onderstaande quote:

tijn0 schreef op 30 juli 2022 om 11:50:

Een back-up spits vind ik wel een idee, want die hebben we eigenlijk niet (of zien we Vertessen als spits? Die zie ik nauwelijks meer dan tien goals maken, eerlijk gezegd).


Vinicius is natuurlijk de backup spits. Op dit moment geblesseerd en je kunt je afvragen of hij het niveau van PSV heeft. Maar dat is wel de backup spits.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

shevchenko schreef op 30 juli 2022 om 12:00:

Vinicius is natuurlijk de backup spits. Op dit moment geblesseerd en je kunt je afvragen of hij het niveau van PSV heeft. Maar dat is wel de backup spits.



Dit laatste klopt niet. Van Nistelrooij ziet in Vertessen de backup voor de spits. Vinicius wordt gezien als stormram voor het geval er in de slotfase iets geforceerd moet worden.

 

+1/-0

Dat lijkt mij ook veel logischer. Als Vertessen wat gelukkiger / secuurder word in de afronding dan heeft hij zeker wat. Verschrikkelijk snel en altijd in beweging. Niet fijn voor verdedigers.

Vinicius is een drama en wat mij onbegrijpelijk dat hij nog bij PSV zit. Zal waarschijnlijk betekenen dat psv er niet zonder veel financiële schade vanaf kan.

 

+1/-0

Graag nog erbij Zierikzee en een goede verdediger en linksback.

Max verkopen aub.

 

+1/-0

Ik vond Max vandaag niet onaardig. Nauwelijks gevaar over zijn flank. Hij staat niet zo belachelijk diep als laatste twee jaar.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

tijn0 schreef op 30 juli 2022 om 22:33:

Ik vond Max vandaag niet onaardig. Nauwelijks gevaar over zijn flank. Hij staat niet zo belachelijk diep als laatste twee jaar.


Hij dekte alleen nog al vaak Antony aan de rechtervoet, terwijl hij nooit buitenom gaat. Maar ik ben het er mee eens dat hij goed gedoseerd diep ging.

 

+1/-0

Ik vind Max een hele goede voorbereiding draaien. Als Mauro terug is, is er gezonde concurrentie voor de linksbackpositie. Zelf zie ik graag Mauro als rechtsback. Daar kan hij de actie buiten om maken, want zijn rechterbeen is ook aardig. Ook kan hij met zijn linkerbeen de indraaiende voorzet geven op Luuk en Guus. Daar komt bij daar Hoever totaal nog niet heeft overtuigd. Mwene vind ik wel een aardige back, die mag het dan met Mauro uitvechten.

 

+1/-0

Concurrentie is goed, maar Ruud heeft op dit moment wel een enorm luxeprobleem op het middenveld. Persoonlijk zou ik Guti altijd opstellen naast Sangare. Die zorgt voor de rust en balans, doet geen gekke dingen en lijdt zelden balverlies. Met Guti naast hem wordt Sangare ook meteen beter.

Het probleem is dat het dan ten koste moet gaan van Veerman en Til en die zou je het liefst ook allebei opstellen. Veerman heeft een hele goede voorbereiding en is belangrijk met zijn dieptepasses. Til is een type dat je nodig hebt, die bij Luuk in de 16 komt. Hij zal er niet elke wedstrijd 3 maken, maar wel regelmatig zijn goals meepikken. Dit type middenvelder hebben we de afgelopen jaren gemist qua aantal doelpunten.

Dan heb je ook Simons nog die het goed oppikt, maar die zal voorlopig op zijn kans moeten wachten.

Het positieve aan dit probleem is dat de concurrentie groot is. Bij een blessure worden we er niet meteen slechter van.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 24 pagina's: 1 2 3 4 ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 ... 20 21 22 23 24

PSV Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Selectie seizoen 22/23