Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Nederlandse competities » Ajax

Deze normale topic is open en bestaat uit 189 pagina's: 1 2 3 4 ... 173 174 175 176 177 178 179 180 181 ... 185 186 187 188 189

Je mist gewoon Veerman en Saibari. Haal bij welke club dan ook in de Eredivisie twee basisspelers weg en het niveau gaat daar ook meteen flink omlaag. Helemaal als je met Tillman dan ook nog een derde middenvelder mist.

 

+1/-0

Dat maakt het voetbal wel een stuk makkelijker ja.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

StephanPSV schreef op 28 januari 2024 om 10:57:

Over Ajax gesproken, ben erg benieuwd naar de wedstrijd volgende week. Na 3 wedstrijden na de winterstop overtuigen we nog niet en missen we een paar gevestigde krachten. Ik teken voor een gelijkspel, hoe gek dat wellicht ook klinkt. Ik ben nog niet overtuigd dat we zullen winnen daar, een paar wedstrijden na de winterstop maken we nog geen overtuigende indruk.



Heb je die verdediging van 020 gezien gisteren? Als wij daar geen 3x scoren, dan weet ik het niet meer .. Dus het wordt gewoon zaak om die Brobbey in toom te houden. Ik heb er echt wel vertrouwen in.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kleine1 schreef op 28 januari 2024 om 16:36:

open/sluit de onderstaande quote:

StephanPSV schreef op 28 januari 2024 om 10:57:

Over Ajax gesproken, ben erg benieuwd naar de wedstrijd volgende week. Na 3 wedstrijden na de winterstop overtuigen we nog niet en missen we een paar gevestigde krachten. Ik teken voor een gelijkspel, hoe gek dat wellicht ook klinkt. Ik ben nog niet overtuigd dat we zullen winnen daar, een paar wedstrijden na de winterstop maken we nog geen overtuigende indruk.



Heb je die verdediging van 020 gezien gisteren? Als wij daar geen 3x scoren, dan weet ik het niet meer .. Dus het wordt gewoon zaak om die Brobbey in toom te houden. Ik heb er echt wel vertrouwen in.



Ik ook en eerlijk is eerlijk, ik vind het knap hoe Ajax toch weer bij de eerste 5 staat, als Twente en Feyenoord blijven morsen zie ik ze nog 2e worden en dat had ik never nooit verwacht.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

XaviSimons schreef op 28 januari 2024 om 16:42:

open/sluit de onderstaande quote:

Kleine1 schreef op 28 januari 2024 om 16:36:

open/sluit de onderstaande quote:

StephanPSV schreef op 28 januari 2024 om 10:57:

Over Ajax gesproken, ben erg benieuwd naar de wedstrijd volgende week. Na 3 wedstrijden na de winterstop overtuigen we nog niet en missen we een paar gevestigde krachten. Ik teken voor een gelijkspel, hoe gek dat wellicht ook klinkt. Ik ben nog niet overtuigd dat we zullen winnen daar, een paar wedstrijden na de winterstop maken we nog geen overtuigende indruk.



Heb je die verdediging van 020 gezien gisteren? Als wij daar geen 3x scoren, dan weet ik het niet meer .. Dus het wordt gewoon zaak om die Brobbey in toom te houden. Ik heb er echt wel vertrouwen in.



Ik ook en eerlijk is eerlijk, ik vind het knap hoe Ajax toch weer bij de eerste 5 staat, als Twente en Feyenoord blijven morsen zie ik ze nog 2e worden en dat had ik never nooit verwacht.



Ajaks gaat nog genoeg punten verliezen … ze moeten nog tegen alle concurrenten, en die wedstrijden zie ik ze echt niet winnen. Misschien tegen AZ wel, maar die andere 2 niet.

 

+1/-0

Geluk wat Ajax nu heeft is dat ze in de afgelopen wedstrijden vrijwel steeds tegen ploegen speelden die tegen degradatie moesten strijden. De enige 'lastige' ploeg die ze hebben gehad is Go Ahead Eagles en die speelde ze volledig van de mat. Dat Ajax daar niet met grote cijfers won is echt een wonder.

Ik zie ze nog wel derde worden. AZ staat volledig op instorten en Twente vind ik ook geen goede indruk maken. Ze hebben in de eerste seizoenshelft het programma ook heel erg mee gehad en nu zonder Ugalde is het direct nog een stuk minder.

Over volgende week is het vooral de vraag wie er bij PSV weer bij zijn. Als je Veerman, Tillman én Saibari opnieuw moet missen, gaat het loodzwaar worden. Het is daarom hopen dat Marokko dinsdag verliest (hup Zuid-Afrika!) en dat Veerman en Tillman deze week voldoende herstellen zodat ze weer inzetbaar kunnen zijn. Op volle oorlogssterkte verwacht ik weinig problemen. Als er weer gepuzzeld moet worden wel.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kleine1 schreef op 28 januari 2024 om 16:48:

open/sluit de onderstaande quote:

XaviSimons schreef op 28 januari 2024 om 16:42:

open/sluit de onderstaande quote:

Kleine1 schreef op 28 januari 2024 om 16:36:

open/sluit de onderstaande quote:

StephanPSV schreef op 28 januari 2024 om 10:57:

Over Ajax gesproken, ben erg benieuwd naar de wedstrijd volgende week. Na 3 wedstrijden na de winterstop overtuigen we nog niet en missen we een paar gevestigde krachten. Ik teken voor een gelijkspel, hoe gek dat wellicht ook klinkt. Ik ben nog niet overtuigd dat we zullen winnen daar, een paar wedstrijden na de winterstop maken we nog geen overtuigende indruk.



