Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Selectie seizoen 2021/22

Deze normale topic is open en bestaat uit 22 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 ... 18 19 20 21 22

Ik vind Teze beter als back-up RCV en in nood op RB maar als Dumfries gaat en PSV wil 1 verdediger toevoegen dan zullen ze óf een rechtsback óf een CV erbij halen en je kunt dat op 2 manieren benaderen; Of je zoekt de best beschikbare en schuift met Teze of je kiest wat je met Teze wil en kiest dan voor die andere positie. Ik vond Mwene perfect als back-up links en rechts met 2 jeugdspelers erachter als extra opties. Dan zou je moeten kiezen voor Teze als 'basis' rechtsback en een CV halen of een basis rechtsback halen en Teze als centrale optie houden.

Wat overigens ook nog wel van belang is in dit verhaal is dat er steeds meer wordt gesproken over een 532 352 343 variant en dan is Teze heel erg geschikt om met zijn snelheid naast Ramalho en Boscagli te spelen. Dan heb je weer meer aan een wingback ipv van Teze.

Montes zou ook interessant kunnen zijn als je Viergever (hopelijk) of Obispo (hopelijk niet) kunt verkopen. Dan heb je een upgrade maar kom je wel in een luxe positie.

 

+1/-0

Vorige week postte ik een stuk over de aanvallers van PSV en dat we eigenlijk te weinig zekerheidjes en teveel middelmaat hebben voor de aanvallende posities. We zullen echt moeten verkopen / verhuren om ruimte in de selectie te maken. En dan bedoel ik niet Malen, want als die zou blijven dan hang ik de vlag uit.

Voor de verdediging begint eigenlijk een beetje hetzelfde te gelden. Deze voorbereiding krijgen Sambo en Oppegard de kans om zich te presenteren, en daarmee kom je op onderstaand rijtje verdedigers:

1. Dumfries
2. Teze
3. Ramalho
4. Boscagli
5. Viergever
6. Obispo
7. Max
8. Mwene
9. Luckassen
10. Sambo
11. Oppegard

Oftewel, 9 A-selectie spelers (althans, met een A-selectie salaris) en 2 jongens uit Jong PSV.

Een brede selectie is natuurlijk prima, maar dit is overdreven en zorgt ervoor dat er voor veel spelers te weinig perspectief is. Daarnaast mis ik de topverdediger in dit rijtje. De man aan wie de rest zich kan optrekken. Iets waar gezien de interesse in Montes nog wel naar gezocht wordt? Even los van of hij goed genoeg is, want ik ken hem zelf niet...

We zijn er daarbij al in geslaagd om Baumgartl (tijdelijk) te lozen. Luckassen moet uiteraard nog volgen. Dumfries zal verkocht worden, en waarschijnlijk heeft PSV gekozen om de backpositie met Mwene / Teze te gaan invullen. Maar stel dat dit gebeurt, 2 uitgaande transfers en 1 inkomende, dan nog heb je 10 spelers, waarvan in principe 5/6 CV's. Ik vind het niet gek dat Obispo dan twijfelt over zijn perspectief. Want Ramalho lijkt een zekerheidje en die nieuwe aankoop zal ook voor de basis komen. Dan heb je Boscagli, Viergever en Obispo als back-ups en ook Teze kan natuurlijk centraal. En Sambo en Oppegard zullen helemaal niet aan de bak komen, want je hebt je wisselmogelijkheden al nodig om de jongens uit de A-selectie af en toe te laten meespelen.

Daarbij komt dat Boscagli net zijn contract heeft verlengd, waarschijnlijk nu flink wat geld verdient en het (in mijn ogen) niet onverdienstelijk gedaan heeft als CV. Ga je die nu met zijn nieuwe contract tot back-up degraderen? In mijn ogen hebben we teveel spelers van het net-niet-niveau en moeten we dus het liefst nog iemand als Viergever of Obispo (hoe zonde ook) lozen.

