Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Nederlandse competities » Ajax

Deze normale topic is open en bestaat uit 189 pagina's: 1 2 3 4 ... 169 170 171 172 173 174 175 176 177 ... 185 186 187 188 189

open/sluit de onderstaande quote:

Almere vak V schreef op 03 januari 2024 om 14:04:

Kan iemand de onbenulletjes op het Ajax-forum uit de droom helpen? Metz kan die Mikohatseflatse niet betalen. Daarom willen ze m de rest van het seizoen huren. Ajax zet een koopotie in het huurcontract van 15 miljoen. En nu denken ze in Amsterdam dat ze in Metz na afloop van dit seizoen wel 15 miljoen overmaken??

Niemand die daar denkt, het zal Metz jeuken, al zet je 25 miljoen in dat huurcontract. Een doorverkooppercentage van 50%. Wij huren m tot het eind van het seizoen en daarna tot ziens??



Hahaha, ik las het ook, en had precies dezelfde gedachte … ze denken dat ze die 15 miljoen al in de pocket hebben. :D
Maar ja, wie weet … van die Bassey had ook niemand verwacht dat ze daar nog zoveel geld voor zouden krijgen … en over die blonde miet zullen we maar helemaal niet praten … :huh :dood :denk

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Almere vak V schreef op 03 januari 2024 om 13:55:

open/sluit de onderstaande quote:

Kleine1 schreef op 02 januari 2024 om 13:22:


Hebben ze daar al geen geld meer voor



Ze hebben een lening afgesloten van 40 miljoen.



Tja, en dan liggen te klagen als wij met een mooie constructie op de proppen komen om grond te verkopen … hehe.
Ze hebben niet eens een eigen stadion, wel 230 miljoen eigen vermogen en toch moeten ze gaan lenen … nou, dan doe je het goed … :B

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kleine1

Tja, en dan liggen te klagen als wij met een mooie constructie op de proppen komen om grond te verkopen … hehe.



Wellicht niet voor dit topic...

Maar die grondconstructie is in mijn ogen echt de domste deal ooit. Ik snap dat we acuut geld nodig hadden. Maar je "verkoopt" de grond onder je stadion. Daar "krijg" je vervolgens 40 miljoen voor. Maar moet je de komende 40 jaar 2,5 miljoen per jaar terugbetalen aan de gemeente. En aan het eind van het liedje ben je alsnog je grond kwijt en 100 miljoen armer?? De paniek moet wel heel erg groot zijn geweest...

Eindhoven is de eerste gemeente die grof geld aan een voetbalclub verdient. Dat is ongeveer het tegenovergestelde van een gemeente die denkt een stadion nodig te hebben waar 50.000 man in passen...

 

+1/-0

Ik weet er de ins en de outs niet van, maar Ajax betaalt toch ook gewoon huur voor dat stadion? Zoals je bijvoorbeeld in Arnhem bij Vitesse hebt gezien de afgelopen jaren, kan dat ook een blok aan het been zijn. Plus je kan de situatie dat Ajax, mochten ze onverhoopt toch in de play-offs terecht komen, hun thuiswedstrijden niet in het eigen stadion kan spelen.

Net als met een eigen huis, heeft het voor- en nadelen om een stadion in je bezit te hebben. En ergens is het ook wel ironisch dat PSV nu erfpacht aan de gemeente moet betalen, terwijl erfpacht toch voornamelijk in Amsterdam heel gangbaar is.

Ik ben heel benieuwd wat Ajax gaat doen de komende twee transferperiodes. Slagen ze er, net als bij Bassey, in om de flop-aankopen weer goed van de hand te doen? Of moeten ze een zwaar verlies nemen? Ze hebben hun naam wellicht nog steeds mee, maar ze hebben dit seizoen geen exposure gehad in de Champions League en de spelers die ze gehaald hebben, zullen in mijn ogen bij kapitaalkrachtigere clubs niet zomaar op de lijstjes staan.

Het wordt interessant om te zien wat Ajax gaat doen, want in de strijd om plek 3 zullen ze echt een heel goede tweede seizoenshelft nodig hebben. En die kans lijkt me met de huidige selectie zo goed als uitgesloten.

 

+2/-0

Nou, ik ben ook niet heel erg onder de indruk van Twente en AZ.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

BasArnhem schreef op 04 januari 2024 om 10:42:

Ik weet er de ins en de outs niet van, maar Ajax betaalt toch ook gewoon huur voor dat stadion?