Heb je die verdediging van 020 gezien gisteren? Als wij daar geen 3x scoren, dan weet ik het niet meer .. Dus het wordt gewoon zaak om die Brobbey in toom te houden. Ik heb er echt wel vertrouwen in.



Ik ook en eerlijk is eerlijk, ik vind het knap hoe Ajax toch weer bij de eerste 5 staat, als Twente en Feyenoord blijven morsen zie ik ze nog 2e worden en dat had ik never nooit verwacht.



Ajaks gaat nog genoeg punten verliezen … ze moeten nog tegen alle concurrenten, en die wedstrijden zie ik ze echt niet winnen. Misschien tegen AZ wel, maar die andere 2 niet.



Over 2 weken Heerenveen - Ajax, die winnen ze meestal wel, erna thuis tegen NEC.. kan zo maar 6 punten zijn terwijl Feyenoord volgende week ook aan de bak moet..

 

+1/-0

Het mogelijke gemis tegen Ajax van Veerman met zijn overzicht en passing, Saibari met zijn enorme power en techniek en Tillman die ook regelmatig mooie acties laat zien zou moeilijk op te vangen zijn...maar hopelijk komt het niet zover.

Nog een leuk weetje: als je de Eeuwige Ranglijst bekijkt van de Eredivisie in deze eeuw, dus te beginnen met seizoen 1999-2000, hebben zowel PSV als Ajax op dit moment precies 1736 punten bij elkaar gevoetbald...nummer 3, Feyenoord, volgt op zeer grote afstand.

 

+1/-0

2e zie ik ze niet worden, daarvoor is Feyenoord te constant.

Iedereen lijkt te vergeten dat Ajax ook gewoon een x-aantal internationals in de selectie heeft.
Er werd steeds gedaan alsof die jongens allemaal voor het eerst tegen een bal aantrapte toen Mislintat ze aantrok. Gelul natuurlijk..

Er is geen chemie en het ontbreekt aan structuur, maar selectie technisch gewoon de 3e club van NL op dit moment.

 

+1/-0

Ik denk dat wij een cruciale rol gaan spelen in de plek waar ajax gaat eindigen dit seizoen. Lopen wij ze, en Henderson voorop, aan alle kanten voorbij zaterdag, zal dat als een mokerslag aankomen. Mochten ze het potje winnend weten af te sluiten, zal dat een enorme boost geven aan het vertrouwen en kunnen ze mogelijk een mooie reeks gaan neerzetten.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

vaio schreef op 29 januari 2024 om 09:16:

2e zie ik ze niet worden, daarvoor is Feyenoord te constant.

Iedereen lijkt te vergeten dat Ajax ook gewoon een x-aantal internationals in de selectie heeft.
Er werd steeds gedaan alsof die jongens allemaal voor het eerst tegen een bal aantrapte toen Mislintat ze aantrok. Gelul natuurlijk..

Er is geen chemie en het ontbreekt aan structuur, maar selectie technisch gewoon de 3e club van NL op dit moment.



Ik zag ze een tijdje terug niet eens meer in de top 5 komen. Het is bij Feyenoord ook niet meer zo constant, hebben hier en daar wat hulp nodig en Giminez is ook wat uit vorm, ben benieuwd waar ze eindigen. Zolang wij kampioen worden zoeken ze maar lekker uit wie van hen 2e wordt ;)

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

XaviSimons schreef op 30 januari 2024 om 05:39:

open/sluit de onderstaande quote:

vaio schreef op 29 januari 2024 om 09:16:

2e zie ik ze niet worden, daarvoor is Feyenoord te constant.

...



... Zolang wij kampioen worden zoeken ze maar lekker uit wie van hen 2e wordt ;)



Hoop wel echt dat Feyenoord 2e wordt en dat Ajax opnieuw geen CL gelden gaat ontvangen.. dan gaat het opnieuw zeer doen bij ze.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

vaio schreef op 30 januari 2024 om 21:11:

open/sluit de onderstaande quote:

XaviSimons schreef op 30 januari 2024 om 05:39:

open/sluit de onderstaande quote:

vaio schreef op 29 januari 2024 om 09:16:

2e zie ik ze niet worden, daarvoor is Feyenoord te constant.

...



... Zolang wij kampioen worden zoeken ze maar lekker uit wie van hen 2e wordt ;)



Hoop wel echt dat Feyenoord 2e wordt en dat Ajax opnieuw geen CL gelden gaat ontvangen.. dan gaat het opnieuw zeer doen bij ze.



