romario4wethoudervanjuine
Fan van PSV
Mister PSV
Vak: -
Forumreacties: 39.431
Reg.: 24 mei 2001
Favoriete opstelling: geen
Man van de Wedstrijd FC Utrecht-PSV: -
Tijn, kijk jij dan eens naar onderzoek wat is gedaan, als we de wetenschap willen volgen lijkt me dat een objectief wenselijk te volgen traject.
https://www.med.hku.hk/en/news/press/20211215-omicron-sars-cov-2-infection
Dan zien we dus inderdaad, geen enkele discussie over het feit dat deze variant sneller verspreid.
open/sluit de onderstaande quote:The researchers found that Omicron SARS-CoV-2 infects and multiplies 70 times faster than the Delta variant and original SARS-CoV-2 in human bronchus, which may explain why Omicron may transmit faster between humans than previous variants.
open/sluit de onderstaande quote:Their study also showed that the Omicron infection in the lung is significantly lower than the original SARS-CoV-2, which may be an indicator of lower disease severity. This research is currently under peer review for publication.
Nikiforov 3
Fan van PSV
Basisspeler Oranje
Vak: Oost - X
Forumreacties: 627
Reg.: 27 juli 2017
open/sluit de onderstaande quote:Klompje schreef op 18 december 2021 om 16:55:
Ik vind het wel fijn om een enigzins normale zomer te hebben ja. Graag een prikkie voor over.
Klompje
Fan van PSV
Mister PSV
Derde plek PSV Netwerk Battle 2007
Uit: Gent
Vak: Noord - SS
Forumreacties: 13.073
Reg.: 23 juli 2000
Fan van PSV
Mister PSV
Kijk even die vraag, en dat antwoord van van Dissel in dit filmpje
https://twitter.com/Nora_D_L/status/1472487001215668229?s=20
Als het niet zo dieptriest was, zou het lachwekkend zijn!
De "experts" die het ultieme middel inzitten en de hele maatschappij ontwrichten. En die moeten wij geloven?
open/sluit de onderstaande quote:romario4wethoudervanjuine schreef op 19 december 2021 om 08:48:
Tijn, kijk jij dan eens naar onderzoek wat is gedaan, als we de wetenschap willen volgen lijkt me dat een objectief wenselijk te volgen traject.
Fan van PSV
Mister PSV
Ik heb geschreven al een aantal keren dat het aantal besmettingen oploopt in Zuid Afrika, maar de impact op de gezondheid juist afneemt.
Als je in een land waar het aantal gevallen/besmettingen sterk ziet stijgen
open/sluit de onderstaande quote:South Africa Hospitalization Rate Plunges in Omicron Wave
Fox
Fan van PSV
Mister PSV
Runner-up PSV Quiz Seizoen 03/04
Winnaar Europese toto 03/04
Winnaar Fair Play Award PSV Netwerk Cup 04
Winnaar PSV Quiz Seizoen 04/05
Uit: Eindhoven
Vak: Noord - U
Forumreacties: 15.410
Reg.: 13 oktober 1999
open/sluit de onderstaande quote:romario4wethoudervanjuine schreef op 18 december 2021 om 16:58:
Dan ligt de lat laag.
Ik vind het overigens uiterst, uiterst vreemd dat je vrijwel niks hoort over medicatie die er inmiddels is en een bewezen groot positief effect heeft op het onderdrukken van de ernst van ziekteverschijnselen van corona.
Waarom horen we daar zo weinig over??
Klompje
Fan van PSV
Mister PSV
https://www.worldometers.info/coronavirus/country/south-africa/link
of deze:
https://coronavirus.jhu.edu/map.htmllink
Op basis daarvan ziet het er gewoon goed uit.
@romario4wethoudervanjuine: Stel, een eerste prik beschermt 60% tegen Delta en met de tweede 90%. Daarna neemt het iedere week 2% af. Dan zit je na een half jaar (nu) op 50% bescherming. Een booster zou het dan weer richting de 90 brengen.
Stel nu dat een eerst prik 50% beschermt tegen Omikron en een tweede 75%. Daarna neemt het iedere week 4% af. Dan zit je nu op 25%. Een booster brengt dat dan weer richting 70.
