Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Maatschappelijke discussies » Corona

Deze normale topic is gesloten en bestaat uit 169 pagina's: 1 2 3 4 ... 130 131 132 133 134 135 136 137 138 ... 165 166 167 168 169

Dan ligt de lat laag.

Ik vind het overigens uiterst, uiterst vreemd dat je vrijwel niks hoort over medicatie die er inmiddels is en een bewezen groot positief effect heeft op het onderdrukken van de ernst van ziekteverschijnselen van corona.
Waarom horen we daar zo weinig over??

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Klompje schreef op 18 december 2021 om 16:55:

Ik vind het wel fijn om een enigzins normale zomer te hebben ja. Graag een prikkie voor over.

Aha, als je er zo instaat dan begrijp ik je.

Ik heb het er niet voor over namelijk. Ik reis ook graag etc. maar niet ten koste van een vaccin waar ik niks (en anderen ook niet is inmiddels duidelijk) mee opschiet en waarvan ik de lange termijn werking niet ken.

+1/-3

https://www.hartvannederland.nl/coronavirus/meeste-nederlanders-vinden-nieuwe-lockdown-te-zwaar

Als je de mensen niet meer mee krijgt, en op deze manier krijgt men de mensen niet meer mee dus, dan heeft de wal het schip gekeerd.

Van Dissel kan straks een mooi verhaal vertellen, ik hoef het niet te horen.
Er is onder de mensen inmiddels een muur van immuniteit opgebouwd.
Immuniteit tegen paniekpolitiek in dit geval.

+1/-0

Fox schreef op 18 december 2021 om 16:24:

Je vaccins gaan ook niet genoeg tegen Omikron helpen Klompje, let maar op. Eerste tabel al gezien. Succes met boosteren allemaal!

Het zijn niet mijn vaccins. Dat er een variant is waartegen ze niet helpen is niet zo'n heel grote verrassing.
Welke tabel?

+1/-0

Remigio schreef op 18 december 2021 om 17:23:

Ik vind het wel fijn om een enigzins normale zomer te hebben ja. Graag een prikkie voor over.

Ik heb het er niet voor over namelijk. Ik reis ook graag etc. maar niet ten koste van een vaccin waar ik niks (en anderen ook niet is inmiddels duidelijk) mee opschiet en waarvan ik de lange termijn werking niet ken.

Gaat niet over reizen, gaat over alle dingen die weer konden, mondmaskers af. Allemaal dankzij de mensen die pandemie een tijdje afgeremd hebben.

Of daarmee de lat laag ligt weet 8k niet, maar als ik moet kiezen tussen een lockdown of een prikkie is het makkelijk.

+4/-0

Klompje schreef op 18 december 2021 om 18:25:

Remigio schreef op 18 december 2021 om 17:23:

Gaat niet over reizen, gaat over alle dingen die weer konden, mondmaskers af. Allemaal dankzij de mensen die pandemie een tijdje afgeremd hebben.

Of daarmee de lat laag ligt weet 8k niet, maar als ik moet kiezen tussen een lockdown of een prikkie is het makkelijk.

Exact. Alleen is dat de keuze helaas niet. Meerendeel heeft zich enkel laten vaccineren om wat meer vrijheid te hebben en niet telkens te hoeven testen, waarna ze weer getroffen worden. Op een gegeven moment zijn ze er klaar mee.

+1/-0

Kijk iets in de verhalen klopt er niet
https://www.limburger.nl/cnt/dmf20211216_94403621

Nederlandse arts in Zuid-Afrika ‘gepast optimistisch’ over omicron: ‘Héél snelle verspreiding maar kliniek blijft leeg

Het zomerverhaal doet geen opgeld want de zomer heeft geen impact op de mate van ziek worden maar wél op de mate van verspreiding.
Welnu, de mate van verspreiding in Zuid Afrika is dus heel erg hoog!
De mate van ernstig ziek worden dus erg laag.

