Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Maatschappelijke discussies » Corona

Deze normale topic is gesloten en bestaat uit 171 pagina's: 1 2 3 4 ... 133 134 135 136 137 138 139 140 141 ... 167 168 169 170 171

Kan zo zijn dat we na de winterstop hetzelfde gedoe krijgen als nu in Engeland, met al die besmettingen van spelers. Dat kan nog wel een factor gaan worden in de titelrace.

 

+1/-0

Geen zorgen, al onze spelers krijgen nog voor het einde van de winterstop een boosterprik. Dan zijn ze weer op en top beschermd tegen het virus. En kunnen ze vlammen in de tweede seizoenshelft!

 

+1/-0

Tijn

open/sluit de onderstaande quote:


“Excess deaths in Gauteng province [the epicentre of the outbreak] remain at almost negligible levels. There is still no strong excess natural mortality signal from Gauteng. “There has been extensive speculation as to whether there has been a decoupling between infections, hospitalisations and deaths and while we might still benefit from a few more weeks of data, the evidence is certainly pointing that direction,” he said.



https://www.telegraph.co.uk/global-health/science-and-disease/excess-deaths-remain-flat-south-africa-sparking-hope-omicron/

kortom, nee, zelfs als het aantal besmettingen significant stijgt, blijkt in het epicentrum van de Omicron- wave niet dat het aantal ziekenhuisopnames of sterftecijfer ook sterk stijgt. Integendeel.

En dan hebben we het dus niet alleen over - in verhouding tot het aantal besmettingen. Maar dan hebben we het ook over absolute cijfers.

Ik kom terug op waar ik was in de discussie. Er is tot dusver op basis van de praktijk ( Guateng) op basis van medisch-wetenschappelijk onderzoek
( het onderzoek in HKU med wat ik al aanhaalde)
https://www.med.hku.hk/en/news/press/20211215-omicron-sars-cov-2-infection

Geen enkele maar dan ook geen enkele onderbouwing van de aannames van Jaap en zijn OMT.

Als je tot een maatschappelijke ontwrichting van de omvang die gisteren is gekozen, overgaat....en je daarbij je grondslagen zo slecht onderbouwt en baseert, dan gaat je geloofwaardigheid eraan.

Het trieste is, nadat in Nederland deze drastische stap is genomen, kun je wachten dat Duitsland en Belgie zich ook geforceerd voelen te reageren.

Marion Koopmans zei het al: wij praten internationaal met elkaar!

Maar het is ondertussen wel "wij van WC eend bellen met wir von WC Ente"

Het wordt tijd de personen in het OMT eens fris te vervangen. Het risico op tunnelvisie en confirmation bias is inmiddels levensgroot.

 

+2/-0

@Romario

Jouw redenatie is als volgt?

In land x valt het mee, dus voor andere landen valt het dan ook mee?

M.a.w. volgens jou kunnen er geen verschillen zijn tussen land x en andere landen?

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

romario4wethoudervanjuine schreef op 19 december 2021 om 19:54:

Tijn
open/sluit de onderstaande quote:


“Excess deaths in Gauteng province [the epicentre of the outbreak] remain at almost negligible levels. There is still no strong excess natural mortality signal from Gauteng. “There has been extensive speculation as to whether there has been a decoupling between infections, hospitalisations and deaths and while we might still benefit from a few more weeks of data, the evidence is certainly pointing that direction,” he said.



https://www.telegraph.co.uk/global-health/science-and-disease/excess-deaths-remain-flat-south-africa-sparking-hope-omicron/

kortom, nee, zelfs als het aantal besmettingen significant stijgt, blijkt in het epicentrum van de Omicron- wave niet dat het aantal ziekenhuisopnames of sterftecijfer ook sterk stijgt. Integendeel.

En dan hebben we het dus niet alleen over - in verhouding tot het aantal besmettingen. Maar dan hebben we het ook over absolute cijfers.

