Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Maatschappelijke discussies » Corona

Deze normale topic is gesloten en bestaat uit 171 pagina's: 1 2 3 4 ... 154 155 156 157 158 159 160 161 162 ... 167 168 169 170 171

Nee, ík keek daarnaar 😆. Maar wat mij betreft mag Rutte zich best eens verantwoorden voor wat ik hier allemaal neerplemp.

 

+2/-0

Klotezooi, mis mn pilske op Oost

 

+1/-0

Ik vond het een scherpe vraag van het RTL tijdens de persco:
"U laat een plaatje zien waaruit blijkt dat de ziekenhuizen nog steeds in overgrote mate vol liggen met mensen die er voor kiezen zich niet te laten vaccineren. Vindt u het dan verkoopbaar dat die mensen die er dus voor kiezen om zich niet te laten vaccineren opnieuw voorrang gaan krijgen in de ziekenhuizen op mensen die mogelijk al tijden wachten op hun heupoperatie, knieoperatie, in sommige gevallen op hart- of kankeroperaties?"
Als reactie herhaalt Kuipers dat het belangrijk is om je laten te vaccineren en dat de overheid dat zo goed mogelijk moet faciliteren (en mensen informeren) en benadrukt dat het een individuele keuze moet blijven van mensen zelf. Maar vaccineren heeft wel consequenties, bijv. met betrekking tot toegangsbewijzen. (als een echte politicus geeft hij dus niet echt antwoord op de vraag)
RTL reageert:
"Maar mensen wiens operatie opnieuw wordt uitgesteld, die mensen kiezen er niet voor, maar die voelen de consequenties opnieuw ook weer. Dus u maakt toch nog een grotere keuze dan wat u nu zegt over de toegangsbewijzen?"
Antwoord: We hebben allemaal verantwoordelijkheid, we moeten het met zijn allen doen en de maatregelen zijn belangrijk. (tja...)

Ik vond het wel een slimme vraag waar ik zelf ook zo het antwoord niet op zou weten. En het deed me verder ook denken aan een aantal reacties hier, in een eerder stadium van de pandemie, waarbij zoiets gezegd werd als: 'De ziekenhuizen en IC's liggen voor een groot deel vol met mensen overgewicht terwijl de normale zorg niet meer door kan gaan' 'Daar moeten iets aan gedaan worden!'.

 

+6/-1

Touché!

 

+3/-1

Deze reactie is verwijderd door de originele poster.

Dat is een lastige vraag voor Kuipers. Een deel van het eerlijke antwoord is nl. ook dat hij al twee jaar medeverantwoordelijk is voor de continue onder druk staande zorgcapaciteit en daar komt uiteindelijk het hele vraagstuk weer samen.
Om dan weer te verwijzen naar dat CTB is een heel zwak antwoord. Dat is en blijft een schijnoplossing en een gedrocht. Het voorkomt wellicht wat besmettingen maar de vraag is in hoeverre dat besmettingen in de risicogroepen zijn aangezien de meerderheid van besmettingen onder jongeren is.

Het is en blijft beleid voor de bühne zonder de onderliggende oorzaken aan te pakken. Dat blijkt ook uit zijn toelichting dat omringende landen tot vijf keer meer ziekenhuisopnames hebben (ik heb niet geverifieerd op het klopt, dat is altijd maar de vraag). Zij kunnen blijkbaar wel door met minder restricties of opheffen van maatregelen omdat ze hun zorg beter op orde hebben. Dat zou de centrale vraag moeten zijn van journalisten.

 

+2/-1

Het probleem is natuurlijk dat de besmettingen niet ophouden bij de jongeren. Die nemen ze mee naar huis waar dan het beruchte "de meeste besmettingen zijn thuis" scenario zich afspeelt.

Ik vind vooral de afgekondigde termijn van minimaal 3 weken te lang.

Het probleem van de zorgcapaciteit is natuurlijk niet iets wat je in een maand oplost. 25 jaar afbraakbeleid los je niet op in een crisis van 2 jaar. En we zijn het er ook al over eens dat de partijen die nu in de regering zitten daar helemaal geen trek in hebben.

 

+3/-1

Ik las net in de samenvatting van de maatregelen het volgende:

"• Voor sport, evenementen, kunst en cultuur geldt binnen een maximum van 1.250 personen per ruimte.
• Evenementen zonder vaste zitplaats, zoals festivals, zijn nog niet toegestaan.
• Grote evenementen (met meer dan 1.250 bezoekers) met vaste zitplaats, zijn alleen buiten toegestaan."

Dat betekent dat wij toch gewoon weer naar het stadion kunnen?

 

+2/-0

Op deze pagina moet je zijn.
Daar staat trouwens ook niet letterlijk iets over 1/3 gevuld. Maar:
Het publiek heeft een vaste plek op 1,5 meter afstand van elkaar.

Ik denk dat ze het gewoon vertalen als: Als je op een stoel zit, kan er rechts en links van je niemand zitten (want dat is binnen 1,5 meter). Dus dan heb je 1 persoon, per 3 stoelen (dus 1/3e gevuld stadion).

