Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Nederlandse competities » VAR

Deze normale topic is open en bestaat uit 60 pagina's: 1 2 3 4 ... 28 29 30 31 32 33 34 35 36 ... 56 57 58 59 60

Die beelden worden handmatig stilgezet. Is via software ook niet waar te nemen aangezien er geen chip in de bal en de voetbalschoenen zit. Hetzelfde met die lijntjes, al kunnen ze vanuit het VAR-centrum zo ver inzoomen dat je (bij wijze van) kan zien of iemand zijn neusharen nog moet verwijderen.

Dat is ook een van de redenen waarom clubs hebben aangedrongen op die marge van 10 centimeter (wat Van Egmond gisteren ook aangaf). Daarom kon de VAR bijvoorbeeld het doelpunt bij Ajax-Utrecht niet goedkeuren. Als je een sprint van 25 km/u hebt, is het een verschil van bijna 3 centimeter of je een beeld een frame eerder of later stilzet. Daarom is die foutmarge ingebouwd.

Onderschat daarbij overigens niet dat de technologie in het VAR-centrum een heel stuk geavanceerder is als gemiddelde PC of telefoon die wij zelf gebruiken om wedstrijden te kijken. De VAR kan eenvoudig frame voor frame vooruit spoelen om te zien wanneer de bal de schoen verlaat. Dat lukt ons zonder software niet op een pc of telefoon.

 

+1/-0

Het zou heel erg apart zijn als dat anders was geweest.

Wel blijft het zo dat de VAR de beschikking heeft over de camera's die wij als TV-kijker ook kunnen zien. De beslissing over de 2e goal tegen VVV-uit moest dus worden genomen op basis van een heel schuin camerastandpunt. Ik heb het gevoel dat het voor de VAR lastig is om in zulke situaties het driedimensionale aspect goed mee te nemen. In de Engelse stadions hangt er een vaste camera heel hoog in het stadium op de rand van de 16. Met die camera heb je bijna altijd een uitstekend beeld om te bepalen of iemand buitenspel staat of niet.

Bij de 3 afgekeurde goals van zaterdag zat de VAR volgens mij in elke situatie goed. Enige twijfel heb ik bij de goal van Gakpo, omdat het daar het minst duidelijk was. Bij de bal over de achterlijn en de goal van Malen was het direct met het blote oog waarneembaar dat de goals niet rechtsgeldig waren.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

BasArnhem schreef op 26 april 2021 om 13:24:

Het zou heel erg apart zijn als dat anders was geweest.

Wel blijft het zo dat de VAR de beschikking heeft over de camera's die wij als TV-kijker ook kunnen zien. De beslissing over de 2e goal tegen VVV-uit moest dus worden genomen op basis van een heel schuin camerastandpunt. Ik heb het gevoel dat het voor de VAR lastig is om in zulke situaties het driedimensionale aspect goed mee te nemen. In de Engelse stadions hangt er een vaste camera heel hoog in het stadium op de rand van de 16. Met die camera heb je bijna altijd een uitstekend beeld om te bepalen of iemand buitenspel staat of niet.

Bij de 3 afgekeurde goals van zaterdag zat de VAR volgens mij in elke situatie goed. Enige twijfel heb ik bij de goal van Gakpo, omdat het daar het minst duidelijk was. Bij de bal over de achterlijn en de goal van Malen was het direct met het blote oog waarneembaar dat de goals niet rechtsgeldig waren.



Je noemt met de gebrekkige camera opstelling bij o.a. VVV al eén manco van dit systeem wat eerlijkheid tegenwerkt.
Dat kan pas worden verbeterd, let wel, niet opgelost maar verbeterd, door de Engelse stadioncamera´s ook hier in te voeren.

Dan is er het probleem van de fractie van een seconde waarop het beeld wordt stilgezet. Grondige evaluatie van al die net wel of net niet beslissingen is onontbeerlijk. Al was het maar omdat PSV dan de teennagels van Gakpo,Zahavi en Malen net zo kort kan laten knippen als die van Haller, Klaassen of Neres.

Derde manco is de onzinnige regel , daar ben ik het een keertje met ESPN eens,
dat een foute beslissing niet kan worden teruggedraaid indien de grensrechter, tegen aanbevelingen in, toch al gevlagd heeft in een twijfelgeval. Dit is volstrekt idioot.

Dan kom ik toe aan mijn stokpaardje.
Waarom handhaven we een uit 1863 daterende, volstrekt achterhaalde regel die spontaan juichen onmogelijk maakt, dus de ziel van het voetbal ernstig aantast en echt compleet overbodig is geworden.
Ooit uitgevonden om de arme doelman en zijn ene verdediger die hem tegen de 9 lompe aanvallers hielp te ondersteunen, is de buitenspelregel in het moderne voetbal slechts een hinderpaal die afbreuk doet aan onze ooit zo mooie sport.

