Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Maatschappelijke discussies » Corona

Deze normale topic is gesloten en bestaat uit 171 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 ... 167 168 169 170 171

Ik zie straks ook vreemde situaties aankomen tussen landen. Wat als straks in de helft van de landen het virus is overgetrokken en veel mensen immuun zijn en bijvoorbeeld Duitsland alles weet in te perken. Sommige bronnen voorspellen dat dit een soort seizoensgriep gaat worden, na de eerste golf. Gaat Duitsland dan voor jaren alle buitenlanders in de gaten houden? Dat lijkt me onwerkbaar.

Ik ben het eens met Nikiforov 3 dat het medicijn erger lijkt dan de ziekte. In Italië kunnen mensen niet eens afscheid van elkaar nemen. Voor miljoenen mensen heeft het leven nauwelijks waarde voor een flinke periode. Daarmee redden we een aantal mensen die grotendeels toch al niet lang te gaan hadden. Aan de andere kant gaan anderen wellicht aan de directe of indirecte gevolgen van de maatregelen ten onder. Weegt dat tegen elkaar op? Maar ach, ik zal de experts maar vertrouwen en netjes de maatregelen in acht nemen.

 

+2/-1

Het alternatief in Italie is nog meer chaos in de ziekenhuizen vrees ik.

 

+2/-0

Ik heb me de afgelopen weken stevig opgesloten thuis om mezelf en anderen niet aan te steken. Maar nu lees ik afgelopen week op steeds meer sites dat deze crisis door overheden wordt gebruikt om er steeds meer wetgeving doorheen te krijgen die vrij niet echt democratisch is.

In o.a. VS, Canada, Duitsland en China worden er allerlei wetten doorheen gepusht die de regering te macht geven om bijvoorbeeld:

- Mensen onbeperkt op te sluiten (waarom snap ik echt niet maar dat is in de VS het geval)
- Extra wetten op het gebied van belastingen er doorheen te drukken.

Ik hoop dat ik het mis heb maar ik maak me grote zorgen over dit soort dingen.

Zijn er mensen die mijn zorgen delen? Want om nou Mark Rutte te vertrouwen die bekend staat als een notoire leugenaar gaat me te ver.

In elk geval: stay strong beste supporters en let goed op je gezondheid en op die van je naasten.

 

+1/-1

Ik heb letterlijk geen moment gedacht aan het feit dat de Nederlandse politiek een dubbele agenda zou hebben naast het bewaken van de volksgezondheid. En daarnaast vind ik Rutte een meer dan prima indruk maken als ervaren, bedreven, betrokken en welbespraakte man van het volk.

Als je dan toch kritiek hebt, dan vind ik het echt stuitend dat zo'n belangrijke boodschap zoals eergisteren verkeerd opgevat kan worden. Als iets communicatief foolproof moet zijn, was dit het wel.

 

+2/-1

open/sluit de onderstaande quote:

neymar schreef op 25 maart 2020 om 08:09:

- Mensen onbeperkt op te sluiten (waarom snap ik echt niet maar dat is in de VS het geval)


In de VS is het heel gebruikelijk om wetten te bundelen en aan te bieden aan het congres. Het idee is dat doordat partijen het ene wel willen en het andere niet, ze toch dingen erdoorheen kunnen krijgen die anders zouden stranden. Een verwerpelijke methode als je het mij vraagt, maar zo gaat dat.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

neymar schreef op 25 maart 2020 om 08:09:

Ik heb me de afgelopen weken stevig opgesloten thuis om mezelf en anderen niet aan te steken. Maar nu lees ik afgelopen week op steeds meer sites dat deze crisis door overheden wordt gebruikt om er steeds meer wetgeving doorheen te krijgen die vrij niet echt democratisch is.

In o.a. VS, Canada, Duitsland en China worden er allerlei wetten doorheen gepusht die de regering te macht geven om bijvoorbeeld:

- Mensen onbeperkt op te sluiten (waarom snap ik echt niet maar dat is in de VS het geval)
- Extra wetten op het gebied van belastingen er doorheen te drukken.

Ik hoop dat ik het mis heb maar ik maak me grote zorgen over dit soort dingen.

