Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Maatschappelijke discussies » Corona

Deze normale topic is gesloten en bestaat uit 171 pagina's: 1 2 3 4 ... 13 14 15 16 17 18 19 20 21 ... 167 168 169 170 171

open/sluit de onderstaande quote:

Albert Trestena schreef op 28 mei 2020 om 12:57:

Ja, dit is toch weer een ontmaskering van de huidige stand van de wetenschap. Na een half jaar weten we vrijwel niets


Hoezo weten we vrijwel niets? Het genoom van het virus is in kaart gebracht, er wordt gewerkt aan vaccins. Dit soort trajecten kosten terecht tijd.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

FlitsPhirips schreef op 28 mei 2020 om 14:38:

open/sluit de onderstaande quote:

Albert Trestena schreef op 28 mei 2020 om 12:57:

Ja, dit is toch weer een ontmaskering van de huidige stand van de wetenschap. Na een half jaar weten we vrijwel niets


Hoezo weten we vrijwel niets? Het genoom van het virus is in kaart gebracht, er wordt gewerkt aan vaccins. Dit soort trajecten kosten terecht tijd.



Een belangrijk punt bijvoorbeeld is hoe en door wie het virus zich kan verspreiden. Daar komen nog steeds onzekere berichten over. Bijvoorbeeld of en hoe je via vochtdeeltjes of oppervlakten besmet kan worden.
Ook over de werkzaamheid van bestaande medicijnen is vaak tegenstrijdig nieuws.

 

+1/-0

'Ontmaskering' zelfs. Als het niet zo treurig was zou ik er misschien om kunnen lachen. Zeer benieuwd naar je definitie van wetenschap.

We zijn twee en een halve maand onderweg (waar komt je half jaar vandaan?) en ik geloof niet dat er in zo'n relatieve korte tijd gelijktijdig zoveel researchcapaciteit ergens in is gestoken dat al zoveel heeft opgeleverd. Waaronder dat wat @flitsphirips al schreef en ook wat jij benoemd als 'onzekere' berichten. Die onderzoeksberichten zijn juist een teken dat er veel onderzoek wordt gedaan.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Arriba Atiba schreef op 28 mei 2020 om 16:23:

'Ontmaskering' zelfs. Als het niet zo treurig was zou ik er misschien om kunnen lachen. Zeer benieuwd naar je definitie van wetenschap.

We zijn twee en een halve maand onderweg (waar komt je half jaar vandaan?) en ik geloof niet dat er in zo'n relatieve korte tijd gelijktijdig zoveel researchcapaciteit ergens in is gestoken dat al zoveel heeft opgeleverd. Waaronder dat wat @flitsphirips al schreef en ook wat jij benoemd als 'onzekere' berichten. Die onderzoeksberichten zijn juist een teken dat er veel onderzoek wordt gedaan.



Kijk voor de grap eens naar de voorspellingen van het Imperial College, de partij waar veel overheden op hebben vertrouwd bij het afkondigen van de lockdowns.
Dat rapport en model is inmiddels door meerdere echte wetenschapper compleet tot de grond toe afgebroken.Als dat niet zo treurig was zou ik er misschien om kunnen lachen. En die mensen noemen zichzelf toch echt wetenschappers.
Hetzelfde kan gezegd worden van onze eigen RIVM. Blinkt ook niet bepaald uit in 'voor de troepen uitlopen'.

Dat is uiteraard veel en veel te weinig om de hele wetenschap maar af te branden. Er zijn voldoende wetenschappers met betrouwbare rapporten en adviezen te vinden maar die zijn te weinig gehoord omdat veel overheden blind zijn gevaren op dat flutrapport van Imperial. Daar volgt hopelijk nog een grootschalig onderzoek met concrete aanbevelingen voor de toekomst.

Eens voor wat betreft de researchcapaciteit die in ontwikkeling van vaccins en geneesmiddelen wordt gestoken maar dat zit natuurlijk hoofdzakelijk aan de commerciële kant.

Deze coronacrisis toont volgens mij primair aan dat instanties als het WHO gigantisch tekort schieten en onvoldoende onafhankelijk zijn. Met als primaire oorzaak hun banden met private geldschieters en leiding die veel te politiek georiënteerd is.

