Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Maatschappelijke discussies » Corona

Deze normale topic is gesloten en bestaat uit 171 pagina's: 1 2 3 4 ... 100 101 102 103 104 105 106 107 108 ... 167 168 169 170 171

open/sluit de onderstaande quote:

11 Sir Tinus schreef op 17 augustus 2021 om 10:07:

Ik heb niets vernomen vanuit PSV, dus ik ga ervan uit dat ik zaterdag gewoon naar mijn stoeltje kan en dat ik niet bang hoef te zijn dat ik tot 1 oktober 2 of meerdere wedstrijden moet overslaan.

Overigens hebben we ieder jaar een 25% bezetting op de IC met mensen die in het griep seizoen zo ziek zijn dat ze op de IC terecht komen dus dat zal aankomend seizoen (eind september- eind maart) niet anders zijn. Als daar nog 500 mensen tegelijk bij komen dan is het weer code zwart en er zijn nog steeds 1,8 miljoen mensen kwetsbaar. Als je nu de teugels los laat dan gaat het zo knetter hard verspreiden dat we weer naar lockdowns ga. Sterker nog, de lockdown is niet te voorkomen want mensen die nu nog niet gevaccineerd zijn met alle voordelen, beperkingen, vakantiemogelijkheden en gemak die gaan ook de komende maanden niet prikken.



Heb je geen mail gehad dan? Ik kreeg een mail waarin ik bij beide thuiswedstrijden in de Eredivisie moest aangeven of ik kwam en welk tijdslot ik zou pakken.

 

+1/-0

Net nog even gebeld voor de zekerheid maar alle seizoenskaarten mogen naar alle wedstrijden toe voorlopig. Ze verzoeken enkel om een tijdslot door te geven maar aangezien dat ook niet bindend is denk ik dat het gewoon wat langer duurt voordat je binnen bent.

 

+1/-0

Ik ben nu wel benieuwd hoeveel SCC-houders PSV heeft, want volgens mij zijn dat er 27.500. Tel je er een aantal uitsupporters bij, dan heb je minimal 28.000 mensen binnen en dat is behoorlijk wat meer dan de genoemde 23.500.

Wat mij betreft zouden dat er 35.000 mogen zijn, maar dat is een andere discussie.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

SouBavaria schreef op 17 augustus 2021 om 11:50:

Ik ben nu wel benieuwd hoeveel SCC-houders PSV heeft, want volgens mij zijn dat er 27.500. Tel je er een aantal uitsupporters bij, dan heb je minimal 28.000 mensen binnen en dat is behoorlijk wat meer dan de genoemde 23.500.

Wat mij betreft zouden dat er 35.000 mogen zijn, maar dat is een andere discussie.



Maakt het eigenlijk iets uit of je 27.500 of 23.500 mensen in een stadion toelaat wanneer je een aantal vakken (vrijwel) leeg laat en in andere vakken iedereen bij elkaar "op schoot" zet en over elkaar heen laat tuimelen?

Maar ja, de ene onzinnige maatregel volgt tegenwoordig op de andere. Nu schijnt er zelfs al een meerderheid te zijn die zich voor de derde keer wil laten prikken.
En is die ook na korte tijd uitgewerkt?
Over een paar maanden een vierde prik halen dan maar?

Mochten we overigens graag het hele stadion vol hebben met 35.000 man zoals je voorstelt, Sou Bavaria, dan moet je Prins Bernhard junior voor je karretje spannen. Die krijgt het zelfs voor elkaar om voor een beter klimaat wat race auto's door de duinen bij Zandvoort te laten razen. ;)

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 17 augustus 2021, 12:54:46.

 

+3/-1

open/sluit de onderstaande quote:

VHTLsaw schreef op 17 augustus 2021 om 12:25:

open/sluit de onderstaande quote:

SouBavaria schreef op 17 augustus 2021 om 11:50:

Ik ben nu wel benieuwd hoeveel SCC-houders PSV heeft, want volgens mij zijn dat er 27.500. Tel je er een aantal uitsupporters bij, dan heb je minimal 28.000 mensen binnen en dat is behoorlijk wat meer dan de genoemde 23.500.

Wat mij betreft zouden dat er 35.000 mogen zijn, maar dat is een andere discussie.



Maakt het eigenlijk iets uit of je 27.500 of 23.500 mensen in een stadion toelaat wanneer je een aantal vakken (vrijwel) leeg laat en in andere vakken iedereen bij elkaar "op schoot" zet en over elkaar heen laat tuimelen?

Maar ja, de ene onzinnige maatregel volgt tegenwoordig op de andere. Nu schijnt er zelfs al een meerderheid te zijn die zich voor de derde keer wil laten prikken.
En is die ook na korte tijd uitgewerkt?
Over een paar maanden een vierde prik halen dan maar?