Ik kom terug op waar ik was in de discussie. Er is tot dusver op basis van de praktijk ( Guateng) op basis van medisch-wetenschappelijk onderzoek
( het onderzoek in HKU med wat ik al aanhaalde)
https://www.med.hku.hk/en/news/press/20211215-omicron-sars-cov-2-infection

Geen enkele maar dan ook geen enkele onderbouwing van de aannames van Jaap en zijn OMT.

Als je tot een maatschappelijke ontwrichting van de omvang die gisteren is gekozen, overgaat....en je daarbij je grondslagen zo slecht onderbouwt en baseert, dan gaat je geloofwaardigheid eraan.

Het trieste is, nadat in Nederland deze drastische stap is genomen, kun je wachten dat Duitsland en Belgie zich ook geforceerd voelen te reageren.

Marion Koopmans zei het al: wij praten internationaal met elkaar!

Maar het is ondertussen wel "wij van WC eend bellen met wir von WC Ente"

Het wordt tijd de personen in het OMT eens fris te vervangen. Het risico op tunnelvisie en confirmation bias is inmiddels levensgroot.



Ok, thanks.

Dat Duitsland ons zal gaan volgen, puur omdat ze zich door ons gedwongen voelen lijkt me overigens niet realistisch ;-).

 

+1/-0

Watervlug:

Mijn redenatie is dat medisch wetenschappelijk onderzoek aantoont dat Omicron, om redenen, een ontwikkeling heeft door gemaakt naar een veel milder en minder schadelijke variant.

Mijn redenatie is dat de Omicron variant, in een populatie met een 27% vaccinatiegraad inderdaad vele malen besmettelijker is, maar noch tot meer ziekenhuisopnames, noch tot meer IC opnames, noch tot meer sterftes leidt.

Mijn redenatie is dat in Nederland alle cijfers momenteel een neergaande trend vertonen.

Dan is mijn vraag aan jou....waarom zou ik moeten aannemen, en waarop zou ik moeten baseren dat het per land anders ontwikkelt?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

romario4wethoudervanjuine schreef op 19 december 2021 om 20:10:

Watervlug:

Mijn redenatie is dat medisch wetenschappelijk onderzoek aantoont dat Omicron, om redenen, een ontwikkeling heeft door gemaakt naar een veel milder en minder schadelijke variant.


Voor mij is nog niet wetenschappelijk vastgesteld dat Omikron milder is. Uit Denemarken komen minder gunstige geluiden. Hoewel daar de aantallen op dit moment te klein om er definitieve conclusies aan te verbinden.

Als ik even meega in jouw gedachten dat Omikron veel besmettelijker maar milder is dan nog valt op basis van wat we nu weten nog niet vast te stellen of Omikron wereldwijd minder dodelijke slachtoffers gaat veroorzaken.

Een quote uit de link van jou (med.hku).
open/sluit de onderstaande quote:

‘It is important to note that the severity of disease in humans is not determined only by virus replication but also by the host immune response to the infection, which may lead to dysregulation of the innate immune system, i.e. “cytokine storm”,’ said Dr Chan. ‘It is also noted that, by infecting many more people, a very infectious virus may cause more severe disease and death even though the virus itself may be less pathogenic. Therefore, taken together with our recent studies showing that the Omicron variant can partially escape immunity from vaccines and past infection, the overall threat from Omicron variant is likely to be very significant.’





open/sluit de onderstaande quote:

Mijn redenatie is dat de Omicron variant, in een populatie met een 27% vaccinatiegraad inderdaad vele malen besmettelijker is, maar noch tot meer ziekenhuisopnames, noch tot meer IC opnames, noch tot meer sterftes leidt.


Scientific American https://www.scientificamerican.com/article/how-severe-are-omicron-infections/
open/sluit de onderstaande quote:

Hospitalization rate

Early results suggest a glimmer of hope. Reports from South Africa have consistently noted a lower rate of hospitalization as a result of Omicron infections compared with infections caused by the Delta variant, which is currently responsible for most SARS-CoV-2 infections globally. On 14 December, the South African private health insurer Discovery Health in Johannesburg announced that hospitalization risk has been 29% lower among people infected with Omicron, compared with people infected with a previous variant.

