Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Algemeen PSV Forum » Ruud van Nistelrooij

Deze normale topic is open en bestaat uit 22 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 ... 18 19 20 21 22

Wat ik met name niet begrijp is dat Xavi niet iets eerder gewisseld werd. Je zag dat hij die rechterflank niet meer kon bestrijken, terwijl zij daar erdoorheen kwamen. Waarom wordt er dan weer veel te laat ingegrepen? De deksel op de neus wissels, moeten eens voorkomen worden... Ook met in gedachten dat je al twee jonge gasten met een spierblessure eraf hebt zien gaan, lijkt mij toch dat je dan dat laatste menneke nog even spaart als het 0-1 staat.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Skipper schreef op 09 oktober 2022 om 19:42:

Deze wedstrijd was inderdaad niet om aan te gluren maar dat kwam vrijwel volledig op conto van Heerenveen. Eerste schot op doel in de 94e minuut, dat zegt het helemaal. Wat een schijterds.



Ik ben het hier niet helemaal mee eens want dat Heerenveen op de 0-0 speelt is hun goed recht en had iedereen kunnen voorspellen op voorhand. Maar wat Ruud deed was spelen zonder enige vorm van urgentie en daarmee speel je Heerenveen juist nog meer in de kaart.

- Hoe sneller je op voorsprong komt, des te meer ruimte je krijgt omdat Heerenveen dan niet meer hun spel kan spelen. Daarnaast hadden wij een wedstrijd in de benen + 3 uitduels met reizen in 8 dagen waarbij we ook baat hadden bij een wedstrijd waar we niet tot het gaatje moesten gaan.

- Door maar zonder enige urgentie te spelen geef je Heerenveen alle tijd om erin te gaan geloven. Die zijn dan alleen maar moeilijker te kloppen natuurlijk. Bij ons werkt het andersom ook zo want dan zul je zien dat het geloof weer in de ploeg komt dat het allemaal maar niet wil lukken en dan ga je weer tegen jezelf spelen.

- Wij hebben alles behalve een ploeg/selectie die kun kloppen op de deur als het na 80 minuten nog 0-0 staat en je wel ineens ballen erin moet pompen enzo. We hebben geen spits, geen aanvallende koppers als de cv's achter blijven, spelers die ruimte nodig hebben voor de combinatie en zij hebben een keeper die ogenschijnlijk alles eruit bokst met zijn 3 meter wingspan.

Heerenveen kreeg precies wat het wilde en dat neem ik Ruud kwalijk. Dat Gakpo een gruwelijke goal maakt op persoonlijke titel is gewoon top en daarmee redt hij Ruud ook weer even een paar wedstrijden. Zurich NEC en Utrecht komen er thuis aan die op zich wel te pakken zijn en Groningen uit is lastig maar die treffen we eigenlijk wel op een goed moment. Er moet nu iets gebeuren in die groep dat er iets groeiende is anders wordt het na het WK vooral puinruimen ipv ergens anders voor spelen dan de ECL en de beker.

 

+2/-0

Ik vind het iets te makkelijk Tinus. Laat ik hem eens iets draaien:
- We winnen een uitwedstrijd die we al 10 jaar niet meer hadden gewonnen;
- We houden de 0, dit seizoen al een zeldzaamheid;
- Heerenveen creëerde werkelijk niets tot die toevalskans in blessuretijd.
- PSV had vrijwel de gehele wedstrijd controle.
Ik zeg, dikke prima!

