Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Maatschappelijke discussies » Corona

Deze normale topic is gesloten en bestaat uit 171 pagina's: 1 2 3 4 ... 11 12 13 14 15 16 17 18 19 ... 167 168 169 170 171

open/sluit de onderstaande quote:

Fox schreef op 19 maart 2020 om 00:11:

In Leuven hebben ze maanden geleden al onderzocht en bevestigd dat Chloroquine een midel is wat in ieder geval bij besmetting ontzettend goed helpt. Bizar dat daar tot nu toe veel te weinig mee gedaan is.
Verder zijn zowel Japan, Australië, Duitsland en China ver met een vaccin. Mag hopen dus dat daar snel meer duidelijk over is zodat het gebruikt kan gaan worden. Ik verwacht dat dat niet heel lang meer gaat duren. China claimt het zelfs al te hebben.


Een omvangrijk onderzoek (bijna 100.000 patiënten) toont aan dat er geen positief effect uit gaat van het gebruik van jouw wondermiddel Chloroquine. Maar goed, je hebt inmiddels Donald Trump wel aan je zijde.

 

+4/-0

open/sluit de onderstaande quote:

FlitsPhirips schreef op 23 mei 2020 om 15:25:

open/sluit de onderstaande quote:

Fox schreef op 19 maart 2020 om 00:11:

In Leuven hebben ze maanden geleden al onderzocht en bevestigd dat Chloroquine een midel is wat in ieder geval bij besmetting ontzettend goed helpt. Bizar dat daar tot nu toe veel te weinig mee gedaan is.
Verder zijn zowel Japan, Australië, Duitsland en China ver met een vaccin. Mag hopen dus dat daar snel meer duidelijk over is zodat het gebruikt kan gaan worden. Ik verwacht dat dat niet heel lang meer gaat duren. China claimt het zelfs al te hebben.


Een omvangrijk onderzoek (bijna 100.000 patiënten) toont aan dat er geen positief effect uit gaat van het gebruik van jouw wondermiddel Chloroquine. Maar goed, je hebt inmiddels Donald Trump wel aan je zijde.



En wat is een omvangrijk onderzoek Flits ? Diverse onderzoeken spreken mekaar tegen , net zoals onze grote vriend Ab Osterhaus . Nog niet zo lang geleden riep hij dat het virus uiteen zou vallen als de temperatuur zou gaan stijgen. Moet je hem nou horen . Mooi stuk in de telegraaf trouwens . --- Hiddink, Van Gaal, Wiegman en Zonderland doen speciale oproep aan de regering---- Een goed idee, zsm de competitie hervatten met minder of zonder publiek. De KNVB is hier bezig met de grootste competitievervalsing aller tijden en dat is niet alleen mijn mening.

 

+1/-1

open/sluit de onderstaande quote:

UsWilly schreef op 23 mei 2020 om 17:49:

open/sluit de onderstaande quote:

FlitsPhirips schreef op 23 mei 2020 om 15:25:

open/sluit de onderstaande quote:

Fox schreef op 19 maart 2020 om 00:11:

In Leuven hebben ze maanden geleden al onderzocht en bevestigd dat Chloroquine een midel is wat in ieder geval bij besmetting ontzettend goed helpt. Bizar dat daar tot nu toe veel te weinig mee gedaan is.
Verder zijn zowel Japan, Australië, Duitsland en China ver met een vaccin. Mag hopen dus dat daar snel meer duidelijk over is zodat het gebruikt kan gaan worden. Ik verwacht dat dat niet heel lang meer gaat duren. China claimt het zelfs al te hebben.


Een omvangrijk onderzoek (bijna 100.000 patiënten) toont aan dat er geen positief effect uit gaat van het gebruik van jouw wondermiddel Chloroquine. Maar goed, je hebt inmiddels Donald Trump wel aan je zijde.



En wat is een omvangrijk onderzoek Flits ? Diverse onderzoeken spreken mekaar tegen , net zoals onze grote vriend Ab Osterhaus . Nog niet zo lang geleden riep hij dat het virus uiteen zou vallen als de temperatuur zou gaan stijgen. Moet je hem nou horen . Mooi stuk in de telegraaf trouwens . --- Hiddink, Van Gaal, Wiegman en Zonderland doen speciale oproep aan de regering---- Een goed idee, zsm de competitie hervatten met minder of zonder publiek. De KNVB is hier bezig met de grootste competitievervalsing aller tijden en dat is niet alleen mijn mening.