Mochten we overigens graag het hele stadion vol hebben met 35.000 man zoals je voorstelt, Sou Bavaria, dan moet je Prins Bernhard junior voor je karretje spannen. Die krijgt het zelfs voor elkaar om voor een beter klimaat wat race auto's door de duinen bij Zandvoort te laten razen. ;)



Misschien moeten we dat eens aan Toontje voor leggen ja, want ook 35.000 raceliefhebbers zijn nu de dupe. Iedereen heeft de kans gehad om te vaccineren, dus in mijn ogen moet je alle publieke evenementen met de haast volledig open gaan gooien.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Voetbalvisie schreef op 17 augustus 2021 om 09:58:

open/sluit de onderstaande quote:

arnemmer schreef op 13 augustus 2021 om 21:30:

Als iedereen nu die prikjes had gehaald waren we er al lang van af !!!!



Hier geloof ik dus echt helemaal geen moer van. :B



Israël is een mooi voorbeeld. Zowat de hoogste vaccinatiegraad en koersen op een volgende lockdown af met een flink percentage volledig gevaccineerden in het ziekenhuis. Inmiddels wordt ook hier in NL steeds duidelijker dat de vaccins nauwelijks beschermen tegen transmissie en je ook na volledige vaccinatie ziek wordt en in het ziekenhuis terecht kunt komen. Kortom: de vaccins doen slechts ten dele wat er vooraf wordt beloofd maar ze gaan we onverstoorbaar door met iedereen die prikken op te dringen en het beeld te schetsen dat de schuld van aanhoudende maatregelen bij niet gevaccineerden ligt. Ondertussen lopen de positief geteste gevaccineerden vrolijk overal naar binnen omdat hun app op groen blijft staan. En dan iedereen vrolijk beloven dat we op 20-9 en 1-11 verder gaan versoepelen. Ik ben echt serieus benieuwd wie hier ondertussen nog in gelooft.

Die maatregelen zijn een lachertje. 2/3 stadionbezetting maar die 23.500 zitten bij elkaar op schoot. 23.500 in een stadion maar in de kroeg mag de TV niet aan. 23.500 in een stadion maar een buitenevenement slechts met 750 man. Vanaf 20-9 die corona-app voor iedere bijeenkomst vanaf 75 man, ook buiten.

En stug volhouden dat dit dient voor de volksgezondheid. Als het niet zo door en door triest was zou je er nog eens goed om kunnen lachen.

 

+8/-3

open/sluit de onderstaande quote:

Nikiforov 3 schreef op 17 augustus 2021 om 13:22:

open/sluit de onderstaande quote:

Voetbalvisie schreef op 17 augustus 2021 om 09:58:

open/sluit de onderstaande quote:

arnemmer schreef op 13 augustus 2021 om 21:30:

Als iedereen nu die prikjes had gehaald waren we er al lang van af !!!!



Hier geloof ik dus echt helemaal geen moer van. :B



Israël is een mooi voorbeeld. Zowat de hoogste vaccinatiegraad en koersen op een volgende lockdown af met een flink percentage volledig gevaccineerden in het ziekenhuis. Inmiddels wordt ook hier in NL steeds duidelijker dat de vaccins nauwelijks beschermen tegen transmissie en je ook na volledige vaccinatie ziek wordt en in het ziekenhuis terecht kunt komen. Kortom: de vaccins doen slechts ten dele wat er vooraf wordt beloofd maar ze gaan we onverstoorbaar door met iedereen die prikken op te dringen en het beeld te schetsen dat de schuld van aanhoudende maatregelen bij niet gevaccineerden ligt. Ondertussen lopen de positief geteste gevaccineerden vrolijk overal naar binnen omdat hun app op groen blijft staan. En dan iedereen vrolijk beloven dat we op 20-9 en 1-11 verder gaan versoepelen. Ik ben echt serieus benieuwd wie hier ondertussen nog in gelooft.

Die maatregelen zijn een lachertje. 2/3 stadionbezetting maar die 23.500 zitten bij elkaar op schoot. 23.500 in een stadion maar in de kroeg mag de TV niet aan. 23.500 in een stadion maar een buitenevenement slechts met 750 man. Vanaf 20-9 die corona-app voor iedere bijeenkomst vanaf 75 man, ook buiten.

En stug volhouden dat dit dient voor de volksgezondheid. Als het niet zo door en door triest was zou je er nog eens goed om kunnen lachen.


