Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Andere sporten » Wielrennen

Deze normale topic is open en bestaat uit 28 pagina's: 1 2 3 4 ... 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28

open/sluit de onderstaande quote:

B O M M E L schreef op 18 maart 2023 om 16:45:

Magnificent Mathieu. Zo wegrijden bij Pog, WvA, en Ganna. Op de top van de Poggio.



Wat een staaltje macht. Ongekend.
Ik ben wel bang dat we de winnaar van de tour al kennen. Pogacar is ook echt ongekend goed.
Benieuwd wat blok Jumbo daar tegenover zet.

Wat steeds zo mooi is, dat respect naar elkaar.
Die mannen pieren elkaar bijna 300 km af, en dan zo snel na de wedstrijd realistisch analyseren.
Blijft bijzonder.

 

+2/-0

Top dagen/weken voor Jumbo Visma. Roglic wint vandaag, na Tirreno Adriatico, ook de Volta Catalunya, en Laporte & van Aert rijden tesamen over de streep als 1 & 2 in Wevelgem. WvA had de E3 al te pakken.

Nou De RvV.

 

+1/-0

Ondanks mooie decor met wind en regen tikkeltje saai om te kijken. Jammer dat er niet wat beter werd samengewerkt achter Laporte en van Aert. Dan hadden we misschien een wat spannender wedstrijd gezien

 

+1/-0

Eerlijk gezegd snap ik niet dat van Aert deze koers weggeeft.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Klompje schreef op 26 maart 2023 om 19:43:

Eerlijk gezegd snap ik niet dat van Aert deze koers weggeeft.



Tja. Ik denk stukje investering, en de troepen tevreden houden. Was het de RvV geweest, had hij het anders gedaan.

Ik ben blij dat er renners (evenepoel, pogacar, vdP) zijn die weerstand geven aan Jumbo. Knappe ploeg, erg sterk opgebouwd.
Wat heb ik genoten vrijdag, geen verborgen agenda, gewoon keihard koersen. Vervolgens wint er 1, geen sneren of afgunst, maar commentaren als "Ik heb me wel vermaakt".

Zondag de hoogmis, nu al zin in.

Off topic; ook bijzonder knap staaltje van Jeffrey Herlings trouwens.

 

+1/-0

Ik zou het juist niet gesnapt hebben als van Aert twee keer achter elkaar de Vlaamse 'Lapaerte' koppel tijdrit had mogen winnen (E3 saxo bank classic was de eerste).

Het is niet alsof jezelf opofferen voor een teamgenoot nou iets nieuws is in wielrennen.

Ik vond de beslissing van Roglic om niet te sprinten voor de etappe met Evenepoel eerlijk gezegd een stuk moeilijker om uit te leggen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

B O M M E L schreef op 27 maart 2023 om 08:31:

Ik zou het juist niet gesnapt hebben als van Aert twee keer achter elkaar de Vlaamse 'Lapaerte' koppel tijdrit had mogen winnen (E3 saxo bank classic was de eerste).

Het is niet alsof jezelf opofferen voor een teamgenoot nou iets nieuws is in wielrennen.

Ik vond de beslissing van Roglic om niet te sprinten voor de etappe met Evenepoel eerlijk gezegd een stuk moeilijker om uit te leggen.


Nee, knechten die zich opofferen voor een kopman zijn niets nieuws maar in alle scenario's zou van Aert winnen als ze er voor zorgen strijden. Als ploeggenoot en zelfs als concurrent.

 

+1/-0

Van Aert kan Laporte (en van Baarle) nog heel hard nodig hebben om zijn monumenten te winnen de komende 13 dagen. Dus ik snap het volledig. En voor elkaar winnen geeft een soort van succesbeleving wat ook duurzaam is voor.

Aankomende wedstrijden gaan alle ballen op van Aert en dan hoeven de teamgenoten niet te rekenen op cadeautjes. Als er een situatie bestaat waarbij Jumbo een grote meerderheid heeft in de finale dan zou het tactisch steekspel nog wel kunnen komen waarbij het voor van Aert interessant is dat er iemand vooruit zit maar hij gaat hem toch zelf winnen.... tenzij MvdP weer zijn uniek talent laat zien.

