Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Maatschappelijke discussies » Corona

Deze normale topic is gesloten en bestaat uit 171 pagina's: 1 2 3 4 ... 34 35 36 37 38 39 40 41 42 ... 167 168 169 170 171

Wel verplaatsing met vliegtuig en andere vormen van vakantie gerelateerd verkeer. Maar dan toch de horeca dicht gooien.

Eerst bezetting per avond minimaliseren en nu lock down??/

ozb belasting gewoon verhogen en loonheffing door blijven voeren.

Ondernemen in Nederland is gewoon een straf momenteel.

 

+1/-1

open/sluit de onderstaande quote:

greggo1 schreef op 13 oktober 2020 om 15:39:



ozb belasting gewoon verhogen en loonheffing door blijven voeren.

Ondernemen in Nederland is gewoon een straf momenteel.


Wat bedoel je met loonheffing door blijven voeren?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

11 Sir Tinus schreef op 13 oktober 2020 om 13:57:

Volgens de kaart van het RIVM waar vanavond over wordt gesproken gaan we in niveau 4 wanneer er meer dan 250 besmettingen per week op 100.000 mensen zijn. Ik weet niet of mijn wiskunde klopt maar ik denk dan;

17.000.000 / 100.000 = 170x

250 besmettingen * 170x = 42500 besmettingen per week = 6000 besmettingen per dag. Daar zitten we al bijna 4 a 5 dagen op dus lockdown incomming en nog erger; betaald voetbal gaat dan niet meer door.



Als dit de 'routekaart' wordt zijn we gewoon 'fucked' en wordt het ellendige, lange maanden. Het eigen huis als gevangenis voor gezonde mensen en een gesloten bedrijf voor ondernemers die zich kapot werken om in deze omstandigheden een boterham te verdienen. Mooie cadeau van de leider van de partij voor Vrijheid en Democratie.

Ben ik de enige die het opmerkelijk vindt dat het verbieden van teamsport op risiconiveau 3 een optie is en het sluiten van seksclubs op risiconiveau 4...

 

+3/-1

Restaurants waar je prima aan ruime tafels, op 2 meter van andere gasten kunt zitten en op een gezellige maar veilige manier de avond door kunt brengen mag niet omdat het in dezelfde sector valt als kroegen en barretjes. Terrassen buiten in de openlucht, met terrasverwarmers, zou prima kunnen in de herfst/winter. Volgens mij 0 kans op besmetting, zeker als je de afstand waarborgt. En dan hebben we het niet eens over comazuipen maar ook over lunchen met een kop koffie.

En dan na 20u geen alcohol verkopen in de supermarkt, maar om 19.55 met 3 sixpacks aan de kassa staan is geen probleem. Waar moeten deze maatregelen in godsnaam tegen helpen?

 

+3/-1

Alles om die lockdown maar te voorkomen.

 

+2/-0

Nee uit te stellen, niet voorkomen.

 

+2/-0

In ieder geval eindelijk eens duidelijke taal.

 

+1/-0

Het is gewoon een tussenstap naar een lockdown, want het kwaad is al geschied en we kunnen dit niet omdraaien in 2 a 4 weken. En dan komt de klap alsnog. Ik zou het bijna schijnmaatregelen noemen.

 

+3/-1

Wat ben ik blij dat ik al jaren geleden Nederland heb verlaten. Ik snap het wel overigens, de zorg kan het absoluut niet aan dus men tracht halsstarrig het aantal besmettingen terug te dringen. Maar het probleem is dat een lockdown de verspreiding alleen maar uitstelt, en dus laait het virus weer vrolijk op zodra de maatregelen worden teruggeschroefd. Het geeft ook aan dat de zorgcapaciteit in Nederland ver onder de maat is.

Het staat jullie overigens vrij om het vliegtuig te pakken en af te reizen naar zonnige oorden waar je je vrij kunt bewegen. En dan terugkeren wanneer de puinhoop opgeruimd is. Lijkt me een strak plan want het maakt toch niet uit voor je werkgever waar je bent :B .

 

+3/-1

open/sluit de onderstaande quote:

11 Sir Tinus schreef op 13 oktober 2020 om 19:36:

Het is gewoon een tussenstap naar een lockdown, want het kwaad is al geschied en we kunnen dit niet omdraaien in 2 a 4 weken. En dan komt de klap alsnog. Ik zou het bijna schijnmaatregelen noemen.



