Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Maatschappelijke discussies » Corona

Deze normale topic is gesloten en bestaat uit 171 pagina's: 1 2 3 4 ... 129 130 131 132 133 134 135 136 137 ... 167 168 169 170 171

Of.... Misschien komt het echt door de nieuwe variant?

 

+2/-0

Ik snap eigenlijk de teleurstelling niet zo. Ze doen het echt niet om mensen te pesten. De zorg is toch wel redelijk overbelast en er komt een variant aan, waarvan veel onduidelijk is, maar waarvan we in ieder geval best goed weten dat deze erg besmettelijk is, en ook voor gevaccineerden. Stel je laat nu iedereen zijn gang gaan, dan krijg je wat in 2020 gebeurde. Mocht dan blijken dat deze variant niet veel kwaad doet (waar we allemaal op hopen), dan is dat allicht geen ramp, maar stel nou dat die variant toch nog wel gemeen kan zijn, dan zou je dan de poppen aan het dansen hebben.

Ik snap wel dat ze geen risico nemen. Hadden ze begin 2020 en eind 2021 veel eerder moeten doen.

 

+2/-0

Het zij zo.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Klompje schreef op 15 december 2021 om 14:08:

Of.... Misschien komt het echt door de nieuwe variant?


Tja
open/sluit de onderstaande quote:

Sinds 19 mei is het aantal coronapatiënten in ziekenhuizen niet zo hard gedaald als vandaag. Er liggen 2622 mensen met Covid op de intensive cares en verpleegafdelingen, 122 minder dan dinsdag. En voor de derde dag op rij bleef het aantal positieve coronatests onder de 14.000


https://www.ad.nl/binnenland/live-recordaantal-nieuwe-besmettingen-in-vk-twee-keer-zoveel-militairen-voor-boosterprikken~a0e1b2afd/

Als je de berichten leest (zoals ik er al een paar gegeven heb in mijn laatste postings) in het buitenland wijzen alle indicatoren erop dat deze nieuwe variant idd meer besmettelijk maar veel minder ernstig is.

Maar goed, we moeten ondanks alle cijfers die de andere kant uit wijzen, toch weer extra bang worden en of ik hoorde dat als ik aan de beurt ben ik mijn boosterprik maar weer moet gaan halen.

Waarom?
Serieuze vraag!

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

romario4wethoudervanjuine schreef op 15 december 2021 om 21:56:

Maar goed, we moeten ondanks alle cijfers die de andere kant uit wijzen, toch weer extra bang worden en of ik hoorde dat als ik aan de beurt ben ik mijn boosterprik maar weer moet gaan halen.




Van Dissel: "Boosteren! Boosteren! Boosteren!"

:D :D Het neemt echt clowneske vormen aan :D :D

Vorige maand was ik met wat vrienden nog grappen aan het maken over die booster in deze trant, en nu wordt het serieus geroepen door de RIVM voorman :nee

Gisteren werd op BBC (news) gezegd dat een persoon die dubbel gevaccineerd is met Pfizer, 33% beschermd is tegen Omikron en 70% tegen ziekenhuisopname. Op naar de volgende variant met daarbij in het achterhoofd aangekondigde bezuinigingen van 4,5 miljard voor de zorg! What can go wrong?

 

+1/-2

Zou Japie aandeeltjes Pfizer hebben bijgekocht?

 

+1/-2

open/sluit de onderstaande quote:

Armada Sur schreef op 15 december 2021 om 23:29:

Zou Japie aandeeltjes Pfizer hebben bijgekocht?



Zou wel een goede zet zijn geweest, er komen nog 4 miljard doses aan namelijk!

De Duitse krant Der Tagesspiegel schreef een paar dagen geleden dat BionTech/Pfizer al bezig is met de 4e vaccinatie! (boosteren! boosteren! boosteren!):

Doppelbooster gegen die Mutante Biontech-Chef Sahin wirbt wegen Omikron für schnelle vierte Impfung

Allerdings rechnet Şahin damit, dass dann in relativ kurzem Abstand eine vierte Dosis folgen muss: "Die vierte Impfung könnte aber auch ein an eine Omikron-Variante angepasster Impfstoff sein." Deswegen sei Biontech bereits dabei, seine Produktionskapazität auf rund vier Milliarden Dosen für nächstes Jahr aufzustocken.

Voor wie de Duitse taal niet machtig is, kan je de tekst laten vertalen door google translate!

Weltrusten!

 

+1/-2

Omdat we hier weer bang gemaakt worden, hoor van Dissel gisteren maar weer een keer.