Heb je het überhaupt wel gelezen? Of zit je weer zo diep in je calimerogewauwel dat je maar net leest wat je wil lezen?

 

+1/-0

Persoonlijk kan ik de "asociale" Nederlanders wel enigszins begrijpen en vind ik de boetes nogal overdreven.
Na nu twee maanden thuis te werken begint het flink energie te vreten. De zomer is weer begonnen en iedereen krijgt de kriebels. Intussen is er nog 0 zicht op het normale normaal. Een mens kan goed wachten, mits er een horizon in zicht is. Nu wordt ons verteld dat het normaal pas is als we een vaccin hebben. Dat kan nog jaren duren. De regels zijn ook niet 100% voor iedereen duidelijk. Daarnaast is het gewoon te lang. Niet iedereen is mentaal even sterk. Daar moet je begrip voor hebben. Dit is een sprint met de duur van een marathon, om die terminologie maar eens te gebruiken.

Intussen is het aantal IC-opnames per dag gedaald tot rond de 2. Dat is ondanks dat hier in het westen nauwelijks en steeds minder anderhalve meter wordt gehouden. De versoepelingen en overtredingen komen totaal niet terug in de cijfers. Het aantal patiënten daalt stevig. Het is best voor te stellen dat met deze trend het aantal op 0 belandt op meerdere dagen in juni of zelfs al in mei.

Veel patiënten in verzorgingshuizen hebben maar enkele maanden te gaan. Die tijd wordt nu één grote hel, aangezien ze voor hun dood niemand meer tegenkomen. Is dat minder erg dan een risco op een vroegere dood? Ik denk dat de meeste mensen die daar zitten er anders over denken.

Waar ik me ook aan erger is de paniekzaaierij in diverse media en door experts. Het lijkt een zekerheid dat er een tweede golf komt die zwaarder is dan de eerste. Als je iemand of iets aanraakt, dan ga je dood. Het is beter voor je om binnen te blijven dan om naar buiten te gaan en te genieten van het mooie weer. Van de week wisten diverse media zelfs te melden dat het aantal patiënten op de IC was toegenomen. Dat is gewoon 100% onwaar.

Tot nog toe worden keer op keer de meest positieve verwachtingen overtroffen. Ik zeg niet dat alle maatregelen per direct moeten worden opgeheven, maar een beetje meer tempo in de versoepeling en meer zicht op terug naar écht "normaal" is wel gewenst. Dat kan dan altijd nog worden aangepast als het mis dreigt te gaan.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

FlitsPhirips schreef op 23 mei 2020 om 15:25:

open/sluit de onderstaande quote:

Fox schreef op 19 maart 2020 om 00:11:

In Leuven hebben ze maanden geleden al onderzocht en bevestigd dat Chloroquine een midel is wat in ieder geval bij besmetting ontzettend goed helpt. Bizar dat daar tot nu toe veel te weinig mee gedaan is.
Verder zijn zowel Japan, Australië, Duitsland en China ver met een vaccin. Mag hopen dus dat daar snel meer duidelijk over is zodat het gebruikt kan gaan worden. Ik verwacht dat dat niet heel lang meer gaat duren. China claimt het zelfs al te hebben.


Een omvangrijk onderzoek (bijna 100.000 patiënten) toont aan dat er geen positief effect uit gaat van het gebruik van jouw wondermiddel Chloroquine. Maar goed, je hebt inmiddels Donald Trump wel aan je zijde.



Ondertussen wordt in de UK een nieuw onderzoek gestart naar mogelijke preventieve werking. https://www.bbc.com/news/health-52737169link

 

+4/-1

open/sluit de onderstaande quote:

Albert Trestena schreef op 23 mei 2020 om 18:12:

Persoonlijk kan ik de "asociale" Nederlanders wel enigszins begrijpen en vind ik de boetes nogal overdreven.
Na nu twee maanden thuis te werken begint het flink energie te vreten. De zomer is weer begonnen en iedereen krijgt de kriebels. Intussen is er nog 0 zicht op het normale normaal. Een mens kan goed wachten, mits er een horizon in zicht is. Nu wordt ons verteld dat het normaal pas is als we een vaccin hebben. Dat kan nog jaren duren. De regels zijn ook niet 100% voor iedereen duidelijk. Daarnaast is het gewoon te lang. Niet iedereen is mentaal even sterk. Daar moet je begrip voor hebben. Dit is een sprint met de duur van een marathon, om die terminologie maar eens te gebruiken.

