Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Maatschappelijke discussies » Corona

Deze normale topic is gesloten en bestaat uit 171 pagina's: 1 2 3 4 ... 132 133 134 135 136 137 138 139 140 ... 167 168 169 170 171

Tijn, kijk jij dan eens naar onderzoek wat is gedaan, als we de wetenschap willen volgen lijkt me dat een objectief wenselijk te volgen traject.

https://www.med.hku.hk/en/news/press/20211215-omicron-sars-cov-2-infection

Dan zien we dus inderdaad, geen enkele discussie over het feit dat deze variant sneller verspreid.

open/sluit de onderstaande quote:

The researchers found that Omicron SARS-CoV-2 infects and multiplies 70 times faster than the Delta variant and original SARS-CoV-2 in human bronchus, which may explain why Omicron may transmit faster between humans than previous variants.



Maar
open/sluit de onderstaande quote:

Their study also showed that the Omicron infection in the lung is significantly lower than the original SARS-CoV-2, which may be an indicator of lower disease severity. This research is currently under peer review for publication.



Dit is dus het traject wat elke virus doormaakt als het richting endemisch ontwikkelt.

Als je ziet dat het aantal besmettingen enorm toeneemt tgv omicron....maar in een enorme stijging van het aantal gevallen er tegelijkertijd een enorme afname is van het aantal ziekenhuis opnames
https://www.bloomberg.com/news/articles/2021-12-17/s-africa-says-hospitalizations-in-omicron-wave-much-lowerlink

in een bevolking die maar voor 28% gevaccineerd is, dan wordt mij gevraagd al die feiten te negeren.
Maar intussen Jaap van Dissel op zijn woord en zijn laboratoriummodelletje wel te geloven?

Jaap van Dissel die dan ook nog eens in bijna een zin zegt dat de vaccins volstrekt niet werken tegen omicron (geen idee waar hij dat op baseert en waarmee hij dat onderbouwt) .....maar dat een boosterprik met diezelfde vaccins ineens wel effectief is!

Als je een bevolking voor achterlijk verslijt dan moet je met dit soort slecht onderbouwde propaganda praatjes komen om tot acceptatie en begrip voor maatschappelijk extreem zware ingrepen te komen....NOT! :nee

Spreken we over Nederland dan zien we dat ALLE cijfers de goede kant uitgaan. Maar die cijfers schuiven we ook zo aan de kant, want dat zijn maar cijfers en Jaap heeft modelletjes.

Als Jaap gevraagd wordt waarom er niet eerder aangezet is tot boosteren, schuift hij ordinair en laag bij de grond de verantwoordelijkheid af!
Dat is niet zijn competentie!

Ja daaag!

En tja, er wordt wel eens een foutje gemaakt!
Een foutje?
Een hele maatschappij lam leggen met enorme maatschappelijke impact omdat er niet op tijd begonnen is met boosteren is niet maar een foutje!

Want terwijl het niet de competentie van Jaap is, staat hij gisteren in een klap wel keihard te beweren dat boosteren de oplossing is.

Snapt hij zelf niet wat een inconsistent en incompetent verhaal hij staat te vertellen?!

Maar ik moet hem nu wel geloven dat de wolf komt en dat zijn aanpak, de harde lockdown, de oplossing is?

Laat het ons daar dan even over hebben.

De major spreadevents waren de scholen en de schoolkinderen, maar dus hielden we die al die tijd open!

Het grootste risico was dat kinderen bij de grootouders zouden komen in deze periode. Dus sluiten we abrupt toch de scholen waardoor de kinderen dus bij opa en oma voor opvang komen

De horeca is slechts een miniem deel van de besmettingen door alle maatregelen die daar zijn genomen. De meeste besmettingen vinden thuis plaats/
Dus sluiten we de horeca en sluiten we de mensen thuis op.

Algehele gezondheid speelt een grote rol in het ziekteverloop. Dus sluiten we de sportscholen en leggen we alle sporten stil

Het geestelijk welzijn van mensen heeft grote impact op het ziekteverloop. Dus leggen we zeer deprimerende maatregelen op.

