Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Maatschappelijke discussies » Corona

Deze normale topic is gesloten en bestaat uit 171 pagina's: 1 2 3 4 ... 24 25 26 27 28 29 30 31 32 ... 167 168 169 170 171

Ja maar als superspreads er niet zijn zijn het aantal 'normale' besmettingen niet genoeg om het land weer in lockdown te krijgen.

 

+2/-1

open/sluit de onderstaande quote:

11 Sir Tinus schreef op 23 juli 2020 om 16:28:

Ja maar als superspreads er niet zijn zijn het aantal 'normale' besmettingen niet genoeg om het land weer in lockdown te krijgen.



Exact.

Laten we ondertussen hopen dat we niet het voorbeeld van onze Zuiderburen gaan volgen en tot Sint-Juttemis met zo'n kapje op onze snavel lopen.
Dit soort onzinmaatregelen gaat op lange termijn alleen maar tot meer weerstand lijden omdat het een normaal sociaal leven onmogelijk maakt.

https://www.nu.nl/coronavirus/6066243/belgie-treft-extra-coronamaatregelen-en-verplicht-mondkapjes-in-winkelstraten.htmllink

 

+2/-1

Die mondkapjes discussie is gewoon een lastige vanwege de verschillende belangen;

- Uiterlijk -> Mensen vinden zich te ijdel
- Comfort -> Het zit niet fijn, zeker de mensen met een bril herkennen het wel als je geen goed kapje heb
- Onnodig -> Medische maskers hebben bewezen nuttig te zijn, maar diegene die je opvouwt, niet uitwast, over niet goed werken niet
- Gezondheid -> Baat het niet schaadt het niet

Wij doen het in NL toch niets slechter dan in andere landen, en wij hebben beperkt een kapje op. Ik zou zeggen dat je het alleen moet doen als je geen 1,5 meter afstand kunt houden, maar dat kan BIJNA overal.

 

+2/-1

open/sluit de onderstaande quote:

11 Sir Tinus schreef op 23 juli 2020 om 18:06:

Die mondkapjes discussie is gewoon een lastige vanwege de verschillende belangen;

- Uiterlijk -> Mensen vinden zich te ijdel
- Comfort -> Het zit niet fijn, zeker de mensen met een bril herkennen het wel als je geen goed kapje heb
- Onnodig -> Medische maskers hebben bewezen nuttig te zijn, maar diegene die je opvouwt, niet uitwast, over niet goed werken niet
- Gezondheid -> Baat het niet schaadt het niet

Wij doen het in NL toch niets slechter dan in andere landen, en wij hebben beperkt een kapje op. Ik zou zeggen dat je het alleen moet doen als je geen 1,5 meter afstand kunt houden, maar dat kan BIJNA overal.



Dat zijn zo'n beetje de afweging waar ik er nog twee aan toe kan voegen:

Cultuur --> Ik vind het een groot goed dat we elkaar in het gezicht kunnen kijken. We hebben niet voor niets jaren gedaan over een verbod op gezichtsbedekkende kleding

Tijdelijkheid --> We zien dat overheden structureel moeite hebben om eens genomen maatregelen terug te draaien. Voor je het weet zitten we jarenlang aan die dingen vast. Ik ben bv. benieuwd wat ze in België doen als over een aantal weken blijkt dat het aantal ziekenhuisopname ontzettend meevalt ondanks toename van de besmettingen. Ik voorspel dat ze het zo spinnen dat het door de mondkapjes komt en die dingen blijven.

 

+3/-1

Is het alweer tijd voor een totalitaire staat complottheorie?

 

+5/-1

Om even terug te komen op die "honderden" besmettingen in mijn dorpje:
https://www.ad.nl/binnenland/coronahaard-hillegom-lijkt-te-doven-nu-39-besmettingen~a7f78055/link

Edit ter informatie: er wonen 20000 mensen ongeveer.