Idd, dit heeft niets meer te maken met volksgezondheid, maar om iedereen een qr code op te dringen.
Al die wappies die dit al een jaar geleden voorspelden krijgen nu gelijk.
De ongevaccineerde krijgen dalijk de schuld van alles terwijl die nergens meer welkom zijn.
Wereld op zijn kop en ze gaan maar door en door.
De goedgelovige die geprikt zijn kunnen straks weer in de rij aansluiten om opnieuw geprikt te worden anders wordt het groene vinkje rood.
Vorig jaar waren de zorgmedewerkers helden en nu worden ze ontslagen omdat ze geen prik willen.
En maar angst zaaien.. Door het vertrouwde kliekje virologen in opdracht van de overheid.
Vorig jaar met 17,5 miljoen ongevaccineerde burgers 1200 ic bezettingen en nu willen ze ons doen geloven dat de 1,8 miljoen ongevaccineerde de ziekenhuizen gaan overbelasten.
Rekentechnisch kan dat dus nooit en met het feit dat elke mutatie zwakker wordt van het virus.
Ze versoepelen even om de burger hoop te geven en straks gooien ze alles weer op slot.
En lukt het niet meer met de zogenaamde corona pandemie dan gaan ze het proberen met de klimaathysterie.
Het rammelt van alle kanten en ik kan niet begrijpen dat mensen hier nog in geloven.

 

+6/-1

open/sluit de onderstaande quote:

John de Big spender schreef op 17 augustus 2021 om 13:53:

open/sluit de onderstaande quote:

Nikiforov 3 schreef op 17 augustus 2021 om 13:22:

open/sluit de onderstaande quote:

Voetbalvisie schreef op 17 augustus 2021 om 09:58:

open/sluit de onderstaande quote:

arnemmer schreef op 13 augustus 2021 om 21:30:

Als iedereen nu die prikjes had gehaald waren we er al lang van af !!!!



Hier geloof ik dus echt helemaal geen moer van. :B



Israël is een mooi voorbeeld. Zowat de hoogste vaccinatiegraad en koersen op een volgende lockdown af met een flink percentage volledig gevaccineerden in het ziekenhuis. Inmiddels wordt ook hier in NL steeds duidelijker dat de vaccins nauwelijks beschermen tegen transmissie en je ook na volledige vaccinatie ziek wordt en in het ziekenhuis terecht kunt komen. Kortom: de vaccins doen slechts ten dele wat er vooraf wordt beloofd maar ze gaan we onverstoorbaar door met iedereen die prikken op te dringen en het beeld te schetsen dat de schuld van aanhoudende maatregelen bij niet gevaccineerden ligt. Ondertussen lopen de positief geteste gevaccineerden vrolijk overal naar binnen omdat hun app op groen blijft staan. En dan iedereen vrolijk beloven dat we op 20-9 en 1-11 verder gaan versoepelen. Ik ben echt serieus benieuwd wie hier ondertussen nog in gelooft.

Die maatregelen zijn een lachertje. 2/3 stadionbezetting maar die 23.500 zitten bij elkaar op schoot. 23.500 in een stadion maar in de kroeg mag de TV niet aan. 23.500 in een stadion maar een buitenevenement slechts met 750 man. Vanaf 20-9 die corona-app voor iedere bijeenkomst vanaf 75 man, ook buiten.

En stug volhouden dat dit dient voor de volksgezondheid. Als het niet zo door en door triest was zou je er nog eens goed om kunnen lachen.


Idd, dit heeft niets meer te maken met volksgezondheid, maar om iedereen een qr code op te dringen.
Al die wappies die dit al een jaar geleden voorspelden krijgen nu gelijk.
De ongevaccineerde krijgen dalijk de schuld van alles terwijl die nergens meer welkom zijn.
Wereld op zijn kop en ze gaan maar door en door.
De goedgelovige die geprikt zijn kunnen straks weer in de rij aansluiten om opnieuw geprikt te worden anders wordt het groene vinkje rood.
Vorig jaar waren de zorgmedewerkers helden en nu worden ze ontslagen omdat ze geen prik willen.
En maar angst zaaien.. Door het vertrouwde kliekje virologen in opdracht van de overheid.
Vorig jaar met 17,5 miljoen ongevaccineerde burgers 1200 ic bezettingen en nu willen ze ons doen geloven dat de 1,8 miljoen ongevaccineerde de ziekenhuizen gaan overbelasten.
Rekentechnisch kan dat dus nooit en met het feit dat elke mutatie zwakker wordt van het virus.
Ze versoepelen even om de burger hoop te geven en straks gooien ze alles weer op slot.
En lukt het niet meer met de zogenaamde corona pandemie dan gaan ze het proberen met de klimaathysterie.
Het rammelt van alle kanten en ik kan niet begrijpen dat mensen hier nog in geloven.



Amen! Het is niet anders dan dit. Ook totaal eens wat Nikiforov schrijft.

Het grootste probleem wereldwijd is overbevolking en wij gaan het niet meer mee maken, maar vroeg of laat komt er onherroepelijk een wereldwijze geboortebeperking. Dat kan simpelweg niet anders. Of Sigrid Kaag moet met het Ei van Columbus komen. :dood :dood

 

+2/-0

Het probleem was, is en blijft in mijn ogen dat niemand, ook de overheid niet, weet wat er precies aan de hand is en hoe het zich gaat ontwikkelen. Waar zijn ze goed in: een strategie uitrollen en daaraan blijven vasthouden. Waar ze minder goed in zijn (en wat ook moeilijker is): flexibel zijn en je continu aanpassen aan de nieuwe beschikbare (en betrouwbare) informatie.

