Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Maatschappelijke discussies » Corona

Deze normale topic is gesloten en bestaat uit 171 pagina's: 1 2 3 4 ... 137 138 139 140 141 142 143 144 145 ... 167 168 169 170 171

open/sluit de onderstaande quote:

romario4wethoudervanjuine schreef op 27 december 2021 om 20:23:

https://www.msn.com/nl-nl/nieuws/Binnenland/laagste-aantal-coronapati%C3%ABnten-op-ic-s-sinds-eind-november-ook-besmettingen-iets-gedaald/ar-AASb5Pl?ocid=msedgntp
open/sluit de onderstaande quote:

Laagste aantal coronapatiënten op ic’s sinds eind november, ook besmettingen iets gedaald


en hier zit de harde lockdown nog niet ingeprijsd! de cijfers waren dus al de goede kant uit aan het draaien.

Intussen merk ik hier dat een aantal mensen het oneens zijn dat groep 8ers weer naar school gaan.
De angst regeert.
Ik weet inmiddels niet meer op welke groep het stempel wappie past, maar ik persoonlijk vind aan beide zijkanten van het spectrum het inmiddels wel een passende titel.
Maar uiteraard hoor ik door die uitspraak niet bij de correcten, hoog van moraal. Maar het zal me een biet zijn.

Wat ik verwoord is het gevoel wat mainstream heerst. Zie de grote groepen grenstoeristen vandaag weer.
De geest raakt steeds meer uit de fles, en met Bruls die heel provocerend roept dat de maatregelen draagvlak hebben omdat er geen revolutie is gekomen, zijn we op een punt beland dat de correcten en hun vaandeldragers inmiddels de ware provocateurs aan het worden zijn.

Vreselijk!

Zo, nu allemaal gauw weer anoniem minnen :D :D :D


Minnetje van mij. Omdat je jankt over minnetjes en geneuzel over correcten. Maak gewoon je punt zonder te zeuren.

Je punt is overigens al een paar pagina's vrijwel hetzelfde dus ik kan me wel voorstellen dat mensen geen zin meer hebben in zo'n discussie en gewoon een minnetje drukken. Grow up, get over it

 

+4/-2

Inhoudelijk komt er al tijden vrijwel geen reactie, op een paar gewaardeerde posters na.
Deze topic kan dan inderdaad bij de berg andere topics die hier allemaal snel doodbloeden.
Ik ga er in ieder geval ook geen moeite meer voor doen.

 

+3/-2

Ik had even niet gereageerd totdat er meer duidelijkheid zo komen over wat Omikron met de ziekenhuisaantallen zou doen in omliggende landen en Nederland. Voor mij is daar nog steeds niet helemaal duidelijkheid over.

Door de hoge ziekenhuisbezetting met Delta-patiënten was ik voor een lockdown. Met een nieuwe variant op komst was er geen enkele ruimte voor tegenvallers. Een lockdown en boosteren moest zorgen voor tijdwinst en het spreiden van nieuwe covid-patiënten over een langere perioden.
Als er zonder lockdown een snelle piek van Omikron voor een nieuwe golf zou hebben gezorgd dan was er niet voor iedereen in het ziekenhuis plek geweest. Dan zou middels triage moeten worden bepaald wie wel en niet geholpen zouden worden. Mij leek dit onwenselijk. Vandaar dat ik voor een (harde) lockdown was. Daardoor leek het misschien alsof ik helemaal achter het huidige beleid sta. Wat dus niet het geval is.

In september was ik niet voor het volledig loslaten van alle maatregelen. Liever had ik gezien dat de ziekenhuisbezetting verder omlaag was gegaan.
Met een vaccinatiegraad ruim boven de 80%, farmaceuten die op zeer korte termijn voor vaccins hebben gezorgd vind ik eigenlijk dat op dat punt zowel de bevolking, de regering als de farmaceuten het goed hebben gedaan. We hoopten allemaal dat een vaccinatiegraad van 60% genoeg zou zijn voor groepsimmuniteit. En dat de vaccins langer zouden werken. Nu weten dat dit niet het geval lijkt het mij belangrijk dat er een maatschappelijke discussie komt hoe we hier als samenleving mee omgaan.
Niemand wil een lockdown. Voor mij is de vraag kan je door aan bepaalde maatregelen vast te houden een toekomstige lockdown voorkomen ook als er een gedeelte is die zich niet laat vaccineren en boosteren?

