Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Nederlandse competities » VAR

Deze normale topic is open en bestaat uit 60 pagina's: 1 2 3 4 ... 26 27 28 29 30 31 32 33 34 ... 56 57 58 59 60

open/sluit de onderstaande quote:

VHTLsaw schreef op 06 april 2021 om 12:51:

Dat we in 2019 de titel verspeeld hebben omdat de VAR Ajax in de race hield is voor vrijwel iedereen duidelijk. Het NOS artikel waar je naar verwijst staat niet op zichzelf. Mario van der Ende b.v. gaf destijds aan dat PSV door de VAR die niet ingreep bij Blind's overtreding op Lozano genaaid was in de Arena.
Veelzeggend is echter dat op de KNVB site Dick van Egmond op de plaats waar een capabele en integere Mario van der Ende had moeten zitten - hij was te kritisch richting KNVB ego's - de VAR uitbundig geprezen werd vanwege dat cruciale duel.


We zijn in 2019 niet alleen genaaid in de ufo (Blind/Lozano + Schwaab/Neres), maar ook in een aantal andere wedstrijden. Dat vergeten veel supporters. De NOS concludeerde dat de VAR veel vaker bij PSV nadelig ingrijpt dan bij Ajax. Dat is zorgelijk.

open/sluit de onderstaande quote:

VHTLsaw schreef op 06 april 2021 om 12:51:

Dus, beste shevchenko, je slotconclusie dat we nooit uitleg gaan krijgen vanuit de KNVB is een heel pijnlijke, omdat er geen enkele reden is dat er in het vierde jaar VAR ook maar iets gaat gebeuren dat het voetbal "eerlijker" zal maken.

Waar blijft het bij hockey ingeburgerde publiekelijk meeluisteren tijdens het overleg met de scheidsrechter, de mogelijkheid voor de clubs om de VAR te dwingen in te grijpen en andere manieren om het achterkamertjes gekonkel te doen verdwijnen?


Dat is nog het pijnlijkste. Na 3 jaar ellende is er geen enkele reden om te veronderstellen dat volgend jaar anders zal zijn. En ja, als Ajax jaar in jaar uit de wint vanuit Zeist in de rug krijgt en daarom ook ieder jaar weer CL mag spelen, dan komt er uiteindelijk wel een gat met de rest ja.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

VHTLsaw schreef op 06 april 2021 om 12:51:

open/sluit de onderstaande quote:

shevchenko schreef op 06 april 2021 om 09:23:

open/sluit de onderstaande quote:

VHTLsaw schreef op 05 april 2021 om 22:43:

De enige statistieken die ik tegenkwam toonden aan dat dit seizoen wij anderhalf keer zoveel geel krijgen als Ajax (36 om 24 ) en dat over de laatste jaren - waarin de VAR het aantal strafschoppen sterk deed toenemen - Ajax slechts 7x een penalty tegen kreeg en PSV 22 keer; dus ruim 3x zoveel.


Misschien komen die statistieken nog. Vorig seizoen is natuurlijk niet afgemaakt, maar twee seizoenen geleden bleek al dat wij zonder VAR kampioen waren geworden. Dat is toen nog uitgezocht door de NOS: https://nos.nl/collectie/13752/artikel/2284063-zonder-var-was-psv-morgen-mogelijk-al-kampioenlink

open/sluit de onderstaande quote:

VHTLsaw schreef op 05 april 2021 om 22:43:

Wanneer krijgen we een transparante uitleg over de nergens gespecificeerde 14 fouten die in januari op de KNVB site verschenen?


Die gaan we nooit krijgen. Want ten eerste loopt de KNVB daarmee het risico dat we een lijn kunnen bespeuren in de gemaakte fouten. En ten tweede geven ze daar ook meteen mee aan welke situaties volgens hun wél juist beoordeeld zijn. Het vervolg is een lijstje van website X die zegt: deze 10 situaties zijn volgens de KNVB juist beoordeeld, met daarin de meeste bizarre beslissingen. Want ik denk dat we het er allemaal wel over eens zijn dat het veel meer dan 14 fouten zijn geweest. Alleen bij PSV al.



Dat we in 2019 de titel verspeeld hebben omdat de VAR Ajax in de race hield is voor vrijwel iedereen duidelijk. Het NOS artikel waar je naar verwijst staat niet op zichzelf. Mario van der Ende b.v. gaf destijds aan dat PSV door de VAR die niet ingreep bij Blind's overtreding op Lozano genaaid was in de Arena.
Veelzeggend is echter dat op de KNVB site Dick van Egmond op de plaats waar een capabele en integere Mario van der Ende had moeten zitten - hij was te kritisch richting KNVB ego's - de VAR uitbundig geprezen werd vanwege dat cruciale duel.