We willen minder verkeer tussen mensen, dus beginnen we al eens met winkels vroeger te sluiten waardoor mensen in een kortere periode meer bij elkaar kwamen.

Oeps, dat moet niet. Alles maar dicht dan. Met als gevolg (als de besmettelijkheid idd zo hoog is van deze variant) dat gisteren het major superspreader event van het jaar is gecreerd. De winkelstraten puilden uit!

We hebben de medewerking en draagvlak van de mensen nodig. Dus beloven we ze steeds wat en als ze zich er aan houden wordt het beloofde toch weer terug gedraaid.

De verantwoordelijkheid en de schuld van besmettingen wordt altijd weer bij de mensen, ons, neergelegd. Op den duur geloven we het dus allemaal wel.

We hebben ons massaal laten vaccineren want dan kregen we de vrijheid en ons leven terug.
De vaccins zitten er koud in of alles wordt toch weer terug gedraaid.

De vaccins zouden helpen, maar nu helpen ze toch na een paar maanden dus blijkbaar al niet meer.

Maar de booster met datzelfde vaccin...dat werkt!! Ja daahaag!

En als we ons nu maar allemaal massaal laten boosteren, dan komt alles goed.

Schrik maar niet wanneer de opkomst voor de boosterprik extreem laag zal zijn.
Want...ik hoor het overal om me heen, het haalt toch niet uit....

En zo kan ik nog wel een heel tijdje door gaan.

Resumerend:
Ik vond het verhaal gisteren zo gammel als de antieke kruk van malle Pietje.
En ik vind de harde lockdown buitenproportioneel, contraproductief, niet onderbouwd en in een woord paniekvoetbal wat tot een verloren wedstrijd leidt.

 

+2/-2

open/sluit de onderstaande quote:

Klompje schreef op 18 december 2021 om 16:55:

Ik vind het wel fijn om een enigzins normale zomer te hebben ja. Graag een prikkie voor over.



Is het dan een prikje tegen het virus en/of een prikje tegen de overheidsmaatregelen?

In het laatste geval. Waar ligt dan jouw grens? Wat accepteer je van de overheid

 

+1/-2

Tegen het virus.

 

+1/-0

Kijk even die vraag, en dat antwoord van van Dissel in dit filmpje

https://twitter.com/Nora_D_L/status/1472487001215668229?s=20

Als het niet zo dieptriest was, zou het lachwekkend zijn!

De "experts" die het ultieme middel inzitten en de hele maatschappij ontwrichten. En die moeten wij geloven? :kots

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

romario4wethoudervanjuine schreef op 19 december 2021 om 08:48:

Tijn, kijk jij dan eens naar onderzoek wat is gedaan, als we de wetenschap willen volgen lijkt me dat een objectief wenselijk te volgen traject.



Ik twijfel niet aan je info, hoor 😊. Het zou echter wel kunnen dat de wetenschap ernaast zit, misschien omdat de dataset te klein is, of de personen geen goede afspiegeling van de maatschappij.

Wat ik zie in de cijfers is dat de besmettingen daarginds stijgen en de sterftecijfers ook. Omdat je had geplaatst dat het in Zuid Afrika allemaal mee viel en ik dacht dat je zei dat het op zijn retour was aldaar, was ik benieuwd of de actuele cijfers je mening veranderden.

Dit los van wat een incapabele bende het is in den Haag, natuurlijk 😅. Maar fan van die lui ben ik toch niet en nooit geweest.

 

+1/-0

Ik heb geschreven al een aantal keren dat het aantal besmettingen oploopt in Zuid Afrika, maar de impact op de gezondheid juist afneemt.
Als je in een land waar het aantal gevallen/besmettingen sterk ziet stijgen

open/sluit de onderstaande quote:

South Africa Hospitalization Rate Plunges in Omicron Wave


toch een plunge (oftewel significante daling) van het aantal ziekenhuis opnames ziet...dan zegt dat dus veel

(deze had je gemist zeker Tijn?)
https://www.bloomberg.com/news/articles/2021-12-17/s-africa-says-hospitalizations-in-omicron-wave-much-lower
Als dan ook nog eens klinisch onderzoek in Hongkong onderschrijft dat de omicron variant zich heel anders verhoudt in de menselijke long, dan heb je een weteschappelijke staving van de cijfers die ik net liet zien.

