Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Oranje & overige interlands » Nederlands elftal

Deze normale topic is open en bestaat uit 19 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 15 16 17 18 19

Ik hoop dat ze beter spelen op de euro 20

 

+1/-0

Er mogen dus drie extra spelers mee naar het EK ivm eventuele Corona-uitbraken. Iedereen wil graag Weghorst mee en dan komt er een rijtje van Gakpo, Lang, Gravenberch, en weet ik veel wie. Eerlijk gezegd weet ik niet of het zo kort voor het EK het heel handig is om je teamproces zo te verstoren. De Boer zal de druk niet kunnen weerstaan om die plaatsen op te vullen maar ik zou het wel mooi vinden als hij zegt daar heb ik geen behoefte aan. Een, ik denk, dominante persoonlijkheid als Weghorst in je team opeens, ik weet het niet.
Wat wel kan natuurlijk is Robben meenemen als hij fit blijft. Dat moet hij wel zijn grote teen wat oppoetsen en een grotere schoen aanschaffen voor het geval dat:)

 

+1/-0

Het kan natuurlijk zijn dat ik jouw tekst verkeerd lees, maar begrijp ik het goed dat jij het beter zou vinden om 23 spelers mee te nemen in plaats van 26?

Wat betreft Weghorst ben ik het overigens wel helemaal met je eens. Puur door zijn karakter en persoonlijkheid zou ik hem nooit meenemen aangezien hij toch niet de eerste spits zal zijn. Gapko hoort er natuurlijk bij te zitten, maar daarvoor speelt hij bij de verkeerde club

 

+1/-0

Ik weet niet of het een voordeel is om 3 spelers op de tribune te hebben elke wedstrijd. Maar het is wel fijn dat als er iemand geblesseerd is of geschorst is dat je wel je posities dubbel bezet hebt op de bank. En 11 tegen 11 kunnen spelen op trainingen lijkt me ook geen overbodige luxe.

Gakpo zal er wel bij komen en dan hebben we samen met Dumfries Malen en Gakpo slechts 3 spelers erbij zitten. Dat is niet veel op een selectie van 26.

 

+1/-0

Robben meenemen zodat hij de 100 interlands nog kan halen zou ik wel mooi vinden, verder kan het Hollands elftal mij gestolen worden.

 

+1/-0

Gaat Virgil van Dijk het eigenlijk halen?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Ricardo Izecson Santos schreef op 10 mei 2021 om 11:25:

Het kan natuurlijk zijn dat ik jouw tekst verkeerd lees, maar begrijp ik het goed dat jij het beter zou vinden om 23 spelers mee te nemen in plaats van 26?

Wat betreft Weghorst ben ik het overigens wel helemaal met je eens. Puur door zijn karakter en persoonlijkheid zou ik hem nooit meenemen aangezien hij toch niet de eerste spits zal zijn. Gapko hoort er natuurlijk bij te zitten, maar daarvoor speelt hij bij de verkeerde club



haha, nee je leest het uitstekend Ricardo-Izecson-Santos. Het is niet erg rationeel dat weet ik ook wel, in geval van corona, kans om extra 'wapens' mee te nemen etc.
Deadline voor bekendmaking selectie is 1 juni zag ik dus we gaan het zien.

(en crap, schreef ik Gakpo toch weer verkeerd :I )

 

+1/-0

Nou, Arriba, Frank de Boer heeft toch gewoon 26 spelers opgeroepen. Helemaal logisch als je het mij vraagt. Mochten er daadwerkelijk spelers afvallen vanwege positieve coronatesten, dan sla je je toch voor je kop dat je 3 plekken in je selectie bewust leeg hebt gelaten.

Ik schrok eigenlijk wel een beetje toen ik de uiteindelijke selectie zag. Waar ik gedurende de laatste jaren onder Koeman het gevoel kreeg dat Nederland op weg was een outsider te worden voor de Europese titel, heb ik nu het gevoel dat het er echt never-nooit-niet in gaat zitten.

Met Cillessen hebben we een redelijke keeper, en met Krul en Stekelenburg twee matige reserves.

