Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Maatschappelijke discussies » Corona

Deze normale topic is gesloten en bestaat uit 171 pagina's: 1 2 3 4 ... 141 142 143 144 145 146 147 148 149 ... 167 168 169 170 171

open/sluit de onderstaande quote:

Laagste aantal patiënten in ziekenhuizen sinds half november Het aantal coronapatiënten in de Nederlandse ziekenhuizen is donderdag voor de derde dag op rij gedaald, tot minder dan 1900. In totaal liggen er nu nog 1857 patiënten met Covid-19, het laagste aantal sinds 13 november. Dat zijn er 108 minder dan woensdag, zo valt op te maken uit de recentste cijfers van het Landelijk Coördinatiecentrum Patiënten Spreiding (LCPS). Voor de kerst lagen er geruime tijd meer dan 2000 covidpatiënten in de ziekenhuizen. Op de intensive cares liggen momenteel 492 mensen met corona, 23 minder dan een dag eerder. De laatste keer dat er minder dan 500 coronapatiënten op de ic's lagen was 23 november. Op de verpleegafdelingen liggen nog 1365 mensen met de longziekte, 85 minder dan woensdag. In de afgelopen 24 uur zijn er 19 nieuwe patiënten met corona opgenomen op de ic's. Op de verpleegafdelingen werden 137 nieuwe covidpatiënten binnengebracht.


Intussen gaat het ondanks al die grenstoeristen en ondanks de grote zorgen om Omicron gewoon gestaag verder de goede kant uit!
Daar ons altijd verteld wordt dat de cijfers na-ijlen zit hier dus nog niet het effect van de harde lockdown ingeprijsd.

Mooi nieuws toch!!

 

+3/-0

Van alle minklikkers zou ik graag horen of ze nog 2/3/4 jaar zo zouden willen leven als nu. Hoe kunnen we in godsnaam blijven leven van lockdown naar lockdown zonder enig perspectief zolang de regering het echte probleem niet aan pakt?

Zouden jullie dit echt serieus nog jaren accepteren? Nog 2/3/4 jaar geen PSV, stapavond enz? Ik vind dat echt onverteerbaar. En ja, mijn boosterafspraak heb ik ook al weer uit staan…

 

+6/-7

open/sluit de onderstaande quote:

SouBavaria schreef op 30 december 2021 om 15:42:

Van alle minklikkers zou ik graag horen of ze nog 2/3/4 jaar zo zouden willen leven als nu. Hoe kunnen we in godsnaam blijven leven van lockdown naar lockdown zonder enig perspectief zolang de regering het echte probleem niet aan pakt?

Zouden jullie dit echt serieus nog jaren accepteren? Nog 2/3/4 jaar geen PSV, stapavond enz? Ik vind dat echt onverteerbaar. En ja, mijn boosterafspraak heb ik ook al weer uit staan…



Het antwoord lijkt 'ja' te zijn.

Lekker toch om een paar jaar van je leven te vergooien voor een virusje wat inmiddels is gemuteerd tot een griepje :D

 

+4/-2

Als we dan gewoon dat deel van de samenleving wat bang is en blijft; zichzelf laten afzonderen en de rest weer gewoon het leven laten leven?!
Lijkt me een hele simpele en pragmatische oplossing waarin ieder dat krijgt wat hij verlangt.

En ja, ik meen het serieus!
Het virus verdwijnt niet meer, met die zekerheid moeten we dealen.
Vaccins zijn beschikbaar voor wie wil. We kunnen de hele samenleving niet blijven gijzelen voor mensen met een verhoogd risico of mensen die angstig zijn.
Ipv de hele samenleving steeds in lockdown te gooien, is het aan ieders persoonlijke vrijheid om zelf te besluiten tot een privé lockdown.

Gommers heeft gisteren de bal bij de jeugd gelegd. Kom met oplossingen.
Maar de jeugd heeft geen probleem, dat erkent Gommers ook zelf.
Hoe zo moet de jeugd dan bloeden, hoe zo moet de jeugd oplossingen aandragen.

