Fox
Fan van PSV
Mister PSV
Runner-up PSV Quiz Seizoen 03/04
Winnaar Europese toto 03/04
Winnaar Fair Play Award PSV Netwerk Cup 04
Winnaar PSV Quiz Seizoen 04/05
Uit: Eindhoven
Vak: Noord - U
Forumreacties: 15.410
Reg.: 13 oktober 1999
Favoriete opstelling: geen
Ik vertel je een verhaal van een hele goede vriend van me, waar ik zelfs net terug mee ben van vakantie. Nee daar is geen onderzoek van, en zo vertel ik het ook helemaal niet. Ik vertel je alleen wat hij vertelt, en zeg ook niet dat het zo is. Daar kun je mee doen wat je wilt, het lijkt me in ieder geval wel iets om rekening mee te houden. Een arts zegt dat ook niet zomaar. Dat krijg je met medicijnen war de bijwerkingen niet van bekend zijn.
Remigio
Fan van PSV
Mister PSV
Winnaar Fair Play Award PSV Netwerk Cup 2004
Uit: Amsterdam
Vak: -
Forumreacties: 6.153
Reg.: 26 maart 2000
open/sluit de onderstaande quote:Nikiforov 3 schreef op 14 januari 2022 om 12:08:
In UK wint het gezonde verstand
https://www.thetimes.co.uk/article/sajid-javid-to-abandon-covid-passes-as-the-omicron-surge-recedes-nq7cbvgj5#Echobox=1642145255link
shevchenko
Fan van PSV
Legende
Vak: Noord - T
Forumreacties: 1.651
Reg.: 13 april 2006
romario4wethoudervanjuine
Fan van PSV
Mister PSV
Forumreacties: 39.431
Reg.: 24 mei 2001
https://twitter.com/wol/status/1484824385626247168
Nieuwsuur!
Het OMT en het RIVM in deze vorm en samenstelling zijn (moreel) failliet!
El Frikandel
Fan van PSV
Basisspeler Oranje
Vak: Oost - V
Forumreacties: 23
Reg.: 15 oktober 2018
Nikiforov 3
Fan van PSV
Basisspeler Oranje
Vak: Oost - X
Forumreacties: 627
Reg.: 27 juli 2017
open/sluit de onderstaande quote:Remigio schreef op 20 januari 2022 om 16:41:
open/sluit de onderstaande quote:Nikiforov 3 schreef op 14 januari 2022 om 12:08:
In UK wint het gezonde verstand
https://www.thetimes.co.uk/article/sajid-javid-to-abandon-covid-passes-as-the-omicron-surge-recedes-nq7cbvgj5#Echobox=1642145255link
Meestal ben ik fan van je postings in dit topic Nikiforov, maar ik denk dat de reden dat de UK deze maatregelen meer neemt omdat Boris anders de sjaak is en zich nu snel populair moet maken bij het volk. De beste man had net wat te vaak een feestje tijdens de lockdowns vorig jaar en probeert nu de aandacht een andere kant op te bewegen. Desalniettemin een goede richting wat mij betreft, maar ik denk dat het meer politiek gedreven is dan gezond verstand in dit geval.
Nikiforov 3
Fan van PSV
Basisspeler Oranje
Forumreacties: 627
Reg.: 27 juli 2017
open/sluit de onderstaande quote:mar88vdv schreef op 20 januari 2022 om 11:36:
open/sluit de onderstaande quote:Nikiforov 3 schreef op 20 januari 2022 om 09:06:
open/sluit de onderstaande quote:tijn0 schreef op 20 januari 2022 om 07:18:
open/sluit de onderstaande quote:Fox schreef op 20 januari 2022 om 01:48:
open/sluit de onderstaande quote:Watervlug schreef op 19 januari 2022 om 09:20:
De booster werkt volgens mij pas na een paar dagen optimaal. Dat is wel weer sneller dan na de eerste 2 vaccinaties, waar het na 2 weken optimaal is.
In jouw geval zou je dan net goed zitten...?
Beterschap!
Zeggen dat het erger zou zijn zonder vaccin is een pure gok, dat weet je niet. Ik heb er in ieder geval amper last van gehad en ga me daarom ook nooit laten prikken. Als ik er anderen mee zou helpen zou ik het meteen doen, maar gezien de cijfers van nu is dat de grootste grap ooit.
Educated guess. Bij mijn oma, die daadwerkelijk werd opgenomen, konden ze duidelijk activiteit van het vaccin meten. Wat het effect is, is dan per individu verschillend, maar de wetenschap is vrij duidelijk over de werking van het vaccin. Waarom zou je daaraan twijfelen?
Dat het effect heeft ga ik hier niet ontkennen. Educated guess is realistisch maar ook hier kan sprake zijn van confirmation bias of placebo-effect.
De mate waarin staat wel steeds meer ter discussie. Daarnaast kun je ook feitelijk stellen dat het gros van de bevolking ook zonder vaccin geen enorm risico loopt.
Werd je oma met corona opgenomen? Dan is het fijn dat het vaccin wellicht nog erger heeft voorgekomen. Anderzijds zegt het ook wat over de kwaliteit van het vaccin dat zelfs volledig gevaccineerde mensen nog door/met corona in het ziekenhuis belanden.
Ik ben in ieder geval blij dat de berichten nu wat genuanceerder worden en steeds meer stemmen opgaan tegen het vaccineren/boosteren van niet risicogroepen en met name kinderen. De risicoafwerking tussen voordelen (voorkomen ernstig ziekteverloop) en nadelen (bijwerkingen, immuunsysteem) moeten beter af worden gewogen.
En bovenal: de vrijheid zonder drang/dwang om een individuele keuze te maken.
