Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Andere sporten » Wielrennen

Deze normale topic is open en bestaat uit 28 pagina's: 1 2 3 4 ... 12 13 14 15 16 17 18 19 20 ... 24 25 26 27 28

Laengen dus nu wel uit koers met Corona, net als Bouchard. Gelukkig heeft Poga nog de Ineosploeg die voor hem op kop kan rijden.

 

+1/-0

Helaas de eerste 7 ritten slechts flarden kunnen zien, en me vooral door het wereldwijde web en samenvattingen op de hoogte kunnen houden van de Tour. Gisteren wel de laatste klim mee kunnen pikken.

Pogacar de eerste week als grote winnaar doorgekomen. Maar dat het al gespeeld is, durf ik allerminst te stellen. De sterke blokken van Ineos en Jumbo zouden het UAE nog wel eens knap lastig kunnen gaan maken in de bergen. Stake Lanegen nu dus naar huis met Covid, en Hirschi rijdt vooral rond om te overleven (ivm knie). Dan blijven er dus nog maar 5 knechten over, in het toch al niet allersterkste collectief. De grote vraag zal vooral zijn of Ineos of Jumbo met een aanval de ploeg van Pogacar durft te proberen op de roken, en nog veel belangrijker, dan deze ploegen dan vervolgens niet elkaar gaan terug halen (ivm beschermen positie in top 5 / podium van de één of de ander). Want dat laatste zou Pogacar wel weer in de kaart spelen.

Vandaag Consefroy vanuit de vlucht?

 

+1/-0

Tot nog toe is het wat dat betreft nog niet erg veelbelovend. Pogacar heeft vrijwel geen zwaktes. Gisteren was er een klein plaagstootje van Vingegaard, maar ook dat werd uiteindelijk rechtgezet. Als het coronaspook niet ronddwaalde had ik flink ingezet op Poga.
Van Ineos komt nauwelijks een aanval en die helpen zelfs de gaten dicht te rijden. De taktiek van vroeger van de uitdagers om schaduwkopmannen aan te laten vallen is helemaal losgelaten en vervangen door laf voor het podium te rijden.

Om 35s + tijdrit goed te maken moet er toch al eerder aangevallen worden.

Het vlakke deel voor de klim is het Ineos dat Schachmann het virtueel geel ontneemt.

 

+1/-0

Klopt. Maar nu verwacht ik ook niet van etappes zoals die van gisteren dat Pogacar daar aan het wankelen zou kunnen worden gebracht. Ik denk dan eerder aan bijvoorbeeld etappes 12, 17 en 18. In dat soort bergetappes rijden vaak omvangrijke groepen weg. Laat daar Roglic (met bijv Kruijswijk) of Martinez (met Pidcock) mee in de groep mee springen. De 'knecht' van dienst kan goed mee draaien in de groep om uit de greep van het peloton te blijven. Daarmee verliest Pogacar wel een paar mannetjes. Ofwel ze blijven weg, ofwel ze worden terug gehaald, en dan is het aan de volgende om te vertrekken. Dan zal het niet lang duren voordat Pogacar zelf moet gaan reageren. Dat zal hij wel kunnen. Maar als dan om beurten iemand of groepjes het proberen, dat kan zelfs Pogacar niet in zijn eentje tegen houden.
Ik vrees dat dit weer hopen tegen beter weten in is. Maar naar mijn mening is dat de enige (maar zeker niet onrealistische) manier waarop Pogacar uit het geel gereden kan worden. Het zal echter niet zo zijn dat men zo attractief en gedurfd Pogacar gaat aanvallen. Uiteindelijk zal Thomas/Ineos liever een podium verdedigen, en dus Roglic mee terug halen, dan durven het geel aan te vallen.

Los van het Corona spook uiteraard. Laten we eerst maar eens afwachten hoeveel man (en wie) er allemaal uberhaupt nog mogen opstappen na de eerste rustdag. Dat zal de perspectieven misschien weer heel anders maken....

 

+1/-0

Ik verwachtte gisteren een vluchtgroep die het zou houden, maar aangezien de groep die uiteindelijk weg was/mocht slechts 3 man sterk was, kon deze eenvoudig binnen schot worden gehouden door de teamgenoten van Van Aert en Matthews.

Vandaag verwacht ik wel dat een groep het gaat houden. De slotklim (en met name het 2e deel) is niet lastig genoeg om grote verschillen te krijgen, dus ik verwacht dat de klassementsmannen wachten tot na de rustdag. Ik zet daarom in op Bob Jungels. In prima vorm (niet meer de top 10 rijder van weleer, maar een stuk beter dan afgelopen jaren), en de slotklim ligt hem ook goed, beter dan zo'n steile puist.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Petrovic schreef op 10 juli 2022 om 07:43:

Ik verwachtte gisteren een vluchtgroep die het zou houden, maar aangezien de groep die uiteindelijk weg was/mocht slechts 3 man sterk was, kon deze eenvoudig binnen schot worden gehouden door de teamgenoten van Van Aert en Matthews.

Vandaag verwacht ik wel dat een groep het gaat houden. De slotklim (en met name het 2e deel) is niet lastig genoeg om grote verschillen te krijgen, dus ik verwacht dat de klassementsmannen wachten tot na de rustdag. Ik zet daarom in op Bob Jungels. In prima vorm (niet meer de top 10 rijder van weleer, maar een stuk beter dan afgelopen jaren), en de slotklim ligt hem ook goed, beter dan zo'n steile puist.