Dit bericht is gewijzigd op 23 juli 2020, 21:07:39.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Albert Trestena schreef op 23 juli 2020 om 21:01:

Om even terug te komen op die "honderden" besmettingen in mijn dorpje:
https://www.ad.nl/binnenland/coronahaard-hillegom-lijkt-te-doven-nu-39-besmettingen~a7f78055/link

Edit ter informatie: er wonen 20000 mensen ongeveer.


Je moet die media niet geloven😉

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

antonh schreef op 23 juli 2020 om 21:29:

open/sluit de onderstaande quote:

Albert Trestena schreef op 23 juli 2020 om 21:01:

Om even terug te komen op die "honderden" besmettingen in mijn dorpje:
https://www.ad.nl/binnenland/coronahaard-hillegom-lijkt-te-doven-nu-39-besmettingen~a7f78055/link

Edit ter informatie: er wonen 20000 mensen ongeveer.


Je moet die media niet geloven😉



Als het in mijn straatje past wel natuurlijk :B

 

+2/-0

Om alles in perspectief te blijven zien:
begin juni: 48812 getest- 986 besmet = 2,0% positief
afgelopen week: 81269 getest - 817 besmet = 1,0% positief.
Ziekenhuisopnames: week begin juni: 33
Afgelopen week: tot nu toe bekend: 6

 

+4/-1

Hoezo sneeuwt onder? Het is toch gewoon prominent in het nieuws geweest?
Overigens ook 2 extra patiënten op de IC, het is dus gewoon wat je kiest....

 

+2/-1

2 meer wat je zegt. We zitten nu op 17 en we zaten op 15. Maar je zult met mij eens zijn dat dat minimale aantallen zijn die ansich geen reden hoeven zijn voor paniek nu.

Wat ondersneeuwt is dat er klaarblijkelijk beproefde, bestaande medicatie is die al een grote positieve impact heeft op het ziekteverloop en de ernst ervan.
Ik vind dat dat wel degelijk zwaar onderbelicht is. Als je goed oplet hoor je het nieuws.
Want de boodschap die nu bekijft is dat het weer helemaal verkeerd lijkt te gaan op dit moment.Daar waar als je dieper op de cijfers inzoomt de sterfte en druk op de ziekenhuizen binnen alle perken is. En er dus blijkbaar medicatie is die maakt dat wij nu een behoorlijke (kennis) sprong hebben gemaakt in het virus te lijf te gaan op het niveau van patientbehandeling.

 

+3/-1

@Nikiforov 3 "Iijdelijkheid --> We zien dat overheden structureel moeite hebben om eens genomen maatregelen terug te draaien. Voor je het weet zitten we jarenlang aan die dingen vast".

Hier heb je een heel belangrijk punt. In het begin was er het idee dat de curve moest worden afgevlakt, omdat de IC-bedden vol lagen. Dat leek een tijdelijke maatregel. Als daarna het aantal corona-doden orde 2 per dag wordt zou je verwachten dat er grote opluchting en feest is, en alle maatregelen weer stoppen. Maar ze zijn niet "tijdelijk" en daarom begint er in NL ook een opstand te komen.

 

+4/-2

Ik zit hier nu een tijdje mee te lezen, maar mensen: dit is een onderwerp waar we gewoon niet uit gaan komen..

Laat ik voorop stellen door te zeggen dat ik erken dat we leven in een wereld met Corona, dat we voorzichtig moeten zijn, maar dat inmiddels echt wel duidelijk is dat dit virus levensgevaarlijk is voor een beperkte groep mensen. Ik ken behoorlijk wat mensen die Corona hebben (gehad), die er ook echt lang(er) last van hebben, maar die allemaal wel genezen.

Zelf heb ik veel te maken met de gezondheidszorg als werkzaam in de preferred supply sector, maar dan heb ik ook nieuws: artsen worden onder druk gezet om op overlijdensaktes te noteren dat patiënten zijn overleden DOOR Corona, terwijl het in behoorlijk wat gevallen moet zijn MET Corona.
Nederland investeert in de aankoop van een vaccin, waarvan we nu al lezen dat het een goed effect lijkt te hebben op ons immuunsysteem. Hoe dan, vraag ik me dan af. Een goed vaccin testen duurt minstens 10 jaar. Dan wordt mij verteld: ja de stappen worden versneld uitgevoerd wat ontwikkeling betreft..OK, dat kan. Maar de langetermijneffecten van een onvoldoende getest vaccin zijn dus NIET gemeten.

