Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Nederlandse competities » Ajax

Deze normale topic is open en bestaat uit 189 pagina's: 1 2 3 4 ... 172 173 174 175 176 177 178 179 180 ... 185 186 187 188 189

Voorlopig niet. Daarom is het van belang dat ze geen CL spelen volgend seizoen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

PSVRijnwoude schreef op 20 januari 2024 om 11:57:

Ik denk toch ook dat anderen door hem beter uit de verf gaan komen, als hij vuil werk opknapt valt het niet zo op dat anderen dat niet doen. Als je daardoor bijvoorbeeld Taylor voor 15 miljoen meer kan verkopen heb je je geld er al bijna weer uit. We kunnen het onzinnig vinden maar hun spelers gaan van de zomer toch enorme bedragen opleveren, hoe onterecht ook. Geld zal nooit echt een blijvend probleem zijn bij hun.



Wie dan? Dat zullen er toch niet zo veel zijn, lijkt me … En als het hun “beste” spelers zijn, dan zullen ze toch weer moeten inkopen om de selectie op gewenst niveau te brengen.
En het lijkt me dat er een hoop van die miskopen toch voor flink wat minder geld zullen moeten vertrekken.

Edit: ik lees net pas dat Ten Hag inzet op Brobbey … maar hij zal toch niet weer goedkeuring krijgen voor een slordige 100 miljoen voor een 020 speler?? 😉

Dit bericht is gewijzigd op 20 januari 2024, 18:12:41.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

James Sonny Crockett schreef op 20 januari 2024 om 13:32:

Voorlopig niet. Daarom is het van belang dat ze geen CL spelen volgend seizoen.



Ik zou me nog niet eens verbazen als Twente en AZ gewoon helemaal door het ijs gaan zakken in het resterende gedeelte van dit seizoen, waardoor straks 020 gewoon nog 3e gaat worden.
Twente is al goed op weg terwijl ik dit schrijf (tegen NEC) ….

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kleine1 schreef op 20 januari 2024 om 18:06:

open/sluit de onderstaande quote:

PSVRijnwoude schreef op 20 januari 2024 om 11:57:

Ik denk toch ook dat anderen door hem beter uit de verf gaan komen, als hij vuil werk opknapt valt het niet zo op dat anderen dat niet doen. Als je daardoor bijvoorbeeld Taylor voor 15 miljoen meer kan verkopen heb je je geld er al bijna weer uit. We kunnen het onzinnig vinden maar hun spelers gaan van de zomer toch enorme bedragen opleveren, hoe onterecht ook. Geld zal nooit echt een blijvend probleem zijn bij hun.



Wie dan? .....





Even een gokje. Brobbey voor rond de 60/70 miljoen, Bergwijn en Taylor voor rond de 25/30. Hato zal voor minstens 40 kunnen gaan, Berghuis toch zeker 20. Akpom 15-20.

Voordat ik weer heel veel minnen krijg en voor gek verklaard word, ik vind niet dat deze spelers dit waard zijn, maar ik vrees dat dit voor ze gevraagd en gekregen gaat worden. Tuurlijk zijn transferwaarde.com of weet ik hoe die sites heten een andere waarde aangeven. Ze verkopen die clown Anthony voor 100 en zijn assistent-clown Bassey voor ruim 20. Timber speelde een kutseizoen en kon gewoon voor veel geld naar Engeland.

 

+2/-1

Ajax heeft meer niet gewonnen dan wel en kan zondag gewoon op 6 punten van de derde plek komen door thuis van nummer 16 te winnen.

2,5 maand geleden stonden ze nog laatste. Het kan verkeren zullen we maar zeggen. Enige wat wij kunnen doen is over 2 weken 3 punten meenemen uit Amsterdam.

Het zou PSV namelijk wel erg goed uitkomen als Ajax nog een jaar geen Champions League zou spelen en wij wel.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

PSVRijnwoude schreef op 20 januari 2024 om 19:26:

open/sluit de onderstaande quote:

Kleine1 schreef op 20 januari 2024 om 18:06:

open/sluit de onderstaande quote:

PSVRijnwoude schreef op 20 januari 2024 om 11:57:

Ik denk toch ook dat anderen door hem beter uit de verf gaan komen, als hij vuil werk opknapt valt het niet zo op dat anderen dat niet doen. Als je daardoor bijvoorbeeld Taylor voor 15 miljoen meer kan verkopen heb je je geld er al bijna weer uit. We kunnen het onzinnig vinden maar hun spelers gaan van de zomer toch enorme bedragen opleveren, hoe onterecht ook. Geld zal nooit echt een blijvend probleem zijn bij hun.



