Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Maatschappelijke discussies » Corona

Deze normale topic is gesloten en bestaat uit 171 pagina's: 1 2 3 4 ... 16 17 18 19 20 21 22 23 24 ... 167 168 169 170 171

open/sluit de onderstaande quote:

Skipper schreef op 04 juni 2020 om 14:51:

Ik ga ervan uit dat Jorritsma, die vanaf het begin geroepen heeft dat hij zou handhaven op samenscholing en dit beboeten, dit nu ook gaat doen.

In April zei hij nog: ".....terwijl we hier in Brabant en ook elders keihard bezig zijn de samenleving overeind te houden. Er zijn enorme zorgen in de medische wereld, in de thuiszorg en verpleeghuizen en nog veel meer…….. Er worden mensen toegezongen bij verpleeghuizen, terwijl opa en oma op een balkonnetje staan. Daar gaat het nu om."

Als de beste man dus ook maar enigszins congruent is, zal hij verbieden danwel ingrijpen zodra de regels overtreden worden.



Verbieden doet hij de demonstratie alvast niet.Dat was ook niet te verwachten gezien zijn `welwillende` houding tegenover een aantal organisatoren.

Of hij zal ingrijpen wanneer de situatie eventueel uit de hand loopt weten we niet. Maar ik dicht hem toch wel wat meer gezond verstand toe dan die arrogante dame die zich op tv presenteert als de burgemeester van `de huiskamer van Nederland`. Je zult maar in zo´n `huiskamer` moeten zitten.

Overigens ben ik het eens met 11 Sir Tinus dat de timing van al deze demonstraties in deze zorgelijke corona tijd niet zo geslaagd te noemen is.

 

+1/-1

De demonstraties van de afgelopen weken geven duidelijk aan dat de hele hype over Corona totaal overtrokken is. Het is totale bangmakerij. Er is geen enkele besmetting bijgekomen na de demonstraties.

Daarop moeten we eerst 2 weken wachten voor we dat weten? BS... we hadden er nu al iets over gehoord, 5 dagen na dato..

De voorspellingen die aan het begin zijn gedaan kloppen voor geen meter. Er zijn haast geen doden maar nog steeds moet iedereen 1,5 meter afstand houden. Gelukkig houden mensen zich er steeds minder aan. Ik sprak vandaag 4 vreemden bij een viskraam en we waren het er allemaal over eens dat dit beleid niet klopt en dat het allemaal overhypt is. Mooi om te zien dat mensen eindelijk wakker worden...

 

+1/-3

Je ziet wel een lichte toename van het aantal ic opnames. Donderdag waren er acht. Dat is uiteraard wel veel te weinig om dat echt aan de demonstraties toe te schrijven of om dat überhaupt als groei aan te merken. Uiteraard zijn er nog veel meer redenen voor een groei aan te voeren. De overlevingskans wordt wel steeds hoger, dus misschien word je nu gewoon eerder opgenomen.

Edit; het wordt klaarblijkelijk toch naar beneden bijgesteld achteraf. Het zijn er nu nog maar 4 als recente top.

Dit bericht is gewijzigd op 8 juni 2020, 10:50:38.

 

+1/-1

Nou een lichte toename.... we hebben sinds 7 april een dalende lijn te pakken en eigenlijk de afgelopen dagen nog steeds. Natuurlijk wil dat zeggen dat er minder bij komen dan dat er weg gaan, en er dus nog bij komen, maar vergeleken met andere landen is het hier het paradijs.

Ondanks alle versoepelingen, het feit dat mensen minder kritisch worden en het feit dat het OV weer drukker bezet is vind ik het allemaal reuze meevallen en blijft de trend zich voort zetten dat we vanaf het prille begin steeds positief verrast zijn en nog niet een keer negatief.

Als we nu iets minder spastisch hadden gedaan hadden we geen 5 a 10 % immuniteit maar 20 a 30 % immuniteit opgebouwd en hadden we met een beter gevoel het najaar in kunnen gaan.

 

+1/-0

Op bedoel uiteraard het aantal nieuwe opnames. Dat is mijns inziens het enige zinnige getal, dat niet teveel van aantal testen en interpretatie afhangt. Vergeleken met de 131 van 30 maart is het inderdaad kruimelwerk.