De ic-capaciteit verhogen lijkt mij noodzakelijk. Maar dat is meer iets voor op de langere termijn. Net als dat er hopelijk vaccins komen die langer werken. Hoewel het voor mij de vraag is of dat gaat lukken met een steeds muterend virus en niet voldoende beschikbare vaccins voor de armere landen.

Wat is er nodig om niet steeds van lockdown naar lockdown te gaan?

Edit:
Als iemand alleen op de min drukt zonder toelichting is de reden niet duidelijk. In die zin begrijp ik Romario's opwinding wel.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 28 december 2021, 11:24:07.

 

+4/-0

Wat er nodig is?
Dit
https://twitter.com/ScottGottliebMD/status/1475597821848039427
En het los durven laten van de collectieve angstmodus.

Dank voor jouw reactie watervlug! Mede dankzij jou en Tijn houdt de discussie waarde!

 

+4/-3

Wat mij betreft: mondkapjesplicht in publieke binnenruimtes en 1,5 meter regel in stand laten voor minstens heel 2022.
Verder zsm 2G invoeren. Het loslaten van alle maatregelen in september was de grootste blunder tot nu toe.

 

+1/-1

In Engeland is het toch al een week lang plusminus 1200 man dagelijks het ziekenhuis in. Daarvoor was het heel lang ongeveer 800 man. Ik denk niet dat het wereldschokkend is, maar je kunt je wel afvragen of we dat - zonder lockdown - heel gemakkelijk hadden kunnen opvangen. Ik snap dat ze de piek hebben willen uitsmeren, om het zo maar te zeggen.

Wel vind ik de cijfers, als gezegd, niet enorm spannend nog. Ja, in Denemarken en aan de andere kant van de Noordzee gaan er wat meer het ziekenhuis in, maar ik zie niet direct een infarct ontstaan.

Als dat zo blijft, dan denk ik niet dat je de lockdown nog kunt verlengen. In elk geval kunnen ze dan niet meer schermen met een gebrek aan data.

Wel denk ik dat boosteren erg belangrijk wordt. Al scheelt het 10 of 20%, het haalt toch die piek naar beneden.

 

+3/-0

Boosteren is al erg belangrijk (gemaakt) tijn!
In die zin vind ik dit wel heel erg opmerkelijk nieuws van onze zuiderburen
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/buitenland/artikel/5263838/belgische-gezondheidsraad-boosterprik-derde-prik-corona-vaccin

 

+1/-3

https://twitter.com/NassauWillem/status/1473657916196536320
Dit gebeurt er met een land waarin kritiekloos gezag en regels aanvaard worden.
In de "strijd" tegen corona is alles geoorloofd.
De balans is al langer zoek, en ja daar maak ik me druk om.
Zouden meer mensen moeten doen.

 

+2/-5

Het wordt toch echt met het uur lachwekkender :D :D :D
(ware het niet dat het zo triest is!)

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederland/artikel/5277280/de-daling-van-het-aantal-coronabesmettingen-zet-dus-door-maar-het

Laat ons dit nou eens even eerlijk analyseren
* Het aantal besmettingen daalt....toch verwacht het RIVM een stijging van het aantal ziekenhuisopnames!!

Want, welke reden geven ze daarvoor op?

open/sluit de onderstaande quote:

het RIVM maakt zich zorgen over de ziekenhuisopnames. Die zullen naar verwachting oplopen, omdat de omikronvariant nu dominant is in Nederland.


terwijl het argument was van het RIVM dat de omikronvariant weliswaar minder schadelijk was (dat viel intussen niet meer te ontkennen!) maar meer besmettelijker...en DUS om die reden er meer ziekenhuisopnames te verwachten waren ( de wet van de getallen!)..

