Skipper
Fan van PSV
Debutant Oranje
Vak: Oost - X
Forumreacties: 1.166
Reg.: 8 november 2019
Favoriete opstelling: geen
open/sluit de onderstaande quote:VHTLsaw schreef op 11 april 2021 om 21:17:
open/sluit de onderstaande quote:Heppie Berrie schreef op 09 april 2021 om 05:22:
Ook in EL durft VAR niet in te grijpen bij rood Nico....of is het ook geen rood en zijn Thomas, Viergever en Hendrix 2 jaar geleden ten onrechte van veld gestuurd?
Ook vandaag doet zich de vraag voor wat nu eigenlijk rood is.
Dick van Egmond zegt dat het reglementair juist is en dus prima in zijn ogen dat
Jansen van Fortuna een penalty tegen krijgt voor dat shirtje trekken en ook nog rood.Zo staat het inderdaad in de regels. Een doodschop van achter richting bal daarentegen zou slechts met geel bestraft zijn als ik het goed interpreteer?
Opvallend verder nog twee zaken;
De scheidsrechtersbaas beweert dat buitenspel door de VAR in Zeist anders wordt beoordeeld dan internationaal gebruikelijk is.Ra,ra?
Het aanbod van besproken zaken was daarnaast weer zeer selectief.
Dick van Egmond vond dat Teze best met een penalty bestraft had mogen worden. De beelden waarbij hands in de VVV 16 werd gemaakt en Dumfries in de 16 gevloerd - beide voor rust - kregen hij noch wij te zien.
Waarom maar 1 van drie discutabele gevallen uit dezelfde wedstrijd achteraf getoond en besproken?
Voor alle duidelijkheid; in geen van deze drie spelmomenten zou ik gefloten hebben.
Vak: -
Forumreacties: 9.244
Reg.: 14 april 2008
open/sluit de onderstaande quote:Skipper schreef op 12 april 2021 om 11:03:
open/sluit de onderstaande quote:Heppie Berrie schreef op 09 april 2021 om 05:22:
Ook in EL durft VAR niet in te grijpen bij rood Nico....of is het ook geen rood en zijn Thomas, Viergever en Hendrix 2 jaar geleden ten onrechte van veld gestuurd?
Dick van Egmond zegt dat het reglementair juist is en dus prima in zijn ogen dat
Jansen van Fortuna een penalty tegen krijgt voor dat shirtje trekken en ook nog rood.Zo staat het inderdaad in de regels. Een doodschop van achter richting bal daarentegen zou slechts met geel bestraft zijn als ik het goed interpreteer?
De scheidsrechtersbaas beweert dat buitenspel door de VAR in Zeist anders wordt beoordeeld dan internationaal gebruikelijk is.Ra,ra?
Dick van Egmond vond dat Teze best met een penalty bestraft had mogen worden. De beelden waarbij hands in de VVV 16 werd gemaakt en Dumfries in de 16 gevloerd - beide voor rust - kregen hij noch wij te zien.
Waarom maar 1 van drie discutabele gevallen uit dezelfde wedstrijd achteraf getoond en besproken?
Voor alle duidelijkheid; in geen van deze drie spelmomenten zou ik gefloten hebben.
Wonderlijke keuzes ja.
Ik had eigenlijk wel verwacht dat ze het over de 0-2 van PSV zouden hebben, aangezien die sterk een luchtje van buitenspel had (volgens mij is het buitenspel). Het komt voorval omdat er geen goed camerabeeld is dat ze niet echt kunnen bepalen of het nu buitenspel was en dat maakt meteen wel 1 van de manco's pijnlijk duidelijk: grensrechters vlaggen nu niet vanwege de VAR, maar in sommige stadions (met name bij de kleinere clubs) zijn de camerabeelden niet goed genoeg om het correct te kunnen constateren.
Bij het geval van Teze heeft het puur te maken met de hoek waar vanuit je het incident bekijkt. Er zijn 2 hoeken waarbij hij de bal lijkt te spelen en 1 hoek waarbij het niet het geval lijkt te zijn, maar geen van de 3 beelden geven echt duidelijk uitsluitsel of dit nu wel of niet het geval was. In dat geval beslist de scheidsrechter en zeker gezien de forse overtredingen die Blom van beide zijden toeliet, zou het nogal vreemd zijn als hij hier wel ineens voor ging fluiten. In die zin floot hij wel consequent en was dit geen overduidelijke fout. Eigenlijk dus juist weinig reden voor discussie.
