Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Selectie seizoen 23/24

Deze normale topic is open en bestaat uit 30 pagina's: 1 2 3 4 ... 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30

Vraag mij echt af hoe dit gaat werken: Bakayoko en Sangare vertegenwoordigen nu waarschijnlijk de meeste transferwaarde in de selectie maar zijn ook de twee spelers met de grootste directe concurrentie.

Middenveld (afgezien van 10) niet overbezet dus dat is misschien nog te overzien + Scouten lijkt een rustige / vetstandige jongen.

Voorin word het nu wel heel druk. Lozano komt niet voor de bank en Bakayoko zal ook moeten blijven spelen om beter te worden / transfer waarde te behouden.

Bakayoko is nu niet meer een talent die je RKC uit geeft, hij wil natuurlijk ook Arsenal, Feyenoord, Ajax, etc spelen. Lozano is echter ook niet de makkelijkste jongen dus dat kan problemen opleveren.

En over een speler als Babadi maar te zwijgen …

Begrijp dat het een luxe positie is ivm blessures, etc maar PSV is geen City die ‘grote’ spelers op de bank kan zetten … en PSV is geen City die zich het niet halen can gross van 35m en 40m kan veroorloven. En de goede sfeer die er nu lijkt te zijn ook zeer belangrijk.

Kortom Het Chucky geld mag wat mij betreft naar een CV waar de spoeling duidelijk het dunst is

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

abroad schreef op 01 september 2023 om 09:20:

Vraag mij echt af hoe dit gaat werken: Bakayoko en Sangare vertegenwoordigen nu waarschijnlijk de meeste transferwaarde in de selectie maar zijn ook de twee spelers met de grootste directe concurrentie.

Middenveld (afgezien van 10) niet overbezet dus dat is misschien nog te overzien + Scouten lijkt een rustige / vetstandige jongen.

Voorin word het nu wel heel druk. Lozano komt niet voor de bank en Bakayoko zal ook moeten blijven spelen om beter te worden / transfer waarde te behouden.

Bakayoko is nu niet meer een talent die je RKC uit geeft, hij wil natuurlijk ook Arsenal, Feyenoord, Ajax, etc spelen. Lozano is echter ook niet de makkelijkste jongen dus dat kan problemen opleveren.

En over een speler als Babadi maar te zwijgen …

Begrijp dat het een luxe positie is ivm blessures, etc maar PSV is geen City die ‘grote’ spelers op de bank kan zetten … en PSV is geen City die zich het niet halen can gross van 35m en 40m kan veroorloven. En de goede sfeer die er nu lijkt te zijn ook zeer belangrijk.

Kortom Het Chucky geld mag wat mij betreft naar een CV waar de spoeling duidelijk het dunst is




Kan me hier wel in vinden inderdaad. Ik denk dat PSV met alle scenario's rekening heeft gehouden, maar NIET met de optie dat zowel Sangaré als Bakayoko zouden blijven...

 

+1/-0

Het lijkt nu overdadige luxe maar dat kan er met een overvol programma en de belasting en blessures die dat meebrengt snel anders uitzien
Ik verwacht dat bv. El Ghazi nog wel vertrekt naar een land waar de markt langer open is.
Schouten gaat (ook als die CV komt) zijn minuten ook wel achterin maken;
Tillman lijkt nu een overbodige aanwinst maar is huur dus geen paniek. Ontwikkeling Saibari en Babadi is enorme meevaller op die positie.

 

+1/-0

Ik denk ook dat men bij PSV wist dat Guus Til voetballend gezien tekort komt, en dat het onzeker was of Babadi en/of Saibari dit seizoen in staat zijn om zich tot basisspeler bij PSV te ontpoppen. De huur van Tillman is wat dat betreft een 'veilige optie'. Hopelijk zijn de spelers multifunctioneel genoeg om toch regelmatig hun minuten te kunnen maken.

Feit is dat Peter Bosz heeft aangegeven met een kleine selectie van 20 veldspelers te willen werken, zodat iedereen voldoende perspectief heeft. Op dit moment (en dan reken ik Lozano nog even niet mee), hebben we deze spelers in de A-selectie:

Verdedigers: Teze, Ramalho, Boscagli, Dest, Van Aanholt, Sambo, Obispo, Mauro Jr. (6x + 2 geblesseerd)
Middenveld: Sangaré, Veerman, Schouten, Til, Tillman, Babadi, Saibari (7x)
Aanval: Lang, De Jong, Bakayoko, Vertessen, Pepi, El Ghazi (6x)

Dit zijn 21 mensen. Dan zijn er nog de geluiden geweest dat Van Duiven doorschuift naar de A-selectie, de wens om een extra CV aan te trekken en de niet-te-negeren signalen dat Chucky op het punt staat te tekenen. Dan kom je op 24 mensen uit.

