Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Nederlandse competities » VAR

Deze normale topic is open en bestaat uit 60 pagina's: 1 2 3 4 ... 34 35 36 37 38 39 40 41 42 ... 56 57 58 59 60

open/sluit de onderstaande quote:

Koen073 schreef op 14 augustus 2021 om 23:13:

open/sluit de onderstaande quote:

Psv_fan86 schreef op 14 augustus 2021 om 22:53:

Uit verveling vanavond ajax maar eens gekeken. Veel sterker dan een slap nec. Basje Nijhuis de scheidsrechter. De 5 0 had volgens mij afgekeurd moeten worden door zowel de scheids en de Var. Maar nee mocht gewoon. Iemand anders dit gezien en zo ja wat is je mening?



Nou maakt het voor deze wedstrijd niet uit, maar was toch behoorlijk gevaarlijk spel en naar mijn mening ook een overtreding. Das Basje hier niet voor fluit is niet wonderbaarlijk, want die man is sowieso niet wijs.



Tijdens de rust zei ook alleen Mario Been ja. Overtreding. De rest in die studio zit maar wat te slapen en boeit het niet zo. Daar word ik dan ook moe van. Lekker laten gaan natuurlijk, zal wel toevallig zijn dat het om ajax gaat zeker...

 

+1/-0

Het is de 5-0, lekker boeiend

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Ricardo Izecson Santos schreef op 14 augustus 2021 om 23:36:

Het is de 5-0, lekker boeiend


Dat wil toch niet zeggen dat de regels dan niet gevolgd moeten worden?

 

+2/-0

Het zorgt wel dat de aandacht op tv een stuk minder is.

 

+1/-0

Ik zag 'm ook. Nijhuis in optima forma. En Schmidt had nog geel gekregen voor klagen, waarschijnlijk.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Ricardo Izecson Santos schreef op 14 augustus 2021 om 23:36:

Het is de 5-0, lekker boeiend



Het begint op een hetze te lijken zo vaak als ik jou quote 'Kaka' ;) Don't worry, niets persoonlijks haha!

Echter, je zal maar zoals onze Amsterdamse concurrent ooit overkwam op zondag 29-april 2007 dit ene doelpunt te kort komen aan het eind van het seizoen...

Ik snap je punt wel, het zou echter voor de opvolging van de regels natuurlijk niet uit mogen maken of het de 1-0 of de 13-0 is. Maar goed, opvolging van regels met Bas Nijhuis als scheidsrechter is sowieso een utopie natuurlijk.

 

+2/-0

Je stalkt me gewoon, geef maar toe ;)

Uiteraard kan het doelsaldo uiteindelijk beslissend zijn. Het spreekt natuurlijk voor zich dat dit doelpunt nooit had mogen tellen. Het is wat tijn0 hierboven ook al zegt, Schmidt zou geel hebben gekregen vanwege protesteren. Ik snap alleen wel waarom er amper ophef over is. Niet omdat het om Ajax gaat, maar omdat het maar de 5-0 is en die wedstrijd toch al lang en breed gespeeld is. Ik vond het eerlijk gezegd zelfs verrassend dat ESPN Nijhuis voor de camera had. Om vervolgens doodleuk aan te geven dat hij niet snapt waarom hij daar stond omdat er niets aan de hand was.

Je weet natuurlijk ook al dat morgen om 20:30 uur Nijhuis weer in een bepaald televisieprogramma te zien is. Om te horen hoe fantástisch hij weer gefloten had en hij een verademing is voor de rest in Nederland. Meer mannelijk voetbal is wat iedereen wil, blablabla.

 

+2/-0

Het gaat wederom om Nijhuis. Doel bereikt. Redactie VI hangt alweer aan de lijn voor maandag. Dinsdag stuurt de vriendin van Bas een factuurtje naar Hilversum en kunnen ze weer 2500 euro bijschrijven. Zo werkt het helaas.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Psv_fan86 schreef op 14 augustus 2021 om 23:17:


Tijdens de rust zei ook alleen Mario Been ja. Overtreding. De rest in die studio zit maar wat te slapen en boeit het niet zo. Daar word ik dan ook moe van. Lekker laten gaan natuurlijk, zal wel toevallig zijn dat het om ajax gaat zeker...



Natuurlijk was er niet veel aandacht voor aan een tafel met Jan Joost van Gangelen en Perez. Die laatste kun je na zijn onzin over de rode kaart die niet rood zou zijn geweest vorige week sowieso niet meer serieus nemen.

Als Mazraoui een PSVer was geweest en de NEC speler een Ajacied, zou men in de studio heel anders gereageerd hebben.

WAAROM hebben wij in Nederland eigenlijk een VAR als zelfs bij deze idioterie van Nijhuis - hoofdblessure is toch meteen affluiten? - niet wordt ingegrepen?

WANNEER krijgen deze scheidsrechter en VAR een paar weekjes rust om het spelregelboekje een keer door te lezen?

 

+2/-3

Toevallig kreeg Mazraoui voor een nog lompere variant in 2019 wel rood. Alleen wisten we dat toen niet om te zetten in een zege.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

VHTLsaw schreef op 15 augustus 2021 om 10:50:

open/sluit de onderstaande quote:

Psv_fan86 schreef op 14 augustus 2021 om 23:17:


Tijdens de rust zei ook alleen Mario Been ja. Overtreding. De rest in die studio zit maar wat te slapen en boeit het niet zo. Daar word ik dan ook moe van. Lekker laten gaan natuurlijk, zal wel toevallig zijn dat het om ajax gaat zeker...