This has fuelled suggestions that Omicron causes milder disease than previous variants. But researchers say it is too early to be sure, and key methodological details of that study have not yet been published. Such details are crucial when interpreting data on disease severity, which can be confounded by factors such as hospital capacity, the age and overall health of those initially infected, and the extent of previous exposure to coronavirus.



open/sluit de onderstaande quote:


Mijn redenatie is dat in Nederland alle cijfers momenteel een neergaande trend vertonen.


De dalende cijfers hebben betrekking op Delta. Omikron is nog niet dominant in Nederland. Hadden we in Nederland alleen te dealen met Delta dan zouden we nu niet in een harde lock down zitten.

open/sluit de onderstaande quote:

Dan is mijn vraag aan jou....waarom zou ik moeten aannemen, en waarop zou ik moeten baseren dat het per land anders ontwikkelt?


Een reden dat het in West-Europa anders gaat uitpakken dan in Zuid-Afrika is het verschil in vaccinatiegraad. In Zuid-Afrika is de vaccinatiegraad veel lager dan in West-Europa. Eerdere varianten hebben daar veel meer kunnen circuleren. Het kan zijn dat in Zuid-Afrika daardoor de T-cellen meer zijn geactiveerd waardoor Afrikanen inmiddels beter beschermd zijn tegen ernstige ziekte.


Mijn stelling is dat het op dit moment te vroeg is voor definitieve conclusies :)


Stel de regering had zaterdag geen extra maatregelen genomen en achteraf bleek dat Omikron de ziekenhuizen zou hebben overbelast, er (heel) veel onnodige doden zouden zijn gevallen. Als regering moet je je in alle situaties verantwoorden. Wat had jij dan gezegd?

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 19 december 2021, 20:53:28.

 

+3/-0

Watervlug...Denemarken?
We gaan cherry picking doen in referentielanden?
Als iemand macro gevolgtrekkingen gaat doen op marginale cijfers in het ene land, maar de grote praktijk"proef" uit het andere land aan de kant schuift, dan komen we inderdaad op academische modelletjes zoals Jaap ons voorschotelt.

Waarbij de aannames en vermoedens gebaseerd worden op confirmation bias

Dan over dat onderzoek in Hongkong en jouw antwoord hierop

open/sluit de onderstaande quote:

This has fuelled suggestions that Omicron causes milder disease than previous variants. But researchers say it is too early to be sure, and key methodological details of that study have not yet been published.



In dat artikel van HKU staat duidelijk
open/sluit de onderstaande quote:

This research is currently under peer review for publication.


Lijkt me de gedegen wetenschappelijke weg.
Maar het onderzoek is gedaan en niet door een of andere Mickey Mouse organisatie.
Staat tegenover aan de andere kant?

Waarom zouden we zowel de bevindingen in de praktijk in Zuid Afrika als de wetenschappelijke bevindingen bij gerenommeerde instituten terzijde moeten schuiven maar wel op angstscenarios van het OMT af moeten gaan wat op niks anders gebaseerd lijkt dan aannames en vermoedens?!
open/sluit de onderstaande quote:

De dalende cijfers hebben betrekking op Delta. Omikron is nog niet dominant in Nederland. Hadden we in Nederland alleen te dealen met Delta dan zouden we nu niet in een harde lock down zitten.


says who?

https://economictimes.indiatimes.com/news/international/world-news/omicron-is-responsible-for-60-of-covid-cases-in-london-minister/articleshow/88305320.cms
Zoek jij intussen maar de verschillen mbt restricties en lockdowns in beide landen over de voorbije periode.

open/sluit de onderstaande quote:

Een reden dat het in West-Europa anders gaat uitpakken dan in Zuid-Afrika is het verschil in vaccinatiegraad. In Zuid-Afrika is de vaccinatiegraad veel lager dan in West-Europa. Eerdere varianten hebben daar veel meer kunnen circuleren. Het kan zijn dat in Zuid-Afrika daardoor de T-cellen meer zijn geactiveerd waardoor Afrikanen inmiddels beter beschermd zijn tegen ernstige ziekte.


los van het feit dat ook dit een aanname is die nergens op onderbouwd is, is dit, als het waar is, het gelijk voor de mensen die stellen dat je de hele grote groep die feitelijk al die tijd al weinig van Covid te vrezen had, dus NIET moet vaccineren.

