Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Maatschappelijke discussies » Corona

Deze normale topic is gesloten en bestaat uit 171 pagina's: 1 2 3 4 ... 138 139 140 141 142 143 144 145 146 ... 167 168 169 170 171

open/sluit de onderstaande quote:

Wordt dat door het RIVM ontkent?


deze even om samenvattend te concluderen.|
Feitelijk ja!

Nederland is namelijk het enige land in onze contreien wat in een harde lockdown is geduwd op basis van verwachtingen tav omikron.
Die verwachtingen blijken niet te kloppen. Onderbouwing heb ik reeds gedaan op een aantal fronten.
Maar nog is de beweging bij RIVM en OMT toe te rationaliseren naar het eigen gelijk van de lockdown.
Daar waar ze wel vroegtijdig al roepen dat ze de rem nog eens dieper in moeten gaan trappen want omikron......en van de persco van dinsdags nog in diezelfde week op zaterdag zeer zeer zeer diep in te laten grijpen in de samenleving.
Wijst er nu niks op dat men ook genegen is op eerder tijdstip de touwtjes wel wat losser te laten.

Wat intussen wel aan het gebeuren is, zijn scholen in Amsterdam die zeggen- wat jullie ook zeggen, wij doen wat wij willen; een uitspraak die zwembaden in het gelijk stelt tav een specifieke maatregelen maar vooral ook de raad van de rechtspraak die zich begint te roeren.

Vandaag diende tevens het kort geding tegen de lockdown. Heel benieuwd hoe de uitspraak volgende week zal zijn.

tenslotte vind ik dit een bijzondere uitspraak
open/sluit de onderstaande quote:

Ik moet eerlijk bekennen dat ik niet zo heel erg bezig ben met wat het RIVM meld. Ik ben gestopt met het kijken van persconferenties.


Die perscos en wat daar gemeld wordt hebben namelijk de afgelopen tijd vaak dieper dan diep ingegrepen in de persoonlijke vrijheden van mensen.
Dat mensen daar schouderophalend mee omgaan is voor mij echt een dieptriest fenomeen wat deze crisis voor mij ernstig maakt.
Dit zaagt namelijk aan de democratische processen en persoonlijke vrijheden.

De vraag is, welk doel heiligt inmiddels welk middel?

Als we die discussie voor een aantal mensen al voorbij zien, dan zijn we diep gezonken!
Voor de goede orde watervlug, ik waardeer jouw input en je mening.
Maar dat laat onverlet dat ik er wel argumentatie tegenover zet.

 

+3/-0

Ah het nieuws volgt zich nu snel op
https://www.parool.nl/nieuws/live-belgische-raad-van-state-schorst-lockdown-in-cultuursector~b026f019/

open/sluit de onderstaande quote:

Belgische Raad van State schorst lockdown in cultuursector De Belgische Raad van State heeft "voorlopig geoordeeld" dat de sluiting van de cultuursector om het coronavirus tegen te gaan, buiten proporties is. De lockdown is "disproportioneel en berust niet op adequate motieven", aldus het hoge rechtscollege dat wetgeving toetst. Praktisch betekent de uitspraak dat in beginsel onder meer theaters in België dinsdagavond weer open kunnen gaan. De Belgische gezondheidsautoriteit die de coronamaatregelen tot stand brengt, het Overlegcomité, heeft 22 december bepaald dat de cultuursector op slot moet om de volksgezondheid voor gevaren te behoeden, maar de Raad van State ziet daar geen gegronde onderbouwing voor, aldus Belgische media. De uitspraak volgt op een klacht van onder anderen een theaterproducent, Mathieu Pinte, die dinsdagavond in de omgeving van Brussel, Oudergem, met een nieuw theaterstuk wilde starten. Volgens de laatste berichten gaat de voorstelling dinsdagavond toch door. Hij betwistte de lockdown en heeft in een korte procedure gelijk gekregen van de raad. Die vindt dat het besluit de cultuursector dicht te gooien, niet wordt onderbouwd met feiten "waaruit opgemaakt zou kunnen worden waarom het bezoeken van culturele voorstellingen bijzonder gevaarlijk zou zijn voor de volksgezondheid."