Komen ze nu dus met de omgekeerde redenatie!

Wie legt dit eens uit hier cq wie verdedigt deze labbekakkerige manier van schuivende panelen in de argumentatie van het RIVM?

Maar we zijn er nog niet..
open/sluit de onderstaande quote:

Vooral twintigers lopen nu het coronavirus op. In de afgelopen week testten 15.514 twintigers positief. Dat is bijna een kwart meer dan een week eerder. Onder ouderen daalt het aantal positieve tests juist. Afgelopen week telden 996 tachtigers positief, bijna de helft van het cijfer een week eerder. Ook onder 90-plussers is het aantal nieuwe gevallen vrijwel gehalveerd.



Daar zakt je toch de broek van af!

Al die tijd was het argument dat de cijfers in het buitenland niet te zwaar meegewogen mochten worden in de beeldvorming WANT het betrof daar vooral jongeren die veel minder risico op ziekenhuisopnames hadden.

Intussen zijn de besmettingen hier niet alleen dalende, maar komen ze dus vooral voor binnen de groep jongeren.

Hoe kan in godsnaam het RIVM nou met droge ogen in dezelfde beweging stellen dat ze hogere ziekenhuisopnames verwachten?

Ik kom hier met feiten en onderbouwingen, wanneer mensen op basis van die feiten met een tegenargumentatie komen zijn ze van harte welkom
Ik daag iedereen uit! Wie durft??!!!!

 

+2/-5

open/sluit de onderstaande quote:



Ik kom hier met feiten en onderbouwingen, wanneer mensen op basis van die feiten met een tegenargumentatie komen zijn ze van harte welkom
Ik daag iedereen uit! Wie durft??!!!!



Feiten en onderbouwingen tellen al bijna 2 jaar niet meer Wethouder.
Het beleid is er al twee jaar op gericht om mensen te onderdrukken door ze bang te maken. En bange mensen zijn niet meer gevoelig voor ratio.

De verhouding tussen perceptie van een ernstig ziekteverloop versus realiteit is compleet scheefgetrokken. Maurice de Hond had hier al in oktober een aardig artikel over. https://www.maurice.nl/2021/10/03/zo-scheef-is-ons-beeld-gemaakt/link

Met de nieuwe Omicron data zal die perceptie nauwelijks veranderen en daarmee nog verder van de realiteit afwijken. Het huidige beleid is in die zin gewoon doorgaan op de ingeslagen weg. De enige boodschap van OMT, kabinet, media is: lockdown, vaccineren en meer controle (2G, 3G, uitbreiding CTB naar meer sectoren).

Zolang wij niet tot het besef komen dat het beleid geen middel meer is maar een doel op zich kun je feiten en onderbouwing aanleveren tot in het oneindige maar gaat dit niet veranderen. Covid is niet het probleem, het beleid is het probleem.

 

+4/-3

Ach ja, als hier een aantal mensen blijkbaar in "the war on covid" al goedkeuren wat die agenten in Nijmegen presteren, dan zijn we inderdaad op een triest punt aanbeland.
Argumenten tellen niet meer, met elkaar de dialoog aangaan is niet meer relevant, maar we volgen blind een klein groepje wat verheven lijkt te zijn tot alwetend en al beschikkend.
Voer voor sociologen en psychologen. Die gaan we de komende jaren toch nog in overvloed horen wanneer straks de sociale en maatschappelijke impact duidelijk wordt van al wat nu gebeurd in the war on covid.
Ik ben in ieder geval blij dat ik mijn kritisch vermogen niet verkwanseld heb gaandeweg de rit.

 

+2/-2

open/sluit de onderstaande quote:

romario4wethoudervanjuine schreef op 28 december 2021 om 16:32:

Hoe kan in godsnaam het RIVM nou met droge ogen in dezelfde beweging stellen dat ze hogere ziekenhuisopnames verwachten?



