Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Nederlandse competities » Ajax

Deze normale topic is open en bestaat uit 189 pagina's: 1 2 3 4 ... 167 168 169 170 171 172 173 174 175 ... 185 186 187 188 189

Dus als ik het goed begrijp kan je als spits dus gewoon hands maken als je daarna maar een ander laat scoren ? Vage regel, maar het plezier is er niet minder om.

 

+2/-0

och, weten zij ook eindelijk eens hoe het voelt om genaaid te worden. Niks mis mee.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kleine1 schreef op 17 december 2023 om 17:28:

Haha, ze worden weer in het zadel geholpen door een doelpunt dat afgevlagd wordt voor buitenspel, toegekend te krijgen …
Naar mijn mening was het buitenspel, of anders niet te bewijzen, wat zou betekenen dat de grensrechter gelijk zou moeten krijgen …
Maar nee, de VAR keurt het doelpunt goed.



Soms zit het mee, soms zit het tegen 😜

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Ricardo Izecson Santos schreef op 17 december 2023 om 19:12:

open/sluit de onderstaande quote:

Kleine1 schreef op 17 december 2023 om 18:34:

Als de lijnen elkaar raken, betekent dat dan niet “op 1 lijn”? En in zo’n geval heeft de grens gelijk?



Dat betekent dan inderdaad op één lijn. En dus niet dat de grens gelijk heeft, maar dat het dus geen buitenspel is.

Maar heerlijk dit :D En nog vooral omdat het gewoon echt een overduidelijke handsbal is :D :D :D :D



Ja maar die regel is dus aangepast. Als de scorende speler hands maakt is het altijd hands (zie die wedstrijd thuis tegen Sevilla). Legt hij de bal af en wordt er gescoord, dan is het weer geen hands. Het wordt er niet duidelijker op, maar dat zijn wel de regels.

 

+1/-0

Heb vroeger jaren aan Hockey gedaan..
Daar heb je net als bij handbal / basketball een regel "shoot".
Komt de bal op je voet, overtreding. Opzet, geen opzet, voordeel, geen voordeel, het doet er allemaal niet toe.
Dus nooit discussies, nooit interpretabel, gewoon een duidelijke regel.

Ik begrijp werkelijk niet waarom bij voetbal elke 2 jr de discussie en regelgeving rondom hands moet veranderen.
Maak het zwart wit, voor iedereen even eerlijk en klaar met al die discusies steeds. Zo moeilijk hoeft het niet te zijn..

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

vaio schreef op 18 december 2023 om 23:16:

Heb vroeger jaren aan Hockey gedaan..
Daar heb je net als bij handbal / basketball een regel "shoot".
Komt de bal op je voet, overtreding. Opzet, geen opzet, voordeel, geen voordeel, het doet er allemaal niet toe.
Dus nooit discussies, nooit interpretabel, gewoon een duidelijke regel.

Ik begrijp werkelijk niet waarom bij voetbal elke 2 jr de discussie en regelgeving rondom hands moet veranderen.
Maak het zwart wit, voor iedereen even eerlijk en klaar met al die discusies steeds. Zo moeilijk hoeft het niet te zijn..


Helemaal mee eens dat ze de regels zwart-wit moeten maken (waar dat kan). Dit roep ik ook al een tijdje. Op dit moment is het bij iedere handsbal in het strafschopgebied afwachten wat de scheidsrechter van dienst gaat doen. Dat kan natuurlijk niet de bedoeling zijn. Door regels zwart-wit te maken zorg je ervoor dat iedere scheidsrechter dezelfde conclusie trekt.

Dus wat mij betreft moet iedere handsbal in het strafschopgebied bestraft worden. Ongeacht de positie van de arm, de afstand van het schot, etc. Ik zou er wel serieus over nadenken welke straf je daar dan aan koppelt. En dan wordt het lastig. Natuurlijk, je kunt ervoor kiezen om voor iedere bal op de hand/arm een strafschop te geven, maar dan gaan aanvallers steeds proberen de hand/arm van een verdediger te raken, omdat de straf zo lucratief is. Dat gebeurt bij hockey ook, maar daar heb je de strafcorner als straf, die toch veel minder snel een doelpunt oplevert. Misschien zou het wel het beste zijn als er bij voetbal ook een straf bedacht wordt die minder zwaar is als een strafschop. Bijvoorbeeld een indirecte vrije trap op de plek waar hands gemaakt werd of een vrije trap buiten de 16 op een plek naar keuze. Ik zeg maar iets.