Wie dan? .....





Even een gokje. Brobbey voor rond de 60/70 miljoen, Bergwijn en Taylor voor rond de 25/30. Hato zal voor minstens 40 kunnen gaan, Berghuis toch zeker 20. Akpom 15-20.

Voordat ik weer heel veel minnen krijg en voor gek verklaard word, ik vind niet dat deze spelers dit waard zijn, maar ik vrees dat dit voor ze gevraagd en gekregen gaat worden. Tuurlijk zijn transferwaarde.com of weet ik hoe die sites heten een andere waarde aangeven. Ze verkopen die clown Anthony voor 100 en zijn assistent-clown Bassey voor ruim 20. Timber speelde een kutseizoen en kon gewoon voor veel geld naar Engeland.



Ik geloof niet dat ze die allemaal zullen gaan verkopen …
Ja, een vertrek van Brobbey zullen ze misschien niet kunnen voorkomen, een Bergwijn daar willen ze wel vanaf omdat die geen rendement geeft (maar daar zullen ze waarschijnlijk niet veel winst op gaan maken) … maar ik denk dat ze al die andere spelers zullen willen behouden, want anders moeten ze weer een compleet nieuw elftal gaan kopen. Niet vergeten dat ze waarschijnlijk ook al afscheid willen nemen van die bagger die Mislintat heeft gekocht …

 

+2/-0

Ze zijn inderdaad goed op weg naar plek 3, Az en twente laten het afweten en ajax heeft zijn mazzel terug en wint weer wedstrijden waarin ze helemaal niet beter zijn.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

BasArnhem schreef op 05 januari 2024 om 10:08:

open/sluit de onderstaande quote:

James Sonny Crockett schreef op 04 januari 2024 om 19:45:

Nou, ik ben ook niet heel erg onder de indruk van Twente en AZ.



Ik ben ook niet heel erg onder de indruk van Twente en AZ. FC Twente heeft het regelmatig moeilijk in de "simpele" wedstrijden en AZ heeft zeker in de laatste weken heel veel gemorst. Toch staat Twente 9 en AZ 8 punten voor op Ajax. Afstanden die in mijn ogen zeker niet onoverbrugbaar zijn.

Maar.... en dan komt het, dan moet Ajax dus wel beduidend meer punten gaan halen dan in de eerste seizoenshelft. Want als Ajax wederom 20 verliespunten gaat oplopen, dan kunnen ze de 3e plek op hun buik schrijven. En, met de huidige selectie, is het geen onrealistisch scenario dat Ajax de 4 topwedstrijden wederom niet gaat winnen. Dan nog een aantal zeperds zoals tegen PEC of Almere, en je gaat alweer hard richting dat aantal verliespunten.

AZ en Twente hebben de eerste seizoenshelft 15 en 14 verliespunten opgelopen. Stel dat ze een iets mindere tweede seizoenshelft hebben en onderweg 20 punten gaan verliezen, dan betekent dat dat Ajax maximaal 11 punten mag verliezen als ze nog 3e willen worden. En 11 punten verliezen in een half jaar, dat komt overeen met 80 punten halen over een heel seizoen, en ik denk niet dat het huidige Ajax daartoe in staat is.

Ze zullen echt wel iets gaan doen op de transfermarkt, maar met de gebeurtenissen van de laatste transferwindows is dat ook niet direct iets waar je als supporter van die club met een gerust hart naar zal uitkijken.

Ik ga de tweede seizoenshelft in ieder geval hard duimen voor AZ en Twente, want als Ajax de CL-boot mist, is dat voor PSV (en Feyenoord) natuurlijk wel goed nieuws!



We zijn 2 weken verder. Denk je er inmiddels al anders over?

 

+1/-0

In de basis niet, al is het natuurlijk wel zo dat ze nu in 2 weken tijd een stuk dichterbij zijn gekomen. AZ heeft 1 van de 6 punten gehaald en Twente morst meteen weer in de eerste de beste uitwedstrijd.

We moeten alleen niet vergeten dat de lastigste wedstrijd van Ajax onder Van 't Schip de uitwedstrijd van vorige week tegen GA Eagles is geweest, die ze in feite tegen de verhouding in hebben gewonnen. Zometeen wordt Ajax weer geconfronteerd met wedstrijden tegen PSV, Feyenoord, AZ, Twente en het tegenwoordig taaiere Utrecht.