Je komt met je redenaties langzaam maar zeker steeds meer in een Jaap van Disseliaanse gordiaanse knoop.
open/sluit de onderstaande quote:

Stel de regering had zaterdag geen extra maatregelen genomen en achteraf bleek dat Omikron de ziekenhuis zou hebben overbelast, er (heel) veel onnodige doden zouden zijn gevallen. Als regering moet je je in alle situaties verantwoorden. Wat had jij dan gezegd?



Stel dat en wat als.

Het was heel simpel. We hebben elke winter enkele duizenden griepdoden. Dat accepteren we al decennia lang.
We vaccineren elke winter de risicogroepen met het griepvaccin en laten de rest van de samenleving ongemoeid en zijn gang gaan.

We hadden dus nu de kwetsbare groep al lang en breed moeten boosteren, maar swoit.
In dit geval als ik Huug hoor zijn we in razend tempo bezig die inhaalslag te maken en als ik Jaap hoor, werken die boosters.
ergo, er is geen enkele onderbouwing voor een maatschappelijk ontwrichtend middel als nu is gekozen. Niet nu en niet op de grondslagen die nu gebruikt zijn.

Mijn vraag aan jou: wat zeg jij als straks blijkt welk een schade; aan het welzijn, de geestelijke gezondheid en de ontwikkeling van jongeren, aan de economie, aan het algehele (psychisch) welzijn van mensen etc blijkt te zijn aangericht door buitenproportionele en eenzijdige maatregelen die diep, zeer diep ingrijpen in het maatschappelijk en persoonlijk welzijn?

 

+1/-0

Denemarken is geen cherry picking. Integendeel.

 

+2/-0

Want?

 

+1/-0

Interessante ontwikkeling

open/sluit de onderstaande quote:

Duitsland bekijkt strengere maatregelen, maar geen lockdown


https://www.parool.nl/nederland/live-duitsland-bekijkt-strengere-maatregelen-maar-geen-lockdown~b8beafb3/
De bal die gister gekaatst is, komt terug en ontploft in het gezicht van het OMT.

Als Jaap modelletjes kan voorspiegelen zal ik er ook eens een doen. De bereidwilligheid voor een boosterprik is gisteren bij veel mensen significant afgenomen.
De betrouwbaarheid van- en het vertrouwen in het OMT is gisteren significant afgenomen.
De bereidheid van de bevolking om gehoor te geven in de prive situatie gevolg te geven aan de "adviezen" is gisteren significant afgenomen.

Gisteren heeft het OMT en hebben de beleidsmakers paniekvoetbal gespeeld. De lockdown hebben ze afgedwongen, maar de wedstrijd hebben ze verloren.

Sufferds.

Oh, goed nieuws intussen
open/sluit de onderstaande quote:

https://www.hartvannederland.nl/coronavirus/aantal-positieve-coronatests-blijft-dalen-steeds-minder-patienten

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

romario4wethoudervanjuine schreef op 19 december 2021 om 21:04:

Watervlug...Denemarken?
We gaan cherry picking doen in referentielanden?
Als iemand macro gevolgtrekkingen gaat doen op marginale cijfers in het ene land, maar de grote praktijk"proef" uit het andere land aan de kant schuift, dan komen we inderdaad op academische modelletjes zoals Jaap ons voorschotelt.