Vorig seizoen werd de competitie afgebroken net voordat AZ over Ajax heen leek te wippen. In andere landen werden later nog wel wedstrijden gespeeld, hier kreeg AZ de calimero shit - normaal voor ons PSV gereserveerd - over zich heen toen men in Alkmaar een andere regeling van de afgebroken competitie eiste. Opnieuw gingen de CL miljoenen naar Ajax.

Dit seizoen gaan de Amsterdammers voor de derde maal op rij budgettair verder afstand nemen van ons PSV en de rest van de Eredivisie. Precies zoals Michael van Praag in gedachten had toen hij de Nederlandse belangen tijdens zijn UEFA bestuursfunctie verkwanselde in de hoop dat zijn Ajax dan als enige mee zou mogen doen met de grote jongens in de nieuwe CL.

Missie geslaagd.

Immers; bijval voor Ajax vanuit Hilversum en Zeist. Wie terechte kritiek heeft op de dubieuze gang van zaken zoals Roger Schmidt een paar keer, wordt door doelgerichte acties vanuit de twee genoemde plaatsen het zwijgen opgelegd en bij PSV vindt men het blijkbaar wel goed zo.

Veel PSV supporters maken zich drukker om "het rare wisselbeleid" van hun coach, zeuren eindeloos over de "falende Rosario" en dergelijke in plaats van aandacht te besteden aan het feit dat hun club overduidelijk bestolen is door Kuipers, Makkelie en hun VAR assistenten in de twee duels tussen PSV en Ajax.

Resultaat van deze drie seizoenen VAR; zie in de UEFA ranking dat Ajax wel en PSV niet bij de top 36 gaat horen. Einde oefening wat dat betreft.

Dus, beste shevchenko, je slotconclusie dat we nooit uitleg gaan krijgen vanuit de KNVB is een heel pijnlijke,omdat er geen enkele reden is dat er in het vierde jaar VAR ook maar iets gaat gebeuren dat het voetbal "eerlijker" zal maken.

Waar blijft het bij hockey ingeburgerde publiekelijk meeluisteren tijdens het overleg met de scheidsrechter, de mogelijkheid voor de clubs om de VAR te dwingen in te grijpen en andere manieren om het achterkamertjes gekonkel te doen verdwijnen?

Hoe prikt iemand vanuit de Frederiklaan of waar dan ook de ballonnetjes door van het wekelijks recht praten wat krom is in het VAR systeem door Dick van Egmond op een van de tv zenders waar Ajax favoriet is?
Of leggen we ons er maar bij neer dat we voortaan 34 keer per jaar blijven spelen om plek 2?



Het punt is alleen; wat wil je ertegen doen?
Die gozer die destijds aangifte deed van vermoedelijke matchfixing wordt waarschijnlijk nog steeds belachelijk gemaakt en uitgelachen door de Ajax-supporters.

Die zelf overigens helemaal niet door hebben of willen zien hoe ze continue in het zadel geholpen de laatste jaren door de KNVB. Dit seizoen is echt wel het toppunt. Zeker met onze scheidsrechtersbaas die alles maar weer recht loopt te lullen.

Waar PSV bij ieder naaiactie ook daadwerkelijk punten verloor dit seizoen, hebben de kadootjes geen punten opgeleverd. Bij Ajax is het precies het tegenovergestelde. Iedere naaiactie maakte niet uit, want ze hadden toch al gewonnen en als het even moeilijk ging kwam er wel weer hulp van de VAR.

Zou mij niks verbazen wanneer Ajax tegen AZ genaaid gaat worden door de VAR, zodat PSV misschien ook nog 3e gaat worden en de fabels de wereld uit zijn dat Ajax eigenlijk VARjax is.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Koen073 schreef op 06 april 2021 om 19:13:

Het punt is alleen; wat wil je ertegen doen?
Die gozer die destijds aangifte deed van vermoedelijke matchfixing wordt waarschijnlijk nog steeds belachelijk gemaakt en uitgelachen door de Ajax-supporters.


Die vraag stel ik mezelf ook vaak. Een bevriende PSV supporter opperde om een database aan te leggen met allerlei momenten. Dat zou ik wel kunnen, maar daar heb ik de puf niet voor. En idd, ik heb ook geen zin om belachelijk gemaakt te worden.

open/sluit de onderstaande quote:

Koen073 schreef op 06 april 2021 om 19:13:

Die zelf overigens helemaal niet door hebben of willen zien hoe ze continue in het zadel geholpen de laatste jaren door de KNVB. Dit seizoen is echt wel het toppunt. Zeker met onze scheidsrechtersbaas die alles maar weer recht loopt te lullen.