We moeten ook niet al te achterdochtig worden, maar ons worden nu gewoon dingen verteld in de media die aantoonbaar onjuist of ten minste onvolledig zijn.

Ik zou zeggen investeer meer in een medicijn dat Corona geneest (schijnt er al te zijn, maar dat levert de farmacie te weinig geld op) en werk aan een langetermijnplan voor dat vaccin. Ja, ik heb mijn kids gewoon laten vaccineren ja...

Er is steeds meer nieuws op (mainstream)media, maar ook enorm veel fake-onzin en ik kan me voorstellen dat niet iedereen de behoefte heeft om veel uit te spitten of na te vragen bij bronnen (bronnen die ik wel heb in de zorg).

In de afgelopen maanden heb ik familie en kennissen verloren aan Alzheimer, leverdystrofie, alvleesklier****** en een auto-ongeluk maar nog niet aan Corona. De dood hoort bij het leven, dus laten we alstublieft LEVEN allemaal, met gezond verstand en zorg voor elkaar en hygiëne!

Ik kan me daarom ook volledig vinden in de teksten van 11 Sir Tinus, Nikiforov 3, romario4wethoudervanjuine, Albert Trestena en Fox.

En ja, ik ga gewoon op vakantie!

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 25 juli 2020, 11:38:09.

 

+2/-1

open/sluit de onderstaande quote:

maar dan heb ik ook nieuws: artsen worden onder druk gezet om op overlijdensaktes te noteren dat patiënten zijn overleden DOOR Corona, terwijl het in behoorlijk wat gevallen moet zijn MET Corona.



Ik heb een hele goede zakenrelatie in Spanje. Zijn broer is arts, en die zegt hetzelfde

Wat in de ziekenhuizen hier in het klein geldt, geldt voor met name de Zuid Europese landen in het groot!
Ik ben de eerste om uit eigen nabije omgeving te weten dat het virus echt is en slachtoffers heeft gemaakt!
Maar ik durf even hard te beweren dat er nu echt flink aan de knoppen gedraaid wordt om de cijfers te manipuleren Dat heeft (uiteraard) alles te maken met geld.
Spanje CS krijgen nu enorme sommen geschonken onder de noemer Coronahulp maar we worden deels echt genaaid waar we bij staan.

Heul opvallend in die context de situatie in China. Ik heb daar langjarige zakenrelaties die weer filmpjes sturen van "business as usual" all over the place. Niks tweede golf daar.
De moraal van mijn verhaal?
Ik ben geen complotdenker, ik weet dat het virus echt heeft huisgehouden. Maar ik denk dat er een hele hoop (bewust al dan niet bewust) bangmakerij is momenteel die noopt om vooral zelf kritisch te blijven denken.
Want, zoals ik net al zei, ik ken trieste overlijdensgevallen van nabij.
Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik de laatste 2 maanden niet 1 geval meer ken van iemand die überhaupt het virus heeft of had zelf dan wel in zijn/haar omgeving. Een vriendin van ons werkt in een ziekenhuis in Zuid oost Brabant, eens de brandhaard.
En zij zegt, we hebben echt gewoon op een verdwaald geval na, geen coronapatienten hier momenteel.
Nou ben ik natuurlijk niet DE steekproef.Maar als ik het hier vraag: wie kent er iemand die in de voorbije 2 maanden Corona had?

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 25 juli 2020, 12:45:07.

 

+4/-2

open/sluit de onderstaande quote:

romario4wethoudervanjuine schreef op 25 juli 2020 om 12:39:

open/sluit de onderstaande quote:

maar dan heb ik ook nieuws: artsen worden onder druk gezet om op overlijdensaktes te noteren dat patiënten zijn overleden DOOR Corona, terwijl het in behoorlijk wat gevallen moet zijn MET Corona.