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

romario4wethoudervanjuine schreef op 28 december 2021 om 17:59:

Ach ja, als hier een aantal mensen blijkbaar in "the war on covid" al goedkeuren wat die agenten in Nijmegen presteren, dan zijn we inderdaad op een triest punt aanbeland.
Argumenten tellen niet meer, met elkaar de dialoog aangaan is niet meer relevant, maar we volgen blind een klein groepje wat verheven lijkt te zijn tot alwetend en al beschikkend.
Voer voor sociologen en psychologen. Die gaan we de komende jaren toch nog in overvloed horen wanneer straks de sociale en maatschappelijke impact duidelijk wordt van al wat nu gebeurd in the war on covid.
Ik ben in ieder geval blij dat ik mijn kritisch vermogen niet verkwanseld heb gaandeweg de rit.


Sinds wanneer is "een aantal" precies 0?

 

+3/-0

-5 zonder argumentatie onder de post is een aantal.

 

+2/-2

open/sluit de onderstaande quote:

romario4wethoudervanjuine schreef op 28 december 2021 om 16:06:

https://twitter.com/NassauWillem/status/1473657916196536320
Dit gebeurt er met een land waarin kritiekloos gezag en regels aanvaard worden.
In de "strijd" tegen corona is alles geoorloofd.
De balans is al langer zoek, en ja daar maak ik me druk om.
Zouden meer mensen moeten doen.


Het is gewoon een huilie post waarin je jezelf op een voetstuk plaatst omdat jij je er druk over maakt en voetstoots aanneemt dat je een eenzame nobele strijder bent en iedereen die niet meehuilt het normaal vindt wat er daar gebeurd is. Daarvoor krijg je minnen, makker.

 

+4/-3

open/sluit de onderstaande quote:

romario4wethoudervanjuine schreef op 28 december 2021 om 18:27:

Tijn, het kan ook dat morgen de hemel naar beneden stort en we allemaal een blauwe hoed hebben.
We mogen van het RIVM toch wel verwachten dat ze het glazenbollen gedoe ontstijgen en zich baseren op feiten. Oók als die tegen hun eigen narrative ingaan?!
De cijfers wijzen namelijk volstrekt op het tegendeel. Zeker gezien de significante daling van de cijfers in de risicogroepen en de stand van zaken met boosteren.

Of wat klopt niet aan mijn redenatie?



Tja. Dat je het niet eens bent met hun risicovermijdend denken, betekent natuurlijk niet, dat er geen basis is voor hun statement. Twee jaar terug zat iedereen er gigantisch naast en ontplofte de boel, toen we lekker aan het zuipen waren in de skihut.

 

+3/-0

Dat is geen reden om nu aan de andere kant door te schieten, waar de impact van die maatregelen misschien niet op de IC direct impact heeft, maar waar talloze experts wijzen op de grote schades op velerlei terrein als resultaat van deze maatregelen voortvloeien.

Klaarblijkelijk begint de rechterlijke macht zich dus op dat punt nu ook nadrukkelijk te roeren.
We hebben het hier over zeer, zeer fundamentele ingrepen in democratie, maatschappij en privé situaties.
Ik kan het niet genoeg benadrukken want soms krijg ik het gevoel dat die urgentie niet overal doordringt.

 

+2/-3

open/sluit de onderstaande quote:

Klompje schreef op 28 december 2021 om 20:21:

open/sluit de onderstaande quote:

romario4wethoudervanjuine schreef op 28 december 2021 om 16:06:

https://twitter.com/NassauWillem/status/1473657916196536320
Dit gebeurt er met een land waarin kritiekloos gezag en regels aanvaard worden.
In de "strijd" tegen corona is alles geoorloofd.
De balans is al langer zoek, en ja daar maak ik me druk om.
Zouden meer mensen moeten doen.


Het is gewoon een huilie post waarin je jezelf op een voetstuk plaatst omdat jij je er druk over maakt en voetstoots aanneemt dat je een eenzame nobele strijder bent en iedereen die niet meehuilt het normaal vindt wat er daar gebeurd is. Daarvoor krijg je minnen, makker.


Dat mag jij vinden. De hele discussie onttrekken zich een aantal mensen wel van de discussie maar geven wel waardeoordelen.
En dat vind ik minkukel gedrag, letterlijk! Ongeacht Wat jij daar verder ook weer van vind, makker!

 

+4/-3

open/sluit de onderstaande quote:

romario4wethoudervanjuine schreef op 28 december 2021 om 20:28:

open/sluit de onderstaande quote:

Klompje schreef op 28 december 2021 om 20:21:

open/sluit de onderstaande quote:

romario4wethoudervanjuine schreef op 28 december 2021 om 16:06:

https://twitter.com/NassauWillem/status/1473657916196536320
Dit gebeurt er met een land waarin kritiekloos gezag en regels aanvaard worden.
In de "strijd" tegen corona is alles geoorloofd.
De balans is al langer zoek, en ja daar maak ik me druk om.
Zouden meer mensen moeten doen.


