Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Maatschappelijke discussies » Corona

Deze normale topic is gesloten en bestaat uit 171 pagina's: 1 2 3 4 ... 143 144 145 146 147 148 149 150 151 ... 167 168 169 170 171

Het virus werd gedownplayed?
Ik denk dat het meer een naar realistischere proporties brengen van de angst die gezaaid werd, was.
Maar
https://www.npr.org/sections/coronavirus-live-updates/2021/12/31/1069476889/omicron-south-africa
In Zuid Afrika is de golf op zijn retour.

In Engeland, note: een land waar vrijwel geen restricties zijn al heel de winter, heb je (uiteraard) een piek in dit seizoen.
En sure, de ziekenhuisopnames stijgen. Maar het sterftecijfer gelukkig niet
https://coronavirus.data.gov.uk/
De Britse regering ziet geen enkele reden in te grijpen nu.

Intussen mag ik hopen dat ook jij wel genoeg data hebt gezien waaruit blijkt dat Omicron een duidelijk milder verloop heeft dan de eerdere varianten?!

 

+2/-0

Jij stelde dat er minder opnames zouden komen, het is verdubbeld.

Ik heb nooit betwijfeld dat het verloop milder was. Enige wat ik zei, was: laten we twee weken lang eens kijken wat er gebeurt en dat heb ik gevolgd.

 

+3/-0

Ik schreef dit

open/sluit de onderstaande quote:

kortom, nee, zelfs als het aantal besmettingen significant stijgt, blijkt in het epicentrum van de Omicron- wave niet dat het aantal ziekenhuisopnames of sterftecijfer ook sterk stijgt. Integendeel.


Dat ging over zuid Afrika.

Nog steeds sta ik onverminderd op het standpunt dat Nederland, als enige land in onze regio, overproportioneel gereageerd heeft ja.
In Zuid Afrika is men over de piek. UK heeft alles losgelaten en grijpt ook nu niet hard in.
Blijkbaar heeft men ook daar vertrouwen in het feit dat dit een beheersbare golf zal blijven.
En wat we eerder al stelden, ik persoonlijk denk dat zij door nu deze golf over zich heen te laten komen, er het eerste weer uit zijn. En uiteindelijk ook het best af.

 

+3/-1

Maar als we het dan over uitspraken hebben, als ik deze posting van jou neem, en die daaronder staat

open/sluit de onderstaande quote:

tijn0 schreef op 22 december 2021 om 07:08:

Nou, mooi toch? Als dat doorzet, dan zou het tijdig stopzetten van de lockdown logisch zijn.


Wou jij tot Nieuwjaar aankijken hoe het zich hier ontwikkelt.
Welnu, als je het coronadashboard in ons land bekijkt, zouden dus op basis van ook jouw eigen stelling, volgende week verlichtingen in de maatregelen plaats mogen vinden, toch?!

 

+2/-2

open/sluit de onderstaande quote:

romario4wethoudervanjuine schreef op 01 januari 2022 om 17:30:

Maar als we het dan over uitspraken hebben, als ik deze posting van jou neem, en die daaronder staat
open/sluit de onderstaande quote:

tijn0 schreef op 22 december 2021 om 07:08:

Nou, mooi toch? Als dat doorzet, dan zou het tijdig stopzetten van de lockdown logisch zijn.


Wou jij tot Nieuwjaar aankijken hoe het zich hier ontwikkelt.
Welnu, als je het coronadashboard in ons land bekijkt, zouden dus op basis van ook jouw eigen stelling, volgende week verlichtingen in de maatregelen plaats mogen vinden, toch?!



Ja, dat vind ik ook nog steeds.

 

+3/-0

Goed verhaal van van Ranst
https://www.msn.com/nl-nl/nieuws/Buitenland/viroloog-van-ranst-we-hopen-dat-omicron-wereldwijd-dominant-wordt/ar-AASmCzx?ocid=msedgntp

Benieuwd wanneer ons OMT eindelijk eens uit hun confirmation bias komen willen en per direct hun beleid aanpassen.
Maar ik vrees dat ze tot 14 januari volharden en dan zeggen: kijk, het gaat redelijk goed, komt door ons beleid :slaap :slaap

 

+1/-3

Ik weet niet of het door oud en nieuw komt, maar de piek in Engeland lijkt geweest.

Was het sinds 18 december met 735 personen naar het ziekenhuis opgelopen tot dagelijks 2.370 op de 29ste, de 30ste was het 2.114 en de 31ste 1.781.