Goede voorspelling van je -> Jungels won.
Ik hoop dat je geld ingezet hebt ;)

 

+1/-0

Nee hoor,geen euro mee verdiend. Zou leuke uitbetaling zijn geweest vandaag. Maar zou niet opwegen tegen het verlies van al die keren dat ik er naast zit. :B
Vandaar dat mijn beste inzet is dat ik nooit echt inzet.

Nou vooruit dan, nog één voorspelling: morgen gaan er renners naar huis moeten n.a.v. positieve Corona test.

 

+3/-0

Zo wordt mijn gelijk om niet te wedden toch weer bewezen, want vandaag dus geen positieve tests, en iedereen mag dus blijven (O'Connor en Vuillermoz stappen om andere redenen morgen niet meer op).
Morgen dan verder de Alpen in. Ik verwacht voor wat betreft het klassement geen verschuivingen. Beetje flauwe heuvelachtige etappe, met een lange (maar totaal niet steile) slotklim. Ideaal dus voor een vluchtgroep om weer uit de greep te kunnen blijven van het peloton.
En dan zal een vluchter winnen die ook nog een aardig eindschot heeft, want de klim lijkt me niet lastig genoeg om iedereen simpelweg te lossen als sterkste van de groep. Mijn eerste gedachte zou daarbij gaan naar Teuns, maar die heeft mij nog niet echt kunnen overtuigen deze Tour. De etappe dat hij er wel bij zat, moest hij er toch wat te vroeg af naar mijn zin. Ik ga daarom deze keer voor Andreas Kron.

 

+2/-0

Teuns heeft het ook graag steil.

 

+1/-0

Mee eens. Maar heeft wel een gevoel voor 'de juiste vlucht', en hij heeft een prima eindschot. Dat maakte hem toch mijn eerste gedachte.

 

+1/-0

Cosnefroy, die even weg was met Bettiol, zou ik voor deze etappe ook wel aankruisen. Vanuit een vlucht. Maar soms gaan de GC guys opeens rijden in zo'n kleine berg rit, en dan komt de winnaar wellicht ook daar uit.

Overigens: met Bennet (toch nog een covid geval) verliest Pogacar een klimmer knecht. Eerst viel Laengen Stake al weg uit UAE. Pog heeft eigenlijk geen team nodig, maar toch. Mogelijk kan TJV ergens het voordeel van een sterke klimploeg uitbuiten.

 

+1/-0

Als je gewoon 1 voor 1 aanvalt en alleen Pogacar het werk laat doen om terug te halen dan breekt hij ook hoor. Mede daarom zijn goede teamgenoten handig. Maar vaak zie je dat de ploegen strijden voor bijvoorbeeld plek 3 ipv samen meer een pact te sluiten tegen Pogacar. Dat snap ik niet zo.

 

+1/-0

Zo gaat het toch nog heel interessant worden deze tour! Heeft Pogacar dan toch teveel met krachten gesmeten, of is dot het verdienste van Vingegaard?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

StephanPSV schreef op 12 juli 2022 om 18:38:

Als je gewoon 1 voor 1 aanvalt en alleen Pogacar het werk laat doen om terug te halen dan breekt hij ook hoor. Mede daarom zijn goede teamgenoten handig. Maar vaak zie je dat de ploegen strijden voor bijvoorbeeld plek 3 ipv samen meer een pact te sluiten tegen Pogacar. Dat snap ik niet zo.



Knappe voorspelling Nostradamus

 

+2/-0

Epische dag. Vingegaard op de troon, Bardet zelfs Pogacar voorbij on GC, Thomas er dicht op. TJV beloond voor aanvallend rijden. Morgen drie HC cols.

 

+1/-0

Vandaag een korte etappe met veel klimmen. Dat is meestal een recept voor spektakel en verschuivingen in het klassement.

Gaan we de eerste keer sinds Granon een tijdsverschil tussen Pog en Vin zien?

 

+1/-0

Nou - niet gister dus maar wel vandaag. van Aert deed voor Vingegaard wat Kamna in de Giro deed voor Hindley.

Prachtige etappe, geweldige gespeeld door TJV, dat Benoot nog wist te gebruiken aan de voet van de Hautacam om zo Kuss even nog uit de wind te houden.

Erg fijn ook dat zowel Pog als Vin niet uitvielen met een slippertjes in de afdaling.

Nu nog zonder corona Parijs halen.

 

+1/-0

Ja, ik moet zeggen dat ik Vingegaard voor deze Tour wat onderschat had. Het is natuurlijk wel de vraag wat er gebeurd zou zijn als Roglic niet was gevallen.

Voor de spanning in de grote rondes is het mooi dat de overduidelijke favorieten in de Giro en de Tour niet winnen.

 

+1/-0

Hopla - een fraaie winst Laporte die via het tweetal dat nog vooruit reed het sprongetje kon maken en daarna wegblijven. Lekker zo voor TJV.

Morgen van Aert de tijdrit winst dan maar? Ik zie het hem wel doen.

Vingegaard, Pogacar, en Thomas lijken me ook kandidaten.

Ganna, Kung, en Lampaert zullen het proberen.

Kan van Baarle dit niet vrij goed?

 

+1/-0

Ik kom zo'n beetje op het zelfde lijstje als jij BOMMEL. Echter, mijn topfavoriet hier is toch wel Ganna. Hij heeft zich de afgelopen weken regelmatig kunnen sparen, en komt daarmee frisser aan de start als een Van Aert. Hetzelfde geldt voor Kung, maar die schat ik net 1 treetje lager in op de ladder der favorieten.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 28 pagina's: 1 2 3 4 ... 12 13 14 15 16 17 18 19 20 ... 24 25 26 27 28

PSV Forum » Andere sporten » Wielrennen