Intussen is het aantal IC-opnames per dag gedaald tot rond de 2. Dat is ondanks dat hier in het westen nauwelijks en steeds minder anderhalve meter wordt gehouden. De versoepelingen en overtredingen komen totaal niet terug in de cijfers. Het aantal patiënten daalt stevig. Het is best voor te stellen dat met deze trend het aantal op 0 belandt op meerdere dagen in juni of zelfs al in mei.

Veel patiënten in verzorgingshuizen hebben maar enkele maanden te gaan. Die tijd wordt nu één grote hel, aangezien ze voor hun dood niemand meer tegenkomen. Is dat minder erg dan een risco op een vroegere dood? Ik denk dat de meeste mensen die daar zitten er anders over denken.

Waar ik me ook aan erger is de paniekzaaierij in diverse media en door experts. Het lijkt een zekerheid dat er een tweede golf komt die zwaarder is dan de eerste. Als je iemand of iets aanraakt, dan ga je dood. Het is beter voor je om binnen te blijven dan om naar buiten te gaan en te genieten van het mooie weer. Van de week wisten diverse media zelfs te melden dat het aantal patiënten op de IC was toegenomen. Dat is gewoon 100% onwaar.

Tot nog toe worden keer op keer de meest positieve verwachtingen overtroffen. Ik zeg niet dat alle maatregelen per direct moeten worden opgeheven, maar een beetje meer tempo in de versoepeling en meer zicht op terug naar écht "normaal" is wel gewenst. Dat kan dan altijd nog worden aangepast als het mis dreigt te gaan.


Volledig eens. Dat zogenaamde 'nieuwe normaal' is wat mij betreft nooit acceptabel en zouden we massaal moeten verwerpen. Het is nergens op gebaseerd, niet realistisch en naïef om te denken dat een samenleving zo voor langere tijd kan functioneren.
Wachten op een vaccin en dan? Hoe effectief is een vaccin, hoe goed is het getest en hoe reageert het op mutaties? Totale bullshit om daar op te wachten en ondertussen door te gaan met het hersenspoelen van mensen.
Zo'n De Jonge is een lachertje met zijn opmerkingen over dat vaccin en zijn appjes. En ondertussen wordt er na bijna drie maanden nog steeds belachelijk weinig getest. Incompetentie ten top.

De zogenaamde experts zitten er vanaf dag 1 continue naast met hun voorspellingen en adviezen. Zelfs nu hebben ze nog steeds geen concreet bewijs hoe het virus daadwerkelijk wordt overgedragen maar blijven wel op de rem trappen bij het versoepelen van de maatregelen. Er zijn steeds meer bewijzen dat het virus met name wordt overgedragen in slecht geventileerde binnenruimtes. Het advies zou in alle opzichten moeten zijn om naar buiten te gaan. Gooi die stranden, parken en terrassen gewoon open en stimuleer mensen om naar buiten te gaan. Er is in ieder WEL voldoende bewijs dat naar buiten gaan gezonder is dan uit paniek binnen te blijven.

 

+5/-2

Wat een verademing om de posts van Nikiforov en Albert te lezen en ik kan me er alleen maar bij aansluiten. Sterker nog, ik wil het nog aanvullen ook.

Ik zag een grafiekje waar alle landen een kleurtje hadden en curves per land dus goed te zien waren en te vergelijken. Ik durf de stelling aan dat het verschil in maatregelen tussen bv Belgie (grens dicht), Spanje (totale lockdown) en Nederland (slimme lockdown) in totaal amper 5 a 10% invloed hebben gehad. We zijn in heel Europa overvallen door het virus omdat we de ernst pas 2,5 week later konden inzien.

Zoals Albert al terecht zegt is het meest gunstige scenario elke keer waarheid geworden met vrijwel 0 dodelijke besmettingen per dag. En het enige wat we horen van de experts is dat we nog langer in lockdown moeten blijven want 0 per dag is nog niet genoeg? De economie vind ik zelf ook belangrijk en de geestelijke gezondheid ook en in het kader daarvan hebben we gewoon pech dat politiek leiders geen bloed aan hun handen willen. Het is goed dat zij opkomen voor de gezondheid van bevolking maar achteraf kun je gewoon stellen dat we veel te laat en te traag zijn opgestart. Het toppunt was de persconferentie waarbij iedereen zat te wachten op perspectief maar Rutte doodleuk zei dat we nog 3 weken in lockdown moeten blijven. Daar is het bij veel mensen geknakt want dat was het kantelpunt waarbij we de volksgezondheid iets losser hadden kunnen laten om stappen te maken op andere gebieden. Maar wat gebeurde er toen iedereen minder kritisch met de maatregelen om ging? Helemaal niets. Die mensen die een boete hebben gehad waren 9 van de 10 keer domme ezels, maar die zijn wel echt te hard gestraft.