Achterin is De Ligt een topspeler, hebben we met De Vrij en Blind twee bovengemiddelde spelers en is het verder matigheid troef. Owen Wijndal is een leuk talent, maar hij heeft 0 ervaring met het spelen van grote wedstrijden. Timber komt net kijken. Veltman en Van Aanholt zijn pure middelmaat. Dumfries is natuurlijk onze captain, maar in mijn ogen komt hij voetballend tekort, zeker voor het topniveau. En Aké vind ik een lastige, speelt weliswaar bij City maar ik heb in hem nog nooit een stabiele Nederlands-elftal speler gezien.

Dan het middenveld. Wederom één topspeler met Frenkie de Jong, en met Georgino Wijnaldum nog één bovengemiddelde speler. Donny van de Beek is een jongen met een neusje voor de goal, die natuurlijk een dramatisch seizoen achter de rug heeft. Davy Klaassen was compleet afgeschreven bij Oranje voordat hij terugkwam naar Ajax. Gravenberch is een talent. De Roon is pure middelmaat. En Koopmeiners, tja.. voor AZ een belangrijke speler, maar voor Oranje heb ik toch een beetje "vlees noch vis"-gevoel bij hem.

En dan tot slot de aanval. Geen enkele wereldtopper, enkel met Depay een speler die, op goeie dagen, bovengemiddeld is en die wedstrijden voor je kan beslissen. En dan met Malen, Gakpo, Berghuis en Promes 4 in mijn ogen vergelijkbare spelers die soms hun dag hebben en soms ook niet. Malen is van deze 4 het verst, maar ik heb me bij PSV toch regelmatig aan hem geërgerd en in de verloren wedstrijd tegen Turkije was hij één van de spelers die overduidelijk door het ijs zakte. Met De Jong en Weghorst heb je dan nog 2 technisch zeer beperkte spelers, type stormram. Jongens die je in een vechtwedstrijd tegen Oostenrijk, Oekraïne of Noord-Macedonië zomaar eens de winst kunnen bezorgen, maar die er in een wedstrijd tegen toplanden zoals België, Frankrijk of Spanje waarschijnlijk totaal niet aan te pas komen.

Over eventuele titelkansen ben ik dus zeer pessimistisch. De tweede ronde halen moet uiteraard wel lukken, al is het maar omdat 16 van de 24 landen doorgaan en we niet bepaald de poule des doods hebben geloot.

De moeilijk te kloppen vechtmachine die Koeman gemaakt heeft en die schitterde tegen Duitsland en Frankrijk, heeft in een klein jaar Frank de Boer gevoelsmatig toch een behoorlijk jasje uitgedaan. Ik ben benieuwd met welke tactische vondsten Frank ons de komende maand gaat verrassen.

In mijn ogen is het in ieder geval essentieel dat De Ligt, De Jong, Depay en Wijnaldum fit blijven. Zij zullen het elftal moeten dragen. En dan moet je hopen dat jongens als Wijndal, Gravenberch, Malen en Gakpo boven zichzelf uitstijgen en dat jongens als Klaassen, Blind, Berghuis en De Vrij stabiele krachten gaan zijn. Hopelijk vallen alle kwartjes de goede kant op, maar ik heb er op dit moment nog een hard hoofd in.

 

+1/-0

De Spanjaarden kiezen er inderdaad vooralsnog als enige voor om niet alle 26 mogelijke plaatsen mee te bezetten maar het bij 24 te houden. Kan me overigens helemaal in je analyse vinden.

 

+1/-0

Depay en Weghorst werden 2e op de topscoorder lijst van respectievelijk Ligue 1 and de Bundesliga. Wijnaldum wordt beschouwd als de beste speler van Liverpool de afgelopen seizoenen, en kan naar de best denkbare club in Europa. De Vrij wordt in Italie al een jaar of 2 als 1 van de beste, zo niet de beste verdediger in de Serie A beschouwd.

Als dat geen top is, wie dan wel? De Jong en de Ligt horen daar ook bij, zoals al aangestipt.