Voor bewuste handsballen zoals Suarez ooit op het WK kun je dan alsnog een strafschop geven. Dat gebeurt bij hockey ook.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

shevchenko schreef op 19 december 2023 om 10:41:

open/sluit de onderstaande quote:

vaio schreef op 18 december 2023 om 23:16:

Heb vroeger jaren aan Hockey gedaan..
Daar heb je net als bij handbal / basketball een regel "shoot".
Komt de bal op je voet, overtreding. Opzet, geen opzet, voordeel, geen voordeel, het doet er allemaal niet toe.
Dus nooit discussies, nooit interpretabel, gewoon een duidelijke regel.

Ik begrijp werkelijk niet waarom bij voetbal elke 2 jr de discussie en regelgeving rondom hands moet veranderen.
Maak het zwart wit, voor iedereen even eerlijk en klaar met al die discusies steeds. Zo moeilijk hoeft het niet te zijn..


Helemaal mee eens dat ze de regels zwart-wit moeten maken (waar dat kan). Dit roep ik ook al een tijdje. Op dit moment is het bij iedere handsbal in het strafschopgebied afwachten wat de scheidsrechter van dienst gaat doen. Dat kan natuurlijk niet de bedoeling zijn. Door regels zwart-wit te maken zorg je ervoor dat iedere scheidsrechter dezelfde conclusie trekt.

Dus wat mij betreft moet iedere handsbal in het strafschopgebied bestraft worden. Ongeacht de positie van de arm, de afstand van het schot, etc. Ik zou er wel serieus over nadenken welke straf je daar dan aan koppelt. En dan wordt het lastig. Natuurlijk, je kunt ervoor kiezen om voor iedere bal op de hand/arm een strafschop te geven, maar dan gaan aanvallers steeds proberen de hand/arm van een verdediger te raken, omdat de straf zo lucratief is. Dat gebeurt bij hockey ook, maar daar heb je de strafcorner als straf, die toch veel minder snel een doelpunt oplevert. Misschien zou het wel het beste zijn als er bij voetbal ook een straf bedacht wordt die minder zwaar is als een strafschop. Bijvoorbeeld een indirecte vrije trap op de plek waar hands gemaakt werd of een vrije trap buiten de 16 op een plek naar keuze. Ik zeg maar iets.

Voor bewuste handsballen zoals Suarez ooit op het WK kun je dan alsnog een strafschop geven. Dat gebeurt bij hockey ook.



En wie bepaald dan of het een bewuste handsbal was of niet? Dat is niet echt zwart-wit he?! 😉🤣

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kleine1 schreef op 19 december 2023 om 18:29:

open/sluit de onderstaande quote:

shevchenko schreef op 19 december 2023 om 10:41:

open/sluit de onderstaande quote:

vaio schreef op 18 december 2023 om 23:16:

Heb vroeger jaren aan Hockey gedaan..
Daar heb je net als bij handbal / basketball een regel "shoot".
Komt de bal op je voet, overtreding. Opzet, geen opzet, voordeel, geen voordeel, het doet er allemaal niet toe.
Dus nooit discussies, nooit interpretabel, gewoon een duidelijke regel.

Ik begrijp werkelijk niet waarom bij voetbal elke 2 jr de discussie en regelgeving rondom hands moet veranderen.
Maak het zwart wit, voor iedereen even eerlijk en klaar met al die discusies steeds. Zo moeilijk hoeft het niet te zijn..


Helemaal mee eens dat ze de regels zwart-wit moeten maken (waar dat kan). Dit roep ik ook al een tijdje. Op dit moment is het bij iedere handsbal in het strafschopgebied afwachten wat de scheidsrechter van dienst gaat doen. Dat kan natuurlijk niet de bedoeling zijn. Door regels zwart-wit te maken zorg je ervoor dat iedere scheidsrechter dezelfde conclusie trekt.

Dus wat mij betreft moet iedere handsbal in het strafschopgebied bestraft worden. Ongeacht de positie van de arm, de afstand van het schot, etc. Ik zou er wel serieus over nadenken welke straf je daar dan aan koppelt. En dan wordt het lastig. Natuurlijk, je kunt ervoor kiezen om voor iedere bal op de hand/arm een strafschop te geven, maar dan gaan aanvallers steeds proberen de hand/arm van een verdediger te raken, omdat de straf zo lucratief is. Dat gebeurt bij hockey ook, maar daar heb je de strafcorner als straf, die toch veel minder snel een doelpunt oplevert. Misschien zou het wel het beste zijn als er bij voetbal ook een straf bedacht wordt die minder zwaar is als een strafschop. Bijvoorbeeld een indirecte vrije trap op de plek waar hands gemaakt werd of een vrije trap buiten de 16 op een plek naar keuze. Ik zeg maar iets.