Ik ben het overigens verder met je eens en de afgelopen dagen zelfs flink geprofiteerd van mijn optimisme :pul :B :pul

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

11 Sir Tinus schreef op 06 juni 2020 om 20:31:

Nou een lichte toename.... we hebben sinds 7 april een dalende lijn te pakken en eigenlijk de afgelopen dagen nog steeds. Natuurlijk wil dat zeggen dat er minder bij komen dan dat er weg gaan, en er dus nog bij komen, maar vergeleken met andere landen is het hier het paradijs.

Ondanks alle versoepelingen, het feit dat mensen minder kritisch worden en het feit dat het OV weer drukker bezet is vind ik het allemaal reuze meevallen en blijft de trend zich voort zetten dat we vanaf het prille begin steeds positief verrast zijn en nog niet een keer negatief.

Als we nu iets minder spastisch hadden gedaan hadden we geen 5 a 10 % immuniteit maar 20 a 30 % immuniteit opgebouwd en hadden we met een beter gevoel het najaar in kunnen gaan.


Met 20 tot 30% immuniteit had je noodhospitalen gehad met een enorme hoeveelheid extra doden als gevolg van gebrek aan verpleging.

 

+5/-0

open/sluit de onderstaande quote:

FlitsPhirips schreef op 05 juni 2020 om 14:35:

Erg vervelend. Zeker omdat het de kwakzalverij van lieden als @Fox in de kaart speelt. Maar sterk dat ze het intrekken in elk geval. Zo hoort het, als er blijkbaar twijfel is over de kwaliteit.



Ach we weten dat we nu niet zomaar klakkeloos aan moeten nemen nietwaar ? /schotland-na-medicijn-rel-nooit-data-gedeeld-met-surgisphere. Bron Telegraaf.

 

+2/-1

open/sluit de onderstaande quote:

Klompje schreef op 06 juni 2020 om 21:30:

open/sluit de onderstaande quote:

11 Sir Tinus schreef op 06 juni 2020 om 20:31:

Nou een lichte toename.... we hebben sinds 7 april een dalende lijn te pakken en eigenlijk de afgelopen dagen nog steeds. Natuurlijk wil dat zeggen dat er minder bij komen dan dat er weg gaan, en er dus nog bij komen, maar vergeleken met andere landen is het hier het paradijs.

Ondanks alle versoepelingen, het feit dat mensen minder kritisch worden en het feit dat het OV weer drukker bezet is vind ik het allemaal reuze meevallen en blijft de trend zich voort zetten dat we vanaf het prille begin steeds positief verrast zijn en nog niet een keer negatief.

Als we nu iets minder spastisch hadden gedaan hadden we geen 5 a 10 % immuniteit maar 20 a 30 % immuniteit opgebouwd en hadden we met een beter gevoel het najaar in kunnen gaan.


Met 20 tot 30% immuniteit had je noodhospitalen gehad met een enorme hoeveelheid extra doden als gevolg van gebrek aan verpleging.



Daar ben ik het niet mee eens, wel als we door waren gegaan met carnavallen en voetballen in volle stadions met alle zwakken en ouderen onder ons, maar niet als we de juiste groep hadden afgeschermd en verder de scholen hadden open gelaten, en de rest eerder hadden versoepeld. Ook van de 1,5 meter naar de 1 meter 'samenleving' waren afgedaald en zo kan ik nog wel even door gaan.

Uiteraard ga ik er wel even van uit dat als men lichte klachten heeft gehad toch voldoende antistoffen had aangemaakt voor pakweg het eerst komende jaar.

 

+1/-0

Het laatste dat je stelt is maar zeer de vraag. En dat afschermen gaat nooit werken. Mensen in volle stadions etc. steken elkaar aan en daarna ook de ouderen (die zich niet laten afschermen). De scholen is een ander verhaal, kinderen spelen geen grote rol in de besmetting. Groepsimmuniteit bereiken is ook een utopie. Het Zweedse model blijkt ook slecht te werken en gaat daar grote gevolgen hebben voor het toerisme.