Nu, of dat zinvol of wenselijk is gezien de situatie dat weet ik niet en ook niet voor iedereen. Zelf twijfel ik, omdat ik net positief ben geweest en liever wacht op een "dedicated booster" mocht dat nodig blijken.
Fan van PSV
Mister PSV
Klumpke, van Dissel stelde dat de vaccins het Omicronvirus niet herkennen.
Niet herkennen is niet herkennen. Daar zit verder niks tussen.
Een derde prik met hetzelfde vaccins leidt dan niet ineens tot het wel herkennen van die bewuste variant, dat weet jij zelf ook wel.
Iets klopt er dus niet.
Of...de vaccins herkennen deze variant wel, maar hij misleidt de mensen om nu een harde lockdown te verkopen terwijl de actuele cijfers die niet ondersteunen noch er draagvlak voor was in de samenleving.
Of de vaccins herkennen het virus inderdaad niet en dan liegt- en misleidt hij nu de mensen om de derde prik wel te nemen.
Jaap heeft gisteren een lulverhaal staan afsteken en de bal komt nu keihard terug.
Los van deze discussie heb ik nog geen tegenargument gehoord over de proportionaliteit en effectiviteit van deze harde lockdown.
Ik zeg contraproductief.
Want men haalt alles wat nu in gecontroleerde omgevingen gebeurde neer, en laat het verplaatsen naar de huiskamers.
Dé plek waar bewezen de meeste besmettingen plaats vinden.
En als er hier iemand is die denkt dat mensen zich na al wat al geweest is en de rammelende argumentatie aan de bezoekregeling wensen te houden dan wens ik ze een mooie droom.
Klompje
Fan van PSV
Mister PSV
Remigio
Fan van PSV
Mister PSV
Winnaar Fair Play Award PSV Netwerk Cup 2004
Uit: Amsterdam
Forumreacties: 6.153
Reg.: 26 maart 2000
Ik vind het wel fascinerend om te lezen dat mensen hier (ook hier) op het netwerk nog steeds alles geloven wat "de experts" roepen, zelfs als zij publiekelijk aangeven het gewoon ook niet te weten.
Er wordt zelfs niet eens getwijfeld en hun woorden worden met hand en tand verdedigd.
Op tegenargumenten wordt amper gereageerd. Vragen (bijv. van Nikiforov) worden niet beantwoord, maar wat Van Dissel zegt klopt wel hoor!!
Corona is wat dat betreft net als een religie.
En Klompje, als je net positief bent geweest, heb je nu natuurlijke antistoffen. Ik heb een paar bladzijdes terug al naar 70 studies verwezen die aangeven dat dat de beste bescherming biedt tegen het virus. Waarom zou je je dan in hemelsnaam gaan boosteren met iets dat niet werkt tegen Omikron (of in Dissels woorden: dat weten we niet)?
Fan van PSV
Mister PSV
Klumpke: Maar dan werken de vaccins (wellicht in afnemende effectiviteit) dus ook.
En zijn we dus veel te laat met boosteren (een advies wat ome Jaap vind dat hij niet had hoeven geven omdat dat "niet in zijn competentie lag" ) maar diezelfde man heeft wel de competentie om de hele maatschappij plat te leggen en op boosteren (nu dan wel) aan te dringen.
Wat gisteren gebeurd is, is echt het totale failliet van het OMT.
Ze hebben bereikt dat ze niet meer geloofd worden, alle draagvlak weg is en dus de boostercampagne door eigen toedoen zand in de machine gestrooid krijgt.
Sukkels
Klompje
Fan van PSV
Mister PSV
open/sluit de onderstaande quote:Remigio schreef op 19 december 2021 om 13:41:
Ik vind het wel fascinerend om te lezen dat mensen hier (ook hier) op het netwerk nog steeds alles geloven wat "de experts" roepen, zelfs als zij publiekelijk aangeven het gewoon ook niet te weten.
Er wordt zelfs niet eens getwijfeld en hun woorden worden met hand en tand verdedigd.