Het gaat hier om management by exception. Laat beleid gemaakt worden op de kleine minderheid met een verhoogd risico. Lever maatwerk oplossingen voor hen.
En laat de rest van de samenleving, leven.

 

+3/-2

open/sluit de onderstaande quote:

SouBavaria schreef op 30 december 2021 om 15:42:

Van alle minklikkers zou ik graag horen of ze nog 2/3/4 jaar zo zouden willen leven als nu. Hoe kunnen we in godsnaam blijven leven van lockdown naar lockdown zonder enig perspectief zolang de regering het echte probleem niet aan pakt?

Zouden jullie dit echt serieus nog jaren accepteren? Nog 2/3/4 jaar geen PSV, stapavond enz? Ik vind dat echt onverteerbaar. En ja, mijn boosterafspraak heb ik ook al weer uit staan…



Ik snap eigenlijk niet zo goed dat je zoveel minnetjes verzameld met deze posts. Je vragen zijn op zich terecht. Alleen is de oplossing allicht niet zo simpel als jij hier voorstelt.

Wil ik nog 2/3/4 jaar leven zoals nu? Nee, natuurlijk niet. Ik wil weer gewoon zonder zorgen kunnen genieten van dingen die tot maart 2020 gewoon normaal waren. Carnaval, voetbal, uit eten, de kroeg in, theater. Zonder pasje of wat dan ook. De vraag is, kan dat? En zo ja, wat is de manier waarop we die situatie kunnen bereiken? En die antwoorden zijn er niet. Als het virus de komende 2/3/4 jaar op deze manier huis blijft houden, dan kunnen we veel willen, maar dan krijgen we onze vrijheid echt niet zomaar terug. Ook al vindt een steeds groter deel van Nederland dat er niks aan de hand is.

Verder stel je dat er veel eerder geanticipeerd had moeten worden op de demografische ontwikkelingen binnen de samenleving (zorgcapaciteit / onderwijs). Daar ben ik het volmondig mee eens. Ze zeggen wel eens: "regeren is vooruitzien". Daar merk je bij onze regering echter bar weinig van. Het lijkt er regelmatig op dat ze alleen maar met het hier en nu bezig zijn en daardoor continu achter de feiten aanlopen.

Maar van de andere kant, vanaf de zijkant is het makkelijk oordelen. Wij hebben lang niet alle informatie. Waaróm worden al die moties voor uitbreiding van de zorg afgeschoten? Is dat omdat de beleidsbepalers het niet belangrijk vinden? Of hebben zij een ander plan om de gewenste situatie te bereiken? Vinden zij dat meer geld niet de oplossing is? Het is een beetje makkelijk om te zeggen dat we gewoon wat meer belasting moeten betalen en dat de problemen dan opgelost zijn. Want voor een gewone burger is de zorgverzekering de afgelopen 20 jaar al zo ontzettend veel duurder geworden, dat ik juist van de overheid verlang dat er niet onnodig veel IC-capaciteit is. Wie in Nederland had er überhaupt rekening gehouden met een pandemie? Niemand toch? In mijn beleving waren dat dingen die toch maar vooral in Azië bleven (SARS) en waar wij hier in Europa / Nederland geen last van hadden.. Moeten we dan nu standaard naar een aantal IC-bedden waarvan we weten dat we die normaal gesproken nooit kunnen vullen? Ik kan me voorstellen dat er andere opties zijn, en dat de sleutel zit in flexibiliteit en het sneller kunnen opschalen / opleiden.

Maar, als iemand die de politiek absoluut niet intensief volgt, heb ik inderdaad absoluut niet het idee dat men visionair bezig is. En dat is denk ik wel wat nodig is, zeker als je met zulke grote en brede issues te maken hebt als het klimaat. Elke vier jaar mogen we weer stemmen op basis van de uitkomsten van de stemwijzers die gaan over lange-termijn zaken waar vervolgens helemaal niks mee gebeurd. En vier jaar later komt er een nieuwe regering en worden er als eerste actie weer een aantal veranderingen van de laatste jaren teruggedraaid.