Ja, het was geen fraaie wedstrijd om naar te kijken. Maar ik had gedurende de hele wedstrijd een ander gevoel als dat het tegen Cambuur was. Ook al regen we de kansen niet aaneen, had ik continue het gevoel dat die goal nog wel een keer zou gaan vallen. Er was maar 1 club die aanspraak kon maken op de winst, en dat waren wij. Helaas dat Noppert weer bewees geen vliegenvanger te zijn, anders was deze pot ook al lang eerder beslist geweest.
Ik zie ook liever een heersend PSV door nog wat meer druk te zetten op een tegenstander, en moet er nog van alles beter. Maar gezien de Europese uitwedstrijd 3 dagen eerder, onze historie in Heerenveen, onze massa tegentreffers dit seizoen, vond ik dit zeker een voldoende om weer op verder te kunnen bouwen. En daarbij, je geeft aan dat Gakpo de redding is voor Van Nistelrooij. Maar Gakpo, met zijn kwaliteiten, hij is toch gewoon onderdeel van het team? Hij wordt dusdanig ingezet dat hij die acties kan en mag maken, juist vanwege zijn kwaliteiten. Zijn goal kwam trouwens vanuit een één-tweetje, dus je kan het ook zien als een goede aanvalsactie van PSV. Het is niet dat hij a la Romario in zijn ééntje 3 man voorbij loopt om de bal in het netje te leggen, dat we als club anders totaal machteloos waren.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Petrovic schreef op 10 oktober 2022 om 16:24:

Ik vind het iets te makkelijk Tinus. Laat ik hem eens iets draaien:
- We winnen een uitwedstrijd die we al 10 jaar niet meer hadden gewonnen;
- We houden de 0, dit seizoen al een zeldzaamheid;
- Heerenveen creëerde werkelijk niets tot die toevalskans in blessuretijd.
- PSV had vrijwel de gehele wedstrijd controle.
Ik zeg, dikke prima!




- Deze wedstrijd zegt niets over de afgelopen 10 jaar. Het resultaat is anders maar dat had vorig jaar en het jaar ervoor ook zo moeten zijn omdat we Heerenveen toen helemaal kapot speelden maar door blunders en gebrek aan scherpte het voor onszelf verkloten. Nu pakte we niet het heft in eigen handen, althans niet voldoende naar mijn idee.

- De 0 houden lukte Feyenoord, Ajax, Emmen, Sparta en NEC ook en enkel Vitesse Fortuna en Twente niet. Heerenveen heeft een extreem behoudende coach die niet eens vooruit wil zonder dat het achter dicht is. Daarom creëerde Heerenveen ook helemaal niets en kwamen ze niet eens in de buurt van onze zwaktes. Die controle was er eigenlijk voor de schijn de eerste 70 minuten. Af en toe hadden we voldoende controle om ook gevaarlijk te worden maar veelal kwamen we niet verder dan 40 meter van het doel.

 

+1/-0

We boeken in ieder geval weer een reeksje met resultaten, na het debacle van Leeuwarden.

Hopelijk is Luuk snel fit en dan kun je ook wat meer kanten op met opstelling en tactiek.

Door alle onrust in Amsterdam, valt het bij ons nog wel mee en houd je zicht op de bovenste twee plekken.

Ik hoop dat we AZ kunnen pakken en dat het spel steeds iets beter wordt, dan kunnen we in de winterstop kijken of denken aan een titel nog realistisch is. Zo ja, dan denk ik dat we kunnen stellen dat Ruud een stapje gezet heeft. Ik vind dat hij het nu best netjes doet zonder spits.

 

+1/-0

Guti was vandaag de beste man op het veld en hoort als eerste op het wedstrijdformulier. Ook de inbreng van Mwene doet het team goed. Wat me vandaag echter het meeste opviel, was hoe compact we stonden. Bij balbezit van Utrecht, was het veld soms maar 25 meter lang. Een wereld van verschil met een aantal weken geleden, toen de linies soms meer dan 50m uit elkaar stonden. Dat is voor mij de grootste progressie. Keep up the good work Ruud

 

+1/-0

Je zag het eigenlijk al meteen in de wedstrijd tegen Heerenveen toen Gutiérrez er in de rust in kwam. Het spel was ineens stabiel en onder controle en sindsdien geven we veel minder kansen weg. Het oogt soms wat onconventioneel, maar let vooral maar eens op Guti bij tegenaanvallen van de tegenstander; dat is echt een voorbeeld voor anderen. De speler aan de bal zet hij onder druk of vertraagt hij waardoor de snelheid eruit is, hij dekt zones achter hem goed af en dwingt de tegenstander naar de buitenkant en hij gaat met overtuiging de duels aan en wint ze vaak ook. Zo'n speler moet je koesteren. En aan de bal is hij ook belangrijk, je ziet het zelfs aan Sangaré die vaak hem gewoon inlevert bij hem.