Uiteraard staat het jou vrij om dat naast je neer te leggen en de modelletjes van van Dissel te volgen.
Gewoon, omdat van Dissel het denkt, vermoedt en het zou kunnen.

Tja,ieder zijn waarheid.
Die van Jaap heb ik echter bij het oud vuil gezet.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

romario4wethoudervanjuine schreef op 18 december 2021 om 16:58:

Dan ligt de lat laag.

Ik vind het overigens uiterst, uiterst vreemd dat je vrijwel niks hoort over medicatie die er inmiddels is en een bewezen groot positief effect heeft op het onderdrukken van de ernst van ziekteverschijnselen van corona.
Waarom horen we daar zo weinig over??



Jawel want volgens Van Dissel zouden die medicijnen, die voor 50% de klachten zouden verminderen, ervoor zorgen dat deze winter niet zulke erge maatregelen nodig waren.....

Overigens toen ze werden ingekocht werd dit al bijgesteld tot 30%.

Dit kabinet is 1 grote grap. Als enige land in de EU in lockdown. Net voor het einde van het laatste kwartaal, en het begin van het eerste kwartaal. Met een compensatie bij 30% omzetverlies. Zo doordacht en smerig tegelijk.

 

+1/-0

https://www.worldometers.info/coronavirus/country/south-africa/link

of deze:

https://coronavirus.jhu.edu/map.htmllink

Op basis daarvan ziet het er gewoon goed uit.

@romario4wethoudervanjuine: Stel, een eerste prik beschermt 60% tegen Delta en met de tweede 90%. Daarna neemt het iedere week 2% af. Dan zit je na een half jaar (nu) op 50% bescherming. Een booster zou het dan weer richting de 90 brengen.

Stel nu dat een eerst prik 50% beschermt tegen Omikron en een tweede 75%. Daarna neemt het iedere week 4% af. Dan zit je nu op 25%. Een booster brengt dat dan weer richting 70.

Nu, of dat zinvol of wenselijk is gezien de situatie dat weet ik niet en ook niet voor iedereen. Zelf twijfel ik, omdat ik net positief ben geweest en liever wacht op een "dedicated booster" mocht dat nodig blijken.

 

+1/-0

Klumpke, van Dissel stelde dat de vaccins het Omicronvirus niet herkennen.
Niet herkennen is niet herkennen. Daar zit verder niks tussen.
Een derde prik met hetzelfde vaccins leidt dan niet ineens tot het wel herkennen van die bewuste variant, dat weet jij zelf ook wel.
Iets klopt er dus niet.
Of...de vaccins herkennen deze variant wel, maar hij misleidt de mensen om nu een harde lockdown te verkopen terwijl de actuele cijfers die niet ondersteunen noch er draagvlak voor was in de samenleving.
Of de vaccins herkennen het virus inderdaad niet en dan liegt- en misleidt hij nu de mensen om de derde prik wel te nemen.
Jaap heeft gisteren een lulverhaal staan afsteken en de bal komt nu keihard terug.

Los van deze discussie heb ik nog geen tegenargument gehoord over de proportionaliteit en effectiviteit van deze harde lockdown.
Ik zeg contraproductief.

Want men haalt alles wat nu in gecontroleerde omgevingen gebeurde neer, en laat het verplaatsen naar de huiskamers.
Dé plek waar bewezen de meeste besmettingen plaats vinden.

En als er hier iemand is die denkt dat mensen zich na al wat al geweest is en de rammelende argumentatie aan de bezoekregeling wensen te houden dan wens ik ze een mooie droom.

 

+1/-0

Ja, ik ga van Dissel niet verdedigen verder. Maar dat een booster helpt tegen Omikron vind ik best plausibel.

 

+1/-0

Ik vind het wel fascinerend om te lezen dat mensen hier (ook hier) op het netwerk nog steeds alles geloven wat "de experts" roepen, zelfs als zij publiekelijk aangeven het gewoon ook niet te weten.