In Zuid Afrika is slechts 20% van de bevolking gevaccineerd. Gaat wat mij betreft dus weer een argument aan gruzelementen.

wat ik ook uiterst vreemd vind, is dat blijkbaar volgens dat artikel wat jij post de Omikron variant de vaccins omzeilt.
Maar het omzeilt dus niet de booster? Terwijl dat hetzelfde vaccin is!

+1/-0

De vaccins zijn gewoon uitgewerkt in het algemeen en voor Omikron in het bijzonder. Ook die booster gaat niet dezelfde effectiviteit hebben als op delta, maar wel wat, zo begrijp ik het en dat is best plausibel.

+3/-0

Leg me dat dan eens uit?
In mijn boerenlogica begrijp ik al jaren dat elke winter een nieuw griepvaccin ingezet wordt en dat daarbij geanticipeerd wordt op de griepvariant die verwacht wordt.
IN de winter van 2018 zat men er helemaal naast en hadden we meer dan 9000 (!!) griepdoden.

Ik hoor nu dat de omnikron variant het vaccin omzeilt. Leg mij dan eens uit waarom de booster, die van dezelfde signatuur is als de eerste 2 prikken, ineens wel effectief zou zijn??
Note: heel veel mensen zijn pas een aantal maanden geleden voor de 2e keer geprikt.

Als het verhaal zou zijn dat het geldt voor de kwetsbare groep die begin dit jaar is geprikt en zij die met Astrazeneca zijn geprikt dan snap ik het al beter.

Maar ZEG dat dat dan eerlijk.
En gooi de hele maatschappij nu niet plat, maar richt je op die groep.

+1/-0

Trending op twitter
https://twitter.com/search?q=%23persconferentie&src=trend_click&vertical=trendslink

Was een zeer overtuigend optreden zie ik en er is massaal draagvlak!
Het OMT en de beleidsbepalers hebben vanavond de wedstrijd definitief verloren.

+1/-0

Deze reactie is verwijderd door de originele poster.

Aangezien we een kutvolk zijn en dus massaal toch op visite gaan, feestjes houden, dineren, etc, zal over een paar weken ook weer de avondklok komen.

Blijf 3 weken in je eigen bubbel en zorg dat je zo min mogelijk contact met daarbuiten hebt en de cijfers zullen weer naar beneden gaan en kunnen we in februari ook weer naar het stadion.

+2/-0

romario4wethoudervanjuine schreef op 18 december 2021 om 23:05:

Trending op twitter
https://twitter.com/search?q=%23persconferentie&src=trend_click&vertical=trendslink

Was een zeer overtuigend optreden zie ik en er is massaal draagvlak!
Het OMT en de beleidsbepalers hebben vanavond de wedstrijd definitief verloren.

Jij had het toch over Zuid Afrika, en dat het daar meeviel?
Als ik via deze link https://g.co/kgs/sdnpj3link (hopelijk werkt dat zo) op sterfgevallen in dat land zoek over de laatste 30 dagen, zie ik de lijn wel langzaam maar zeker stijgen. En het aantal nieuwe besmettingen is daar afgelopen week ook enorm omhoog geschoten. Aangezien er altijd wel een paar weken zit tussen besmetting en het sterven, ben ik er niet zeker van dat die aantallen niet verder stijgen.

Ik merk in deze topic dat je erg fel bent met je oordeel, aangaande de gemaakte beleidskeuzes en dat doe je niet zonder bron, of zonder erover nagedacht te hebben, wat je siert en volledig je recht is. Ik wil je alleen vragen nog even goed te kijken of de stellingen die je geplaatst hebt, wel overeenkomen met wat de statistieken inmiddels laten zien. Want als we ervan uitgaande dat Zuid Afrika een mooi stuk voorloopt op ons, en het daar zomer is, dan zou je zeggen dat (zonder maatregelen) ons wel degelijk een helletje op aarde kan staan te wachten.

Hoe meer ik ervan lees, hoe meer ik overtuigd raak dat de maatregelen nodig zijn.

+2/-0

Tijn, kijk jij dan eens naar onderzoek wat is gedaan, als we de wetenschap willen volgen lijkt me dat een objectief wenselijk te volgen traject.

https://www.med.hku.hk/en/news/press/20211215-omicron-sars-cov-2-infection

Dan zien we dus inderdaad, geen enkele discussie over het feit dat deze variant sneller verspreid.