 

+3/-0

Ik ben benieuwd hoe de cijfers tov Zweden zich ontwikkelen als we straks hier de herfst weer in gaan. Dan denk ik dat Zweden ons wel in gaat halen. Dus met andere woorden, als het vaccin binnen een half jaar beschikbaar is dan hebben we goed gegokt, is het over een jaar pas af dan durf ik te stellen dat Zweden beter heeft gegokt.

 

+1/-0

Het is wel gokken met mensenlevens. Tegnell van de Zweedse RIVM geeft zelf al aan dat het niet gewerkt heeft. Ik vraag me af hoe zo iemand met zichzelf kan leven als je schuld hebt aan zo veel onnodige sterfte in een land.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

antonh schreef op 07 juni 2020 om 09:50:

Het is wel gokken met mensenlevens. Tegnell van de Zweedse RIVM geeft zelf al aan dat het niet gewerkt heeft. Ik vraag me af hoe zo iemand met zichzelf kan leven als je schuld hebt aan zo veel onnodige sterfte in een land.



Laten we hopen dat we die vraag niet aan Halsema hoeven stellen straks.

 

+1/-1

open/sluit de onderstaande quote:

11 Sir Tinus schreef op 07 juni 2020 om 08:04:

open/sluit de onderstaande quote:

Klompje schreef op 06 juni 2020 om 21:30:

open/sluit de onderstaande quote:

11 Sir Tinus schreef op 06 juni 2020 om 20:31:

Nou een lichte toename.... we hebben sinds 7 april een dalende lijn te pakken en eigenlijk de afgelopen dagen nog steeds. Natuurlijk wil dat zeggen dat er minder bij komen dan dat er weg gaan, en er dus nog bij komen, maar vergeleken met andere landen is het hier het paradijs.

Ondanks alle versoepelingen, het feit dat mensen minder kritisch worden en het feit dat het OV weer drukker bezet is vind ik het allemaal reuze meevallen en blijft de trend zich voort zetten dat we vanaf het prille begin steeds positief verrast zijn en nog niet een keer negatief.

Als we nu iets minder spastisch hadden gedaan hadden we geen 5 a 10 % immuniteit maar 20 a 30 % immuniteit opgebouwd en hadden we met een beter gevoel het najaar in kunnen gaan.


Met 20 tot 30% immuniteit had je noodhospitalen gehad met een enorme hoeveelheid extra doden als gevolg van gebrek aan verpleging.



Daar ben ik het niet mee eens, wel als we door waren gegaan met carnavallen en voetballen in volle stadions met alle zwakken en ouderen onder ons, maar niet als we de juiste groep hadden afgeschermd en verder de scholen hadden open gelaten, en de rest eerder hadden versoepeld. Ook van de 1,5 meter naar de 1 meter 'samenleving' waren afgedaald en zo kan ik nog wel even door gaan.

Uiteraard ga ik er wel even van uit dat als men lichte klachten heeft gehad toch voldoende antistoffen had aangemaakt voor pakweg het eerst komende jaar.



Ja er is een risicogroep, maar er zijn genoeg jonge gezonde mensen die er dan ook aan gestorven zouden zijn. Of relatief jong, een jaar of 50. Of 40 en roker en pech.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Klompje schreef op 07 juni 2020 om 15:32:

open/sluit de onderstaande quote:

11 Sir Tinus schreef op 07 juni 2020 om 08:04:

open/sluit de onderstaande quote:

Klompje schreef op 06 juni 2020 om 21:30:

open/sluit de onderstaande quote:

11 Sir Tinus schreef op 06 juni 2020 om 20:31:

Nou een lichte toename.... we hebben sinds 7 april een dalende lijn te pakken en eigenlijk de afgelopen dagen nog steeds. Natuurlijk wil dat zeggen dat er minder bij komen dan dat er weg gaan, en er dus nog bij komen, maar vergeleken met andere landen is het hier het paradijs.

Ondanks alle versoepelingen, het feit dat mensen minder kritisch worden en het feit dat het OV weer drukker bezet is vind ik het allemaal reuze meevallen en blijft de trend zich voort zetten dat we vanaf het prille begin steeds positief verrast zijn en nog niet een keer negatief.

