Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Maatschappelijke discussies » Corona

Deze normale topic is gesloten en bestaat uit 171 pagina's: 1 2 3 4 ... 147 148 149 150 151 152 153 154 155 ... 167 168 169 170 171

open/sluit de onderstaande quote:

Nikiforov 3 schreef op 08 januari 2022 om 16:45:

Dit raakt de essentie van de discussie in 2,5 minuut

https://www.telegraaf.nl/video/1706937851/gommers-vaccin-is-niet-meer-de-oplossinglink

Waarom de hele maatschappij beperkingen opleggen om een relatief kleine groep mensen te beschermen?
;



Werkelijk?
Om overbelasting op de ic's te voorkomen. Deze groep -die inderdaad alles behalve klein is- beschermt zichzelf al 2 jaar niet goed genoeg of krijgt hun bosster te laat. Zie die meneer van herstel.nl bijvoorbeeld.

Als het met rigide overheidsmaatregelen al niet lukt om die kwetsbare groep te beschermen, hoe verwacht je dan dat die groep zichzelf beschermt?

 

+5/-1

Door....ons allemaal voor hen in lockdown te houden?

Of wat stel jij voor dan?

open/sluit de onderstaande quote:

Het aantal coronapatiënten in de Nederlandse ziekenhuizen blijft nog steeds afnemen. Dat aantal daalde zaterdag met 35 naar 1.481, blijkt uit cijfers van het Landelijk Coördinatiecentrum Patiënten Spreiding (LCPS). Van hen worden er 405 verzorgd op de intensive care, een daling van 4 patiënten in vergelijking met vrijdag. Er werden in de afgelopen 24 uur 16 nieuwe mensen met ernstige COVID-19 op de ic opgenomen, evenveel als het etmaal daarvoor. Doordat er meer patiënten overleden of de afdelingen mochten verlaten nam de bezetting op de ic's toch af. Op Duitse ic-afdelingen liggen nog negen Nederlandse coronapatiënten op de ic, één minder dan vrijdag. Op de verpleegafdelingen liggen nog 1.076 coronapatiënten, 31 minder dan donderdag. Er werden 149 nieuwe patiënten opgenomen, maar de bezetting nam af doordat nog meer mensen de afdelingen verlieten.


Intussen in een land waar de besmettingscijfers de lucht in knallen...gaan de ziekenhuis- en IC opnames stug verder naar beneden.
Maar...volgende week ...dan wordt het echt ernstig....of anders de week daarna

 

+4/-5

Ik ben niet voor de lockdown. De wereld is niet zwart-wit.

 

+7/-0

Zeker niet.
Maar hoe wil jij dan het probleem tackelen dat een notoir klein clubje in de risicogroep, wat weigert zichzelf te beschermen....door de beleidsmakers en hun adviseurs toch in bescherming genomen wordt...over de rug van de rest van de samenleving?

 

+2/-2

Ik denk dat het moeilijker is te bepalen wie risicogroep is dan gewoon iedereen te boosteren. Wat is jouw bmi,ouwe?

 

+4/-0

Los van het feit dat ik me met mijn bmi geen zorgen maak, is het natuurlijk een echte jehova tactiek om te doen alsof iedereen een extreem risico loopt.
De groep is echt wel redelijk goed te definiëren, en wat ik zei, je kunt ruimhartig omgaan met al wie zich beter voelt met ook de boosters elke paar maanden te ontvangen.

Maar als je nu de explosie in besmettingscijfers over de laatste weken pakt en die afzet tegen de sterke dalingen in de ziekenhuizen en IC-opnamecijfers, zou het ook gepast zijn de discussie eerlijk te voeren.
Angst zaaien is geen fair game. Mensen zijn niet achterlijk en zien en horen ook wat er gebeurt in en met de cijfers.

Jouw suggestie om iedereen te boosteren, hoe ver gaat dat?
Want inmiddels heeft Rouvoet al verteld dat na de huidige boostercampagne, er nog 2 volgen dit jaar.
Vind jij nou werkelijk dat, laat ons dan even zeggen, de hele groep onder 50 steeds ook weer voor een prik moet?
Ik wil dat mijn kinderen niet steeds aan laten doen. Alleen maar om die 20% groep te beschermen!
ga jij dit jaar 3 prikken halen?

 

+4/-1

Mensen zijn wel achterlijk. Er liggen er al maanden een substantieel deel van de stuk of 500 op de IC die zich niet genoeg beschermden en zichzelf geen risicogroep vonden.

Het lijkt me duidelijk dat die groep groter wordt als je maatregelen afbouwt.

 

+5/-1

Blijkt dat in het land waar jij woont?