The researchers found that Omicron SARS-CoV-2 infects and multiplies 70 times faster than the Delta variant and original SARS-CoV-2 in human bronchus, which may explain why Omicron may transmit faster between humans than previous variants.

Maar

Their study also showed that the Omicron infection in the lung is significantly lower than the original SARS-CoV-2, which may be an indicator of lower disease severity. This research is currently under peer review for publication.

Dit is dus het traject wat elke virus doormaakt als het richting endemisch ontwikkelt.

Als je ziet dat het aantal besmettingen enorm toeneemt tgv omicron....maar in een enorme stijging van het aantal gevallen er tegelijkertijd een enorme afname is van het aantal ziekenhuis opnames
https://www.bloomberg.com/news/articles/2021-12-17/s-africa-says-hospitalizations-in-omicron-wave-much-lowerlink

in een bevolking die maar voor 28% gevaccineerd is, dan wordt mij gevraagd al die feiten te negeren.
Maar intussen Jaap van Dissel op zijn woord en zijn laboratoriummodelletje wel te geloven?

Jaap van Dissel die dan ook nog eens in bijna een zin zegt dat de vaccins volstrekt niet werken tegen omicron (geen idee waar hij dat op baseert en waarmee hij dat onderbouwt) .....maar dat een boosterprik met diezelfde vaccins ineens wel effectief is!

Als je een bevolking voor achterlijk verslijt dan moet je met dit soort slecht onderbouwde propaganda praatjes komen om tot acceptatie en begrip voor maatschappelijk extreem zware ingrepen te komen....NOT! :nee

Spreken we over Nederland dan zien we dat ALLE cijfers de goede kant uitgaan. Maar die cijfers schuiven we ook zo aan de kant, want dat zijn maar cijfers en Jaap heeft modelletjes.

Als Jaap gevraagd wordt waarom er niet eerder aangezet is tot boosteren, schuift hij ordinair en laag bij de grond de verantwoordelijkheid af!
Dat is niet zijn competentie!

Ja daaag!

En tja, er wordt wel eens een foutje gemaakt!
Een foutje?
Een hele maatschappij lam leggen met enorme maatschappelijke impact omdat er niet op tijd begonnen is met boosteren is niet maar een foutje!

Want terwijl het niet de competentie van Jaap is, staat hij gisteren in een klap wel keihard te beweren dat boosteren de oplossing is.

Snapt hij zelf niet wat een inconsistent en incompetent verhaal hij staat te vertellen?!

Maar ik moet hem nu wel geloven dat de wolf komt en dat zijn aanpak, de harde lockdown, de oplossing is?

Laat het ons daar dan even over hebben.

De major spreadevents waren de scholen en de schoolkinderen, maar dus hielden we die al die tijd open!

Het grootste risico was dat kinderen bij de grootouders zouden komen in deze periode. Dus sluiten we abrupt toch de scholen waardoor de kinderen dus bij opa en oma voor opvang komen

De horeca is slechts een miniem deel van de besmettingen door alle maatregelen die daar zijn genomen. De meeste besmettingen vinden thuis plaats/
Dus sluiten we de horeca en sluiten we de mensen thuis op.

Algehele gezondheid speelt een grote rol in het ziekteverloop. Dus sluiten we de sportscholen en leggen we alle sporten stil

Het geestelijk welzijn van mensen heeft grote impact op het ziekteverloop. Dus leggen we zeer deprimerende maatregelen op.

We willen minder verkeer tussen mensen, dus beginnen we al eens met winkels vroeger te sluiten waardoor mensen in een kortere periode meer bij elkaar kwamen.

Oeps, dat moet niet. Alles maar dicht dan. Met als gevolg (als de besmettelijkheid idd zo hoog is van deze variant) dat gisteren het major superspreader event van het jaar is gecreerd. De winkelstraten puilden uit!

We hebben de medewerking en draagvlak van de mensen nodig. Dus beloven we ze steeds wat en als ze zich er aan houden wordt het beloofde toch weer terug gedraaid.