Daar heeft het wel alle schijn van. Alles om het woord lockdown te voorkomen en met name alles om het jarenlange wanbeleid en mismanagement te camoufleren.
Het zijn weer lapmiddelen en het is weer marchanderen. Horeca dicht en theaters en bioscopen open bijvoorbeeld. Geen teamsport buiten maar sportscholen wel open. Geen touw aan vast te knopen.

Kies er dan vandaag voor om alles voor twee weken dicht te gooien.

"Wees niet die eigenwijze persoon die de randjes van de regels opzoekt", zei Rutte dinsdagavond tijdens een persconferentie. Hij bedoelt dus eigenlijk ´wees geen Grapperhaus´. Over foute signalen gesproken..

Topkabinet! De eigen middenstand de nek omdraaien en binnenkort maar weer eens een paar miljard aftikken in Brussel om de rest van Europa te sponsoren.
Hoe heb ik zo stom kunnen zijn om ooit op deze charlatan te stemmen.

 

+3/-3

open/sluit de onderstaande quote:

Nikiforov 3 schreef op 13 oktober 2020 om 20:19:

open/sluit de onderstaande quote:

11 Sir Tinus schreef op 13 oktober 2020 om 19:36:

Het is gewoon een tussenstap naar een lockdown, want het kwaad is al geschied en we kunnen dit niet omdraaien in 2 a 4 weken. En dan komt de klap alsnog. Ik zou het bijna schijnmaatregelen noemen.



Daar heeft het wel alle schijn van. Alles om het woord lockdown te voorkomen en met name alles om het jarenlange wanbeleid en mismanagement te camoufleren.
Het zijn weer lapmiddelen en het is weer marchanderen. Horeca dicht en theaters en bioscopen open bijvoorbeeld. Geen teamsport buiten maar sportscholen wel open. Geen touw aan vast te knopen.

Kies er dan vandaag voor om alles voor twee weken dicht te gooien.

"Wees niet die eigenwijze persoon die de randjes van de regels opzoekt", zei Rutte dinsdagavond tijdens een persconferentie. Hij bedoelt dus eigenlijk ´wees geen Grapperhaus´. Over foute signalen gesproken..

Topkabinet! De eigen middenstand de nek omdraaien en binnenkort maar weer eens een paar miljard aftikken in Brussel om de rest van Europa te sponsoren.
Hoe heb ik zo stom kunnen zijn om ooit op deze charlatan te stemmen.



Ja , er lopen meer eikels rond dan in het bos aan de boom hangen . Eikels met een heel laag IQ die hun eigen wetten en regels maken . Ongeloofwaardig ook dat Halsema en Grapperhaus mogen blijven zitten . Die hadden het voorbeeld moeten geven , hun fouten toegeven en opstappen . Geen wonder dat sommigen twijfelen .

 

+7/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Nikiforov 3 schreef op 13 oktober 2020 om 20:19:

open/sluit de onderstaande quote:

11 Sir Tinus schreef op 13 oktober 2020 om 19:36:

Het is gewoon een tussenstap naar een lockdown, want het kwaad is al geschied en we kunnen dit niet omdraaien in 2 a 4 weken. En dan komt de klap alsnog. Ik zou het bijna schijnmaatregelen noemen.



Daar heeft het wel alle schijn van. Alles om het woord lockdown te voorkomen en met name alles om het jarenlange wanbeleid en mismanagement te camoufleren.
Het zijn weer lapmiddelen en het is weer marchanderen. Horeca dicht en theaters en bioscopen open bijvoorbeeld. Geen teamsport buiten maar sportscholen wel open. Geen touw aan vast te knopen.

Kies er dan vandaag voor om alles voor twee weken dicht te gooien.

"Wees niet die eigenwijze persoon die de randjes van de regels opzoekt", zei Rutte dinsdagavond tijdens een persconferentie. Hij bedoelt dus eigenlijk ´wees geen Grapperhaus´. Over foute signalen gesproken..

Topkabinet! De eigen middenstand de nek omdraaien en binnenkort maar weer eens een paar miljard aftikken in Brussel om de rest van Europa te sponsoren.
Hoe heb ik zo stom kunnen zijn om ooit op deze charlatan te stemmen.




Het zijn de mensen zelf die er afgelopen weken een puinzooi van gemaakt hebben. In de zomer lekker naar Spanje en andere vakantie oorden, volle zuipketen, weer op elkaar staan in kroegen, feestjes vieren voor Willem II. En ga zo maar door. Met name jongeren hebben deze zomer lak gehad aan alle regels en nergens naar om gekeken. Ook veel ouderen keken niet meer zo spits. En daardoor zitten we nu weer in deze situatie.

