Klompje
Fan van PSV
Mister PSV
Derde plek PSV Netwerk Battle 2007
Uit: Gent
Vak: Noord - SS
Forumreacties: 13.072
Reg.: 23 juli 2000
Favoriete opstelling: geen
open/sluit de onderstaande quote:Nikiforov 3 schreef op 08 januari 2022 om 16:45:
Dit raakt de essentie van de discussie in 2,5 minuut
https://www.telegraaf.nl/video/1706937851/gommers-vaccin-is-niet-meer-de-oplossinglink
Waarom de hele maatschappij beperkingen opleggen om een relatief kleine groep mensen te beschermen?
;
romario4wethoudervanjuine
Fan van PSV
Mister PSV
Vak: -
Forumreacties: 39.431
Reg.: 24 mei 2001
Door....ons allemaal voor hen in lockdown te houden?
Of wat stel jij voor dan?
open/sluit de onderstaande quote:Het aantal coronapatiënten in de Nederlandse ziekenhuizen blijft nog steeds afnemen. Dat aantal daalde zaterdag met 35 naar 1.481, blijkt uit cijfers van het Landelijk Coördinatiecentrum Patiënten Spreiding (LCPS). Van hen worden er 405 verzorgd op de intensive care, een daling van 4 patiënten in vergelijking met vrijdag. Er werden in de afgelopen 24 uur 16 nieuwe mensen met ernstige COVID-19 op de ic opgenomen, evenveel als het etmaal daarvoor. Doordat er meer patiënten overleden of de afdelingen mochten verlaten nam de bezetting op de ic's toch af. Op Duitse ic-afdelingen liggen nog negen Nederlandse coronapatiënten op de ic, één minder dan vrijdag. Op de verpleegafdelingen liggen nog 1.076 coronapatiënten, 31 minder dan donderdag. Er werden 149 nieuwe patiënten opgenomen, maar de bezetting nam af doordat nog meer mensen de afdelingen verlieten.
Klompje
Fan van PSV
Mister PSV
Fan van PSV
Mister PSV
Klompje
Fan van PSV
Mister PSV
Fan van PSV
Mister PSV
Los van het feit dat ik me met mijn bmi geen zorgen maak, is het natuurlijk een echte jehova tactiek om te doen alsof iedereen een extreem risico loopt.
De groep is echt wel redelijk goed te definiëren, en wat ik zei, je kunt ruimhartig omgaan met al wie zich beter voelt met ook de boosters elke paar maanden te ontvangen.
Maar als je nu de explosie in besmettingscijfers over de laatste weken pakt en die afzet tegen de sterke dalingen in de ziekenhuizen en IC-opnamecijfers, zou het ook gepast zijn de discussie eerlijk te voeren.
Angst zaaien is geen fair game. Mensen zijn niet achterlijk en zien en horen ook wat er gebeurt in en met de cijfers.
Jouw suggestie om iedereen te boosteren, hoe ver gaat dat?
Want inmiddels heeft Rouvoet al verteld dat na de huidige boostercampagne, er nog 2 volgen dit jaar.
Vind jij nou werkelijk dat, laat ons dan even zeggen, de hele groep onder 50 steeds ook weer voor een prik moet?
Ik wil dat mijn kinderen niet steeds aan laten doen. Alleen maar om die 20% groep te beschermen!
ga jij dit jaar 3 prikken halen?
Klompje
Fan van PSV
Mister PSV
Fan van PSV
Mister PSV
Klompje
Fan van PSV
Mister PSV
Fan van PSV
Mister PSV
Dat is een goede zaak, daarin wordt hier al 2 jaar verzaakt te schakelen.
Maar waar het omgaat is, dat jullie die capaciteit helemaal niet nodig hebben, ondanks het feit dat bij jullie de samenleving in grote mate zijn normale beloop heeft.
https://ourworldindata.org/grapher/current-covid-patients-hospital?country=BEL~NLD~DNK
Fan van PSV
Mister PSV
https://www.volkskrant.nl/columns-opinie/het-is-niet-verwonderlijk-dat-de-weerstand-tegen-de-lockdown-groeit-we-moeten-met-het-virus-leren-leven~ba53a220/
Hoe meer van dit soort berichten komen, hoe eerder de beleidsmakers (hopelijk) zich realiseren dat ze overgereageerd hebben deze keer en het tijd wordt uit de tunnel te komen.
Klompje
Fan van PSV
Mister PSV
open/sluit de onderstaande quote:romario4wethoudervanjuine schreef op 08 januari 2022 om 21:51:
Dat is een goede zaak, daarin wordt hier al 2 jaar verzaakt te schakelen.
