Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Nederlandse competities » Ajax

Deze normale topic is open en bestaat uit 189 pagina's: 1 2 3 4 ... 175 176 177 178 179 180 181 182 183 ... 185 186 187 188 189

Was wat zwakjes naar het schijnt? 😂

 

+1/-0

Voor het Nederlands voetbal zou het mooi zijn als Feyenoord en in ieder geval Ajax de tussenronde overleven. Portugal heeft met Porto, en zeer waarschijnlijk Benfica en Sporting straks nog 3 clubs over bij de laatste 16 en Nederland zou dan enkel PSV over houden. Terwijl dit het jaar is dat je nog wat verder had kunnen uitlopen op de Portugezen.

Verder is het toch wel heel ernstig met Ajax gesteld als je ziet hoe een ploeg als Bodo Glimt eigenlijk de baas is in de Arena, terwijl ze zelf ook nog heel veel fouten maken. Ik denk dan eigenlijk ook dat het volgende week gewoon klaar is, zeker in de Noorse omstandigheden waar de Amsterdamse jongetjes niet aan gewend zijn.

Als je die Hlynsson over het veld ziet lopen, dan heb je toch het gevoel dat je op de zaterdagochtend naar de C-junioren zit te kijken. En dat is dan eigenlijk ook nog één van de lichtpuntjes van Ajax dit seizoen. Rensch kwam de afgelopen jaren duidelijk tekort, maar is nu één van hun beste verdedigers die daadwerkelijk gemist wordt als hij er niet is.

 

+1/-0

Blijf het vreemd vinden dat Brobbey vrije trappen / penalties mee krijgt. Bekijk die gozer nou eens goed, je hebt 3 man nodig om hem vast te houden. En steeds wordt hij door een handje uit balans gebracht??? Als hij erlangs wil hou je hem niet tegen hoor.

En waarom kreeg die jongen gister rood ? Normaal is toch penalty en geel? Dit was niet echt een doorgebroken speler die alleen op doel af kon rennen.

 

+2/-0

Natuurlijk was het wel een rode kaart. Hij wordt onderuit getrokken terwijl hij op doel probeert te schieten.

Het is alleen een gele kaart als de verdediger probeert de bal te spelen (krijg je weer dat gedoe met interpretatie van de scheidsrechter), maar daar is hier natuurlijk geen sprake van.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Ricardo Izecson Santos schreef op 16 februari 2024 om 11:35:

Natuurlijk was het wel een rode kaart. Hij wordt onderuit getrokken terwijl hij op doel probeert te schieten.

Het is alleen een gele kaart als de verdediger probeert de bal te spelen (krijg je weer dat gedoe met interpretatie van de scheidsrechter), maar daar is hier natuurlijk geen sprake van.



Dus volgens jou kan dat ventje brobbey onderuit trekken ? ;)

 

+2/-0

Is dit nou serieus?

 

+2/-0

Ik vond Brobbey ook wel makkelijk gaan liggen, aangezien ik hem toch wel als beest van een kerel zie die je niet zomaar omver hebt.
Maar goed, je kan het proberen en krijgt hem vervolgens mee. Goed gelukt

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

PSVRijnwoude schreef op 16 februari 2024 om 11:32:

Blijf het vreemd vinden dat Brobbey vrije trappen / penalties mee krijgt. Bekijk die gozer nou eens goed, je hebt 3 man nodig om hem vast te houden. En steeds wordt hij door een handje uit balans gebracht??? Als hij erlangs wil hou je hem niet tegen hoor..



Niet mee eens.. een overtreding is een overtreding. Dat Brobbey zo sterk is dat je met 3 man aan hem kunt gaan hangen en hij overeind blijft betekent niet dat het geen overtreding is.
Spelers als Brobbey, maar ook zeker onze Luuk zouden veel meer beschermd moeten worden door de arbitrage.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Ricardo Izecson Santos schreef op 16 februari 2024 om 12:16:

Is dit nou serieus?