Ajax betaalt 7 miljoen huur per jaar. PSV betaalt 2,5 miljoen per jaar over een periode van 40 jaar voor een bedrag van 40 miljoen euro. Tel uit je winst...

Ajax kan op dit moment weinig tot niks. Hebben problemen met hun liquiditeit. Met andere woorden ze zijn al blij als ze de rekeningen kunnen betalen.

Wat daar de afgelopen zomer gebeurd is, is de reinste kapitaalvernietiging. In ieder geval op korte termijn. Want weg geld. En een wellicht nog grotere problematiek op de langere termijn door langlopende contracten met belachelijk hoge salarissen. Combineer dit met het mislopen van de CL miljoenen die volgend jaar verdubbeld danwel verdriedubbeld gaan worden en daar zien we het lijk drijven. Had ik goed begrepen dat er een deel 2 van Amsterdamned uit gaat komen? Hoef je geen script voor te schrijven wat mij betreft. Gewoon even de gebeurtenissen van afgelopen zomer in chronische volgorde achter elkaar monteren. Het zal in Amsterdam geen kaskraker worden. Maar in de rest van het land zullen de bioscopen uitpuilen!

Als je weet dat je 120 miljoen gaat uitgeven. Koop voor dat geld 3 toppers in de as. Laat daar de rest omheen hobbelen. Dan was je in salarissen ook nog een beetje in de pas blijven lopen. En wij hadden er voor Jan Lul bijgestaan de komende jaren.

Maarja, geen visie is ook een visie zullen we maar zeggen...
;)

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

James Sonny Crockett schreef op 04 januari 2024 om 19:45:

Nou, ik ben ook niet heel erg onder de indruk van Twente en AZ.



Ik ben ook niet heel erg onder de indruk van Twente en AZ. FC Twente heeft het regelmatig moeilijk in de "simpele" wedstrijden en AZ heeft zeker in de laatste weken heel veel gemorst. Toch staat Twente 9 en AZ 8 punten voor op Ajax. Afstanden die in mijn ogen zeker niet onoverbrugbaar zijn.

Maar.... en dan komt het, dan moet Ajax dus wel beduidend meer punten gaan halen dan in de eerste seizoenshelft. Want als Ajax wederom 20 verliespunten gaat oplopen, dan kunnen ze de 3e plek op hun buik schrijven. En, met de huidige selectie, is het geen onrealistisch scenario dat Ajax de 4 topwedstrijden wederom niet gaat winnen. Dan nog een aantal zeperds zoals tegen PEC of Almere, en je gaat alweer hard richting dat aantal verliespunten.

AZ en Twente hebben de eerste seizoenshelft 15 en 14 verliespunten opgelopen. Stel dat ze een iets mindere tweede seizoenshelft hebben en onderweg 20 punten gaan verliezen, dan betekent dat dat Ajax maximaal 11 punten mag verliezen als ze nog 3e willen worden. En 11 punten verliezen in een half jaar, dat komt overeen met 80 punten halen over een heel seizoen, en ik denk niet dat het huidige Ajax daartoe in staat is.

Ze zullen echt wel iets gaan doen op de transfermarkt, maar met de gebeurtenissen van de laatste transferwindows is dat ook niet direct iets waar je als supporter van die club met een gerust hart naar zal uitkijken.

Ik ga de tweede seizoenshelft in ieder geval hard duimen voor AZ en Twente, want als Ajax de CL-boot mist, is dat voor PSV (en Feyenoord) natuurlijk wel goed nieuws!

 

+1/-0

Twente zie ik nog wel weg zakken. Die beginnen volgende week thuis tegen AZ en moeten dit seizoen nog uit naar PSV, Feyenoord, Ajax én AZ.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Ricardo Izecson Santos schreef op 05 januari 2024 om 10:13:

Twente zie ik nog wel weg zakken. Die beginnen volgende week thuis tegen AZ en moeten dit seizoen nog uit naar PSV, Feyenoord, Ajax én AZ.



Ik begrijp sowieso niet welke idioot dit jaar het competitieprogramma heeft samengesteld. Twente speelt in een tijdsbestek van 2 maanden thuis tegen Ajax, Feyenoord en PSV.