Dat is het ergste. Als ik Ajacieden spreek over het extreme onrecht wat ons is aangedaan in de thuiswedstrijd tegen hun, dan zien zij dat helemaal niet zo. Maar het probleem is ook dat zij geïndoctrineerd worden door achterlijke uitleg achteraf van medesupporters uit Zeist en Hilversum.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

shevchenko schreef op 06 april 2021 om 20:45:

open/sluit de onderstaande quote:

Koen073 schreef op 06 april 2021 om 19:13:

Het punt is alleen; wat wil je ertegen doen?
Die gozer die destijds aangifte deed van vermoedelijke matchfixing wordt waarschijnlijk nog steeds belachelijk gemaakt en uitgelachen door de Ajax-supporters.


Die vraag stel ik mezelf ook vaak. Een bevriende PSV supporter opperde om een database aan te leggen met allerlei momenten. Dat zou ik wel kunnen, maar daar heb ik de puf niet voor. En idd, ik heb ook geen zin om belachelijk gemaakt te worden.

open/sluit de onderstaande quote:

Koen073 schreef op 06 april 2021 om 19:13:

Die zelf overigens helemaal niet door hebben of willen zien hoe ze continue in het zadel geholpen de laatste jaren door de KNVB. Dit seizoen is echt wel het toppunt. Zeker met onze scheidsrechtersbaas die alles maar weer recht loopt te lullen.


Dat is het ergste. Als ik Ajacieden spreek over het extreme onrecht wat ons is aangedaan in de thuiswedstrijd tegen hun, dan zien zij dat helemaal niet zo. Maar het probleem is ook dat zij geïndoctrineerd worden door achterlijke uitleg achteraf van medesupporters uit Zeist en Hilversum.



De vraag van Koen073 - wat wil je ertegen doen? - is niet gemakkelijk te beantwoorden, met name omdat inderdaad "we" in dit land allemaal al jarenlang geindoctrineerd worden door lieden die alles vanuit Ajax perspectief bekijken.

Voorbeeld van zoiets;
Ik ken een Volkskrant abonnee - niet fanatiek, maar wel PSV supporter - die geen flauw idee heeft over de manier waarop Ajax voortdurend gematst wordt. Willem Vissers "censureert" alle wedstrijdverslagen over die club zodat er nog nooit iets te lezen was over elleboogstoten van Tadic en Huntelaar, natrappende Ajacieden, weggewuifde penalties, etcetera.

Ja, Ajax heeft zijn PR in den lande al decennia lang goed voor elkaar en beschikt over , zoals je terecht stelt, vrienden in Hilversum en Zeist, plaatsen waar PSV volstrekt geen invloed heeft.

Overigens hoeven we totaal niet bang te zijn voor lui die ons calimero noemen of uitlachen want beide reacties zijn een teken van hun eigen onwetendheid en/of domheid.

De enige wijze waarop je kunt voorkomen dat volgend jaar hetzelfde gebeurt als de afgelopen drie seizoenen, namelijk een VAR die , gedekt door de randstadmedia, schaamteloos marchandeert met de regels is, keihard terugslaan met hun eigen wapens.

Dat had al moeten gebeuren toen Roger Schmidt door media en KNVB aan de schandpaal werd genageld en geschorst.Terwijl niet hij, maar een inconsequente VAR, de onzin uitbrakende Dick van Egmond, popi Jopie Bas Nijhuis, en de van objectiviteit gespeende media het voetbal "in diskrediet brengen".

De door je vriend gedane suggestie om een database aan te leggen lijkt me de oplossing. Onbegrijpelijk dat niemand van hen die zich journalist durven noemen ooit van de KNVB openheid van zaken heeft geeist.

Net zo onbegrijpelijk dat niemand bij PSV even een compilatie maakt van de optredens van Kuipers, Makkelie en de rest van de scheidsrechters en VAR's in de afgelopen drie jaar in de wedstrijden van PSV en Ajax.

Ik heb het materiaal niet, maar een beetje handige ICTer moet toch zo een paar uurtjes materiaal bij elkaar kunnen vinden waarop je kunt zien hoe vaak deze beide clubs verschillend beoordeeld zijn in dezelfde situaties door dezelfde mensen?