Ricardo Izecson Santos
Fan van PSV
Mister PSV
Fair Play Cup PSV Netwerk Cup 2006 op 't veld
Uit: Helmond
Forumreacties: 17.027
Reg.: 30 juni 2003
open/sluit de onderstaande quote:Ricardo Izecson Santos schreef op 12 april 2021 om 14:22:
In Nederland hanteren ze een foutmarge van 10 centimeter bij die beelden. Valt de situatie binnen die 10 centimeter is het too close to call en dan blijft de beslissing die op het veld gemaakt is staan. Ik had gisteren overigens het gevoel dat Dumfries al buitenspel stond bij die pass.
Skipper
Fan van PSV
Debutant Oranje
open/sluit de onderstaande quote:VHTLsaw schreef op 12 april 2021 om 13:48:
Wonderlijke keuzes ja.
Ik had eigenlijk wel verwacht dat ze het over de 0-2 van PSV zouden hebben, aangezien die sterk een luchtje van buitenspel had (volgens mij is het buitenspel). Het komt voorval omdat er geen goed camerabeeld is dat ze niet echt kunnen bepalen of het nu buitenspel was en dat maakt meteen wel 1 van de manco's pijnlijk duidelijk: grensrechters vlaggen nu niet vanwege de VAR, maar in sommige stadions (met name bij de kleinere clubs) zijn de camerabeelden niet goed genoeg om het correct te kunnen constateren.
Bij het geval van Teze heeft het puur te maken met de hoek waar vanuit je het incident bekijkt. Er zijn 2 hoeken waarbij hij de bal lijkt te spelen en 1 hoek waarbij het niet het geval lijkt te zijn, maar geen van de 3 beelden geven echt duidelijk uitsluitsel of dit nu wel of niet het geval was. In dat geval beslist de scheidsrechter en zeker gezien de forse overtredingen die Blom van beide zijden toeliet, zou het nogal vreemd zijn als hij hier wel ineens voor ging fluiten. In die zin floot hij wel consequent en was dit geen overduidelijke fout. Eigenlijk dus juist weinig reden voor discussie.
Volkomen terecht, zoals je zegt, dat er geen penalty gefloten werd, maar de scheidsrechtersbaas verschilt toch weer eens van mening.
Vreemd.
Ook vreemd dat nu door ESPN volkomen ten onrechte de indruk gewekt wordt dat PSV gematst is terwijl we toch graag ook eens de mening van de VAR hadden willen horen over de handsbal van VVV zonder arm tegen het lichaam.
En over het moment voor rust waar Dumfries wel degelijk gevloerd werd.
En hoorde jij ook niet hoe Dick van Egmond beklemtoonde ( n.a.v. de penalties voor Emmen ) dat een overtreding in de 16 nu eenmaal penalty gefloten moet worden? Werd Dumfries dan niet aangetikt?
En dan die 0-2.
Met jou ben ik het volledig eens dat het doelpunt stonk naar buitenspel. Dat dacht ik steeds te zien, totdat er lijntjes getrokken waren.
Daarom blijven de problemen rondom de VAR regeltjes discutabel;
De ene grensrechter wacht met vlaggen, de ander niet.
Hoe worden de lijntjes getrokken? Wat doet Zeist nu precies wat internationaal niet gedaan wordt? Daar kon ik de uitleg van Dick van Egmond niet goed volgen.
Wanneer worden de camera's in ALLE stadions hetzelfde opgesteld?
BasArnhem
Fan van PSV
Basisspeler Oranje
Uit: Arnhem
Vak: Geen Seizoen Club Card
Forumreacties: 1.489
Reg.: 18 juli 2017
open/sluit de onderstaande quote:VHTLsaw schreef op 12 april 2021 om 13:48:
Wonderlijke keuzes ja.
