Klompje
Fan van PSV
Mister PSV
Derde plek PSV Netwerk Battle 2007
Uit: Gent
Vak: Noord - SS
Forumreacties: 13.072
Reg.: 23 juli 2000
Favoriete opstelling: geen
open/sluit de onderstaande quote:NeedPants schreef op 04 februari 2022 om 16:06:
...
Laag opgeleide mensen die keihard fysiek werk doen.
...
Dit bericht is gewijzigd op 4 februari 2022, 16:33:32.
romario4wethoudervanjuine
Fan van PSV
Mister PSV
Vak: -
Forumreacties: 39.431
Reg.: 24 mei 2001
https://twitter.com/ladyonorato/status/1489307289345527813
Onze democratie en onze persoonlijke vrijheden worden in Brussel steeds verder in een totalitair modelletje gedrukt. En we staan er bij en kijken er naar.
open/sluit de onderstaande quote:romario4wethoudervanjuine schreef op 06 februari 2022 om 08:22:
https://twitter.com/ladyonorato/status/1489307289345527813
Onze democratie en onze persoonlijke vrijheden worden in Brussel steeds verder in een totalitair modelletje gedrukt. En we staan er bij en kijken er naar.
Fan van PSV
Mister PSV
open/sluit de onderstaande quote:romario4wethoudervanjuine schreef op 06 februari 2022 om 09:17:
Interessant!
Ik ben oprecht geïnteresseerd te weten wat jij er wel uithaalt?
Fan van PSV
Mister PSV
De risico's lees ik ook terug. Daar moeten die wetten ook voor dienen, om dat af te dichten. Maar ik lees er zeker niet in dat "onze persoonlijke vrijheden in een totalitaie model worden gedrukt", noch dat "we erbij staan en kijken". Dat zijn volgens mij dingen die je er zelf van maakt/aan toevoegt 😉.
Fan van PSV
Mister PSV
https://www.ftm.nl/artikelen/internationale-digid-lobby
open/sluit de onderstaande quote:Wetenschappers waarschuwen voor een nieuwe digitale identiteit
Remigio
Fan van PSV
Mister PSV
Winnaar Fair Play Award PSV Netwerk Cup 2004
Uit: Amsterdam
Forumreacties: 6.153
Reg.: 26 maart 2000
open/sluit de onderstaande quote:tijn0 schreef op 06 februari 2022 om 19:13:
Ik snap daar te weinig van om er fatsoenlijk over te oordelen. Ik snap niet waarom een digitaal id (is dat anders dan digid?) mijn vrijheid wegneemt.
Nou, volgens mij staat het er niet. Alinea 2 zegt er helemaal niks over en eigenlijk alinea 3 ook niet. Het woord controlestaat staat erin, maar wat betekent dat dan voor mij, waaraan ga ik dat merken? Dus hebben we alleen alinea 1, waarin staat dat ik het nodig heb voor het aanvragen van een rijbewijs, maar daarvoor moet ik nu met paspoort naar de gemeente, waar ze ook mijn gegevens hebben. En dan staat er nog dat ze gedrag op sociale media "kunnen" bijhouden. Oké, wat denk je dat Facebook nu doet? Precies de reden dat ik er niet op zit.
Fan van PSV
Mister PSV
open/sluit de onderstaande quote:maar wat betekent dat dan voor mij, waaraan ga ik dat merken?
Even te beperken tot jouw voorbeeld, maar dat valt of staat toch niet bij een digitaal paspoort? Ik heb ook een rijbewijs nodig om de weg op te mogen, of een bepaalde leeftijd om alcohol te drinken of te roken. Dat soort dingen zijn er nu ook, en zonder digitaal paspoort. Als een regering ongevaccineerden wil pesten, hebben ze daar echt geen digitaal id voor nodig.
Maar bovenal, uit alle voorbeelden blijkt dat een kwaadwillende regering vrijheid ontneemt, niet de digitale pas. Ik ben ervan overtuigd dat regeringen dat prima kunnen zonder digid. Kijk maar naar echt totalitaire landen.
Fan van PSV
Mister PSV
Ik ben niet tegen digitaliseren.