Bij andere spelers snap ik wat vraagtekens wel, als zou ik totaal niet twijfelen om Klaasen, Wijndal, Gravenberch, Berghuis, Malen, Gakpo, Blind, Stekelenburg, of Koopmeiners in te zetten. Dat zijn m.i. op dit moment spelers die wel een bepaald nivo gaan halen, als is o.a. Malen wel wat wisselvallig. Het is niet per se nodig om op elke positie een bewezen en ervaren topper te hebben staan. Griekenland won het toernooi in 2004 zonder ook maar 1 enkele topper.

Meer twijfel:

De Roon (leuk bij Atalanta, bijna altijd tegenvallend in Oranje, een structureel beperkte speler),
Ake (weinig gespeeld dit seizoen)
Dumfries (zoals genoemd, wat beperkt aan de bal)
Promes (weinig gespeeld bij Spartak, niet gescoord daar, altijd al wisselvallig)
Veltman (altijd al minder dan andere opties)
Krul (gewoon geen geweldige keeper)

Het ziet niet ver af van de selecties van de beter geachte landen (Belgie, Engeland, Frankrijk, Duitsland, Italie, Spanje, Portugal).

Of Nederland echte als team gaat presteren op het EK is een ander verhaal (historisch gezien zijn we nogal wisselvallig op EKs). Onder de Boer hebben we weinig echte kwaliteit gezien ivm wat er onder Koeman werd gebracht.

Ik zou Nederland ook zeker niet als topfavoriet aan willen stippen. o.a. Italie, Belgie, en Frankrijk zijn landen die recentelijk meer hebben laten zien.

 

+1/-0

En Frank de Boer lijkt me een megaprutser.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Klompje schreef op 28 mei 2021 om 16:07:

En Frank de Boer lijkt me is een megaprutser.



Ik heb de tekst even voor je gecorrigeerd. Er stond een fout in.

Met Koeman nog als bondscoach had ik Nederland gezien als een gevaarlijke outsider voor de titel. Met De Boer wordt het al een heel knappe prestatie als de kwartfinale gehaald wordt. En dat met wellicht de zwakste groep die Nederland ooit op een EK gehad heeft.

Koeman had van Oranje een uitstekende ploeg gemaakt met een geweldige campagne in de Nations League en een uitstekende kwalificatie op weg naar het EK. Daar was direct na de komst van De Boer helemaal niks meer van over toen hij terugviel om zijn zaaddodende en kansloze voetbal. Het zou eigenlijk te hopen zijn dat Oranje dermate door het ijs zakt op het EK dat De Boer zijn biezen kan pakken, zodat er weer een normale bondscoach aangesteld kan worden. De Boer zou het voor elkaar krijgen om kwalificatie voor het WK mis te lopen.

 

+1/-0

Dat klopt... Maar... Tegelijkertijd met het vertrek van Koeman kwam ook het vertrek van Virgil van Dijk en we hebben bij Liverpool kunnen zien wat dat met een ploeg doet.

Maar goed, ik heb nog nooit zo weinig vertrouwen in een tournooi gehad als nu eigenlijk.

 

+1/-0

Misschien, maar wat is dat uberhaupt waard? Ik kan me niet herinneren dat ik met vertrouwen Oranje een toernooi in zag gaan.

Neem 1988, het enige EK/WK dat we wonnen: de aanloop naar dat EK was rommelig, gedoe over de opstelling, sterspeler van basten buiten de basis. Je wist dat Nederland de kwaiteiten had maar winnaarsmentaliteit als team, dat werd pas duidelijk tijdens het toernooi. We begonnen ook met een 0-1 verlies tegen de Sovjet Unie, en kropen door de poule fase dankzij een geschampt schot van Koeman dat Kieft wist te promoveren naar een doelpunt.

In 1990 zou ik wellicht op basis van het aanwezige materiaal en recentelijk EK succes wat vertrouwen hebben moeten gehad. Well we know how that went (OK de Libregts saga met Beenhakker als tegen-wil-en-dank oplossing was bepaald geen vloeiende aanloop, maar toch).

Mocht de Boer de 3-5-2 doorzetten (zoals uit tegen Italie in Oktober), door weet te ontwikkelen, met benodigde accenten waar nodig dan zijn de typische valkuilen (in full view tegen Turkije in Maart) denk ik redelijk te vermijden, en valt er mogelijk iig ook wat spelvreugde / kwaliteit te ontwikkelen. Dat tesamen met de groespfase doorkomen zijn eigenlijk de twee maatstaven wat mij betreft.

