Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Algemeen PSV Forum » Ruud van Nistelrooij

Deze normale topic is open en bestaat uit 22 pagina's: 1 2 3 4 ... 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22

open/sluit de onderstaande quote:

Brenetjes schreef op 13 november 2022 om 16:44:

[...]
Het is jammer dat het niveau op deze site de afgelopen jaren echt dramatisch gekelderd is. Van een site waar levendig gediscussieerd werd over allerlei onderwerpen is het tegenwoordig niks anders meer dan een enorme stronthoop.
[...]



Welnee, dat geklaag en gezaag is van alle tijden. De stront werd hooguit wat luchtiger opgediend. We hadden vroeger wel betere insiders die 24/7 alle tandartsen en makelaars in de regio Eindhoven in de gaten hielden. Dat dan weer wel.

 

+1/-0

Ik wacht nog steeds op Saviola.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

tijn0 schreef op 13 november 2022 om 20:48:

Ik wacht nog steeds op Saviola.



Ik neem dat je het over James Rodriguez hebt?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Obelix schreef op 14 november 2022 om 05:18:

open/sluit de onderstaande quote:

tijn0 schreef op 13 november 2022 om 20:48:

Ik wacht nog steeds op Saviola.



Ik neem dat je het over James Rodriguez hebt?



Nee, 10, 15 jaar geleden werd Javier Saviola nog weleens bij een tandarts gespot in de regio Eindhoven, omdat hij bij PSV zou komen spelen. Was best een grote naam, destijds. Hij kwam alleen maar niet.

 

+1/-0

Ruud is een mooie mens maar zijn wissels kan ik vaak maar moeilijk begrijpen. Guti er af halen afgelopen zaterdag was het slechtst denkbare wat hij kon doen, of ben ik nu gek?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

come on psv schreef op 14 november 2022 om 08:09:

Ruud is een mooie mens maar zijn wissels kan ik vaak maar moeilijk begrijpen. Guti er af halen afgelopen zaterdag was het slechtst denkbare wat hij kon doen, of ben ik nu gek?



Ik wil niet meteen zeggen dat je gek bent, maar ik vond de wissel niet zo verkeerd. Guti staat er vooral voor de balans. Dat is vaak - niet altijd - een andere formulering voor een verdedigende middenvelder die meer dan de anderen bezig is met de restverdediging. Gezien het feit dat we na de wissel van Guti echt niet kans op kans weggaven vond ik die wissel niet zo storend of slecht.

Ik ben wel teleurgesteld door de teamprestatie van zaterdag. Al dat geouwehoer over het WK etc. vind ik wat overdreven, al speelt het misschien mee. Ik vond ons niet goed spelen, maar AZ was niet beter en heeft ook gewoon een goed team én een goede trainer. Het stond simpelweg goed, zeker op het middenveld kwamen we de eerste helft te kort. Daar moest iets gebeuren dus ik vond - nogmaals - de wissel van Guti niet zo verkeerd.

Soms denk ik echter dat we onze eigen kwaliteiten niet herkennen. Dat was voor mij frustrerend. In feite moest je wat mij betreft het laatste half uur met Cody en Noni wat meer teruggetrokken/uitzakkend spelen, zodat ze aanspeelbaar waren. Het enige wat zij moesten doen, zeker na het inbrengen van Til, was om naar binnen te kappen en de bal voor de pot te gooien. Voetballend gingen we AZ niet kapot spelen en kwamen we ook niet tot kansen. Ik had veel meer indraaiende ballen op Luuk en Guus verwacht.

Het probleem wat mij betreft ligt ook bij de backs. Met name Mwene vind ik ondermaats, ook aanvallend. Daar liggen echt kansen om ons te versterken.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

tijn0 schreef op 14 november 2022 om 06:43:

open/sluit de onderstaande quote:

Obelix schreef op 14 november 2022 om 05:18:

open/sluit de onderstaande quote:

tijn0 schreef op 13 november 2022 om 20:48:

Ik wacht nog steeds op Saviola.



