Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Nederlandse competities » Ajax

Deze normale topic is open en bestaat uit 189 pagina's: 1 2 3 4 ... 174 175 176 177 178 179 180 181 182 ... 185 186 187 188 189

Ik denk dat die Henderson net zo een speler is/wordt als Johann Vogel bij ons was.
Je had nooit door dat die mee speelde totdat hij een keer niet speelde, dan klopte het elftal niet en liep het voor geen meter.
De onzichtbare stille motor.

 

+1/-0

Hij deed tegen PSV weinig echt fout, maar ook weinig echt goed. Ajax stond als de eerste de beste degradatiekandidaat op eigen helft teruggetrokken.
Een aantal keer stapte Henderson wel echt verkeerd in waardoor PSV er makkelijk doorheen combineerde en gevaarlijk kon worden; als hij straks veel verder naar voren gaat spelen ben ik benieuwd hoe dat uit gaat pakken.

 

+1/-0

Ik verbaas me over het feit dat men aangeeft dat hij - Henderson - niet zo goed speelde tegen ons. Je weet op de eerste plaats met zo een speler wat je in huis haalt lijkt me. Verwachten dat hij opvalt en het spel gaat maken is wat mij betreft dan ook misplaatst. Onder andere Valentijn Driessen had het over het feit dat hij alleen maar ballen breed en terug had gespeeld. En dus deed hij niets speciaal. Maar in een team waar de hele tijd balverlies geleden wordt doordat men als een kip zonder kop naar voren rent en zo snel mogelijk bij de goal van de tegenstander wilt zijn, is het toch best wel lekker dat er iemand bijloopt die dat herkent en dus op die momenten op balbezit speelt. Het kan een geweldige kwaliteit zijn om te herkennen wanneer een bal terug of breed moet (d.w.z. wanneer je de bal in de ploeg moet houden) en het is echt compleet krom dat juist te betitelen als een gebrek aan kwaliteit. Dat is anders wanneer er voldoende mogelijkheden zijn om veilig vooruit te spelen en een speler het dan alsnog niet doet. Dát is wel kwaliteit of beter gezegd een gebrek eraan. Maar Henderson moest vooral zorgen dat het geen ren je rot werd bij Ajax en dat deed hij prima. Maar natuurlijk, hij maakte ook fouten (vooral zonder bal).

Timmy Simons of Johann Vogel waren niet veel anders overigens. Ik vind het een aanwinst voor Ajax en voor de eredivisie.

 

+1/-0

Henderson is mij nog niet echt opgevallen eerlijk gezegd maar misschien komt dat ook omdat hij er nog maar net bij zit?

 

+1/-0

Die Henderson is gewoon een jankerd … past goed bij die club! 😉

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

the alchemist schreef op 11 februari 2024 om 16:40:

Bij de 1-0 staat de organisatie in ieder geval niet goed,drie man loopt naar de speler die een voorzet gaat geven.



En ligt dat dan aan de kwaliteit van de spelers, of misschien de trainer?

In zulke situaties kan zo’n ervaren speler als een Henderson toch ook niets toevoegen, of wel?
Ik vond trouwens die Henderson ook niet echt een stempel drukken op zo’n wedstrijd.

 

+1/-0

Het zal best een talent zijn en hij zal best mee gaan in de malaise, maar wat wordt zo'n Hato gigantisch overschat. Jongen moet zich eerst eens écht bewijzen, vooralsnog is het lachwekkend dat clubs als Arsenal met hem in verband worden gebracht.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kleine1 schreef op 11 februari 2024 om 18:50:

open/sluit de onderstaande quote:

the alchemist schreef op 11 februari 2024 om 16:40:

Bij de 1-0 staat de organisatie in ieder geval niet goed,drie man loopt naar de speler die een voorzet gaat geven.



En ligt dat dan aan de kwaliteit van de spelers, of misschien de trainer?

In zulke situaties kan zo’n ervaren speler als een Henderson toch ook niets toevoegen, of wel?
Ik vond trouwens die Henderson ook niet echt een stempel drukken op zo’n wedstrijd.


Was een reactie op die Henderson,zo iemand met al zijn ervaring is gehaald als het cement tussen de stenen maar bij die eerste goal lopen ze met zijn drieen naar de voorzetgever.
Hij moet dan toch de man zijn die het overzicht houdt en de verdediging neerzet.
Dat was mijn punt.

 

+1/-0

Ik ben het even kwijt, ik dacht dat we die doellijntechnologie met die horloges hadden. Is dat dan niet in elk stadion of is dat afgeschaft ?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

PSVRijnwoude schreef op 11 februari 2024 om 20:05:

Ik ben het even kwijt, ik dacht dat we die doellijntechnologie met die horloges hadden. Is dat dan niet in elk stadion of is dat afgeschaft ?



Dat is in het begin als proef geweest (dat seizoen met die beruchte bal van Zoet in De Kuip). Toen was het een pilot waarbij ze het eerste halve jaar in Amsterdam daarmee testten en daarna een half jaar bij Feyenoord. Uiteindelijk bleek dat veel te duur om dat bij alle clubs in te voeren, zodat ze dat toen hebben laten schieten.

Wel zijn er sinds dit seizoen ook camera's gekomen die gepositioneerd staan op de hoogte van de achterlijn/doellijn. Maar dat geeft dus niet bij ieder stadion uitsluitsel zoals we vandaag hebben kunnen zien :B

Bij de clubs die in Europa actief zijn is die technologie er overigens wel omdat dit door de UEFA wel wordt gebruikt. Maar die mag dan weer voor de Eredivisie niet worden gebruikt.