- Basisscholen onterecht dicht gegaan, en te laat weer open gegaan. Op het moment dat duidelijk werd dat het geen invloed heeft gingen ze niet volledig open, maar half open....

- Contactberoepen hadden gewoon hun ding kunnen blijven doen met wat aanvullende maatregelen. Dat kappers nu enkel op afspraak mogen werken omdat ze een vragenlijst moeten afnemen is bizar, dat je eerst overal waar je komt verplicht je handen moet wassen om vervolgens in de wachtkamer de eerste te beste stoel of tijdschrift vast te pakken is bizar.

- 1,5 meter samenleving is een utopie, ook als het zou kunnen zou je het niet moeten willen. Laat het gewoon los en laat de keuze bij de mensen zelf. Zeker terrassen in de frisse buitenlucht kunnen prima vol zoals vanouds. Sterker nog, liever gaat de gemeente toestaan dat kroegen meer ruimte krijgen voor terras.

- Mondkapjes is net als de basisscholen. Iedereen weet dat het geen effect gaat hebben maar niemand durft gewoon te zeggen dat het onzin is.

- Handgel voor handen te wassen is ook een overkill. Het heeft alleen zin als je ze elke 3 minuten wast en niemand wil dat of kan dat betalen want die gel is nog extreem duur ook nog.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 23 mei 2020, 20:20:46.

 

+4/-2

Misschien is het niet verkeerd ook eens te kijken naar Zweden. Het land dat geen lockdown afkondigde, de horeca openliet enzovoorts. En nu veel zwaarder getroffen wordt dan de vergelijkbare landen Noorwegen, Denemarken en Finland. Blijkbaar zijn de Zweedse autoriteiten zelf inmiddels ook geschrokken van de negatieve statistieken. En Denemarken wil dan ook de grens met dat land gesloten houden terwijl Duitsers en Noren wel weer welkom zijn.
Kortom; laten we maar kalm aan doen en ons niet laten opjagen terwijl de wereld nog steeds gebukt gaat onder het virus. Stapje voor stapje wat teugels vieren is veiliger en geduld is een schone zaak.

 

+2/-1

Inmiddels hebben we te maken met ondersterfte! En de prognoses zijn dat die ondersterfte de komende periode aan zal houden.
De aantallen patiënten die de ziekenhuizen ingaan met Corona zitten inderdaad rond de nullijn. De aantallen Covid patienten op IC zitten volgens prognose binnen een week zo rond de 150.
Denemarken loopt ons al een paar weken voor met unlocken en heeft geen backfire gezien in de cijfers.

Het is nu inderdaad tijd om naast de RIVM-ers van deze wereld de economen, sociologen, psychologen en ethici mee te laten praten.
Je kunt een heel land een bepaalde tijd in discipline houden. Maar wanneer de cijfers steeds verder af drijven van alle worst case scenario's krijg je die boodschap op den duur niet verkocht.
Ook het dreigen met een tweede golf wordt alleen maar minder geloofwaardig wanneer je de situatie te eenzijdig en doemdenkend benaderd

De oplossing is relatief eenvoudig en al veel besproken. Scherm de kwetsbare groepen af for the time being maar laat de rest van de samenleving langzaam maar zeker weer het leven oppikken.
De economische schade is al onmetelijk groot. Elke week uitstel vergroot de problemen exponentieel op economisch vlak maar zal alleen maar bijdrage aan minder begrip, minder draagvlak en minder bereidwilligheid in de toekomst te luisteren naar overheidscommando's.

 

+2/-2

open/sluit de onderstaande quote:

romario4wethoudervanjuine schreef op 24 mei 2020 om 10:33:


De oplossing is relatief eenvoudig en al veel besproken. Scherm de kwetsbare groepen af for the time being maar laat de rest van de samenleving langzaam maar zeker weer het leven oppikken.
De economische schade is al onmetelijk groot. Elke week uitstel vergroot de problemen exponentieel op economisch vlak maar zal alleen maar bijdrage aan minder begrip, minder draagvlak en minder bereidwilligheid in de toekomst te luisteren naar overheidscommando's.



