Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Maatschappelijke discussies » Corona

Deze normale topic is gesloten en bestaat uit 171 pagina's: 1 2 3 4 ... 124 125 126 127 128 129 130 131 132 ... 167 168 169 170 171

open/sluit de onderstaande quote:

JesperPSV schreef op 23 november 2021 om 22:00:

Wij gaan geen wedstrijd meer zien in ons eigen stadion dit seizoen, let maar op


Dat is wel heel pessimistisch. Maar PSV - Ajax komt wel serieus in gevaar.

 

+1/-0

Het aantal besmettingen in de stadions was nihil. Waarom een openluchtevenement afzeggen, waar geen risico's aan verbonden zijn? Liever rammen ze er bij alle 60-plussers een booster in, want die zorgen nu voor de druk op de zorg...

 

+1/-0

Logisch

 

+1/-0

In bepaalde landen gaat 30+ al hun booster krijgen eind januari / februari. Maar in Nederland is het praten, praten en praten. Treurig hoor.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

FlorisTHFC schreef op 24 november 2021 om 15:25:

In bepaalde landen gaat 30+ al hun booster krijgen eind januari / februari. Maar in Nederland is het praten, praten en praten. Treurig hoor.



In Polen is zonder booster voor een 30-jarige haar QR code binnenkort niet meer geldig. Daar worden mensen dus geduwd richting booster.

Ik denk dat voorlopig de maatregelen alleen maar meer worden.

https://www.standard.co.uk/news/world/christmas-cancelled-gibraltar-vaccinations-b966816.htmllink

Kijkend naar dit soort artikelen, kan je wedstrijden met publiek de komende maanden echt wel vergeten.

 

+1/-0

Half miljoen doden door vaccinatie en 19 miljoen bijwerkingen volgens het Europese lareb.. Waar ook Nederlandse lareb aangesloten zit alleen in Europa.
Dus als mensen nu nog niet zien wat er aan werkelijk aan de hand is.

 

+2/-4

Bron?

 

+2/-1

https://youtu.be/tD2OhRjCnd4link



Link staat onder in de beschrijving en verwijst naar een website.

 

+2/-2

Ik zie alleen een link naar een algemene website waar je bijwerkingen kunt melden en wat links naar wappieland. Als het een link is waar het aantal te vinden is van die Europese instantie zelf kun je hem hier ook plaatsen. Als je dat niet kan ben je bezig met desinformatie.

 

+3/-1

Zojuist zag ik dat we vlak bij het centraal station van Arnhem een post hebben waar je je (zonder afspraak) kunt laten vaccineren. Het deed me deugd om te zien dat er toch een behoorlijk aantal mensen stonden te wachten op een prik. Ook begreep ik van de week dat een familielid van me zijn principes opzij heeft gezet en toch een vaccin gehaald heeft.

Ik vind het mooi om te zien dat, nu de situatie echt weer penibel lijkt te worden, mensen toch bereid zijn om (wellicht ondanks morele bezwaren) toch een vaccin te nemen. Alle beetjes helpen, en dit is één van de dingen die wij zelf kunnen bijdragen aan een toekomst met minder corona(maatregelen).

Ik zie op tegen de nieuwe persconferentie morgen, want het zal alleen nog maar weer minder leuk worden. Hopelijk blijft het in Nederland een beetje rustig, want die rellen, daar zit natuurlijk niemand op te wachten.

 

+4/-1

Ik maak me vooral zorgen dat het voor de langere termijn minder leuk gaat worden. Liever nu kort en hevig op de blaren zitten (scholen dicht, horeca dicht, theaters/bioscopen) voor 2 weken en daarna voor zowel horeca/theaters/bioscopen/evenementen 2G invoeren en je bent over 4 weken overal van af. Een x percentage gaat zich toch vaccineren, de mensen die gevaccineerd zijn die worden 'beloond' met de 2G en we hebben eindelijk iets wat onze mobiliteit terug brengt. Dat moet voor 2 weken wel kunnen.

Dan ben je voor kerst qua besmettingen weer ok en dan zal de zorg niet meer verder oplopen. Vanaf het boosteren zal de IC leeg stromen als het goed is.

 

+2/-1

open/sluit de onderstaande quote:

Klompje schreef op 25 november 2021 om 16:17:

Ik zie alleen een link naar een algemene website waar je bijwerkingen kunt melden en wat links naar wappieland. Als het een link is waar het aantal te vinden is van die Europese instantie zelf kun je hem hier ook plaatsen. Als je dat niet kan ben je bezig met desinformatie.