Er wordt zelfs niet eens getwijfeld en hun woorden worden met hand en tand verdedigd.

Op tegenargumenten wordt amper gereageerd. Vragen (bijv. van Nikiforov) worden niet beantwoord, maar wat Van Dissel zegt klopt wel hoor!!

Corona is wat dat betreft net als een religie.

En Klompje, als je net positief bent geweest, heb je nu natuurlijke antistoffen. Ik heb een paar bladzijdes terug al naar 70 studies verwezen die aangeven dat dat de beste bescherming biedt tegen het virus. Waarom zou je je dan in hemelsnaam gaan boosteren met iets dat niet werkt tegen Omikron (of in Dissels woorden: dat weten we niet)?

 

+1/-2

Klumpke: Maar dan werken de vaccins (wellicht in afnemende effectiviteit) dus ook.

En zijn we dus veel te laat met boosteren (een advies wat ome Jaap vind dat hij niet had hoeven geven omdat dat "niet in zijn competentie lag" ) maar diezelfde man heeft wel de competentie om de hele maatschappij plat te leggen en op boosteren (nu dan wel) aan te dringen.

Wat gisteren gebeurd is, is echt het totale failliet van het OMT.
Ze hebben bereikt dat ze niet meer geloofd worden, alle draagvlak weg is en dus de boostercampagne door eigen toedoen zand in de machine gestrooid krijgt.
Sukkels

 

+1/-1

open/sluit de onderstaande quote:

Remigio schreef op 19 december 2021 om 13:41:

Ik vind het wel fascinerend om te lezen dat mensen hier (ook hier) op het netwerk nog steeds alles geloven wat "de experts" roepen, zelfs als zij publiekelijk aangeven het gewoon ook niet te weten.

Er wordt zelfs niet eens getwijfeld en hun woorden worden met hand en tand verdedigd.

Op tegenargumenten wordt amper gereageerd. Vragen (bijv. van Nikiforov) worden niet beantwoord, maar wat Van Dissel zegt klopt wel hoor!!

Corona is wat dat betreft net als een religie.

En Klompje, als je net positief bent geweest, heb je nu natuurlijke antistoffen. Ik heb een paar bladzijdes terug al naar 70 studies verwezen die aangeven dat dat de beste bescherming biedt tegen het virus. Waarom zou je je dan in hemelsnaam gaan boosteren met iets dat niet werkt tegen Omikron (of in Dissels woorden: dat weten we niet)?


Ik heb de vragen van Nikiforof beantwoordt en ik vind niemand die van Dissel gelooft, behalve jijzelf als het je uitkomt in je laatste zin.
We weten dat trouwens wel: https://www.hln.be/binnenland/viroloog-johan-neyts-over-omikron-een-aantal-elementen-zijn-wat-bevreemdend~a9592257/link

Best een genuanceerd verhaal.
Zonder Omikron zou ik nu zeker niet boosteren. Nu twijfel ik. Maar als ik niet net positief was geweest zou ik het direct doen, ik zou niet goed weten waarom niet eigenlijk, behalve de kans op een dagje bijwerkingen.

Dit bericht is gewijzigd op 19 december 2021, 17:23:47.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Remigio schreef op 19 december 2021 om 13:41:

Ik vind het wel fascinerend om te lezen dat mensen hier (ook hier) op het netwerk nog steeds alles geloven wat "de experts" roepen, zelfs als zij publiekelijk aangeven het gewoon ook niet te weten.

Er wordt zelfs niet eens getwijfeld en hun woorden worden met hand en tand verdedigd.

Op tegenargumenten wordt amper gereageerd. Vragen (bijv. van Nikiforov) worden niet beantwoord, maar wat Van Dissel zegt klopt wel hoor!!

Corona is wat dat betreft net als een religie.


Het redelijke midden - dat sterk is voor de zwakken en zwak voor de sterken - heb ik al jaren geleden verlaten. Dat je het daar vaak niet mee eens begrijp ik als PvdD-stemmer heel goed.