Ik neem dat je het over James Rodriguez hebt?



Nee, 10, 15 jaar geleden werd Javier Saviola nog weleens bij een tandarts gespot in de regio Eindhoven, omdat hij bij PSV zou komen spelen. Was best een grote naam, destijds. Hij kwam alleen maar niet.



Ah, ok.
Dus eigenlijk zoiets als met James....
Dat de broer van de buurman van de fysio van topsport Eindhoven hem gezien had.

 

+1/-0

Tja, zo ga je van hosannana Ajax-uit ineens weer in mineur de WK/winterstop in.

Ik gaf vorige week al aan dat ik het spel en de spel-intentie in Amsterdam niet al te best vond. Uiteindelijk win je die pot, en dat is het belangrijkste. Maar je spelopvatting en uitvoering zijn wel bepalend voor het niveau wat je doorgaans haalt en als dat onder de maat is, dan kom je in veel wedstrijden in de problemen. En zie hier: 14 keer gespeeld, 10x gewonnen en 4x verloren. En dan zitten daar 2 nederlagen bij tegen prima ploegen (AZ en Twente) maar ook 2 nederlagen die nooit hadden mogen gebeuren (Cambuur en Groningen).

De poulefase van de EL was prima. We hebben thuis gewonnen van een (weliswaar al geplaatst) Arsenal, we hebben 4 punten tegen Bodo gehaald en tegen Zürich hebben wij als enige in de poule 2x een grote overwinning behaald. Pak je de 4 voorronde CL-wedstrijden erbij, dan kun je met 1 overwinning, 2 gelijke spelen en 1 nederlaag tegen "gelijkwaardige" ploegen niet zeggen dat je heel slecht gespeeld hebt, maar dan was het ook niet top.

Al met al ga ik een beetje tussen Tijn en Brenetjes inzitten en geef ik een 6 voor deze eerste seizoenshelft. Ik hou daarbij ook rekening met het feit dat we lange tijd geen gebruik hebben kunnen maken van Luuk de Jong en Madueke, en dat ook El-Ghazi pas na enkele wedstrijden aansloot. We hebben te veel gebruik moeten maken van spelers die (op dit moment) nog geen PSV1-materiaal zijn.

Als PSV deze competitiehelft 2x extra had gewonnen, dan was ik veel tevredener geweest. Dan waren we winterkampioen geworden en hadden we een buffertje geslagen met in ieder geval plaats 4 en 5. Op dit moment is er inderdaad nog niets verloren, maar als we onverhoopt Gakpo kwijtraken en ons qua resultaat niet gaan verbeteren in 2023, is het niet ondenkbaar dat we uiteindelijk 4e of zelfs 5e worden. Echter, als we nog wat stabieler worden is de titel dit seizoen ook zeker mogelijk.

Ik verwacht niet dat er in de winter ruimte is voor aankopen. Hopelijk kunnen we na de winter weer gewoon gebruik maken van een fitte Mauro Jr. en Boscagli, want dat is wel een kwaliteitsinjectie voor de verdediging.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Obelix schreef op 14 november 2022 om 12:18:

open/sluit de onderstaande quote:

tijn0 schreef op 14 november 2022 om 06:43:

open/sluit de onderstaande quote:

Obelix schreef op 14 november 2022 om 05:18:

open/sluit de onderstaande quote:

tijn0 schreef op 13 november 2022 om 20:48:

Ik wacht nog steeds op Saviola.



Ik neem dat je het over James Rodriguez hebt?



Nee, 10, 15 jaar geleden werd Javier Saviola nog weleens bij een tandarts gespot in de regio Eindhoven, omdat hij bij PSV zou komen spelen. Was best een grote naam, destijds. Hij kwam alleen maar niet.



Ah, ok.
Dus eigenlijk zoiets als met James....
Dat de broer van de buurman van de fysio van topsport Eindhoven hem gezien had.



Jup, dat principe. En er waren tijden dat ik al die dingen geloofde, maar nu weet ik dat het meeste onzin is.