WANT, wie heeft er in godsnaam iets aan indien fraai uitgespeelde aanvallen waar niets mis mee is geen doelpunt opleveren omdat een speler met zijn grote teen of wenkbrauw na minutenlang speurwerk vanachter een camera een millimetertje te ver naar voren zou hebben gestaan?

 

+2/-0

VARretje was afwezig bij de handsbal van Heerenveen??

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

shevchenko schreef op 02 mei 2021 om 18:49:

VARretje was afwezig bij de handsbal van Heerenveen??



Ik denk dat ze geen schermpje hadden bij het kampioensfeest. Anders waren ze nu nog over de 1-1 aan het overleggen.

 

+2/-0

Zal wel geen hands geweest zijn want het 'wel\niet'-penaltymoment zat niet eens in de samenvatting bij Studio Sport.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

TammyW42 schreef op 02 mei 2021 om 19:25:

Zal wel geen hands geweest zijn want het 'wel\niet'-penaltymoment zat niet eens in de samenvatting bij Studio Sport.



Het was een twijfel geval maar weer eens pure willekeur. Ene keer wordt er wel naar gekeken dan weer niet. Verdacht vaak in het nadeel van ons clubje helaas.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Psv_fan86 schreef op 02 mei 2021 om 19:57:

open/sluit de onderstaande quote:

TammyW42 schreef op 02 mei 2021 om 19:25:

Zal wel geen hands geweest zijn want het 'wel\niet'-penaltymoment zat niet eens in de samenvatting bij Studio Sport.



Het was een twijfel geval maar weer eens pure willekeur. Ene keer wordt er wel naar gekeken dan weer niet. Verdacht vaak in het nadeel van ons clubje helaas.


Was ook sarcastisch bedoelt. En je hebt gelijk, of het nou wel\geen hands is of wel\geen buitenspel altijd is PSV de dupe.

Had de var er wel naar gekeken en toch een penalty gegeven zou zijn dan had Jan Joost van Gangelen zich weer in de nabespreking net als verleden week belachelijk kunnen maken door als een volleerd bewegingswetenschapper voor te doen dat de verdediger niet anders kon dan hands maken omdat dat een volstrekt normale luchaamshouding (arm uitstrekken naar de bal) was en de penalty, net als hij verleden week beweerde, onterecht zoy zijn gegeven.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 2 mei 2021, 20:34:50.

 

+3/-0

Vooropgesteld: PSV laat vandaag punten liggen door een heel matige eerste helft en het niet benutten van kansen in de tweede helft.
Dat gezegd hebbende: dit was een 100% pingel; hij gaat gewoon nog een keer extra met zijn hand naar de bal. Onbegrijpelijk dat de VAR niet ingrijpt.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Psv_fan86 schreef op 02 mei 2021 om 19:57:

Het was een twijfel geval maar weer eens pure willekeur. Ene keer wordt er wel naar gekeken dan weer niet. Verdacht vaak in het nadeel van ons clubje helaas.


Sorry hoor, maar dit was toch geen twijfelgeval? De bal werd niet van dichtbij geschoten, hij werd niet hard geschoten, de arm was van het lichaam én maakte een beweging naar de bal. Dit was zowel volgens de oude als de nieuwe regels een 100% strafschop.

Eigenlijk was dit ook een veel duidelijkere strafschop dan de handsbal van Dumfries in blessuretijd tegen Ajax. Want die werd wel van heel dichtbij hard op zijn arm geschoten.

 

+4/-0

open/sluit de onderstaande quote:

shevchenko schreef op 03 mei 2021 om 00:10:

open/sluit de onderstaande quote:

Psv_fan86 schreef op 02 mei 2021 om 19:57:

Het was een twijfel geval maar weer eens pure willekeur. Ene keer wordt er wel naar gekeken dan weer niet. Verdacht vaak in het nadeel van ons clubje helaas.


Sorry hoor, maar dit was toch geen twijfelgeval? De bal werd niet van dichtbij geschoten, hij werd niet hard geschoten, de arm was van het lichaam én maakte een beweging naar de bal. Dit was zowel volgens de oude als de nieuwe regels een 100% strafschop.

Eigenlijk was dit ook een veel duidelijkere strafschop dan de handsbal van Dumfries in blessuretijd tegen Ajax. Want die werd wel van heel dichtbij hard op zijn arm geschoten.