@Romario: die groep waar jij maatwerk voor voorstelt, is veel te groot. De groep ouderen & kwetsbaren is zo groot dat die het hele zorgsysteem lam kan leggen als corona vrij rond kan gaan. Dat was ook mijn grote probleem met die 'oplossing' van HerstelNL. Je kunt de risicogroep niet isoleren en je kunt hen ook niet de eigen verantwoording geven om dan maar in privé-lockdown te gaan. Dat zou voor >10% van de Nederlanders zó ingrijpend zijn, dat kun je niet zomaar negeren of even wegmoffelen als "eigen verantwoordelijkheid". Jij wilt toch ook je ouders kunnen bezoeken? Of dat je kinderen jou (later) kunnen blijven bezoeken? Want dat is in feite wat je voorstelt. Iedereen uit de risicogroep moet maar in isolatie, want als je onverhoopt ziek wordt, is er onvoldoende capaciteit om geholpen worden.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 30 december 2021, 17:27:34.

 

+5/-0

Het is nu wel klaar met dat pagina's lang zeuren als iemand een minnetje krijgt

 

+6/-5

open/sluit de onderstaande quote:

die groep waar jij maatwerk voor voorstelt, is veel te groot. De groep ouderen & kwetsbaren is zo groot dat die het hele zorgsysteem lam kan leggen als corona vrij rond kan gaan


Maar we hebben inmiddels wel vaccins!
Dat is het maximale wat je deze groep als samenleving bieden kunt. Daarnaast zullen zij idd hun eigen verantwoordelijkheid moeten nemen en bepaalde situaties vermijden.
open/sluit de onderstaande quote:

In de winter van (2017/2018) was de sterfte 15 weken lang verhoogd (week 51 2017 t/m 14 2018). De verhoogde sterfte viel samen met de griepepidemie die plaatsvond van week 50 2017 tot en met week 15 2018. De oversterfte tijdens de 18 weken griepepidemie werd geschat op 9.444

https://www.rivm.nl/monitoring-sterftecijfers-nederland

Al decennialang bieden we de kwetsbaren een griepspuit als maximale wat je als samenleving kunt bieden....maar we kunnen toch niet elke winter het hele land in lockdown brengen omdat virale infecties nou eenmaal elke winter toeslaan! Is het niet corona, dan is het wel de griep.

 

+2/-2

@BasArnhem: Ik pak een paar elementen uit jouw post.

'Waaróm worden al die moties voor uitbreiding van de zorg afgeschoten? Is dat omdat de beleidsbepalers het niet belangrijk vinden? Of hebben zij een ander plan om de gewenste situatie te bereiken?'

Het zou dan onderhand eens tijd worden voor uit uitleg waarom die moties worden afgeschoten OF een plan om de gewenste situatie te bereiken. Vooralsnog horen we ze alleen maar over 2G en vaccineren. 2G is inmiddels langs alle kanten afgeschoten en van vaccineren is inmiddels ook duidelijk dat het slecht beperkt helpt om de situatie in de zorg beheersbaar te houden maar meer ook niet.

Het onderdeel 'maatwerk' afschieten heb ik nooit gesnapt en ik vind de onderbouwing nog steeds mager. Moeten wij dan 90% 'straffen' omdat we van 10% geen eigen verantwoordelijkheid durven te vragen? Een groot deel van die groep die blijkbaar steeds voor lockdowns, 2G en andere generieke maatregelen is heeft een enorme hoeveelheid boter op het hoofd. Vraag met name de ouderen uit die groep eens om zich in de situatie van hun kinderen en kleinkinderen te verplaatsen. We deden het toch zogenaamd allemaal samen?

 

+4/-2

Ik hoor van mijn generatie (rond de 50) en van mijn ouders alleen maar medelijden met de jongeren van nu. Maar die vallen niet in jouw doelgroep. Die is volgens mij vrij leeg.
Er is ook nauwelijks iemand te vinden die daar allemaal klakkeloos voor is en als die er al zijn zitten die in vrijwel iedere generatie.

 

+3/-0

Engeland
18 december: 735 mensen naar het ziekenhuis.
Gister: 1.751 mensen naar het ziekenhuis.
Vandaag: 2.082 mensen naar het ziekenhuis.