Ook ik heb moeite met de in het algemeen eenzijdige berichtgeving van de MSM. Daarom heb ik me gisteren wat betreft Omikron ingelezen omdat ik toch een beetje onrustig werd van al het negatieve nieuws.


Gezien de huidige situatie, een hoge ziekenhuis- en IC-bezetting met corona-patiënten - is een harde lockdown voor mij het meest logische wat de regering kan doen.


De laatste pagina's wordt er volgens mij op 2 vlakken tussen voor- en tegenstanders langs elkaar op gepraat.

De regering moet op landelijk niveau beslissingen nemen. Als individu kan je een andere afweging maken omdat de risico's voor jou persoonlijk anders zijn.
De regering kan het zich niet veroorloven dat de zorg door overbelasting er aan onder gaat. Als individu kan je beslissen om de booster niet te nemen omdat de risico's voor jou relatief klein zijn mocht je onverhoopt toch besmet raken.


Een tweede is de effectiviteit van vaccins, die kan je op meerdere manieren interpreteren. Als een vaccin niet beschermt tegen besmetting kan het nog wel beschermen tegen ernstige ziekte, ziekenhuisopnamen of dood.
Dat Omikron de bescherming van 2x gevaccineerde omzeilt en op die manier mensen besmet wil nog niet zeggen dat 2x gevaccineerde niet beschermd zijn tegen ernstige ziekte, ziekenhuisopname of dood.


Op de BBC was gisteren iemand van Imperial College. Vanaf 1:54 is hij heel genuanceerd over besmet raken en beschermt zijn tegen ernstige ziekte https://www.bbc.co.uk/sounds/play/p0bbwlfd.


Dat boosters werken, i.i.g. tijdelijk, is niet zomaar uit de lucht gegrepen. De percentages van werkzaamheid van de boosters zijn op basis van een preprint, een onderzoek waarin 581 mensen met Omikron voorkomen. Het gaat om preprint (https://www.medrxiv.org/content/what-unrefereed-preprint), dit is nog niet peerreviewed. Van Dissel kan dan niet zeggen dat het een feit is dat boosters werken. Maar het is ook niet zo dat hij zomaar wat uit zijn duim zuigt.
De reden dat ze met boosters beginnen is dat er niet voldoende tijd is om te wachten op wetenschappelijk bewijs dat de boosters werken.

Een andere opmerking dat 2x gevaccineerde met Astrazeneca niet beschermd zijn tegen Omikron is deels waar. Zie dit artikel https://thenewdaily.com.au/news/2021/12/13/greg-hunt-astrazeneca-omicron/
open/sluit de onderstaande quote:

“The advice continues to be that all of our vaccines provide strong, clear protection against serious illness, hospitalisation and loss of life. That is a very important point,” Mr Hunt said on Monday.

“The evidence on transmissibility, that’s under consideration.”

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 19 december 2021, 14:51:55.

 

+5/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Ic-hoofd Armand Girbes: overheid vraagt te veel van de niet kwetsbare groep Te vroeg, te hard, te weinig fijnzinnig en op onzekere modellen gestoeld. Ic-hoofd Armand Girbes van Amsterdam UMC vindt dat de overheid met de harde lockdown wel een hele hoge prijs vraagt aan de niet kwetsbare groep



Het ging over proportionaliteit en effectiviteit van de maatregelen

https://www.parool.nl/nederland/live-opnieuw-minder-coronapatienten-in-ziekenhuizen~b8beafb3/

Lees maar even door, rechtszaken in de maak, onbegrip, opnieuw MINDER coronapatienten etc

Gisteren hebben het OMT en de beleidsmaker een historische blunder begaan.

 

+1/-0

De toekomst zal het uitwijzen.