Ik ben blij dat Veerman weer gewoon als aanvallende middenvelder staat, hij is als verdedigende middenvelder niet zo ver en op die positie kan hij aanvallend ook gewoon renderen, dat zag je gister ook weer. Xavi als 10-op-rechts werkt ook prima, Mwene kan er aan de buitenkant mooi weer overheen. En dat kan Mwene over het algemeen ook beter dan Teze, daarom speelt hij en niet Teze op dit moment, denk ik.

En Til; beperkte techniek, weinig balvast, wel scorend vermogen en kopkracht, dan ben je gewoon een spits. Op het middenveld doe het vaak pijn aan de ogen.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 17 oktober 2022, 14:44:18.

 

+1/-0

Precies, als Veerman graag de ballen van achteruit wil strooien dan moet hij zich maar af en toe laten zakken.

 

+1/-0

Ineens valt het allemaal in elkaar en spelen we beter en zijn de spelers 10 tot 15 ook weer een stuk beter dan 2 maanden geleden. Het is ook alweer een stuk minder jeugdig zonder Bakayoko, Oppegard en Saibari terwijl Xavi en Ledezma ook jong zijn maar veel meer volwassen spelen als de eerder genoemden. Vertessen blijkt ineens bruikbaar, El Ghazi scoort makkelijk, Til blijft zijn waarde houden, Guti en Ramalho er weer in, Obispo lijkt stabieler, Mwene is gewoon prima, Max is minder kwetsbaar.... en dan moeten Luuk Madueke en Mauro er nog bij komen.

De zon is ineens weer gaan schijnen en hopelijk genoeg om door de moeilijke periode heen te komen zonder teveel schade. Je kunt op een seizoen vaak een wedstrijd of 3 a 4 verliezen zonder gevolgen en nu tegen Arsenal komen er 2 wedstrijden aan waar je gewoon zonder gevolgen kunt verliezen maar je moet wel winnen van AZ NEC en Groningen. Als je die 3 wint en minimaal gelijk speelt tegen Bodo dan is de achterstand maximaal 4 punten in januari en dan begint het voor ons pas echt.

Het is erg opportunistisch, want ik had er al een streep doorheen gezet na Cambuur uit, maar er is nu zoveel veranderd dat de puzzel ineens in elkaar past. Een beetje vergelijkbaar als Ajax 2 jaar geleden toen Alvarez en Timber er ineens in kwamen.

 

+3/-0

Ik ben het met je eens, maar heb ook het idee dat het nog allemaal erg broos is. Bij een goed pak slaag tegen Arsenal kan het ook weer ineens als los zand uit elkaar vallen.

 

+1/-0

Wat een wereld van verschil is het al nu Guti, Ramalho en Mwene spelen. Het moet nog stukken beter, maar het is al stukken beter.

 

+2/-0

Vooropgesteld geef ik Ruud gelijk dat hij de bus parkeert in Londen. Het nadeel daarvan is wel, dat als je dan uiteindelijk toch verliest, dat je op geen enkele manier iets hebt laten zien.

Je kunt beter met 5-2 verliezen met 2 goals van Gakpo, dan 1-0 waarbij helemaal niemand goed leek 😉.

Anyway, lang volgehouden, maar we zijn wel een serieus niveau minder. Erg pijnlijk om te zien dat het gewoon veel te snel gaat voor onze jongens. Verklaart gelijk het uitgeput raken onder Schmidt, die had een vergelijkbaar tempo voor ogen. Onze spelers kunnen dat helemaal niet.