Dat zou goed nieuws zijn!

 

+2/-0

Kan me niet voorstellen dat met alle informatie die komt, dit soort belangrijke adviezen de wind in zullen worden geslagen
https://www.msn.com/nl-nl/nieuws/binnenland/kabinet-besluit-of-scholen-na-kerstvakantie-weer-opengaan/ar-AASmWoO?ocid=msedgntp
Ik hoop dat ook dat het gezonde verstand zal winnen van de confirmation bias.

 

+3/-3

Laat ik het zo zeggen: als dit onderdeel is van de trend en níet een dip door gebrekkige meting, dan zou ik, zeker met de signalen dat het de jeugd niet best vergaat, het onuitlegbaar vinden als de huidige maatregelen verlengd zouden worden. Persoonlijk zou ik zelfs liefst zien dat we alles gewoon weer kunnen, met zo'n qr dingetje.

 

+3/-1

@Tijn

Waarom met zo'n QR dingetje? Welke toegevoegde waarde heeft dat volgens jou?

 

+4/-5

open/sluit de onderstaande quote:

Nikiforov 3 schreef op 03 januari 2022 om 08:23:

@Tijn

Waarom met zo'n QR dingetje? Welke toegevoegde waarde heeft dat volgens jou?



Totale controle.

 

+5/-0

De onderbouwing voor 2G is op zijn zachtst gezegd niet afdoende. Het eerste model was van TNO. De modelleurs zelf zeiden dat ‘het model geen onderbouwing geeft voor wel of geen coronapas’.

Daarna heeft het RIVM een model opgesteld. Het enige positieve daaraan is dat in tegenstelling tot eerdere modellen het RIVM nu transparant is over de gebruikte formules en aannames. Dat maakt het mogelijk voor andere wetenschappers om het model te evalueren en verbeteringen aan te dragen.

FTM heeft wetenschappers naar beiden modellen laten kijken. Zij waren heel duidelijk dat beiden modellen niet als onderbouwing voor 2G kunnen worden gebruikt.
Mij viel de quote van Meester - hoogleraar waarschijnlijkheidsrekening aan de Vrije Universiteit in Amsterdam - op.

open/sluit de onderstaande quote:

Volgens Meester is wat het kabinet, OMT en RIVM hier doen ‘losgeslagen van de werkelijkheid’. ‘Dit is gewoon een set aannames waarvan je van tevoren al weet dat 2G beter uit de bus komt dan 3G, een absurde abstractie van de complexe werkelijkheid.’



Waar hebben we dit eerder gezien?
https://www.trouw.nl/economie/voor-het-ministerie-staat-bij-voorbaat-vast-luchtvaart-bevordert-de-welvaart~b5b05e08/
Voor het ministerie staat bij voorbaat vast: luchtvaart bevordert de welvaart
open/sluit de onderstaande quote:

Luchtvaart is goed voor de welvaart. Dat is al bij voorbaat de conclusie van elk onderzoek dat uitgevoerd wordt volgens nieuwe richtlijnen van het ministerie van infrastructuur, zeggen meerdere onderzoeksbureaus.

 

+2/-0

Scholen dicht houden .... stadions open!! Wat is er nu belangrijker dan voetbal???

 

+1/-0

Als niet alles stil ligt wegens golf 7

 

+1/-0

Komt ajaks wel héél goed uit dit: hun drie moeilijkste uitwedstrijden vh seizoen (psv, fey, Utrecht) zijn allemaal zonder publiek. Nu wil ik niet de Calimero uithangen want het is gewoon toeval maar dit is toch geen eerlijke competitie te noemen zo.

 

+1/-2

Ik nodig alle mensen die pro lockdown zijn, uit te leggen na het zien van deze grafiek, waarom wij als enige land vol blijven houden met deze brute, vrijheidsbeperkende en enorme schadelijke maatregel
https://twitter.com/Reinoud_Biotech/status/1476222015057113104/photo/1link

open/sluit de onderstaande quote:

De avondklok en lockdown in Nederland werkt zo goed dat het zelfs effect heeft in België. Daar waar de horeca en winkels wel open zijn en Nederlanders en masse naar toe gaan.



Ik weet al, dat antwoord komt er wederom niet!

 

+3/-3

Je voelt aan alles dat PSV - Ajax eraan gaat. Zonde van zo'n mooi affiche en daarnaast verkleint het onze kansen op een goed resultaat.

