open/sluit de onderstaande quote:Nollis schreef op 03 september 2025 om 09:36:
Nou de transferperiode zit erop. Zoals de verstandigen op dit forum al zeiden, laten we in september maar eens kijken hoe de selectie erbij staat. Volgens mij heeft Stewart binnen de mogelijkheden van PSV prima gehandeld. Veel overbodige spelers zijn weg (met name ook wat uit jong). Qua verkoop van basisspelers had ik voor deze periode verwacht dat Lang Veerman en Baka zouden gaan. De verkoop van Tilman was onprettig maar door die clausule niet tegen te houden, en het niet verlengen van Luuk was ook wat ongelukkig maar ook daar kan de TD niet zoveel aan doen, net als het transfervrije vertrek van Boscagli en Benitez. Volgens mij heeft ie de keepers goed gedaan (ervaring en talent), verdediging qua backs ziet er ook goed uit, centraal achterin blijf ik echt het zwakste punt vinden bij ons psv. Yarek lijkt een goede aankoop maar het is geen rots in de branding zoals Alex of Moreno in het verleden. Leuk voor de eredivisie maar ik hou mn hart vast straks in de CL. Middenveld is rijk gevuld met Schouten Veerman saibari en Wanner. En Til als supersub. ,(en die Sidibe bij jong mocht Schouten geblesseerd raken is ook wel prettig). Voorin valt die Man mij nog flink tegen, maar voor de rest iig genoeg spelers.. ik had alleen nog een soort breekijzer verwacht voor plan B want nu hebben we alleen bewegelijke spitsen.
Maargoed, bottomline, volgens mij is dit een selectie waar ze kampioen mee kunnen worden en waar nog rek in zit. Aan Bosz het genoegen om dit voorelkaar te krijgen
Rickardoko
Fan van PSV
Legende
Uit: Wezep
Vak: Geen Seizoen Club Card
Forumreacties: 6.068
Reg.: 9 juli 2006
Favoriete opstelling: geen
Ik vraag me af hoe goed deze selectie is. Te veel jongens zijn niet fit. We hebben ook veel nieuwe jongens erbij. Je begint wat dat betreft opnieuw. De automatismen zijn er nu nog niet. Dit maakt onze selectie op dit moment erg kwetsbaar.
Bosz blijft rustig en heeft voldoende krediet om deze selectie wel aan het voetballen te krijgen.
Ik verwacht dat er wel een groei gaat komen maar het zou ook nog wel een tussenjaar kunnen worden voor PSV.
Uit: Dongen
Vak: Geen Seizoen Club Card
Forumreacties: 2.166
Reg.: 8 oktober 2005
PFL_STEIN_CITY
Mister PSV
Uit: Stein
Vak: -
Forumreacties: 1.442
Reg.: 31 augustus 2003
Enigszins geschrokken, maar ook weer niet helemaal verrast van de wedstrijd van afgelopen dinsdag. Een domper. Over het voetbal ben ik nog mild, ik begrijp best goed dat we tijd nodig hebben om automatisme erin te slepen. Over het gogme in het drukzetten en - vaak als gevolg - het veel te slappe verdedigen/slappe duelkracht was ik zeker niet te spreken. Misschien ben ik te negatief, maar als ik de beleving van Ajax het eerste half uur vergelijk met die van PSV afgelopen dinsdag dan zie ik een groot verschil. Dat maakt ook dat ik me ook wel zorgen maak over aanstaande zondag.
We hebben een jasje uitgedaan met het vertrek van een aantal spelers. Het werkt niet mee dat vier daarvan onze as vormden. Waarbij Luuk koning was in het drukzetten. Hij was veel meer dan kopgoals. En Boscagli was de man die met zijn passing echt verschil kon maken als hij het op zijn heupen had. Obispo heeft dat helemaal niet. Hij coachte vanaf de eerste minuut ook alleen maar dat de bal terug moest naar de keeper. Die keeper had vervolgens ook geen enkele oplossing behalve de lange bal. Waar we voorheen er nog redelijk onderuit konden voetballen kunnen we dat nu totaal niet meer. We gaan dan de bal lang spelen maar daar hebben we niet de juiste speler in de punt voor. Die ook nog eens behoorlijk wat wedstrijdritme mist, dat werd twee keer pijnlijk duidelijk.