Nog maar een bericht uit het buitenland

open/sluit de onderstaande quote:

HKUMed finds Omicron SARS-CoV-2 can infect faster and better than Delta in human bronchus but with less severe infection in lung


https://www.med.hku.hk/en/news/press/20211215-omicron-sars-cov-2-infection
Waarom?? waarom terwijl hier de cijfers knalhard de goede kant uitgaan, waarom terwijl buitenlandse studies in veel (te vertrouwen) landen het tegendeel aantonen, toch maar weer angst zaaien met "omicron komt eraan, kruipt allen weer onder uw steen".

Ik geloof de experts hier niet meer!
Ze vertellen bewust dan wel onbewust halve waarheden en dat is voor mij hetzelfde als liegen.
Dat gaat ze opbreken.

 

+2/-0

En iedereen loopt er natuurlijk weer blind achteraan. Want zodra de vakantie straks in gevaar komt, verdwijnen alle twijfels over de boosters als sneeuw voor de zon.

 

+3/-2

open/sluit de onderstaande quote:

Remigio schreef op 15 december 2021 om 23:19:

open/sluit de onderstaande quote:




Op naar de volgende variant met daarbij in het achterhoofd aangekondigde bezuinigingen van 4,5 miljard voor de zorg! What can go wrong?



Het is alleen geen bezuiniging; ook de stelling die regelmatig voorbijkomt dat er al jaren op de zorg bezuinigd is, klopt echt voor geen meter. Er gaat nog altijd jaarlijks meer geld naar de zorg, het komt alleen niet op de juiste plekken terecht. Blind nog meer extra geld er naartoe gooien is dan niet de oplossing.

 

+2/-1

Ik denk niet dat Rob Roos tegenover Van der Leyen in het Europees Parlement als bron van wetenschappers een dansleraar gebruikt. Nee hij gebruikt als bron Sandra Ciesek:

Sandra Ciesek is een Duitse arts en viroloog. Ze is de directeur van het Institute of Medical Virology aan de Universitätsklinikum Frankfurt en hoogleraar medische virologie aan de Goethe University Frankfurt.

https://twitter.com/Rob_Roos/status/1471366608291565570

Link bekijken kost 1 minuut en 17 seconden van je tijd.

Of komt er nog iemand nu met een factcheckje?

 

+1/-2

https://www.reuters.com/world/refugees-lack-covid-shots-because-drugmakers-fear-lawsuits-documents-2021-12-16/link

Terwijl wij ons massaal laten boosteren met 100% veilige vaccins krijgen vluchtelingen geen prik. De fabrikanten zijn namelijk aansprakelijk en kunnen dit voor vluchtelingen niet contractueel afschuiven.

En dan ben ik gek als ik twijfel heb over veiligheid en lange termijn bijwerkingen.

 

+1/-2

Het feit dat de bedrijven die de vaccins maken niet eens aansprakelijk gesteld worden voor evt. bijwerkingen zegt eigenlijk al genoeg. De Mexicaanse griep vaccins waren ook 'veilig', bleek ook niet zo te zijn.

En toch gaan ze gewoon door hoor, las dat ze ergens in een dierentuin in het buitenland zelfs dieren aan het vaccineren zijn :D

 

+1/-2

Ik heb de geruchten over een Omicron shot ook al vernomen. Schijnbaar werken de huidige vaccins niet afdoende of zelfs helemaal niet tegen Omicron, ook al is het prematuur. Ik vind het ook wel een treurige bedoening worden waarbij het Westen zich vol loopt te spuiten iedere zoveel maanden en mensen in armere continenten mogen creperen. En om nou te zeggen dat de druk op de ziekenhuizen dusdanig is geworden dat het onder controle is, dat kunnen we ook niet zeggen.

 

+1/-0

Oef, ik hoopte zo op iets anders. Hopelijk schiet het boosteren op, en heb ik eerder het spuitje dan het virus 😅.

 

+1/-0

In een titel!|

open/sluit de onderstaande quote:

LIVE | Weer minder patiënten in ziekenhuizen, zaterdag spoedoverleg kabinet over OMT-advies omikron


Minder patienten..dus ja, natuurlijk...spoed overleg!!! :slaap

https://www.gelderlander.nl/binnenland/live-weer-minder-patienten-in-ziekenhuizen-zaterdag-spoedoverleg-kabinet-over-omt-advies-omikron~a0e1b2afd/\
Op de vraag van Klumpke:
open/sluit de onderstaande quote:

Omnikron dus wél heel schadelijk. Bangmakerij of de nare waarheid?


Luidt het antwoord dus:
Bangmakerij!
https://www.aljazeera.com/news/2021/12/17/south-africa-sees-fewer-hospitalisations-as-omicron-cases-soar
Maar zijn nog een aantal landen waar de cijfers dit aantonen, zie mijn vorige posting ook!

