Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Nederlandse competities » VAR

Deze normale topic is open en bestaat uit 60 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 56 57 58 59 60

Dank! Door die openheid kan er simpelweg geen onzin meer verkocht worden. Zelfs de meest verstokte ajacied ziet dat Nico dit expres deed. En door de teams de challenge aan te laten vragen haal je de VAR willekeur weg, zoals bij geval Botteghin. De beoordeling zal altijd mensenwerk blijven, dat is simpel. Maar hoe meer mensen mee kijken en luisteren, des te beter de beoordeling ;-)

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

VHTLsaw schreef op 06 maart 2020 om 21:07:

Dus nog maar eens langs die regeltjes lopen.Waarom mag hij b.v. niet aangeven dat de corner waar Feyenoord tegen ons uit scoort geen corner was?


Dat lijkt me nogal logisch. Als Feyenoord niet had gescoord, was de corner ook niet nog eens beoordeeld geworden. Zo kan je altijd wel terug naar een momentje. Je kunt niet als er gescoord is telkens terugredeneren naar het begin van de wedstrijd en zeggen dat een beslissing in het voordeel van welke ploeg dan ook anders had gemoeten en in feite alle gebeurtenissen daarna ongeldig verklaren.

 

+1/-0

De VAR heeft deze midweek een goede herstart gemaakt. Alleen gisteren al in 30 min tijd 3 niet gegeven pingels terecht hersteld. En het verschil zit hem erin dat ze niet de scheids overrulen maar zelf laten kijken bij twijfel. Dat is het beste uitgangspunt voor nu vind ik. Daarna investeren om de snelheid op te bouwen zodat het niet meer zo lang duurt tussendoor.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

FlitsPhirips schreef op 13 maart 2020 om 12:16:

open/sluit de onderstaande quote:

VHTLsaw schreef op 06 maart 2020 om 21:07:

Dus nog maar eens langs die regeltjes lopen.Waarom mag hij b.v. niet aangeven dat de corner waar Feyenoord tegen ons uit scoort geen corner was?


Dat lijkt me nogal logisch. Als Feyenoord niet had gescoord, was de corner ook niet nog eens beoordeeld geworden. Zo kan je altijd wel terug naar een momentje. Je kunt niet als er gescoord is telkens terugredeneren naar het begin van de wedstrijd en zeggen dat een beslissing in het voordeel van welke ploeg dan ook anders had gemoeten en in feite alle gebeurtenissen daarna ongeldig verklaren.



Ik bedoel helemaal niet achteraf. Meteen als de foute beslissing genomen wordt moet hij hem kunnen overrulen.
Dan pas maak je goed gebruik van technische mogelijkheden en krijg je eerlijker beslissingen.

Wat betreft je terug redeneren naar eerdere momenten; ook dat gebeurt puur willekeurig. Kijk nog maar eens naar de afgekeurde 1-2 bij Ajax-Heerenveen toen een dubieuze valpartij met Veltman door de VAR blijkbaar ineens beschouwd werd als een grove(?) blunder van de scheidsrechter die hij zou moeten rechtzetten.Waarna de ruststand kort daarna niet 1-2 maar 2-1 in het voordeel van Ajax werd.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

VHTLsaw schreef op 13 maart 2020 om 17:53:

Ik bedoel helemaal niet achteraf. Meteen als de foute beslissing genomen wordt moet hij hem kunnen overrulen.
Dan pas maak je goed gebruik van technische mogelijkheden en krijg je eerlijker beslissingen.


Dat slaat nergens op. Je ziet hoe lang de VAR telkens nodig heeft om situaties goed te bekijken en vast te stellen of een beslissing heroverwogen moet worden. "Meteen" klinkt prachtig, maar zo werkt het natuurlijk niet.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

FlitsPhirips schreef op 15 maart 2020 om 09:58:

open/sluit de onderstaande quote:

VHTLsaw schreef op 13 maart 2020 om 17:53:

Ik bedoel helemaal niet achteraf. Meteen als de foute beslissing genomen wordt moet hij hem kunnen overrulen.
Dan pas maak je goed gebruik van technische mogelijkheden en krijg je eerlijker beslissingen.


Dat slaat nergens op. Je ziet hoe lang de VAR telkens nodig heeft om situaties goed te bekijken en vast te stellen of een beslissing heroverwogen moet worden. "Meteen" klinkt prachtig, maar zo werkt het natuurlijk niet.



Als ik op de tribune gezeten zie dat een gegeven corner nergens op slaat, hoe duidelijk moet dat dan wel niet zijn voor iemand met een scherm voor zijn neus.
Vierde man of VAR ziet dat dan toch ook meteen en kan dat al herstellen voor een speler naar de cornervlag is gelopen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

VHTLsaw schreef op 15 maart 2020 om 21:03:

Als ik op de tribune gezeten zie dat een gegeven corner nergens op slaat, hoe duidelijk moet dat dan wel niet zijn voor iemand met een scherm voor zijn neus.
Vierde man of VAR ziet dat dan toch ook meteen en kan dat al herstellen voor een speler naar de cornervlag is gelopen.


