Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Maatschappelijke discussies » Corona

Deze normale topic is open en bestaat uit 100 pagina's: 1 2 3 4 ... 97 98 99 100

Voor een ID ga je eens in de vijf of tien jaar in de rij staan bij het gemeentehuis.

Dat vind ik een vrij substantieel verschil met twee keer in de week een wattenstaaf in je neus laten duwen om te bewijzen dat je niet ziek bent. Nog los van de bewezen onbetrouwbaarheid van dergelijke testen

Het is gewoon een heel slecht en onuitvoerbaar idee wat totaal niet te verenigen is met ieder basisrecht van een vrije samenleving.

Als je dit accepteert is het wachten op het volgende idiote plan wat werkelijkheid wordt. Wanneer je concludeert dat dikke mensen een grotere kans hebben op ziekenhuisopname kun je hen ook de toegang tot een hoop openbare plekken ontzeggen in het kader van de volksgezondheid. Perfecte manier om de druk op ziekenhuizen en IC's te verlichten maar te idioot voor woorden.

Kappen met deze onzin dus en terug naar normaal. En met normaal bedoel ik de vrije samenleving van voor Covid. Elke andere uitkomst is onacceptabel.

+7/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Nikiforov 3 schreef op 05 mei 2021 om 12:33:

Voor een ID ga je eens in de vijf of tien jaar in de rij staan bij het gemeentehuis.

Dat vind ik een vrij substantieel verschil met twee keer in de week een wattenstaaf in je neus laten duwen om te bewijzen dat je niet ziek bent. Nog los van de bewezen onbetrouwbaarheid van dergelijke testen

Het is gewoon een heel slecht en onuitvoerbaar idee wat totaal niet te verenigen is met ieder basisrecht van een vrije samenleving.

Als je dit accepteert is het wachten op het volgende idiote plan wat werkelijkheid wordt. Wanneer je concludeert dat dikke mensen een grotere kans hebben op ziekenhuisopname kun je hen ook de toegang tot een hoop openbare plekken ontzeggen in het kader van de volksgezondheid. Perfecte manier om de druk op ziekenhuizen en IC's te verlichten maar te idioot voor woorden.

Kappen met deze onzin dus en terug naar normaal. En met normaal bedoel ik de vrije samenleving van voor Covid. Elke andere uitkomst is onacceptabel.

Ik ben het eigenlijk wel eens. Een vaccinatiebewijs zou alleen gevraagd mogen worden op internationale vluchten en de zorgverzekeraar. De rest is echt onzin.

+3/-0

Ik denk dat dat sowieso alleen gaat gebeuren voor specifieke evenementen en vluchten aangezien het praktisch gezien lastig uitvoerbaar is voor kleinere ondernemers zoals bars en restaurants. Maar als het nodig zou moeten zijn, denk ik dat de mensen er snel aan gewend zullen zijn.

+1/-0

Dit is hoe de coronapas werkt in Denemarken:

"The “corona pass” certifies that someone has either been fully vaccinated, has tested negative in the previous 72 hours, or has tested positive two to 12 weeks earlier, conferring immunity to the virus"

De meeste mensen zullen inge-ent zijn en hoeven helemaal niet te testen. Loopt allemaal vrij vlot.

Denemarken heeft AstraZenica en J&J overigens afgewezen.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 5 mei 2021, 15:01:06.

+1/-1

Dat is een indirecte vaccinatieverplichting en in alle opzichten onwenselijk voor een virus met een IFR van 0,15%.
Voor een groot deel van de bevolking is het risico op bijwerkingen van de vaccins bijna net zo groot als het risico op serieuze klachten van Covid. Dan is het onethisch en immoreel om die groep een vaccin door de strot te duwen als voorwaarden voor deelname aan de maatschappij.

Het grote gevaar van dit soort maatregelen is dat het zogenaamd tijdelijk is bij de invoer en uiteindelijk zit je er voor altijd aan vast.

+5/-2

Ik had nog helemaal niet door dat de EU hetzelfde als de Denen gaat invoeren:

https://www.google.com/amp/s/www.euronews.com/amp/2021/03/17/european-commission-presents-plans-for-green-pass-for-freedom-of-travel-within-bloclink

Gaat (terecht en belangrijk) om een tijdelijke regeling:

The Digital Green Certificate system is a temporary measure, the Commission underlined. The instrument will be suspended once the World Health Organization (WHO) declares the end of the international health emergency.

al mag iemand vertellen hoe dat legaal in elkaar steekt. Zou behulpzaam zijn om als burger te weten dat geen regering in de EU stealthily straks misbruik kan maken van de instrumenten als de pandemie al lang en breed voorbij is.

Verder zsm samen globaal die health emergency onder controle krijgen dus. B.v. helpen een India of Bolsonaro scenario in Afrika te voorkomen, en vaccinaties en medicatie, zuurstof etc en de logistiek ervan internationaal beter coordineren.

+2/-0

Mag het hopen, maarja wat is tijdelijk? Straks komt een nieuwe variant en dan is het toch wel handig om aan te houden.. Net als de spoedwet die ook weer stilletjes verlengd wordt.

het lijkt me sowieso qua vaccinaties erg lastig om de beoogde graad (80% of hoger?) te halen. STEL je krijgt de mensen in ontwikkelde landen zo ver, in Afrika, India bijv. wordt het wel heel lastig om iedereen tijdig te vaccineren. Tegen de tijd dat dat is gelukt kan het virus inmiddels weer gemuteerd zijn, waardoor het hele circus weer opnieuw begint.

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 100 pagina's: 1 2 3 4 ... 97 98 99 100

PSV Forum » Maatschappelijke discussies » Corona