De oplossing is m.i. helemaal niet simpel want die vraagt om een mentaliteitsverandering. Een tijdrovend en moeizaam proces.De omslag van welvaart naar welzijn. Van niet langer economie voorop naar gezondheid op de eerste plaats.

Je kunt bovendien niet zomaar de kwetsbaren afschermen, want dat is de hele mensheid. De opvatting dat alleen oudjes die op omvallen staan slachtoffer kunnen worden klopt niet. Ook allerlei jongere mensen, van astma/COPD e.d. patienten van alle leeftijden tot en met supergezonde twintigers en dertigers worden getroffen.

Gisteren nog werden 7 man besmet in een restaurant in Duitsland, waardoor 50 man na hun avondje uit nu 14 dagen thuis in quarantaine "mogen".
En dan te bedenken dat dat land per miljoen inwoners zoveel beter scoort dan Nederland.

Voorzichtigheid blijft geboden ; "men" wil weer veel te snel veel te veel. Een kwaal die overigens al bestond voor het uitbreken van het zoveelste virus.

Liever eens wat meer overheidsaandacht gericht op onder andere het veel te grote aantal auto's, plastic en dieren in mega stallen; veroorzakers van allerlei ellende voor de mensheid.

 

+1/-2

open/sluit de onderstaande quote:

De oplossing is m.i. helemaal niet simpel want die vraagt om een mentaliteitsverandering. Een tijdrovend en moeizaam proces.De omslag van welvaart naar welzijn. Van niet langer economie voorop naar gezondheid op de eerste plaats.


Het een staat niet los van het ander. Duidelijk blijkt al in grote delen van de wereld, ook in de westerse, dat met name de gebieden waar het economisch minder goed gaat buitenproportioneel hard getroffen worden.
Ook vraag ik me elke keer weer af waar mensen met een visie als jij denken dat al het geld vandaan komt om bijvoorbeeld het hele medische systeem in de lucht te houden?!
Het is makkelijk praten als je hoog in de Maslow piramide verkeert (tgv het feit dat je toevallig in een welvarend land woont), maar als je gezin omkomt van de honger komen er in eens heel andere waardes hoger staan in de pikorde.
Dan ga je werken zonder je druk te maken over ergo, atv of weet ik wat...zolang je gezin maar niet verhongerd.
Alleen bij de gratie van onze welvaart hebben wij de luxe ons wel druk over kwaliteit van het leven te kunnen maken. Maar we moeten heel goed begrijpen dat die luxe WEL verdient moet worden, die komt niet aanwaaien.

open/sluit de onderstaande quote:


Je kunt bovendien niet zomaar de kwetsbaren afschermen, want dat is de hele mensheid. De opvatting dat alleen oudjes die op omvallen staan slachtoffer kunnen worden klopt niet. Ook allerlei jongere mensen, van astma/COPD e.d. patienten van alle leeftijden tot en met supergezonde twintigers en dertigers worden getroffen.


Mag ik je vragen de statistieken er nog eens goed op na te slaan!
Natuurlijk zijn er uitzonderingen! Maar de grote risicogroepen zijn zeer helder in beeld.
Op basis van een incident kun je geen beleid maken, ik mag hopen dat jij dat zelf ook snapt?!
open/sluit de onderstaande quote:


Gisteren nog werden 7 man besmet in een restaurant in Duitsland, waardoor 50 man na hun avondje uit nu 14 dagen thuis in quarantaine "mogen".
En dan te bedenken dat dat land per miljoen inwoners zoveel beter scoort dan Nederland.


Wederom, een incident! Als we zo gaan redeneren ken ik er nog wel 1000!
open/sluit de onderstaande quote:



Voorzichtigheid blijft geboden ; "men" wil weer veel te snel veel te veel. Een kwaal die overigens al bestond voor het uitbreken van het zoveelste virus.


Men wil snel te veel?
Kom op man, we zetten nog steeds maar stapjes. Maar mijn betoog is dat wanneer je dat niet toe laat, die ruimte niet geeft, je alle draagvlak kwijt raakt en je dan nog veel verder van huis bent.

Bovendien, de cijfers zijn de cijfers. Wanneer wil je dan het touwtje wel laten vieren? Als je als overheid geloofwaardig wilt blijven moet je ook meebewegen als de zaken (godzijdank) ten goeden keren.
En alles valt of staat met discipline van mensen. Mensen zullen veel meer geneigd zijn die discipline te bewaren wanneer je hun goed gedrag beloont (met meer vrijheid nu) dan ze krampachtig gijzelt terwijl iedereen ziet dat het intussen wel een stuk beter gaat.
open/sluit de onderstaande quote:


Liever eens wat meer overheidsaandacht gericht op onder andere het veel te grote aantal auto's, plastic en dieren in mega stallen; veroorzakers van allerlei ellende voor de mensheid.


