Kleine1
Fan van PSV
Debutant Oranje
Uit: Tilburg
Vak: -
Forumreacties: 375
Reg.: 27 oktober 2019
Favoriete opstelling: geen
open/sluit de onderstaande quote:Almere vak V schreef op 03 januari 2024 om 14:04:
Kan iemand de onbenulletjes op het Ajax-forum uit de droom helpen? Metz kan die Mikohatseflatse niet betalen. Daarom willen ze m de rest van het seizoen huren. Ajax zet een koopotie in het huurcontract van 15 miljoen. En nu denken ze in Amsterdam dat ze in Metz na afloop van dit seizoen wel 15 miljoen overmaken??
Niemand die daar denkt, het zal Metz jeuken, al zet je 25 miljoen in dat huurcontract. Een doorverkooppercentage van 50%. Wij huren m tot het eind van het seizoen en daarna tot ziens??
Kleine1
Fan van PSV
Debutant Oranje
open/sluit de onderstaande quote:Almere vak V schreef op 03 januari 2024 om 13:55:
open/sluit de onderstaande quote:
Ze hebben een lening afgesloten van 40 miljoen.
Almere vak V
Fan van PSV
Mister PSV
Forumreacties: 4.499
Reg.: 28 juli 1999
open/sluit de onderstaande quote:Kleine1
Tja, en dan liggen te klagen als wij met een mooie constructie op de proppen komen om grond te verkopen … hehe.
BasArnhem
Fan van PSV
Basisspeler Oranje
Uit: Arnhem
Vak: Geen Seizoen Club Card
Forumreacties: 1.489
Reg.: 18 juli 2017
Ik weet er de ins en de outs niet van, maar Ajax betaalt toch ook gewoon huur voor dat stadion? Zoals je bijvoorbeeld in Arnhem bij Vitesse hebt gezien de afgelopen jaren, kan dat ook een blok aan het been zijn. Plus je kan de situatie dat Ajax, mochten ze onverhoopt toch in de play-offs terecht komen, hun thuiswedstrijden niet in het eigen stadion kan spelen.
Net als met een eigen huis, heeft het voor- en nadelen om een stadion in je bezit te hebben. En ergens is het ook wel ironisch dat PSV nu erfpacht aan de gemeente moet betalen, terwijl erfpacht toch voornamelijk in Amsterdam heel gangbaar is.
Ik ben heel benieuwd wat Ajax gaat doen de komende twee transferperiodes. Slagen ze er, net als bij Bassey, in om de flop-aankopen weer goed van de hand te doen? Of moeten ze een zwaar verlies nemen? Ze hebben hun naam wellicht nog steeds mee, maar ze hebben dit seizoen geen exposure gehad in de Champions League en de spelers die ze gehaald hebben, zullen in mijn ogen bij kapitaalkrachtigere clubs niet zomaar op de lijstjes staan.
Het wordt interessant om te zien wat Ajax gaat doen, want in de strijd om plek 3 zullen ze echt een heel goede tweede seizoenshelft nodig hebben. En die kans lijkt me met de huidige selectie zo goed als uitgesloten.
James Sonny Crockett
Fan van PSV
Legende
Forumreacties: 14.196
Reg.: 30 november 2007
Almere vak V
Fan van PSV
Mister PSV
open/sluit de onderstaande quote:BasArnhem schreef op 04 januari 2024 om 10:42:
Ik weet er de ins en de outs niet van, maar Ajax betaalt toch ook gewoon huur voor dat stadion?
BasArnhem
Fan van PSV
Basisspeler Oranje
open/sluit de onderstaande quote:James Sonny Crockett schreef op 04 januari 2024 om 19:45:
Nou, ik ben ook niet heel erg onder de indruk van Twente en AZ.
Ricardo Izecson Santos
Fan van PSV
Mister PSV
Fair Play Cup PSV Netwerk Cup 2006 op 't veld
Uit: Helmond
Vak: Oost - X
Forumreacties: 17.027
Reg.: 30 juni 2003
Almere vak V
Fan van PSV
Mister PSV
open/sluit de onderstaande quote:Ricardo Izecson Santos schreef op 05 januari 2024 om 10:13:
Twente zie ik nog wel weg zakken. Die beginnen volgende week thuis tegen AZ en moeten dit seizoen nog uit naar PSV, Feyenoord, Ajax én AZ.
Ricardo Izecson Santos
Fan van PSV
Mister PSV
Fair Play Cup PSV Netwerk Cup 2006 op 't veld
Uit: Helmond
Vak: Oost - X
Forumreacties: 17.027
Reg.: 30 juni 2003
Ergens in de zomer heeft in de VI een uitgebreid interview gestaan met de manager competitiezaken van de KNVB over hoe het schema tot stand was gekomen. Het schema wordt volledig door computers samengesteld waarbij gekeken moet worden naar alle pijnpunten die er liggen (toppers op zondag, minimaal twee dagen ruimte bij Europese duels, locaties die niet beschikbaar zijn, etc.). Het is dat de gemeente Amsterdam akkoord ging dat Ajax-PSV in februari op een zaterdagavond wordt gespeeld. Handmatig een schema samenstellen met alle knelpunten die er nu liggen is niet te doen.