Maar waar het omgaat is, dat jullie die capaciteit helemaal niet nodig hebben, ondanks het feit dat bij jullie de samenleving in grote mate zijn normale beloop heeft.
https://ourworldindata.org/grapher/current-covid-patients-hospital?country=BEL~NLD~DNK
Fan van PSV
Mister PSV
open/sluit de onderstaande quote:Bovendien gaat Omikron zo hard dat het niet alleen over IC capaciteit gaat maar ook over andere zaken. Vluchten worden geannulleerd omdat er geen piloten zijn, voetbalwedstrijden worden overal afgelast omdat er zieke spelers zijn, politie grijpt niet in omdat er te weinig mankracht is etc.
Klompje
Fan van PSV
Mister PSV
Maar het is ook nog besmettelijker...
En niet geheel ongevaarlijk...
Dus de mensen aan het werk houden betekent dat die weer meer mensen besmetten, en die mensen hebben bijvoorbeeld pech dat ze wel heel ziek worden, of ze besmetten hun ouders die allergisch zijn voor vaccins. Of gewoon wappies, maar die wel in het ziekenhuis komen en zo de IC capaciteit belasten. Of hun vrouw, die zelf op de IC werkt.
Fan van PSV
Mister PSV
en toch, is het noodplan wat hier al klaar ligt, in de ziekenhuizen de mensen die wel positief testen maar geen of milde klachten hebben- toch door te laten werken als de bezetting in gevaar komt.
Mijn schoondochter werkt in de zorg. heeft al een paar keer meegemaakt dat ze eigenlijk in quarantaine zou moeten, maar dat gevraagd werd: heb je klachten? Nee? dan kom maar werken. Niet eens gezegd om te testen.
Zeg jij het maar Klumpke.
Ik onderschat het virus niet, maar met de evolutie van het virus en de evolutie in de toolbox die we hebben...zeg ik; we hebben ooit ondergereageerd...maar we zitten nu wellicht in de fase dat we overreageren.
Proportionaliteit! Dat is mijn stokpaardje in de huidige discussie
En eerlijke voorlichting.
Even dat interview met jullie minister gelezen....hij waarschuwt....maar zegt meteen dat er geen zwaardere maatregelen komen.
Ook weer zo een dubbel signaal
Klompje
Fan van PSV
Mister PSV
open/sluit de onderstaande quote:romario4wethoudervanjuine schreef op 09 januari 2022 om 13:37:
en toch, is het noodplan wat hier al klaar ligt, in de ziekenhuizen de mensen die wel positief testen maar geen of milde klachten hebben- toch door te laten werken als de bezetting in gevaar komt.
Mijn schoondochter werkt in de zorg. heeft al een paar keer meegemaakt dat ze eigenlijk in quarantaine zou moeten, maar dat gevraagd werd: heb je klachten? Nee? dan kom maar werken. Niet eens gezegd om te testen.
Zeg jij het maar Klumpke.
Ik onderschat het virus niet, maar met de evolutie van het virus en de evolutie in de toolbox die we hebben...zeg ik; we hebben ooit ondergereageerd...maar we zitten nu wellicht in de fase dat we overreageren.
Proportionaliteit! Dat is mijn stokpaardje in de huidige discussie
En eerlijke voorlichting.
Even dat interview met jullie minister gelezen....hij waarschuwt....maar zegt meteen dat er geen zwaardere maatregelen komen.
Ook weer zo een dubbel signaal
open/sluit de onderstaande quote:
Waarom de hele maatschappij beperkingen opleggen om een relatief kleine groep mensen te beschermen?
Uiteindelijk beschermen maatregelen geen mensen. Mensen beschermen zichzelf (met of zonder vaccin) en mensen zullen uiteindelijk zelf de keuze moeten maken welke offers zij voor hun eigen bescherming willen brengen in plaats van consequent naar de overheid of anderen te kijken en wijzen.
Daarom z.s.m. uit deze lockdown. Het liefst volledig en zonder 2G of 3G.
open/sluit de onderstaande quote:romario4wethoudervanjuine schreef op 09 januari 2022 om 13:03:
Bijna niemand wordt heel ziek?open/sluit de onderstaande quote:Deze variant gaat rond als een dolle. Maar bijna niemand wordt er echt heel ziek van.
Fan van PSV
Mister PSV
Omicron zorgt voor veel minder ziekenhuisopnames. En wanneer mensen al met omicron in het ziekenhuis komen, is de kans dat ze door moeten naar IC ook aanmerkelijk kleiner
https://twitter.com/Nieuwsuur/status/1479558496815403014
ik kan zo niet oordelen over de situatie in Amerika zonder me erin te verdiepen. Maar de cijfers in Europa maar ook de situatie in Zuid Afrika, wijzen dit duidelijk uit.
Klinisch onderzoek door HKU wat ik eerder postte, onderschrijft die constatering evenzeer.
Klompje
Fan van PSV
Mister PSV
PSV Forum » Maatschappelijke discussies » Corona