Ajax zal verbetering moeten laten zien en ook resultaten moeten gaan boeken in die 5 wedstrijden, want als ze daar weer tussen de 10 en 15 verliespunten oplopen, zie ik ze nog steeds niet én AZ én Twente inhalen.

 

+7/-0

Avila 9 -12 maanden geblesseerd.. het zit ze ook wel weer erg mee he?

 

+3/-0

Ik kan me niet voorstellen dat Ajax niet 3e wordt. En dat heeft niets met Ajax te maken maar met het feit dat ze net zo'n rukseizoen hebben op het moment dat AZ niet steady en Twente verkoopt alweer de kroonjuwelen.

Het is aan PSV en Feyenoord om die wedstrijden tegen Ajax te winnen en dan zou een reeksje van Twente en/of AZ voldoende moeten zijn om 3e te worden maar ik zie het niet gebeuren. Ik vind PSV in de Arena ook niet perse de grote favoriet.

 

+1/-0

Is de nood bij Twente zó hoog dat ze Ugalde MOETEN verkopen? Anders hou je hem toch? Die 3e plek geeft nota bene recht op een plek in de voorrondes voor de CL.

 

+1/-0

Alsof een club als Twente zo'n bedrag kan weigeren

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Ricardo Izecson Santos schreef op 24 januari 2024 om 19:14:

Alsof een club als Twente zo'n bedrag kan weigeren



Vorig jaar hielden ze toch netjes hun poot stijf met Zerrouki. Maar goed, dat was minder geld en naar een directe concurrent. Maar ze snappen toch wel dat ze zonder hem tegen Feyenoord geen kans maken? Dan wordt die derde plek echt pittig. En veel tijd voor een vervanger is er niet, iedereen weet dat je geld hebt en vraagt dus ook de hoofdprijs.

Aan de andere kant, als je hem zijn transfer weigert zal je ook niet zoveel aan hem hebben tegen feyenoord vrees ik.

 

+1/-0

Maar dat is het nou net. Het wordt voor Twente de grootste verkoop uit de clubhistorie terwijl ze nog steeds niet uit de schulden zijn. Uiteindelijk draait het niet alleen om het sportieve en weegt het financiële aspect ook gewoon heel zwaar mee. Dat hebben we vorig seizoen zelf ook gemerkt toen Gakpo verkocht moest worden en vervolgens Madueke ook nog ging.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Ricardo Izecson Santos schreef op 26 januari 2024 om 12:05:

Maar dat is het nou net. Het wordt voor Twente de grootste verkoop uit de clubhistorie terwijl ze nog steeds niet uit de schulden zijn. Uiteindelijk draait het niet alleen om het sportieve en weegt het financiële aspect ook gewoon heel zwaar mee. Dat hebben we vorig seizoen zelf ook gemerkt toen Gakpo verkocht moest worden en vervolgens Madueke ook nog ging.



je hebt helemaal gelijk. rationeel gezien gewoon verkopen. de derde plek levert ook veel geld op, maar zelfs met U-swalbe heb je geen garantie dat je die pakt. verkoop is gegarandeerd geld. Hopen dat ze wel tijd hebben voor een goede vervanger.

 

+1/-0

Als je die Brobbey goed verdedigd is er eigenlijk niet veel aan de hand …
Die Higler is trouwens in de wedstrijd Heracles - 020 ook weer goed op dreef … onbegrijpelijk dat die nog mag fluiten.

 

+1/-0

Over Ajax gesproken, ben erg benieuwd naar de wedstrijd volgende week. Na 3 wedstrijden na de winterstop overtuigen we nog niet en missen we een paar gevestigde krachten. Ik teken voor een gelijkspel, hoe gek dat wellicht ook klinkt. Ik ben nog niet overtuigd dat we zullen winnen daar, een paar wedstrijden na de winterstop maken we nog geen overtuigende indruk.

 

+1/-0

Ik teken niet zo maar voor een gelijkspel. Misschien als Feyenoord straks punten zou laten liggen tegen Twente (wat ik niet zie gebeuren).
Die onderbreking en de ietwat valse start na de winterstop heeft iets meer onzekerheid en een tikkie ongenoegen in de ploeg doen sluipen. De intentie is er nog altijd, maar het gaat een stuk moeizamer. Soms oogt het dan een beetje als ze tegen zichzelf aan het voetballen zijn. Ajax maakt daarentegen makkelijk goals en daarom ben ik er ook niet gerust op voor aanstaande zaterdag.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 189 pagina's: 1 2 3 4 ... 172 173 174 175 176 177 178 179 180 ... 185 186 187 188 189

PSV Forum » Nederlandse competities » Ajax