Waarom krijgen we hem dan niet? Waarom kijkt de Var er niet naar? Wellicht moet psv na dit seizoen even een compilatie van deze momenten maken, en de knvb dringend verzoeken tot een gesprek?

 

+1/-0

https://twitter.com/i/status/1388921786797076484link

Ook al raakt de bal eerst de knie, het is en blijft duidelijk hands en hij gaat met de hand naar de bal. Maar Kamphuis zat er weer, dan weet je genoeg. Van Egmond gaf ons weer gelijk, koop je niets voor.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Psv_fan86 schreef op 03 mei 2021 om 00:23:

Waarom krijgen we hem dan niet? Waarom kijkt de Var er niet naar? Wellicht moet psv na dit seizoen even een compilatie van deze momenten maken, en de knvb dringend verzoeken tot een gesprek?


Geen idee. Het is niet uit te leggen. Van Egmond vond het een strafschop en in de studio bij ESPN vond ook iedereen het een strafschop. Waarom zo'n VAR dan besluit dat het geen strafschop is is niet te begrijpen.

Het lijstje met momenten waarin we zwaar benadeeld worden wordt zo wel heel lang. En dit moment kost ook gewoon weer 2 punten. Handsbal had enige gelijkenissen met de handsbal van Gravenberch 5 minuten voor tijd in Amsterdam. Die werd ook niet gegeven en kostte ook 2 punten (3 punten t.o.v. concurrent).

Misschien ben ik een calimero, maar als ik nu in nieuwsberichten lees dat Ajax verdiend en overtuigend kampioen is geworden, dan krijg ik een heel naar gevoel van binnen. In 3 wedstrijden tegen ons hadden ze hulp uit Zeist nodig van een omvang die ik niet eerder heb gezien. Er is een waslijst van rode kaarten die ze hadden moeten hebben maar niet gekregen. En er is ook een enorme lijst van momenten waar wij op een belachelijke manier benadeeld zijn. Voorop: ons spel is vaak niet om aan te gluren. Maar op deze manier wordt het wel heel lastig om kampioen te worden. En er is geen reden om te denken dat de behandeling uit Zeist volgend jaar anders gaat zijn.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

shevchenko schreef op 03 mei 2021 om 09:31:

open/sluit de onderstaande quote:

Psv_fan86 schreef op 03 mei 2021 om 00:23:

Waarom krijgen we hem dan niet? Waarom kijkt de Var er niet naar? Wellicht moet psv na dit seizoen even een compilatie van deze momenten maken, en de knvb dringend verzoeken tot een gesprek?


Geen idee. Het is niet uit te leggen. Van Egmond vond het een strafschop en in de studio bij ESPN vond ook iedereen het een strafschop. Waarom zo'n VAR dan besluit dat het geen strafschop is is niet te begrijpen.

Het lijstje met momenten waarin we zwaar benadeeld worden wordt zo wel heel lang. En dit moment kost ook gewoon weer 2 punten. Handsbal had enige gelijkenissen met de handsbal van Gravenberch 5 minuten voor tijd in Amsterdam. Die werd ook niet gegeven en kostte ook 2 punten (3 punten t.o.v. concurrent).

Misschien ben ik een calimero, maar als ik nu in nieuwsberichten lees dat Ajax verdiend en overtuigend kampioen is geworden, dan krijg ik een heel naar gevoel van binnen. In 3 wedstrijden tegen ons hadden ze hulp uit Zeist nodig van een omvang die ik niet eerder heb gezien. Er is een waslijst van rode kaarten die ze hadden moeten hebben maar niet gekregen. En er is ook een enorme lijst van momenten waar wij op een belachelijke manier benadeeld zijn. Voorop: ons spel is vaak niet om aan te gluren. Maar op deze manier wordt het wel heel lastig om kampioen te worden. En er is geen reden om te denken dat de behandeling uit Zeist volgend jaar anders gaat zijn.




Ik kan me hier volledig in vinden en vind het totaal niks te maken hebben met calimero gedrag. Is het een idee dit op 1 of andere manier kenbaar te maken bij de officiële supportersvereniging? Of direct bij psv zelf? De behandeling uit Zeist MOET volgend jaar wel anders zijn als ze vanuit psv duidelijk worden gemaakt dat er zoveel discutabele momenten in ons nadeel zijn gevallen. Of gaat dit te ver? Of lachen ze ons dan vierkant uit en gaan ze er nog een schepje bovenop doen?