Als Sangaré en Bakayoko blijven, waar het nu toch wel naar uit ziet, zullen er dus nog wel een aantal anderen moeten vertrekken. Als Chucky komt, dan is er voor Vertessen en El Ghazi heel weinig perspectief. Met Sambo wordt volgens bij behoorlijk geleurd. En Mauro Jr. is dusdanig geblesseerd dat je hem misschien niet moet meetellen bij de 20.

Dan zou je het volgende krijgen qua (dubbele) bezetting:

Doelmannen: Benitez, Drommel, Waterman

Verdediging: Teze, aankoop, Boscagli, Van Aanholt, Dest, Ramalho, Obispo, Mauro Jr.

Middenveld: Sangaré, Veerman, Saibari, Schouten, Tillman, Til

Aanval: Bakayoko, De Jong, Lang, Chucky, Pepi, Babadi

En dan staan onze topaankopen Dest, Schouten en Chucky dus niet dikgedrukt... De ontwikkelingen op de transfermarkt en het aanblijven van spelers die 'op zeker' weg zouden gaan, zorgt dus voor luxeproblemen. Ik vraag me af wat er gaat gebeuren vandaag. Chucky halen, terwijl Bakayoko blijft, klinkt compleet onlogisch. Schouten gaat Veerman en Sangaré er niet uitspelen. Komt er nog een CV? Of blijkt Schouten zometeen onze versterking op CV te zijn? Vertrekt Isaac Babadi zometeen opeens nog plotseling?

 

+1/-0

Tillman huren is achteraf gezien vrij overbodig lijkt het. Verder Lozano en Bakayoko beiden in je selectie is dus of een talent op de bank zetten die daardoor niet bepaald meer waard wordt, of iemand met een salaris van 3 miljoen op de bank. Maar goed waar hebben we het over nog niet eens zo lang geleden mocht een speler als Bakayoko blij zijn met de nodige invalbeurten. Hoop wel dat Sangaré blijft spelen, ook omdat die ook niet meer waard worden als ie op de bank komt. CV zal wel in de winterstop komen, voorlopig Teze en Boscagli centraal denk ik.

 

+1/-0

Okay, ik snap alle op- en aanmerkingen. Maar laten we het is van de positieve kant bekijken. En dan bedoel ik heel positief!! We hebben een directie die misschien wel vooruit kijkt. Ik weet het, het is ff schakelen, maar stel dat het zo is.

We gaan een geweldig seizoen tegemoet. De voortekenen zijn er. We worden kampioen. Winnen de beker. En met de loting in de CL mogen we niet mopperen dus een plaats in de volgende ronde zit er zo maar in. Of je daar echt blij mee moet zijn, los van 10,8 miljoen die er dan binnenkomt, is de vraag. Wellicht zijn een paar rondes EL veel lucratiever als je op plek 3 eindigt in de poule. Maar we zouden het van de positieve kant bekijken. Je gaat naar de volgende ronde. En om 1 of andere wazige reden haal je de kwartfinale.

Wat denk je wat er dan aan het eind van volgend seizoen gebeurd?
Exit: Bakayoko, Lang, Sangaré, Veerman, Teze en Dest. Aan die laatste hou je wellicht niks over. Of je moet de optie tot koop lichten en meteen verkopen. Maar dan hou je wellicht een bedrag over tussen de 150 en 200 miljoen euro. Je bent kampioen geworden. Startgeld volgend jaar in de CL is tussen de 70 en 90 miljoen euro.

Kortom, je hebt 250 miljoen om je selectie te versterken. En dan weet je dat je meteen (met een beetje geluk) nog hebt rondlopen:
De Jong, Chucky, Pepi, Babadi, Schouten, Tilman, Boscagli, van Aanholt, Obispo, Mauro en Benitez. Met die 11 zou je altussen de 25 en 30 wedstrijden moeten kunnen winnen in de Eredivisie.