Verder vind ik het optimisme van Sir Tinus heel voorbarig. Ik snap dat je enthousiast wordt op basis van de wedstrijd tegen PAOK. Maar als je PAOK zag uitverdedigen in de eerste helft, zie je meteen met wat voor intentie die de wedstrijd zijn ingegaan. Tegen Galatasaray wordt de eerste echte test, en direct een belangrijk examen. Leuk spelen en kansen creëren is dan niet meer genoeg. Er moet gewonnen worden. De contouren van een nieuwe voetbalmachine moeten zichtbaar worden. Gelukkig hebben we veel versterkingen al een hele poos binnen en waren onze dragende spelers voor de komende weken vrij van EK-verplichtingen afgelopen zomer. Ik ben daarom zeer benieuwd naar de wedstrijd van woensdag.

Voor de samensteling van de selectie en ik heel benieuwd wat er nog gaat gebeuren. Op dit moment gooien we ontzettend veel salaris over de balk aan spelers die niet aan bod gaan komen.

 

+1/-0

Ik verwacht geen groots vuurwerk meer hoor. Over 2 a 3 wedstrijden weten spelers uit het B en C garnituur waar ze aan toe zijn en dan komt de markt ook een beetje op gang. Die 6 a 7 overbodige spelers gaan nog wel weg. Maar heel simpel gezegd zie ik geen enkele vacature open bij PSV om meer te versterken dan Dumfries en Malen 1 op 1.

Dus ik verwacht nog 1 verdediger erbij voor Dumfries en nog een echte spits als Malen vertrekt en voor de rest komt er pas actie als er iemand uit de eerste 18 vertrekt, en zelfs dan is het nog maar zeer de vraag. Want waarom zou je Rosario 1 op 1 vervangen? Of Vierever? Of Thomas?

De belangrijkste reden om ook een groot gedeelte van je budget achter de hand te houden is om eventueel een noodoplossing in de winter te kunnen halen maar nog belangrijker; na dit seizoen loopt het contract af van Zahavi Götze Viergever Obispo Ihattaren Mvogo en Sambo. Dan moet er volgend jaar ook weer het één en ander mogelijk zijn vóór de eerste training.

 

+1/-0

Persoonlijk verwacht ik eigenlijk nog wel een behoorlijke vuurwerkshow. Dit gezien het feit dat er voor heel veel spelers eigenlijk niet tot nagenoeg geen perspectief meer is, terwijl ook sterkhouders Malen & Dumfries de tent ongetwijfeld zullen verlaten. Bovendien heb ik niet het idee dat Schmidt genoegen neemt met een mindere selectie dan afgelopen jaar, iets dat indien Malen/Dumfries vertrekken -twee Nederlands internationals- uiteraard wel in enige mate het geval is.

Veel spelers hebben al te horen gekregen terwijl ook in onderstaand lijstje er een aantal spelers genoemd staan die mogelijkerwijs hun heil elders willen zoeken indien perspectief uitblijft:

- Viergever
- Luckassen
- Obispo
- Ihattaren
- Guti
- Mauro Jr.
- Rosario
- Thomas
- Rigo
- Sadilek
- Bruma
- Doan
- Romero

Een flinke waslijst aan spelers als je het zo onder elkaar somt. Zij zullen uiteraard niet allen vertrekken maar zullen allen in zekere mate een vorm van perspectief willen zien. Nu hoeven niet al deze spelers 1 op 1 vervangen te worden, -mede vanwege het vroege shoppen eerder deze zomer- maar zal er ongetwijfeld een deel van de opbrengst worden geinvesteerd in spelers die -hopelijk- een daadwerkelijke versterking blijken voor deze ploegn.

In mijn optiek staat er dus absoluut nog wel vuurwerk te verwachten in Eindhoven, terwijl ook een en 't ander af zal hangen van het wel/niet halen van Champions League voetbal.