Jij wil zeggen dat je van achter een TV-scherm betere beslissingen neemt in één oogopslag dan vanaf het veld? Ik zou die stelling niet aandurven. Maar als dat zo is, dan moeten we gewoon van het hele concept scheidsrechter op het veld af stappen en remote gaan scheidsrechteren.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

FlitsPhirips schreef op 16 maart 2020 om 15:07:

open/sluit de onderstaande quote:

VHTLsaw schreef op 15 maart 2020 om 21:03:

Als ik op de tribune gezeten zie dat een gegeven corner nergens op slaat, hoe duidelijk moet dat dan wel niet zijn voor iemand met een scherm voor zijn neus.
Vierde man of VAR ziet dat dan toch ook meteen en kan dat al herstellen voor een speler naar de cornervlag is gelopen.


Jij wil zeggen dat je van achter een TV-scherm betere beslissingen neemt in één oogopslag dan vanaf het veld? Ik zou die stelling niet aandurven. Maar als dat zo is, dan moeten we gewoon van het hele concept scheidsrechter op het veld af stappen en remote gaan scheidsrechteren.



Nee dat zeg ik helemaal niet. En de "stelling" komt uit jouw en niet uit mijn mond.

Ik pleit ervoor vaker gebruik te maken van het hulpmiddel van de VAR, het scherm.
Eerder al toonde ik mij voorstander van een captain's call, ditmaal wil ik overduidelijke fouten ook gecorrigeerd zien.
Zoals een onterechte corner,zonder herhaling te zien vanaf de tribune. Dus ook meteen door de VAR.

Waarom mag hij hier ook niet bij ingrijpen? Bij PSV-Feyenoord zou de 0-1 dan niet gevallen zijn.

 

+1/-0

Enige redding van de VAR lijkt me dat je net zoals bij bijvoorbeeld hockey de aanvoerder om de VAR kan vragen, zoals hier al vaker is geopperd. Je bent dan meteen af van dat zoeken met vergrootglazen of er niet ergens een overtreding is gemaakt of een speler met een teennagel misschien toch net buitenspel staat. Zat voorbeelden inmiddels waarbij het spel stil ligt vanwege een VAR-onderbreking terwijl op het veld niemand weet wat er aan de hand is.

Neem bijvoorbeeld het vermeende hands van Dumfries tegen Feyenoord. Bij Feyenoord waren ze er van overtuigd dat er werd gekeken voor rood van Dumfries omdat hij een elleboogstoot zou hebben uitgedeeld. Vorig jaar werd het spel tegen (ik meen) AZ onderbroken. Waar iedereen in het stadion dacht aan een mogelijke penalty voor PSV werd er gekeken naar een vermeende rode kaart voor Rosario (die volkomen terecht niet werd gegeven).

Zoals het nu gaat roept het aan alle kanten met de week alleen maar meer weerstand op. Zal hier ook alleen maar erger worden als ze die buitenspelverschrikking van de Premier League ook hier gaan invoeren. Lekker kijken en dan doelpunten afkeuren omdat iemand 0,3 milimeter buitenspel staat. Doodsteek van het voetbal.

 

+2/-0

Flinke trap omhoog, maar wat ik in mijn vorige post al vreesde is dus waarheid. Het spel bij FC Twente - FC Groningen lag letterlijk vijf (!!) minuten stil om te kijken of het buitenspel was. Vlieg op met al die onzin.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Ricardo Izecson Santos schreef op 25 september 2020 om 21:10:

Flinke trap omhoog, maar wat ik in mijn vorige post al vreesde is dus waarheid. Het spel bij FC Twente - FC Groningen lag letterlijk vijf (!!) minuten stil om te kijken of het buitenspel was. Vlieg op met al die onzin.



En dan nog onterecht niet ingrijpen ook :kwaad . En toch waren er maar 3 minuten extra tijd in de eerste helft.

Ik zou er voor pleiten om maximaal 30 seconden te kijken. Zie je dan niets om te overrulen, is het dus geen duidelijke fout en geen VAR.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Ricardo Izecson Santos schreef op 25 september 2020 om 21:10:

Flinke trap omhoog, maar wat ik in mijn vorige post al vreesde is dus waarheid. Het spel bij FC Twente - FC Groningen lag letterlijk vijf (!!) minuten stil om te kijken of het buitenspel was. Vlieg op met al die onzin.



Rare regel trouwens , een speler kan al met een hand puitenspel staan terwijl een doelman een voet op de lijn moet houden als er een penalty genomen gaat worden. :huh

 

+1/-0

Nee een speler kan niet met een hand buitenspel staan, wel met zijn hoofd of borst.

 

+1/-0

Volgens de regels niet maar diverse arbiters hanteren hun eigen regels . Bovendien bijna vijf minuten nodig om een buitenspelsituatie te beoordelen is bizar.

 

+1/-0

Soms lijken mensen bij de VAR de grootste klunsen maar wat dacht je van de grensrechter bij de strafschop van ADO. Hoe kun je niet zien dat hij te vroeg van zijn lijn was als het zoooo duidelijk is.