Waarbij de aannames en vermoedens gebaseerd worden op confirmation bias


Niet alleen in Denemarken hoor. Ook in Engeland zijn ze er nog niet uit.
https://www.cnbc.com/2021/12/17/no-evidence-that-covid-omicron-variant-less-severe-than-delta-uk-study.html
Er wordt verwezen naar de study van Imperial College. Het instituut waar Nikiforov niet zo hoog van opgaf. Ik vond de man IC in het radioprogramma van de BBC genuanceerd en geen reden om IC af te doen als ondeugdelijke bron.

Voor zover ik weet zijn er in Engeland nog geen andere onderzoeken m.b.t. Omikron.

Het onderzoek in Hong Kong wees weer in de richting van een mildere variant. In Australië refereert de minister van gezondheid naar het onderzoek in Engeland.

Welke (wereldwijde) onderzoeken bedoel behalve deze 4 landen bedoel jij?


open/sluit de onderstaande quote:


Dan over dat onderzoek in Hongkong en jouw antwoord hierop
This has fuelled suggestions that Omicron causes milder disease than previous variants. But researchers say it is too early to be sure, and key methodological details of that study have not yet been published.

In dat artikel van HKU staat duidelijk
open/sluit de onderstaande quote:

This research is currently under peer review for publication.


Lijkt me de gedegen wetenschappelijke weg.
Maar het onderzoek is gedaan en niet door een of andere Mickey Mouse organisatie.
Staat tegenover aan de andere kant?


Ik trek het hku.med onderzoek niet in twijfel :)
Ik gebruik het juist om eruit te citeren. Jij ziet in dat artikel de bevestiging dat Omikron niet veel schade kan aanrichten terwijl de onderzoeker juist stellen:
open/sluit de onderstaande quote:

‘It is also noted that, by infecting many more people, a very infectious virus may cause more severe disease and death even though the virus itself may be less pathogenic.




open/sluit de onderstaande quote:

says who?


In Amsterdam zijn op dit moment de meeste besmettingen met Omikron. De verwachting is dat volgende week Omikron in Amsterdam dominant is. Op dit moment is Delta nog dominant...maar dat gaat heel snel veranderen.

open/sluit de onderstaande quote:

https://economictimes.indiatimes.com/news/international/world-news/omicron-is-responsible-for-60-of-covid-cases-in-london-minister/articleshow/88305320.cms
Zoek jij intussen maar de verschillen mbt restricties en lockdowns in beide landen over de voorbije periode.


Op het coronabeleid van Johnson komt meer en meer kritiek. Ik ben heel blij dat hij het in Nederland niet voor het zeggen heeft.


open/sluit de onderstaande quote:

los van het feit dat ook dit een aanname is die nergens op onderbouwd is, is dit, als het waar is, het gelijk voor de mensen die stellen dat je de hele grote groep die feitelijk al die tijd al weinig van Covid te vrezen had, dus NIET moet vaccineren.

Je komt met je redenaties langzaam maar zeker steeds meer in een Jaap van Disseliaanse gordiaanse knoop.


Geen idee of dat het bewijs. In Zuid-Afrika is de bevolking (veel) jonger dan in Nederland. Wederom trek je een snelle conclusie.


open/sluit de onderstaande quote:

Stel dat en wat als.

Het was heel simpel. We hebben elke winter enkele duizenden griepdoden. Dat accepteren we al decennia lang.
We vaccineren elke winter de risicogroepen met het griepvaccin en laten de rest van de samenleving ongemoeid en zijn gang gaan.

We hadden dus nu de kwetsbare groep al lang en breed moeten boosteren, maar swoit.
In dit geval als ik Huug hoor zijn we in razend tempo bezig die inhaalslag te maken en als ik Jaap hoor, werken die boosters.
ergo, er is geen enkele onderbouwing voor een maatschappelijk ontwrichtend middel als nu is gekozen. Niet nu en niet op de grondslagen die nu gebruikt zijn.


Ik dacht dat jij tegen boosteren was?


open/sluit de onderstaande quote:

Mijn vraag aan jou: wat zeg jij als straks blijkt welk een schade; aan het welzijn, de geestelijke gezondheid en de ontwikkeling van jongeren, aan de economie, aan het algehele (psychisch) welzijn van mensen etc blijkt te zijn aangericht door buitenproportionele en eenzijdige maatregelen die diep, zeer diep ingrijpen in het maatschappelijk en persoonlijk welzijn?