Veerman heeft het probleem dat hij met zijn sterkte punt (passing) de beste is van de eredivisie, maar met zijn mindere punt (afjagen, kortzitten, mouwen opstropen) als middenvelder meteen ook de minste van de eredivisie is. Ajax gaat dinsdag met Taylor natuurlijk ook vol op en over Veerman lopen met dezelfde gevolgen als vorig jaar.
Toch vind ik ook dat we realistisch moeten blijven. We missen vier spelers in de as die echt heel belangrijk waren en daarnaast een linksbuiten die actie op actie maakte en verdedigers bezighield. De vervangers zijn simpelweg niet zover. En dus moet je ook je verwachtingen aan het begin van het seizoen daarop aanpassen. De tegenstander van dinsdag had ook wel wat wijzigingen t.o.v. vorig jaar, maar hun as is wel redelijk intact gebleven (verdediging en aanval sowieso). Dat scheelt. Ik maak me vooral zorgen – maar dat hebben we in feite al 2 jaar – om de power en duelkracht. Zeker met het spel dat we nu niet meer kunnen spelen t.o.v. vorig jaar komt dat nog meer naar voren toe. Tegenstanders weten dit ook. Wat dat betreft mis je toch een Mauro die je op het middenveld erbij kan zetten voor de power en de duelkracht. Veerman en Schouten is heel licht. Alles moet dan kloppen wil je daar geen last van hebben en dat deed het dinsdag zeker niet. Helaas pindakaas.
forza vessem
Fan van PSV
Legende
Uit: vessem
Vak: West - K
Forumreacties: 661
Reg.: 22 juli 2006
Favoriete opstelling: 4-3-3
open/sluit de onderstaande quote:PFL_STEIN_CITY schreef op 18 september 2025 om 11:48:
Enigszins geschrokken, maar ook weer niet helemaal verrast van de wedstrijd van afgelopen dinsdag. Een domper. Over het voetbal ben ik nog mild, ik begrijp best goed dat we tijd nodig hebben om automatisme erin te slepen. Over het gogme in het drukzetten en - vaak als gevolg - het veel te slappe verdedigen/slappe duelkracht was ik zeker niet te spreken. Misschien ben ik te negatief, maar als ik de beleving van Ajax het eerste half uur vergelijk met die van PSV afgelopen dinsdag dan zie ik een groot verschil. Dat maakt ook dat ik me ook wel zorgen maak over aanstaande zondag.
We hebben een jasje uitgedaan met het vertrek van een aantal spelers. Het werkt niet mee dat vier daarvan onze as vormden. Waarbij Luuk koning was in het drukzetten. Hij was veel meer dan kopgoals. En Boscagli was de man die met zijn passing echt verschil kon maken als hij het op zijn heupen had. Obispo heeft dat helemaal niet. Hij coachte vanaf de eerste minuut ook alleen maar dat de bal terug moest naar de keeper. Die keeper had vervolgens ook geen enkele oplossing behalve de lange bal. Waar we voorheen er nog redelijk onderuit konden voetballen kunnen we dat nu totaal niet meer. We gaan dan de bal lang spelen maar daar hebben we niet de juiste speler in de punt voor. Die ook nog eens behoorlijk wat wedstrijdritme mist, dat werd twee keer pijnlijk duidelijk.
Veerman heeft het probleem dat hij met zijn sterkte punt (passing) de beste is van de eredivisie, maar met zijn mindere punt (afjagen, kortzitten, mouwen opstropen) als middenvelder meteen ook de minste van de eredivisie is. Ajax gaat dinsdag met Taylor natuurlijk ook vol op en over Veerman lopen met dezelfde gevolgen als vorig jaar.