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Psv_fan86 schreef op 03 mei 2021 om 10:25:

open/sluit de onderstaande quote:

shevchenko schreef op 03 mei 2021 om 09:31:

open/sluit de onderstaande quote:

Psv_fan86 schreef op 03 mei 2021 om 00:23:

Waarom krijgen we hem dan niet? Waarom kijkt de Var er niet naar? Wellicht moet psv na dit seizoen even een compilatie van deze momenten maken, en de knvb dringend verzoeken tot een gesprek?


Geen idee. Het is niet uit te leggen. Van Egmond vond het een strafschop en in de studio bij ESPN vond ook iedereen het een strafschop. Waarom zo'n VAR dan besluit dat het geen strafschop is is niet te begrijpen.

Het lijstje met momenten waarin we zwaar benadeeld worden wordt zo wel heel lang. En dit moment kost ook gewoon weer 2 punten. Handsbal had enige gelijkenissen met de handsbal van Gravenberch 5 minuten voor tijd in Amsterdam. Die werd ook niet gegeven en kostte ook 2 punten (3 punten t.o.v. concurrent).

Misschien ben ik een calimero, maar als ik nu in nieuwsberichten lees dat Ajax verdiend en overtuigend kampioen is geworden, dan krijg ik een heel naar gevoel van binnen. In 3 wedstrijden tegen ons hadden ze hulp uit Zeist nodig van een omvang die ik niet eerder heb gezien. Er is een waslijst van rode kaarten die ze hadden moeten hebben maar niet gekregen. En er is ook een enorme lijst van momenten waar wij op een belachelijke manier benadeeld zijn. Voorop: ons spel is vaak niet om aan te gluren. Maar op deze manier wordt het wel heel lastig om kampioen te worden. En er is geen reden om te denken dat de behandeling uit Zeist volgend jaar anders gaat zijn.




Ik kan me hier volledig in vinden en vind het totaal niks te maken hebben met calimero gedrag. Is het een idee dit op 1 of andere manier kenbaar te maken bij de officiële supportersvereniging? Of direct bij psv zelf? De behandeling uit Zeist MOET volgend jaar wel anders zijn als ze vanuit psv duidelijk worden gemaakt dat er zoveel discutabele momenten in ons nadeel zijn gevallen. Of gaat dit te ver? Of lachen ze ons dan vierkant uit en gaan ze er nog een schepje bovenop doen?



In mijn post van 7 april schreef ik het volgende:
"VHTLsaw opperde in zijn bijdrage van 6 april (22.06 uur) dat een compilatie gemaakt zou kunnen worden waaruit duidelijk wordt hoe vaak Ajax en PSV verschillend beoordeeld zijn in dezelfde situaties door dezelfde mensen. In zijn bijdrage van 7 april (14.56 uur) schrijft hij dat de journalistiek dit zou moeten oppakken.
Dit gaat echter niet gebeuren. De media (NOS, ESPN, kranten enz). kruipen liever bij Ajax in de kont en nemen voor lief dat al voor aanvang van de competitie en het bekertoernooi met grote mate van zekerheid gezegd kan worden welke club kampioen wordt en de beker wint (want als het voetballend niet lukt dan helpen scheidsrechters en var wel een paar handjes) en dat zij en de rest van Nederland dus zwaar besodemieterd wordt. Zich als objectieve en onafhankelijke journalisten afvragen of het allemaal wel eerlijk gaat (heeft Ajax in het seizoen 2018 – 2019 het kampioenschap zelf verdiend of is het hun in de schoot geworpen door scheidsrechters en var? Is Ajax de terechte finalist van de KNVB-beker of zijn hun tegenstanders AZ en PSV benadeeld door scheidsrechters [en var]?) doen ze niet. Ajax heeft een veel grotere supportersschare en zorgt daarom voor een groter bereik voor de media. En ook voor die media draait het uiteindelijk allemaal om de poen.
PSV alleen moet geen database aanleggen met situaties en deze vervolgens onder de aandacht brengen bij KNVB en media. Een groep van clubs kan dit echter wel doen. Door de media dan weggezet worden als jankerds\Calimero’s enz. is lastiger en de kans dat zo’n compilatie van KNVB en media aandacht krijgt is veel groter (zie het als een vakbond, in je eentje staken voor loonsverhoging werkt niet, dat moet je met veel werknemers doen). In de drie seizoenen dat de var actief is zijn er volgens mij voldoende clubs die één of meerdere keren benadeeld zijn door scheidsrechters en var als Ajax hun tegenstander was. Als laatste kan Heerenveen aan het rijtje van benadeelde clubs toegevoegd worden. Naar mijn mening stond Klaassen bij het tweede Ajax-doelpunt hinderlijk buitenspel én hij duwde daarbij de H’veen-verdediger weg die tussen Haller en Klaassen stond. Zou de var dat nu echt niet gezien hebben?"