Ben het met je eens maar misschien vechten er 2 om het bot ( 2e plaats ) en gaat de 3e ( Twente ) er mee vandoor, dat zou ik ook niet zo erg vinden 😉

 

+1/-0

Ook fijn, volgens de NOS hebben ze tot twee keer toe dickpic Overmars 4 weken na zijn vertrek terug proberen te halen.
Fijne RvC heb je dan die de dames nog een schop na geeft: "We kunnen niet zonder jou, duik een paar maanden in de luwte, neem therapie en we brengen je terug".

Smerige club.

 

+4/-0

open/sluit de onderstaande quote:

janvs schreef op 02 februari 2024 om 19:05:

Ook fijn, volgens de NOS hebben ze tot twee keer toe dickpic Overmars 4 weken na zijn vertrek terug proberen te halen.
Fijne RvC heb je dan die de dames nog een schop na geeft: "We kunnen niet zonder jou, duik een paar maanden in de luwte, neem therapie en we brengen je terug".

Smerige club.



Echt totaal geen fatsoen/moreel besef..
Nog steeds geen en-publiek excuus, weigerde in therapie te gaan, maar is gewoon weer welkom?
Bizar gewoon..

 

+2/-0

Nou, dan gaan we vanavond eens zien wat Henderson toevoegt aan dit Ajax. Wel blij dat Tillman en Saibari inzetbaar lijken. Middenveld Saibari-Schouten-Til? Of is Bosz zo zeker van hun herstel dat 'ie dit in zijn hoofd heeft?

Benitez-Teze-Schouten-Boscagli-Dest-Saibari-Tillman-Til-Bakayoko-De Jong-Lozano

Wellicht iets te weinig defensieve zekerheid op het middenveld?

 

+1/-0

Ben benieuwd naar de meningen (en onderbouwingen) hier. Wat moet ik nu precies denken van Henderson na deze wedstrijd? De ene journalist beweert dat je hebt kunnen zien dat hij een topper is terwijl een andere journalist op basis van dezelfde wedstrijd concludeert dat het helemaal niets meer is. Ik vind het zelf lastig de waarde te zien van dit soort spelers.

Bij PSV hadden we vroeger Johan Vogel. Eerlijk gezegd kan ik me geen een actie van hem herinneren. maar toch was hij ongelofelijk belangrijk voor het elftal, maar ik zag het er niet aan af. Tijdens de wedstrijden viel hij niet op. Pas als hij een keertje niet meedeed was het niveau van PSV bijna altijd meteen een stuk minder. Lag het echt aan hem, maakte hij anderen onopvallend beter ?

Kijk ajax kwam voor hun doen redelijk voor de dag. Dit keer geen gatenkaas achterin. Henderson ? Of het ongelofelijk verdedigende systeem ? De PSVers die er niet waren? De PSVers die er wel waren maar niet fit of niet in vorm? Of toevallig dat net nu bepalende spelers van ajax hun vorm terughebben (Brobbey / Berghuis)? Berwijn speelde bijvoorbeeld nog steeds als een krant, ondanks Henderson.

Henderson maakte dan heel veel kilometers ok, maar zegt dat echt iets ? Romario kwam aan nog geen 500 m per wedstrijd. Ok dat is dan wel een spits. Maar als je je steeeds goed positioneert hoe je toch ook minder te lopen?

Henderson viel me niet op, daarom ben ik geneigd te denken dat het allemaal wel meevalt met hun nieuwe ''topspeler''. Maar dat is gewoon even eerlijk en zo neutraal mogelijk, tuurlijk is hier op het forum een ajaxspeler volgens een PSV fan nooit een goede speler.

 

+1/-0

Hij is me totaal niet opgevallen. Maar goed, er waren er bij Ajax maar weinig die dat wel deden. Eigenlijk alleen Brobbey? Ik zal eens wat meer op hem gaan letten in de wedstrijden tegen de mindere goden.

 

+1/-0

Hij zal vooral voor veel meer stabiliteit op dat middenveld gaan zorgen en met name in het spel zonder de bal belangrijk zijn. Dingen die op televisie niet direct opvallen en waar vooral in Nederland weinig aandacht voor is omdat er alleen gekeken wordt wat iemand kan met de bal.

Natuurlijk is Henderson voor de Eredivisie een topspeler. Acht maanden terug was hij nog basisspeler én aanvoerder van een van de grootste clubs ter wereld. Meestal staat hij ook in de basis van de Engelse ploeg. Dat alleen al zegt voldoende.

 

+1/-0

Beetje lastig om dat op grond van de wedstrijd tegen PSV te zeggen. Want Ajax speelde zo defensief, dat er sowieso weinig gaten te ontdekken waren. Wellicht als ze in andere wedstrijden aanvallender gaan spelen. Dan lag het tot nu toe steeds volledig open. Dat zou Henderson dan moeten beperken door spelers op hun plaats te houden. Hij zal zeker zien wat er moet gebeuren, vraag is of zijn medespelers dat (kunnen) uitvoeren.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 189 pagina's: 1 2 3 4 ... 173 174 175 176 177 178 179 180 181 ... 185 186 187 188 189

PSV Forum » Nederlandse competities » Ajax