Toch vind ik ook dat we realistisch moeten blijven. We missen vier spelers in de as die echt heel belangrijk waren en daarnaast een linksbuiten die actie op actie maakte en verdedigers bezighield. De vervangers zijn simpelweg niet zover. En dus moet je ook je verwachtingen aan het begin van het seizoen daarop aanpassen. De tegenstander van dinsdag had ook wel wat wijzigingen t.o.v. vorig jaar, maar hun as is wel redelijk intact gebleven (verdediging en aanval sowieso). Dat scheelt. Ik maak me vooral zorgen – maar dat hebben we in feite al 2 jaar – om de power en duelkracht. Zeker met het spel dat we nu niet meer kunnen spelen t.o.v. vorig jaar komt dat nog meer naar voren toe. Tegenstanders weten dit ook. Wat dat betreft mis je toch een Mauro die je op het middenveld erbij kan zetten voor de power en de duelkracht. Veerman en Schouten is heel licht. Alles moet dan kloppen wil je daar geen last van hebben en dat deed het dinsdag zeker niet. Helaas pindakaas.
Skipper
Fan van PSV
Basisspeler Oranje
Vak: Oost - X
Forumreacties: 1.202
Reg.: 8 november 2019
open/sluit de onderstaande quote:open/sluit de onderstaande quote:
Wil het graag met je eens zijn, maar Union had net zo'n jas uitgedaan als PSV. 2 van de 3 middenvelders verkocht en hun spits. Daar zag je toch ook gewoon de intenties van hun voetbal. Bij PSV lijkt het er echt op dat, zoals je zelf ook al zegt, niemand weet wat ze precies moeten doen. Waar vorig jaar alles vooruit was, is nu alles tikkie breed en terug. Met als gevolg dat je amper tot kansen komt en veel meer kansen tegenkrijgt. Het aantal tegendoelpunten dit seizoen is ook al om jezelf kapot te schamen. Daar kun je simpelweg geen competities mee winnen.
Albert Trestena
Fan van PSV
Legende
Uit: Hillegom
Vak: -
Forumreacties: 2.871
Reg.: 26 april 2007
Naar mijn mening was het een grote fout om Yarek te verhuizen en Salah-Eddine te banken. Ik had liever Yarek centraal gezien en Obispo op de bank. Je zag dat Yarek niet naar voren durfde te gaan en ook de pass op V Bommel niet aandurfde. Daarnaast was het centrum te zwak.
Verder waren het vooral spelers die eerder al bewezen hebben de kwaliteit te hebben die door de mand vielen. Schouten kan veel beter en Pepi en Saibari uiteraard ook.
Een positie waarin we iig veel sterker zijn geworden is de doelman. Het getal xG is weer hoger dan de goals van de tegenstander. Dat was zelden het geval bij Benitez.
Het klopt ook niet,afgelopen dinsdag stond saibari op 10…. , maar dat is hij helemaal niet! Saibari moet bijsluiten en lopend naar die 16 gaan of met combi, vooruit, daarin ligt zijn kracht, hij word nu verkeerd neer gezet/gebruikt, en dit grossiert in bal verlies….. ik had gewoon tegen ajakkes Wanner op 10 gezet, dat is hij toch? Daar is 15 miljoen voor betaald, dus inzetten die man! Schouten op 6, saibari of til tegen ajakkes op 8…..
Achterin : dest, flamingo, Yarek, Salah
Voorin startten met perisic, Pepi, van bommel
Mocht pepi snel tegen vallen, dan til als valse spits doorschuiven, kun je Veerman alsnog brengen…..
Met de zware blessure van Van Bommel is het de vraag of PSV nog een vervanger aan gaat trekken op de linksbuitenpositie of wellicht iemand voor de rechtsbuitenpositie gezien de veelzijdigheid van Perisic.
Perisic kan op beide vleugels en Bajraktarevic en Driouech lijken nog niet toe aan een vaste basisplaats en de eisen die worden gesteld aan een verschilmaker die er wekelijks staat. Man staat er ook nog niet, anders had ie al vast in de basis gestaan. Of is misschien Dele Thomas al klaar voor PSV 1? Ook dat is waarschijnlijk te vroeg.
Het is voor mij een lastige kwestie. Omdat ik van mening ben dat PSV soms creativiteit ontbeert zou ik het vastleggen van Ziyech of Insigne geen gekke gedachte vinden, anderzijds is het ook een signaal naar de huidige bankzitters.
PSV Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Selectie 2025/2026