 

+2/-0

Op veel meer dan een verdubbeling in de ziekenhuizen hoef je niet te rekenen. De IC's gaan in DK en VK niet echt omhoog, zelfs tijdens een omikron piek.

Als we dit al niet op kunnen vangen, zou je de regering aan moeten klagen voor nalatigheid.

Ik vind het onuitlegbaar dat delen van het onderwijs dicht moeten blijven, en zou het ook onuitlegbaar vinden als de lockdown wordt verlengd. Prima dat je wat maatregelen in stand houdt, maar we hebben het hier niet over het ebolavirus.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

romario4wethoudervanjuine schreef op 04 januari 2022 om 22:19:
Ik nodig alle mensen die pro lockdown zijn, uit te leggen na het zien van deze grafiek, waarom wij als enige land vol blijven houden met deze brute, vrijheidsbeperkende en enorme schadelijke maatregel
https://twitter.com/Reinoud_Biotech/status/1476222015057113104/photo/1link

open/sluit de onderstaande quote:

De avondklok en lockdown in Nederland werkt zo goed dat het zelfs effect heeft in België. Daar waar de horeca en winkels wel open zijn en Nederlanders en masse naar toe gaan.



Ik weet al, dat antwoord komt er wederom niet!


Een opmerkelijke grafiek.
Inmiddels zijn de rollen omgedraaid. In België was het kantelpunt van daling naar stijging op 27 dec, voor Nederland was dit een dag later. Op 31 dec had België al meer besmettingen per dag dan Nederland. Zo snel kan het gaan.
https://ourworldindata.org/explorers/coronavirus-data-explorer?zoomToSelection=true&facet=none&pickerSort=desc&pickerMetric=new_cases_smoothed
_per_million&Interval=7-day+rolling+average&Relative+to+Population=true&Color+by+test+positivity=false&country=N
LD~BEL&Metric=Confirmed+cases


De ziekenhuisbezetting in België begint nu ook op te lopen. Het aantal doden neemt gelukkig nog steeds af.
https://www.coronaviruscovid19.be/coronavirus-cijfers

Op 21 dec voorspelde het RIVM:
open/sluit de onderstaande quote:

Kloppen de voorspellingen, dan gaat rond oud en nieuw het aantal positieve testen, dat nu aan een gestage daling bezig is, weer oplopen. Zeven tot tien dagen later vertaalt zich dat zoals inmiddels gebruikelijk in een stijging van het aantal ziekenhuisopnames. Dat is riskant, omdat de bezetting in die ziekenhuizen nu al geruime tijd op een hoog niveau is en er dus weinig 'buffer' is om een nieuwe golf het hoofd te bieden.


Met de besmettingen zaten ze goed.

Het OMT meldde gisteren dat de ziekenhuisopnames medio januari omhoog gaan. Zo'n 10 dagen later dan hun eerdere voorspelling.

open/sluit de onderstaande quote:

Bij het verder doorzetten van de huidige coronamaatregelen berekende het RIVM dat de piek in de ziekenhuizen eind januari, begin februari ongeveer even hoog worden als eind vorig jaar. De modellen van het RIVM laten zien dat er dan maximaal 2400 mensen met corona-infectie in de ziekenhuizen liggen en 620 op de IC's. Momenteel liggen er zo'n 1700 coronapatiënten in het ziekenhuis en bijna 500 op de IC's.

Het Outbreak Management Team ging daarbij uit van een vaccinatiegraad met de booster van 90 procent van de mensen die volledig zijn gevaccineerd. Die aanname is met de huidige stand van de boostervaccinaties "te optimistisch", schrijft het OMT. De komende week blijft het aantal ziekenhuisopnames nog stabiel, verwacht het team.


Modellen kunnen niet zonder aannames. In deze aanname gaan ze er vanuit dat 90% zich boostert. Dit is te optimistisch. Het blijft afwachten hoe het werkelijk gaat uitpakken :)


Waar ze eerst te laat waren zijn ze nu waarschijnlijk te voorzichtig. Gelukkig is Omikron milder.

Ik blijf het heel complex vinden.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 5 januari 2022, 10:28:03.

 

+1/-0

Deze normale topic is gesloten en bestaat uit 171 pagina's: 1 2 3 4 ... 143 144 145 146 147 148 149 150 151 ... 167 168 169 170 171

PSV Forum » Maatschappelijke discussies » Corona