Gaat om de videolink die verwijst naar café weltsmerz.
Die man heeft alle grafieken erbij en behandelt van alle vaccins de bijwerkingen en sterftegevallen zoals op de site van het Europese lareb staan aangegeven.
Dus wat praat je nu over desinformatie en wappies.

 

+1/-3

Hahaha, ja. Hij vermenigvuldigt gewoon ALLE getallen maal 100 omdat dat zijn inschatting is van onderregistratie. Alsof maar 1 op de 100 doden gemeld zou worden..... Bovendien berekent hij doden NA vaccinatie (niet als gevolg van). Dat is nog erger fout dan gestorven met covid.
Alsof een half miljoen doden in Europa in een half jaar niet op zou vallen.


En om maar eens aan te tonen hoe wappie weltschmerz is, als je een beetje googelt vind je een link naar eucalyptischgenootschap die zogenaamd zijn redenatie tegen het licht houdt maar er nog een schepje bovenop doet maar dan wel weer bedelt om een donatie aan.... café weltschmerz in plaats van hun eigen genootschap.

Dit bericht is gewijzigd op 26 november 2021, 15:00:05.

 

+3/-1

Op de beurs vandaag flinke black Friday uitverkoop, maar dat wijst er wel op dat er een flinke portie elende aan zit te komen.

Edit; met betrekking tot de nieuwe variant in Afrika bedoel ik, om de relatie met het topic aan te duiden.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Albert Trestena schreef op 26 november 2021 om 09:40:

Op de beurs vandaag flinke black Friday uitverkoop, maar dat wijst er wel op dat er een flinke portie elende aan zit te komen.

Edit; met betrekking tot de nieuwe variant in Afrika bedoel ik, om de relatie met het topic aan te duiden.



In de morning call van de bank waar ik werk werd het al Red Friday genoemd.

Maar vliegtuigen schrappen uit Zuid Afrika gaat niks helpen. Alsof er in Afrika geen auto's zijn waarmee je een buurland inrijdt en vanaf daar het vliegtuig zou kunnen pakken, of vliegt via een ander land naar plaats bestemming.

Hier is al lang voor gewaarschuwd door de WHO: het westen en Amerika houden alle vaccins voor henzelf. Intussen muteert het virus vrolijk verder in gebieden die geen geld hebben voor het vaccin. In plaats van dat de wereld samenwerkt op dit gebied is het weer ouderwets ieder voor zich, zoals het met alles gaat.

In Europa worden risicoloze 30ers en kinderen vanaf 5 jaar geprikt (wat echt nergens op slaat), terwijl daar nog niet eens de risicogroep aan de beurt is geweest. Tja, als dat het beleid is, dan moet je van dit nieuws niet raar opkijken.

We kunnen net zo goed geen nieuwe maatregelen afkondigen, want winkels sluiten om 17u (wat ik vooralsnog lees) gaat echt helemaal niks (=0%) helpen. Waarschijnlijk werkt het zelfs averechts omdat je meer mensen de winkel in duwt omdat de winkeltijd beperkter is. Volgens mij zijn die OMT mensen die dit bedenken zelf de wappies of mensen met 0 verstand en toevallig een MSc omdat ze wat boeken hebben bestudeerd, maar daarbij vergeten zijn om ook eens zelf na te denken of uit het raam te kijken hoe de wereld echt werkt.

 

+3/-0

Een grote groep van dertigers heeft gewoon genoeg overgewicht om in de risicogroep te vallen, de meesten beseffen dat helemaal niet. Alle dertigers vaccineren leek een heel goed idee om het virus veel minder snel te laten circuleren. Dat veel minder snel is echter een beetje minder snel gebleken.

Voor de rest grotendeels eens. Winkels een uur vroeger dicht slaat nergens op, net zoals geen publiek meer bij open lucht events. De regering is echt compleet de weg kwijt.

In Belgie worden jeugdfuiven verboden maar mogen bruiloften en bedrijfsfeestjes gewoon doorgaan. En dan afvragen waarom de jeugd gaat rellen....

 

+1/-0

Niet zelf verzonnen, maar deze opmerking is in deze wel treffend;

Op zich wel knap weer. Dat dit kabinet weer een coronacompromis weet te verzinnen waar iedereen boos op kan worden. Te veel regels voor mensen die weinig regels willen, te weinig regels voor mensen die veel regels willen, te vage regels voor mensen die duidelijke regels willen, volslagen willekeurige regels voor mensen die logische regels willen, oneerlijke regels voor mensen die eerlijke regels willen en hap snap op een bierviltje berekende regels voor mensen die wetenschappelijk onderbouwde regels willen. Maar dankzij het totale gebrek aan leiderschap is het OMT het niet meer eens met het OMT en het kabinet het niet meer eens met het kabinet, en dus krijgt u een soort lockdown die geen lockdown is en pas vanaf 17:00 uur geldt.