Ik denk dat in deze discussie wel een aantal interessante en relevante vragen voorbij komen
https://www.security.nl/posting/734114/SP+wil+opheldering+over+gebruik+coronapandemie+voor+invoering+digitaal+id-bewijs
Maar nog veel interessanter en ontzettend goed beargumenteerd is deze draad
https://twitter.com/finhstamsterdam/status/1490375367416238080
Dit gaat sec over de coronapas nu, maar het een hangt samen met het ander.
Klompje
Fan van PSV
Mister PSV
Fan van PSV
Mister PSV
Tja, je kunt er alle kanten mee op en lezen wat je wilt lezen.
Wat mij, macro, opvalt is dat van onze generatie mensen die vroeger links en activistisch waren, nu de meerderheid vind dat je de overheid moet vertrouwen, dat die doen wat goed voor jou is en dat je elk plasje wat de overheid vraagt braaf moet komen brengen. En bovendien dat mensen die daar anders/veel kritischer instaan eigenlijk maar "wappies" zijn omdat ze niet zomaar willen doen wat van hen gevraagd wordt want dat is immers in hun eigen belang...
Terwijl de lui die vroeger meer rechts waren en juist meer vonden dat mensen zich moesten confirmeren er nu juist veel kritischer instaan.
Als je een passysteem toelaat waar heel je hebben en houden aan gekoppeld is, wat Europees breed inzichtelijk is (voor wie allemaal en wat doen die daar mee?) en waarmee een overheid op basis van parameters jou iets kan verplichten of ontzeggen...dan vind ik dat een onwenselijke en gevaarlijke ontwikkeling.
Nu is de parameter je vaccinatie (die zo dus verplicht wordt in belangrijke mate) waarmee je iets wordt opgelegd aan de ene kant en aan de andere kant een bonus-malus systeem gecreerd is (zeg maar zoals ratten getraind worden).
Wij kunnen nu nog niet bedenken wat er over een paar jaar als parameters gesteld worden en wie en hoe dan aan de digitale knoppen gedraaid zal worden.
Ik zie niet in waarom wij dat moeten willen?
Gemak is wel ongeveer het meest foute woord wat je kunt gebruiken in de context van digitale veiligheid.
Want dan moet je gewoon overal heel gemakkelijk password 12345 invullen en vertrouwen dat er geen kwaadwillenden zijn die iets willen of kunnen met jouw digitale wereld.
Klompje
Fan van PSV
Mister PSV
mar88vdv
Fan van PSV
Mister PSV
Fair Play Cup PSV Netwerk Cup 2006 op 't veld
Vak: Noord - U
Forumreacties: 346
Reg.: 31 oktober 2003
Favoriete opstelling: 4-3-3
open/sluit de onderstaande quote:romario4wethoudervanjuine schreef op 08 februari 2022 om 07:28:
Tja, je kunt er alle kanten mee op en lezen wat je wilt lezen.
Wat mij, macro, opvalt is dat van onze generatie mensen die vroeger links en activistisch waren, nu de meerderheid vind dat je de overheid moet vertrouwen, dat die doen wat goed voor jou is en dat je elk plasje wat de overheid vraagt braaf moet komen brengen. En bovendien dat mensen die daar anders/veel kritischer instaan eigenlijk maar "wappies" zijn omdat ze niet zomaar willen doen wat van hen gevraagd wordt want dat is immers in hun eigen belang...
Terwijl de lui die vroeger meer rechts waren en juist meer vonden dat mensen zich moesten confirmeren er nu juist veel kritischer instaan.
Fan van PSV
Mister PSV
open/sluit de onderstaande quote:Tja, wat heb je liever; een wiet rokende hippie uit de jaren 70 die de straat op ging om te protesteren tegen kernwapens of daadwerkelijk effectief meewerken aan oplossingen, zonder daarbij volledige steun te geven aan het overheidsbeleid? En trouwens, de eerste groep van toen lijkt qua aanpak niet veel anders dan de groep demonstranten die we nu tegen het corona-beleid zien demonstreren.
PSV Forum » Maatschappelijke discussies » Democratie