Transfer88
Fan van PSV
Sterspeler PSV
Vak: -
Forumreacties: 10
Reg.: 29 september 2022
Favoriete opstelling: geen
Twan62
Mister PSV
Uit: Beek en Donk
Forumreacties: 87
Reg.: 27 juli 2000
Was inderdaad goed om te zien dat we tóch een keer iets anders proberen. Ik vreesde vooraf dat we weer als een dolle hoge druk gingen zetten en dan simpelweg worden weggecounterd of overlopen. Net als Ajax dus. Maar gelukkig was het nu een stuk stabieler. Misschien dat dat ook Yarek hielp? Die speelde nu een heel sterke wedstrijd. Dat gezegd hebbend: aanvallend waren we wel érg onmachtig. Kan echter ook te maken hebben met de personele bezetting en het wennen aan deze andere speelwijze.
Sowieso lijkt me dat we tegen betere tegenstanders, en dat zijn ze vanaf nu waarschijnlijk allemaal in de CL, wel vaker deze tactiek mogen hanteren.
forza vessem
Fan van PSV
Legende
Uit: vessem
Vak: West - K
Forumreacties: 661
Reg.: 22 juli 2006
Favoriete opstelling: 4-3-3
Logisch dat de aanval onmachtig was. Punt één ontberen we daar gewoon wat kwaliteit voor dit niveau.
Punt twee, en die was leidend denk ik, is het feit dat je als team verder naar achteren speelde. Dat betekent dat je de bal lager veroverd, waardoor de afstand naar de goal groter is. En dat omschakelen neemt nou eenmaal meer tijd in beslag. PSV is sterk door lopende mensen. Die waren er door de behoudendere tactiek nog niet op het moment dat onze buitenspelers de bal kregen. Hierdoor moesten ze eigenlijk altijd wachten. Die omschakeling zal sneller moeten, maar om dat in te slijpen vergt ook weer wat tijd.
Je zag Schouten en Veerman ook veel wandelen met de bal aan de voet. Dit kwam puur omdat nog niet iedereen in positie stond om vooruit te kunnen.
BasArnhem
Fan van PSV
Sterspeler Oranje
Uit: Arnhem
Vak: Geen Seizoen Club Card
Forumreacties: 1.602
Reg.: 18 juli 2017
Bosz ontslaan, waarom? Ik kan niet 1 naam bedenken die het op dit moment met deze groep spelers beter zou doen. We hebben gewoon enorm veel pech met alle blessures, en daarnaast is een groot deel van het geraamte van het elftal weggevallen. Dit heeft simpelweg tijd nodig.
Ben ik blij met hoe PSV op dit moment speelt? Nee, want er gaan veel te veel dingen fout. Die tegengoal van afgelopen woensdag mag natuurlijk nooit op die manier vallen. Niet in de 6e reserve klasse, maar zeker niet in de Champions League. Maar waar we de afgelopen 2 jaar eigenlijk uitblonken in lef, in goede keuzes maken en aan goede, technische kwaliteit, daar vallen we nu weer regelmatig terug in slechte keuzes, domme persoonlijke fouten en gebrek aan technische kwaliteit.
Zo'n Driouech in een PSV-shirt doet gewoon pijn aan je ogen. Bajraktarevic zou nog gewoon wekelijks in Jong PSV moeten spelen. Van Bommel was in de eerste weken het lichtpuntje in ons elftal, maar in het "voetballende deel" blinkt hij verre van uit. Op het middenveld moeten alle impulsen van Saibari komen. Die doet het aardig, maar is net geen Tillman qua kwaliteit en hij blijft regelmatig té druistig. Pepi is nauwelijks fit geweest, maar komt áls hij speelt veel te weinig in zijn kracht.
Waar zit het probleem dan? Is het de communicatie achterin? Is het het gebrek aan vastigheid omdat de as zo anders is? Het duo Jer & Joe heerste 2 jaar geleden over de eredivisie, maar zou nu te statisch zijn? Hoe kan het zijn dat Feyenoord met een tiener en 3 aankopen in de verdediging stabieler oogt dan wij? Maar aan de andere kant: Feyenoord heeft, net als wij, ook nog niet 1 pot gewonnen waar het er echt om ging.
Ik denk dat we onze wonden moeten likken. Beseffen dat we dit jaar een jasje uitgedaan hebben t.o.v. vorig jaar, en dat we daarnaast veel pech hebben met lange blessures. Ze moeten Yarek een week naar de nonnen in Vught sturen om als de wiedeweerga Nederlands te leren spreken. En vervolgens gewoon vasthouden aan de vastigheden die je hebt. Aan Dest en Mauro Jr. als uitstekende backs. Aan Jer & Joe als goed koppel op het middenveld. Als Saibari als dynamische middenvelder met neusje voor de goal. En aan de kwaliteiten van Pepi en Perisic in de aanval.
En de CL, ik ben bang dat we het overleven van de groepsfase uit ons hoofd moeten zetten. Gewoon wedstrijd voor wedstrijd kijken, en elke pot je huid zo duur mogelijk verkopen. Maar de prioriteit ligt in de eredivisie, we moeten bij de eerste 2 komen, want dan zit je sowieso weer in de CL volgend seizoen.
Kleine1
Fan van PSV
Basisspeler Oranje
Uit: Tilburg
Forumreacties: 530
Reg.: 27 oktober 2019
open/sluit de onderstaande quote:forza vessem schreef op 02 oktober 2025 om 16:09:
open/sluit de onderstaande quote:Boszballetje schreef op 29 september 2025 om 05:39:
Ik denk idd dat bosz te eigenwijs is om zijn speelstijl aan te passen.