Als je in dat soort redenaties gaat praten kun je ook stellen dat er eens gewerkt moet worden aan het allergrootste probleem wat de wereld kent: overbevolking!
Als je dus op die manier gaat redeneren zou je moeten pleiten Corona haar gang te laten gaan in een reguleringsslag op dat front!

NOTE: dat laatste is niet wat ik voorstel of zou willen, maar een even simplistische benadering van zaken als spiegel op dat gene wat jij schrijft.

 

+4/-2

Gisteren was Depla bij Op1 en die was heel treffend in zijn betoog. Geef de mensen ruimte waar het kan.

Vandaag de dag liggen er 245 mensen op de IC's met bewezen Covid 19 klachten. In totaal zijn er slechts (mag je niet zeggen als het over doden gaat) 32 personen jonger dan 50 overleden aan het virus. Er zijn in totaal slechts 190 personen uberhaubt op de IC gekomen in de leeftijdsklasse tot 50 jaar. Als je dit toch leest dan kun je volgens mij beter investeren in de boodschap naar de kwetsbare groep dan naar alle Nederlanders. Ik zeg niet dat 50+ niet naar het terras mag, niet naar de bioscoop, theater of opera maar ik vind wel dat je hun die verantwoordelijkheid moet geven te leven zoals ze willen leven.

We kunnen in plaats van 200 miljoen in de Economie beter een paar ton investeren in het aanbieden van gratis boodschappenservice voor ouderen en kwetsbare. Beter een paar miljoen steken in thuiswerkplekken voor mensen met een kwetsbare gezondheid ivm medisch dossier. Beter de restaurants op een normale manier open laten gaan zonder 1,5 meter maar misschien iets minder tafels. Misschien investeren in openlucht activiteiten (geen festivals) zoals bv zomeravondbioscopen waar mensen op gepaste afstand wel lol kunnen maken en niet thuis opgesloten zitten. We hebben complete sportvelden, parkeerplaatsen, stadsparken etc genoeg.

 

+2/-2

open/sluit de onderstaande quote:

romario4wethoudervanjuine schreef op 24 mei 2020 om 13:19:

Als je in dat soort redenaties gaat praten kun je ook stellen dat er eens gewerkt moet worden aan het allergrootste probleem wat de wereld kent: overbevolking!
Als je dus op die manier gaat redeneren zou je moeten pleiten Corona haar gang te laten gaan in een reguleringsslag op dat front!

NOTE: dat laatste is niet wat ik voorstel of zou willen, maar een even simplistische benadering van zaken als spiegel op dat gene wat jij schrijft.



We zijn het eens dat overbevolking een enorm groot probleem is.Waarschijnlijk inderdaad nummer eén.

Dat je mijn redenering als zou de focus nu en na corona eens moeten liggen op de extreme wantoestanden in de wereld die veroorzaakt zijn door de kloof rijk- arm, afdoet als simplistisch betekent het einde van onze discussie, vrees ik.

Want denken in groei zonder bovengrens, geloven in marktwerking,het blijven tolereren van mega stallen, auto en vliegverkeer en het negeren van de talloze andere oorzaken van aanslagen op de menselijke gezondheid (denk aan de relatie fijnstof - astma/COPD )is een keuze voor economie boven gezondheid.

En daar denken jij en ik blijkbaar totaal anders over.
Het zij zo.

Dit bericht is gewijzigd op 24 mei 2020, 16:56:57 door een mod.

 

+1/-2

Wat een verongelijkte reactie zeg!
Dit topic gaat over Corona en meer specifiek spraken we nu over het verder unlocken van de lockdown.
En waar trek jij het topic weer naar toe? Je bekende dooddoener, het duizenddingen doekje waarmee je elke topic, ongeacht het onderwerp, maar ontvlucht op het moment dat je met argumenten bent overklast.
Prima, jouw keus. Maar typisch is het weer wel!

 

+3/-1

open/sluit de onderstaande quote:

VHTLsaw schreef op 24 mei 2020 om 16:27:

open/sluit de onderstaande quote:

romario4wethoudervanjuine schreef op 24 mei 2020 om 13:19:

Als je in dat soort redenaties gaat praten kun je ook stellen dat er eens gewerkt moet worden aan het allergrootste probleem wat de wereld kent: overbevolking!
Als je dus op die manier gaat redeneren zou je moeten pleiten Corona haar gang te laten gaan in een reguleringsslag op dat front!