Dat een lockdown heel ingrijpend is staat buiten kijf. Ook ik leef mee met de ondernemers en jongeren :)

Door een crisis als deze moet je uiteindelijk keuzes maken. Het redelijke midden wil altijd de kool en de geit sparen. Zie bijvoorbeeld de stikstofcrisis. In dit geval gaat dat niet. De gevolgen voor ondernemers en jongeren zijn naar maar als de zorg het niet aan kan gaan er heel veel mensen dood. Niet alleen aan corona maar van de al meerdere keren uitgestelde operaties komt dan niks meer van terecht. Dat weegt voor mij zwaarder.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Ik dacht dat jij tegen boosteren was?


Was ik niet!

Ik was er tegen dat in Nederland veel te laat actie kwam met boosteren. Met name voor de groep kwetsbaren die al als eerste (en dus het langst geleden) gevaccineerd zijn, en dan ook nog eens goeddeels met AstraZaneca.

Maar mij is gisteren de broek afgezakt toen van Dissel eerst smalend zei op de vraag waarom het OMY niet eerder aangezet heeft tot een boostercampagne...dat dit buiten zijn competenties lag!

Dit was gewoon keihard faalbeleid! Maar dezelfde man en hetzelfde orgaan roepen nu wel in een keer prikken prikken prikken!

Mij zakte gisteren ook de broek af toen de man in een bewering stelde dat Omicron de vaccins omzeilt....maar als je boostert dan wordt het virus blijkbaar wel door diezelfde vaccins herkend?

Alle damagecontrole en het gespin van vandaag ten spijt, maar dat is gewoon BULLSHIT!
Of de vaccins werken...en dan is dus nu de harde lockdown niet gerechtvaardigd.
OF de vaccins werken niet..maar dan werkt de booster ook niet en heeft boosteren dus geen zin!

Het is het een of het ander.

En last but not least, ik heb mij laten vaccineren. Niet uit angst voor het virus maar met de insteek dat wanneer wij dat massaal zouden doen, wij ons leven terug zouden krijgen.
We zitten inmiddels op 88% vaccinatiegraad......maar weer zitten we in lockdown!
Weer worden we bang gemaakt (in mijn geval lukte dat niet, en nu al zeker niet meer!)
En daar komt de crux.
Bang maken werkte denk ik bij veel mensen niet meer. Maar het incentive van een collectieve solidariteitscampagne, met als perspectief het hervatten van het normale leven...is gisteren aan diggelen geslagen.

En dus zie ik geen enkele reden waarom ik zou boosteren.
Ik weet dat covid bestaat, ik weet dat het huis heeft gehouden. Ik zie echter ook de ontwikkeling richting milder en ik weet ook dat 98& van de mensen anyway niks te vrezen had van covid.
En ik reken mezelf tot die 98% dus booster niet vanuit de overweging dat ik bang ben van het virus.
Maar ik rekende mezelf wel tot de groep die uit solidariteit prikte met het perspectief dat dingen zouden normaliseren.

Welnu, ik geloof niet meer in de instanties die mij perspectief voor schotelen wanneer ik me maar laat boosteren.
Dus ergens rond april- mei zal ik nog eens zien hoe de dingen er van voorstaan.
Maar als de uitnodiging binnenkort binnen komt gaat ze in de la.

 

+1/-0

Het is natuurlijk erg bijzonder dat Van Dissel gewoon beweert dat het vaccin niet goed werkt, maar boosteren wel. Hoe kun je zoiets binnen anderhalve minuut zeggen?

Maargoed wij gaan nu in lockdown omdat we niets weten van deze mutatie, terwijl Dr Malone die notabene betrokken was bij de uitvinding van het mRNA vaccin, Omikron een christmass gift noemt en gaat zorgen voor wereldwijde groepsimmuniteit. Er zijn slechts 10 doden wereldwijd bekend door Omikron.