Je kent me toch :) Half spot, half waarheid. Tuurlijk hield hij hem vast, maar Brobbey ging naar de grond omdat hij een penalty wou. Kijk nu eens goed vanavond hoe Luuk vastgepakt wordt steeds. ''Maar die is groot en sterk en kan dat hebben".

 

+1/-0

Ik sluit me in ieder geval volledig bij @vaio aan. Ook Brobbey krijgt echt heel weinig mee als je ziet hoeveel overtredingen er op hem worden begaan en dat geldt dus voor aanvallers in het algemeen. Gisteren was het in ieder geval een 100% penalty en volledig terechte rode kaart.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Ricardo Izecson Santos schreef op 16 februari 2024 om 14:57:

Ik sluit me in ieder geval volledig bij @vaio aan. Ook Brobbey krijgt echt heel weinig mee als je ziet hoeveel overtredingen er op hem worden begaan en dat geldt dus voor aanvallers in het algemeen. Gisteren was het in ieder geval een 100% penalty en volledig terechte rode kaart.



In de samenvatting op internet is het maar kort opgenomen en niet goed terug te zien. Ik had het zelf namelijk het idee dat het allemaal wel meeviel met het vastpakken. Ongelukkig is het zeker, omdat Brobbey de bal zonder het beetje hinderen waarschijnlijk ook niet had gehaald.

Ik vraag me echt af wat de conclusie van de VAR was geweest als de scheids niet had gefloten voor een pingel. Nu die wel fluit kun je hem niet terugdraaien (geen 100% fout) en moet het dus zelfs rood zijn volgens de regels.

 

+1/-0

Ik kan nog niet begrijpen dat wij gelijk hebben gespeeld tegen hun …

Wat een belabberd voetbal en wat een zielig team zeg … met die Henderson voorop, wat een jankerd zeg … is dat nu het voorbeeld van een speler die PL heeft gespeeld? Ik denk niet dat hij zelf is vertrokken daar uit de woestijn, maar dat ze gewoon heel blij waren dat hij wilde vertrekken (zonder salaris).

En dan die Brobbey met z’n gejank ook al … ik zag net pas al die vorige reacties hier, maar let er eigenlijk wel eens iemand op hoe stiekem hij altijd z’n tegenstander weet was te houden? Dat is gewoon zijn specialiteit… vasthouden.

 

+3/-0

Dank je! Zei het al tegen wat gasten hier: Brobbey begint 9 van de 10x als eerste aan shirtjes te trekken en gaat dan janken als men hetzelfde doet en hij niks mee krijgt (al krijgt ie m.i. nog vaak te veel mee)

 

+3/-0

Ook de manier waarop ze aan hun goals komen. Tegen die Noren al die keeper die bij de 2-2 als een halve zool uitkomt zijn doel leeg laat, vandaag de 1-0 via een vaag soort carambole en de 2-1 doordat Forbs tegen de bal valt en die rechtdoor schiet.

Enige wat wel redelijk is aan ajax is hun aanval, daarom snap ik niet goed dat de ploegen zich op het eind terugtrekken. Zo wordt voornamelijk de aanval van ajax in stelling gebracht.

Ik zie trouwens nog steeds de toegevoegde waarde / klasse van Henderson niet, maar ja. Hij oogt ook niet bepaald fit. maar zo snap ik ook niet dat de Engelse top loert op Hato. Misschien wordt het nog wel wat met hem hoor, maar wat hij de laatste weken laat zien.

 

+3/-0

Hato.. arme jongen.. ga er maar aan staan, zo jong en al dragende kracht moeten zijn in zo’n zwalkend elftal..

 

+2/-0

Even iets anders, heeft Louis v Gaal eindelijk geleerd om een beetje uit de schijnwerpers te blijven en zo zijn ''werk'' te doen ?
Je ziet of hoort hem inmiddels amper. Of is hij weer zieker geworden ? Hoop het niet. Of wacht hij tot de resultaten beter worden voor hij weer op de voorgrond treedt?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

vaio schreef op 18 februari 2024 om 21:05:

Hato.. arme jongen.. ga er maar aan staan, zo jong en al dragende kracht moeten zijn in zo’n zwalkend elftal..