Almere vak V
Fan van PSV
Mister PSV
Snap ik helemaal. Maar laat je het dan volledig over aan computers. Of is er ook iemand die een blik werpt en denkt/zegt, wacht ff. Hier moeten we even anders mee omgaan. Het laat in mijn ogen maar meteen weer zien dat we niet afhankelijk moeten worden. Dat ze helpen, ondersteunen en dingen makkelijker maken dikke prima. Maar dom dat ding zn werk laten doen en dan nooit meer omkijken lijkt me niet handig. Maar goed, dit laat ook maar weer is zien wat voor organisatie de KNVB is...
Uit: Dongen
Forumreacties: 1.971
Reg.: 8 oktober 2005
open/sluit de onderstaande quote:Almere vak V schreef op 05 januari 2024 om 13:17:
open/sluit de onderstaande quote:Ricardo Izecson Santos schreef op 05 januari 2024 om 10:13:
Twente zie ik nog wel weg zakken. Die beginnen volgende week thuis tegen AZ en moeten dit seizoen nog uit naar PSV, Feyenoord, Ajax én AZ.
Hetzelfde geldt voor PSV. Hoe kan je het verzinnen dat je die achtereenvolgens uit laten spelen tegen Twente, Feyenoord, AZ, Utrecht en Ajax? Voor de spanning in de competitie wellicht best aardig. Maar als PSV die toevallig alle 5 wint dan denk ik dat het heel erg mee gaat vallen met de spanning...
BasArnhem
Fan van PSV
Basisspeler Oranje
Ik vind het een beetje spijkers op laag water zoeken. Volgens mij wordt er bij de toppers sowieso al wel voor gezorgd dat de onderlinge duels qua uit- en thuiswedstrijden over de twee seizoenshelften verdeeld worden. Dat Twente daar niet toe gerekend wordt, lijkt me niet onlogisch. Dan is het dit jaar gewoon een ongelukkig toeval dat ze de vier thuiswedstrijden tegen de bovenste 4 allemaal in de eerste 17 speelrondes hebben.
Het klopt dat de concentratie topwedstrijden voor PSV voor de winterstop vrij hoog was, maar de komende seizoenshelft valt dat wel weer mee. Zo zal elke van de 18 clubs fases in de competitie hebben dat er vooral makkelijke / moeilijke wedstrijden op het programma staan.
Het maken van een competitieschema is een complex planningsprobleem met heel veel restricties. Het lijkt mij inderdaad dat het onmogelijk is om dat nog met de hand voor elkaar te krijgen. Als je ook nog zou willen afdwingen dat élke club de topclubs gespreid krijgt door de tijd en qua uit/thuis, dan zal het helemaal lastig worden.
Dit soort planningsproblemen wordt gestuurd door een optimalisatiefunctie waarbij gekeken wordt hoe je "de pijn kunt minimaliseren". Nu is de definitie en de waarde van deze "pijn" natuurlijk ingegeven door parameters die door de KNVB bepaald worden, maar ik heb niet het idee dat dit nu het grootste probleem is waar de voetbalbond mee te maken heeft.
manbast74
Fan van PSV
Basisspeler Oranje
Forumreacties: 28
Reg.: 20 oktober 2018
open/sluit de onderstaande quote:BasArnhem schreef op 08 januari 2024 om 08:57:
Ik vind het een beetje spijkers op laag water zoeken. Volgens mij wordt er bij de toppers sowieso al wel voor gezorgd dat de onderlinge duels qua uit- en thuiswedstrijden over de twee seizoenshelften verdeeld worden. Dat Twente daar niet toe gerekend wordt, lijkt me niet onlogisch. Dan is het dit jaar gewoon een ongelukkig toeval dat ze de vier thuiswedstrijden tegen de bovenste 4 allemaal in de eerste 17 speelrondes hebben.
Het klopt dat de concentratie topwedstrijden voor PSV voor de winterstop vrij hoog was, maar de komende seizoenshelft valt dat wel weer mee. Zo zal elke van de 18 clubs fases in de competitie hebben dat er vooral makkelijke / moeilijke wedstrijden op het programma staan.
Het maken van een competitieschema is een complex planningsprobleem met heel veel restricties. Het lijkt mij inderdaad dat het onmogelijk is om dat nog met de hand voor elkaar te krijgen. Als je ook nog zou willen afdwingen dat élke club de topclubs gespreid krijgt door de tijd en qua uit/thuis, dan zal het helemaal lastig worden.
Dit soort planningsproblemen wordt gestuurd door een optimalisatiefunctie waarbij gekeken wordt hoe je "de pijn kunt minimaliseren". Nu is de definitie en de waarde van deze "pijn" natuurlijk ingegeven door parameters die door de KNVB bepaald worden, maar ik heb niet het idee dat dit nu het grootste probleem is waar de voetbalbond mee te maken heeft.
Uit: Dongen
Forumreacties: 1.971
Reg.: 8 oktober 2005
Kleine1
Fan van PSV
Debutant Oranje
open/sluit de onderstaande quote:vaio schreef op 09 januari 2024 om 21:02:
Nou.. voor iedereen bij Ajax die riep dat Marc maar terug moest komen… denk dat ze nog even moeten wachten 😂
Koen073
Fan van PSV
Debutant Oranje
Forumreacties: 416
Reg.: 23 september 2019
open/sluit de onderstaande quote:vaio schreef op 09 januari 2024 om 21:02:
Nou.. voor iedereen bij Ajax die riep dat Marc maar terug moest komen… denk dat ze nog even moeten wachten 😂
Albert Trestena
Fan van PSV
Legende
Uit: Hillegom
Forumreacties: 2.818
Reg.: 26 april 2007
Favoriete opstelling: 4-3-3
PSV Forum » Nederlandse competities » Ajax