Je kunt niet alles 2 weken volledig dichtgooien. Er zullen hoe dan ook keuzes gemaakt moeten worden. Zodat enerzijds de ziekenhuisopnames beperkt blijven, en anderzijds de economie nog blijft draaien.


Ik ben allang blij dat ze de Eredivisie niet stil leggen. Dat zou voor PSV zeer ongunstig zijn.

Ze zouden wel langzamerhand eens moeten kijken naar een compensatie in de vorm van een livestream.
Iedere seizoenkaarthouder moet gratis alle thuiswedstrijden van zijn/haar club kunnen bekijken.
Middels een inlogcode via FoxSports of via eigen media kanalen. Al zal FoxSports hier uit eigen belangen niet aan mee werken.

 

+4/-1

Ik word een beetje moe van iedere keer weer die vergelijkingen na nieuwe maatregelen. Waarom wel de restaurants dicht en niet de kerken? Waarom wel de teamsporten buiten en niet de sportschool? Waarom wel de kroeg en niet de seksclub? En waarom moet dat en dat restaurant dicht waar je 10 meter van elkaar zit? Het is zo typisch Nederlands om steeds weer de grenzen en mazen in de wet op te zoeken. Ik merk dat ik me daar steeds meer aan begin te ergeren.

Draai het nou eens om. De cijfers lijken me duidelijk, die gaan al wekenlang omhoog. Als dit zo doorgaat hebben we over 4-6 weken een gigantisch probleem in de ziekenhuizen. Er moeten dus maatregelen getroffen worden om fysieke contacten te beperken, want het virus verspreid vooral door de lucht. Dan wordt er gekeken waar die fysieke contacten plaatsvinden en vervolgens worden er maatregelen getroffen in een aantal bedrijfstakken. En geloof mij nou, een ondernemerspartij als de VVD vindt het extreem pijnlijk om deze maatregelen te moeten treffen, maar ze hebben weinig keus als de zorg anders overloopt.

Dus accepteer het nou eens. Hoe erg het ook is. Houd je aan de maatregelen er komt uiteindelijk echt een moment dat dit ophoudt.

 

+4/-2

open/sluit de onderstaande quote:

FlorisTHFC schreef op 13 oktober 2020 om 19:44:

Wat ben ik blij dat ik al jaren geleden Nederland heb verlaten.


Is het in Amerika allemaal beter dan? Lijkt me zeker niet het geval..

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

shevchenko schreef op 14 oktober 2020 om 09:03:

Ik word een beetje moe van iedere keer weer die vergelijkingen na nieuwe maatregelen. Waarom wel de restaurants dicht en niet de kerken? Waarom wel de teamsporten buiten en niet de sportschool? Waarom wel de kroeg en niet de seksclub? En waarom moet dat en dat restaurant dicht waar je 10 meter van elkaar zit? Het is zo typisch Nederlands om steeds weer de grenzen en mazen in de wet op te zoeken. Ik merk dat ik me daar steeds meer aan begin te ergeren.

Draai het nou eens om. De cijfers lijken me duidelijk, die gaan al wekenlang omhoog. Als dit zo doorgaat hebben we over 4-6 weken een gigantisch probleem in de ziekenhuizen. Er moeten dus maatregelen getroffen worden om fysieke contacten te beperken, want het virus verspreid vooral door de lucht. Dan wordt er gekeken waar die fysieke contacten plaatsvinden en vervolgens worden er maatregelen getroffen in een aantal bedrijfstakken. En geloof mij nou, een ondernemerspartij als de VVD vindt het extreem pijnlijk om deze maatregelen te moeten treffen, maar ze hebben weinig keus als de zorg anders overloopt.

Dus accepteer het nou eens. Hoe erg het ook is. Houd je aan de maatregelen er komt uiteindelijk echt een moment dat dit ophoudt.



Gedeeltelijk eens, want ik vind ook dat iedereen gewoon zijn spreekwoordelijke bek moet houden en gewoon in de pas moet lopen, maar dan moet er een logisch beleid zijn. Anders mis je het draagvlak op de lange termijn en precies dat gebeurde in mei/juni toen er te langzaam versoepeld werd terwijl op dat moment er geen vuiltje aan de lucht was. Je zag dat je daar gewoon heel veel steun en begrip bent verloren en het is net als vertrouwen in iemand; het duurt lang om op te bouwen maar je bent het in no-time kwijt.

Je maakt mij niet wijs dat meer dan 30% van de kijkers gisteren De Jonge serieus neemt.