Maar dat tot het sluiten van de transfermarkt er nog wel enkele mutaties staan te wachten is duidelijk.

 

+1/-0

Mauro heeft net bijgetekend, dus die gaat komend seizoen nog nergens heen. Thomas gaat bijtekenen.
Doan gaat dit seizoen een serieuze kans krijgen.

Guti, Luckassen, Bruma, Sadilek en Rigo is echt over en uit, hopelijk vangen we daar nog iets voor.

Persoonlijk vindt ik een Viergever op de bank altijd wel nuttig, met hem , obispo, Ramalho en Boscagli heb je dan 4 goede cv`s. Zeker voor de Nederlandse competitie.

Ik denk dat ze Dumfries niet gaan vervangen, met Max,Teze en Mwene heb je daar 3 goeie spelers, en viergever/obispo/boscagli kunnen daar ook nog spelen..

MAlen moet vervangen worden, daar moet echt geinvesteerd worden.

 

+1/-0

Vorig jaar ook vaak deze discussie gehad mbt de reserves/bank van PSV.

Een Viergever is hardstikke degelijk, kost niet en levert niets op als je hem zou willen verkopen. Het enige punt is dat hij Obispo wellicht in de weg zit. Als vervolgens Obispo niet bij wil tekenen ben je ze binnen een jaar beide kwijt. Als Schmidt gewoon Obispo het perspectief kan geven dat hij 1e back-up is voor LCV dan tekent ie misschien bij en dan kan Viergever 2e back-up zijn. Volgend jaar haal je een nieuwe Viergever en het plaatje is compleet.

De tropische verrassing van 3,5 jaar geleden Romero is altijd geblesseerd. Nu kun je hem weg doen voor noppes en hopen dat hij ergens gaat spelen. Maar tegelijk is er geen club die in Romero een 1e spits ziet vanwege zijn blessures dus zal hij altijd tijd nodig hebben en langdurig fit zijn. Verkopen is helemaal een utopie uiteraard dus dan kun je hem het best er nog wel bij houden. Zeker in de rol als pinchhitter en 4e keuze spits.

Dat we niet veel aan Mauro gaan verdienen lijkt me helder, maar het is een speler die zich schikt in deze rol en die je als cement overal neer kan zetten. PSV heeft niet voor niets zijn contract verlengd en een hele dure speler zal het ook niet zijn. Dus de verkoop van Mauro zou onlogisch zijn en eigenlijk ook niet nodig. Laat hem er maar bij.

Je kunt zeggen van Doan wat je wil, maar er is echt nog alles mogelijk met die jongen. Van basisspeler bij PSV naar verkoop voor een mooi bedrag richting de 8 miljoen. PSV heeft het geld niet perse nodig om nu die keuze te hoeven maken en daarnaast hangt zijn situatie wel een beetje samen met de situatie rondom Ihattaren. Eigenlijk is het zinloos om beide te behouden en als Ihattaren niet wil verlengen is Doan behouden een beter idee.

Ik ben het nu al schiet ziek mbt al die aandacht voor Ihattaren. Verlengen zou rust brengen, verkopen zou nog meer rust brengen. Maar ik schijt 7 kleuren stront dat hij het bij Ajax fantastisch gaat doen en dat zou ik graag voorkomen. Bij elke andere club met beperkte transfersom + flink percentage zie ik het wel zitten om hem van de hand te doen. Doan schikt zich beter in die rol die vacant is.

Ondertussen lag Sadilek lekker op het strandje maar die gaat natuurlijk nog vertrekken. Als PSV toekomst in hem ziet dan kunnen ze zijn contract verlengen en hem verhuren maar het lijkt me niet dat hij daar op zit te wachten. Er moeten toch tal van clubs de middelen en de interesse hebben om hem over te nemen met een beperkte transfersom. Bij PSV heeft hij 0 perspectief en is hij nu 5e of 6e keuze.