 

+2/-0

Gaf toch wel uitsluitsel? Geen goal!

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

the alchemist schreef op 11 februari 2024 om 19:26:

open/sluit de onderstaande quote:

Kleine1 schreef op 11 februari 2024 om 18:50:

open/sluit de onderstaande quote:

the alchemist schreef op 11 februari 2024 om 16:40:

Bij de 1-0 staat de organisatie in ieder geval niet goed,drie man loopt naar de speler die een voorzet gaat geven.



En ligt dat dan aan de kwaliteit van de spelers, of misschien de trainer?

In zulke situaties kan zo’n ervaren speler als een Henderson toch ook niets toevoegen, of wel?
Ik vond trouwens die Henderson ook niet echt een stempel drukken op zo’n wedstrijd.


Was een reactie op die Henderson,zo iemand met al zijn ervaring is gehaald als het cement tussen de stenen maar bij die eerste goal lopen ze met zijn drieen naar de voorzetgever.
Hij moet dan toch de man zijn die het overzicht houdt en de verdediging neerzet.
Dat was mijn punt.



Inderdaad …

Maar, met hoeveel ervaring dan ook … bij zo’n snelle aanval is er geen enkele speler die een verdediging kan aansturen … dit moet op de training geleerd worden, en spelers moeten zelf dat inzicht hebben/krijgen.

Zo’n Henderson is leuk in de opbouw, als je zelf aan de bal bent en het niet te snel gaat … maar ik denk dat je daar niet eens zo veel voor hoeft te betalen … er zijn genoeg spelers die dat kunnen, en eigenlijk zou dat toch ook gewoon op de training geleerd moeten worden?

 

+1/-0

De weerstand neemt iets toe en hoppa, 1 punt uit 2 wedstrijden. De mensen die Ajax alweer lachend derde zagen eindigen, kunnen weer even terug in hun hok. Natuurlijk is de competitie nog lang, maar Ajax is naar mijn mening niet stabiel genoeg om die achterstand op Twente te kunnen goedmaken.

Gisteren juiste beslissing genomen in blessuretijd. Soms is de bolling van de bal je vriend, soms juist niet.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Ricardo Izecson Santos schreef op 11 februari 2024 om 20:09:

open/sluit de onderstaande quote:

PSVRijnwoude schreef op 11 februari 2024 om 20:05:

Ik ben het even kwijt, ik dacht dat we die doellijntechnologie met die horloges hadden. Is dat dan niet in elk stadion of is dat afgeschaft ?




Bij de clubs die in Europa actief zijn is die technologie er overigens wel omdat dit door de UEFA wel wordt gebruikt. Maar die mag dan weer voor de Eredivisie niet worden gebruikt.



Even over dat laatste stukje, de apparatuur hangt er dus wel, maar blijft uitgeschakeld ? Of moet die dan voor iedere wedstrijd aangebracht worden ofzo?

 

+1/-0

Het werkt niet in de Eredivisie, want de scheids heeft dat horloge dan niet om. Ik las overigens in het AD dat het tijdens de bekerfinale en de JCS wel wordt gebruikt.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Ricardo Izecson Santos schreef op 12 februari 2024 om 09:58:

Het werkt niet in de Eredivisie, want de scheids heeft dat horloge dan niet om. Ik las overigens in het AD dat het tijdens de bekerfinale en de JCS wel wordt gebruikt.



Dat las ik ook. Maar ik neem aan dat de kosten dan toch met name de aanschaf ervan zijn. Bij PSV, Ajax en feyenoord hangt het al, maar wordt het blijkbaar niet gebruikt. ook zonde van je geld dan trouwens. Lijkt mij gewoon een eenmalige investering. Gewoon even als KNVB wat smeergeld pakken van de FIFA of Uefa en die dingen ophangen.

 

+1/-0

Ik snap in ieder geval volkomen waarom de KNVB en de clubs samen geen 5 miljoen euro neerleggen voor een systeem wat je misschien twee of drie keer in een jaar nodig hebt. Zoals ik het begreep in een podcast (weet zo even niet meer welke, want daar luister ik er teveel voor :B) gaat het wel om jaarlijkse kosten. Dan zou ik ook voor dit systeem gaan en accepteren dat er een keer een situatie kan voorkomen waarin de VAR geen uitsluitsel kan geven.

Dit soort situaties hebben we met de VAR overigens ook al een paar keer gehad bij overtredingen en strafschoppen. De VAR kon geen uitsluitsel geven omdat het beeld werd geblokkeerd door spelers en daardoor bleef de beslissing die op het veld genomen was staan. Dat zul je dan toch blijven houden.

 

+1/-0

Ja, als het jaarlijkse kosten zijn ben ik het met je eens. Ik dacht 1 malig. Zo n leuke regenboogaanvoerdersbandcampagne kost ook aardig wat centjes, dan had je beter een paar horloges kunnen aanschaffen. Maar jaarlijks, nee, das te gek.

 

+1/-0

Dat ajax… juichen bij de 2-2 alsof ze de CL halen. In notabele de Conference League, waar ze twee jaar geleden hun neus voor opgehaald zouden hebben.

Het kan snel gaan .. 🤣

 

+3/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 189 pagina's: 1 2 3 4 ... 174 175 176 177 178 179 180 181 182 ... 185 186 187 188 189

PSV Forum » Nederlandse competities » Ajax