Totaal in ziekenhuis:
18 december: 6.287
Vandaag: 11.452

Gaat toch wel gestaag omhoog, nog steeds.

En dan te bedenken dat de piek in nieuwe gevallen nog niet eens bereikt is, of misschien nu is. Dan krijg je dus nog zeker twee weken aan stijging.

 

+1/-0

Ik denk dat niemand verwacht dat politici onfeilbaar zijn en ook niet dat al hun besluiten in zoiets onvoorspelbaars als een pandemie goed uitpakken. Om draagvlak te houden onder de bevolking is het dan des te belangrijker om openheid en eerlijkheid te betrachten, zeker dit kabinet dat de schijn op dat gebied al flink tegen heeft na de debacles in Groningen en met de toeslagenaffaire.
Laat ze gewoon eens antwoord geven op simpele vragen als:
- Waarom in bijna twee jaar tijd geen extra zorgcapaciteit gecreëerd?
- Waarom met alle geweld 2G willen invoeren terwijl overduidelijk is dat gevaccineerden net zo hard andere mensen besmetten?
- Hoe kan het dat in vergelijking met vorig jaar rond deze tijd de besmettingscijfers zijn verdubbeld en ziekenhuisopnames vrijwel hetzelfde zijn, terwijl 85% van de volwassen bevolking gevaccineerd is en ons effectiviteitspercentages van rond de 90% waren voorgespiegeld?
- Waarom verkondigt Hugo de Jonge eerder dit jaar dat vaccinatie geheel vrijblijvend is, maar staat ie onlangs met verbeten mondhoeken te blaffen dat hij zich er niet neer bij neerlegt dat mensen ook daadwerkelijk gebruik maken van hun recht om zich niet te laten prikken?
- Hoe kan het dat er in augustus nog werd gesproken over het volledig loslaten van alle maatregelen in het najaar en zitten we nu vier maanden later weer in een volledige lockdown?

Maar in plaats van open en eerlijk de dialoog met de bevolking aan te gaan en begrip en draagvlak te creëren, kiezen Rutte en co liever voor verdeel en heers. De lockdowns zijn de schuld van de ongevaccineerden, mensen die zich een keer niet aan de regels houden zijn aso’s (behalve dan als ze lid zijn van datzelfde kabinet of het koningshuis), bij kamervragen van de oppositie kijken de heren en dames verveeld op hun telefoon of lopen gewoon weg bij het debat. Met hun onlogische maatregelen, tegenstrijdige berichtgeving en arrogante en elitaire houding hebben ze er voor gezorgd dat een groot deel van de gematigde middengroep (waar ik mezelf ook toe reken) inmiddels compleet is afgehaakt en blijft in ieder geval bij mij vooral het idee hangen dat we hier niet bezig zijn met een pandemie bestrijding maar met het inrichten van een controle maatschappij en het nog rijker en machtiger maken van de big pharma.

 

+6/-2

open/sluit de onderstaande quote:

Armada Sur schreef op 30 december 2021 om 22:17:

Ik denk dat niemand verwacht dat politici onfeilbaar zijn en ook niet dat al hun besluiten in zoiets onvoorspelbaars als een pandemie goed uitpakken. Om draagvlak te houden onder de bevolking is het dan des te belangrijker om openheid en eerlijkheid te betrachten, zeker dit kabinet dat de schijn op dat gebied al flink tegen heeft na de debacles in Groningen en met de toeslagenaffaire.
Laat ze gewoon eens antwoord geven op simpele vragen als:
- Waarom in bijna twee jaar tijd geen extra zorgcapaciteit gecreëerd?
- Waarom met alle geweld 2G willen invoeren terwijl overduidelijk is dat gevaccineerden net zo hard andere mensen besmetten?
- Hoe kan het dat in vergelijking met vorig jaar rond deze tijd de besmettingscijfers zijn verdubbeld en ziekenhuisopnames vrijwel hetzelfde zijn, terwijl 85% van de volwassen bevolking gevaccineerd is en ons effectiviteitspercentages van rond de 90% waren voorgespiegeld?
- Waarom verkondigt Hugo de Jonge eerder dit jaar dat vaccinatie geheel vrijblijvend is, maar staat ie onlangs met verbeten mondhoeken te blaffen dat hij zich er niet neer bij neerlegt dat mensen ook daadwerkelijk gebruik maken van hun recht om zich niet te laten prikken?
- Hoe kan het dat er in augustus nog werd gesproken over het volledig loslaten van alle maatregelen in het najaar en zitten we nu vier maanden later weer in een volledige lockdown?