Naar mijn mening moet een club niet alleen de mankementen van de var onder de aandacht brengen van de KNVB maar moeten meerdere clubs dit gezamenlijk doen. En dan vooral ook onder de aandacht brengen welke club de grootste winnaar is van de var sinds haar intrede (en misschien ook wie de grootste verliezer is van de var).

 

+2/-0

Er zal geen enkele club zijn die het aan zal durven omdat de publieke opinie zich direct tegen je keert. Kijk naar Schmidt toen hij over Nijhuis begon en daar weken in de media over is afgemaakt. Zelfs eigen fans vonden dat hij op staande voet ontslagen moest worden.

Welke club dan ook met een lijst komt met alle foute beslissingen van de VAR (je moet als bijvoorbeeld PSV zijnde ook de foute beslissingen in jouw voordeel meenemen, die worden hier ook nooit besproken) je lijdt alleen maar enorm gezichtsverlies.

 

+2/-1

open/sluit de onderstaande quote:

Ricardo Izecson Santos schreef op 03 mei 2021 om 11:41:

(je moet als bijvoorbeeld PSV zijnde ook de foute beslissingen in jouw voordeel meenemen, die worden hier ook nooit besproken)


Mee eens, maar welke foute beslissingen heeft Zeist gemaakt in het nadeel van Ajax in de drie onderlinge duels met PSV? Misschien heb ik een selectief geheugen, maar kan er geen één herinneren. Daartegenover staat een enorme lijst van foute beslissingen in het voordeel van Ajax, die hun ten opzichte van PSV 6 punten en bekerwinst hebben opgeleverd.

 

+2/-0

De handsbal van Teze + (tweede) geel die hij in de bekerpot had moeten krijgen

Weegt overigens niet op tegen de drie rode kaarten + penalty die Ajax had moeten krijgen over die drie wedstrijden verspreid

 

+1/-0

Het blijkt maar weer dat ook in dit geval er door de VAR rekening wordt gehouden met een wedstrijd ervoor. PSV kreeg toen een handsbal mee die bediscussieerd werd, dus nu gaan we onze vingers er niet nog een keer aan branden, dan waait het het snelste over...

 

+1/-0

Het is niet alleen dit seizoen dat PSV benadeeld wordt. Het is jaar in jaar uit hetzelfde liedje.
Gemiddeld wordt Ajax ruwweg per seizoen 10 punten gematst en PSV wordt per seizoen 10 punten ontstolen.
Hoewel er uitschieters zijn naar boven en naar beneden, is het toch een vrij constante waarde.
En de komst van de VAR heeft daar niet veel aan veranderd.
Eerder is de kans dat PSV benadeeld wordt verdubbeld; er zijn nu twee manieren om te manipuleren.
(Bijvoorbeeld doelpunten worden van PSV afgekeurd wegens buitenspel door het later stil zetten van beelden,
penalties worden aan tegenstanders geschonken door de VAR net zolang te bestuderen totdat je wel wat vindt,
penalties aan PSV worden niet gegeven door simpelweg de VAR te negeren enz.
Voorbeelden genoeg in dit forum en andere fora.)

Van de KNVB en de media hoef je niets te verwachten, die horen bij de Ajax-kliek.
PSV is behalve een voetbalclub ook een bedrijf dat moet worden gerund op basis van economische regels.
En die regels zijn niet eerlijk. Voortdurend is er sprake van oneerlijke concurrentie.
Het is van belang dat dit bij de burgerrechter of bij een mededingingsautoriteit wordt aangekaart, op landelijk niveau of desnoods op EU-niveau.

Van de media valt evenmin iets te verwachten.
De media zijn Randstad (Telegraaf, Volkskrant, NOS) en lokale media zoals het ED (Rik Elfrink) weigeren aandacht te geven aan deze toestand uit angst voor het calimero-syndroom?

Het is van belang dat PSV-juristen of expertise uit de Brainport wordt ingezet bij deze juridische actie.
Als er niets verandert in deze schandelijke praktijken zal Ajax inderdaad het Bayern München worden van Nederland.
Dat monopolie is dan niet op grond van sportieve prestaties maar op grond van marchandering en manipulaties.
Het begin daarvan is al aangezet in de afgelopen jaren.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 3 mei 2021, 15:39:48.

 

+2/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 60 pagina's: 1 2 3 4 ... 28 29 30 31 32 33 34 35 36 ... 56 57 58 59 60

PSV Forum » Nederlandse competities » VAR