Het is gewoon een huilie post waarin je jezelf op een voetstuk plaatst omdat jij je er druk over maakt en voetstoots aanneemt dat je een eenzame nobele strijder bent en iedereen die niet meehuilt het normaal vindt wat er daar gebeurd is. Daarvoor krijg je minnen, makker.


Dat mag jij vinden. De hele discussie onttrekken zich een aantal mensen wel van de discussie maar geven wel waardeoordelen.
En dat vind ik minkukel gedrag, letterlijk! Ongeacht Wat jij daar verder ook weer van vind, makker!



Eens

 

+1/-1

open/sluit de onderstaande quote:

romario4wethoudervanjuine schreef op 28 december 2021 om 19:55:

open/sluit de onderstaande quote:

Wordt dat door het RIVM ontkent?


deze even om samenvattend te concluderen.|
Feitelijk ja!


Eigenlijk had ik wel een link verwacht waaruit zo blijken dat het RIVM dit ontkent.


open/sluit de onderstaande quote:

Nederland is namelijk het enige land in onze contreien wat in een harde lockdown is geduwd op basis van verwachtingen tav omikron.


In vergelijking met omliggende landen stond Nederland er veel slechter voor qua ziekenhuisopnames en ic-bezetting. Ik vind dat daarom geen eerlijke vergelijking. Je weet niet wat de Belgen hadden besloten als ze er net zo belabberd voor hadden gestaan toen Omikron zich aan de wereld openbaarde.

open/sluit de onderstaande quote:

Die verwachtingen blijken niet te kloppen. Onderbouwing heb ik reeds gedaan op een aantal fronten.


Hmmm...daar denk ik toch anders over.

open/sluit de onderstaande quote:

Maar nog is de beweging bij RIVM en OMT toe te rationaliseren naar het eigen gelijk van de lockdown.


Dat het OMT eigenwijs is en moeite heeft met het toegeven van fouten ben ik met je eens. Verder vind ik dat het tijd wordt dat ze hun bronnen waarop ze hun adviezen baseren openstellen voor andere wetenschappers.

open/sluit de onderstaande quote:

Daar waar ze wel vroegtijdig al roepen dat ze de rem nog eens dieper in moeten gaan trappen want omikron......en van de persco van dinsdags nog in diezelfde week op zaterdag zeer zeer zeer diep in te laten grijpen in de samenleving.
Wijst er nu niks op dat men ook genegen is op eerder tijdstip de touwtjes wel wat losser te laten.


Ik vind dat de situatie tussen dinsdag en zaterdag niet zo heel veel van elkaar verschilde met wat er op dat moment bekend was over Omikron. Van mij hadden ze beter dinsdag al een lockdown mogen aankondigen. Nu kon Omikron nog een paar dagen extra zich verspreiden.

Maar ik denk niet dat jij het hiermee eens bent :B

open/sluit de onderstaande quote:

tenslotte vind ik dit een bijzondere uitspraak
open/sluit de onderstaande quote:

Ik moet eerlijk bekennen dat ik niet zo heel erg bezig ben met wat het RIVM meld. Ik ben gestopt met het kijken van persconferenties.


Die perscos en wat daar gemeld wordt hebben namelijk de afgelopen tijd vaak dieper dan diep ingegrepen in de persoonlijke vrijheden van mensen.
Dat mensen daar schouderophalend mee omgaan is voor mij echt een dieptriest fenomeen wat deze crisis voor mij ernstig maakt.
Dit zaagt namelijk aan de democratische processen en persoonlijke vrijheden.


Het is niet dat ik mijn schouders erover ophaal. Al jaren kan ik Rutte niet uitstaan. Ik kan die lach op zijn gezicht niet meer aanzien of onoprechte excuses niet meer aanhoren. Ik vind het echt zonde van mijn tijd om naar Rutte en de Jonge te luisteren. Je weet van te voren al waar het op uitdraait.
Na afloop lees ik de maatregelen wel.

open/sluit de onderstaande quote:

De vraag is, welk doel heiligt inmiddels welk middel?


Ik ben met je eens dat het nu tijd wordt voor een ander beleid ten aanzien van corona. Vandaar mijn post vandaag met de centrale vraag hoe voorkomen we dat we van lockdown naar lockdown blijven gaan?.

Dit bericht is gewijzigd op 28 december 2021, 23:14:01.