 

+1/-0

Een groot verschil met 1988 is wel dat je destijds maar 4 van de 5 wedstrijden hoefde te winnen om kampioen te worden. Nu is de kans een stuk kleiner om je door het toernooi heen te mazzelen.

Er zijn meer landen en tevens zijn er geen kleintjes meer. Waar vroeger de kleinere landen een achterstand hadden qua trainingsmogelijkheden, ligt nu alles bij elkaar en spelen de spelers gewoon bij serieuze clubs.

Met eerst de poule met wat teams die de bus parkeren en daarna de grote landen die anders spelen heb je wat tactische flexibiliteit nodig. Met De Boer heb ik daar 0 hoop in.

De enige hoop is dat Depay echt on fire is en daarbij De Ligt, De Vrij en Weghorst wat ballen binnenknikken.

De grootste problemen zie ik met de matige keepers en het trage spel.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Albert Trestena schreef op 29 mei 2021 om 16:46:

Een groot verschil met 1988 is wel dat je destijds maar 4 van de 5 wedstrijden hoefde te winnen om kampioen te worden. Nu is de kans een stuk kleiner om je door het toernooi heen te mazzelen.




Daar denken ze hier in Portugal, als titelhouder, anders heel anders over. :B
Even een korte recap uit 2016:

Portugal 1-1 IJsland
Portugal 0-0 Oostenrijk
Portugal 3-3 Hongarije

Gekwalificeerd als #3 met 3 gelijke spelen. Toen kwam de eindronde:

Portugal 1-0 Kroatie
Portugal 1-1 Polen (5-3 winst na strafschoppen)
Portugal 2-0 Wales
Portugal 1-0 Frankrijk

Jezelf door 7 wedstrijden heen 'mazzelen' is stiekem nog best te doen, zo hebben ze hier wel bewezen.

 

+3/-0

De verwachtingen zijn inmiddels zo laag dat het alleen maar mee kan vallen inmiddels

 

+1/-0

En toch is het geen slecht team. Kwartfinale moet zeker mogelijk zijn, zeker met het thuisvoordeel. En een halve finale eventueel zelfs ook.

 

+1/-0

Dat thuisvoordeel heb je alleen in de groepsfase. In de achtste finale is het Boedapest of Londen (of Boekarest/Glasgow als je als een van de beste nummers 3 door zal gaan). Als je de groep wint (wat vrij waarschijnlijk is gezien de tegenstand) tref je een nummer 3 uit een andere poule. Dat kan ook Frankrijk/Portugal/Duitsland zijn. Als je daar een beetje geluk hebt met wie je treft, kom je in de kwartfinale tegen de nummer twee van groep A of de nummer twee van groep B. Het zal wellicht de makkelijkste route ooit worden voor Oranje richting de halve finale.

Het team is best aardig, de bondscoach alleen is volledig ongeschikt. Zie nu ook weer de beslissing om Cillessen niet op te roepen, terwijl dat uitgesproken zijn eerste doelman is. Hij geeft zelf aan helemaal geen klachten te hebben, maar toch wordt hij niet geselecteerd terwijl het EK pas over 11 dagen begint (voor Nederland). De Boer maakt er sinds zijn komst al een enorme bende van. Lijkt een garantie om weer hopeloos te mislukken.

 

+2/-0

Was niet best dit. Van het hele hechte team dat FdB wilt creëren was mijns inziens niet veel te zien.
Het is toch vooral hopen dat Depay het op zijn heupen krijgt en dat ze achterin wat beter verdedigen.

Verder is het totaal ridicuul om 5-3-2 te 'oefenen' tegen landen als Schotland. Daar moet je gewoon 4-3-3 tegen spelen. Als de tegenstander beter is gewoon lekker 5-3-2 spelen om zo achterin een mannetje meer te hebben.

 

+2/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 19 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 15 16 17 18 19

PSV Forum » Oranje & overige interlands » Nederlands elftal