Als we nu iets minder spastisch hadden gedaan hadden we geen 5 a 10 % immuniteit maar 20 a 30 % immuniteit opgebouwd en hadden we met een beter gevoel het najaar in kunnen gaan.


Met 20 tot 30% immuniteit had je noodhospitalen gehad met een enorme hoeveelheid extra doden als gevolg van gebrek aan verpleging.



Daar ben ik het niet mee eens, wel als we door waren gegaan met carnavallen en voetballen in volle stadions met alle zwakken en ouderen onder ons, maar niet als we de juiste groep hadden afgeschermd en verder de scholen hadden open gelaten, en de rest eerder hadden versoepeld. Ook van de 1,5 meter naar de 1 meter 'samenleving' waren afgedaald en zo kan ik nog wel even door gaan.

Uiteraard ga ik er wel even van uit dat als men lichte klachten heeft gehad toch voldoende antistoffen had aangemaakt voor pakweg het eerst komende jaar.



Ja er is een risicogroep, maar er zijn genoeg jonge gezonde mensen die er dan ook aan gestorven zouden zijn. Of relatief jong, een jaar of 50. Of 40 en roker en pech.



Er zijn maar (ongeveer) 100 gezonde mensen aan gestorven. De hype was voor niks. Als je daarvoor een economie afsluit dan ben crimineel bezig. Dit beleid levert nog veel mee doden op.

Je bericht over noodhospitalen is compleet uit de lucht gegrepen net als alle andere foute voorspellingen die de afgelopen tijd naar voren zijn gekomen.

 

+2/-3

Als je kijkt naar de aantallen ziekenhuisopnames en doden bij mensen onder de 40 a 50 jaar dan kun je niet anders concluderen dat je de oudere had moeten beschermen. Niet zozeer ze opsluiten of ze verbieden dingen te doen, maar bv wel dat zij IC mondkapjes krijgen, dat zij zelf verantwoordelijk zijn om niet binnen 1,5 meter van anderen te komen tenzij ze het risico aanvaarden. Speciale ouderen uurtjes op terras, in de winkel, bij de kapper etc.

De rest had min of meer op de Zweden manier door kunnen leven. Feit blijft dat je geen massa's mensen wil. Dus voetballen met publiek, carnaval, protesteren op de dam, festivals en grote markten wil je dan nog steeds liever niet. Maar dan had je wel heel veel open kunnen laten. Dan hadden mensen hun geld gestopt in lekker dineren ipv stappen.

 

+1/-1

open/sluit de onderstaande quote:

neymar schreef op 08 juni 2020 om 09:39:

open/sluit de onderstaande quote:

Klompje schreef op 07 juni 2020 om 15:32:

open/sluit de onderstaande quote:

11 Sir Tinus schreef op 07 juni 2020 om 08:04:

open/sluit de onderstaande quote:

Klompje schreef op 06 juni 2020 om 21:30:

open/sluit de onderstaande quote:

11 Sir Tinus schreef op 06 juni 2020 om 20:31:

Nou een lichte toename.... we hebben sinds 7 april een dalende lijn te pakken en eigenlijk de afgelopen dagen nog steeds. Natuurlijk wil dat zeggen dat er minder bij komen dan dat er weg gaan, en er dus nog bij komen, maar vergeleken met andere landen is het hier het paradijs.

Ondanks alle versoepelingen, het feit dat mensen minder kritisch worden en het feit dat het OV weer drukker bezet is vind ik het allemaal reuze meevallen en blijft de trend zich voort zetten dat we vanaf het prille begin steeds positief verrast zijn en nog niet een keer negatief.

Als we nu iets minder spastisch hadden gedaan hadden we geen 5 a 10 % immuniteit maar 20 a 30 % immuniteit opgebouwd en hadden we met een beter gevoel het najaar in kunnen gaan.


Met 20 tot 30% immuniteit had je noodhospitalen gehad met een enorme hoeveelheid extra doden als gevolg van gebrek aan verpleging.