Maar zoals eerder hier werd geconstateerd "leeft" dit blijkbaar niet zo erg in PSV kringen.
Dus ook volgend seizoen toch maar weer op voorhand genoegen nemen met plek 2?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

VHTLsaw schreef op 06 april 2021 om 22:06:
Net zo onbegrijpelijk dat niemand bij PSV even een compilatie maakt van de optredens van Kuipers, Makkelie en de rest van de scheidsrechters en VAR's in de afgelopen drie jaar in de wedstrijden van PSV en Ajax.


Wat denk je dat er zou gebeuren als PSV dit zou doen? De randstadmedia zou vol staan van het calimero-gedrag van PSV. Nog 10x erger dan de manier waarop AZ vorig jaar in de krant en op TV aan de schandpaal werd genageld toen ze hun koppositie in de Eredivisie (en daarmee recht op groepsfase CL) claimde.

 

+1/-0

Ik zag vandaag dit moment voorbij komen van City tegen Dortmund.
https://twitter.com/ZS_Voetbal/status/1379522424916574216link

Dat de scheidsrechter dit niet goed ziet snap ik nog wel, maar hier is de VAR juist toch voor in het leven geroepen? Dit is gewoon een geldig doelpunt van Dortmund en anders eerder nog een overtreding van Ederson dan van Bellingham, die nu ook nog eens geel krijgt. Echt volstrekt onbegrijpelijk van de VAR hier.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Skipper schreef op 07 april 2021 om 09:51:

Ik zag vandaag dit moment voorbij komen van City tegen Dortmund.
https://twitter.com/ZS_Voetbal/status/1379522424916574216link

Dat de scheidsrechter dit niet goed ziet snap ik nog wel, maar hier is de VAR juist toch voor in het leven geroepen? Dit is gewoon een geldig doelpunt van Dortmund en anders eerder nog een overtreding van Ederson dan van Bellingham, die nu ook nog eens geel krijgt. Echt volstrekt onbegrijpelijk van de VAR hier.



Probleem hier is dat de scheids al fluit voordat de bal in het netje ligt. Daardoor zou de VAR dan niet op kunnen treden, want misschien schiet ie naast he. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat de VAR hetzelfde zou denken als de scheids als hij de beelden terugkijkt.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Skipper schreef op 07 april 2021 om 09:51:

Ik zag vandaag dit moment voorbij komen van City tegen Dortmund.
https://twitter.com/ZS_Voetbal/status/1379522424916574216link

Dat de scheidsrechter dit niet goed ziet snap ik nog wel, maar hier is de VAR juist toch voor in het leven geroepen? Dit is gewoon een geldig doelpunt van Dortmund en anders eerder nog een overtreding van Ederson dan van Bellingham, die nu ook nog eens geel krijgt. Echt volstrekt onbegrijpelijk van de VAR hier.



Terechte conclusie, hier was niets aan de hand en doelpunt had moeten tellen. Grootste probleem was echter dat de scheidsrechter in deze situatie compleet de fout in ging door af te fluiten nog voordat de bal er in ging, wat tegen elke tegenwoordige geldende praktijk in gaat. Ingrijpen door de VAR had dus geen zin meer want er was niks meer om te corrigeren. Onbegrijpelijk en kan me voorstellen dat Dortmund zich flink genaaid voelt.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Koen073 schreef op 07 april 2021 om 10:20:

open/sluit de onderstaande quote:

Skipper schreef op 07 april 2021 om 09:51:

Ik zag vandaag dit moment voorbij komen van City tegen Dortmund.
https://twitter.com/ZS_Voetbal/status/1379522424916574216link

Dat de scheidsrechter dit niet goed ziet snap ik nog wel, maar hier is de VAR juist toch voor in het leven geroepen? Dit is gewoon een geldig doelpunt van Dortmund en anders eerder nog een overtreding van Ederson dan van Bellingham, die nu ook nog eens geel krijgt. Echt volstrekt onbegrijpelijk van de VAR hier.



Probleem hier is dat de scheids al fluit voordat de bal in het netje ligt. Daardoor zou de VAR dan niet op kunnen treden, want misschien schiet ie naast he. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat de VAR hetzelfde zou denken als de scheids als hij de beelden terugkijkt.



Ja, snap ik. Alleen schiet de speler nu de bal wel nog even in, dus dat is dan eigenlijk niet aan de hand. Ik snap dat het allemaal volgens de strikte regels niet mag, maar ik denk dat als de VAR hier ingrijpt en gewoon het doelpunt goedkeurt, er een stuk minder discussie is achteraf dan nu. Daarom altijd gewoon doorvoetballen en achteraf met de VAR kijken wat er wel/niet gebeurt is.

