Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Maatschappelijke discussies » Corona

Deze normale topic is gesloten en bestaat uit 171 pagina's: 1 2 3 4 ... 130 131 132 133 134 135 136 137 138 ... 167 168 169 170 171

Positief is positief, ook in de zomer.

 

+1/-0

En milder verloop is milder verloop. Ook in the UK wijst alles daar op.
Intussen gaan alle cijfers hier gaan de goede kant op!

Dus...... stuurt het OMT aan op een harde lockdown! :kots

Corona blijft nog minstens tot 2024 prominent aanwezig lees ik ook.

Fijn voor net OMT. Kunnen ze nog een aantal jaren het nieuws en de maatschappij blijven domineren.

Ik heb me laten vaccineren. Heb me hard gemaakt bij een aantal buitenlandse werknemers zichzelf en hun gezin te laten vaccineren.

Het zal het OMT verder een worst wezen, maar mij zijn ze bij deze kwijt. Want als zij mij blijven "beschermen" met steeds weer dwingende vrijheidsbeperkingen, hoef ik het mezelf niet meer te doen met boostershots.

Ze bekijken het maar.

Dit bericht is gewijzigd op 18 december 2021, 06:17:15.

 

+2/-0

Lees dit draadje maar eens door:
https://mobile.twitter.com/DrEricDing/status/1471864612878536707link

Verder heeft die man veel info die jou aan het denken zouden kunnen zetten. Milder en besmettelijker is niet een goed teken, is de bottom line, áls het al milder is.

 

+2/-1

Ik volg ook hem al een tijdje.
Maar kom op man, waarom zou ik al die experts nog serieus nemen, wanneer ze nu weer moord en brand schreeuwen. Terwijl ik ze niet al een maand of twee terug moord en brand heb horen schreeuwen dat de boostercampagne in de steigers moest en wij daar nu dus allang en breed mee klaar hadden kunnen zijn?

Ik geloof ze gewoon niet meer.
Waar en wie je ook leest, overal lees je dat de variant veel milder verloopt. De cijfers van ziekenhuisopnames versus besmettingen wereldwijd tonen dat ook aan.
Sinds de experts allemaal maar wat roepen, maar ik ze niet ruim op tijd gehoord heb om de boostercampagne al lang en breed in de steigers te zetten toen dat nog kon; is hun geloofwaardigheid voor mij tot een dieptepunt gezakt.

Elke boerenjandoedel weet al decennialang van de griepprik dat je moet boosteren. Hoe zo hadden de alweters dat niet kunnen voorzien met Corona(prikken)?!

Weet je wat er aan het gebeuren is nu? Ze dwingen de mensen nu meer en meer hun prive hokken in.
Maar ik zie overal rondom me heen dat mensen zich thuis totaal niet meer aan de regels houden. Ik schrik zelfs van een aantal mensen die tot voor kort heel strik waren maar inmiddels ook burgerlijk ongehoorzaam zijn.

De meeste besmettingen vinden thuis plaats.
Al die tijd al.
Dus wat doen we? Alles weer dicht als we het OMT moeten volgen, en dus de mensen allemaal thuis ophokken.
En dan denken dat die mensen zich nog aan bezoekregelingen en maximale aantallen houden?
Ga toch te bed stelletje laboratoriumgeleerden!
Paard achter de wagen en zelf hopeloos gefaald.
Dat staat er op hun rapport en niks anders!

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

romario4wethoudervanjuine schreef op 18 december 2021 om 08:39:

Ik geloof ze gewoon niet meer.



Dan houdt het op 😉.

 

+1/-0

Inderdaad.
Het probleem is, ik weet heel zeker dat ik inmiddels in een hele grote middengroep zit die er klaar mee is.

 

+1/-0

Maar als de boostercampagne lang en breed in de steigers had gestaan had je wel geboosterd?

 

+1/-0

Wanneer dat zou hebben betekend dat het leven zijn normale loop had gegaan wel ja.
Maar nu ik ondanks de beloftes, me netjes heb laten vaccineren, daar andere mensen (met name oost Europese werknemers) heb toe gemotiveerd...en vervolgens toch weer met harde maatregelen om de oren geslagen wordt niet meer nee.

Een aantal dingen zijn daarbij voor mij van belang
1) Het faalbeleid mbt het feit dat men weet dat de grote problemen bij de zorg bij ongevaccineerden vandaan komt, maar men die groep niet met specifieke maatregelen aanpakt; maar juist om die groep te beschermen nu dus weer de 90% gaat aanpakken.
2) Het feit dat de experts giga falen in hun aanpak en niet allang en breed boostercampagnes geadviseerd en afgedwongen hadden.
3) Onbetrouwbare informatie over de omicronvariant die haaks staat op wat de cijfers laten zien.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

tijn0 schreef op 18 december 2021 om 08:21:

Lees dit draadje maar eens door:
https://mobile.twitter.com/DrEricDing/status/1471864612878536707link

Verder heeft die man veel info die jou aan het denken zouden kunnen zetten. Milder en besmettelijker is niet een goed teken, is de bottom line, áls het al milder is.