 

+1/-0

Ik kan beide beslissingen prima volgen.
Van Aert koopt hier eeuwige trouw (voor zover je van eeuwig kan spreken in het wielrennen) van Laporte, en de rest van de ploeg. Dit kan wel eens heel belangrijk zijn in een RVV of PR. Natuurlijk dienen knechten altijd hun best te doen voor de echte kopman, maar als hij zoiets voor je heeft gedaan, dan wil (en kun) je nog wat meer dan anders.
Natuurlijk, de Belgen vinden dit allemaal niet zo leuk. Er wint een buitenlanders één van hun klassiekers, terwijl die voor een landgenoot voor het oprapen lag. En daarmee wordt deze klassieker ook meteen een beetje gedegradeerd tot een wat minder belangrijke wedstrijd. Want zoals hierboven ook door anderen aangegeven, Van Aert had dit in RVV of PR natuurlijk nooit weggegeven. Maar vanuit Wout's perspectief, snap ik deze volledig, zeker omdat hij deze koers al op zijn palmares heeft staan.
Er komt nu wel wat extra druk op Van Aert te liggen voor de komende klassiekers. Want mocht hij RVV en PR beiden niet winnen, dan zal men in eigen land nog wel eens extra refereren aan deze koers, dat hij klassiekers nooit mag weggeven.
Ik vind hem voor RVV namelijk niet de allergrootste favoriet, ondanks zijn enorm sterke ploeg. Als Pogacar vertrekt op een beklimming, en dat zal hij natuurlijk doen, dan is het maar de vraag of Van Aert hem kan volgen. In de E3 moest hij ook een gaatje laten op de Oude Kwaremont, en had hij het geluk dat het enigszins stil viel vanwege de gevallen motor.

Roglic kon ik ook prima begrijpen. Hij heeft ontzettend veel in het wiel van Evenepoel gereden (niet alleen deze etappe). Uiteraard legitiem als leider van de koers. Maar als je dan aan het eind toch mee sprint en de zege van hem af snoept, dan wordt dat niet gewaardeerd. En in het peloton worden rekeningen bijna altijd wel ergens vereffend. Dus prima om zo Evenepoel zijn extra ritje te gunnen, als je er zelf ook al 2 in je zak hebt zitten.

 

+2/-0

Overigens lijken naast de uitsupporters nu ook wielerkoersen in Nederland in de knel te komen vanwege jarenlange bezuinigingen bij de politie

 

+1/-0

Ik weet niet hoe fit van Baarle is (na uitvallen met fysieke problemen in de TA), maar hij is normaliter in de komende 3 klassiekers een tweede of derde troef van TJV. Met Benoot en Laporte, van Hooydonk en Affini hebben ze bijzonder goeie kaarten.

Wordt dan een interessant schouwspel, met MvdP en Pog toch wellicht de sterkste renners op zich in de RvV. Geen idee hoe sterk Alaphillipe en Asgreen momenteel zijn.

Vorig jaar was Madouas de verrasing op het podium, eens kijken wie er dit jaar tussen de grote namen sluipt.

 

+1/-0

Weinig te doen aan Pogacar, die nu drie monumenten heeft gewonnen.
Mathieu kan dat volgende week ook doen als hij Roubaix wint, lijkt mij wel dé topfavoriet.

 

+1/-0

Pog is in alles een klasbak. We leven kwa wielrennen echt in mooie tijden.

MvdP volgende week inderdaad favoriet, maar eenvoudig zal het niet zijn. Zou wel mooi zijn als van Baarle er weer bij is.

Intussen rijdt men ook nog in Baskenland heuvels op en af.

 

+1/-0

Dat had ik eerlijk gezegd niet verwacht. Pogacar heeft toch altijd het probleem dat MvdP en WvA veel handiger zijn in de laatste meters. Met alle goede renners is het toch lastig om iedereen te isoleren.

Toch wel lekker dat de taktiek van Jumbo niet beloond werd. Ik weet ook niet waar ze mee bezig waren. Dachten ze dan dat ze op Van Hooijdonk konden gokken tegen oa Trentin, Pedersen, Kung en Powless? UAE reed juist wel het gat dichter naar Trentin. MvdP liet zich misschien iets te veel op kop zetten en moest veel energie verspillen. De ploeg was al grotendeels gesloopt door het gepruts in het begin. Maar goed, anders had Pogacar waarschijnlijk ook wel gewonnen.

Jammer dat Stuyven en Mohoric door Girmay uit de wedstrijd werden gegooid en oa Wellens in de grote valpartij het seizoen uit.

 

+1/-0

Het was weer genieten.
En ik blijf dat respect naar elkaar achteraf mooi vinden.

Geen verborgen agenda, op waarde geklopt.

Ik weet niet hoe jullie de koers gekeken hebben maar op "de Bels" kijken is zo veel mooier.
Prachtige anekdotes en onliners.

Het is bijna kunst, de koers met dat commentaar.

 

+1/-0

Heerlijke wielerdag! En de sterkste heeft gewonnen, zo simpel kan het zijn!

open/sluit de onderstaande quote:

Albert Trestena schreef op 02 april 2023 om 22:00:
Toch wel lekker dat de taktiek van Jumbo niet beloond werd. Ik weet ook niet waar ze mee bezig waren. Dachten ze dan dat ze op Van Hooijdonk konden gokken tegen oa Trentin, Pedersen, Kung en Powless? UAE reed juist wel het gat dichter naar Trentin. MvdP liet zich misschien iets te veel op kop zetten en moest veel energie verspillen. De ploeg was al grotendeels gesloopt door het gepruts in het begin. Maar goed, anders had Pogacar waarschijnlijk ook wel gewonnen.