Om een beetje vet op de botten te houden koop je voor 150 miljoen aan spelers. Een goeie keeper, 2 goeie verdedigers, 2 goeie middenvelders, 2 goeie aanvallers. En die kosten gemiddeld 20 miljoen euro. Dan zijn we echt lichtjaren verder als waar we een paar weken geleden stonden.

Maar zoals gezegd, dit is een keer een positief verhaal. Luchtfietserij wellicht. Maar laten we het is een keer van de positieve kant bekijken. Doe er mee wat je ermee wilt doen...

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

BasArnhem schreef op 01 september 2023 om 10:13:

Ik denk ook dat men bij PSV wist dat Guus Til voetballend gezien tekort komt, en dat het onzeker was of Babadi en/of Saibari dit seizoen in staat zijn om zich tot basisspeler bij PSV te ontpoppen. De huur van Tillman is wat dat betreft een 'veilige optie'. Hopelijk zijn de spelers multifunctioneel genoeg om toch regelmatig hun minuten te kunnen maken.

Feit is dat Peter Bosz heeft aangegeven met een kleine selectie van 20 veldspelers te willen werken, zodat iedereen voldoende perspectief heeft. Op dit moment (en dan reken ik Lozano nog even niet mee), hebben we deze spelers in de A-selectie:

Verdedigers: Teze, Ramalho, Boscagli, Dest, Van Aanholt, Sambo, Obispo, Mauro Jr. (6x + 2 geblesseerd)
Middenveld: Sangaré, Veerman, Schouten, Til, Tillman, Babadi, Saibari (7x)
Aanval: Lang, De Jong, Bakayoko, Vertessen, Pepi, El Ghazi (6x)

Dit zijn 21 mensen. Dan zijn er nog de geluiden geweest dat Van Duiven doorschuift naar de A-selectie, de wens om een extra CV aan te trekken en de niet-te-negeren signalen dat Chucky op het punt staat te tekenen. Dan kom je op 24 mensen uit.

Als Sangaré en Bakayoko blijven, waar het nu toch wel naar uit ziet, zullen er dus nog wel een aantal anderen moeten vertrekken. Als Chucky komt, dan is er voor Vertessen en El Ghazi heel weinig perspectief. Met Sambo wordt volgens bij behoorlijk geleurd. En Mauro Jr. is dusdanig geblesseerd dat je hem misschien niet moet meetellen bij de 20.

Dan zou je het volgende krijgen qua (dubbele) bezetting:

Doelmannen: Benitez, Drommel, Waterman

Verdediging: Teze, aankoop, Boscagli, Van Aanholt, Dest, Ramalho, Obispo, Mauro Jr.

Middenveld: Sangaré, Veerman, Saibari, Schouten, Tillman, Til

Aanval: Bakayoko, De Jong, Lang, Chucky, Pepi, Babadi

En dan staan onze topaankopen Dest, Schouten en Chucky dus niet dikgedrukt... De ontwikkelingen op de transfermarkt en het aanblijven van spelers die 'op zeker' weg zouden gaan, zorgt dus voor luxeproblemen. Ik vraag me af wat er gaat gebeuren vandaag. Chucky halen, terwijl Bakayoko blijft, klinkt compleet onlogisch. Schouten gaat Veerman en Sangaré er niet uitspelen. Komt er nog een CV? Of blijkt Schouten zometeen onze versterking op CV te zijn? Vertrekt Isaac Babadi zometeen opeens nog plotseling?



Als iedereen fit is, staat in de topwedstrijden gewoon Lozano in de basis en gaat Saibari banken natuurlijk

 

+1/-0

Heel interessant en prijzenswaardig dat Bakayoko en Sangaré (mocht Forrest of Fulham hem niet alsnog oppikken vandaag) willen blijven. Je kunt tegelijkertijd PSV moeilijk kwalijk nemen dat ze met een Tillman, Schouten en Chucky hier op voorgesorteerd hebben. Hadden ze het niet gedaan, en Baka en Sanga waren wel vertrokken waren de rapen ook gaar geweest.