Em met zoals tijdens de eerdere lockdown-periodes, uit zich dat in hap-snap-beleid waar je als criticus heel makkelijk op kunt schieten.

Want het slaat nergens op dat bepaalde vakken in een stadion leeg moeten blijven, terwijl andere vakken leeg zijn. Je hebt die corona-check app zodat je in principe die 1,5 meter afstand niet kunt houden. Wat maakt het dan uit of er 25000 of 35000 mensene in ons stadion zitten? En waarom moet er in Sittard ook 1/3 leeg blijven, terwijl er in Amsterdam wel 35.000 man op een kluitje mogen zitten?

Het slaat ook nergens op dat een concert of buiten-evenement niet mag, terwijl de voetbalstadions met tienduizenden gevuld zijn en er straks in Zandvoort nog een veelvoud daarvan gaat komen. Het is allemaal zo ontzettend inconsequent. Maar van de andere kant bereikten de besmettingscijfers een all-time high na 2 weekendjes stappen...

Was het vooraf bekend dat de vaccins niet zo goed zouden beschermen als we zouden willen? Nee, al werd dat door sommigen wel gevreesd. Toch was er (blijkbaar) geen beter alternatief. Dus logisch dat je als overheid je best doet om die vaccins bij zoveel mogelijk mensen erin te krijgen.

Maar helaas blijkt dat we met 1,8 miljoen ongevaccineerden nog steeds niet terug kunnen naar het oude normaal. Deze groep, aangevuld met de gevaccineerden die toch ernstig ziek worden, houden de druk op de ziekenhuizen nog steeds iets hoger dan vorig jaar in de zomer. Maar voordat er geroepen wordt dat ik de ongevaccineerden de schuld geef, er is ook geen zekerheid dat we met 100% vaccinatiegraad terug naar het oude normaal kunnen. Statistisch gezien zou je verwachten dat het geen probleem is, maar statistisch gezien had de overheid ook verwacht dat het land in juni opengegooid kon worden, maar de praktijk bleek toch weerbarstiger dan de statistiek.

Dan is het natuurlijk aan een ieder om te bepalen of dit gewoon een ontzettend noodlottig iets is wat ons allen overkomt, of dat dit door boze machten georchestreerd is "om ons allemaal een QR-code op te dringen".

Zelf schrik ik er vooral van als ik bedenk hoeveel gekken, verwarde mensen en volslagen idioten er op de wereld rondlopen. En dat ik me stiekem misschien wel veiliger zou voelen als iedereen continu in de gaten wordt gehouden. En daarmee doel ik niet per sé op mensen op dit forum met een afwijkende mening, maar wel op leeghoofden die Berghuis, Derksen of stadiondirecteuren bedreigen. Op oplichters die moedwillig hun medemens hun geld afhandig maken. Op zinloos geweld zoals op Mallora. Op figuren die Peter R. de Vries 5 kogels door zijn kop jagen. Maar ook op de "wittenboordencriminelen" en lobbyisten die in Den Haag de boel bij elkaar manipuleren, liegen en bedriegen voor eigen gewin ten koste van de samenleving.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

BasArnhem schreef op 17 augustus 2021 om 14:38:

Het probleem was, is en blijft in mijn ogen dat niemand, ook de overheid niet, weet wat er precies aan de hand is en hoe het zich gaat ontwikkelen. Waar zijn ze goed in: een strategie uitrollen en daaraan blijven vasthouden. Waar ze minder goed in zijn (en wat ook moeilijker is): flexibel zijn en je continu aanpassen aan de nieuwe beschikbare (en betrouwbare) informatie.

Em met zoals tijdens de eerdere lockdown-periodes, uit zich dat in hap-snap-beleid waar je als criticus heel makkelijk op kunt schieten.

Want het slaat nergens op dat bepaalde vakken in een stadion leeg moeten blijven, terwijl andere vakken leeg zijn. Je hebt die corona-check app zodat je in principe die 1,5 meter afstand niet kunt houden. Wat maakt het dan uit of er 25000 of 35000 mensene in ons stadion zitten? En waarom moet er in Sittard ook 1/3 leeg blijven, terwijl er in Amsterdam wel 35.000 man op een kluitje mogen zitten?

Het slaat ook nergens op dat een concert of buiten-evenement niet mag, terwijl de voetbalstadions met tienduizenden gevuld zijn en er straks in Zandvoort nog een veelvoud daarvan gaat komen. Het is allemaal zo ontzettend inconsequent. Maar van de andere kant bereikten de besmettingscijfers een all-time high na 2 weekendjes stappen...