Nu had de VAR, als hij geen doelpunt kan/mag geven, ook nog in kunnen grijpen omdat het een overtreding op de aanvaller is, met een rode kaart als gevolg aangezien hij vrije doortocht op het doel had. Ook dat was nog altijd eerlijker geweest dan de beslissing nu.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Skipper schreef op 07 april 2021 om 10:26:

open/sluit de onderstaande quote:

Koen073 schreef op 07 april 2021 om 10:20:

open/sluit de onderstaande quote:

Skipper schreef op 07 april 2021 om 09:51:

Ik zag vandaag dit moment voorbij komen van City tegen Dortmund.
https://twitter.com/ZS_Voetbal/status/1379522424916574216link

Dat de scheidsrechter dit niet goed ziet snap ik nog wel, maar hier is de VAR juist toch voor in het leven geroepen? Dit is gewoon een geldig doelpunt van Dortmund en anders eerder nog een overtreding van Ederson dan van Bellingham, die nu ook nog eens geel krijgt. Echt volstrekt onbegrijpelijk van de VAR hier.



Probleem hier is dat de scheids al fluit voordat de bal in het netje ligt. Daardoor zou de VAR dan niet op kunnen treden, want misschien schiet ie naast he. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat de VAR hetzelfde zou denken als de scheids als hij de beelden terugkijkt.



Ja, snap ik. Alleen schiet de speler nu de bal wel nog even in, dus dat is dan eigenlijk niet aan de hand. Ik snap dat het allemaal volgens de strikte regels niet mag, maar ik denk dat als de VAR hier ingrijpt en gewoon het doelpunt goedkeurt, er een stuk minder discussie is achteraf dan nu. Daarom altijd gewoon doorvoetballen en achteraf met de VAR kijken wat er wel/niet gebeurt is.

Nu had de VAR, als hij geen doelpunt kan/mag geven, ook nog in kunnen grijpen omdat het een overtreding op de aanvaller is, met een rode kaart als gevolg aangezien hij vrije doortocht op het doel had. Ook dat was nog altijd eerlijker geweest dan de beslissing nu.



Dat was inderdaad eerlijker geweest, maar natuurlijk ook niet correct, het was wel een overtreding van de keeper (en niet van de aanvaller, die ook nog eens ten onrechte werd bestreft!) maar de scoringskans werd de aanvaller niet door de keeper ontnomen, maar door de scheidsrechter die om onbegrijpelijke redenen affloot.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Skipper schreef op 07 april 2021 om 09:51:

Ik zag vandaag dit moment voorbij komen van City tegen Dortmund.
https://twitter.com/ZS_Voetbal/status/1379522424916574216link

Dat de scheidsrechter dit niet goed ziet snap ik nog wel, maar hier is de VAR juist toch voor in het leven geroepen? Dit is gewoon een geldig doelpunt van Dortmund en anders eerder nog een overtreding van Ederson dan van Bellingham, die nu ook nog eens geel krijgt. Echt volstrekt onbegrijpelijk van de VAR hier.


Onbegrijpelijk inderdaad. 100% doelpunt. Speler tikt de bal weg zonder risico om de keeper te blesseren. De keeper mist vervolgens de bal en schopt de speler.

Als je hier binnen het 5m-gebied voor fluit (in het voordeel van de keeper) dan begrijp ik dat nog enigszins. Maar dit is volslagen belachelijk.

 

+2/-0

Overigens is het voor mijn gevoel in de CL en EL ook zo dat grote clubs altijd bevoordeeld worden ten opzichte van de kleine clubs. We moeten immers wel een mooie (kwart/halve) finale(s) voorgeschoteld krijgen. Dan is zon handig sturingsmiddel als de VAR wel fijn.

Al denk ik niet dat dit gebeurd is in de situatie bij de goal van Dortmund. Dit is gewoon een onhandige samenloop van omstandigheden. Scheids die te snel fluit (voordat de bal in de goal ligt) en de VAR die officieel dus niets meer kan doen. De VAR had mijn inziens toch de scheids naar het scherm moeten roepen gezien het feit dat deze bal van de 100.000x er 99.999x was ingegaan.

 

+1/-0

Daar bleek bij Ajax-Real Madrid een paar jaar geleden anders bar weinig van.