Moraal van het verhaal, zolang je met mensen werkt zullen er altijd fouten zijn.

 

+1/-0

Dat zowel scheidsrechters als de VAR vaak klunzig optreden komt omdat men met dezelfde klunzen werkt.
Die soms in het veld, soms achter het schermpje de raarste capriolen uithalen.

Als de VAR vanmiddag durft te beweren dat hij niet kon zien dat Viergever geen hands maakte maar de bal op de schouder kreeg,
en dus de fout van Kamphuis niet wenste te herstellen kunnen we net zo goed direct stoppen met dit dure systeem.

Dezelfde VAR had ook nog twee minuten nodig om te constateren dat de 2-0 van Heracles buitenspel was.
Dat kon iedereen thuis al voor 99% weten zonder herhaling en was bij de eerste herhaling op tv overduidelijk.
Had die VAR zijn bril thuis gelaten of zo?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

VHTLsaw schreef op 27 september 2020 om 21:22:

Dat zowel scheidsrechters als de VAR vaak klunzig optreden komt omdat men met dezelfde klunzen werkt.
Die soms in het veld, soms achter het schermpje de raarste capriolen uithalen.

Als de VAR vanmiddag durft te beweren dat hij niet kon zien dat Viergever geen hands maakte maar de bal op de schouder kreeg,
en dus de fout van Kamphuis niet wenste te herstellen kunnen we net zo goed direct stoppen met dit dure systeem.

Dezelfde VAR had ook nog twee minuten nodig om te constateren dat de 2-0 van Heracles buitenspel was.
Dat kon iedereen thuis al voor 99% weten zonder herhaling en was bij de eerste herhaling op tv overduidelijk.
Had die VAR zijn bril thuis gelaten of zo?




Een scheidsrechter geeft het eindoordeel. En mag de VAR overrulen als hij het anders gezien heeft. En dat was hier volgens mij ook het geval.

Het leek erop dat Viergever doelbewust de bal wilde weghalen met zijn schouder. Dan denk ik, doe dat dan niet als verdediger. Een beetje dom om dit in je eigen 16 te doen. Dat is vragen om problemen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

cocufan1 schreef op 27 september 2020 om 21:33:

open/sluit de onderstaande quote:

VHTLsaw schreef op 27 september 2020 om 21:22:

Dat zowel scheidsrechters als de VAR vaak klunzig optreden komt omdat men met dezelfde klunzen werkt.
Die soms in het veld, soms achter het schermpje de raarste capriolen uithalen.

Als de VAR vanmiddag durft te beweren dat hij niet kon zien dat Viergever geen hands maakte maar de bal op de schouder kreeg,
en dus de fout van Kamphuis niet wenste te herstellen kunnen we net zo goed direct stoppen met dit dure systeem.

Dezelfde VAR had ook nog twee minuten nodig om te constateren dat de 2-0 van Heracles buitenspel was.
Dat kon iedereen thuis al voor 99% weten zonder herhaling en was bij de eerste herhaling op tv overduidelijk.
Had die VAR zijn bril thuis gelaten of zo?




Een scheidsrechter geeft het eindoordeel. En mag de VAR overrulen als hij het anders gezien heeft. En dat was hier volgens mij ook het geval.

Het leek erop dat Viergever doelbewust de bal wilde weghalen met zijn schouder. Dan denk ik, doe dat dan niet als verdediger. Een beetje dom om dit in je eigen 16 te doen. Dat is vragen om problemen.



Volgens mij is het logisch als je de VAR wil overrulen om dan zelf nog eens te gaan kijken langs de kant.

Dat is niet gebeurd, hetgeen betekent dat Kamphuis zeer eigenwijs bij zijn foute waarneming bleef en dus faalde.

En/of dat de VAR hem heeft verteld dat hij het niet goed kon zien op zijn scherm. Wat dus aangeeft dat de VAR ook faalde.

Want in de huiskamer was al voor de herhaling duidelijk hoe het zat en dat werd in de herhalingen bevestigd.

 

+1/-0

Het is op dat ene beeld wat je ziet niet met 100% zekerheid te zeggen dat hij de bal alleen met zijn schouder raakt, het heeft er wel alle schijn van dat het een foute beslissing is. Alleen op basis daarvan kun je de scheidsrechter niet naar de zijkant roepen. Dat is het grote probleem van die kleine stadions waar maar een paar camera's zijn. Mocht dit in het Philips Stadion zijn gebeurd, zouden er wel cameraposities zijn geweest waarop duidelijk te zien was of het hands was of niet.

 

+2/-0

Er is een beeld waarop iedereen , thuis, in de studio's en als VAR duidelijk ziet dat hier geen sprake is van hands.
De KNVB heeft dat onlangs notabene met zulke beelden als voorlichting aan clubs en voetballiefhebbers getoond.

Het probleem is en blijft dus de ( soms klungelige en vaak inconsequente ) keuzes van de heren van dienst. Alsmede de steeds wisselende wijze waarop zij beslissen om iets wel of niet aan te melden, te overrulen enzovoorts.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 60 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 56 57 58 59 60

PSV Forum » Nederlandse competities » VAR