Volkomen terecht, zoals je zegt, dat er geen penalty gefloten werd, maar de scheidsrechtersbaas verschilt toch weer eens van mening.
Vreemd.
Ook vreemd dat nu door ESPN volkomen ten onrechte de indruk gewekt wordt dat PSV gematst is terwijl we toch graag ook eens de mening van de VAR hadden willen horen over de handsbal van VVV zonder arm tegen het lichaam.
En over het moment voor rust waar Dumfries wel degelijk gevloerd werd.
En hoorde jij ook niet hoe Dick van Egmond beklemtoonde ( n.a.v. de penalties voor Emmen ) dat een overtreding in de 16 nu eenmaal penalty gefloten moet worden? Werd Dumfries dan niet aangetikt?
En dan die 0-2.
Met jou ben ik het volledig eens dat het doelpunt stonk naar buitenspel. Dat dacht ik steeds te zien, totdat er lijntjes getrokken waren.
Daarom blijven de problemen rondom de VAR regeltjes discutabel;
De ene grensrechter wacht met vlaggen, de ander niet.
Hoe worden de lijntjes getrokken? Wat doet Zeist nu precies wat internationaal niet gedaan wordt? Daar kon ik de uitleg van Dick van Egmond niet goed volgen.
Wanneer worden de camera's in ALLE stadions hetzelfde opgesteld?
Bankzitter
Mister PSV
Uit: Eibergen
Forumreacties: 21
Reg.: 20 november 2001
Na de eerdere klap van een Feyenoorder (Gokcu) nu een klap van Alvarez die niet met rood wordt bestraft en de volgende dag wordt goed gepraat door media.
Lozano maakt tegen Heerenveen thuis een veel voorkomende voetbalovertreding en wordt door dezelfde analisten een recidivist genoemd en krijgt meerdere wedstrijden schorsing.
Om nog maar niet uitgebreid te hebben over meerdere keren natrappen van Antony, zware overtredingen van tagliafico, martinez, berghuis en stervende zwaan Tadic.
Media beïnvloed bewust of onbewust de publieke opinie en toevallig speelt de boeman altijd bij PSV. (Toivonen, Van Bommel, Lozano etc.)
Het is helaas ons lot wat nooit zal veranderen. Het enige wat we kunnen doen is proberen te negeren en zorgen dat we snel weer met meer topspelers gaan voetballen.
Tot die tijd vooral genieten als Ajax hopelijk snel wordt uitgeschakeld.
shevchenko
Fan van PSV
Legende
Uit: Eindhoven
Vak: Noord - T
Forumreacties: 1.651
Reg.: 13 april 2006
open/sluit de onderstaande quote:Hypo666crisy schreef op 12 april 2021 om 06:07:
En dan lees je dit weer in de column van vHanegem:
"En als die Mexicaan Álvarez donderdag een scheidsrechter heeft die wel durft, krijgt hij rood. Zomaar in de nek van een tegenstander slaan, volgens mij mag het niet, toch? "
Het was dus wéér zover en wéér bleef de VAR stil???
open/sluit de onderstaande quote:Bankzitter schreef op 12 april 2021 om 21:00:
Media beïnvloed bewust of onbewust de publieke opinie en toevallig speelt de boeman altijd bij PSV. (Toivonen, Van Bommel, Lozano etc.)
Dit bericht is gewijzigd op 13 april 2021, 17:32:44.
open/sluit de onderstaande quote:shevchenko schreef op 13 april 2021 om 09:28:
open/sluit de onderstaande quote:Hypo666crisy schreef op 12 april 2021 om 06:07:
"En als die Mexicaan Álvarez donderdag een scheidsrechter heeft die wel durft, krijgt hij rood. Zomaar in de nek van een tegenstander slaan, volgens mij mag het niet, toch? "
Ja het was weer zover. De teller staat nu geloof ik op 5 rode kaarten die Ajax had moeten krijgen, maar niet heeft gekregen.
De media heeft hierin een heel grote rol. Lozano werd in de media vaak aangevallen vanwege zijn zogenaamde schwalbes en kreeg regelmatig geel, terwijl een penalty en rood op zijn plaats was. Tadic doet precies hetzelfde, maar wordt als winnaar weggezet.