 

+1/-1

open/sluit de onderstaande quote:

Albert Trestena schreef op 28 mei 2020 om 15:22:

open/sluit de onderstaande quote:

FlitsPhirips schreef op 28 mei 2020 om 14:38:

open/sluit de onderstaande quote:

Albert Trestena schreef op 28 mei 2020 om 12:57:

Ja, dit is toch weer een ontmaskering van de huidige stand van de wetenschap. Na een half jaar weten we vrijwel niets


Hoezo weten we vrijwel niets? Het genoom van het virus is in kaart gebracht, er wordt gewerkt aan vaccins. Dit soort trajecten kosten terecht tijd.



Een belangrijk punt bijvoorbeeld is hoe en door wie het virus zich kan verspreiden. Daar komen nog steeds onzekere berichten over. Bijvoorbeeld of en hoe je via vochtdeeltjes of oppervlakten besmet kan worden.
Ook over de werkzaamheid van bestaande medicijnen is vaak tegenstrijdig nieuws.



Helemaal met je eens. Gelukkig zijn er ook nog mensen die kunnen relativeren. Zelfs de meest betrouwbare virologen zeggen dat ze het gewoon niet weten en dat de tijd het zal leren.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

FlitsPhirips schreef op 25 mei 2020 om 12:55:

open/sluit de onderstaande quote:

Fox schreef op 25 mei 2020 om 12:44:

Jazeker, als ik daar op apengapen lig omdat ze nu na 2 maanden eigenlijk nog steeds helemaal niets weten en dit middel heeft bij veel mensen wel een positieve werking dan gooi ik die pillen gewoon naar binnen.


Ik zal tegen die tijd voor de zekerheid ook een jong bokje voor je slachten en offeren aan de relevante godin.




https://www.trouw.nl/binnenland/bijna-elk-ziekenhuis-gebruikte-malariamiddel-tegen-corona~ba679098/?fbclid=IwAR3KHQsWEvmaY310xs6NhbLrhMBE2Fv3Qm3vHOWfiR0eFANWdFXyD2KH06clink

Zoals ik je dus al eerder vertelde van Het Catharina Ziekenhuis, is het dus nog veel meer gebruikt. :B

 

+1/-0

Heb je de hele tekst gelezen waarin staat dat uit recente onderzoeken blijkt dat het helemaal niet werkt?

 

+1/-0

En erg gevaarlijk kan zijn bovendien..

open/sluit de onderstaande quote:

Ricardo Izecson Santos schreef op 30 mei 2020 om 11:38:

Heb je de hele tekst gelezen waarin staat dat uit recente onderzoeken blijkt dat het helemaal niet werkt?

 

+1/-0

Tuurlijk.... In hetzelfde stuk staat ook dat niemand aan die bijwerkingen is overleden. Dus het is heel gevaarlijk, en heel erg veel gebruikt al met ik neem aan goede resultaten anders blijven ze het niet doen, maar niemand is overleden.

Grappig is ook dat het medicijn al jaren gebruikt wordt tegen Malaria, en dus niemand het heft over bijwerkingen, en dat dat nu ineens zo'n dingetje is.

Bovendien, gaat een ziekenhuis patienten iets toedienen wat levens gaat kosten?
Ik heb er mijn twijfels bij allemaal. Wie onderzoekt het en wie betaalt dat onderzoek bijvoorbeeld? Hier heb ik zelf helemaal niet naar gekeken hoor, maar hoevaak is al gebleken dat daar heel wat belangenverstrellingen aan te pas komen?

 

+1/-0

Iedereen die malariamedicijnen neemt wordt gewaarschuwd voor bijwerkingen. Die zijn daar echt berucht om.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fox schreef op 30 mei 2020 om 13:35:

Grappig is ook dat het medicijn al jaren gebruikt wordt tegen Malaria, en dus niemand het heft over bijwerkingen, en dat dat nu ineens zo'n dingetje is.


Ten eerste is het onzin dat niemand het dan heeft over bijwerkingen. Ten tweede is het heel normaal dat medicijnen bijwerkingen hebben. De vraag is of het opweegt tegen het beoogde effect. Als je malaria bestrijdt is het acceptabel om wat bijwerkingen op de koop toe te nemen. Malaria is immers een zeer ernstige ziekte. Tegen Malaria heeft het medicijn bovendien bewezen effect.

Tegen COVID-19 heeft het medicijn geen bewezen effect, maar is er uiteraard wel het risico op ernstige bijwerkingen. Dat is het verschil.