Intussen weer basisspeler bij Mexico en Guti is weer lekker aan het ballen. Bij PSV is er geen perspectief en verhuren lijkt me een heel slecht idee. Als er nu niemand komt die een paar miljoen voor hem over heeft dan weet ik het ook niet meer. Deze jongen is ook niet iemand die je graag op de bank hebt zitten en van alle overbodige spelers moet deze het makkelijkst te zijn verkopen.

Waar je bij Guti niet echt een reserve rol ziet op de bank bij PSV, zie ik dat bij Thomas wel. Buiten het feit dat hij op veel meer posities uit de voeten kan is het gewoon een prima speler met goede techniek. Als we thuis tegen Sparta spelen dan kun je hem gewoon naast Sangaré of Pröpper zetten en komt het helemaal goed. Die zou ik er zeker bij houden.

Onze eigen Diana Ross, Rosario lijkt nu 4e optie te zijn en dat wil zeggen dat hij wel aan minuten zou kunnen komen. Hij past in het spelletje van Schmidt en ik denk dat hij wel bruikbaar kan zijn. Maar tegelijk zou hij wel te slijten kunnen zijn aan een mooie club en dat geldt kan ook in verversing worden gestopt. Bij vertrek van Guti en Sadilek is het behouden van Rosario niet zo erg en als er een kans komt om hem te lozen kun je zelfs nog een soort van vervanger halen voor de toekomst.

Besiktas kan een dubbelslag slaan; eerst Luuk vastleggen om vervolgens een verschrikkelijke miss fit met Bruma samen te stellen. Voor elk bedrag zou ik akkoord gaan als het maar koop is en we het geld nu in de kassa krijgen. Net als Romero en Baumgarl geld over de balk gesmeten, uithuilen en opnieuw beginnen.

Luckassen en Rigo uiteraard ook moven en desnoods contract verscheuren.

Dan kies ik ervoor om Romero, Doan, Thomas, Viergever, Mauro en Obispo te behouden en dan kan de rest verkocht worden. Met de doorstromende jeugd heb je dan keurig een selectie van 23 a 25 spelers waarvan ik vind dat de selectie perfect in balans is.

 

+1/-0

Je vergeet hierbij te zeggen dat we wel een dijk van een spits nodig hebben als Malen vertrekt, die het dan mag uitvechten met Zahavi.

 

+1/-0

Voetbal eigen, is er gelijk weer grote euforie natuurlijk. Dat is denk ik nog wat vroeg. Zwakke tegenstander. Er zaten o.a. twee grote blunders van de keeper bij. Desondanks ziet het er wel duidelijk beter uit dan vorig jaar. Het zal ook met het nieuwe systeem te maken hebben. Logischere posities. Het klopt allemaal wat beter.

De verdediging is nog steeds de zwakste linie. Daar mag nog wel een lange Zuid- of Midden-Amerikaan bij. En waarom Teze niet speelt is ook raar.

 

+1/-0

Ik ben ontzettend blij met de wedstrijd van gisteren. We hadden jongens in het veld staan die vreugde toonden en er leek echt veel meer een team-spirit in te zitten dan vorig seizoen. Schmidt haalde het ook aan in een interview, afgelopen seizoen leek niet iedereen op één lijn te zitten en dat was gisteren wel anders.

Schmidt heeft groot gelijk dat Mo moet banken. Het is zijn taak om zijn beste team in het veld te zetten en als dit betekent dat Mo niet meer in de plannen voorkomt dan is dat maar zo. Ik vind Mo vergelijkbaar met Tannane, je ziet dat ze ontzettend technisch begaafd zijn maar het ontbeert ze aan discipline en instelling. PSV begint een slecht trackrecord te krijgen met noord-afrikaanse talenten waarbij Ibi de laatste was die echt doorbrak, de overige jongens vertrokken te snel en hebben we nooit meer iets van gehoord. Ik vraag mij dan toch echt af waar de oorzaak ligt en of de begeleiding niet in orde is.