Daar ben ik het niet mee eens, wel als we door waren gegaan met carnavallen en voetballen in volle stadions met alle zwakken en ouderen onder ons, maar niet als we de juiste groep hadden afgeschermd en verder de scholen hadden open gelaten, en de rest eerder hadden versoepeld. Ook van de 1,5 meter naar de 1 meter 'samenleving' waren afgedaald en zo kan ik nog wel even door gaan.

Uiteraard ga ik er wel even van uit dat als men lichte klachten heeft gehad toch voldoende antistoffen had aangemaakt voor pakweg het eerst komende jaar.



Ja er is een risicogroep, maar er zijn genoeg jonge gezonde mensen die er dan ook aan gestorven zouden zijn. Of relatief jong, een jaar of 50. Of 40 en roker en pech.



Er zijn maar (ongeveer) 100 gezonde mensen aan gestorven. De hype was voor niks. Als je daarvoor een economie afsluit dan ben crimineel bezig. Dit beleid levert nog veel mee doden op.

Je bericht over noodhospitalen is compleet uit de lucht gegrepen net als alle andere foute voorspellingen die de afgelopen tijd naar voren zijn gekomen.


Helemaal niet uit de lucht gegrepen. Als je 4x zo veel immuniteit had willen hebben had je 4x zoveel zieken en 4x zoveel doden erbij gekregen, en van die laatste waarschijnlijk meer. Dus ook 4x zoveel gezonde mensen dood. En aan 20% immuniteit heb je nog steeds geen bal. Er is op de wereld geen enkel voorbeeld van geslaagde groepsimmuniteit en Coronavirus. De landen die het goed doen hebben allemaal in een vroeg stadium gekozen voor een lock down. Dat kan in Nederland niet meer en dat had destijds niemand gepikt, want dat had betekent dat de krokusvakantie zonder Carnaval en zonder skitrips was geweest.

 

+2/-0

Over het laatste gedeelte ben ik het wel eens maar niet dat als je 4x zoveel immuniteit had willen hebben je ook 4x zoveel doden had gehad. Want nu zijn we in de eerste 4 weken overvallen omdat mensen het niet serieus genoeg namen. Alle zwakken waren optimaal kwetsbaar, er was kans op massa besmettingen en er waren geen voorzorgmaatregelen voor de mensen bij wie het gevaar het grootst is.

Dus je moet mijn inziens de eerste 3 a 4 weken los zien van de rest.

 

+1/-0

Interessante video die de totale incompetentie van onze beleidsbepalers blootlegt. En ondertussen blijven deze clowns maar stijgen in de peilingen.

https://www.youtube.com/watch?v=j32avzg0218link

 

+1/-3

open/sluit de onderstaande quote:

mvanB6MMEL schreef op 08 juni 2020 om 12:46:

Interessante video die de totale incompetentie van onze beleidsbepalers blootlegt. En ondertussen blijven deze clowns maar stijgen in de peilingen.

https://www.youtube.com/watch?v=j32avzg0218link



En een interessant artikel die weer vraagtekens zet bij de theorieën van Willem Engel van Café Weltschmerz: https://kloptdatwel.nl/2020/06/06/de-denkfouten-van-willem-engel-het-coronavirus/

Zo houden we elkaar lekker bezig. ;)

 

+3/-0

Aangezien ik niet veel weet over aerosolen en weet ik wat voor potentiéle veroorzakers van virus ellende, kan ik moeilijk oordelen over de zin of onzin van het verhaal van Willem Engel.Enige twijfel over zijn beweringen lijkt me echter op zijn plaats.

Wel schrik ik van een andere opmerking die hierboven ergens gemaakt is.

Ik citeer;

"Er zijn maar (ongeveer)100 gezonde mensen aan gestorven. De hype was voor niks."

Los van het feit dat het er veel meer waren klinkt hier een schrikbarend tekort aan empathie in door voor al die gestorvenen en hun nog steeds treurende achtergebleven famileleden, vrienden en kennissen.

"maar 100 doden"". Het stond er echt.

 

+4/-0

Deze normale topic is gesloten en bestaat uit 171 pagina's: 1 2 3 4 ... 16 17 18 19 20 21 22 23 24 ... 167 168 169 170 171

PSV Forum » Maatschappelijke discussies » Corona