 

+6/-0

Ik benadruk ook graag nog eens dat ik Rutte ook een ramp vind, vanwege zijn partij en hun opvattingen. Maar ik zal hem niet aanpakken om alles en nog wat, wat met deze crisis te maken heeft, want het is gewoonweg nauwelijks te doen, hierop beleid maken en iedereen kalm houden. Enige wat hij altijd weer slim doet, is iemand anders vinden die de klappen voor hem opvangt. Ooit was het Samson, nu Hugo.

 

+4/-0

Als argument voor het instellen van lockdowns wordt door ‘de experts’ en ook door mensen hier op het forum vaak aangevoerd dat we een situatie van triage moeten zien te voorkomen. Wat hierbij (al dan niet bewust) even vergeten wordt is dat deze triage al bijna twee jaar keiharde realiteit is voor de vele niet-corona patiënten die ook zorgbehoevend zijn. Om een of andere reden is de coronapatient heilig verklaard en moet de rest van de wereld daarvoor wijken. Waarom zou een dikke vijftiger met een zeer ongezonde leefstijl (laten we hem voor het gemak even Hubert Bruls noemen) die een coronabesmetting heeft opgelopen meer recht op zorg hebben dan een gezonde dertiger die met kanker wordt geconfronteerd?

Nu lockdowns en vaccinaties gefaald hebben als lange termijn bestrijding van het virus rest ons nog slechts de keuze om als samenleving op een enigszins normale manier met dit virus te leren leven. Daarbij ontkomen we er niet aan om op termijn discussies te voeren over de eerlijkheid en efficiëntie van de huidige keuzes die in de zorg worden gemaakt.

 

+3/-5

open/sluit de onderstaande quote:

Watervlug schreef op 28 december 2021 om 18:34:

De verspreiding van Omikron begint onder jongeren. Vervolgens komen vanzelf oudere leeftijdsgroepen aan de beurt.



Wat een flauwekul. Was dat bij de eerste variant ook het geval? Nee!

 

+2/-6

open/sluit de onderstaande quote:

Armada Sur schreef op 28 december 2021 om 23:28:

Als argument voor het instellen van lockdowns wordt door ‘de experts’ en ook door mensen hier op het forum vaak aangevoerd dat we een situatie van triage moeten zien te voorkomen. Wat hierbij (al dan niet bewust) even vergeten wordt is dat deze triage al bijna twee jaar keiharde realiteit is voor de vele niet-corona patiënten die ook zorgbehoevend zijn. Om een of andere reden is de coronapatient heilig verklaard en moet de rest van de wereld daarvoor wijken. Waarom zou een dikke vijftiger met een zeer ongezonde leefstijl (laten we hem voor het gemak even Hubert Bruls noemen) die een coronabesmetting heeft opgelopen meer recht op zorg hebben dan een gezonde dertiger die met kanker wordt geconfronteerd?

Nu lockdowns en vaccinaties gefaald hebben als lange termijn bestrijding van het virus rest ons nog slechts de keuze om als samenleving op een enigszins normale manier met dit virus te leren leven. Daarbij ontkomen we er niet aan om op termijn discussies te voeren over de eerlijkheid en efficiëntie van de huidige keuzes die in de zorg worden gemaakt.



Waarom? Omdat je hele redenatie niet klopt. In vrijwel elk ziekenhuis zijn aparte ruimtes ingericht voor het behandelen van patiënten met Corona zodat de andere zorg zoveel mogelijk door kan gaan. En iemand wordt pas in het ziekenhuis opgenomen voor Corona als hij/zij serieus ziek is en zijn/haar gezondheid (en mogelijk leven) in gevaar komt, er is dus een acuut risico. Niet iedereen met Corona wordt zomaar opgenomen.

Veel kankerbehandelingen en andere noodzakelijke zorg gaan gewoon nog door. De situatie die jij schets is juist code zwart waarbij er door zorgverleners gekozen moet worden tussen het wel of niet behandelen van mensen die (acute) zorg nodig hebben. En precies dat stel je voor door voor te stellen dat we gewoon 'met het virus te leren leven'. Je bedoeld dan óf we nemen geen maatregelen meer (=overbelasting zorg en dus nog minder kankerpatiënten die behandeld worden) óf mensen met corona gaan we niet meer behandelen en thuis maar laten creperen? Volgens mij spreek je jezelf dan gewoon tegen.

Verder is je voorbeeld ook weer typisch. Kijk maar even naar de ranglijst van doodoorzaken van 2020. Op 1 corona en op 3 longkanker. Longkanker; oorzaak nummer 1 roken. Een roker; die verdiend net als 'dikke vijftiger' ook geen zorg volgens jou of wat is je punt?

