Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Nederlandse competities » Ajax

Deze normale topic is open en bestaat uit 189 pagina's: 1 2 3 4 ... 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189

Zou me niet eens verbazen als ajax de cup wint, zoveel bijzonders zit er nu ook weer niet in en Europees zit het ajax zelden of nooit tegen.

 

+1/-0

Niet elke ploeg gaat 10 kansen verprutsen.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

James Sonny Crockett schreef op 22 februari 2024 om 21:46:

Niet elke ploeg gaat 10 kansen verprutsen.



Vraag me ook af of ajax nog een keer zo slecht gaat spelen als in deze twee wedstrijden.

 

+1/-0

Ik heb dit seizoen al eerder met verbazing naar Ajax gekeken. Gisteren opnieuw door de vorige ondergrens heen gezakt.. wat verschrikkelijk slecht! Niet alleen hadden ze arbitrage mee (elleboog Akpom eerste helft had rood kunnen zijn, daarnaast ontsnapt met hands van Sosa), maar ook enorm veel geluk met hoe beide goals tot stand kwamen.
Het zat ze niet tegen. Hopelijk zit het tegen AZ wat minder mee 😃

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

vaio schreef op 23 februari 2024 om 06:38:

Ik heb dit seizoen al eerder met verbazing naar Ajax gekeken. Gisteren opnieuw door de vorige ondergrens heen gezakt.. wat verschrikkelijk slecht! Niet alleen hadden ze arbitrage mee (elleboog Akpom eerste helft had rood kunnen zijn, daarnaast ontsnapt met hands van Sosa), maar ook enorm veel geluk met hoe beide goals tot stand kwamen.
Het zat ze niet tegen. Hopelijk zit het tegen AZ wat minder mee 😃



Ik zat ook met verbazing te kijken dat ze voor die handsbal geen penalty tegen kregen..

 

+1/-0

Na al het geluk van gisteren nu ook nog geluk met de loting :D

 

+1/-0

Gisteren won Ajax op de manier waarop vele Nederlandse clubs al wel eens uitgeschakeld zijn in Europese duels.

Ze hielden het compact, en konden daardoor lange tijd een tegentreffer voorkomen. Natuurlijk kreeg Bodo kansen, maar ze waren zelf behoorlijk onzorgvuldig in de afronding. En Ramaj pakte aardig wat ballen. Dan is het wachten op die 1 a 2 momenten die altijd komen, en daar moet je dan uit toeslaan. Precies wat Ajax in de eerste helft deed.

Vervolgens is het natuurlijk miraculeus wat er vanaf minuut 46 allemaal gebeurt. Die rode kaart, dan nummer 2 die toch niet doorgaat, laat in de wedstrijd alsnóg die gelijkmaker. En verschillende echt goede mogelijkheden waarbij de Noren op 2-1 konden komen. Maar ja, als je zelfs voor een leeg doel de bal niet kunt binnenschuiven.... en de keeper dat balletje van Taylor vergeet tegen te houden... dan moet je toch eerder de schuld bij jezelf zoeken dan, zoals die coach nu deed, de scheidsrechter de schuld geven van de nederlaag.

Op zich mooi voor het Nederlandse voetbal dat er nog wat puntjes gehaald zijn. Daarnaast krijgt Ajax nog 2 pittige wedstrijden erbij die extra ballast zijn tijdens de (toch al lastige) jacht op plek 3, en tegen Aston Villa zijn ze natuurlijk volkomen kansloos.

 

+2/-0

Een Van Bommel tegen Ajax is een garantie op doelpunten :B

 

+2/-0

Wederom puntverlies, heerlijk!

 

+1/-0

Alweer 43 tegendoelpunten voor ze. Dat er nog maar veel mogen volgen.
En wat moet die Brobbey nog meer doen oms eens wat kaarten te krijgen?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Hendrikus schreef op 25 februari 2024 om 18:50:
En wat moet die Brobbey nog meer doen oms eens wat kaarten te krijgen?



Heb ook vol verbazing zitten kijken.. waren wel 4 of 5 momenten waarop hij geel had kunnen krijgen. Werd duidelijk gespaard..
jammer, had hem graag op de tribune gezien tegen Utrecht 😉

 

+2/-0

Waarom hebben wij dit zooitje niet twee keer zoek gespeeld?? Gemiste kans.

 

+1/-0

Simpel, omdat wij zelf verre van okselfris waren en toen zonder Veerman, Tillman, Til, en met een halfzieke Schouten en een Saibari die 1 dag terug was uit Afrika, een stuk zwakker waren dan gebruikelijk dit seizoen. Daarnaast was Ajax die wedstrijd juist behoorlijk compleet.

Als we ze dit weekend hadden getroffen, dan hadden we wederom met een behoorlijk verschil overheen gewalst.

Maar goed, de derde plaats en daarmee de kans op CL lijkt uit beeld voor ze. Volgende week een belangrijke pot om Utrecht achter zich te houden. Na alle hosanna van de periode tot aan Heerenveen-uit, is het inmiddels wel weer duidelijk waar ze staan. Ondanks de komst van die peperdure Engelsman.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

BasArnhem schreef op 25 februari 2024 om 23:20:

Simpel, omdat wij zelf verre van okselfris waren en toen zonder Veerman, Tillman, Til, en met een halfzieke Schouten en een Saibari die 1 dag terug was uit Afrika, een stuk zwakker waren dan gebruikelijk dit seizoen. Daarnaast was Ajax die wedstrijd juist behoorlijk compleet.