Verklaart ook waarom ze allemaal falen in het buitenland.

 

+2/-0

Ik had niet het gevoel dat hij de bus parkeerde, maar meer dat we gewoon vast gezet werden EN we de bal totaal niet in de ploeg konden houden.
Het gewone 4-3-3 systeem werd gehanteerd, en Till is tegen zo`n club geen toegevoegde waarde.
Een Luuk had hierin belangrijk kunnen zijn.


Al met al, voor het zelfvertrouwen geen verkeerde pot, en Luuk en Madueke vielen lekker in.
Teze lijkt het een beetje kwijt te zijn, ging lelijk onder die lange bal door en die bal op Luuk (heerlijke pass Madueke) moet hij natuurlijk over 6 meter panklaar leggen.

hoewel Veerman een fijne voetballer is, was hij gister zeer matig.
Xavi op 10, Luuk en Madueke voor Til en Veerman, Mauro voor Max.

 

+2/-0

Madueke, de man van glas, voor Veerman? Nee toch...

 

+1/-1

open/sluit de onderstaande quote:

Yonci schreef op 21 oktober 2022 om 06:53:

Ik had niet het gevoel dat hij de bus parkeerde, maar meer dat we gewoon vast gezet werden EN we de bal totaal niet in de ploeg konden houden.
Het gewone 4-3-3 systeem werd gehanteerd, en Till is tegen zo`n club geen toegevoegde waarde.
Een Luuk had hierin belangrijk kunnen zijn.


Al met al, voor het zelfvertrouwen geen verkeerde pot, en Luuk en Madueke vielen lekker in.
Teze lijkt het een beetje kwijt te zijn, ging lelijk onder die lange bal door en die bal op Luuk (heerlijke pass Madueke) moet hij natuurlijk over 6 meter panklaar leggen.

hoewel Veerman een fijne voetballer is, was hij gister zeer matig.
Xavi op 10, Luuk en Madueke voor Til en Veerman, Mauro voor Max.


Luuk stond buitenspel daar toch? Werd niet gevlagd maar stond volgens mij voor de bal en voor de verdediger toen de bal kwam

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

tijn0 schreef op 20 oktober 2022 om 20:31:

Vooropgesteld geef ik Ruud gelijk dat hij de bus parkeert in Londen. Het nadeel daarvan is wel, dat als je dan uiteindelijk toch verliest, dat je op geen enkele manier iets hebt laten zien.

Je kunt beter met 5-2 verliezen met 2 goals van Gakpo, dan 1-0 waarbij helemaal niemand goed leek 😉.

Ben ik ik het niet helemaal met je eens. Want als je open mee speelt, dan zeg je eigenlijk bij voorbaat al dat je gaat verliezen. Middels de strakke organisatie van waaruit gisteren werd gespeeld kun je met enig geluk nog een resultaat halen. En of dat dan terecht was geweest of niet, dat doet er niet toe. Een puntje halen bij de koploper van de sterkste competitie ter wereld zou dan altijd zeer knap zijn geweest. Ja, ik realiseer me dat ze niet in sterkste opstelling speelden, maar dan nog, alles wat daar op de bank zit, zou bij ons onbetwiste basisspeler zijn.
Ik vond het ook niet 'bus parkeren'. Ik vond het behoudend (met strakke organisatie), waarbij we helaas iets te weinig zelf aan voetballen kwamen in de omschakeling (maar zeker geen bewuste keuze om die bal maar lekker weg te stampen en rond de 16 te blijven hangen). Dat ging de 2e helft af een toe iets beter.

open/sluit de onderstaande quote:

Anyway, lang volgehouden, maar we zijn wel een serieus niveau minder. Erg pijnlijk om te zien dat het gewoon veel te snel gaat voor onze jongens. Verklaart gelijk het uitgeput raken onder Schmidt, die had een vergelijkbaar tempo voor ogen. Onze spelers kunnen dat helemaal niet.