 

+8/-1

Helaas. In Engeland komt nu toch een rappe stijging in de ziekenhuizen. Tot pak 'm beet 18 december nog rond de 6000 in totaal, nu gaan we richting de 10.000. Lijkt er toch wel op dat de redenatie "besmettelijk*minder gevaarlijk kan nog steeds tot meer opnames leiden" standhoudt.

 

+8/-0

In Engeland zijn er wel nauwelijks maatregelen. Die gaan volgens mij heel snel richting groepsimmuniteit.

@romario4wethoudervanjuine , ik ben daar niet van overtuigd. Ik denk dat veel mindrukkers zich onttrekken omdat hun stem genoeg wordt verwoord door anderen. Buiten dat blijft het kinderachtig om er zo over te ranten. Denk je echt dat na het lezen van jouw post op die toon mensen zich uitgenodigd voelen om deel te nemen aan de discussie?

En meer concreet: Wat helpt het je druk maken om mensen in Nijmegen die onheus bejegend worden door de politie als dat zich beperkt tot steun op een internetforum? Waarom zouden meer mensen dat moeten doen? Gaan Rutte of de politie likes op twitter of psv.supporters.nl tellen om te kijken hoe groot hun draagvlak nog is? In dat geval maak ik van mijn min een plus.

 

+5/-0

Watervlug

open/sluit de onderstaande quote:

Eigenlijk had ik wel een link verwacht waaruit zo blijken dat het RIVM dit ontkent.


https://www.rivm.nl/nieuws/snelle-opmars-omikron-in-nederland
open/sluit de onderstaande quote:

Het OMT Outbreak Management Team benadrukt dat verschillende essentiële eigenschappen van de omikronvariant, zoals het ziekmakend vermogen, nog niet duidelijk zijn. Het risico is nu echter te groot om niet heel snel maatregelen te nemen, aangezien de variant zich heel snel verspreidt. Als duidelijk is dat omikroninfecties veel milder verlopen, dan zal snel een advies komen om de lockdown weer te versoepelen.


Dan zullen ze op korte termijn tot versoepelen over moeten gaan dus!
Inmiddels wordt de maatschappelijke druk alsmaar groter, de cijfers geven een trend aan en nu ook de rechterlijke macht zich begint te roeren ben ik dubbel benieuwd of ze inderdaad tot zulks zullen overgaan.

Klumpke, leuk dat jij nog even over dit specifieke voorbeeld door emmert. Maar de hele "discussie" , ook wanneer het over onderbouwde zaken gaat, is een groep alleen maar bezig met minkukelen maar voegt nul argument toe.
Dat jij het mindrukken interpreteert zoals jij het interpreteert, is jouw interpretatie.
Ik interpreteer het als een zwaktebod, een gebrek aan argumenten en storend in een discussie.
Niemand hoeft het met mij eens te zijn, ik ga graag de discussie aan.
Maar wanneer je, en dan heb ik het absoluut niet alleen naar mijzelf toe, wel steeds je ongenoegen kenbaar maakt maar inhoudelijk nul bijdraagt, blijf dan helemaal weg!

Intussen
https://www.limburger.nl/cnt/dmf20211228_97464507

 

+1/-4

Dus... Eigenlijk krijg je niet genoeg tegengas?

Ik blijf het opmerkelijk vinden die focus op je minnetjes. Get over it. Het enige wat echt storend is is het geneut erover.

Benieuwd wat de rechter gaat doen.4 januari kan het over zijn: https://www.ad.nl/binnenland/kort-geding-stop-direct-met-lockdown-mensen-willen-door-met-hun-leven~accbe304/link

 

+4/-0

Nee, ook in dit geval interpreteer je weer verkeerd, nu mijn woorden.|
Maar neuzel jij nog maar even door over het neuzelen, ik heb mijn punt nu stevig gemaakt jegens de minkukels. Mag ieder de schoen aantrekken die hem past.


Inhoudelijk: de raad voor de rechtspraak hier, maar ook de (voorlopige) uitspraak in België door de Raad van State daar, geven op dit moment wel een richting aan.
Ben benieuwd of de rechter in dit kort geding die uitspraken mee laat wegen in het oordeel!

 

+2/-5

Deze normale topic is gesloten en bestaat uit 171 pagina's: 1 2 3 4 ... 138 139 140 141 142 143 144 145 146 ... 167 168 169 170 171

PSV Forum » Maatschappelijke discussies » Corona