Als we ze dit weekend hadden getroffen, dan hadden we wederom met een behoorlijk verschil overheen gewalst.

Maar goed, de derde plaats en daarmee de kans op CL lijkt uit beeld voor ze. Volgende week een belangrijke pot om Utrecht achter zich te houden. Na alle hosanna van de periode tot aan Heerenveen-uit, is het inmiddels wel weer duidelijk waar ze staan. Ondanks de komst van die peperdure Engelsman.



Precies dit. PSV was serieus verzwakt en voor Ajax is en blijft sportief gezien de wedstrijd tegen PSV de belangrijkste van het jaar. Dan doen ze 110% hun best in tegenstelling tot de andere wedstrijden (zoals Heerenveen, AZ, NEC) en dan zijn ze simpelweg niet goed genoeg om te winnen dit seizoen.

Ik zag overigens dat Van der Vaart gisteren opperde dat Van Nistelrooij volgend jaar voor de groep moet staan in Amsterdam. Dat moeten ze allebei niet willen lijkt me.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Skipper schreef op 26 februari 2024 om 10:10:

open/sluit de onderstaande quote:

BasArnhem schreef op 25 februari 2024 om 23:20:

Simpel, omdat wij zelf verre van okselfris waren en toen zonder Veerman, Tillman, Til, en met een halfzieke Schouten en een Saibari die 1 dag terug was uit Afrika, een stuk zwakker waren dan gebruikelijk dit seizoen. Daarnaast was Ajax die wedstrijd juist behoorlijk compleet.

Als we ze dit weekend hadden getroffen, dan hadden we wederom met een behoorlijk verschil overheen gewalst.

Maar goed, de derde plaats en daarmee de kans op CL lijkt uit beeld voor ze. Volgende week een belangrijke pot om Utrecht achter zich te houden. Na alle hosanna van de periode tot aan Heerenveen-uit, is het inmiddels wel weer duidelijk waar ze staan. Ondanks de komst van die peperdure Engelsman.



Precies dit. PSV was serieus verzwakt en voor Ajax is en blijft sportief gezien de wedstrijd tegen PSV de belangrijkste van het jaar. Dan doen ze 110% hun best in tegenstelling tot de andere wedstrijden (zoals Heerenveen, AZ, NEC) en dan zijn ze simpelweg niet goed genoeg om te winnen dit seizoen.

Ik zag overigens dat Van der Vaart gisteren opperde dat Van Nistelrooij volgend jaar voor de groep moet staan in Amsterdam. Dat moeten ze allebei niet willen lijkt me.



Ik las dat van der Vaart dat had gezegd en moest hard lachen. En van Nistelrooij heeft al eens eerder gezegd dat Ajax en Feyenoord nooit bij hem aan hoeven kloppen want zijn PSV dna is te groot. Maar dan nog..

 

+1/-0

Ik hoorde die opmerking over Ruud ook van VDV. Ik verslikte me direct in mn koffie. Waarom dan niet meteen Van Bommel ?

Ik begin trouwens steeds meer moeite met Van het schip te krijgen. Eerst had ik nog wel wat sympathie voor hem, ik vond het altijd een ajaxspeler die nog redelijk normaal gebleven was, maar inmiddels begin ik het echt een lafaard te vinden. Zijn hele elftal, inclusief alle reserves speelt beroerd van tijd tot tijd. (lees 90% van de tijd) En dan pakt hij eerst publiekelijk die Martha (?) aan, geen volledige inzet, geen liefdadigheidsinstelling etc. We hebben het hier over een jeugdspelertje dat erbij gehaald is en zich maar moet redden tussen allemaal (papieren) vedettes. Vervolgens is weer die Gaay (?) de sjaak. Iedereen weet inmiddels dat die gozer niet geschikt is als back. Toch stel je hem daar weer op en vervolgens maak je die gozer kapot door hem weer na 30 minuten te wisselen. Pak dan ook je ''vedettes'' eens aan, die bijna 50 tegengoals komen niet alleen door deze twee hoor. Bergwijn sjokt ook steeds over het veld, om over tayler nog maar niet te spreken. Eerst kwam alles door Mislintat, toen Steijn en nu door deze twee ?

 

+4/-0

Wat volgens mij bij bijna alles geldt;
Als het even niet meer werkt, grijp terug naar de basis.
Basis strategie, basis opstelling, basis spelers.
Zorg dat je basis gaat kloppen, zorg voor vastigheden / automatismen, van daaruit ga je verder bouwen.

Ook schippie blijft lekker wisselen. Andere systemen, andere spelers, zelfde wisselende resultaten..

Heerlijk.. kan er van blijven genieten..

 

+3/-0

Schippie vorige week: "Het heeft geen enkel nut om in een ander systeem te gaan spelen"

En dan nu opeens de hele boel overhoop gooien met maar één training in de benen, terwijl dat notabene ook nog uitlekt naar de tegenstander :D

 

+3/-0

Ze beginnen toch wat peentjes te zweten. De toppers staan gepland in de arena wanneer de play offs zijn. Daar was even niet op gerekend. Mocht feyenoord de beker winnen volstaat de 5e plek. Dus en ze moeten daar op hopen én nog maar eerst 5e worden. Cruciaal potje zondag.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 189 pagina's: 1 2 3 4 ... 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189

PSV Forum » Nederlandse competities » Ajax