De selectie heeft wel echt een waterhoofd zo, met een overvolle voorhoede en dun bezette verdediging (what else is new). Maar een voetbalclub heeft altijd wel een probleem. Laat het dan voor PSV maar eens een luxeprobleem zijn; er zijn ergere dingen. Er zullen blessures komen, en ik denk dat Bosz vijftien, zestien spelers wel regelmatig gaat gebruiken. Het is alleen te hopen dat Bakayoko niet teveel bankt en hierdoor zijn waarde (en motivatie) verliest. Maar zoals ik zei: luxeprobleem. Ook wel eens lekker!

(ps. dag allen, ik zat lang geleden op psv netwerk, maar inlog kwijt etc. Is dit de voortzetting van netwerk?)

 

+2/-0

Sangare gaat gewoon vertrekken.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

LuxAeterna schreef op 01 september 2023 om 12:16:

(ps. dag allen, ik zat lang geleden op psv netwerk, maar inlog kwijt etc. Is dit de voortzetting van netwerk?)



Yep, dat is het.. alleen zonder de sterren van weleer als CR7 en FritskePhilips en andere so called insiders (man.. ik mis die flauwekul van vroeger wel.. met elke transfer periode lulverhalen over Saviola, makelaars en tandartsen 😂 )

Welkom terug!

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Passievrucht schreef op 01 september 2023 om 13:26:

Sangare gaat gewoon vertrekken.



Ja.. lijkt er sterk op. En dat is ook prima kijkend naar de huidige selectie samenstelling.
Hopelijk heeft het ons ook wat meer armslag om in de laatste linie nog iets te kunnen doen.

Tav Chucky; Baka is nog jong. Piekt nu, maar gaat dit zeker nog geen heel seizoen volhouden. Een ervaren rot erbij als Chucky (waar hij ook gewoon nog veel van kan leren) is denk ik prima.


Daarnaast hoop ik net zo sterk op een uitgaande transfer van El Ghazi.. want die heeft me echt alles kunnen bekoren. Ik juich voor iedereen in een PSV shirt, maar voor El Ghazi juich ik nog harder als hij gaat..

 

+1/-0

Ben het met je eens wat betreft El Ghazi. Niet dat hij het nou abominabel slecht heeft gedaan, maar hij heeft erg weinig perspectief en voor iemand die vanuit de PL naar Eindhoven kwam, brengt hij zeker niet wat we hadden verwacht. Zijn ongetwijfeld hoge salaris is hij in ieder geval niet waard.

Natuurlijk is Baka nog jong, en is het lastig om van hem te verwachten dat hij een heel seizoen zo waardevol blijft. Ik vraag me alleen af of het halen van Chucky niet ten koste van zijn ontwikkeling gaat. Want Bakayoko heeft mijns inziens wel de kans verdiend om ook in de grote wedstrijden te spelen. En Chucky haal je niet voor de bank, zeker niet in de CL. Natuurlijk is het voor PSV heerlijk als je Johan (of Chucky) nog kunt laten invallen, maar moet je 15 miljoen euro (+ een megasalaris) gaan betalen voor een speler als je al iemand hebt die voldoet op rechtsbuiten? Als je dat doet, kun je in ieder geval niet meer met het excuus aankomen dat de verdedigende kandidaten te duur waren. Als je Chucky haalt, dan móét die CV vandaag ook nog gepresenteerd worden.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

vaio schreef op 01 september 2023 om 13:35:

open/sluit de onderstaande quote:

LuxAeterna schreef op 01 september 2023 om 12:16:

(ps. dag allen, ik zat lang geleden op psv netwerk, maar inlog kwijt etc. Is dit de voortzetting van netwerk?)



Yep, dat is het.. alleen zonder de sterren van weleer als CR7 en FritskePhilips en andere so called insiders (man.. ik mis die flauwekul van vroeger wel.. met elke transfer periode lulverhalen over Saviola, makelaars en tandartsen 😂 )

Welkom terug!




ahhh ja , Die was ik al weer vergeten, dat was een ware soap met vooral die 2 :-)

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

vaio schreef op 01 september 2023 om 13:35:

open/sluit de onderstaande quote:

LuxAeterna schreef op 01 september 2023 om 12:16:

(ps. dag allen, ik zat lang geleden op psv netwerk, maar inlog kwijt etc. Is dit de voortzetting van netwerk?)



Yep, dat is het.. alleen zonder de sterren van weleer als CR7 en FritskePhilips en andere so called insiders (man.. ik mis die flauwekul van vroeger wel.. met elke transfer periode lulverhalen over Saviola, makelaars en tandartsen 😂 )

Welkom terug!



