Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Maatschappelijke discussies » Corona

Deze normale topic is gesloten en bestaat uit 171 pagina's: 1 2 3 4 ... 136 137 138 139 140 141 142 143 144 ... 167 168 169 170 171

Gisteren toch een relevante stijging te zien, zowel in VK als in DK. Blijft het hierbij, dan is het prima, maar als deze exponentieel stijgt, ben je natuurlijk het haasje. Wordt een boeiende week.

 

+1/-0

Maak je geen zorgen Tijn. Het OMT is zich al aan het ingraven. Die gaan dus elk cijfer wat positief is- negatief duiden. En elke rimpeling in op zich positieve cijfers benutten om te zeggen: zie je wel!

Deze lockdown moeten ze dan maar als een pyrrusoverwinning zien. Slag gewonnen, maar de bevolking en hun eigen geloofwaardigheid verloren. Elke keer meer, bij elke schep dat ze zich dieper ingraven.

Intussen in Belgie

open/sluit de onderstaande quote:


Van Ranst: De glühwein heeft gewonnen van de cultuur De Belgische viroloog Marc van Ranst is kritisch over de keuzes die de Belgische overheid heeft gemaakt bij de nieuwe coronamaatregelen. Vanaf zondag gaan in België onder meer theaters en bioscopen dicht, tot minimaal eind januari. De horeca blijft echter open. Die beslissing begrijpt Van Ranst niet. "Wanneer je ziet dat de kerstmarkten wel openblijven, dan kan je zeggen dat de glühwein het gewonnen heeft van de cultuur", zegt hij tegen de VRT. De viroloog noemt de nieuwe maatregelen "behoorlijk streng". Volgens hem was de inschatting van de experts dat theaters en bioscopen open konden blijven, omdat er goed wordt geventileerd en de situatie daardoor goed beheersbaar is. In de horeca bestaan volgens Van Ranst per café en restaurant grote verschillen in het naleven van de coronamaatregelen. Hij pleit daarom voor strengere handhaving in die sector. Omdat horeca en winkels in Nederland gesloten zijn, vreest Van Ranst ook dat steeds meer Nederlanders naar Belgische cafés en restaurants zullen trekken. "Wanneer ik de taferelen in Antwerpen zag met die grote terrassen die overdekt zijn. Wanneer je onder zo'n overkapping zit, begint dat heel erg op een binnenruimte te lijken. Als je de lijst van maatregelen bekijkt, dan zie je dat de horeca niet verder gelimiteerd wordt. Het is ook heel uitnodigend om Nederlanders te ontvangen wanneer de horeca tot 23 uur open blijft."



En de Britse gezondheidsdienst
open/sluit de onderstaande quote:


Britse gezondheidsdienst: kans op ziekenhuisopname met omikron 50 tot 70 procent lager Na een besmetting met de omikronvariant lijken mensen beduidend minder risico te lopen op een ziekenhuisopname dan na een besmetting met de deltavariant van het coronavirus. Tot die conclusie komt de Britse gezondheidsdienst UKHSA. De kans dat mensen met de omikronvariant opgenomen worden in het ziekenhuis, ligt volgens voorlopige cijfers 50 tot 70 procent lager. UKHSA-topvrouw Jenny Harries noemde het een "bemoedigend signaal dat mensen die de omikronvariant oplopen mogelijk relatief minder risico lopen op ziekenhuisopname dan mensen die besmet raken met andere varianten". Gisteren kwam uit een ander Brits onderzoek een vergelijkbaar resultaat. Volgens lopend onderzoek van Imperial College is de kans om met een besmetting door de omikronvariant minimaal een dag in het ziekenhuis te worden opgenomen zo'n 45 procent lager dan bij de deltavariant



Gelukkig hebben wij een OMT met andere informatie en meer visie dan de experts in de ons omringende landen!
:kots

 

+3/-1

Die Van Ranst is ook volstrekt ongeloofwaardig met zijn masterclass over hoe de angst erin te krijgen en houden.
Steeds maar vragen om meer maatregelen en controle en een dag later met zijn dikke pens staan zwaaien op een feestje.

We zien al anderhalf jaar lang overal 'experts' en politici die zelf schijt hebben aan de maatregelen die ze afkondigen en nog valt het kwartje niet bij een groot deel van bevolking.

Dit circus heeft helemaal niets meer met volksgezondheid te maken maar is uitgegroeid tot een collectieve gehoorzaamheidsoefening. Het is niet meer de vraag hoeveel verder ZIJ nog gaan maar hoeveel verder WIJ hen nog laten gaan.
Zolang wij ons wij ons wijs laten maken dat we ons hele maatschappij structureel anders in moeten richten voor dit virus houdt dit nooit op. Zie de plannen waar ze in Den Haag nu op broeden.