Met mijn boerenverstand denk ik dan: Maar er zit ook iemand in de rij voor je (en achter je) en je mond (besmettingsbron) zit aan de voorkant van je hoofd, dus hoe werkt dat dan? Ook al zou hij/zij schuin voor je zitten, dan is dat nog binnen een straal van 1,5 meter.

Verder zie ik dat de UEFA Conference League thuiswedstrijd van 17-2 tegen Maccabi Tel Aviv om 21:00 begint. Dat gaat hem dus niet worden met de 22:00-regel of PSV moet de UEFA vragen om de wedstrijd te vervroegen. Maar de UEFA kennende denk ik niet dat dat goed gaat komen.

 

+2/-0

Gewoon FC Twente volgen, of iedereen naar binnen of niemand.
Voor 1/3 vullen kost PSV nog steeds geld.
Op 1,5m plus allemaal zitten wat is daar nou aan????

 

+1/-0

Boeien dat het PSV geld kost, ik betaal 500 euro per jaar voor een seizoenskaart en ik zou het wel leuk vinden om na 8 thuiswedstrijden er weer eens een mee te pikken. Het geeft je als club ook gewoon een voordeel als er 11k mensen aanwezig zijn.

 

+1/-0

Ik heb vooral medelijden met de suppoosten die er straks voor moeten zorgen dat de toeschouwers (op Oost) zich netjes aan de placering en de anderhalve meter afstand houden. Dat gaat dus never nooit niet gebeuren. Ik vind het erg voorzichtigjes allemaal hoe er versoepeld wordt. Dit lijkt voor de evenementenbranche inderdaad op een dooie mus.

 

+1/-0

We hadden het hier kort geleden over "de wetenschap". Vandaag in het nieuws (o.a. teletekst en https://nos.nl/index.php/artikel/2414694-farmaceuten-nog-altijd-te-positief-over-werking-antidepressivalink )

Farmaceuten schetsen nog altijd een te rooskleurig beeld van de effectiviteit van antidepressiva. Deze medicijnen werken minder goed dan wordt beloofd, zeggen onderzoekers van de Rijksuniversiteit Groningen.

Het onderzoek dat ze deden is een vervolg op een vergelijkbaar onderzoek uit 2008. Toen bleek dat in de literatuur alleen maar studies verschenen die positief waren over de werking van antidepressiva.

In werkelijkheid had de helft van de uitgevoerde studies geen duidelijk effect laten zien, maar die onderzoeken werden niet of met verdraaide resultaten gepubliceerd, zegt onderzoeker Ymkje Anna de Vries in het NOS Radio 1 Journaal.


En exact hetzelfde gebeurt nu met corona-onderzoeken. Hier is jullie bewijs dat "de wetenschap" dus ook maar een mening is, namelijk de mening van een wetenschapper die hij baseert op zijn onderzoek. Ander onderzoek = ander resultaat = andere waarheid.

 

+1/-1

open/sluit de onderstaande quote:

mar88vdv schreef op 25 januari 2022 om 19:49:

Ik vond het een scherpe vraag van het RTL tijdens de persco:
"U laat een plaatje zien waaruit blijkt dat de ziekenhuizen nog steeds in overgrote mate vol liggen met mensen die er voor kiezen zich niet te laten vaccineren. Vindt u het dan verkoopbaar dat die mensen die er dus voor kiezen om zich niet te laten vaccineren opnieuw voorrang gaan krijgen in de ziekenhuizen op mensen die mogelijk al tijden wachten op hun heupoperatie, knieoperatie, in sommige gevallen op hart- of kankeroperaties?"
Als reactie herhaalt Kuipers dat het belangrijk is om je laten te vaccineren en dat de overheid dat zo goed mogelijk moet faciliteren (en mensen informeren) en benadrukt dat het een individuele keuze moet blijven van mensen zelf. Maar vaccineren heeft wel consequenties, bijv. met betrekking tot toegangsbewijzen. (als een echte politicus geeft hij dus niet echt antwoord op de vraag)


Hele goede vraag was dat inderdaad. Hij draaide er gewoon om heen (lees: gaf geen antwoord), omdat hij de waarheid niet durft te zeggen. Want de waarheid is dat ongevaccineerde corona patiënten inderdaad voorrang krijgen op planbare zorg. Dat ziet iedereen.

Wat hij had moeten zeggen: "Het is voor eenieder een vrije keuze om je wel of niet te laten vaccineren. Op het gebied van gezondheidszorg is iedereen gelijk en gaan we geen onderscheid maken tussen wel of niet gevaccineerd. Patiënten die bepaalde zorg het hardste nodig hebben komen zoals altijd als eerste aan de beurt, ongeacht je klacht of vaccinatie status."

open/sluit de onderstaande quote:

Ruud008 schreef op 26 januari 2022 om 14:36:

Gewoon FC Twente volgen, of iedereen naar binnen of niemand.
Voor 1/3 vullen kost PSV nog steeds geld.
Op 1,5m plus allemaal zitten wat is daar nou aan????