Ik zie met jongens als Sangare, Ramalho, Max, Van Ginkel en Propper écht strijd en passie, afgelopen seizoen zag ik veel zure hoofden en onbegrip, verwijtende armgebaren etc. Ik denk dat Zahavi een stuk beter rendeert zonder Malen. Die twee leken elkaar écht niet te mogen en gunden elkaar het licht in de ogen niet. Ik ben er dan ook niet rouwig om als Malen voor een mooi bedrag verkocht wordt.

 

+1/-0

Idd teamspirit. Dit blijkt ook wel uit het interview van Zahavi na afloop. Die gaf ook aan dat er vorig jaar te veel dingen speelden waarop hij volgens mij ook wel doelde op een Malen. Malen is geen teamspeler helaas, tuurlijk hij geeft weleens een assist, maar waar het mij omgaat is dat je net zo blij bent met een goal van een medespeler als dat je zelf scoort. Malen liep als hij werd gewisseld zonder gescoord te hebben bij een 3-0 nog steeds chagrijnig van het veld af. Top dat ze nu een selectie met winnaars samenstellen! De Jong zou daar uiteraard goed bijpassen qua mentaliteit, maar ik zie niet in hoe je hem moet inpassen zonder de hele tactiek weer te veranderen. De tandem Zahavi-Götze rendeert juist over de grond en niet met ballen vanaf de zijkant door de lucht. Toch zie je bij onze grootste tegenstander ook duurdere jongens op de bank zitten, dus die kant moet je wel op, want je krijgt ook te maken met blessures. Wat dat betreft zal ook Ihattaren zijn kansen echt wel krijgen, maar hij moet gewoon beseffen dat hij op dit moment niet bij de beste elf voor het beste team hoort. Dan kan je nog de beste technische voetballer zijn, maar dat is Touzani ook van die vlogs...

 

+2/-0

Cesar Montes speet op dit moment met Mexico tegen Frankrijk op Eurosport. is geen slechte speler denk ik. In ieder geval fysiek opvallend.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Daguardo schreef op 21 juli 2021 om 23:44:


De verdediging is nog steeds de zwakste linie. Daar mag nog wel een lange Zuid- of Midden-Amerikaan bij. En waarom Teze niet speelt is ook raar.



Dat is dus juist niet raar, want Boscagli is een sleutelspeler om PSV zo te laten spelen. Net als Ramalho blijkbaar. En Teze heeft veel krediet opgebouwd vorig jaar en zou prima moeten functioneren als back-up van 1 van beide want Ramalho kan ook LCV spelen. En met die 3 spelers en een talent uit eigen kweek met Obispo en de betrouwbare Viergever zijn er gewoon genoeg opties. Dat je misschien juist liever een ander type zou zien betekent ook dat er iemand anders uit moet en dat gaat weer ten koste van het spel.

Ik gun deze jongens de kans nu en tenzij de scouting nergens een rechtsback kan vinden als vervanger van Dumfries dan kunnen we ervoor kiezen om Teze op te offeren op zijn mindere positie en een CV erbij halen maar ik zou dan nog steeds Ramalho Boscagli willen zien omdat ik denk dat hun meerwaarde groter is dan het tekort.

 

+1/-0

Volgens geruchten heeft PSV interesse in spits Mergim Berisha van Salzburg. Past natuurlijk in het plaatje (Duitser, oud-club trainer), dus zou wel eens mogelijk zijn. Is geen echte topper denk ik maar heeft redelijke stats.

https://en.wikipedia.org/wiki/M%C3%ABrgim_Berishalink

Ik had eigenlijk het liefst weer De Jong terug, maar als Zahavi zo blijft spelen (is de vraag, vorig jaar was hij ook vooral goed in grote wedstrijden), kan je misschien beter een jong talent halen achter Zahavi voor backup.

Anders volgend jaar De Jong halen, dan is Zahavi 35.