NOTE: dat laatste is niet wat ik voorstel of zou willen, maar een even simplistische benadering van zaken als spiegel op dat gene wat jij schrijft.



We zijn het eens dat overbevolking een enorm groot probleem is.Waarschijnlijk inderdaad nummer eén.

Dat je mijn redenering als zou de focus nu en na corona eens moeten liggen op de extreme wantoestanden in de wereld die veroorzaakt zijn door de kloof rijk- arm, afdoet als simplistisch betekent het einde van onze discussie, vrees ik.

Want denken in groei zonder bovengrens, geloven in marktwerking,het blijven tolereren van mega stallen, auto en vliegverkeer en het negeren van de talloze andere oorzaken van aanslagen op de menselijke gezondheid (denk aan de relatie fijnstof - astma/COPD )is een keuze voor economie boven gezondheid.

En daar denken jij en ik blijkbaar totaal anders over.
Het zij zo.



Gezondheid en economie zijn voor een land niet los van elkaar te zien.
Een gezonde en groeiende economie is de enige manier om ons medisch systeem op te zetten en in stand te houden. Zonder dat medisch systeem (en zonder economische groei) had een groot deel van de 80-plussers die aan corona zijn gestorven die leeftijd niet eens bereikt.

Gezondheid boven economie is wat mij betreft eerst en bovenal een individuele keuze. Voeding, beweging, roken, drinken, werk/privé balans, woonplaats etc. zijn allemaal keuzes die we zelf kunnen maken en die grote invloed op onze gezondheid hebben. In Nederland kunnen we die keuzes in vrijheid maken dankzij de sterkte van onze economie. Terwijl jij hier verkondigt dat we de maatregelen nog maar niet moeten versoepelen maken mensen in tientallen andere landen zich zorgen of ze morgen nog wel te eten hebben omdat ze geen werk hebben door die lockdowns of doordat hun economie instort als gevolg van onze lockdowns. Dan krijgt jouw 'gezondheid boven economie' ineens een heel ander perspectief.

 

+2/-1

open/sluit de onderstaande quote:

FlitsPhirips schreef op 23 mei 2020 om 15:25:

open/sluit de onderstaande quote:

Fox schreef op 19 maart 2020 om 00:11:

In Leuven hebben ze maanden geleden al onderzocht en bevestigd dat Chloroquine een midel is wat in ieder geval bij besmetting ontzettend goed helpt. Bizar dat daar tot nu toe veel te weinig mee gedaan is.
Verder zijn zowel Japan, Australië, Duitsland en China ver met een vaccin. Mag hopen dus dat daar snel meer duidelijk over is zodat het gebruikt kan gaan worden. Ik verwacht dat dat niet heel lang meer gaat duren. China claimt het zelfs al te hebben.


Een omvangrijk onderzoek (bijna 100.000 patiënten) toont aan dat er geen positief effect uit gaat van het gebruik van jouw wondermiddel Chloroquine. Maar goed, je hebt inmiddels Donald Trump wel aan je zijde.



Haha ja het ene onderzoek zegt dat het 3 uur in de lucht hangt en het andere onderzoek dat het meteen op de grond valt.
Overigens gebruikt Trump hydroxychloroquine, dat is iets anders.

In China is destijds in 10 ziekenhuizen chloroquine getest, en het werkte goed.

 

+3/-1

open/sluit de onderstaande quote:

Fox schreef op 24 mei 2020 om 23:59:

Haha ja het ene onderzoek zegt dat het 3 uur in de lucht hangt en het andere onderzoek dat het meteen op de grond valt.


Zo lust ik er nog wel een paar. Hoe bepalen we wat waar is? We doen wetenschappelijk onderzoek. In dit geval lijken de feiten jouw lezing tegen te spreken. Ik waarschuw voor dit soort kwakzalverij.
open/sluit de onderstaande quote:

Overigens gebruikt Trump hydroxychloroquine, dat is iets anders.


Blijkbaar heb je het onderzoek dat ik aanhaalde totaal niet bekeken. Dat omvat namelijk beide varianten. Het staat in de eerste regel van de pagina beschreven.

Trump en tegenwoordig vrijwel de hele GOP in de VS gaan graag mee in al die kwakzalverij. Het is triest om te zien.
open/sluit de onderstaande quote:

In China is destijds in 10 ziekenhuizen chloroquine getest, en het werkte goed.