Hetzelfde geldt voor PSV. Hoe kan je het verzinnen dat je die achtereenvolgens uit laten spelen tegen Twente, Feyenoord, AZ, Utrecht en Ajax? Voor de spanning in de competitie wellicht best aardig. Maar als PSV die toevallig alle 5 wint dan denk ik dat het heel erg mee gaat vallen met de spanning...

We zijn nog maar halverwege de competitie. We staan een straatlengte voor. En de ploeg staat als een huis. Als ik dan kijk naar wat er achter ons staat. Zie ik alleen maar instabiliteit, onzekerheid en zeker geen vastigheden. Zelfs bij Feyenoord niet. Hoe hard Slot ook roept dat ze eigenlijk een heleboel wedstrijden had moeten winnen. Zie ik ook nog genoeg wedstrijden die ze ook zo maar niet hadden kunnen winnen. Kijk de laatste paar weken maar naar de wedstrijden tegen Volendam, RKC en AZ.

Om over die andere 3 nog maar te zwijgen...

 

+1/-0

Ergens in de zomer heeft in de VI een uitgebreid interview gestaan met de manager competitiezaken van de KNVB over hoe het schema tot stand was gekomen. Het schema wordt volledig door computers samengesteld waarbij gekeken moet worden naar alle pijnpunten die er liggen (toppers op zondag, minimaal twee dagen ruimte bij Europese duels, locaties die niet beschikbaar zijn, etc.). Het is dat de gemeente Amsterdam akkoord ging dat Ajax-PSV in februari op een zaterdagavond wordt gespeeld. Handmatig een schema samenstellen met alle knelpunten die er nu liggen is niet te doen.

 

+1/-0

Snap ik helemaal. Maar laat je het dan volledig over aan computers. Of is er ook iemand die een blik werpt en denkt/zegt, wacht ff. Hier moeten we even anders mee omgaan. Het laat in mijn ogen maar meteen weer zien dat we niet afhankelijk moeten worden. Dat ze helpen, ondersteunen en dingen makkelijker maken dikke prima. Maar dom dat ding zn werk laten doen en dan nooit meer omkijken lijkt me niet handig. Maar goed, dit laat ook maar weer is zien wat voor organisatie de KNVB is...

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Almere vak V schreef op 05 januari 2024 om 13:17:

open/sluit de onderstaande quote:

Ricardo Izecson Santos schreef op 05 januari 2024 om 10:13:

Twente zie ik nog wel weg zakken. Die beginnen volgende week thuis tegen AZ en moeten dit seizoen nog uit naar PSV, Feyenoord, Ajax én AZ.



Hetzelfde geldt voor PSV. Hoe kan je het verzinnen dat je die achtereenvolgens uit laten spelen tegen Twente, Feyenoord, AZ, Utrecht en Ajax? Voor de spanning in de competitie wellicht best aardig. Maar als PSV die toevallig alle 5 wint dan denk ik dat het heel erg mee gaat vallen met de spanning...



Als je in een goede flow zit is dat heerlijk, positief gevoel van de vorige wedstrijd(en) neem je mee naar de volgende.

Zit je in een mindere periode is het wel heel taai om het tij te doen keren.

 

+1/-0

Ik vind het een beetje spijkers op laag water zoeken. Volgens mij wordt er bij de toppers sowieso al wel voor gezorgd dat de onderlinge duels qua uit- en thuiswedstrijden over de twee seizoenshelften verdeeld worden. Dat Twente daar niet toe gerekend wordt, lijkt me niet onlogisch. Dan is het dit jaar gewoon een ongelukkig toeval dat ze de vier thuiswedstrijden tegen de bovenste 4 allemaal in de eerste 17 speelrondes hebben.

Het klopt dat de concentratie topwedstrijden voor PSV voor de winterstop vrij hoog was, maar de komende seizoenshelft valt dat wel weer mee. Zo zal elke van de 18 clubs fases in de competitie hebben dat er vooral makkelijke / moeilijke wedstrijden op het programma staan.

Het maken van een competitieschema is een complex planningsprobleem met heel veel restricties. Het lijkt mij inderdaad dat het onmogelijk is om dat nog met de hand voor elkaar te krijgen. Als je ook nog zou willen afdwingen dat élke club de topclubs gespreid krijgt door de tijd en qua uit/thuis, dan zal het helemaal lastig worden.