Zijn er mensen die mijn zorgen delen? Want om nou Mark Rutte te vertrouwen die bekend staat als een notoire leugenaar gaat me te ver.

In elk geval: stay strong beste supporters en let goed op je gezondheid en op die van je naasten.



Ik lees al enige tijd vergelijkbare stukken en deel jouw zorgen. Zie o.a. de geruchten over het cancelen van cash geld in Europa en de banking-holiday.
Het is op zijn minst toevallig dat de maatregelen die nu voor dit virus zijn getroffen in grote mate samenvallen met de agenda van de Climate Change beweging.

Ga er maar vanuit dat de prijs van deze crisis (de honderden miljarden staatssteun) door ons allemaal terugbetaald gaan worden in de vorm van nog meer belasting.

 

+2/-1

Half Nederland wordt nu overeind gehouden met belastingcenten. Niet echt het moment om je op te winden over het betalen ervan, lijkt me. Nu is extra duidelijk waar het allemaal goed voor is.

 

+3/-1

Lijkt me ook, en ja we gaan allemaal de rekening betalen want iemand moet het betalen. Dat vind ik persoon niet meer dan logisch. Als je een beetje normaal verzekerd bent betaal je al 1500 euro per jaar aan premie en dan moet je de eerste 300 a 800 nog zelf lappen als er iets gebeurd. Dat gaat nooit meer minder worden.

 

+1/-0

Toch denk ik niet dat de echte rijke Nederlanders en topmannen de rekening gaan betalen, maar dat is weer een andere discussie ;).

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Nikiforov 3 schreef op 25 maart 2020 om 21:33:

open/sluit de onderstaande quote:

neymar schreef op 25 maart 2020 om 08:09:

Ik heb me de afgelopen weken stevig opgesloten thuis om mezelf en anderen niet aan te steken. Maar nu lees ik afgelopen week op steeds meer sites dat deze crisis door overheden wordt gebruikt om er steeds meer wetgeving doorheen te krijgen die vrij niet echt democratisch is.

In o.a. VS, Canada, Duitsland en China worden er allerlei wetten doorheen gepusht die de regering te macht geven om bijvoorbeeld:

- Mensen onbeperkt op te sluiten (waarom snap ik echt niet maar dat is in de VS het geval)
- Extra wetten op het gebied van belastingen er doorheen te drukken.

Ik hoop dat ik het mis heb maar ik maak me grote zorgen over dit soort dingen.

Zijn er mensen die mijn zorgen delen? Want om nou Mark Rutte te vertrouwen die bekend staat als een notoire leugenaar gaat me te ver.

In elk geval: stay strong beste supporters en let goed op je gezondheid en op die van je naasten.



Ik lees al enige tijd vergelijkbare stukken en deel jouw zorgen. Zie o.a. de geruchten over het cancelen van cash geld in Europa en de banking-holiday.
Het is op zijn minst toevallig dat de maatregelen die nu voor dit virus zijn getroffen in grote mate samenvallen met de agenda van de Climate Change beweging.

Ga er maar vanuit dat de prijs van deze crisis (de honderden miljarden staatssteun) door ons allemaal terugbetaald gaan worden in de vorm van nog meer belasting.



Inderdaad, het afschaffen van cash geld is wat ze er nu doorheen proberen te drukken. En vergeet ID2020 niet.

Ik lees ook steeds meer berichten dat de Climate Change groeperingen achter deze hysterie zitten. Steeds meer mensen geloven de onzin van Climate Change door mensen veroorzaakt niet meer dus doen ze nu een nieuwe 'power grab' voor een communistische heilstaat. En dat betekent dat het volk moet betalen en boeten.

De wereld op slot gooien voor zo'n virus begint bij mij ook een steeds absurder idee te worden. Daar moet iets achter zitten.

 

+1/-2

open/sluit de onderstaande quote:

neymar schreef op 26 maart 2020 om 10:34:

...

De wereld op slot gooien voor zo'n virus begint bij mij ook een steeds absurder idee te worden. Daar moet iets achter zitten.