De scheidsrechter zat gisteren bij City-Dortmund natuurlijk helemaal mis, maar feit blijft staan dat de VAR daar niet in had mogen grijpen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

shevchenko schreef op 07 april 2021 om 09:06:

open/sluit de onderstaande quote:

VHTLsaw schreef op 06 april 2021 om 22:06:
Net zo onbegrijpelijk dat niemand bij PSV even een compilatie maakt van de optredens van Kuipers, Makkelie en de rest van de scheidsrechters en VAR's in de afgelopen drie jaar in de wedstrijden van PSV en Ajax.


Wat denk je dat er zou gebeuren als PSV dit zou doen? De randstadmedia zou vol staan van het calimero-gedrag van PSV. Nog 10x erger dan de manier waarop AZ vorig jaar in de krant en op TV aan de schandpaal werd genageld toen ze hun koppositie in de Eredivisie (en daarmee recht op groepsfase CL) claimde.



Een paar kanttekeningen hierbij;

Om te beginnen is het de bedoeling dat niet PSV maar een fatsoenlijk en onafhankelijk journalist de taak op zich neemt om boven water te krijgen wat de KNVB zo angstvallig verborgen houdt.

Wat in ons land voor journalist door moet gaan houdt zich daar echter verre van. Die slaken wat kreten die de meerderheid graag hoort,papagaaien wat, maken onnozele bijzaken heel groot , b.v. hoe Mo juicht in de camera, alles ter afleiding van wat ze eigenlijk zouden moeten doen in een democratie; de macht controleren.

Daarnaast is PSV altijd al pispaal in de randstadmedia waar ego's en arrogantie ruimer aanwezig zijn dan objectiviteit en kennis van zaken.Wel zijn ze op de hoogte van iedere move binnen Ajax maar wat er voor de rest gebeurt interesseert de gemiddelde "analist" geen moer.

Tenslotte lijkt me dat men gauw moet stoppen met calimero roepen indien uit de door wie dan ook samengestelde compilatie , gelardeerd met een groot aantal veelzeggende cijfers en statistieken, overduidelijk blijkt dat het muntje bij de beslissingen van een paar topscheidsrechters bij de ene club steeds net de andere kant uitvalt dan bij de concurrent.

Tips voor die compilatie zijn gemakkelijk hier en daar te verkrijgen. In grote getale zelfs.


Dan wat betreft het geval dat Skipper hierboven in brengt over het Duitse doelpunt dat gisteren werd afgekeurd.

De beelden zie ik vandaag voor het eerst en daarom heb ik er diverse keren opnieuw naar gekeken.

Dat dit een geldig doelpunt moet zijn , daar zijn we het gelukkig over eens.
Wat is dan het probleem?
De VAR regels.

Het moet nog liever vandaag dan morgen vaste regel worden dat de VAR ten alle tijde een blunder moet kunnen herstellen.

Stop dus met de marchandeer mogelijkheid om de VAR te verbieden in te grijpen omdat de scheidsrechter al gefloten heeft.

Hetzelfde geldt voor twijfelachtig buitenspel.
Daar mag nu de VAR niet meer ingrijpen als de grensrechter al gevlagd en de scheidsrechter gefloten heeft. Vlagt een grensrechter niet dan mag de VAR nog wel iets.

Het eindoordeel, ik meen dat BasArnhem dat pagina's geleden in dit topic ook al stelde, moet altijd liggen bij de man die iets terug kan kijken en niet bij hem die in een onderdeel van een seconde iets heeft moeten beslissen.

Veel simpeler en eerlijker. Maar ja, FIFA,UEFA en KNVB, wel minder ruimte tot sturing en manipulatie , oh sorry, Dick van Egmond noemt het geloof ik interpretatie. ;)

 