Maar in plaats van open en eerlijk de dialoog met de bevolking aan te gaan en begrip en draagvlak te creëren, kiezen Rutte en co liever voor verdeel en heers. De lockdowns zijn de schuld van de ongevaccineerden, mensen die zich een keer niet aan de regels houden zijn aso’s (behalve dan als ze lid zijn van datzelfde kabinet of het koningshuis), bij kamervragen van de oppositie kijken de heren en dames verveeld op hun telefoon of lopen gewoon weg bij het debat. Met hun onlogische maatregelen, tegenstrijdige berichtgeving en arrogante en elitaire houding hebben ze er voor gezorgd dat een groot deel van de gematigde middengroep (waar ik mezelf ook toe reken) inmiddels compleet is afgehaakt en blijft in ieder geval bij mij vooral het idee hangen dat we hier niet bezig zijn met een pandemie bestrijding maar met het inrichten van een controle maatschappij en het nog rijker en machtiger maken van de big pharma.



Zo, die is raak! Exact ook meteen mijn vragen maar dan veel krachtiger geformuleerd! Niemand ontkent hier Corona, het is er echt, maar inderdaad: waarom komen op déze vragen totaal geen antwoorden??

 

+2/-2

Op sommige vragen weet je het antwoord heus wel. De vaccins zijn niet zo effectief als gehoopt, vooral niet op iets langere termijn. Dat is echt niet de schuld van de Nederlandse regering.
Vraag 2 is overigens zeer dubieus: Het is waarschijnlijk niet net zo hard maar minder hard (maar dan wel weer inderdaad meer dan de verwachtingen die gewekt waren).

 

+4/-0

Een nieuw fenomeen dient zich aan
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/buitenland/artikel/5277572/coronavirus-omikronvariant-lockdowns-besmettingen-quarantaine
Al die tijd werd er (in mijn ogen) heel gemakkelijk gesproken over de impact van covidmaatregelen op de economie.
Maar nu cruciale infrastructuur in gevaar dreigt te komen door diezelfde covid maatregelen, ben ik eens heel benieuwd hoe nu de bordjes gaan draaien.

In een consequente wereld zijn ook dan de regels de regels en moeten we dan de nevenschade ook maar accepteren. Of.....zien we de dingen dan ineens heel anders? :huh

 