De beeldvorming rondom Van Bommel in zijn tweede periode was schandalig. Op een gegeven moment kreeg hij voor letterlijk iedere actie een gele kaart. Martinez is veel feller dan Van Bommel en komt vaak spijkerhard in. Op internet worden stickers en shirts verkocht met Slagerij Martinez erop. Maar als hij expres op de enkel van Zahavi gaat staan wordt daarna vrolijk uitgelegd waarom dat een gele kaart is.
Koen073
Fan van PSV
Debutant Oranje
Forumreacties: 416
Reg.: 23 september 2019
open/sluit de onderstaande quote:VHTLsaw schreef op 13 april 2021 om 11:50:
Ja het was weer zover. De teller staat nu geloof ik op 5 rode kaarten die Ajax had moeten krijgen, maar niet heeft gekregen.
De media heeft hierin een heel grote rol. Lozano werd in de media vaak aangevallen vanwege zijn zogenaamde schwalbes en kreeg regelmatig geel, terwijl een penalty en rood op zijn plaats was. Tadic doet precies hetzelfde, maar wordt als winnaar weggezet.
De beeldvorming rondom Van Bommel in zijn tweede periode was schandalig. Op een gegeven moment kreeg hij voor letterlijk iedere actie een gele kaart. Martinez is veel feller dan Van Bommel en komt vaak spijkerhard in. Op internet worden stickers en shirts verkocht met Slagerij Martinez erop. Maar als hij expres op de enkel van Zahavi gaat staan wordt daarna vrolijk uitgelegd waarom dat een gele kaart is.
De sturende rol van de media op ons aller opinies - dus ook van mensen in Zeist - wordt m.i. zwaar onderschat. Jouw voorbeelden en die van Bankzitter tonen dat al heel duidelijk aan.
Tekenend was de keuze van ESPN , net als NOS en Ziggo vol ex Ajacieden en lui die in een Ajax pyjama sliepen of nog slapen , om van de 3 "discutabele" momenten de 2 weg te laten waar PSV "benadeeld" zou zijn, maar aan VAR opperhoofd van Egmond alleen 1 geval te laten zien waar PSV volgens hen "bevoordeeld" zou zijn.
Passend in de beeldvorming waar ook de hetze tegen Schmidt een tijdje geleden onderdeel van uitmaakte.
Dat Dick van Egmond na het regelmatig goedpraten van niet aan Ajacieden gegeven rode kaarten nu als zowat enige wel een strafschop zag in de tackle van Teze zegt veel, zo niet alles, over de subjectieve kijk op zaken binnen de KNVB.
Maar dat wist iedereen die eén en eén is twee kan optellen toch al sinds de invoering van de VAR?
open/sluit de onderstaande quote:Koen073 schreef op 13 april 2021 om 15:29:
open/sluit de onderstaande quote:VHTLsaw schreef op 13 april 2021 om 11:50:
De sturende rol van de media op ons aller opinies - dus ook van mensen in Zeist - wordt m.i. zwaar onderschat. Jouw voorbeelden en die van Bankzitter tonen dat al heel duidelijk aan.
Tekenend was de keuze van ESPN , net als NOS en Ziggo vol ex Ajacieden en lui die in een Ajax pyjama sliepen of nog slapen , om van de 3 "discutabele" momenten de 2 weg te laten waar PSV "benadeeld" zou zijn, maar aan VAR opperhoofd van Egmond alleen 1 geval te laten zien waar PSV volgens hen "bevoordeeld" zou zijn.
Passend in de beeldvorming waar ook de hetze tegen Schmidt een tijdje geleden onderdeel van uitmaakte.
Dat Dick van Egmond na het regelmatig goedpraten van niet aan Ajacieden gegeven rode kaarten nu als zowat enige wel een strafschop zag in de tackle van Teze zegt veel, zo niet alles, over de subjectieve kijk op zaken binnen de KNVB.
Maar dat wist iedereen die eén en eén is twee kan optellen toch al sinds de invoering van de VAR?
PSV is de enige club die een hegemonie van Ajax kan dwarsbomen. Vandaar dat ze met men en macht ervoor zorgen dat die niet gaat gebeuren.