En toen kwam daar ineens Götze 🤣.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

tijn0 schreef op 14 november 2022 om 17:46:

open/sluit de onderstaande quote:

Obelix schreef op 14 november 2022 om 12:18:

open/sluit de onderstaande quote:

tijn0 schreef op 14 november 2022 om 06:43:

open/sluit de onderstaande quote:

Obelix schreef op 14 november 2022 om 05:18:

open/sluit de onderstaande quote:

tijn0 schreef op 13 november 2022 om 20:48:

Ik wacht nog steeds op Saviola.



Ik neem dat je het over James Rodriguez hebt?



Nee, 10, 15 jaar geleden werd Javier Saviola nog weleens bij een tandarts gespot in de regio Eindhoven, omdat hij bij PSV zou komen spelen. Was best een grote naam, destijds. Hij kwam alleen maar niet.



Ah, ok.
Dus eigenlijk zoiets als met James....
Dat de broer van de buurman van de fysio van topsport Eindhoven hem gezien had.



Jup, dat principe. En er waren tijden dat ik al die dingen geloofde, maar nu weet ik dat het meeste onzin is.

En toen kwam daar ineens Götze 🤣.


Dat was de frietboer ;)

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Obelix schreef op 14 november 2022 om 17:53:

open/sluit de onderstaande quote:

tijn0 schreef op 14 november 2022 om 17:46:

open/sluit de onderstaande quote:

Obelix schreef op 14 november 2022 om 12:18:

open/sluit de onderstaande quote:

tijn0 schreef op 14 november 2022 om 06:43:

open/sluit de onderstaande quote:

Obelix schreef op 14 november 2022 om 05:18:

open/sluit de onderstaande quote:

tijn0 schreef op 13 november 2022 om 20:48:

Ik wacht nog steeds op Saviola.



Ik neem dat je het over James Rodriguez hebt?



Nee, 10, 15 jaar geleden werd Javier Saviola nog weleens bij een tandarts gespot in de regio Eindhoven, omdat hij bij PSV zou komen spelen. Was best een grote naam, destijds. Hij kwam alleen maar niet.



Ah, ok.
Dus eigenlijk zoiets als met James....
Dat de broer van de buurman van de fysio van topsport Eindhoven hem gezien had.



Jup, dat principe. En er waren tijden dat ik al die dingen geloofde, maar nu weet ik dat het meeste onzin is.

En toen kwam daar ineens Götze 🤣.


Dat was de frietboer ;)



En de dochter van de frietenbakker, vergeet die ook niet heh, die heeft de foto's gemaakt! ;-)

 

+1/-0

Zelfs een bewezen toptrainer zou met deze selectie behoorlijk veel moeite hebben, dus ik kan het Ruud al heel lastig kwalijk nemen. Laten we hopen dat er iets van schwung in gaat komen, want het was vanavond weer kut met peren. Ik snap dat de titel niet realistisch is, maar je wil wel een beetje leuk voetbal zien.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

tijn0 schreef op 07 januari 2023 om 23:22:

Zelfs een bewezen toptrainer zou met deze selectie behoorlijk veel moeite hebben, dus ik kan het Ruud al heel lastig kwalijk nemen. Laten we hopen dat er iets van schwung in gaat komen, want het was vanavond weer kut met peren. Ik snap dat de titel niet realistisch is, maar je wil wel een beetje leuk voetbal zien.


Ik heb toch wel wat kritiekpunten. Het niet opstellen van Guti was al een minpunt vandaag, maar ook het late wisselen. Luuk stond op een eiland, met jagen, maar zelfs in balbezit. Vaak was hij de enige in de 16. Dat is makkelijk te verdedigen. Dan kun je proberen om met technische voetballers Noni, Xavi en Anwar er doorheen te voetballen, maar dat gaat waarschijnlijk niet lukken. Til had veel eerder moeten komen of anders had je Guti kunnen brengen en Sangaré wat verder naar voren. Veerman wisselen sloeg nergens op, dat is de beste qua afstandsschoten. Waarom niet in de rust wisselen?
Waarom staat Mwene er niet in?
Taktisch klopte het niet helemaal, ondanks dat de verdediging ok stond.