Wat mij betreft kunnen ze kapot vallen met hun maatregelen en hun nieuwe normaal.

 

+4/-3

open/sluit de onderstaande quote:

Die Van Ranst is ook volstrekt ongeloofwaardig met zijn masterclass over hoe de angst erin te krijgen en houden.


Als dan zélfs een van Ranst de maatregelen te zwaar vindt ( terwijl de maatregelen in Belgie een lachtertje zijn vergeleken met de dodelijke lockdown hier) dan weet je wel hoe ons OMT er voor staat :kots :kots :kots :kots

 

+2/-2

Ik wil het, alweer, hebben over tunnelvisie en confirmation bias!
Follow the money is altijd on spot!
https://twitter.com/FTM_nl/status/1473537542637117440
We hebben niks maar dan ook niks geleerd van de toeslagenaffaire en de situatie bij de politie.

In dit geval met enorme maatschappelijke impact vandien!
Schandalig!

 

+2/-2

Daar zijn in de kamer al meerdere moties over ingediend net als over de ziekenhuisdata.
Alle verzoeken worden door De Jonge afgewezen of de data worden alsnog niet (of veel te laat) opgeleverd.
https://www.trouw.nl/politiek/raad-van-state-dwangsom-voor-ministerie-de-jonge-als-wob-besluit-uitblijft~bcaaabc1/link

Dat alleen al zegt voldoende. De ruwe data zijn onvolledig, de modellen kloppen niet of de uitkomsten worden gemanipuleerd om het politiek gewenste scenario te presenteren.

Dat hebben we ook al gezien met de onderbouwing voor 2G die compleet is afgeschoten.

 

+2/-0

Ik wil ook graag vragen aan degene die een minnetje drukte onder die posting van mij, om met argumenten uit te leggen waarom dit soort informatie niet gewoon open en toetsbaar zou zijn?

Niet dat ik verwacht dat die reactie komt hoor. zou wel benieuwd zijn of diegene ook vindt dat mbt de toeslagenaffaire eigenlijk alles onder de pet had moeten blijven?
Als diens antwoord daarop ja is, snap ik het anonieme minnetje volkomen!

 

+2/-4

Ik wil alle anonieme mindrukkers die blijkbaar wel vinden dat we de experts niet moeten toetsen maar wel geloven en klakkeloos volgen nog even op de laatste officiele nieuwe richtlijn wijzen namens het OMT

open/sluit de onderstaande quote:

16:45 uur - RIVM: voortaan tien dagen quarantaine voor alle nauwe contacten Het RIVM verzwaart de isolatie- en quarantainerichtlijnen vanwege de opmars van de omikronvariant. Voortaan geldt voor alle huisgenoten en nauwe contacten van een besmet persoon een quarantaineadvies van tien dagen. Dat meldt de NOS. Het maakt dus niet meer uit of je gevaccineerd bent of al corona hebt gehad. Wel mag de quarantaine bij een negatieve test bij de GGD, op dag vijf na het laatste contact met de besmette persoon, nog steeds worden beëindigd.


Bron
https://www.1limburg.nl/live-aantal-coronapatienten-ziekenhuizen-daalt
Verder is dit uiterst grappig
https://nieuwspaal.nl/kabinet-houd-kerstdiner-kort-liefst-met-kleine-gerechtjes-zonder-kaas/
Maar meteen een satirische wijze om de vinger te leggen op hoe verder en verder een klein groepje meent in te mogen grijpen in de persoonlijke vrijheid van mensen (allemaal onder de noemer Corona) en hoe een grote groep blijkbaar klakkeloos en zonder kritische vragen te stellen, zich alles maar laat opleggen.

Fijne Kerstdagen allemaal :pul

 

+2/-6

In VK nu van pak 'm beet dagelijks 800 naar bijna 1200 het ziekenhuis in, in twee dagen.
Denemarken daarentegen nog rustig. Ziekenhuisopnames ongeveer gelijk gebleven, IC 10% hoger dan een dag of drie geleden.

 

+1/-0

Voor degene die het interessant vinden;

Het wetenschappelijk jaaroverzicht, afgelopen donderdag op NPO1 met Robbert Dijkgraaf.

Over oa Corona en vaccins. Hele heldere uitleg.

Dit bericht is gewijzigd op 25 december 2021, 11:36:01.

 

+1/-0

RIVM stelt nu dat omikron misschien niet meer verspreidt dan delta (wel sneller), omdat het mogelijk sneller uitdooft met een niet hogere piek tot gevolg. Let's hope!

 

+2/-0

https://www.msn.com/nl-nl/nieuws/binnenland/rivm-ziet-mogelijk-nog-meer-goed-nieuws-over-omicron-kans-dat-r-getal-niet-hoger-is/ar-AAS8kLc?ocid=msedgntp

Supergoed nieuws!
Als de cijfers dit verder blijven ondersteunen, kan het niet anders of wij krijgen eind van de week, op zijn laatst begin volgende week een persco met versoepelingen.