+1/-0

VHTLsaw opperde in zijn bijdrage van 6 april (22.06 uur) dat een compilatie gemaakt zou kunnen worden waaruit duidelijk wordt hoe vaak Ajax en PSV verschillend beoordeeld zijn in dezelfde situaties door dezelfde mensen. In zijn bijdrage van 7 april (14.56 uur) schrijft hij dat de journalistiek dit zou moeten oppakken.
Dit gaat echter niet gebeuren. De media (NOS, ESPN, kranten enz). kruipen liever bij Ajax in de kont en nemen voor lief dat al voor aanvang van de competitie en het bekertoernooi met grote mate van zekerheid gezegd kan worden welke club kampioen wordt en de beker wint (want als het voetballend niet lukt dan helpen scheidsrechters en var wel een paar handjes) en dat zij en de rest van Nederland dus zwaar besodemieterd wordt. Zich als objectieve en onafhankelijke journalisten afvragen of het allemaal wel eerlijk gaat (heeft Ajax in het seizoen 2018 – 2019 het kampioenschap zelf verdiend of is het hun in de schoot geworpen door scheidsrechters en var? Is Ajax de terechte finalist van de KNVB-beker of zijn hun tegenstanders AZ en PSV benadeeld door scheidsrechters [en var]?) doen ze niet. Ajax heeft een veel grotere supportersschare en zorgt daarom voor een groter bereik voor de media. En ook voor die media draait het uiteindelijk allemaal om de poen.
PSV alleen moet geen database aanleggen met situaties en deze vervolgens onder de aandacht brengen bij KNVB en media. Een groep van clubs kan dit echter wel doen. Door de media dan weggezet worden als jankerds\Calimero’s enz. is lastiger en de kans dat zo’n compilatie van KNVB en media aandacht krijgt is veel groter (zie het als een vakbond, in je eentje staken voor loonsverhoging werkt niet, dat moet je met veel werknemers doen). In de drie seizoenen dat de var actief is zijn er volgens mij voldoende clubs die één of meerdere keren benadeeld zijn door scheidsrechters en var als Ajax hun tegenstander was. Als laatste kan Heerenveen aan het rijtje van benadeelde clubs toegevoegd worden. Naar mijn mening stond Klaassen bij het tweede Ajax-doelpunt hinderlijk buitenspel én hij duwde daarbij de H’veen-verdediger weg die tussen Haller en Klaassen stond. Zou de var dat nu echt niet gezien hebben?

 

+2/-1

open/sluit de onderstaande quote:

TammyW42 schreef op 07 april 2021 om 19:18:

VHTLsaw opperde in zijn bijdrage van 6 april (22.06 uur) dat een compilatie gemaakt zou kunnen worden waaruit duidelijk wordt hoe vaak Ajax en PSV verschillend beoordeeld zijn in dezelfde situaties door dezelfde mensen. In zijn bijdrage van 7 april (14.56 uur) schrijft hij dat de journalistiek dit zou moeten oppakken.
Dit gaat echter niet gebeuren. De media (NOS, ESPN, kranten enz). kruipen liever bij Ajax in de kont en nemen voor lief dat al voor aanvang van de competitie en het bekertoernooi met grote mate van zekerheid gezegd kan worden welke club kampioen wordt en de beker wint (want als het voetballend niet lukt dan helpen scheidsrechters en var wel een paar handjes) en dat zij en de rest van Nederland dus zwaar besodemieterd wordt. Zich als objectieve en onafhankelijke journalisten afvragen of het allemaal wel eerlijk gaat (heeft Ajax in het seizoen 2018 – 2019 het kampioenschap zelf verdiend of is het hun in de schoot geworpen door scheidsrechters en var? Is Ajax de terechte finalist van de KNVB-beker of zijn hun tegenstanders AZ en PSV benadeeld door scheidsrechters [en var]?) doen ze niet. Ajax heeft een veel grotere supportersschare en zorgt daarom voor een groter bereik voor de media. En ook voor die media draait het uiteindelijk allemaal om de poen.
PSV alleen moet geen database aanleggen met situaties en deze vervolgens onder de aandacht brengen bij KNVB en media. Een groep van clubs kan dit echter wel doen. Door de media dan weggezet worden als jankerds\Calimero’s enz. is lastiger en de kans dat zo’n compilatie van KNVB en media aandacht krijgt is veel groter (zie het als een vakbond, in je eentje staken voor loonsverhoging werkt niet, dat moet je met veel werknemers doen). In de drie seizoenen dat de var actief is zijn er volgens mij voldoende clubs die één of meerdere keren benadeeld zijn door scheidsrechters en var als Ajax hun tegenstander was. Als laatste kan Heerenveen aan het rijtje van benadeelde clubs toegevoegd worden. Naar mijn mening stond Klaassen bij het tweede Ajax-doelpunt hinderlijk buitenspel én hij duwde daarbij de H’veen-verdediger weg die tussen Haller en Klaassen stond. Zou de var dat nu echt niet gezien hebben?



Er gaat vrees ik helemaal niets gebeuren.
Hoewel je in je post de spijker meermalen op de kop slaat, blijkt dat er - zelfs op een PSV forum - blijkbaar geen interesse bestaat om hierover verder te discussiéren.

Je hebt gelijk dat, net als bij vakbonden, samenwerking noodzakelijk is. En dat ook andere clubs in actie zouden moeten komen wegens deze wantoestanden rondom de VAR is duidelijk. Degradatie kandidaat Willem II is een van de bestolen clubs in "Super Januari" toen Haller zijn tegenstander in de slotfase bij 1-1 zonder VAR ingreep mocht wegduwen.Dat ene van hen afgenomen puntje kan de Tilburgers zo maar fataal worden. En zo zijn er meer voorbeelden.