Ik vermoed dat dit grotendeels onder druk van de publieke opinie is. Je ziet nu in Amerika dat die groep van politici die voorstander zijn om de ziekte niet tegen te gaan omwille van de economie met de grond gelijk gemaakt worden.

Dat terwijl vooral in de VS een lockdown tot een enorme crisis met vele doden en armoede zal leiden, direct of indirect. Daar bestaat het niet dat mensen in dienst gehouden worden als er geen werk is, ook niet als bedrijven daar geld voor krijgen.

In Nederland loopt Wilders schaamteloos politiek te bedrijven door een lockdown af te willen dwingen. Die lockdown is er de facto misschien al.

Ik merk zelf al dat ik gek wordt van de hele dag thuiszitten na twee dagen. Zonder werk en voor 3 maanden kan ik me nauwelijks voorstellen.

 

+2/-2

open/sluit de onderstaande quote:


Ik lees ook steeds meer berichten dat de Climate Change groeperingen achter deze hysterie zitten. Steeds meer mensen geloven de onzin van Climate Change door mensen veroorzaakt niet meer dus doen ze nu een nieuwe 'power grab' voor een communistische heilstaat. En dat betekent dat het volk moet betalen en boeten.


Oh jee, het grote complotdenken is al begonnen. Dit kan je toch niet serieus menen, hoop ik.

Dat zou nog absurdistischer zijn dan klimaatverandering door toedoen van de mens ontkennen. En de aarde is plat zeker :huh :crap

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

rafa schreef op 26 maart 2020 om 13:42:

open/sluit de onderstaande quote:


Ik lees ook steeds meer berichten dat de Climate Change groeperingen achter deze hysterie zitten. Steeds meer mensen geloven de onzin van Climate Change door mensen veroorzaakt niet meer dus doen ze nu een nieuwe 'power grab' voor een communistische heilstaat. En dat betekent dat het volk moet betalen en boeten.


Oh jee, het grote complotdenken is al begonnen. Dit kan je toch niet serieus menen, hoop ik.

Dat zou nog absurdistischer zijn dan klimaatverandering door toedoen van de mens ontkennen. En de aarde is plat zeker :huh :crap


Het schijnt dat de bond van introverte mensen achter de hysterie zit: dan kunnen ze even lekker sociaal afstand nemen.
Echt waar, het stond in de Telegraaf :D

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

tijn0 schreef op 26 maart 2020 om 08:00:

Toch denk ik niet dat de echte rijke Nederlanders en topmannen de rekening gaan betalen, maar dat is weer een andere discussie ;).



Als er ooit een moment was om de rekening te leggen bij hen die dat moeiteloos kunnen betalen, dan is het nu wel.
Maar voorlopig zijn de zorgen om gezondheid groter dan om geld, dus wachten we nog maar even met revolutionaire plannen. ;)

 

+2/-0

Wat een linkse gedachte :)

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

11 Sir Tinus schreef op 27 maart 2020 om 19:28:

Wat een linkse gedachte :)



Als ik langs 500 kapitale villa's in b.v. de Karpendonk en het Villapark wandel en vervolgens de 500 daklozen in dezelfde stad Eindhoven in hun kartonnen doos of slaapzak op straat aantref vind ik dat er iets scheef zit in onze maatschappij.
Daar mag wat mij betreft wel iets aan veranderen zodra de corona ellende achter de rug is.
Mocht dit een linkse gedachte zijn volgens jou dan ben ik blijkbaar links georiénteerd. :)

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

VHTLsaw schreef op 27 maart 2020 om 21:15:

open/sluit de onderstaande quote:

11 Sir Tinus schreef op 27 maart 2020 om 19:28:

Wat een linkse gedachte :)



Als ik langs 500 kapitale villa's in b.v. de Karpendonk en het Villapark wandel en vervolgens de 500 daklozen in dezelfde stad Eindhoven in hun kartonnen doos of slaapzak op straat aantref vind ik dat er iets scheef zit in onze maatschappij.
Daar mag wat mij betreft wel iets aan veranderen zodra de corona ellende achter de rug is.
Mocht dit een linkse gedachte zijn volgens jou dan ben ik blijkbaar links georiénteerd. :)