Ik heb een hele goede zakenrelatie in Spanje. Zijn broer is arts, en die zegt hetzelfde

Wat in de ziekenhuizen hier in het klein geldt, geldt voor met name de Zuid Europese landen in het groot!
Ik ben de eerste om uit eigen nabije omgeving te weten dat het virus echt is en slachtoffers heeft gemaakt!
Maar ik durf even hard te beweren dat er nu echt flink aan de knoppen gedraaid wordt om de cijfers te manipuleren Dat heeft (uiteraard) alles te maken met geld.
Spanje CS krijgen nu enorme sommen geschonken onder de noemer Coronahulp maar we worden deels echt genaaid waar we bij staan.

Heul opvallend in die context de situatie in China. Ik heb daar langjarige zakenrelaties die weer filmpjes sturen van "business as usual" all over the place. Niks tweede golf daar.
De moraal van mijn verhaal?
Ik ben geen complotdenker, ik weet dat het virus echt heeft huisgehouden. Maar ik denk dat er een hele hoop (bewust al dan niet bewust) bangmakerij is momenteel die noopt om vooral zelf kritisch te blijven denken.
Want, zoals ik net al zei, ik ken trieste overlijdensgevallen van nabij.
Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik de laatste 2 maanden niet 1 geval meer ken van iemand die überhaupt het virus heeft of had zelf dan wel in zijn/haar omgeving. Een vriendin van ons werkt in een ziekenhuis in Zuid oost Brabant, eens de brandhaard.
En zij zegt, we hebben echt gewoon op een verdwaald geval na, geen coronapatienten hier momenteel.
Nou ben ik natuurlijk niet DE steekproef.Maar als ik het hier vraag: wie kent er iemand die in de voorbije 2 maanden Corona had?



Dit is zo ongelooflijk waar!

Het is dus zeer van belang voor iedereen; bang of minder bang, nuchter of minder nuchter, voorzichtig of iets onverstandiger om vooral ook eigen onderzoek te doen, je oor te luister te leggen en niet alles blind te geloven wat de staatspropaganda zender NPO1 ons wil doen geloven.

 

+4/-3

Ik ben voorstander van een verplicht mondkapje in de openbare ruimte. Ik heb vanochtend al het goede voorbeeld gegeven, zie onderstaande foto!

https://images.scribblelive.com/2020/7/25/182a5e60-8b58-4570-bd23-00173a605c92_800.jpglink

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

antonh schreef op 25 juli 2020 om 15:46:

Ik ben voorstander van een verplicht mondkapje in de openbare ruimte. Ik heb vanochtend al het goede voorbeeld gegeven, zie onderstaande foto!

https://images.scribblelive.com/2020/7/25/182a5e60-8b58-4570-bd23-00173a605c92_800.jpglink



Ben jij dat met die pet ? Yep , dat is het goede voorbeeld pet op en mondkapje.

 

+1/-0

Ik ken uiteraard wel via via mensen die bij de uitbraak in Hillegom besmet waren. Dat zijn hele lichte gevallen en bij een vriend is zijn vriendin niet eens besmet. Ik denk dat zonder die paniek niemand ook maar naar de dokter zou zijn geweest.

 

+2/-2

open/sluit de onderstaande quote:

UsWilly schreef op 25 juli 2020 om 15:53:

open/sluit de onderstaande quote:

antonh schreef op 25 juli 2020 om 15:46:

Ik ben voorstander van een verplicht mondkapje in de openbare ruimte. Ik heb vanochtend al het goede voorbeeld gegeven, zie onderstaande foto!

https://images.scribblelive.com/2020/7/25/182a5e60-8b58-4570-bd23-00173a605c92_800.jpglink



Ben jij dat met die pet ? Yep , dat is het goede voorbeeld pet op en mondkapje.


Klopt helemaal. Goed bezig hè?

 

+1/-0

Deze normale topic is gesloten en bestaat uit 171 pagina's: 1 2 3 4 ... 24 25 26 27 28 29 30 31 32 ... 167 168 169 170 171

PSV Forum » Maatschappelijke discussies » Corona