 

+1/-0

Dat zou het beste nieuws zijn, sinds bekend werd dat de achterliggers de safety car mochten inhalen.

 

+2/-0

En aan welke versoepelingen denken we dan? Ik verwacht namelijk niets vóór 14 januari.

 

+1/-0

afschalen naar de maatregelen die al genomen waren een paar dagen voor de harde lockdown met dien verstande dat de scholen wel weer "normaal" open moeten.

 

+1/-0

Ziekenhuisopnames in DK nemen nu wel toe, gister ruim 30, nu bijna 30, op bijna 600 totaal.

VK is nu al 2 dagen niet bijgewerkt. Misschien later vanavond.

 

+1/-0

https://www.msn.com/nl-nl/nieuws/Binnenland/laagste-aantal-coronapati%C3%ABnten-op-ic-s-sinds-eind-november-ook-besmettingen-iets-gedaald/ar-AASb5Pl?ocid=msedgntp

open/sluit de onderstaande quote:

Laagste aantal coronapatiënten op ic’s sinds eind november, ook besmettingen iets gedaald


en hier zit de harde lockdown nog niet ingeprijsd! de cijfers waren dus al de goede kant uit aan het draaien.

Intussen merk ik hier dat een aantal mensen het oneens zijn dat groep 8ers weer naar school gaan.
De angst regeert.
Ik weet inmiddels niet meer op welke groep het stempel wappie past, maar ik persoonlijk vind aan beide zijkanten van het spectrum het inmiddels wel een passende titel.
Maar uiteraard hoor ik door die uitspraak niet bij de correcten, hoog van moraal. Maar het zal me een biet zijn.

Wat ik verwoord is het gevoel wat mainstream heerst. Zie de grote groepen grenstoeristen vandaag weer.
De geest raakt steeds meer uit de fles, en met Bruls die heel provocerend roept dat de maatregelen draagvlak hebben omdat er geen revolutie is gekomen, zijn we op een punt beland dat de correcten en hun vaandeldragers inmiddels de ware provocateurs aan het worden zijn.

Vreselijk!

Zo, nu allemaal gauw weer anoniem minnen :D :D :D

 

+2/-6

open/sluit de onderstaande quote:

romario4wethoudervanjuine schreef op 27 december 2021 om 20:23:

https://www.msn.com/nl-nl/nieuws/Binnenland/laagste-aantal-coronapati%C3%ABnten-op-ic-s-sinds-eind-november-ook-besmettingen-iets-gedaald/ar-AASb5Pl?ocid=msedgntp
open/sluit de onderstaande quote:

Laagste aantal coronapatiënten op ic’s sinds eind november, ook besmettingen iets gedaald


en hier zit de harde lockdown nog niet ingeprijsd! de cijfers waren dus al de goede kant uit aan het draaien.

Intussen merk ik hier dat een aantal mensen het oneens zijn dat groep 8ers weer naar school gaan.
De angst regeert.
Ik weet inmiddels niet meer op welke groep het stempel wappie past, maar ik persoonlijk vind aan beide zijkanten van het spectrum het inmiddels wel een passende titel.
Maar uiteraard hoor ik door die uitspraak niet bij de correcten, hoog van moraal. Maar het zal me een biet zijn.

Wat ik verwoord is het gevoel wat mainstream heerst. Zie de grote groepen grenstoeristen vandaag weer.
De geest raakt steeds meer uit de fles, en met Bruls die heel provocerend roept dat de maatregelen draagvlak hebben omdat er geen revolutie is gekomen, zijn we op een punt beland dat de correcten en hun vaandeldragers inmiddels de ware provocateurs aan het worden zijn.

Vreselijk!

Zo, nu allemaal gauw weer anoniem minnen :D :D :D



Waarom zo vaak die zure toevoegingen over een min? Je maakt je punt, met onderbouwing, prima toch? Maak je niet zo druk over een anonieme min.

 

+7/-0

De min ansich kan me wat.
Maar wat me wel stoort is het dedain waarmee de politieke correctheid tav coronamaatregelen en het voetstoots volgen van experts tot een soort norm verheven lijken te zijn, dat argumenteren met mensen die niet in die doctrine meegaan verloren moeite is.
Simpelweg die afkeer melden middels een minnetje vind ik een groot zwaktebod en staat voor mij symbool voor wat er in mijn ogen nu mis gaat in de "discussie".

 

+3/-6

Deze normale topic is gesloten en bestaat uit 171 pagina's: 1 2 3 4 ... 136 137 138 139 140 141 142 143 144 ... 167 168 169 170 171

PSV Forum » Maatschappelijke discussies » Corona