Was het vooraf bekend dat de vaccins niet zo goed zouden beschermen als we zouden willen? Nee, al werd dat door sommigen wel gevreesd. Toch was er (blijkbaar) geen beter alternatief. Dus logisch dat je als overheid je best doet om die vaccins bij zoveel mogelijk mensen erin te krijgen.

Maar helaas blijkt dat we met 1,8 miljoen ongevaccineerden nog steeds niet terug kunnen naar het oude normaal. Deze groep, aangevuld met de gevaccineerden die toch ernstig ziek worden, houden de druk op de ziekenhuizen nog steeds iets hoger dan vorig jaar in de zomer. Maar voordat er geroepen wordt dat ik de ongevaccineerden de schuld geef, er is ook geen zekerheid dat we met 100% vaccinatiegraad terug naar het oude normaal kunnen. Statistisch gezien zou je verwachten dat het geen probleem is, maar statistisch gezien had de overheid ook verwacht dat het land in juni opengegooid kon worden, maar de praktijk bleek toch weerbarstiger dan de statistiek.

Dan is het natuurlijk aan een ieder om te bepalen of dit gewoon een ontzettend noodlottig iets is wat ons allen overkomt, of dat dit door boze machten georchestreerd is "om ons allemaal een QR-code op te dringen".

Zelf schrik ik er vooral van als ik bedenk hoeveel gekken, verwarde mensen en volslagen idioten er op de wereld rondlopen. En dat ik me stiekem misschien wel veiliger zou voelen als iedereen continu in de gaten wordt gehouden. En daarmee doel ik niet per sé op mensen op dit forum met een afwijkende mening, maar wel op leeghoofden die Berghuis, Derksen of stadiondirecteuren bedreigen. Op oplichters die moedwillig hun medemens hun geld afhandig maken. Op zinloos geweld zoals op Mallora. Op figuren die Peter R. de Vries 5 kogels door zijn kop jagen. Maar ook op de "wittenboordencriminelen" en lobbyisten die in Den Haag de boel bij elkaar manipuleren, liegen en bedriegen voor eigen gewin ten koste van de samenleving.


OK, ik denk dat je met een qr code op je telefoon de misdaad niet gaat stoppen.
Want dan laat je je telefoon maar even thuis.
Ik geloof zelf ook niet dat een handjevol globalisten dit corona beleid helemaal kunnen uitvoeren en manipuleren over de hele wereld dus die complottheorie kan voor mij de prullenbak in.
Ik denk meer dat je dit op een kwantummechanische manier kan begrijpen.
Als het windstil is betekend het niet dat de wind even is opgeslagen in een pakhuis ergens in Nederland.
Maar wel dat het hogedrukgebied en het lagedrukgebied de zelfde krachten vertonen.
Er is symmetrie maar ook al is het windstil, er is een ontzettende kracht aanwezig
Als die krachten veranderen dus de symmetrie slaat over naar 1 kant is er storm.
En als dat krachtveld is gebroken krijg je het niet zo maar terug in de fles.
En dat zagen we in onze geschiedenis bijv met wo2.
Als dat krachtveld van energie eenmaal 1 kant heen is geslagen is de beer los.
En naar mijn bescheiden mening is er dit nu aan de hand.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

BasArnhem schreef op 17 augustus 2021 om 14:38:



Was het vooraf bekend dat de vaccins niet zo goed zouden beschermen als we zouden willen? Nee, al werd dat door sommigen wel gevreesd. Toch was er (blijkbaar) geen beter alternatief. Dus logisch dat je als overheid je best doet om die vaccins bij zoveel mogelijk mensen erin te krijgen.

Maar helaas blijkt dat we met 1,8 miljoen ongevaccineerden nog steeds niet terug kunnen naar het oude normaal. Deze groep, aangevuld met de gevaccineerden die toch ernstig ziek worden, houden de druk op de ziekenhuizen nog steeds iets hoger dan vorig jaar in de zomer. Maar voordat er geroepen wordt dat ik de ongevaccineerden de schuld geef, er is ook geen zekerheid dat we met 100% vaccinatiegraad terug naar het oude normaal kunnen. Statistisch gezien zou je verwachten dat het geen probleem is, maar statistisch gezien had de overheid ook verwacht dat het land in juni opengegooid kon worden, maar de praktijk bleek toch weerbarstiger dan de statistiek.

Dan is het natuurlijk aan een ieder om te bepalen of dit gewoon een ontzettend noodlottig iets is wat ons allen overkomt, of dat dit door boze machten georchestreerd is "om ons allemaal een QR-code op te dringen".




Alternatieven voor de vaccins zijn er zeker maar dan moet men daar wel voor open staan en er grootschalig onderzoek naar doen: hydrochloriquine, ivermectine, zink, vitamine D. Er zijn op zijn minst aanwijzingen dat dit (mits vroegtijdig en juist toegediend) kan helpen om ernstige ziekte te voorkomen.
En dan heb ik nog niet eens over veel meer aandacht besteden aan een gezonde levensstijl. Uiteindelijk is een ernstig Covid verloop in veel gevallen toch echt een prijs die wordt betaald voor levensstijl.