+1/-0

Ik wil best een poging wagen, maar dan zou ik het waarderen als het niet direct wordt afgedaan met een "ja, maar", maar dat je het echt de kans geeft om je erdoor te laten overtuigen:
- zorgcapaciteit: je kunt wel "extra bedden" willen, maar een bed behandelt geen patienten, mensen doen dat. Die mensen moet je eerst aannemen, en vervolgens opleiden. Als ik het nieuws een beetje volg, is het eerder zo dat er mensen afhaken door de enorme druk op de zorg.
Verder heb je misschien al die stakingen en demonstraties meegemaakt van zorgpersoneel. Zo'n aantrekkelijk werkveld is het niet.
Roepen dat er meer bedden komen is dan leuk, maar zo werkt het niet. Je moet dan namelijk de zorg vanaf de fundamenten anders gaan opbouwen.
2G: het gaat om de zorg, en dat die kan blijven draaien. Vaccins verminderen drastisch de kans het ziekenhuis in te geraken, het aandeel ongevaccineerden is simpelweg groter. Dat is dus de reden om hier beleid op te maken, het gaat niet om het aantal besmettingen, maar om het in leven houden van het zorgsysteem. Verder is er toch helemaal geen 2G, misschien straks slechts op bepaalde plekken.
- besmettingscijfers verdubbeld: op zich een hele goede vraag. Wat een reden zou kunnen zijn, is dat er veel meer en beter getest wordt.
- ziekenhuisopnames: een groot aandeel is ongevaccineerd, dus de kans is er, dat met 100% vaccinatiegraad het al een hoop scheelt. Wat wel zo is, is dat de eerste piek in 2020 bijna twee keer zo hoog was qua aantallen dagelijkse opnames, maar mede door de harde lockdown zakte dat ook snel weer terug.
Als je het totale aantal opnames van deze winter vergelijkt met vorige winter (najaar en voorjaar), dan ligt dat nog veel lager. Kan nog komen door omikron, maar vooralsnog kun je niet zeggen dat ze even hoog zijn.
- Effectiviteit vaccins: beperkte data, en beperkte werking van die dingen, zouden logische verklaringen kunnen zijn. Verder ben ik niet in die onderzoeken gedoken, maar iets zegt me dat die met weinig kwetsbare mensen zijn uitgevoerd.
- Hugo: dat hij ergens op hamert, omdat het in zijn taakomschrijving staat ervoor te zorgen, zegt niet dat je wettelijk verplicht bent. Verder moet je er strategie in teruglezen. Soms doen ze good cop, soms bad cop. Ik vind er ook wat van, maar goed.
- lockdown in augustus: misrekening van de mannen aldaar. RIVM waarschuwde toch ook dat het te snel was? En toen kwam ook nog eens een misschien wel 10x meer besmettelijke variant om de hoek kijken, die in een paar weken dominant werd.
Verder zou je kunnen denken dat het virus gevaarlijker is in de winter. Drie grote pieken zaten in 2020, 2021, 2022 winters. Dus in de zomer ziet de situatie er ongetwijfeld beter uit.

Ik geloof er niet in dat ze per se een controlesysteem willen. Mij is niet duidelijk wat ze daaraan hebben. Even los van de pandemie, maar de suggestie wordt gewekt dat het daar los van staat. Wat hebben mensen eraan te weten waar iedereen is, en wat iedereen doet, als dat allemaal al in data online en in talloze systemen staat? Als ik toch grondwetten met voeten zou willen betreden, zou ik niet een suffe app met qr codes bouwen, maar een systeem wat in het geniep op basis van alle data die al opgeslagen wordt, alles aan elkaar knoopt om iedereen in de gaten te houden. Veel effectiever, lijkt mij 😅.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

romario4wethoudervanjuine schreef op 31 december 2021 om 09:03:

Een nieuw fenomeen dient zich aan
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/buitenland/artikel/5277572/coronavirus-omikronvariant-lockdowns-besmettingen-quarantaine
Al die tijd werd er (in mijn ogen) heel gemakkelijk gesproken over de impact van covidmaatregelen op de economie.
Maar nu cruciale infrastructuur in gevaar dreigt te komen door diezelfde covid maatregelen, ben ik eens heel benieuwd hoe nu de bordjes gaan draaien.

In een consequente wereld zijn ook dan de regels de regels en moeten we dan de nevenschade ook maar accepteren. Of.....zien we de dingen dan ineens heel anders? :huh



Het is ook niet vol te houden. Het zou helpen als iedereen om te beginnen zich even laat volspuiten. Want iedereen kan zelf ook hier iets aan doen, in plaats van enkel met de vinger wijzen. Doe je het niet voor jezelf, dan voor het land of een ander.

 

+3/-0

Hoewel je niet op mij reageert wil ik met jouw goedkeuring er toch een paar zaken uitlichten. Die zijn m.i elementair

open/sluit de onderstaande quote:

- zorgcapaciteit: je kunt wel "extra bedden" willen, maar een bed behandelt geen patienten, mensen doen dat. Die mensen moet je eerst aannemen, en vervolgens opleiden. Als ik het nieuws een beetje volg, is het eerder zo dat er mensen afhaken door de enorme druk op de zorg. Verder heb je misschien al die stakingen en demonstraties meegemaakt van zorgpersoneel. Zo'n aantrekkelijk werkveld is het niet


Ik heb in mijn hele naaste omgeving een aantal mensen die werken in de zorg.
Weet je wat een van de grote bottlenecks is?
De bureaucratie! Naar schatting 30% van de tijd wordt verkwanseld. Dit komt m.i voort uit een enorme leem-middenlaag die om hun eigen positie te verdedigen "behoeftes" gecreëerd hebben aan informatie die in qua waarde in geen enkele verhouding staan tot de tijd die het kost ze te vergaren.