Ook vind ik dat een middenveld met Veerman en Schouten aan gif ontbreekt.
Flamengo heeft nog tot eind Juni een ek onder 21 gespeeld, is een jonge speler waarvan je weet dat je een periode met een vormdip gaat krijgen en daar zetten ze dan een 20 jarige jongen langs die geen woord Engels spreekt en voor het eerst in buitenland gaat voetballen.
Daar had ik liever een oudere ervaren jongen langs gezien.
Blessure Plea was gewoon pech en gebeurde 2 weken voor sluiten transfermarkt en dan haal je als vervanger een spits met verleden van blessures.
Al wetende dat Pepi ook nog niet 100 procent fit is.
Denk dat we dit seizoen mogen hopen op een tweede plek.
Zie in Feyenoord de kampioen, krijgen weinig goals tegen en trekken zoals vandaag een 0-1 over de streep.
Dat zal dit Psv niet lukken.
Ik zie in dit psv geen kampioens elftal,cl wordt ook niets en de beker winnen we ook niet.
We verdedigen op amateur niveau.
Linies liggen veel te ver van elkaar af.
Je mag gewoon van Bosz verwachten dat het stabieler wordt.
Gisteravond in Leverkusen hebben we dus gezien dat Bosz zijn tactiek wel degelijk aan kan passen. We speelden bij vlagen ingezakt en zeer compact, iets wat we tot nu toe zelden tot nooit zagen. Het druk zetten is even ondergeschikt aan het resultaat/gevoel van de spelers..
Kleine1
Fan van PSV
Basisspeler Oranje
Uit: Tilburg
Forumreacties: 530
Reg.: 27 oktober 2019
open/sluit de onderstaande quote:forza vessem schreef op 03 oktober 2025 om 11:03:
Logisch dat de aanval onmachtig was. Punt één ontberen we daar gewoon wat kwaliteit voor dit niveau.
Punt twee, en die was leidend denk ik, is het feit dat je als team verder naar achteren speelde. Dat betekent dat je de bal lager veroverd, waardoor de afstand naar de goal groter is. En dat omschakelen neemt nou eenmaal meer tijd in beslag. PSV is sterk door lopende mensen. Die waren er door de behoudendere tactiek nog niet op het moment dat onze buitenspelers de bal kregen. Hierdoor moesten ze eigenlijk altijd wachten. Die omschakeling zal sneller moeten, maar om dat in te slijpen vergt ook weer wat tijd.
Je zag Schouten en Veerman ook veel wandelen met de bal aan de voet. Dit kwam puur omdat nog niet iedereen in positie stond om vooruit te kunnen.
forza vessem
Fan van PSV
Legende
Uit: vessem
Forumreacties: 661
Reg.: 22 juli 2006
Zelden een trainer zo trots gezien als gisteravond op Anfield. Mooi ook hoe hij na de wedstrijd met een grote grijns op zijn gezicht stond te vertellen dat de eerste helft eigenlijk niet zo best was en dat we daarin gewoon geluk hadden (had hij gelijk in overigens)...
Bedacht me net; wat jammer dat dit forum eigenlijk op sterven na dood is. Een jaar of 20 geleden honderden, zoniet duizenden, berichten per dag. Zou toch mooi zijn als we ook deze old-skool community weer een beetje nieuw leven in kunnen blazen.. Want PSV leeft als nooit tevoren..
Passievrucht
Fan van PSV
Mister PSV
Uit: Eindhoven
Forumreacties: 735
Reg.: 17 augustus 2005
open/sluit de onderstaande quote:forza vessem schreef op 27 november 2025 om 08:27:
Bedacht me net; wat jammer dat dit forum eigenlijk op sterven na dood is. Een jaar of 20 geleden honderden, zoniet duizenden, berichten per dag. Zou toch mooi zijn als we ook deze old-skool community weer een beetje nieuw leven in kunnen blazen.. Want PSV leeft als nooit tevoren..
Uit: Dongen
Forumreacties: 2.166
Reg.: 8 oktober 2005
open/sluit de onderstaande quote:forza vessem schreef op 27 november 2025 om 08:27:
Peejay
Fan van PSV
Mister PSV
Brons PSV Netwerk Cup Indoor 2006
Brons PSV Netwerk Cup 2004 op 't veld
Uit: -
Vak: Noord - S
Forumreacties: 4.767
Reg.: 11 januari 2002
...
the alchemist
Fan van PSV
Sterspeler WK
Derde plek PSV Netwerk VoVo 2015/2016
Runner-up PSV Netwerk VoVo 2014/2015
Winnaar Europees Klassement PSV Netwerk VoVo 2015/2016
Derde plaats PSV.Supporters.nl VoVo Algemeen Klassement 2021/2022
Winnaar Supporters.nl VoVo Eredivisie 2022/2023
Winnaar PSV.Supporters.nl VoVo Eredivisie 2022/2023
Derde plaats PSV.Supporters.nl VoVo 2022/2023
Uit: Vlissingen
Forumreacties: 2.543
Reg.: 23 juni 2013
Uw financieel adviseur
Fan van PSV
Mister PSV
Uit: Helmond
Forumreacties: 1.929
Reg.: 19 juni 1999
Hendrikus
Fan van PSV
Debutant Oranje
Uit: Helmond
Forumreacties: 367
Reg.: 16 januari 2021
Hypo666crisy
Fan van PSV
Basisspeler Oranje
Uit: Noordwijk (ZH)
Forumreacties: 374
Reg.: 6 februari 2018
PSV Forum » Algemeen PSV Forum » Peter Bosz