Ik kan een antwoord geven, maar ik neem toch aan dat je die zelf ook bedenken kan 😉? Omdat door omikron er een piek kan komen, met meer opnames tot gevolg.

 

+4/-0

Tijn, het kan ook dat morgen de hemel naar beneden stort en we allemaal een blauwe hoed hebben.
We mogen van het RIVM toch wel verwachten dat ze het glazenbollen gedoe ontstijgen en zich baseren op feiten. Oók als die tegen hun eigen narrative ingaan?!
De cijfers wijzen namelijk volstrekt op het tegendeel. Zeker gezien de significante daling van de cijfers in de risicogroepen en de stand van zaken met boosteren.

Of wat klopt niet aan mijn redenatie?

 

+3/-2

open/sluit de onderstaande quote:

romario4wethoudervanjuine schreef op 28 december 2021 om 16:32:

Het wordt toch echt met het uur lachwekkender :D :D :D
(ware het niet dat het zo triest is!)

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederland/artikel/5277280/de-daling-van-het-aantal-coronabesmettingen-zet-dus-door-maar-het

Laat ons dit nou eens even eerlijk analyseren
* Het aantal besmettingen daalt....toch verwacht het RIVM een stijging van het aantal ziekenhuisopnames!!

Want, welke reden geven ze daarvoor op?

open/sluit de onderstaande quote:

het RIVM maakt zich zorgen over de ziekenhuisopnames. Die zullen naar verwachting oplopen, omdat de omikronvariant nu dominant is in Nederland.


terwijl het argument was van het RIVM dat de omikronvariant weliswaar minder schadelijk was (dat viel intussen niet meer te ontkennen!) maar meer besmettelijker...en DUS om die reden er meer ziekenhuisopnames te verwachten waren ( de wet van de getallen!)..

Komen ze nu dus met de omgekeerde redenatie!


Er wordt niets omgedraaid. Het is nog steeds een en dezelfde redenatie.

open/sluit de onderstaande quote:

Wie legt dit eens uit hier cq wie verdedigt deze labbekakkerige manier van schuivende panelen in de argumentatie van het RIVM?

Maar we zijn er nog niet..
open/sluit de onderstaande quote:

Vooral twintigers lopen nu het coronavirus op. In de afgelopen week testten 15.514 twintigers positief. Dat is bijna een kwart meer dan een week eerder. Onder ouderen daalt het aantal positieve tests juist. Afgelopen week telden 996 tachtigers positief, bijna de helft van het cijfer een week eerder. Ook onder 90-plussers is het aantal nieuwe gevallen vrijwel gehalveerd.



Daar zakt je toch de broek van af!

Al die tijd was het argument dat de cijfers in het buitenland niet te zwaar meegewogen mochten worden in de beeldvorming WANT het betrof daar vooral jongeren die veel minder risico op ziekenhuisopnames hadden.

Intussen zijn de besmettingen hier niet alleen dalende, maar komen ze dus vooral voor binnen de groep jongeren.


De verspreiding van Omikron begint onder jongeren. Vervolgens komen vanzelf oudere leeftijdsgroepen aan de beurt.

Ouderen houden zich waarschijnlijk beter aan de maatregelen dan de jongeren. Daardoor kan het zijn dat onder ouderen nog een dalende trend te zien is en onder jongeren juist een stijgende trend.




open/sluit de onderstaande quote:

Hoe kan in godsnaam het RIVM nou met droge ogen in dezelfde beweging stellen dat ze hogere ziekenhuisopnames verwachten?

Ik kom hier met feiten en onderbouwingen, wanneer mensen op basis van die feiten met een tegenargumentatie komen zijn ze van harte welkom
Ik daag iedereen uit! Wie durft??!!!!