 

+3/-1

Ik word een beetje moe van dat gewijs naar die cijfers. Ik weet niet of jullie de grafiekjes hebben gezien en de eerste golf en de 2de hebben vergeleken, maar dan valt het allemaal wel mee nog. Natuurlijk moeten we die piek voorkomen, maar mijn grootste irritatie is dat we nu na 6 maanden nog steeds helemaal niets weten over hoe we elkaar besmetten. Ze kunnen wel van alles roepen maar ze weten niets zeker. Zo'n Kruiswijk krijgt het ook ineens, en ik neem aan dat die zich midden in de Giro wel echt aan de regels houden. Ik ken mensen die 2 weken naast een besmet persoon hebben gelegen en die krijgen niets. Maar we hebben over een paar maanden wel 3 vaccins.
Hadden we in de afgelopen 6 maanden niet gewoon voor meer IC bedden en personeel kunnen zorgen? Ow wacht die motie door Wilders is door onze regeringspartijen vorige week nog afgewezen.
Ik ben ondernemer een gruwelijk kwaad. De tegemoetkomingen zijn te verwaarlozen, daar hebben we amper iets aan.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fox schreef op 14 oktober 2020 om 11:24:


Ik ben ondernemer een gruwelijk kwaad. De tegemoetkomingen zijn te verwaarlozen, daar hebben we amper iets aan.


Hoe bedoel je dat je er amper iets aan hebt? Er zijn behoorlijk wat steunmaatregelen en belastingmaatregelen getroffen namelijk. Zeer royaal, zeker als je dit vergelijkt met andere landen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

antonh schreef op 14 oktober 2020 om 12:25:

open/sluit de onderstaande quote:

Fox schreef op 14 oktober 2020 om 11:24:


Ik ben ondernemer een gruwelijk kwaad. De tegemoetkomingen zijn te verwaarlozen, daar hebben we amper iets aan.


Hoe bedoel je dat je er amper iets aan hebt? Er zijn behoorlijk wat steunmaatregelen en belastingmaatregelen getroffen namelijk. Zeer royaal, zeker als je dit vergelijkt met andere landen.



Sorry maar dan heb je echt geen flauw idee hoe ze in elkaar steken.

 

+1/-1

open/sluit de onderstaande quote:

Fox schreef op 14 oktober 2020 om 13:28:

open/sluit de onderstaande quote:

antonh schreef op 14 oktober 2020 om 12:25:

open/sluit de onderstaande quote:

Fox schreef op 14 oktober 2020 om 11:24:


Ik ben ondernemer een gruwelijk kwaad. De tegemoetkomingen zijn te verwaarlozen, daar hebben we amper iets aan.


Hoe bedoel je dat je er amper iets aan hebt? Er zijn behoorlijk wat steunmaatregelen en belastingmaatregelen getroffen namelijk. Zeer royaal, zeker als je dit vergelijkt met andere landen.



Sorry maar dan heb je echt geen flauw idee hoe ze in elkaar steken.


Tja ik ben er bijna dagelijks mee bezig, maar goed.
Ik vroeg me af hoe je dit bedoelt? Ben je horeca ondernemer? Heb je wel of geen personeel, erg hoge vaste lasten?
Misschien ben je wel regelingen vergeten en kan ik je een tip geven..

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

antonh schreef op 14 oktober 2020 om 13:44:

open/sluit de onderstaande quote:

Fox schreef op 14 oktober 2020 om 13:28:

open/sluit de onderstaande quote:

antonh schreef op 14 oktober 2020 om 12:25:

open/sluit de onderstaande quote:

Fox schreef op 14 oktober 2020 om 11:24:


Ik ben ondernemer een gruwelijk kwaad. De tegemoetkomingen zijn te verwaarlozen, daar hebben we amper iets aan.


Hoe bedoel je dat je er amper iets aan hebt? Er zijn behoorlijk wat steunmaatregelen en belastingmaatregelen getroffen namelijk. Zeer royaal, zeker als je dit vergelijkt met andere landen.



Sorry maar dan heb je echt geen flauw idee hoe ze in elkaar steken.


Tja ik ben er bijna dagelijks mee bezig, maar goed.
Ik vroeg me af hoe je dit bedoelt? Ben je horeca ondernemer? Heb je wel of geen personeel, erg hoge vaste lasten?
Misschien ben je wel regelingen vergeten en kan ik je een tip geven..



Dat is aardig maar nee, ik ben er geen vergeten. :)

 

+1/-0

Deze normale topic is gesloten en bestaat uit 171 pagina's: 1 2 3 4 ... 34 35 36 37 38 39 40 41 42 ... 167 168 169 170 171

PSV Forum » Maatschappelijke discussies » Corona