Probleem hier is dat er van meet af aan is gekozen voor een tunnelvisie: vaccineren als enige oplossing. Terwijl het volgens mij altijd logischer is om zieke mensen beter te maken dan gezonde mensen massaal te vaccineren. Het laatste is echter een beter businessmodel en dat is m.i. de cruciale factor. Big Pharma heeft teveel invloed zoals ook blijkt uit de gelekte Pfizer wurgcontracten die Pfizer overheden door de strot duwt.

Volgende vraag is: kunnen we niet terug naar normaal of wil/durft men dit niet. De bakens worden steeds opnieuw verzet: van groepsimmuniteit, naar beheersing zorgcapaciteit, aantal besmettingen etc. Keer op keer andere doelen en continue falende rekenmodellen. Nu horen we weer dat we in het najaar rekening moeten houden met maatregelen omdat andere virussen (zoals griep) heviger gaan zijn als gevolg van alle maatregelen en invloed hiervan op onze weerstand. Het is kortom een gebed zonder einde, een doolhof waar je nooit uitkomt. Nooit, tenzij men erkend dat de ingeslagen weg niet de juiste was en dat is iets wat overheden nooit doen. Terwijl de oplossing m.i. heel simpel is.

- erken dat Covid endemisch is
- erken dat Covid primair gevaarlijk is voor een beperkte, grotendeels bekende groep
- bescherm die groep door vaccinatie en medicatie
- erken dat er mensen ziek worden en dood gaan net zoals er altijd en overal mensen dood gaan
- erken dat vaccineren transmissie niet stopt en massavaccinatie dus niet zinvol is
- onderzoek behandelmethoden en ben daar transparant over
- schaal de zorgcapaciteit op
- hervat het normale leven

Ieder ander beleid versterkt alleen maar mijn mening dat dit allang niet meer om gezondheid draait maar uitsluitend om macht, controle en financiële belangen.

 

+2/-1

Nieuws gemist dat de planning is om vanaf 1 november alle maatregelen te laten vervallen? Of past dat weer eens niet in je straatje?

 

+3/-2

open/sluit de onderstaande quote:

John de Big spender schreef op 17 augustus 2021 om 13:53:

open/sluit de onderstaande quote:

Nikiforov 3 schreef op 17 augustus 2021 om 13:22:

open/sluit de onderstaande quote:

Voetbalvisie schreef op 17 augustus 2021 om 09:58:

open/sluit de onderstaande quote:

arnemmer schreef op 13 augustus 2021 om 21:30:

Als iedereen nu die prikjes had gehaald waren we er al lang van af !!!!



Hier geloof ik dus echt helemaal geen moer van. :B



Israël is een mooi voorbeeld. Zowat de hoogste vaccinatiegraad en koersen op een volgende lockdown af met een flink percentage volledig gevaccineerden in het ziekenhuis. Inmiddels wordt ook hier in NL steeds duidelijker dat de vaccins nauwelijks beschermen tegen transmissie en je ook na volledige vaccinatie ziek wordt en in het ziekenhuis terecht kunt komen. Kortom: de vaccins doen slechts ten dele wat er vooraf wordt beloofd maar ze gaan we onverstoorbaar door met iedereen die prikken op te dringen en het beeld te schetsen dat de schuld van aanhoudende maatregelen bij niet gevaccineerden ligt. Ondertussen lopen de positief geteste gevaccineerden vrolijk overal naar binnen omdat hun app op groen blijft staan. En dan iedereen vrolijk beloven dat we op 20-9 en 1-11 verder gaan versoepelen. Ik ben echt serieus benieuwd wie hier ondertussen nog in gelooft.

Die maatregelen zijn een lachertje. 2/3 stadionbezetting maar die 23.500 zitten bij elkaar op schoot. 23.500 in een stadion maar in de kroeg mag de TV niet aan. 23.500 in een stadion maar een buitenevenement slechts met 750 man. Vanaf 20-9 die corona-app voor iedere bijeenkomst vanaf 75 man, ook buiten.

En stug volhouden dat dit dient voor de volksgezondheid. Als het niet zo door en door triest was zou je er nog eens goed om kunnen lachen.



Vorig jaar met 17,5 miljoen ongevaccineerde burgers 1200 ic bezettingen en nu willen ze ons doen geloven dat de 1,8 miljoen ongevaccineerde de ziekenhuizen gaan overbelasten.
Rekentechnisch kan dat dus nooit en met het feit dat elke mutatie zwakker wordt van het virus.

Het rammelt van alle kanten en ik kan niet begrijpen dat mensen hier nog in geloven.