Ik zie je geen bronnen aanhalen. Het lijkt me duidelijk dat er redenen zijn geweest om een genezende of preventieve werking van dit middel te vermoeden. Het is echter niet aangetoond. Dat is mijn punt. Wij moeten als gewone burgers niet handelen op basis van dat soort kwalitatief slechte informatie. We hebben wetenschappers die onderzoek doen en procedures voor vrijgave. Dat is niet voor niets zo.

 

+2/-1

open/sluit de onderstaande quote:

FlitsPhirips schreef op 25 mei 2020 om 11:43:

open/sluit de onderstaande quote:

Fox schreef op 24 mei 2020 om 23:59:

Haha ja het ene onderzoek zegt dat het 3 uur in de lucht hangt en het andere onderzoek dat het meteen op de grond valt.


Zo lust ik er nog wel een paar. Hoe bepalen we wat waar is? We doen wetenschappelijk onderzoek. In dit geval lijken de feiten jouw lezing tegen te spreken. Ik waarschuw voor dit soort kwakzalverij.
open/sluit de onderstaande quote:

Overigens gebruikt Trump hydroxychloroquine, dat is iets anders.


Blijkbaar heb je het onderzoek dat ik aanhaalde totaal niet bekeken. Dat omvat namelijk beide varianten. Het staat in de eerste regel van de pagina beschreven.

Trump en tegenwoordig vrijwel de hele GOP in de VS gaan graag mee in al die kwakzalverij. Het is triest om te zien.
open/sluit de onderstaande quote:

In China is destijds in 10 ziekenhuizen chloroquine getest, en het werkte goed.


Ik zie je geen bronnen aanhalen. Het lijkt me duidelijk dat er redenen zijn geweest om een genezende of preventieve werking van dit middel te vermoeden. Het is echter niet aangetoond. Dat is mijn punt. Wij moeten als gewone burgers niet handelen op basis van dat soort kwalitatief slechte informatie. We hebben wetenschappers die onderzoek doen en procedures voor vrijgave. Dat is niet voor niets zo.




Zo lust ik er nog wel een paar? Zo is het! Ik ga al die zogenaamde onderzoeken niet voor je opzoeken, dat mag je zelf doen, maar het is allemaal voorbij gekomen.
Net als die 1,5m onzin buiten, dat riep ik 1,5 maand geleden al ook op basis van onderzoeken. Maar dat zal volgens jou ook wel kwakzalverij zijn.

https://www.lokaleomroepzeewolde.nl/zeewolde-nieuws/nieuws-uit-zeewolde/chloroquine-beschikbaar-a-cq-100link

En dit is ook onzin natuurlijk ook al post ik nu een bron. Ik ken toevallig ook nog iemand die in Leuven werkt maar dat is ook onzin.

Ohja, en ik het wel gelezen maar jij wil graag een toffe opmerking maken dat ik Trump aan mijn zijde heb. Nu wil je weer een toffe opmerking maken maar ik heb het over wat hij gebruikt nooit gehad, dus je moet zelf iets beter lezen ben ik bang.

 

+1/-0

Als Rutte slim is gaat hij vanavond of morgenavond aankondigen dat 1,5 meter op terrassen niet nodig is, dat ze vrijdag in Breda gaan testen en dat ze zaterdag voor heel NL vervroegd open gaan.

Als het nu niet kan, gaat het voor april 2021 ook niet meer kunnen zonder vaccin. Beter kom je er nu achter dan over 3 maanden.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fox schreef op 25 mei 2020 om 12:03:

Nu wil je weer een toffe opmerking maken


Je vijandige reactie verbaast me wel. Jij vond het een paar berichten geleden nog een goed idee om dit middel preventief in huis te halen. Je had het zelf al gedaan. Ik pleit voor een verstandigere houding, waarbij we vertrouwen op de deskundigen. Zeker als het gaat om de volksgezondheid.

Kwakzalverij is gevaarlijk en we zouden met zijn allen trots moeten zijn op het systeem dat wij in de Westerse wereld hebben opgetuigd. Jij kiest voor de lijn van Trump en Jomanda. Of Trump nu precies dezelfde variant van het middeltje gebruikt als jij of niet. Ik kan alleen maar waarschuwen daartegen.

 

+2/-1

Deze normale topic is gesloten en bestaat uit 171 pagina's: 1 2 3 4 ... 11 12 13 14 15 16 17 18 19 ... 167 168 169 170 171

PSV Forum » Maatschappelijke discussies » Corona