Natuurlijk was er niet veel aandacht voor aan een tafel met Jan Joost van Gangelen en Perez. Die laatste kun je na zijn onzin over de rode kaart die niet rood zou zijn geweest vorige week sowieso niet meer serieus nemen.

Als Mazraoui een PSVer was geweest en de NEC speler een Ajacied, zou men in de studio heel anders gereageerd hebben.

WAAROM hebben wij in Nederland eigenlijk een VAR als zelfs bij deze idioterie van Nijhuis - hoofdblessure is toch meteen affluiten? - niet wordt ingegrepen?

WANNEER krijgen deze scheidsrechter en VAR een paar weekjes rust om het spelregelboekje een keer door te lezen?



Dan hadden ze de tweede helft niet live uitgezonden natuurlijk omdat ze druk bezig waren over de schande die zich op het veld had afgespeeld :verlegen

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

tijn0 schreef op 15 augustus 2021 om 10:57:

Toevallig kreeg Mazraoui voor een nog lompere variant in 2019 wel rood. Alleen wisten we dat toen niet om te zetten in een zege.



Pas nou op. Topics ontsporen hier altijd als de onzin van Tirzah met feiten weerlegd worden.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

tijn0 schreef op 15 augustus 2021 om 10:57:

Toevallig kreeg Mazraoui voor een nog lompere variant in 2019 wel rood. Alleen wisten we dat toen niet om te zetten in een zege.



Je bedoelt dat duel waarin de VAR wel ingreep omdat Kuipers volgens hem een 100 procent fout maakte bij Schwaab/Neres en niet bij Blind/Lozano? ;)

Feit blijft dat Nijhuis ook met deze blunder wegkomt en volgende week weer elders zijn eigen regels mag toepassen.

De VAR zou dan het corrigerend element moeten zijn omdat die het voetbal "eerlijker" maakt en die gaf gisteren wederom niet thuis.

Lachwekkend, toch?

 

+1/-0

Conclusie. Als Vertessen de bal perongeluk half op ze arm krijgt die voor zijn borst hangt. Doelpunt afgekeurd. Als een speler neergaat na geraakt te zijn tegen het hoofd. Doelpunt. Dit zijn de harde feiten.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

VHTLsaw schreef op 15 augustus 2021 om 11:53:

open/sluit de onderstaande quote:

tijn0 schreef op 15 augustus 2021 om 10:57:

Toevallig kreeg Mazraoui voor een nog lompere variant in 2019 wel rood. Alleen wisten we dat toen niet om te zetten in een zege.



Je bedoelt dat duel waarin de VAR wel ingreep omdat Kuipers volgens hem een 100 procent fout maakte bij Schwaab/Neres en niet bij Blind/Lozano? ;)

Feit blijft dat Nijhuis ook met deze blunder wegkomt en volgende week weer elders zijn eigen regels mag toepassen.

De VAR zou dan het corrigerend element moeten zijn omdat die het voetbal "eerlijker" maakt en die gaf gisteren wederom niet thuis.

Lachwekkend, toch?



En wat is nou de conclusie die je wil maken?

 

+1/-0

Het probleem schuilt hem inderdaad in het tweede gedeelte. Dat Nijhuis -met zijn visie op voetbal-, dit geen overtreding vindt, vind ik tot daar aan toe. Sterker nog, ik kan hem ergens wel volgen dat het geen overtreding zou zijn van Mazraoui.

Dat het spel vervolgens niet wordt stilgelegd in eerste instantie door Nijhuis, maar tevens door de VAR, dat is wel te bizar voor woorden te noemen. Gezien een hoofdblessure volgens het regelboekje, simpelweg affluiten is.

De VAR had de willekeur moeten wegnemen en doet dit niet, daar schuilt met name ook de discussie in rondom de VAR, week in, week uit.

 

+3/-0

Ik vond het overigens opmerkelijk dat de VAR op basis van de beelden kon concluderen dat bij de 3-0 (het eigen doelpunt) de bal volledig de lijn gepasseerd was. Bij het enige beeld dat getoond is (vanuit het doel), lijkt het er inderdaad op maar is het niet met zekerheid vast te stellen dat de bal echt volledig erover is.
Volgens mij was het voor dit seizoen zo dat als de VAR geen goed beeld heeft dat uitsluitsel biedt, de beslissing van de scheids blijft staan.

 

+1/-0

De VAR heeft toegang tot alle camera's, ze zijn niet gebonden aan wat de regisseur van ESPN laat zien.

 

+1/-0

Klopt. Maar normaal zie je ook bij ESPN een dergelijk moment vanuit meerdere hoeken en zou het hier ook wel wenselijk zijn om het vanuit een betere hoek te zien. Al was het alleen al voor de transparantie, want zelfs de VAR heeft niet altijd een duidelijk camerabeeld, zoals we vorig seizoen zagen bij de bal op de schouder van Viergever.
Ik heb namelijk de indruk dat, aangezien er in geen enkel stadion een camera op de achterlijn staat en er geen doellijn technologie is, deze beslissing op basis van twijfelachtige beelden genomen is.

 

+1/-0

Dat legde Wiedemeijer gisteren ook uit bij ESPN, dit is interpretatie van de VAR. Vanwege de kosten is er geen doellijntechnologie (al zijn die camera's er bij Ajax en PSV wel voor de Europese wedstrijden, maar die mogen in de Eredivisie niet gebruikt worden). Ook hij vond het terecht dat die treffer op basis van de beelden die hij had gezien werd toegekend. Ben ik het ook mee eens.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 60 pagina's: 1 2 3 4 ... 34 35 36 37 38 39 40 41 42 ... 56 57 58 59 60

PSV Forum » Nederlandse competities » VAR