De redenering blijft hetzelfde. Omikron is besmettelijker dan Delta en Omikron is minder ernstig ziekmakend dan Delta. Als er voldoende mensen meer besmet raken dan bij Delta het geval was kan dit uiteindelijk resulteren in hogere ziekenhuisopnames en hogere ic-bezetting. Het kan ook meevallen. Daar zullen we snel genoeg achter komen.

Dit bericht is gewijzigd op 28 december 2021, 18:40:37.

 

+4/-0

open/sluit de onderstaande quote:

romario4wethoudervanjuine schreef op 28 december 2021 om 14:34:

Boosteren is al erg belangrijk (gemaakt) tijn!
In die zin vind ik dit wel heel erg opmerkelijk nieuws van onze zuiderburen
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/buitenland/artikel/5263838/belgische-gezondheidsraad-boosterprik-derde-prik-corona-vaccin


Dit is een oud advies. Het artikel is van 30 oktober. Toen was er nog geen Omikron in Zuid-Afrika vastgesteld.

Inmiddels is er de Hoge Gezondheidsraad in België op 16 december een nieuw advies uitgebracht waarin voor iedereen boven de 18 jaar een booster wordt geadviseerd.
https://www.health.belgium.be/nl/news/imc-volksgezondheid-20

open/sluit de onderstaande quote:

De verhoging van de vaccinatiegraad in de bevolking en de snelle toediening van de boosterdosis zijn van cruciaal belang om de capaciteit van de Omicron-variant om zich bij ons te verspreiden tegen te gaan.

Na gunstig advies van de Hoge Gezondheidsraad en de Taskforce vaccinatie heeft de IMC beslist dat mensen die een mRNA-vaccin (Pfizer of Moderna) hebben gekregen, na 4 maanden kunnen worden uitgenodigd voor het boostervaccin. De tijdsspanne na een AstraZeneca vaccin blijft op vier maanden. De tijdsspanne na een Johnson&Johnson vaccin blijft op twee maanden. Concreet betekent dit dat op korte termijn de vaccinatiecentra hun capaciteit zullen aanpassen en meer mensen sneller zullen uitnodigen. Ook de termijnen van QVax worden aangepast. Je inschrijven op QVax.be (externe link) kan nog steeds (of op bruvax (externe link) als u Brusselaar bent).



https://www.health.belgium.be/sites/default/files/uploads/fields/fpshealth_theme_file/20211216_shc-9683_booster_with_annex_vweb.pdf
Blz. 5 bovenaan.
open/sluit de onderstaande quote:

3) Based on these data, the SHC recommends a booster dose with an mRNA vaccine (full dose for Comirnaty® - ½ dose for Spikevax®2) for all persons over 18 years of age to prevent hospitalizations, infections and transmission.

 

+2/-0

Terechte correctie Watervlug, goed weerlegd! EDIT: mbt België en boosteren.

Ik ben benieuwd naar jouw mening over de andere vragen die ik stelde in mijn laatste onderbouwing.
EDIT ik zie nu dat ik de voorlaatste post van je gemist heb
Die ga ik lezen en kom erop terug!

 

+1/-0

@ Watervlug

open/sluit de onderstaande quote:

Er wordt niets omgedraaid. Het is nog steeds een en dezelfde redenatie.


Oneens!.
Al met al wijzen noch de besmettingscijfers, noch de ziekenhuisopnames, noch internationale onderzoeken, noch praktijksituaties in het buitenland dat dit scenario uit lijkt te komen. Inmiddels ondersteunen de harde cijfers in Nederland ook geenszins een trend die die richtig uitwijst.
open/sluit de onderstaande quote:

e verspreiding van Omikron begint onder jongeren. Vervolgens komen vanzelf oudere leeftijdsgroepen aan de beurt.