 

+2/-1

Heel normaal maar je hebt ze zelden.
Tegen Corona heeft het geen bewezen effect, maar inmiddels misschien wel 50 ziekenhuizen hebben het gebruikt. En al die dokteren en wat daar nog allemaal meer rondloopt geven die medicijnen omdat het niet werkt en omdat het ernstige bijwerkingen geeft. Of misschien speelt er zoals aangegeven wel meer, zoals wel vaker is gebeurd.

Maargoed, het hoeft geen chloroquine topic te worden.
Over naar Corona zelf weer.

 

+2/-1

open/sluit de onderstaande quote:

Fox schreef op 30 mei 2020 om 16:35:

Maargoed, het hoeft geen chloroquine topic te worden.


Daar zijn we het over eens. Ik voelde me in elk geval geroepen om te reageren op je gepraat hierover, omdat het belangrijk is dat mensen in gaan tegen dit soort gevaarlijke middeltjes. Je geeft zelf al toe dat je er totaal geen verstand van hebt en toch kom je met kwakzalverij en verdachtmakingen. Deze houding is letterlijk levensgevaarlijk.

 

+2/-1

open/sluit de onderstaande quote:

FlitsPhirips schreef op 31 mei 2020 om 10:27:

open/sluit de onderstaande quote:

Fox schreef op 30 mei 2020 om 16:35:

Maargoed, het hoeft geen chloroquine topic te worden.


Daar zijn we het over eens. Ik voelde me in elk geval geroepen om te reageren op je gepraat hierover, omdat het belangrijk is dat mensen in gaan tegen dit soort gevaarlijke middeltjes. Je geeft zelf al toe dat je er totaal geen verstand van hebt en toch kom je met kwakzalverij en verdachtmakingen. Deze houding is letterlijk levensgevaarlijk.



Kijk, als je op zo'n manier wilt afsluiten dan weet je dat dat niet werkt.
Ik ben erg blij dat jij er wel heel veel vanaf weet. Zo doe je je met je laatste opmerking in ieder geval voor.

Ik geef alleen aan wat tal van ziekenhuizen doen en wat dus goed schijnt te werken. Dat heb ik vanaf het begin af aan gedaan. Het enige wat jij doet is dat je met een onderzoek komt aanzetten waarvan je de herkomst niet eens weet. Je kan praten over kwakzalverij maar ik denk dat de praktijk anders laat zien en mocht dat dan uiteindelijk toch niet zo fijn, dan is dat helaas maar zo. Praten over levensgevaarlijk is zeggen dat tal van ziekenhuizen, mensen met kennis, zich dus levensgevaarlijk opstellen. Je weet wel, die mensen die er veel meer verstand van hebben dan jij en ik.

 

+2/-1

open/sluit de onderstaande quote:

Fox schreef op 31 mei 2020 om 12:37:

Het enige wat jij doet is dat je met een onderzoek komt aanzetten waarvan je de herkomst niet eens weet.


Hoe kom je erbij dat ik de herkomst niet weet? Ik heb nota bene de oorspronkelijke bron (The Lancet) gelinkt hier in deze topic. Je zegt blijkbaar maar wat.
open/sluit de onderstaande quote:

Je kan praten over kwakzalverij maar ik denk dat de praktijk anders laat zien en mocht dat dan uiteindelijk toch niet zo fijn, dan is dat helaas maar zo. Praten over levensgevaarlijk is zeggen dat tal van ziekenhuizen, mensen met kennis, zich dus levensgevaarlijk opstellen. Je weet wel, die mensen die er veel meer verstand van hebben dan jij en ik.


De praktijk laat helemaal niet anders zien. Naar aanleiding van de gezaghebbende publicatie die ik aanhaalde is op veel plekken halsoverkop gestopt met de toepassing van het middel (dit is wat de WHO erover zegt).

Nogmaals, het gaat mij helemaal niet perse om dit medicijn. Er zal ongetwijfeld nader onderzoek gedaan worden en dan weten we weer meer. Het gaat mij erom dat toepassing zonder kennis, wat jij bepleit, levensgevaarlijk is. Dat is zo'n beetje de definitie van kwakzalverij.