Misschien is het ook goed voor de nuance dan om dan mee te wegen dat veel van de bijwerkingen ook worden veroorzaakt door het placebo-effect of beter; het nocebo-effect. Mensen ervaren schijnbaar negatieve bijwerkingen van het vaccin zelfs als ze een placebo-prik hebben ontvangen, ofwel een prik waarin geen 'echt' vaccin in zat. Hierdoor zouden zelfs 2/3 van de gerapporteerde bijwerkingen kunnen worden verklaard. Link 1, link 2, bron.
Het klopt dat je inderdaad nog besmettelijk bent na vaccin/booster, maar de besmettelijkheid is nog altijd lager is dan zonder vaccin. Dat hoort dus ook bij de voordelen te staan en dat gaat dus niet alleen over je eigen gezondheid.
Tot slot zet je bij nadelen immuunsysteem, maar dat moet immuun reactie zijn. Bloomberg heeft de inhoud en titel van het artikel wat je eerder daarover postte ondertussen ook aangepast. Onder dat artikel staat nu dit:
"(Changes headline and first two sentences to clarify EMA is referring to the immune response not immune system)"
Forumreacties: 943
Reg.: 19 februari 2006
Uit: Eindhoven Rockcity
Forumreacties: 2.059
Reg.: 30 augustus 2005
El Frikandel
Fan van PSV
Basisspeler Oranje
Forumreacties: 23
Reg.: 15 oktober 2018
DieKaleMan
Fan van PSV
Sterspeler WK
Uit: Wist ik het maar
Forumreacties: 85
Reg.: 18 augustus 2011
Peejay
Fan van PSV
Mister PSV
Brons PSV Netwerk Cup Indoor 2006
Brons PSV Netwerk Cup 2004 op 't veld
Uit: -
Vak: Noord - S
Forumreacties: 4.761
Reg.: 11 januari 2002
shevchenko
Fan van PSV
Legende
Forumreacties: 1.651
Reg.: 13 april 2006
open/sluit de onderstaande quote:DieKaleMan schreef op 24 januari 2022 om 19:32:
Tsja, en dan zie je de beelden uit Engeland en Spanje, mooie volle stadions.
komt er bij mij een Van Gaaltje op:
Zijn wij nou zo slim of . . . . .
Dit bericht is gewijzigd op 25 januari 2022, 11:15:55.
ShinyAzurill
Fan van PSV
Mister PSV
Geen lid meer
Je doet nu zelf toch ook niet anders dan kijken naar het buitenland als het jou uitkomt? Dat er in België ook geen publiek op de tribunes zit benoem je niet, alleen dat de kroegen open zijn. Geldt overigens ook in Duitsland. Dat beleid is pas fantastisch waar iedere deelstaat de eigen regels heeft.
Hoe ik ook mijn best doe, ik begrijp de gedachte van deze mensen niet meer. De hele dag kan ik op Ziggo sport live volle stadions bekijken ( mensen die ook Belgisch voetbal kijken zien wel lege stadions, ik kijk dat zelf niet) Nederland zit dicht en mag nu bij gratie 1/3 open. Dit valt aan een normaal mens toch niet meer uit te leggen?
Dit bericht is gewijzigd op 25 januari 2022, 15:04:18.
SouBavaria
Fan van PSV
Mister PSV
Vak: West - JJ
Forumreacties: 3.364
Reg.: 23 december 2000
open/sluit de onderstaande quote:remmie01 schreef op 25 januari 2022 om 14:20:
Hoe ik ook mijn best doe, ik begrijp de gedachte van deze mensen niet meer. De hele dag kan ik op Ziggo sport live volle stadions bekijken en Nederland zit dicht en mag nu bij gratie 1/3 open. Dit valt aan een normaal mens toch niet meer uit te leggen?
Peejay
Fan van PSV
Mister PSV
Brons PSV Netwerk Cup Indoor 2006
Brons PSV Netwerk Cup 2004 op 't veld
Uit: -
Vak: Noord - S
Forumreacties: 4.761
Reg.: 11 januari 2002
open/sluit de onderstaande quote:remmie01 schreef op 25 januari 2022 om 14:20:
Hoe ik ook mijn best doe, ik begrijp de gedachte van deze mensen niet meer. De hele dag kan ik op Ziggo sport live volle stadions bekijken en Nederland zit dicht en mag nu bij gratie 1/3 open. Dit valt aan een normaal mens toch niet meer uit te leggen?
Dit bericht is gewijzigd op 25 januari 2022, 14:57:52.
Ricardo Izecson Santos
Fan van PSV
Mister PSV
Fair Play Cup PSV Netwerk Cup 2006 op 't veld
Uit: Helmond
Forumreacties: 17.027
Reg.: 30 juni 2003
In Frankrijk is het maar heel beperkt. Als ik het goed heb maximaal 5000 toeschouwers en sowieso sinds enkele dagen 2G, ook voor de sporters zelf. Real Madrid en Chelsea hebben vanuit de UEFA ook al te horen gekregen dat de ongevaccineerde spelers in de Champions League niet mogen meespelen in de uitwedstrijden tegen PSG en Lille.
In Spanje is er wel publiek, al mogen de stadions daar ook niet vol zitten. Daar ligt het al sinds oktober op 60% capaciteit. De eerste weken van de competitie was er daar geen publiek welkom, toen er hier wel volle stadions waren.
Ricardo Izecson Santos
Fan van PSV
Mister PSV
Fair Play Cup PSV Netwerk Cup 2006 op 't veld
Uit: Helmond
Forumreacties: 17.027
Reg.: 30 juni 2003
romario4wethoudervanjuine
Fan van PSV
Mister PSV