Oneens! De cijfers vertoonden al overall een dalende trend, maar de daling is juist significant in de risicogroepen (lees: de ouderen).
De cijfers staan dus haaks op jouw redenatie.
Daarbij is ook nog niet ingeprijsd dat met name de ouderen dus inmiddels geboosterd zijn!
open/sluit de onderstaande quote:

Ouderen houden zich waarschijnlijk beter aan de maatregelen dan de jongeren. Daardoor kan het zijn dat onder ouderen nog een dalende trend te zien is en onder jongeren juist een stijgende trend


Ook onder jongeren is er GEEN sterk stijgend trend!Daarbij was steeds het argument dat voor die groep de ziekenhuisopnames niet zwaar mee wegen!
Ouderen zijn inmiddels goeddeels geboosterd.

Onderzoek in het buitenland toont aan dat omikron zich op een andere manier manifesteert in bronchiën en longen.

Kortom, alle data die relevant zou moeten zijn voor een wetenschappelijk instituut wordt niet naar zwaarte meegewogen of weggerationaliseerd.
Dat is een kwalijke zaak en doet de betrouwbaarheid en het vertrouwen in datzelfde instituut geen goed.

Dit bericht is gewijzigd op 28 december 2021, 19:15:28.

 

+2/-0

Daar gaan we weer!! :kots

https://www.msn.com/nl-nl/nieuws/Binnenland/raad-voor-de-rechtspraak-vernietigend-over-noodzaak-uitbreiding-coronapas/ar-AASd3pn?ocid=msedgntp
Dit!!

open/sluit de onderstaande quote:

Het advies dateert van 17 november, maar demissionair coronaminister Hugo de Jonge stuurde het vorige week, twee dagen voor Kerstmis, naar de Tweede Kamer.


En wij horen het nu al! :kots
Mislukte poging het onder het tapijt te vegen.

Dat voorop, maar is wel ernstig.
Nu inhoudelijk
open/sluit de onderstaande quote:

Volgens de Raad is onduidelijk „wanneer de actuele epidemiologische en maatschappelijke omstandigheden een noodzaak creëren” voor de uitbreiding van het coronatoegangsbewijs. Het feit dat de besluitvorming grotendeels wordt gebaseerd op de adviezen van het Outbreak Management Team (OMT) zorgt ook voor opgetrokken wenkbrauwen bij de Raad. „Het is niet de taak van het OMT, maar van de wetgever om te toetsen aan mensenrechten”, aldus het advies.


Kan me van harte hierbij aansluiten!
En nog veel meer bij dit!!
open/sluit de onderstaande quote:

De Raad vindt het verder niet duidelijk wanneer er een einde komt aan de noodzaak van de maatregelen, die inbreuk maken op de grondrechten van burgers: in het wetsvoorstel wordt elke drie maanden opnieuw bepaald of de maatregelen nog nodig zijn, en „in dit verband mist de Raad een stip aan de horizon”, aldus het advies. „Wanneer is de epidemiologische situatie zodanig dat een dergelijke beperking van grondrechten niet meer proportioneel is?


Die vraag probeer ik hier al steeds te stellen. Blij dat ik in goed gezelschap ben.
open/sluit de onderstaande quote:

Kamerleden Pieter Omtzigt en Nicki Pouw-Verweij (JA21) zijn verbolgen over de datum en het tijdstip waarop het advies is geopenbaard. „Dit spoedadvies stamt uit november, en is dus vijf weken te laat naar de Kamer gestuurd”, zegt Omtzigt.


Zo is het Pieter!

 

+5/-0

open/sluit de onderstaande quote:

romario4wethoudervanjuine schreef op 28 december 2021 om 19:07:
Oneens!.
Al met al wijzen noch de besmettingscijfers, noch de ziekenhuisopnames, noch internationale onderzoeken, noch praktijksituaties in het buitenland dat dit scenario uit lijkt te komen. Inmiddels ondersteunen de harde cijfers in Nederland ook geenszins een trend die die richtig uitwijst.


Ik reageerde op de redenering van het RIVM. Of die redenering wordt gestaafd of niet door door data uit het buitenland is een andere.