Voor bewuste handsballen zoals Suarez ooit op het WK kun je dan alsnog een strafschop geven. Dat gebeurt bij hockey ook.



En wie bepaald dan of het een bewuste handsbal was of niet? Dat is niet echt zwart-wit he?! 😉🤣


Dat is ook niet zwart-wit, maar dat is wel makkelijker te beoordelen dan hoe de regels nu zijn. Vandaar dat ik ook expres toegevoegd had "waar dat kan". Overigens, de vergelijking wordt vaak getrokken met hockey, maar daar moet de scheidsrechter/VAR ook beslissen of er een opzettelijke overtreding wordt gemaakt in de cirkel en dus een strafbal moet worden toegekend.

Je moet voor een bewuste handsbal een strafschop geven, anders zijn de rapen gaar. Maar je wilt niet voor iedere aangeschoten handsbal een strafschop geven. Je ontkomt er dus bijna niet aan om een nieuwe straf te bedenken.

 

+2/-0

Links om of rechts om zijn de regels bij voetbal vaak multi interpreteerbaar.
Wat is buitensporige inzet bijv? Een balletdanser denkt daar anders over dan een ijshocker.

De vergelijking met hockey gaat mi ook niet op. Want daar krijg je een strafconer bij shoot, iets anders dan een strafschop in het voetbal.
En je vergeet het effect dat er dan bewust wordt gezocht naar een bal op de hand spelen, wat bij hockey ook gebeurd. Krijg je daar het gezeik weer over.

Ik ben geen voorstander van de VAR. Maar bij handsballen ben ik van mening, als jet het systeem ter beschikken hebt, dat de scheids altijd gaat kijken. Want op basis van zijn ervaring kan je echt wel beoordelen of iets opzettelijk gebeurd of te voorkomen was etc.

 

+1/-0

Haha. Genieten. Nou hadden wij ook ooit verlenging nodig tegen GVVV, maar toch. Wat een jaar.

 

+2/-0

heer-lijk!

 

+2/-0

Zouden er nou nog steeds mensen zijn die vinden dat Sutalo steeds beter gaat spelen en dat hij wel goed moet zijn als hij bij Kroatië speelt?

 

+3/-0

Afgelopen weekend was al lachen, maar dit is om te gieren …😀🤣🤪
Wat een bagger spelers hebben ze toch zeg!
Die Ten Hag dacht ze te kunnen helpen door een Anthony te kopen voor bijna 100 miljoen, en dan komt zo’n Duitser die tegelijkertijd de hele club naar de vernieling helpt. Bijna niet te geloven …

 

+2/-0

Ik had die spelers terug naar Amsterdam laten lopen...

 

+2/-0

Nu heeft Ajax ontzettend veel records te pakken in 1 seizoen. Gewoon 18e gestaan in de Eredivisie en nu uitgeschakeld door met alle respect een amateurclub. Hier kun je alleen maar als concurrent hard om lachen. Ik vraag me af hoe het zo mis heeft kunnen gaan bij Ajax. Wat een amateurisme daar.

 

+2/-0

Volgens Opta heeft Hercules voor het eerst sinds 1937 een wedstrijd in het hoofdtoernooi van de beker gewonnen zonder strafschoppen te nemen :D

 

+2/-0

Wat doet zo'n Valkanis daar? Wat een flapdrol.

 

+1/-0

En weer knokken na afloop. Na vorig jaar al tegen ons en toen ze Europees uitgeschakeld werden. iemand daar nog iets over gehoord na afloop ? Wel vreemd dat daar nooit sancties op volgen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Ricardo Izecson Santos schreef op 21 december 2023 om 21:28:

Volgens Opta heeft Hercules voor het eerst sinds 1937 een wedstrijd in het hoofdtoernooi van de beker gewonnen zonder strafschoppen te nemen :D




Nu zat de loting dit jaar ook wel echt mee.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kleine1 schreef op 21 december 2023 om 21:09:

Afgelopen weekend was al lachen, maar dit is om te gieren …😀🤣🤪
Wat een bagger spelers hebben ze toch zeg!
Die Ten Hag dacht ze te kunnen helpen door een Anthony te kopen voor bijna 100 miljoen, en dan komt zo’n Duitser die tegelijkertijd de hele club naar de vernieling helpt. Bijna niet te geloven …



Genieten met een hoofdletter 🤣🤣🤣

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 189 pagina's: 1 2 3 4 ... 167 168 169 170 171 172 173 174 175 ... 185 186 187 188 189

PSV Forum » Nederlandse competities » Ajax