 

+1/-0

De Jong én Zahavi lijkt me wat veel van hetzelfde. En beiden kun je niet banken.

Ken Berisha niet, maar het idee van een talentvolle spits spreekt me sowieso wel aan.

 

+1/-0

Staat onder contract bij RB, maar is al seizoenen lang uitgeleend aan (veel) mindere clubs. Weet niet of ik hier zo vrolijk van word.

 

+1/-0

Veel minder? Gewoon het hoogste Oostenrijkse niveau, redelijk wat goals en net 23 jaar. Zo slecht is dat niet.

Edit: Oh, en afgelopen seizoen gewoon in de hoofdmacht. Dan zou je je bijna afvragen of hij wel haalbaar is.

 

+1/-0

Wikipedia is niet up-to-date, go figure.

Vorig jaar blijkbaar bij RB. Wel wat goals gemaakt in Europees verband.
Daarvoor uitgeleend aan de nr. 10 van de Oostenrijkse competitie. Daarvoor bij een Duitse derdeklasser.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Daguardo schreef op 24 juli 2021 om 11:14:

Volgens geruchten heeft PSV interesse in spits Mergim Berisha van Salzburg. Past natuurlijk in het plaatje (Duitser, oud-club trainer), dus zou wel eens mogelijk zijn. Is geen echte topper denk ik maar heeft redelijke stats.

https://en.wikipedia.org/wiki/M%C3%ABrgim_Berishalink




Filmpje: https://www.youtube.com/watch?v=Wsr4aPyxcTMlink

 

+1/-0

Ondanks dat hij zelf niet scoorde vond ik hem op het EK Onder 21 een best goede indruk maken. Als ik het goed herinner zag ik hem vorig seizoen in de Champions League ook een ijzersterke pot spelen, maar kan best zijn dat ik hem nu verwar met een ander.

Verder zegt het me vrij weinig. Om nu op basis van Wikipedia-scouting al te concluderen dat het 'geen echte topper' is gaat ook weer aardig ver.

 

+1/-0

Ik zie dit jaar wel positief tegemoet; tegen Gala was het echt super goed (hoewel Gala zelf ook huilen met de pet op was). Waar ik me alleen wel een beetje zorgen over maak, is dat we de Mwenes van deze wereld gaan halen. Die kan er helemaal niets van en zijn aankoop zorgt er alleen maar voor dat de ontwikkeling van Teze en Sambo stokt.

We hadden toch het beleid dat de helft van de selectie uit eigen jeugd moest bestaan?!

Max Boscagli Ramalho Teze/Sambo was top geweest.

Zelfde geldt voor de spitspositie; Zahavi is onze spits. Dan gaan we de Jong toch niet ook nog halen. Lekker Fofana bij de selectie halen en af en toe wat minuten gunnen. Mocht Zahavi geblesseerd raken, dan gewoon met Gakpo of Fofana in de punt (hebben ook Maxi nog). De Jong en Zahavi zijn ook totaal niet complementair aan elkaar, dus met die twee tegelijkertijd spelen is sowieso een no go.

We moeten Schmidt niet overal z'n zin in geven. Ik ben fan van hem, maar er is ook een PSV na Schmidt en dat PSV moet het hebben van de opbrengsten van spelers. Mwene en de Jong gaan ons nooit wat opleveren. Sambo, Teze en Fofana wel.

Prima dat er wat meer ervaren spelers voor de basis worden aangetrokken, maar dit moet worden aangevuld met jong talent. Dat is het verdienmodel van PSV en is voor zover ik weet ook de visie van de club. Obispo, Sambo en Fofana moeten het gevoel krijgen dat ze de kans hier krijgen om zich te ontwikkelen en dan tekenen ze bij. Het halen van Mwenes en de Jongs draagt daar niet aan bij en dat vind ik zonde.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 27 juli 2021, 03:10:17.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 22 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 ... 18 19 20 21 22

PSV Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Selectie seizoen 2021/22