 

+2/-1

open/sluit de onderstaande quote:

FlitsPhirips schreef op 31 mei 2020 om 16:17:

open/sluit de onderstaande quote:

Fox schreef op 31 mei 2020 om 12:37:

Het enige wat jij doet is dat je met een onderzoek komt aanzetten waarvan je de herkomst niet eens weet.


Hoe kom je erbij dat ik de herkomst niet weet? Ik heb nota bene de oorspronkelijke bron (The Lancet) gelinkt hier in deze topic. Je zegt blijkbaar maar wat.
open/sluit de onderstaande quote:

Je kan praten over kwakzalverij maar ik denk dat de praktijk anders laat zien en mocht dat dan uiteindelijk toch niet zo fijn, dan is dat helaas maar zo. Praten over levensgevaarlijk is zeggen dat tal van ziekenhuizen, mensen met kennis, zich dus levensgevaarlijk opstellen. Je weet wel, die mensen die er veel meer verstand van hebben dan jij en ik.


De praktijk laat helemaal niet anders zien. Naar aanleiding van de gezaghebbende publicatie die ik aanhaalde is op veel plekken halsoverkop gestopt met de toepassing van het middel (dit is wat de WHO erover zegt).

Nogmaals, het gaat mij helemaal niet perse om dit medicijn. Er zal ongetwijfeld nader onderzoek gedaan worden en dan weten we weer meer. Het gaat mij erom dat toepassing zonder kennis, wat jij bepleit, levensgevaarlijk is. Dat is zo'n beetje de definitie van kwakzalverij.



Ik ga er niet weer op in maar wilde even die herkomst rechtzetten. Ik doelde daarmee zoals ik al eerder aangaf met hoe is dat gefinancierd, wat zit erachter etc.

Terug naar Corona.
Gisteren 28 doden waarvan naar het schijnt geen 1 van de dag ervoor maar zelfs nog 2 van april. Kan iemand mij vertellen hoe zoiets kan? Kan me voorstellen dat zoiets een paar dagen kan duren maar van april nog? Een baby moet je immers ook binnen 2 dagen aangeven. Of is dat omdat al die tijd nog niet zeker was of Corona de oorzaak was?

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fox schreef op 31 mei 2020 om 16:24:

Ik ga er niet weer op in maar wilde even die herkomst rechtzetten. Ik doelde daarmee zoals ik al eerder aangaf met hoe is dat gefinancierd, wat zit erachter etc.


Nog een bewering die je zonder enige onderbouwing deed. Zo werkt het niet. Je kunt niet als een onderzoek je niet bevalt in het wildeweg gaan strooien met verdachtmakingen. En het is al helemaal bizar om dan mij tegen te werpen dat ik niet zou weten waar de financiering vandaan komt.

Bij een gezaghebbende bron als The Lancet mag je ervan uit gaan dat dit soort zaken volgens de hoogste standaarden verlopen. Anders gooit men de eigen reputatie te grabbel. Dit is geen garantie dat er niet ooit wat mis kan gaan, maar wat jij doet is gewoon bizar. Nogmaals, kwakzalverij.

 

+2/-1

Dan moet je nog maar eens precies teruglezen wat ik hier echt over zei. Dat noemen ze begrijpend lezen. Ben er nu wel klaar mee zoals ik al zei.

 

+2/-1

Heel Twitter ontploft mbt Halsema en haar stad Amsterdam die 5000 mensen samen laten komen om hutje mutje te protesteren. Misschien is het voor mij wel de normaalste zaak van de wereld dat iedereen gelijk is en dat ik daar niet voor naar Amsterdam zou rijden om te protesteren maar hoe kan het zijn dat Burgemeester Jorritsma het risico niet durft te nemen om de kans toe te laten dat circa 50 a 100 mensen samen komen in de stad en dat Halsema 5000 op 1 plein wel een goed idee vindt.

Echt ongelooflijk, zoals ik al veel voorbij heb zien komen een dikke middelvinger naar de zorg, naar de minister President en alle mensen die offers hebben moeten doen om het virus in toom te houden. Kunnen we dan aub ook zo snel mogelijk afspreken dat we gewoon in augustus kunnen voetballen zonder publiek? En die terassen (in openlucht) geen belemmeringen opleggen.

 

+2/-0

Deze normale topic is gesloten en bestaat uit 171 pagina's: 1 2 3 4 ... 13 14 15 16 17 18 19 20 21 ... 167 168 169 170 171

PSV Forum » Maatschappelijke discussies » Corona