Iedereen mag van mij kritisch zijn want dat ben ik ook, maar als je niet beseft dat als je met 17,5 miljoen mensen en zonder enige gelegenheid op superspread events 'slechts' tot 1200 IC bezetting komt dat als je alles wél open doet dat je die 1,8 miljoen mensen wel in no time kunt besmetten. Want als we niet alles op slot hadden gedaan dan hadden we niet 1200 maar 120.000 mensen op de IC kunnen hebben.

Of de schuld nu ligt bij de gevaccineerden of niet dat vind ik niet zo relevant. Ik ben wel benieuwd welk percentage van de mensen op de IC gevaccineerd was en hoeveel procent andere zaken onder de leden hebben. Als 80% ongevaccineerd is en van die 20% iedereen relatief gezond was dan mag je toch best zeggen dat het aan de ongevaccineerden ligt.

Het grote probleem ligt voor mij bij de nabije toekomst want ik zie geen uitweg meer en heb 0 vertrouwen en 0 perspectief dat we november-maart weer iets van ons leven terug hebben.

 

+3/-1

open/sluit de onderstaande quote:

Ricardo Izecson Santos schreef op 17 augustus 2021 om 15:25:

Nieuws gemist dat de planning is om vanaf 1 november alle maatregelen te laten vervallen? Of past dat weer eens niet in je straatje?



Nieuws niet gemist maar ik geloof niet in sprookjes wel in loze beloftes.
Alle maatregelen betekent nl. ook stoppen met apps, testen voor toegang en verdere beperkingen. Kortom, stoppen met massale controle van gezonde mensen zonder klachten.

Zolang dat niet het geval is, is er gewoon sprake van tijdelijke maatregelen die structureel worden. Hetzelfde geldt voor die zogenaamde versoepeling per 20-9. Ineens moet een restaurant met 75 gasten (binnen en buiten) met toegangscontroles werken. Benieuwd of dat binnen jouw interpretatie van versoepeling valt.

Dus het past inderdaad weer eens niet in mijn straatje.

 

+2/-1

open/sluit de onderstaande quote:

11 Sir Tinus schreef op 17 augustus 2021 om 15:26:

open/sluit de onderstaande quote:

John de Big spender schreef op 17 augustus 2021 om 13:53:

open/sluit de onderstaande quote:

Nikiforov 3 schreef op 17 augustus 2021 om 13:22:

open/sluit de onderstaande quote:

Voetbalvisie schreef op 17 augustus 2021 om 09:58:

open/sluit de onderstaande quote:

arnemmer schreef op 13 augustus 2021 om 21:30:

Als iedereen nu die prikjes had gehaald waren we er al lang van af !!!!



Hier geloof ik dus echt helemaal geen moer van. :B



Israël is een mooi voorbeeld. Zowat de hoogste vaccinatiegraad en koersen op een volgende lockdown af met een flink percentage volledig gevaccineerden in het ziekenhuis. Inmiddels wordt ook hier in NL steeds duidelijker dat de vaccins nauwelijks beschermen tegen transmissie en je ook na volledige vaccinatie ziek wordt en in het ziekenhuis terecht kunt komen. Kortom: de vaccins doen slechts ten dele wat er vooraf wordt beloofd maar ze gaan we onverstoorbaar door met iedereen die prikken op te dringen en het beeld te schetsen dat de schuld van aanhoudende maatregelen bij niet gevaccineerden ligt. Ondertussen lopen de positief geteste gevaccineerden vrolijk overal naar binnen omdat hun app op groen blijft staan. En dan iedereen vrolijk beloven dat we op 20-9 en 1-11 verder gaan versoepelen. Ik ben echt serieus benieuwd wie hier ondertussen nog in gelooft.

Die maatregelen zijn een lachertje. 2/3 stadionbezetting maar die 23.500 zitten bij elkaar op schoot. 23.500 in een stadion maar in de kroeg mag de TV niet aan. 23.500 in een stadion maar een buitenevenement slechts met 750 man. Vanaf 20-9 die corona-app voor iedere bijeenkomst vanaf 75 man, ook buiten.

En stug volhouden dat dit dient voor de volksgezondheid. Als het niet zo door en door triest was zou je er nog eens goed om kunnen lachen.



Vorig jaar met 17,5 miljoen ongevaccineerde burgers 1200 ic bezettingen en nu willen ze ons doen geloven dat de 1,8 miljoen ongevaccineerde de ziekenhuizen gaan overbelasten.
Rekentechnisch kan dat dus nooit en met het feit dat elke mutatie zwakker wordt van het virus.

Het rammelt van alle kanten en ik kan niet begrijpen dat mensen hier nog in geloven.



Iedereen mag van mij kritisch zijn want dat ben ik ook, maar als je niet beseft dat als je met 17,5 miljoen mensen en zonder enige gelegenheid op superspread events 'slechts' tot 1200 IC bezetting komt dat als je alles wél open doet dat je die 1,8 miljoen mensen wel in no time kunt besmetten. Want als we niet alles op slot hadden gedaan dan hadden we niet 1200 maar 120.000 mensen op de IC kunnen hebben.