Het is op zijn zachtst gezegd niet het meest kwaliteitsrijke team van PSV ooit, maar thuis tegen Sparta zo weinig brengen is ook weer niet nodig. We kunnen toch ook van Ajax, Arsenal en Feyenoord winnen.

Ook de uitlatingen dat PSV het na Cambuur beter oppakte getuigt niet van de juiste standaarden. Het seizoen is al half verloren. Iets kritischer mag wel. Ook als we dinsdag zouden winnen van Sparta hoop ik dat we niet meteen gaan denken dat het lek boven is. Dan moeten we echt een keer meer dan 4 wedstrijden op rij gaan winnen in de Eredivisie. Nu moet je bijna alles winnen om er nog iets van te maken. Ik vrees dat Ruud dat niet over kan brengen op zijn spelers. Het is nog iets teveel de jong-PSV mentaliteit dat af en toe winnen genoeg is.

 

+2/-0

Ik snap echt niet dat verschillende coaches telkens maar proberen om Sangare als controlleur te laten voetballen.

Sangare komt pas goed tot zijn recht als hij naar voren kan en duels aan kan gaan. Dat kan hij zodra hij een controlleur ( Guti ) achter zich heeft staan.

Dit betekent dat je , zolang je met een blok van 2 man op het middenveld speelt, moet kiezen voor Guti / Sangare of Guti / Veerman moet spelen. Als je kiest voor Guti / Sangare zou je kunnen kijken of je Veerman nog als hangende spelmaker op de vleugel zet.

Ik vind echt dat dit Ruud aan te rekenen is. Je moet gewoon een keuze maken

 

+3/-0

Dat viel me ook op, Sangare stond op plekken "het spel te maken", waar ik hem helemaal niet wil zien.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

tijn0 schreef op 07 januari 2023 om 23:22:

Zelfs een bewezen toptrainer zou met deze selectie behoorlijk veel moeite hebben, dus ik kan het Ruud al heel lastig kwalijk nemen. Laten we hopen dat er iets van schwung in gaat komen, want het was vanavond weer kut met peren. Ik snap dat de titel niet realistisch is, maar je wil wel een beetje leuk voetbal zien.


Ik ben er toch van overtuigd dat Arne Slot meer met dit elftal zou bereiken dan de ongemotiveerde chaos die we gisteren hebben gezien.

De enige reden waarom we het Ruud niet kwalijk kunnen nemen is omdat hij vantevoren zelf heeft gezegd dat hij er nog niet klaar voor was. Aan de andere kant, als hij daarvan overtuigd was had hij zich niet om moeten laten praten door Brands.

 

+1/-0

Je weet niet wat Brands hem heeft verteld.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

tijn0 schreef op 08 januari 2023 om 18:37:

Je weet niet wat Brands hem heeft verteld.


Maakt dat veel uit als hij zelf dacht dat hij er niet klaar voor was?

 

+1/-0

Uhm, ja?

 

+1/-0

Vooropgesteld, ik ben absoluut geen fan van Vertessen en vind babayoko en Saibari (nog?) niet geschikt voor PSV. Maar dat zijn spitsen en opgenomen in de selectie voor deze wedstrijd. Gisteren moesten we scoren, de tijd drong. Alle drie onze spitsen waren rijp voor een wissel. En toch besluit Ruud dan V Ginkel te brengen in de slotfase en blijven onze spitsen op de bank. Wat was nu precies het idee achter V Ginkel? Was hij het breekijzer ? Of moest hij iemands rol overnemen die dan breekijzer ging spelen. Ik heb hem eigenlijk niet aan de bal bezig gezien, ik was al te geirriteerd om nog goed op te letten.

Ruud blijft onnavolgbaar en lijkt weinig te leren van eerdere gebeurtenissen.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 22 pagina's: 1 2 3 4 ... 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22

PSV Forum » Algemeen PSV Forum » Ruud van Nistelrooij