Verklaart ook waarom ze allemaal falen in het buitenland.

Ondanks dat we toch al een flink aantal jaren met onze neus op de pijnlijke feiten worden gedrukt, en enig realisme al ingedaald had moeten zijn, voelt het ook voor mij nog altijd niet lekker om te zien dat we tegen de grote clubs niets meer in te brengen hebben (incidenten daar gelaten). Zeker als je dan terug denkt aan de tijd dat we dat nog wel konden.
Een aantal spelers eruit halend hoe ik vond dat ze gisteren acteerden op dit niveau:
- Simons liet wederom zien dat hij toch echt wel kwaliteiten bezit om op niveau mee te kunnen;
- Gakpo niet gezien. Deels omdat het voor Arsenal makkelijk focussen is, wetende dat Gakpo onze grote man is. Beetje extra rugdekking als hij aan de bal komt, maakt het voor Cody ook gewoon lastig om in zo'n wedstrijd zich te onderscheiden. Echter, ik vind dat, op de momenten dat hij wel een klein beetje ruimte had, af en toe ook te makkelijk koos voor de bal terug of opzij. Iets meer risico in zijn spel, op plaatsen in het veld waar het kan, had ook echt wel gemogen van zijn kant. Dan mislukt het maar, maar dan probeer je het in ieder geval.
- Til werkt ontzettend hard, geen onvertogen woord over zijn inzet. Maar qua niveau aan de bal, is hem op dit niveau bezig zien toch wel pijnlijk;
- Sangare vond ik sterk. Sterk in de duels, sterk in de passing (lees: bal in de ploeg houden). Ook hij kan echt wel op dit niveau mee;
- Guti was ook ruime voldoende, alleen is hij in alles net een tikkie minder dan Sangare. Net iets minder sterk, net iets minder slim af en toe, net wat meer balverlies. Niet het niveau bovenkant Premier League / Europa League topwedstrijden, maar genoeg voor PSV.
- Veerman zit in een iets mindere periode. Ook gisteren af en toe iets te lage handelingssnelheid. Zijn scherpe passing van eerder dit seizoen komt er ook even niet uit.
- Verdediging weten we van dat deze niet top is. Maar vanuit strakke organisatie gisteren niet slecht geacteerd, dus krappe voldoende.

Dat we als team niet op dit tempo mee kunnen heeft naar mijn mening te maken met een paar factoren:
- Je hebt als team al een stuk minder kwaliteit, dus je bent al veel meer bezig om gaten dicht te lopen, fouten te herstellen, risico's in te dekken, waardoor je sowieso al een beetje achter de feiten aan loopt.
- Arsenal speelt wekelijks wedstrijden van dit niveau, zij zijn dit veel meer gewend.
Ik ben er van overtuigd dat onze betere spelers (Gakpo, Simons, Sangare) ook echt mee kunnen in dit tempo en niveau. Alleen zullen zij misschien wat aanpassingstijd nodig hebben.

Maar goed, Van Nistelrooij dan, hier gaat dit topic uiteindelijk over. Ik vind dat zijn insteek en tactiek gisteren prima was. We kwamen er te weinig uit, dat klopt. Maar vrij en blij in het mes lopen en met 5-1 naar huis gaan is een voor mij toch echt stuk minder fraai alternatief. Daarbij, doelsaldo kan zelfs nog doorslaggevend gaan zijn, als onze wedstrijd in Noorwegen ook gelijk gaat eindigen...(als we thuis van Arsenal verliezen, en Bodo van Zurich wint).
Enige waar ik nog aan denk dat hij anders had moeten of kunnen doen is het opstellen van El Ghazi ipv Til. De ervaring en balvastheid van El Ghazi hadden ons misschien wat meer aan voetballen toe kunnen laten komen op de momenten dat we wel de bal hadden.