De verantwoordelijkheid en de schuld van besmettingen wordt altijd weer bij de mensen, ons, neergelegd. Op den duur geloven we het dus allemaal wel.

We hebben ons massaal laten vaccineren want dan kregen we de vrijheid en ons leven terug.
De vaccins zitten er koud in of alles wordt toch weer terug gedraaid.

De vaccins zouden helpen, maar nu helpen ze toch na een paar maanden dus blijkbaar al niet meer.

Maar de booster met datzelfde vaccin...dat werkt!! Ja daahaag!

En als we ons nu maar allemaal massaal laten boosteren, dan komt alles goed.

Schrik maar niet wanneer de opkomst voor de boosterprik extreem laag zal zijn.
Want...ik hoor het overal om me heen, het haalt toch niet uit....

En zo kan ik nog wel een heel tijdje door gaan.

Resumerend:
Ik vond het verhaal gisteren zo gammel als de antieke kruk van malle Pietje.
En ik vind de harde lockdown buitenproportioneel, contraproductief, niet onderbouwd en in een woord paniekvoetbal wat tot een verloren wedstrijd leidt.

+2/-2

Is het dan een prikje tegen het virus en/of een prikje tegen de overheidsmaatregelen?

In het laatste geval. Waar ligt dan jouw grens? Wat accepteer je van de overheid

+1/-2

Tegen het virus.

+1/-0

Kijk even die vraag, en dat antwoord van van Dissel in dit filmpje

https://twitter.com/Nora_D_L/status/1472487001215668229?s=20

Als het niet zo dieptriest was, zou het lachwekkend zijn!

De "experts" die het ultieme middel inzitten en de hele maatschappij ontwrichten. En die moeten wij geloven? :kots

+2/-0

romario4wethoudervanjuine schreef op 19 december 2021 om 08:48:

Tijn, kijk jij dan eens naar onderzoek wat is gedaan, als we de wetenschap willen volgen lijkt me dat een objectief wenselijk te volgen traject.

Ik twijfel niet aan je info, hoor 😊. Het zou echter wel kunnen dat de wetenschap ernaast zit, misschien omdat de dataset te klein is, of de personen geen goede afspiegeling van de maatschappij.

Wat ik zie in de cijfers is dat de besmettingen daarginds stijgen en de sterftecijfers ook. Omdat je had geplaatst dat het in Zuid Afrika allemaal mee viel en ik dacht dat je zei dat het op zijn retour was aldaar, was ik benieuwd of de actuele cijfers je mening veranderden.

Dit los van wat een incapabele bende het is in den Haag, natuurlijk 😅. Maar fan van die lui ben ik toch niet en nooit geweest.

+1/-0

Ik heb geschreven al een aantal keren dat het aantal besmettingen oploopt in Zuid Afrika, maar de impact op de gezondheid juist afneemt.
Als je in een land waar het aantal gevallen/besmettingen sterk ziet stijgen

South Africa Hospitalization Rate Plunges in Omicron Wave

toch een plunge (oftewel significante daling) van het aantal ziekenhuis opnames ziet...dan zegt dat dus veel

(deze had je gemist zeker Tijn?)
https://www.bloomberg.com/news/articles/2021-12-17/s-africa-says-hospitalizations-in-omicron-wave-much-lower
Als dan ook nog eens klinisch onderzoek in Hongkong onderschrijft dat de omicron variant zich heel anders verhoudt in de menselijke long, dan heb je een weteschappelijke staving van de cijfers die ik net liet zien.

Uiteraard staat het jou vrij om dat naast je neer te leggen en de modelletjes van van Dissel te volgen.
Gewoon, omdat van Dissel het denkt, vermoedt en het zou kunnen.

Tja,ieder zijn waarheid.
Die van Jaap heb ik echter bij het oud vuil gezet.

+1/-0

Deze normale topic is gesloten en bestaat uit 169 pagina's: 1 2 3 4 ... 130 131 132 133 134 135 136 137 138 ... 165 166 167 168 169

PSV Forum » Maatschappelijke discussies » Corona