Dit soort planningsproblemen wordt gestuurd door een optimalisatiefunctie waarbij gekeken wordt hoe je "de pijn kunt minimaliseren". Nu is de definitie en de waarde van deze "pijn" natuurlijk ingegeven door parameters die door de KNVB bepaald worden, maar ik heb niet het idee dat dit nu het grootste probleem is waar de voetbalbond mee te maken heeft.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

BasArnhem schreef op 08 januari 2024 om 08:57:

Ik vind het een beetje spijkers op laag water zoeken. Volgens mij wordt er bij de toppers sowieso al wel voor gezorgd dat de onderlinge duels qua uit- en thuiswedstrijden over de twee seizoenshelften verdeeld worden. Dat Twente daar niet toe gerekend wordt, lijkt me niet onlogisch. Dan is het dit jaar gewoon een ongelukkig toeval dat ze de vier thuiswedstrijden tegen de bovenste 4 allemaal in de eerste 17 speelrondes hebben.

Het klopt dat de concentratie topwedstrijden voor PSV voor de winterstop vrij hoog was, maar de komende seizoenshelft valt dat wel weer mee. Zo zal elke van de 18 clubs fases in de competitie hebben dat er vooral makkelijke / moeilijke wedstrijden op het programma staan.

Het maken van een competitieschema is een complex planningsprobleem met heel veel restricties. Het lijkt mij inderdaad dat het onmogelijk is om dat nog met de hand voor elkaar te krijgen. Als je ook nog zou willen afdwingen dat élke club de topclubs gespreid krijgt door de tijd en qua uit/thuis, dan zal het helemaal lastig worden.

Dit soort planningsproblemen wordt gestuurd door een optimalisatiefunctie waarbij gekeken wordt hoe je "de pijn kunt minimaliseren". Nu is de definitie en de waarde van deze "pijn" natuurlijk ingegeven door parameters die door de KNVB bepaald worden, maar ik heb niet het idee dat dit nu het grootste probleem is waar de voetbalbond mee te maken heeft.



Klopt niet, voorgaande seizoenen werd er altijd rekening mee gehouden dat een club niet alle topduels in 1 seizoenshelft thuis kreeg. RKC heeft ook al de topduels al thuis gehad. Voor supporters is de 2de seizoenshelft minder interessant om nu een halve seizoenskaart te nemen bijvoorbeeld.

Het is echt van dit seizoen dat een club al de topclubs thuis krijgt in 17 wedstrijden.

 

+1/-0

Nou.. voor iedereen bij Ajax die riep dat Marc maar terug moest komen… denk dat ze nog even moeten wachten 😂

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

vaio schreef op 09 januari 2024 om 21:02:

Nou.. voor iedereen bij Ajax die riep dat Marc maar terug moest komen… denk dat ze nog even moeten wachten 😂



Heb je in zo’n geval recht op een ww-uitkering? :D
Oh ja, hij zit in Belgie … dan moet hij gaan “doppen” of hoe noemen ze dat ook alweer? .. :B

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

vaio schreef op 09 januari 2024 om 21:02:

Nou.. voor iedereen bij Ajax die riep dat Marc maar terug moest komen… denk dat ze nog even moeten wachten 😂



Sluit niet uit dat hij na november weer bij Ajax aan de bak gaat. Daar zullen ze het verkopen als ‘heeft zijn straf uitgezeten’. Nu weer met een schone lei beginnen.

Ook lees ik dat ze Henderson willen strikken. Alsof ze zijn salaris/tekengeld kunnen betalen. Verdiende maar 40 miljoen per jaar in de zandbak.

 

+1/-0

En dan ook op hun forum: “tot vreugde van de Telegraaf, is Maurits Hendriks per direkt vertrokken” ….
Echt wel een objectieve krant toch?! ;)

 

+3/-0

Lekker goaltje dat ze tegen krijgen van Kowet :o!

 

+1/-0

En lekker goaltje dat ze krijgen vanVan Boekel!
Was helemaal geen overtreding op Bergwijn, terwijl paar minuten daarvoor een speler van GA keihard omver wordt gelopen door Berghuis, en daar fluit hij niet !
Weer goed bezig die Van Boekel …

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 189 pagina's: 1 2 3 4 ... 169 170 171 172 173 174 175 176 177 ... 185 186 187 188 189

PSV Forum » Nederlandse competities » Ajax