Ze vergeten alleen dat als het gat steeds groter wordt ook de eredivisie nog meer een Mickey Mouse competitie gaat worden wat ook Ajax niet ten goede komt. Als de Nederlandse clubs snel uit Europa gaan vliegen kan Ajax niet alleen een regelrecht CL ticket bij elkaar voetballen.
Paar jaar geen CL en ze gaan richting financiële problemen met de huidige salarissen!
Heppie Berrie
Mister PSV
Uit: 's-Hertogenbosch
Vak: Zuid - FF
Forumreacties: 1.511
Reg.: 10 mei 2000
Skipper
Fan van PSV
Debutant Oranje
open/sluit de onderstaande quote:Heppie Berrie schreef op 24 april 2021 om 22:36:
Zo, het ging na de pot alleen maar over de 'onterechte' pingel van PSV. Maar wat is nou het verschil met de pingel van Ajax in de laatste minuut tegen ons? Denzel krijgt m van nog dichterbij tegen zn arm. Dus: beide pingel of beide niet. En dus ook niet zo zeuren achteraf.
Ricardo Izecson Santos
Fan van PSV
Mister PSV
Fair Play Cup PSV Netwerk Cup 2006 op 't veld
Uit: Helmond
Forumreacties: 17.027
Reg.: 30 juni 2003
Dat komt omdat PSV in blessuretijd twee keer wisselde en daar staat 30 seconden extra voor per wissel. Om het voor iedereen duidelijk te maken wordt dat dit seizoen direct aangegeven als er extra tijd bij komt. Het komt echter maar weinig voor dat er meerdere wissels plaats vinden in blessuretijd.
shevchenko
Fan van PSV
Legende
open/sluit de onderstaande quote:Skipper schreef op 24 april 2021 om 23:33:
Vreemder was dat de blessuretijd ineens van 7 minuten naar 8 sprong. Dat heb ik tot nu toe nog niet eerder gezien.
Skipper
Fan van PSV
Debutant Oranje
open/sluit de onderstaande quote:Ricardo Izecson Santos schreef op 24 april 2021 om 23:38:
Dat komt omdat PSV in blessuretijd twee keer wisselde en daar staat 30 seconden extra voor per wissel. Om het voor iedereen duidelijk te maken wordt dat dit seizoen direct aangegeven als er extra tijd bij komt. Het komt echter maar weinig voor dat er meerdere wissels plaats vinden in blessuretijd.
PSVRijnwoude
Fan van PSV
Sterspeler PSV
Uit: Drenthe
Vak: Geen Seizoen Club Card
Forumreacties: 400
Reg.: 15 februari 2021
Favoriete opstelling: 4-3-3
Goldensands
Fan van PSV
Mister PSV
Forumreacties: 584
Reg.: 27 april 2000
Favoriete opstelling: 4-3-3
open/sluit de onderstaande quote:PSVRijnwoude schreef op 25 april 2021 om 10:51:
De twee buitenspelgoals vond ik toch zeer twijfelachtig. Kan ons echt nog gaan opbreken nu ons doelsaldo zo dicht op dat van AZ zit.
shevchenko
Fan van PSV
Legende
Ik lees net een artikel op Nu.nl waarin Groningen het niet eens is met de strafschop. Complete onzin natuurlijk. Scheidsrechter volgt gewoon netjes de regels (wat je ook van die regels vind). Eerder dit seizoen werden deze debiele regels niet gevolgd door Nijhuis en dat is pas onrechtvaardig. Dat je samen regels afspreekt en dat een scheidsrechter vervolgens zijn eigen regels hanteert.
Ook bizar: bij de opmerkingen onder dat artikel lees ik een aantal opmerkingen dat PSV een VAR-club is en dat wij zonder VAR 4e hadden gestaan. Wat bezielt deze mensen?
open/sluit de onderstaande quote:shevchenko schreef op 25 april 2021 om 13:00:
Ook bizar: bij de opmerkingen onder dat artikel lees ik een aantal opmerkingen dat PSV een VAR-club is en dat wij zonder VAR 4e hadden gestaan. Wat bezielt deze mensen?
PSV Forum » Nederlandse competities » VAR