Maar Van Dissel en de Jonge spelen weer paniekvoetbal.

https://www.youtube.com/watch?app=desktop&v=kZrxSNIaZl8link

 

+1/-2

Romario, volgens mij verwees OMT / Dissel naar de situatie in Denemarken, maar vooral naar die van het VK. Daar waren (als ik mij niet vergis) zeer recent 90k besmettingen.

Volgens mij is de redenering van het OMT dat zij ervan uitgaan dat de vaccins niet (goed) werken tegen Omicron en dat als deze getallen ook in NL gaan voorkomen (of in elk geval een proportionele stijging zoals in het UK laat zien) het dan nog drukker gaat worden in de IC en ziekenhuizen. Vandaar de keuze voor de lockdown.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Remigio schreef op 20 december 2021 om 00:33:

Romario, volgens mij verwees OMT / Dissel naar de situatie in Denemarken, maar vooral naar die van het VK. Daar waren (als ik mij niet vergis) zeer recent 90k besmettingen.

Volgens mij is de redenering van het OMT dat zij ervan uitgaan dat de vaccins niet (goed) werken tegen Omicron en dat als deze getallen ook in NL gaan voorkomen (of in elk geval een proportionele stijging zoals in het UK laat zien) het dan nog drukker gaat worden in de IC en ziekenhuizen. Vandaar de keuze voor de lockdown.




Ja maar als de vaccins niet goed zouden werken waarom zou je dan in lockdown gaan? Want als je uit de lockdown gaat krijg je weer het zelfde? Dus hoe lang moet je dan in lockdown gaan? tot er een vaccin is wat wel werkt? beleid moet je niet voeren op basis van aannames maar op basis van feiten of de situatie. En tot nu toe valt alles reuze mee en zijn deze maatregelen buitenproportioneel te noemen. Dit schaad meer als dat het oplost.

ZO zou je ooi autorijden aan banden kunnen leggen. Want ik neem aan dat als je autorijden na 17:00 uur verbied dat het aantal verkeersslachtoffers aanzienlijk daalt.

 

+1/-2

En laat ons een ding niet vergeten, we hadden recent al maatregelen opgelegd gekregen.
Die werden dan 14 december nog eens verstevigd en tegelijkertijd werd de boostercampagne geïntensiveerd.
Om dan een paar dagen later, terwijl notabene de uitwerkingen van de maatregelen van een paar dagen daarvoor (de scholen dicht, waarvan iedereen weet dat dit grote impact zou hebben op de besmettingscijfers) out of the blue met dit buitenproportioneel paardenmiddel te komen....met een dusdanige gammele onderbouwing :kots

Catastrofale blunder van OMT en de beleidsmakers zijn meegegaan dus even schuldig

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:



Vergelijkbaar klimaat, bevolkingsopbouw en vaccinatiegraad als Nederland.
En de beste tracking van varianten ter wereld.

Dit bericht is gewijzigd op 20 december 2021, 07:51:50.

 

+3/-0

Zeker...allemaal waar.
Alleen..
https://graphics.reuters.com/world-coronavirus-tracker-and-maps/countries-and-territories/denmark/
In de Deense cijfers zit geen enkele indicator die ons aan zou moeten zetten tot paniek.
Ja besmettingen lopen op (uiteraard, we zitten in het seizoen) maar voor de rest mag jij mij zeggen wat in die cijfers zit wat tot grote paniek hier moet leiden?
Sterftes zwakt zelfs al weer af

 

+1/-0

Ze volgen ook de ernst op en verwachten dat die cijfers wer gaan stijgen.
Mocht het nu echt meevallen dan gaat er de 14de flink versoepeld kunnen worden.

 

+2/-0

Deze normale topic is gesloten en bestaat uit 171 pagina's: 1 2 3 4 ... 133 134 135 136 137 138 139 140 141 ... 167 168 169 170 171

PSV Forum » Maatschappelijke discussies » Corona