 

+1/-0

Zeker.
Dit is in ieder geval het heden. Zware lockdown hier, Belgie...omicron??! :huh

open/sluit de onderstaande quote:


België rekent op golf Nederlandse toeristen België bereidt zich voor op een golf van Nederlandse toeristen die in steden als Antwerpen, Gent en kleine grensgemeenten als Turnhout hun kerstinkopen komen doen. Er wordt ook rekening gehouden met Nederlanders die van het latere sluitingsuur van de horeca, om 23.00 uur, profiteren nu ons land een strenge lockdown zit. De gemeentebesturen zeggen er klaar voor te zijn en zetten bijvoorbeeld extra personeel in de winkelstraten in om de drukte in goede banen te leiden. Virologen maken zich grote zorgen. "Dat ze uit Nederland komen, is op zich niet erg, maar het mag niet bijdragen tot overmatige drukte", zegt viroloog Marc Van Ranst die ook de Belgische regering adviseert. "Cafés en restaurants merken nu al veel reservaties met kerst vanuit Nederland." Het Overlegcomité van de zes regeringen van België komt woensdag weer bijeen om te overleggen over de coronasituatie. Van Ranst sluit niet uit dat ook België verder op slot moet.

 

+1/-0

En in aanvulling
https://www.standaard.be/cnt/dmf20211219_95202095

open/sluit de onderstaande quote:

Schnitzeltoeristen België is trouwens niet het enige buurland van Nederland dat ‘profiteert’ van de lockdown boven de Moerdijk. Ook in de Duitse grenssteden valt opvallend meer Nederlands te horen dezer dagen, daar vinden wel nog Weihnachtsmarkten plaats en is de horeca open. Daar geldt wel een 2G-regime (gevaccineerd of genezen). Volgens een reportage van De Gelderlander in de Duitse gemeenten Kleef en Kranenburg zouden er ‘10 tot 15 procent’ meer ‘Schnitzeltoeristen’ zijn – het is een schatting.


Misschien moeten Jaap en het OMT hun modelletje toch nog even delen met de buren.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

romario4wethoudervanjuine schreef op 19 december 2021 om 12:40:

Ik heb geschreven al een aantal keren dat het aantal besmettingen oploopt in Zuid Afrika, maar de impact op de gezondheid juist afneemt.
Als je in een land waar het aantal gevallen/besmettingen sterk ziet stijgen
open/sluit de onderstaande quote:

South Africa Hospitalization Rate Plunges in Omicron Wave


toch een plunge (oftewel significante daling) van het aantal ziekenhuis opnames ziet...dan zegt dat dus veel

(deze had je gemist zeker Tijn?)



Nee, vandaar dat ik reageerde. Omdat je de sterftecijfers wel ziet stijgen. Ik ben gewoon benieuwd hoe dat zit. Kijk, dat de verhouding besmetting/opname daalt is positief, maar als het aantal besmettingen relatief meer stijgt dan die verhouding daalt, dan levert het netto weinig op.

Ik had ook deze website gevonden: https://www.nicd.ac.za/diseases-a-z-index/disease-index-covid-19/surveillance-reports/daily-hospital-surveillance-datcov-report/link , interessant om te volgen. Hopelijk zet de daling in het aantal opnames door.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Remigio schreef op 19 december 2021 om 13:41:

Ik vind het wel fascinerend om te lezen dat mensen hier (ook hier) op het netwerk nog steeds alles geloven wat "de experts" roepen, zelfs als zij publiekelijk aangeven het gewoon ook niet te weten.

Er wordt zelfs niet eens getwijfeld en hun woorden worden met hand en tand verdedigd.




Op wie doel je dan?

Ik pretendeer niks te weten. Ik stel gewoon vragen aan romario, hopende zo wijzer te worden.

Verder kijk ik gewoon naar de getallen. Dan zie je wereldwijd enorme variaties, en als ik NL vergelijk met pak 'm beet Amerika, denk ik dat we het best aardig doen. 800.000 doden daar, op een inwonertal van 300 miljoen. Dan denk ik: het is misschien een stel stumperds bij ons aan het roer, maar het kan slechter 😉. En dan denk ik: de maatregelen en vaccinaties hebben zeker zin gehad. Dus dan ben ik sneller en makkelijker bereid nu ook mee te doen.

 

+2/-0

Deze normale topic is gesloten en bestaat uit 171 pagina's: 1 2 3 4 ... 132 133 134 135 136 137 138 139 140 ... 167 168 169 170 171

PSV Forum » Maatschappelijke discussies » Corona