 

+3/-1

In het amateurvoetbal roepen we vaak "ze weten het niet meer", als de tegenstander in paniek de bal over de zijlijn schiet. Dat gevoel heb ik nu ook bij de de recente uitspraken / acties van het kabinet.

Eigenlijk willen ze niks meer doen wat te veel economische schade toebrengt, maar ze moeten toch iets doen... Als code zwart zo dichtbij is als men nu zegt dat het is, dan is dit toch veel te soft? In januari kregen we een avondklok uit angst voor de Britse variant, terwijl ik van bepaalde experts het gevoel krijg dat de situatie nu veel ernstiger is. Waarom gooien we de scholen niet 2 weken eerder dicht voor een verlengde kerstvakantie? Waarom mogen restaurants / kroegen nog tot 17.00u open blijven? Waarom krijgen we kleinere tijdvakken om in te winkelen, terwijl we (door gesloten horeca) meer boodschappen nodig hebben? Waarom mag je nog wel sporten, maar niet meer na 17u? Alle schema's schuiven alleen maar in elkaar. In plaats van minder bewegingen / contactmomenten, creëer je in mijn ogen zo juist meer gevaar.

Misschien zie ik het helemaal verkeerd, en krijgen we vanavond kraakheldere uitleg van Mark en Hugo...

Als die nieuwe variant een probleem gaat vormen, dan zijn we voorlopig in ieder geval gedoemd. In Nederland geldt al het advies dat mensen met klachten zichzelf moeten testen. Oftewel, je gaat nooit goede informatie krijgen óf en waar die nieuwe variant opduikt. En dat je die variant buiten kan houden door een paar vliegtuigen te weren, is onzin. Als het bekend wordt, dan ben je al te laat. Het feit dat er in België al iemand met deze variant gevonden is, betekent waarschijnlijk dat we over een maand een nieuwe dominante variant in Nederland hebben. Ik ben bang dat het opnieuw een lange, eenzame winter gaat worden. En dat een vaccinatie meer of minder daar geen moer aan gaat veranderen.

 

+1/-1

Duidelijk is wel dat het hele vaccinatie circus geen bal heeft geholpen.
Bijna de hele bevolking is ingeënt met een experimenteel goedje waarvan fase 4 en 5 in de praktijk wordt beoordeeld,dus iedereen die gevaccineerd is een proefkonijn.
De bijwerkingen en sterftegevallen na vaccinatie liegen er niet om.
Ook hebben mensen zich hartje zomer laten injecteren voor een virus wat seizoensgebonden is.
Wie gaat er nu een griepprik halen hartje zomer?
Nu met de zogenaamde zuid Afrikaanse variant kun je er de klok op gelijk zetten dat ze over een tijdje gaan verkondigen dat het oude 'vaccin' niet meer werkzaam is tegen deze zeer besmettelijke nieuwe variant en de hele prikcampagne van vooraf aan begint.
Deze bewindslieden die ons dit aandoen en de samenleving al 20 maanden gijzelt staan tussen nu en 5 jaar verantwoording af te leggen voor een tribunaal.

 

+4/-3

open/sluit de onderstaande quote:

BasArnhem schreef op 26 november 2021 om 14:58:

Waarom mogen restaurants / kroegen nog tot 17.00u open blijven? Waarom krijgen we kleinere tijdvakken om in te winkelen, terwijl we (door gesloten horeca) meer boodschappen nodig hebben? Waarom mag je nog wel sporten, maar niet meer na 17u?



Je moet wel opletten BasArnhem!

De reden is heel logisch: het virus slaat alleen toe na 17:00. Eerst dacht men dat het na 0:00 was, dus moesten de discotheken en uitgaansgelegenheden waar je hutje mutje staat dicht vanaf 0:00. Nu is men weer wijzer (of het is herfst/winter aan het worden?) en weten we dat het virus alleen actief wordt na 17:00. Dus we kunnen gewoon met 100 man in een winkel staan (wel mondkapje op!) veroorzaakt door kleinere timeslots, zolang maar om 17:00 de deur sluit.

Gewoon zeer goed beleid van onze ministers en ik weet zeker dat deze regel enorm gaat helpen om alle virusvarianten terug te brengen! :bang

 

+3/-2

Deze normale topic is gesloten en bestaat uit 171 pagina's: 1 2 3 4 ... 124 125 126 127 128 129 130 131 132 ... 167 168 169 170 171

PSV Forum » Maatschappelijke discussies » Corona