Jumbo reed al een beetje achter de feiten aan, om verschlllende redenen:
- Het niet mee kunnen doen van Van Baarle was al een flinke aderlating.
- Benoot gaf aan dat hij mee had moeten zitten met Cosnefroy op de Berendries, waarmee hij samen met Hooydonk in de kopgroep had gekomen. En eerder op de Kwaremont zat hij al te ver.
- De valpartij eerder in de race, Van Aert heeft toch een klap op de knie gehad. Ondanks dat hij het niet als excuus opvoerde, helpt het ook niet mee.
- Laporte was misschien net niet zo sterk als vorige week. Aan de andere kant, ook in allerbeste doen moet hij 'de grote 3' laten rijden. Dus als iemand had verwacht dat hij hen op Kwaremont zou kunnen volgen als er vol gas wordt gegaan, dan is dat niet reeel. Dus wil je Laporte goed kunnen uitspelen, dan had ook hij al eerder voor de favorieten moeten zitten, om later van waarde te kunnen zijn. Uiteraard makkelijker gezegd dan gedaan, want geen ploeg zou dit laten gebeuren.
- (Met name) de Belgen trekken de tactiek van Jumbo in twijfel, dat ze Van Hooydonk eerder hadden moeten laten wachten. Dat was ook compleet zinloos geweest. Stel dat hij een paar kilometer eerder bij Van Aert was geweest, en hem terug had gebracht bij Pogacar en co voor de Kwaremont, dan was hij er bergop toch meteen weer af gereden. Zijn lossen op de Kruisberg was al een duidelijk signaal dat het vandaag niet voor hem ging zijn. Ik had er misschien wel gekozen om Van Hooydonk voorop te laten zitten, hij had nog geen trap te veel gegeven, en alleen maar gevolgd. Met een beetje geluk hadden ze een iets grotere voorsprong nog gehad (als 'de grote 3' niet goed samen werkten), en dan was hij best kansrijk geweest. Of anders gesteld: zeker niet kansloos.

Dus een deel pech (van Baarle en val), deels vind ik niet te verwijten (Van Hooydonk laat terug), deels wel misschien tactisch andere keuzes nodig geweest (Benoot en/of Laporte wel mee vooruit).
Maar goed, laat duidelijk zijn dat de allersterkste in koers volledig terecht heeft gewonnen. En hoe sterk je ploeg ook is, als de allerbeste bij een andere ploeg rijdt, die verder ook geen pannenkoeken in het team hebben zitten, dan blijft het lastig om te winnen. Jumbo is misschien wel de meest dominante ploeg, en de sterkste in de breedte, daarmee zijn overwinningen natuurlijk nog geen vanzelfsprekendheid. Uiteindelijk rijden ze trouwens nog wel met 4 man in top 14.

open/sluit de onderstaande quote:

Jammer dat Stuyven en Mohoric door Girmay uit de wedstrijd werden gegooid en oa Wellens in de grote valpartij het seizoen uit.

Jammer voor Wellens zijn seizoen. Maar voor Stuyven, Mohoric en Girmay is het persoonlijk misschien jammer, maar verder toch ook alleen maar subtop vulling voor de koers. Was het geen andere koers van geworden.

 

+1/-0

Als Benoot en/of Laporte vooruit reden had die groep nooit 3 minuten gekregen.

 

+1/-0

Klopt. Maar daarmee hadden ze Alpecin en UAE wel extra aan het werk gezet. En zeker Alpecin was nu halverwege de koers al behoorlijk afgeserveerd.
En als Laporte / Benoot met een minuutje voorsprong aan de finale had kunnen beginnen (in een groepje waar ze ook nog niet te veel inspanningen hadden hoeven leveren), dan had hij in de finale meer voor Van Aert kunnen betekenen, of zelf aan de boom kunnen schudden om de anderen onder druk te zetten. Dan had Van Aert in de achtervolging samen met Vd Poel en Pogacar geen meter kopwerk hoeven verrichten.

 

+1/-0

Mooie (en slimme) coup van Schelling, die in Catalunya al sterk oogde. Etappe + leiderstrui in de Ronde van Baskenland.

 

+1/-0

Na het begin van het seizoen voor Jumbo en de dramatische start van Alpecin is het nu toch andersom. Ik snap de taktieken niet. MvdP had de sterkste sprinter mee en WvA niemand. Toch was vooral vd Poel aan het aanvallen en nam Van Aert niet over toen ze met de grote twee zaten. Het bandendruksysteem heeft nog weinig opgeleverd, maar dat zal wel toeval zijn.

Jammer dat het waarschijnlijk de laatste rit is voor vd Poel in het voorjaar.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 28 pagina's: 1 2 3 4 ... 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28

PSV Forum » Andere sporten » Wielrennen