De supporters snakken er naar om weer eens naar het stadion te gaan. De spelers snakken er naar om weer eens voor publiek te spelen. Ik geloof best dat het PSV geld kost (dat kost een leeg stadion ook trouwens), maar dat lijkt me nu niet het goede argument om het stadion leeg te houden.

En als er mensen zijn die er niks aan vinden om op 1,5m te zitten (wat ik ook kan begrijpen), dan blijven die toch gewoon thuis? We kunnen er toch niet allemaal in.

 

+4/-1

open/sluit de onderstaande quote:

Remigio schreef op 27 januari 2022 om 11:59:

We hadden het hier kort geleden over "de wetenschap". Vandaag in het nieuws (o.a. teletekst en https://nos.nl/index.php/artikel/2414694-farmaceuten-nog-altijd-te-positief-over-werking-antidepressivalink )

Farmaceuten schetsen nog altijd een te rooskleurig beeld van de effectiviteit van antidepressiva. Deze medicijnen werken minder goed dan wordt beloofd, zeggen onderzoekers van de Rijksuniversiteit Groningen.

Het onderzoek dat ze deden is een vervolg op een vergelijkbaar onderzoek uit 2008. Toen bleek dat in de literatuur alleen maar studies verschenen die positief waren over de werking van antidepressiva.

In werkelijkheid had de helft van de uitgevoerde studies geen duidelijk effect laten zien, maar die onderzoeken werden niet of met verdraaide resultaten gepubliceerd, zegt onderzoeker Ymkje Anna de Vries in het NOS Radio 1 Journaal.


En exact hetzelfde gebeurt nu met corona-onderzoeken. Hier is jullie bewijs dat "de wetenschap" dus ook maar een mening is, namelijk de mening van een wetenschapper die hij baseert op zijn onderzoek. Ander onderzoek = ander resultaat = andere waarheid.


Dat is niet exact hetzelfde omdat de onderzoeken bij Corona niet door de farmaceuten worden gedaan, maar met name door; WHO, internationale onderzoeksinstituten, nationale gezondheidsorganisaties (zoals RIVM) en universiteiten, waarbij en ook nog een grote mate sprake is van samenwerking en peer-reviewing. De enige onderzoeken die de farmaceuten leveren gaan over hun eigen vaccins. Vervolgens als deze worden toegepast wordt alles uitgebreid gemonitord op effectiviteit, bijwerkingen, risico's etc. door de nationale overheden die de vaccins gebruiken. Het Jansen vaccin werd bijvoobeeld op die manier al snel geïdentificeerd als minder effectief.

Precies ook waarom dat dit artikel naar buitenkomt vanuit Rijksuniversiteit Groningen.

 

+2/-1

Intussen janken de besmettingen omhoog, en dalen de ziekenhuisopnames gestaag verder.
Gooien DK, UK. Ierland en binnenkort Spanje de covidmaatregelen de hoek in en geven covid een nieuwe status.
En liegt Kuipers het volk voor om toch maar richting 3G te blijven pushen, ondanks wetenschappelijk onderzoek op eigen verzoek gedaan wat aantoont dat er geen gronden zijn dit nu verder door te drijven.
Business as usual dus hier. Met dat verschil dat inmiddels de media wél kritisch dit soort informatie checken en er over rapporteren en met een volk wat de angst van zich af aan het gooien is.
Interessante tijden.

 

+2/-2

De beerputlucht komt ons tegemoet vanuit Brussel en de vaccinfabrikanten
https://www.ad.nl/buitenland/eu-ombudsman-eist-geheime-smsjes-von-der-leyen-over-vaccindeals-op~a29f7353/
Intussen in Nederland, op de toch al lage - en steeds nog dalende ziekenhuiscijfers

http://www.google.nl%2Flink' target='_blank'>https://www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/tot-eenderde-van-de-coronapatienten-in-ziekenhuis-heeft-andere-kwaal~b7ac1088/?referrer=https%3A%2F%2Fhttp://www.google.nl%2Flink

Cijfers die RIVM en de overheid niet zeiden te kunnen aanleveren om allerlei lulsmoesredenen.

Daar waar het virus in het begin hard toesloeg en virusontkennen wappiegedrag was.
Mag nu iedereen zelf weten of ze nog steeds bang zijn en zich af willen zonderen dan wel met beschermingsmiddelen rond willen lopen.
Maar val er mij aub niet meer mee lastig nu!
We zijn in een totaal andere fase van de pandemie en het is tijd dat wij ons leven weer normaal leven kunnen.

 

+2/-3

Het is echt treurig dat de regering niet door heeft dat het probleem is verschoven van te veel heel zieke mensen naar te veel mensen in quarantaine, al dan niet terecht.

 

+1/-0

Deze normale topic is gesloten en bestaat uit 171 pagina's: 1 2 3 4 ... 154 155 156 157 158 159 160 161 162 ... 167 168 169 170 171

PSV Forum » Maatschappelijke discussies » Corona