De bureaucratie had in de voorbije piekperiodes allang afgeschaald moeten worden. Daarmee had je in een klap een grote zorgcapaciteit vrij gemaakt in je "stille reserves".

open/sluit de onderstaande quote:

Roepen dat er meer bedden komen is dan leuk, maar zo werkt het niet. Je moet dan namelijk de zorg vanaf de fundamenten anders gaan opbouwen


Dat klopt! Maar roepen dat iets niet kan, zonder er ook maar aan te beginnen lost ook niets op!
Ik vind het de zorgbazen te verwijten dat ze niet eens de poging gedaan hebben!
Koekoek dat het dan niet lukt!

open/sluit de onderstaande quote:

G: het gaat om de zorg, en dat die kan blijven draaien. Vaccins verminderen drastisch de kans het ziekenhuis in te geraken, het aandeel ongevaccineerden is simpelweg groter. Dat is dus de reden om hier beleid op te maken


Maar met een vaccinatiegraad van 88% gingen we toch in harde lockdown! Die paar procent meer maken dan ook het verschil niet meer kun je aannemen.

De commonsense oplossing?
Boosteren van de kwetsbaren elke winter, zoals met de griep.
En verder accepteren dat je niet naar nul risico kunt, onmogelijk!
open/sluit de onderstaande quote:

besmettingscijfers verdubbeld: op zich een hele goede vraag. Wat een reden zou kunnen zijn, is dat er veel meer en beter getest wordt.


Zal een deel van de verklaring zijn.
De grootste verklaring is echter het feit dat men (bewust) de scholen open liet.
De meeste besmettingen zitten dan ook in die groep en hun ouders, de jong volwassenen.

Die groep had en heeft vrijwel niets te vrezen van dit virus.
Dit gekoppeld aan het feit dat Omicron aantoonbaar milder verloopt, maakt voor mij dat er vraagtekens bij de test-fetisj gezet mag worden.

open/sluit de onderstaande quote:

ziekenhuisopnames....


Een virus-winterpiek is van eeuwig.
Ondanks jaarlijkse griepvaccinaties, eindigen mensen toch met griep in het ziekenhuis...en erger nog, sterven daaraan.
We moeten helaas de illusie los laten dat wij een virus kunnen verslaan.

Maar we komen wel weer terug op punt 1. Met een vergrijzende bevolking zul je je zorg aan moeten passen aan de demografische ontwikkeling.
open/sluit de onderstaande quote:

Effectiviteit vaccins


Het is ook al van alle tijden dat virussen muteren en vaccins dus net zo actueel zijn, als de actuele variant.
Alleen, zeg dat nou gewoon eerlijk.

Wat mij stoort is dat er nu op boosteren gehammerd wordt, bevolkingbreed.
Ik ben voor het boosteren nu van de kwetsbaren.
ECHTER, het is nu al bekend dat we komend voorjaar een aangepast vaccin gaan krijgen.
Wacht nou met het boosteren van die hele grote groep die in principe weinig van het virus te vrezen heeft tot maart/april.

Daarmee spreid je het boosteren beter, maar daarmee ben je ook veel effectiever, houdt je de mensen bereid om te blijven boosteren (want laat ons wel zijn, als jij je als gezonde jongere nu laat boosteren, ga je dan in mei weer?)
De ouderen/kwetsbaren daarentegen zullen zeker bereid zijn met hogere frequentie te boosteren.

open/sluit de onderstaande quote:

Hugo:

Hugo is gepasseerd station. Beter ook! Zijn misselijke manouvre met het rapport van de Raad van de Rechtspraak is de druppel! Totaal onbetrouwbare manipulatieve jokkebrok.
open/sluit de onderstaande quote:

lockdown in augustus: misrekening van de mannen aldaar



de landen die toen wel streng bleven zoals Duitsland en Belgie, hadden al die tijd geen significant betere cijfers dan wij.