Want om even op dat Britse onderzoek terug te komen
open/sluit de onderstaande quote:





open/sluit de onderstaande quote:



“The biggest worry is that if we have very high numbers of people getting infected at the same time, with the doubling rate that we’re seeing at the moment, then it will find all those people who had less immune responses, or those people who have yet to get their booster dose, or have not been vaccinated yet, remembering there are still significant numbers of people in the population – more than 5 million in England – who have not yet received a single dose of vaccine,” she told journalists.



Een mild verloop, ziekenhuisopnames die niet oplopen, zelfs niet in landen met lage vaccinatiegraad als ZA. Nederlandse ziekenhuisopnames die dalen....

En als ik dan hier nu lees dat de experts weer crisisoverleg willen omdat ze bang zijn (en dat zijn ze eigenlijk altijd wel en voor alles) dat we niet op kunnen boosteren tegen het tempo van verspreiding van de nieuwe "gevreesde"variant....dan denk ik SUKKELS!
Elke winter geven we al zolang ik weet griepboosterspuiten omdat zelfs een kind weet dat een virus muteert!
Maar hebben de experts vroegtijdig aangedrongen op boosteren en is daar op voorgesorteerd?

Tuurlijk niet!

Het is veel spannender elke avond op tv weer komen vertellen hoe erg alles is en dat de maatschappij weer op slot moet want oei oei oei!

 

+1/-0

Het is toch gewoon psychologische druk Wethouder? Men wil mensen aanzetten om de booster te halen (of om gevaccineerd te worden, indien mensen nog geen spuitje gehad hebben) en de beste methode om dat te doen is door mensen bang te maken met Omicron en "aan te tonen" dat de booster heel veel effect heeft (en twee vaccinaties dus eigenlijk niks voorstellen?). De vraag is dan of ze over een aantal maanden met nieuwe statistieken komen dat 3 vaccinaties niet afdoende zijn, en dat je die Omicron booster ab-so-luut moet gaan halen!

Ik heb ook gezien dat de eerste resultaten een milder verloop lijken te voorspellen, maar dat moet bevestigd worden aangezien er altijd een tijdsverschil tussen besmettingen en ziekenhuisopnames zit en de Europese bevolking is ouder en ongezonder.

Ik vind het persoonlijk walgelijk ten opzichte van de armere landen die nog amper een fatsoenlijk percentage van de bevolking hebben kunnen inenten en alle vaccins kunnen gebruiken. Maar het Westen moet zich volvreten eh volspuiten. Het zijn net de Amerikanen die het halve schap pizza's in hun winkelkar laden voor de eerste lockdown, bang om ook maar een kilo af te vallen.

 

+1/-0

Ja het is wel duidelijk wat ze beogen.
Maar als dat op oneerlijke gronden gebeurd, ondermijn de "experts" hun eigen geloofwaardigheid.
https://news.sky.com/story/covid-19-most-cases-now-like-severe-cold-and-omicron-appears-to-produce-fairly-mild-illness-expert-says-12497094

Dit weekend weer crisisoverleg.
Alleen; als het land in een constante crisis wordt gehouden worden de mensen crisismoe en luisteren ze helemaal niet meer.
Dat punt is er eigenlijk al.
In de openbaarheid houden mensen zich nog redelijk aan de regels. Maar achter de voordeur steken ze massaal de middelvinger op naar de experts en de maatregelen.

Snap ik goed!

Bangmakerij en idioterie. Mensen hebben dat echt wel door.

De scholen sluiten want "kinderen mogen opa en oma niet aansteken". kinderen een week extra vrij, en dus vragen de ouders voor opvang....opa en oma.|
Ergo, het paard achter de wagen!

Oplossing van de experts? Een beroep op de ouders om de kinderen zo min mogelijk met andere kinderen laten spelen...

Laboratoriumexperts :slaap :slaap

Maar op tijd een boostercampagne afdwingen, de enige effectieve en juiste maatregel? Nee dat natuurlijk niet!
Ik ben helemaal klaar met de "experts" die de show nu runnen. Zitten in een tunneltje al een hele tijd.

 

+1/-0

In Zuid Afrika is het natuurlijk wel zomer, nu. Denk niet dat je dat echt als uitgangspunt kunt nemen. Weet niet precies hoe zo'n virus werkt natuurlijk, maar de weerstand lijkt me dan hoger en de omstandigheden voor het virus minder.

Ik hoop dat je gelijk hebt over omikron. Lees nu toch ook wel veel andere geluiden.

 

+2/-0

Deze normale topic is gesloten en bestaat uit 171 pagina's: 1 2 3 4 ... 129 130 131 132 133 134 135 136 137 ... 167 168 169 170 171

PSV Forum » Maatschappelijke discussies » Corona