Thanks! De ledenlijst even doorgesneupt en heb mijn oude nick gevonden (Deep Throat, 2000+ posts). Mooie tijden inderdaad, maar das war einmal :-)

 

+1/-0

On topic: het is wel echt te hopen dat er nog een CV wordt aangetrokken vandaag, al is dat eigenlijk al veel te laat natuurlijk.

 

+1/-0

Vanmorgen werd ik wakker met al het vertrouwen in een goede afloop. Sangaré en Bakayoko blijven, toptransfer Lozano erbij en dan richten op die CV waarvan iedereen weet dat die moet komen. Had van mij ook Jarred (huur) mogen zijn of wellicht een andere speler in een huurconstructie. Nu hebben we 4 a 5 opties voor op 10, 1 optie voor op 8 en 1 optie voor op 6 met daarachter 17 jarige Tygo Land. Totaal uit balans.

Nu is een dag als deze sowieso kei leuk maar het eindigt toch 9 van de 10x in een anti-climax qua PSV betreft. Als we straks een B keuze CV en geen vervanger van Sangaré hebben worden onze kansen op een titel minimaal 50% kleiner. Ik maak me dus best zorgen.

Overigens ben ik het niet eens met Bas mbt Lozano/Bakayoko. Lozano kan op beide flanken en Bakayoko kan elke wedstrijd spelen en vaak zelfs vanuit de basis. Als Lang of Lozano een pijntje heeft speelt ie altijd. Daarnaast is het ook wel lekker om het laatste half uur erin te komen als buitenspeler. De tegenstander is al dronken gespeeld en de ruimtes worden groter.

Lang, Pepi, Lozano, Luuk en Bakayoko... 5 spelers voor 3 posities en ze spelen allemaal 40+ wedstrijden. Alles wat daarachter zit krijgt het zwaar om aan minuten te komen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

11 Sir Tinus schreef op 01 september 2023 om 16:37:
Als we straks een B keuze CV



De roddel is dat het rond is met Sanchez. Maar dat is ook niet meer dan een roddel...

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

11 Sir Tinus schreef op 01 september 2023 om 16:37:

Vanmorgen werd ik wakker met al het vertrouwen in een goede afloop. Sangaré en Bakayoko blijven, toptransfer Lozano erbij en dan richten op die CV waarvan iedereen weet dat die moet komen. Had van mij ook Jarred (huur) mogen zijn of wellicht een andere speler in een huurconstructie. Nu hebben we 4 a 5 opties voor op 10, 1 optie voor op 8 en 1 optie voor op 6 met daarachter 17 jarige Tygo Land. Totaal uit balans.

Nu is een dag als deze sowieso kei leuk maar het eindigt toch 9 van de 10x in een anti-climax qua PSV betreft. Als we straks een B keuze CV en geen vervanger van Sangaré hebben worden onze kansen op een titel minimaal 50% kleiner. Ik maak me dus best zorgen.

Overigens ben ik het niet eens met Bas mbt Lozano/Bakayoko. Lozano kan op beide flanken en Bakayoko kan elke wedstrijd spelen en vaak zelfs vanuit de basis. Als Lang of Lozano een pijntje heeft speelt ie altijd. Daarnaast is het ook wel lekker om het laatste half uur erin te komen als buitenspeler. De tegenstander is al dronken gespeeld en de ruimtes worden groter.

Lang, Pepi, Lozano, Luuk en Bakayoko... 5 spelers voor 3 posities en ze spelen allemaal 40+ wedstrijden. Alles wat daarachter zit krijgt het zwaar om aan minuten te komen.




Goeie post Tinus, wel een paar opmerkingen.
De opvolger van Sangare hebben we al, Schouten, die ik voetballen hoger inschat,
En land is nu al klaar voor een rolals back up. Ook Tillman kan daar nog.
Er moet wel een hele sterke cv bij.
Wat betreft lozano en baky, we spelen straks zoveel wedstrijden, Johan wordt alleen maar beter van de concurrentie, met gevolg een mooie transfer in de toekomst.

 

+1/-0

Keuring Sanchez ingepland.

 

+1/-0

Laten we hopen dat de roddels in Almere op waarheid berust zijn! Dat zou een zeer welkome aanvulling van onze verdediging zijn.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 30 pagina's: 1 2 3 4 ... 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30

PSV Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Selectie seizoen 23/24