Op tegenargumenten wordt amper gereageerd. Vragen (bijv. van Nikiforov) worden niet beantwoord, maar wat Van Dissel zegt klopt wel hoor!!
En Klompje, als je net positief bent geweest, heb je nu natuurlijke antistoffen. Ik heb een paar bladzijdes terug al naar 70 studies verwezen die aangeven dat dat de beste bescherming biedt tegen het virus. Waarom zou je je dan in hemelsnaam gaan boosteren met iets dat niet werkt tegen Omikron (of in Dissels woorden: dat weten we niet)?
Dit bericht is gewijzigd op 19 december 2021, 17:23:47.
open/sluit de onderstaande quote:“The advice continues to be that all of our vaccines provide strong, clear protection against serious illness, hospitalisation and loss of life. That is a very important point,” Mr Hunt said on Monday.
“The evidence on transmissibility, that’s under consideration.”
Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 19 december 2021, 14:51:55.
Fan van PSV
Mister PSV
open/sluit de onderstaande quote:Ic-hoofd Armand Girbes: overheid vraagt te veel van de niet kwetsbare groep Te vroeg, te hard, te weinig fijnzinnig en op onzekere modellen gestoeld. Ic-hoofd Armand Girbes van Amsterdam UMC vindt dat de overheid met de harde lockdown wel een hele hoge prijs vraagt aan de niet kwetsbare groep
Klompje
Fan van PSV
Mister PSV
Fan van PSV
Mister PSV
Zeker.
Dit is in ieder geval het heden. Zware lockdown hier, Belgie...omicron??!
open/sluit de onderstaande quote:
België rekent op golf Nederlandse toeristen België bereidt zich voor op een golf van Nederlandse toeristen die in steden als Antwerpen, Gent en kleine grensgemeenten als Turnhout hun kerstinkopen komen doen. Er wordt ook rekening gehouden met Nederlanders die van het latere sluitingsuur van de horeca, om 23.00 uur, profiteren nu ons land een strenge lockdown zit. De gemeentebesturen zeggen er klaar voor te zijn en zetten bijvoorbeeld extra personeel in de winkelstraten in om de drukte in goede banen te leiden. Virologen maken zich grote zorgen. "Dat ze uit Nederland komen, is op zich niet erg, maar het mag niet bijdragen tot overmatige drukte", zegt viroloog Marc Van Ranst die ook de Belgische regering adviseert. "Cafés en restaurants merken nu al veel reservaties met kerst vanuit Nederland." Het Overlegcomité van de zes regeringen van België komt woensdag weer bijeen om te overleggen over de coronasituatie. Van Ranst sluit niet uit dat ook België verder op slot moet.
Fan van PSV
Mister PSV
En in aanvulling
https://www.standaard.be/cnt/dmf20211219_95202095
open/sluit de onderstaande quote:Schnitzeltoeristen België is trouwens niet het enige buurland van Nederland dat ‘profiteert’ van de lockdown boven de Moerdijk. Ook in de Duitse grenssteden valt opvallend meer Nederlands te horen dezer dagen, daar vinden wel nog Weihnachtsmarkten plaats en is de horeca open. Daar geldt wel een 2G-regime (gevaccineerd of genezen). Volgens een reportage van De Gelderlander in de Duitse gemeenten Kleef en Kranenburg zouden er ‘10 tot 15 procent’ meer ‘Schnitzeltoeristen’ zijn – het is een schatting.
open/sluit de onderstaande quote:romario4wethoudervanjuine schreef op 19 december 2021 om 12:40:
Ik heb geschreven al een aantal keren dat het aantal besmettingen oploopt in Zuid Afrika, maar de impact op de gezondheid juist afneemt.
Als je in een land waar het aantal gevallen/besmettingen sterk ziet stijgen
open/sluit de onderstaande quote:South Africa Hospitalization Rate Plunges in Omicron Wave
toch een plunge (oftewel significante daling) van het aantal ziekenhuis opnames ziet...dan zegt dat dus veel
(deze had je gemist zeker Tijn?)
PSV Forum » Maatschappelijke discussies » Corona