 

+3/-0

Ik heb een dubbel gevoel aan de wedstrijd van gisteren over gehouden. Je verliest slechts met 1-0, en met een beetje mazzel had je met Simons, Madueke of die situatie met Luuk een goaltje erin geprikt en een punt meegenomen. Maar de andere kant van de medaille is dat je de wedstrijd van gisteren kan spiegelen aan een willekeurige wedstrijd tegen een Nederlandse laagvlieger, die meestal zonder enige voetballende intenties naar Eindhoven komen. Alleen zijn wij dan die laagvlieger.

Dat je als PSV zijnde vooral moet tegenhouden als je tegen een topclub uit een grote competitie speelt, is duidelijk. Maar dat kun je op verschillende manieren doen. PSV was gisteren vanaf minuut 1 bezig met vertragen. De bal ging in 80% van de situaties breed of terug. Altijd maar tempo eruit halen. Vanuit allerlei situaties uiteindelijk terug naar de keeper, waarna we de bal weer snel inleveren. Ook als er in de omschakeling wel degelijk ruimte lag, werd vaak toch gekozen om te temporiseren.

Ik zou heel graag zien dat wij wat venijniger zouden zijn in onze uitbraken. Dat we af en toe ook fases hebben waarbij we ons onder de druk uit kunnen voetballen. Dat wij spelers hebben die een keer een mannetje van hun uitkappen of uitspelen. Maar gisteren heeft PSV geen enkele fase écht aanspraak op een resultaat mogen maken. Met een scherper Arsenal, wat minder geluk, of een mindere keeper, kun je de wedstrijd gisteren ook met 5-0 verliezen.

Het positieve is voor mij dat we een aantal belangrijke jongens weer terug op het veld hebben gezien. Maar als we 2e worden in de poule, en tegen een afvaller uit de CL spelen, heb ik niet het gevoel dat onze ploeg bij machte is daar iets leuks te laten zien.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

BasArnhem schreef op 21 oktober 2022 om 12:58:
...
Het positieve is voor mij dat we een aantal belangrijke jongens weer terug op het veld hebben gezien. Maar als we 2e worden in de poule, en tegen een afvaller uit de CL spelen, heb ik niet het gevoel dat onze ploeg bij machte is daar iets leuks te laten zien.


Gaan die tussenrondes over één of twee wedstrijden?

Als ik dan zie wie er nu allemaal 3e in hun poule staan, dan vrees ik dat je gelijk hebt: Ajax, Atletico Madrid, Barcelona, Sporting, AC Milan, Shaktar Donjetsk, Sevilla, Juventus...
Misschien dat we tegen Ajax, Sporting of Shaktar een kans zouden hebben, maar de rest lijkt me heel lastig worden.

 

+1/-0

De tussenronde gaat gewoon over 2 wedstrijden. Vorig jaar speelden we in de 'tussenronde' tegen Maccabi Tel-Aviv om ons te kwalificeren voor de achtste finales van de Conference League.

Ajax kunnen we niet loten in de tussenronde. En natuurlijk, elke wedstrijd begint met 0-0, maar ik zie het ook donker in als ik op basis van de topwedstrijden dit seizoen een prognose moet geven voor wedstrijden tegen Atletico, Barca, Milan, Sevilla, Juve. Als je ziet met hoeveel bravoure en energie PSV de wedstrijd tegen Feyenoord in vloog, dan is het contrast met de ploeg die gisteren op het veld stond zo ontzettend groot. En dan snap ik dat het niveau van de tegenstander anders is, maar als je wil winnen, zul je in ieder geval de intentie moeten hebben om iets te creëren.

 

+2/-0

Als je tegen dit Arsenal de linies niet dicht op elkaar houdt ga je er met veel goals verschil af. Doelsaldo is ook belangrijk om te overwinteren. Begrijpelijk dus. Nu hopen dat Arsenal er in Eindhoven wat minder in gaat + psv thuis iets neer kan laten zien.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 22 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 ... 18 19 20 21 22

PSV Forum » Algemeen PSV Forum » Ruud van Nistelrooij