Jij quote 2 redeneringen van het RIVM. Jij las daarin dat het RIVM zijn eerdere redenering had omgedraaid. Zoals ik de quote's van het RIVM las werd er door het RIVM niks omgedraaid.

open/sluit de onderstaande quote:

Oneens! De cijfers vertoonden al overall een dalende trend, maar de daling is juist significant in de risicogroepen (lees: de ouderen).
De cijfers staan dus haaks op jouw redenatie.
Daarbij is ook nog niet ingeprijsd dat met name de ouderen dus inmiddels geboosterd zijn!


Daar heb je gelijk. Als het goed is werkt de booster mee in de daling van het aantal besmette ouderen.

Ik reageerde op jouw quote:
open/sluit de onderstaande quote:

Vooral twintigers lopen nu het coronavirus op. In de afgelopen week testten 15.514 twintigers positief. Dat is bijna een kwart meer dan een week eerder. Onder ouderen daalt het aantal positieve tests juist. Afgelopen week telden 996 tachtigers positief, bijna de helft van het cijfer een week eerder. Ook onder 90-plussers is het aantal nieuwe gevallen vrijwel gehalveerd.


Het ging mij erom hoe corona zich normaal gesproken verspreid. Dat begint onder jongeren tot midden veertigers. Vervolgens raken ook steeds oudere leeftijdsgroepen besmet. Als laatst raken de 70+'ers besmet.

Dat de daling onder ouderen juist significant is spreekt mijn redenering niet tegen. Ook dat er eerst een stijging onder jongeren is sluit precies aan bij wat ik schreef :)

Van die quote hoeft je broek niet af te zakken. Er is niks geks of tegenstrijdigs aan.


Als het goed is gaan de boosters i.i.g. ouderen tijdelijk tegen besmetting en ziekenhuisopname beschermen.

open/sluit de onderstaande quote:

Ook onder jongeren is er GEEN sterk stijgend trend!Daarbij was steeds het argument dat voor die groep de ziekenhuisopnames niet zwaar mee wegen!
Ouderen zijn inmiddels goeddeels geboosterd.


Ik heb het nergens over een trend van jongeren gehad.


open/sluit de onderstaande quote:

Onderzoek in het buitenland toont aan dat omikron zich op een andere manier manifesteert in bronchiën en longen.


Wordt dat door het RIVM ontkent?

open/sluit de onderstaande quote:

Kortom, alle data die relevant zou moeten zijn voor een wetenschappelijk instituut wordt niet naar zwaarte meegewogen of weggerationaliseerd.
Dat is een kwalijke zaak en doet de betrouwbaarheid en het vertrouwen in datzelfde instituut geen goed.


Ik moet eerlijk bekennen dat ik niet zo heel erg bezig ben met wat het RIVM meld. Ik ben gestopt met het kijken van persconferenties.

Op basis van wat jij quote over het RIVM vind ik daar niks geks aan.

 

+2/-0

Een mooi voorbeeld van controlemaatregelen als doel i.p.v. als middel voor de volksgezondheid. Feiten en onderbouwing doen er niet meer toe. https://www.telegraaf.nl/nieuws/1383689292/raad-voor-de-rechtspraak-vernietigend-over-noodzaak-uitbreiding-coronapaslink

Hetzelfde geldt voor de onderbouwing van 2G die compleet is afgeschoten in dat uitstekende artikel van FTM.

Ik heb het al eerder gezegd en blijf het zeggen: Dit houdt pas op wanneer wij massaal stoppen om aan dit circus mee te doen.
De enige zichtbare resultaten van bijna 2 jaar coronamaatregelen zijn een totaal gepolariseerde samenleving, een gesloopt MKB, een hoop psychische ellende en een hoop achtergestelde zorg.

Er is niet constructiefs bereikt en dat gaan ze ook niet bereiken. De enige vraag is hoelang we ze nog door laten gaan.

 

+3/-1

Deze normale topic is gesloten en bestaat uit 171 pagina's: 1 2 3 4 ... 137 138 139 140 141 142 143 144 145 ... 167 168 169 170 171

PSV Forum » Maatschappelijke discussies » Corona