Waarom dit taboe door niemand doorbroken gaat worden blijft een raadsel.

Kuipers en Makkelie , en hun collega's, zullen volgend seizoen ook op de cruciale momenten die beslissing nemen die wordt geaccepteerd, zelfs toegejuicht, in de met Ajax verweven media. Terwijl hun baas uit Zeist , bijna op schoot zittend bij Jan Joost van Gangelen, de kromme zaken weer zal recht praten met wekelijks inconsequentere, onzinnige uitspraken.

Mocht het Schmidt nog een keer te veel worden en hij zich er weer terecht over beklaagt, is een schorsing snel geregeld.

Zo lang Zembla, of Pieter Omtzigt en Renske Leyten zich er niet mee gaan bemoeien blijven we opgescheept zitten met de achterkamertjes "evaluatie" van de KNVB, uiterst subjectieve "randstad" verslaggeving en straks een vierde jaar op rij waarin de tientallen CL miljoenen in Amsterdam gedumpt gaan worden.

En ja, TammyW42, kennelijk is dat helaas tot (bijna?) ieders tevredenheid.

 

+1/-0

Ook in EL durft VAR niet in te grijpen bij rood Nico....of is het ook geen rood en zijn Thomas, Viergever en Hendrix 2 jaar geleden ten onrechte van veld gestuurd?

De oplossing voor vaststellen onbewuste subjectiviteit is deep fake. Nog even geduld.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Heppie Berrie schreef op 09 april 2021 om 05:22:

Ook in EL durft VAR niet in te grijpen bij rood Nico....of is het ook geen rood en zijn Thomas, Viergever en Hendrix 2 jaar geleden ten onrechte van veld gestuurd?

De oplossing voor vaststellen onbewuste subjectiviteit is deep fake. Nog even geduld.



Dacht ik ook gelijk aan.
Die van Thomas was in het duel om de bal, maar die mist de bal. Hier bij Tagliafico is het gewoon nog ff schoppen als de bal lang en breed weg is. Vandaar dat de scheids het waarschijnlijk ook niet eens zag.

Verder wel heerlijk om de reacties te lezen op de wedstrijd. Ze spelen heel erg matig, maar hadden volgens velen toch met 4-0 moeten winnen, aangezien ze zoveel grote kansen hebben laten liggen.

Het kan aan mij liggen, maar zo veel grote kansen heb ik niet gezien hoor.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Heppie Berrie schreef op 09 april 2021 om 05:22:

Ook in EL durft VAR niet in te grijpen bij rood Nico....of is het ook geen rood en zijn Thomas, Viergever en Hendrix 2 jaar geleden ten onrechte van veld gestuurd?




Ook vandaag doet zich de vraag voor wat nu eigenlijk rood is.

Dick van Egmond zegt dat het reglementair juist is en dus prima in zijn ogen dat
Jansen van Fortuna een penalty tegen krijgt voor dat shirtje trekken en ook nog rood.Zo staat het inderdaad in de regels. Een doodschop van achter richting bal daarentegen zou slechts met geel bestraft zijn als ik het goed interpreteer?

Opvallend verder nog twee zaken;
De scheidsrechtersbaas beweert dat buitenspel door de VAR in Zeist anders wordt beoordeeld dan internationaal gebruikelijk is.Ra,ra?

Het aanbod van besproken zaken was daarnaast weer zeer selectief.
Dick van Egmond vond dat Teze best met een penalty bestraft had mogen worden. De beelden waarbij hands in de VVV 16 werd gemaakt en Dumfries in de 16 gevloerd - beide voor rust - kregen hij noch wij te zien.

Waarom maar 1 van drie discutabele gevallen uit dezelfde wedstrijd achteraf getoond en besproken?

Voor alle duidelijkheid; in geen van deze drie spelmomenten zou ik gefloten hebben.

 

+1/-0

En dan lees je dit weer in de column van vHanegem:

"En als die Mexicaan Álvarez donderdag een scheidsrechter heeft die wel durft, krijgt hij rood. Zomaar in de nek van een tegenstander slaan, volgens mij mag het niet, toch? "

Het was dus wéér zover en wéér bleef de VAR stil???

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 60 pagina's: 1 2 3 4 ... 26 27 28 29 30 31 32 33 34 ... 56 57 58 59 60

PSV Forum » Nederlandse competities » VAR