500 daklozen in Eindhoven? Waar vind ik die?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

FlitsPhirips schreef op 28 maart 2020 om 10:17:

open/sluit de onderstaande quote:

VHTLsaw schreef op 27 maart 2020 om 21:15:

open/sluit de onderstaande quote:

11 Sir Tinus schreef op 27 maart 2020 om 19:28:

Wat een linkse gedachte :)



Als ik langs 500 kapitale villa's in b.v. de Karpendonk en het Villapark wandel en vervolgens de 500 daklozen in dezelfde stad Eindhoven in hun kartonnen doos of slaapzak op straat aantref vind ik dat er iets scheef zit in onze maatschappij.
Daar mag wat mij betreft wel iets aan veranderen zodra de corona ellende achter de rug is.
Mocht dit een linkse gedachte zijn volgens jou dan ben ik blijkbaar links georiénteerd. :)


500 daklozen in Eindhoven? Waar vind ik die?



Afgelopen zomer waren er volgens schattingen - te vinden in diverse media als ED en Studio 040 - tegen de 400 daklozen.
Sindsdien loopt het aantal nog steeds op.
In het beschaafde en welvarende Nederland is het in eén decennium verdubbeld naar zo'n veertigduizend.

Nadere inlichtingen over waar hen te vinden kun je, indien gewenst, krijgen bij o.a. de Eindhovense straatpastor (!) Rob Kosterman of bij Stichting (Z)onder Dak.
Je kunt ook eens binnen lopen in de Catharina kerk.

 

+1/-0

Ik beschouw mezelf als een gezond scepticus, maar de onzin die ik hier voorbij zie komen...

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

open/sluit de onderstaande quote:

11 Sir Tinus schreef op 25 maart 2020 om 11:03:

Ik heb letterlijk geen moment gedacht aan het feit dat de Nederlandse politiek een dubbele agenda zou hebben naast het bewaken van de volksgezondheid. En daarnaast vind ik Rutte een meer dan prima indruk maken als ervaren, bedreven, betrokken en welbespraakte man van het volk.

Als je dan toch kritiek hebt, dan vind ik het echt stuitend dat zo'n belangrijke boodschap zoals eergisteren verkeerd opgevat kan worden. Als iets communicatief foolproof moet zijn, was dit het wel.



Ik heb letterlijk geen moment gedacht aan het feit dat de Nederlandse politiek een dubbele agenda zou hebben naast het bewaken van de volksgezondheid. En daarnaast vind ik Rutte een meer dan prima indruk maken als ervaren, bedreven, betrokken en welbespraakte man van het volk.

Als je dan toch kritiek hebt, dan vind ik het echt stuitend dat zo'n belangrijke boodschap zoals eergisteren verkeerd opgevat kan worden. Als iets communicatief foolproof moet zijn, was dit het wel.




Ik ben niet perse graag kritisch. Maar de ophemeling van Rutte en de regering in deze Corona crisis stuit me wel tegen de borst. Nederland is gewoon te lang te laks, en te laat geweest met reageren. Was daarnaast compleet niet voorbereid en heeft als het gevolg daarvan nu relatief een van de hoogste aantallen dodenlijke slachtoffers ter wereld. Dit terwijl we de luxe / geluk hadden om onze 1e gevallen pas te krijgen, weken nadat we in andere landen de ernst hadden kunnen afkijken.

Dit is onze regering gewoon ernstig kwalijk te nemen. Punt. En in plaats van kritische journalistiek zie ik niks anders dan filmpjes van klappende 'trotse' nederlanders voor 'onze jongens en meisjes' en fantastisch beertjes voor de raam. Begrijp me niet verkeerd. Dat is ook fantastisch allemaal. Maar het is een crisis hier. We hebben antwoorden en acties nodig die levens redden. En dat lijkt maar zo mondjesmaat door te dringen.

Gelukkig verkeren we in het goede gezelschap van onze Amerikaanse vrienden..

 

+2/-0

Deze normale topic is gesloten en bestaat uit 171 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 ... 167 168 169 170 171

PSV Forum » Maatschappelijke discussies » Corona