 

+1/-3

In dat land is er een dubbele IC capaciteit.

 

+5/-0

Dat is een goede zaak, daarin wordt hier al 2 jaar verzaakt te schakelen.

Maar waar het omgaat is, dat jullie die capaciteit helemaal niet nodig hebben, ondanks het feit dat bij jullie de samenleving in grote mate zijn normale beloop heeft.
https://ourworldindata.org/grapher/current-covid-patients-hospital?country=BEL~NLD~DNK

 

+2/-4

Boostercampagne en angst zaaien moet doorgaan, want:
Overheid heeft al (te)veel boosters ingekocht
Anders blijkt dat de lockdown niet nodig was
Overheid is niet in staat om lange termijn oplossingen te bedenken

De huidige situatie is puur gebaseerd op het verdoezelen van slechte beslissingen!

 

+4/-4

https://www.volkskrant.nl/columns-opinie/het-is-niet-verwonderlijk-dat-de-weerstand-tegen-de-lockdown-groeit-we-moeten-met-het-virus-leren-leven~ba53a220/
Hoe meer van dit soort berichten komen, hoe eerder de beleidsmakers (hopelijk) zich realiseren dat ze overgereageerd hebben deze keer en het tijd wordt uit de tunnel te komen.

 

+3/-2

open/sluit de onderstaande quote:

romario4wethoudervanjuine schreef op 08 januari 2022 om 21:51:

Dat is een goede zaak, daarin wordt hier al 2 jaar verzaakt te schakelen.

Maar waar het omgaat is, dat jullie die capaciteit helemaal niet nodig hebben, ondanks het feit dat bij jullie de samenleving in grote mate zijn normale beloop heeft.
https://ourworldindata.org/grapher/current-covid-patients-hospital?country=BEL~NLD~DNK




De minister is daar zelf niet van overtuigd:
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2022/01/09/vandenbroucke-omikron/link

Bovendien gaat Omikron zo hard dat het niet alleen over IC capaciteit gaat maar ook over andere zaken. Vluchten worden geannulleerd omdat er geen piloten zijn, voetbalwedstrijden worden overal afgelast omdat er zieke spelers zijn, politie grijpt niet in omdat er te weinig mankracht is etc.


Overigens @Nikiforov 3 , dit gebeurt er als je a-symptomatisch bent en niet test of de test naast je neerlegt: https://sporza.be/nl/2022/01/09/nam-besmette-novak-djokovic-een-loopje-met-de-coronamaatregelen~1641710517101/link

Lekker superspreaden, prima idee, dat gewoon niet meer testen...

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Bovendien gaat Omikron zo hard dat het niet alleen over IC capaciteit gaat maar ook over andere zaken. Vluchten worden geannulleerd omdat er geen piloten zijn, voetbalwedstrijden worden overal afgelast omdat er zieke spelers zijn, politie grijpt niet in omdat er te weinig mankracht is etc.


Die bottleneck heb ik een paar pagina's terug al aangekondigd!
Deze variant gaat rond als een dolle. Maar bijna niemand wordt er echt heel ziek van.
Alleen zijn de regels nu in veel landen dat je in quarantaine moet. En je huisgenoten.
Op deze manier worden dadelijk hele essentiële infrastructuren plat gelegd.

Daarom ook dat er eerlijker gecommuniceerd zal moeten worden over de impact van dit virus. Zeker in landen waar de vaccinatiegraad hoog is. En daar reken ik Nederland en België zeker toe.

Maar daar wringt de schoen nu. Als je als overheid en OMT aan de ene kant roept hoe ernstig het is en de hele zaak plat gooit. Kun je aan de andere kant niet zeggen dat mensen met geen of hele milde klachten toch gewoon aan het werk kunnen.

Benieuwd hoe lang ze dat vol kunnen blijven houden zonder kleur te bekennen.

 

+3/-2

Maar het is ook nog besmettelijker...
En niet geheel ongevaarlijk...

Dus de mensen aan het werk houden betekent dat die weer meer mensen besmetten, en die mensen hebben bijvoorbeeld pech dat ze wel heel ziek worden, of ze besmetten hun ouders die allergisch zijn voor vaccins. Of gewoon wappies, maar die wel in het ziekenhuis komen en zo de IC capaciteit belasten. Of hun vrouw, die zelf op de IC werkt.

 

+4/-1

en toch, is het noodplan wat hier al klaar ligt, in de ziekenhuizen de mensen die wel positief testen maar geen of milde klachten hebben- toch door te laten werken als de bezetting in gevaar komt.