Imperial College is totaal ongeloofwaardig. Hun foute model was de basis voor die lockdown vorig jaar. Die club deugt niet.
Alles wijst erop dat deze variant weinig voorstelt en zo ongeveer in de categorie van een verkoudheid zit. https://news.sky.com/story/covid-19-most-cases-now-like-severe-cold-and-omicron-appears-to-produce-fairly-mild-illness-expert-says-12497094link

 

+1/-0

Maar dat de meeste gevallen als een erge verkoudheid zijn, was voor omikron toch niet anders?

 

+2/-0

Vanavond dus een persconferentie. Het OMT heeft blijkbaar dus weer gewonnen.
Ze kunnen de winkels sluiten, maar niemand bepaalt wat bij mij thuis gebeurt en met hoeveel mensen.
En daar ik niet de straat op ga om te demonstreren is de enige andere manier waarop ik ze de middelvinger kan geven is, mijn boosterprik aan Afrika doneren, ga ik dat inderdaad doen.
Idem vwb mijn adviezen aan een aantal mensen en hun gezinnen die (geloof het of niet) aan mijn mening waarde hechten.

Ze kunnen echt de boom in!

 

+1/-1

Leuk voor je

 

+3/-0

Vind er niks aan anders

 

+1/-0

Nu iedereen boosteren en zodra het voorjaar is claimen dat de boosters zo’n succes zijn, het is zo voorspelbaar…

Vanwege omicron zal het ook nog wel lukken om 2g en de vaccinplicht er doorheen te jagen. Kansloos dit…

 

+1/-1

Volgens mij toont deze harde lockdown juist aan dat vaccineren niet helpt.

 

+2/-3

Het toont vooral aan dat ze redelijk snel uitgewerkt zijn.

 

+3/-1

Kun je nu dus beter heeul lang wachten met boosteren.
We worden nu toch weer door vadertje OMT beschermd met harde lockdowns.

 

+2/-1

Mijn reactie is verwijderd omdat ik vroeg of een bepaald persoon ook in Sinterklaas geloofde. Dat heet op de man spelen tegenwoordig. Dat eruit geknipt blijft over:

Ik ken op dit moment welgeteld 1 persoon die zich heeft laten boosteren en die dit ook erg graag wilde: Een gezonde zeer fitte kerel van (rond de) 70.

Voor de rest is er letterlijk niemand in mijn kennissenkring en werkomgeving die de booster wil of overweegt. Daarvan is 90% (misschien wel meer nog) dubbel gevaccineerd. Mensen zijn klaar met de leugens en beloftes.

Blijkbaar stond de telefoon roodgloeiend bij de GGD voor mensen die hun groene vinkje willen houden (om op vakantie te kunnen) en een boostershot willen.

Persoonlijk denk ik denk dat kwetsbaren/ouderen wel goed aan doen om een booster te nemen. Ben je onder de 60 en geen onderliggend lijden of moddervet, dan zou ik die booster links laten liggen. (Jaja, ik weet dat er ook 20ers op de IC liggen waarvan helaas dan net het gen de verkeerde kant op staat. Dan heb je dus gewoon pech. Wil je die pech niet, neem dan een vaccin, iedereen blij)

 

+1/-2

open/sluit de onderstaande quote:

romario4wethoudervanjuine schreef op 18 december 2021 om 12:40:

Volgens mij toont deze harde lockdown juist aan dat vaccineren niet helpt.



Correct, daarom moet je ook boosteren. Overheidslogica ;)

 

+1/-2

open/sluit de onderstaande quote:

Klompje schreef op 18 december 2021 om 13:02:

Het toont vooral aan dat ze redelijk snel uitgewerkt zijn.



2 astrazeneca shots = 0% bescherming tegen omikron zeggen "de experts waar de overheid naar luistert" nu. Dat noemt men in de volksmond "werkt niet".

Of je definitie van 'redelijk snel' is 1 dag, dan was het gewoon en verschil van interpretatie wat snel is.

 

+1/-3

Deze normale topic is gesloten en bestaat uit 171 pagina's: 1 2 3 4 ... 130 131 132 133 134 135 136 137 138 ... 167 168 169 170 171

PSV Forum » Maatschappelijke discussies » Corona