In Zuid Afrika is vandaag de witte vlag gehesen. Ik ben heel benieuwd naar de ontwikkelingen in UK.
Wellicht komen we wel tot de conclusie dat het vrij laten van het virus met de huidige variant, de beste en snelste manier is om het nu de loop te laten.

NOTE: eerlijk gezegd denk ik dat dit de geheime agenda nu was om de scholen precies om die reden open te houden tot voor kort! Laat het maar rond gaan, des te eerder het rond is, des te eerder het klaar is.

open/sluit de onderstaande quote:

Ik geloof er niet in dat ze per se een controlesysteem willen


Maar ze zijn het wel aan het bouwen. daar kunnen we het denk ik niet over oneens zijn

 

+2/-2

open/sluit de onderstaande quote:

tijn0 schreef op 31 december 2021 om 09:07:

Ik geloof er niet in dat ze per se een controlesysteem willen. Mij is niet duidelijk wat ze daaraan hebben. Even los van de pandemie, maar de suggestie wordt gewekt dat het daar los van staat. Wat hebben mensen eraan te weten waar iedereen is, en wat iedereen doet, als dat allemaal al in data online en in talloze systemen staat? Als ik toch grondwetten met voeten zou willen betreden, zou ik niet een suffe app met qr codes bouwen, maar een systeem wat in het geniep op basis van alle data die al opgeslagen wordt, alles aan elkaar knoopt om iedereen in de gaten te houden. Veel effectiever, lijkt mij 😅.



Ze zijn het in rap tempo op aan het tuigen op basis van plannen die er lang lagen.
De medische onderbouwing rammelt aan alle kanten maar toch gaan ze op volle snelheid door. Zegt dat niet voldoende.

Lees onderstaande link eens door en volg eens een aantal podcasts van Arno Wellens op YouTube. Hij legt het duidelijk en feitelijk onderbouwd uit.
https://arnowellens.eu/article/56772/itsme-van-ing-al-je-persoonlijke-bancaire-en-medische-gegevens-sinds-vandaag-ongevraagd-in-een-applink

Het uiteindelijke doel: al je persoonlijke gegevens (financieel, medisch etc.) in hetzelfde systeem. Dan hoef ik jou niet uit te leggen wat je daar allemaal mee kunt als overheid. Niet gevaccineerd = niet bij je geld kunnen is maar een voorbeeld.
Complottheorie: we gaan het zien. Er zijn in twee jaar tijd veel waarheid geworden.

Koppel dit soort apps aan de gegevens van Big Tech dat al op grote schaal met overheden samenwerkt en je digitale controlesysteem is compleet. De camerasurveillance systemen hangen al overal en het worden er dagelijks meer naar Chinees voorbeeld.

 

+2/-2

OK, Nikiforov. Als over een jaar , of twee, ofzo de QR codes verleden tijd zijn, kom je dan hier zeggen dat je paranoia was of heb je dan een andere theorie?

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 15 februari 2022, 20:35:51.

 

+4/-1

open/sluit de onderstaande quote:

Klompje schreef op 31 december 2021 om 11:25:

OK, Nikiforov. Als over een jaar , of twee, ofzo de QR codes verleden tijd zijn, kom je dan hier zeggen dat je paranoia was of heb je dan een andere theorie?



Ik heb liever geen gelijk en ik geef het dan ook graag toe als dat zo is.
De afgelopen twee jaar zijn echter nogal wat zogenaamde complottheorieën uitgekomen.

Kom jij dan ook zeggen dat je naïef was als we over twee jaar nog steeds met QR-codes rondlopen?

 

+2/-2

Deze normale topic is gesloten en bestaat uit 171 pagina's: 1 2 3 4 ... 141 142 143 144 145 146 147 148 149 ... 167 168 169 170 171

PSV Forum » Maatschappelijke discussies » Corona