Mijn schoondochter werkt in de zorg. heeft al een paar keer meegemaakt dat ze eigenlijk in quarantaine zou moeten, maar dat gevraagd werd: heb je klachten? Nee? dan kom maar werken. Niet eens gezegd om te testen.

Zeg jij het maar Klumpke.
Ik onderschat het virus niet, maar met de evolutie van het virus en de evolutie in de toolbox die we hebben...zeg ik; we hebben ooit ondergereageerd...maar we zitten nu wellicht in de fase dat we overreageren.

Proportionaliteit! Dat is mijn stokpaardje in de huidige discussie
En eerlijke voorlichting.

Even dat interview met jullie minister gelezen....hij waarschuwt....maar zegt meteen dat er geen zwaardere maatregelen komen.
Ook weer zo een dubbel signaal

 

+3/-1

open/sluit de onderstaande quote:

romario4wethoudervanjuine schreef op 09 januari 2022 om 13:37:

en toch, is het noodplan wat hier al klaar ligt, in de ziekenhuizen de mensen die wel positief testen maar geen of milde klachten hebben- toch door te laten werken als de bezetting in gevaar komt.

Mijn schoondochter werkt in de zorg. heeft al een paar keer meegemaakt dat ze eigenlijk in quarantaine zou moeten, maar dat gevraagd werd: heb je klachten? Nee? dan kom maar werken. Niet eens gezegd om te testen.

Zeg jij het maar Klumpke.
Ik onderschat het virus niet, maar met de evolutie van het virus en de evolutie in de toolbox die we hebben...zeg ik; we hebben ooit ondergereageerd...maar we zitten nu wellicht in de fase dat we overreageren.

Proportionaliteit! Dat is mijn stokpaardje in de huidige discussie
En eerlijke voorlichting.

Even dat interview met jullie minister gelezen....hij waarschuwt....maar zegt meteen dat er geen zwaardere maatregelen komen.
Ook weer zo een dubbel signaal



Dat klopt, maar hij sluit zwaardere maatregelen uit.
Uitiendelijk denk ik dat onze meningen niet zo ver uit elkaar liggen. Ik reageerde namelijk initieel hierop en niet op jou:

open/sluit de onderstaande quote:


Waarom de hele maatschappij beperkingen opleggen om een relatief kleine groep mensen te beschermen?
Uiteindelijk beschermen maatregelen geen mensen. Mensen beschermen zichzelf (met of zonder vaccin) en mensen zullen uiteindelijk zelf de keuze moeten maken welke offers zij voor hun eigen bescherming willen brengen in plaats van consequent naar de overheid of anderen te kijken en wijzen.

Daarom z.s.m. uit deze lockdown. Het liefst volledig en zonder 2G of 3G.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:




open/sluit de onderstaande quote:

Deze variant gaat rond als een dolle. Maar bijna niemand wordt er echt heel ziek van.

Bijna niemand wordt heel ziek?

Toch gek dat Omicron in de VS de records qua ziekenhuisopnames verbreekt:

https://www.reuters.com/world/us/cdc-chief-says-us-covid-cases-likely-have-not-yet-peaked-2022-01-07/

Veel meer kinderen in het ziekenhuis:
https://edition.cnn.com/2022/01/04/health/us-coronavirus-tuesday/index.html

Omicron is mild in de zin dat de kans om in het ziekenhuis te komen kleiner is dan Delta. Niet zo gek, want Delta zorgde voor 2x zoveel kans als Alpha. Een fors deel van de besmettingen verloopt dus niet mild, alleen een minder groot deel dan bij Delta. Terwijl het bij kinderen zwaarder lijkt te zijn, omdat het virus hoger in de longen zit.

 

+3/-0

Omicron zorgt voor veel minder ziekenhuisopnames. En wanneer mensen al met omicron in het ziekenhuis komen, is de kans dat ze door moeten naar IC ook aanmerkelijk kleiner
https://twitter.com/Nieuwsuur/status/1479558496815403014

ik kan zo niet oordelen over de situatie in Amerika zonder me erin te verdiepen. Maar de cijfers in Europa maar ook de situatie in Zuid Afrika, wijzen dit duidelijk uit.
Klinisch onderzoek door HKU wat ik eerder postte, onderschrijft die constatering evenzeer.

 

+1/-2

Het is toch niet moeilijk? Als de kans de helft is maar je hebt 3x zo veel besmettingen dan ben je als nog de Sjaak.

 

+5/-0

Deze normale topic is gesloten en bestaat uit 171 pagina's: 1 2 3 4 ... 147 148 149 150 151 152 153 154 155 ... 167 168 169 170 171

PSV Forum » Maatschappelijke discussies » Corona