Of de schuld nu ligt bij de gevaccineerden of niet dat vind ik niet zo relevant. Ik ben wel benieuwd welk percentage van de mensen op de IC gevaccineerd was en hoeveel procent andere zaken onder de leden hebben. Als 80% ongevaccineerd is en van die 20% iedereen relatief gezond was dan mag je toch best zeggen dat het aan de ongevaccineerden ligt.

Het grote probleem ligt voor mij bij de nabije toekomst want ik zie geen uitweg meer en heb 0 vertrouwen en 0 perspectief dat we november-maart weer iets van ons leven terug hebben.


OK, maar hoe verklaar je het dan dat bijv in Frankrijk de laatste maanden miljoenen mensen de straat op gingen.
Op elkaar gepakt zingend zwetend en demonstreerde tegen het coronapaspoort.
Misschien heb je de beelden gezien.
Dan moeten daar de ic en de ziekenhuizen toch helemaal uitpuilen van zieke mensen?
Nou helemaal niets van dat en dat waren wrsch ook vrnl ongevaccineerde mensen anders demonstreer je niet.
In Israël is 80 procent van de mensen met corona in het ziekenhuis volledig gevaccineerd.
Het vaccin is de uitweg niet.
Je kan niet 2 keer per jaar een heel land gaan vaccineren.
Er moet een koerswijziging komen.
India heeft corona in sommige steden onder controle.. Door Ivermectine.

 

+2/-1

Buiten op straat schreeuwen deden we vorig jaar tijdens BLM ook en dat doet niets. Maar de kroegen open en in elkaars gezicht schreeuwen omdat de muziek hard staat is volgens mij de nr 1 manier van besmetten, beetje zoals Carnaval zeg maar.

 

+3/-1

open/sluit de onderstaande quote:

11 Sir Tinus schreef op 17 augustus 2021 om 15:55:

Buiten op straat schreeuwen deden we vorig jaar tijdens BLM ook en dat doet niets. Maar de kroegen open en in elkaars gezicht schreeuwen omdat de muziek hard staat is volgens mij de nr 1 manier van besmetten, beetje zoals Carnaval zeg maar.


Kijk die beelden aub eens op YouTube.
Die mensen lopen zij aan zij, helemaal omringd door mensen.
Vergelijk het met het kampioenschapfeest van Psv in de stad en dan kwa aantallen mensen maal 5 bijv in Parijs en dit nu al weken op rij.

 

+2/-1

Het mooie is die discussie nu over booster shots. Als iemand een zwak immuunsysteem heeft en niet afdoende of zelfs geen antistoffen opbouwt na 2 shots, wat is de garantie dan dat een 3e shot wel in afdoende antistoffen resulteert? In de wandelgangen wordt er al gemompeld over een 4e en 5e shot voor deze mensen. Hoeveel spuiten wil men in iemands lichaam jassen totdat men door heeft dat die vaccins de transmissie maar tot op zekere hoogte inperken en ook maar tot op zekere hoogte ziekenhuisopnames voorkomen?

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Nikiforov 3 schreef op 17 augustus 2021 om 13:22:

open/sluit de onderstaande quote:

Voetbalvisie schreef op 17 augustus 2021 om 09:58:

open/sluit de onderstaande quote:

arnemmer schreef op 13 augustus 2021 om 21:30:

Als iedereen nu die prikjes had gehaald waren we er al lang van af !!!!



Hier geloof ik dus echt helemaal geen moer van. :B



Israël is een mooi voorbeeld. Zowat de hoogste vaccinatiegraad en koersen op een volgende lockdown af met een flink percentage volledig gevaccineerden in het ziekenhuis. Inmiddels wordt ook hier in NL steeds duidelijker dat de vaccins nauwelijks beschermen tegen transmissie en je ook na volledige vaccinatie ziek wordt en in het ziekenhuis terecht kunt komen.



Dit klopt niet met de feiten. In Israël zijn maar 5,4 miljoen van de 9 miljoen mensen vollledig gevaccineerd, daarmee staan ze zeker niet in de top van de wereld meer. Met name bij de orthodoxe ***** en de Arabieren is de vaccinatiegraad erg laag. Verder is de kans dat je na volledig gevaccineerd bent nog in het ziekenhuis komt ontzettend klein. Het voorkomen van ernstige ziekte is extreem hoog voor een vaccin, andere vaccins die we al jaren toedienen scoren veel lager op effectiviteit. Vaccins beschermen dus zeker wel!!

Dit bericht is gewijzigd op 17 augustus 2021, 23:00:51.

 

+4/-1

Deze normale topic is gesloten en bestaat uit 171 pagina's: 1 2 3 4 ... 100 101 102 103 104 105 106 107 108 ... 167 168 169 170 171

PSV Forum » Maatschappelijke discussies » Corona