Hoezo? Van wie moet hij de dragende kracht zijn? Hij is gewoon een van de 11, en gelukkig voor hem heeft hij net een beetje meer kwaliteit dan die anderen …
Maar eerlijk gezegd zie ik ook niet dat “grote” talent in hem … volgens mij lopen er in de hele ED genoeg spelers net als hem.

Weet je met wie ik meer medelijden heb? Met zo’n Martha … die jongen wordt op allerlei plaatsen uitgeprobeerd door Schip, maar hij kan het gewoon niet … of hij heeft enorm veel last van spanning. Simpele ballen aannemen gaat al verkeerd bij die jongen …

 

+1/-0

Die Gooijer kan er ook helemaal niks van. Het feit dat Martha en Gooijer zoveel spelen, geeft toch wel aan dat de aankopen Sosa, Gaaei en Medic echt waardeloos zijn. En Avila is nu dan zwaar geblesseerd, maar die had ook echt niet gespeeld als hij wel fit was geweest.

Dit Ajax doet me denken aan PSV in het jaar 1998-1999, het jaar dat we een exotisch vreemdelingenlegioen vol met miskopen hadden binnengehaald en we dankzij ons gouden duo Nilis - Van Nistelrooij in speelronde 34 dankzij het mirakel van Utrecht alsnog de voorronde CL behaalden. Alleen waren al die aankopen van ons bij elkaar nog goedkoper dan Mikautadze.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

PSVRijnwoude schreef op 18 februari 2024 om 22:53:

Even iets anders, heeft Louis v Gaal eindelijk geleerd om een beetje uit de schijnwerpers te blijven en zo zijn ''werk'' te doen ?
Je ziet of hoort hem inmiddels amper. Of is hij weer zieker geworden ? Hoop het niet. Of wacht hij tot de resultaten beter worden voor hij weer op de voorgrond treedt?


Louis heeft zijn expertisegebied uitgebreid naar tennis: https://www.ad.nl/tennis/louis-van-gaal-niet-onder-de-indruk-van-niveau-finale-abn-amro-open-ze-moeten-elkaar-meer-uitspelen~af7ad97f/link
Als zo'n Sinner nu eens een tijdje bij Louis in de leer gaat, dan kan het best nog eens iets worden met die jongen... ;)

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Petrovic schreef op 19 februari 2024 om 12:20:

open/sluit de onderstaande quote:

PSVRijnwoude schreef op 18 februari 2024 om 22:53:

Even iets anders, heeft Louis v Gaal eindelijk geleerd om een beetje uit de schijnwerpers te blijven en zo zijn ''werk'' te doen ?
Je ziet of hoort hem inmiddels amper. Of is hij weer zieker geworden ? Hoop het niet. Of wacht hij tot de resultaten beter worden voor hij weer op de voorgrond treedt?


Louis heeft zijn expertisegebied uitgebreid naar tennis: https://www.ad.nl/tennis/louis-van-gaal-niet-onder-de-indruk-van-niveau-finale-abn-amro-open-ze-moeten-elkaar-meer-uitspelen~af7ad97f/link
Als zo'n Sinner nu eens een tijdje bij Louis in de leer gaat, dan kan het best nog eens iets worden met die jongen... ;)



Heeft hij zich eigenlijk al gemeld als formateur bij Rutten ? Louis die Geert, Omtzigt en Caroline toespreekt, dat wil je zien. Of wil hij eerst de stikstofcrisis oplossen?

 

+2/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 189 pagina's: 1 2 3 4 ... 175 176 177 178 179 180 181 182 183 ... 185 186 187 188 189

PSV Forum » Nederlandse competities » Ajax