Kleine1
Fan van PSV
Debutant Oranje
Uit: Tilburg
Vak: -
Forumreacties: 375
Reg.: 27 oktober 2019
Favoriete opstelling: geen
open/sluit de onderstaande quote:Skipper schreef op 24 januari 2022 om 16:41:
De rode kaart van Openda leek ook nergens op. Maar schijnbaar mag theatraal gedrag nu in Nederland, zolang je maar geen Getafe bent, want dan is het onsportief.
(Overigens vind ik het ook altijd bijzonder om te zien hoe theatraal Tadic zich laat vallen, maar vervolgens heel boos wordt als iemand het bij hem doet; "niets zo hypocriet als een Ajacied" zullen we maar zeggen)
Ricardo Izecson Santos
Fan van PSV
Mister PSV
Fair Play Cup PSV Netwerk Cup 2006 op 't veld
Uit: Helmond
Vak: Oost - X
Forumreacties: 17.027
Reg.: 30 juni 2003
open/sluit de onderstaande quote:tijn0 schreef op 12 februari 2022 om 20:39:
Hoezo is dit geen hands van Mwene?
Ik vind de regels maar knap waardeloos.
Skipper
Fan van PSV
Debutant Oranje
Forumreacties: 1.166
Reg.: 8 november 2019
Inderdaad, omdat hij van zijn eigen lichaam afkomt. Ik vind die regel ik echt belachelijk nu. Ik verbaasde mij ook over de overtreding op Gakpo in de eerste helft. De commentator zei dat Gakpo licht vastgehouden werd, maar ik heb blijkbaar de spelregel wijziging gemist dat je spelers licht vast mag houden. Als een PSVer dit zou doen zou ik het echt een oerdomme overtreding vinden.
shevchenko
Fan van PSV
Legende
Uit: Eindhoven
Vak: Noord - T
Forumreacties: 1.651
Reg.: 13 april 2006
open/sluit de onderstaande quote:Skipper schreef op 12 februari 2022 om 23:14:
Inderdaad, omdat hij van zijn eigen lichaam afkomt. Ik vind die regel echt belachelijk nu.
open/sluit de onderstaande quote:Skipper schreef op 12 februari 2022 om 23:14:
Ik verbaasde mij ook over de overtreding op Gakpo in de eerste helft. De commentator zei dat Gakpo licht vastgehouden werd, maar ik heb blijkbaar de spelregel wijziging gemist dat je spelers licht vast mag houden.
Gozebuyuk was weer heerlijk inconsequent bezig. Lichte overtredingen op het veld meteen fluiten en doen alsof er iets verschrikkelijks is gebeurd wat toch echt de laatste keer moet zijn. Alles in de zestien wegwuiven en meteen in z'n microfoontje schreeuwen (zal wel weer heel hard voetbalcontact voetbalcontact hebben geroepen zoals destijds bij Heerenveen - Ajax)... Bij buitenspel dacht ik toch dat we bij twijfel niet zouden vlaggen, maar ondanks dat Zahavi niet buitenspel staat wordt er direct gevlagd... Tja, dan hou je weinig vertrouwen over in de scheidsrechters en var na afgelopen weken...
BasArnhem
Fan van PSV
Basisspeler Oranje
Uit: Arnhem
Vak: Geen Seizoen Club Card
Forumreacties: 1.489
Reg.: 18 juli 2017
open/sluit de onderstaande quote:Ricardo Izecson Santos schreef op 12 februari 2022 om 20:44:
Omdat hij een PSV-shirt draagt Nee, omdat de bal eerst op zijn lichaam komt en daarna pas tegen zijn arm. Dat geldt niet als strafbaar hands.
Skipper
Fan van PSV
Debutant Oranje
open/sluit de onderstaande quote:BasArnhem schreef op 14 februari 2022 om 11:14:
open/sluit de onderstaande quote:Ricardo Izecson Santos schreef op 12 februari 2022 om 20:44:
Omdat hij een PSV-shirt draagt Nee, omdat de bal eerst op zijn lichaam komt en daarna pas tegen zijn arm. Dat geldt niet als strafbaar hands.
Ik weet niet of de spelregels daadwerkelijk zo zwart-wit zijn. Dat zou namelijk een vrijbrief zijn om de bal na contact met een ander lichaamsdeel met de hand "goed te leggen".
Volgens mij mag een scheidsrechter bij zijn interpretatie laten meewegen of de bal 'onverwachts' via een ander lichaamsdeel tegen de hand aan kwam, waarmee het niet opzettelijk is en er ook geen sprake is van voorwaardelijke opzet (zoals bijv. met je handen wijd opspringen bij een voorzet).
Ik heb het voorval met Mwene helaas niet gezien, maar vorig jaar scoorde Ihattaren in Waalwijk nadat hij de bal op deze manier per ongeluk tegen de hand had gekregen. Dat was, in mijn ogen terecht, een geldig doelpunt. Eerder dit seizoen kreeg Schuurs geen penalty tegen nadat de bal via zijn been tegen de hand kwam. Daar had ik wél mijn twijfels bij. Feit blijft dat de handsregel gewoon altijd voor interpretatie vatbaar zal blijven en het verschil tussen schouder en bovenarm is in sommige situaties net zo lastig vast te stellen als een bal wel/niet helemaal over de zijlijn.
Sommigen noemen dat de charme van het voetbal, ik vind het enorm irritant dat dit soort zaken het verschil kunnen maken tussen winst en verlies, tussen wel en niet kampioen worden.
Albert Trestena
Fan van PSV
Legende
Uit: Hillegom
Forumreacties: 2.818
Reg.: 26 april 2007
Favoriete opstelling: 4-3-3
Als psv slim is, gaan ze een klacht indienen tegen de knvb. Bij valencia-barca was een zelfde moment met de bal wel of niet over de lijn. Dan denk je de var heeft het nu anders beslist, dat kan, maar daar heeft de scheidsrechter uiteindelijk beslist dat de bal uit is. Terwijl makkelie juist zei, dat hij dan niet meer hoeft te kijken, maar deze scheidsrechter gaat wel zelf kijken. Als straks dit de beslissing wordt van wel of geen titel. Dan kan psv niet meer klagen, nu kan het nog wel. Laat ze maar een externe onderzoek doen, bij ajax zijn ze toch al bekend met externe onderzoeken.
Skipper
Fan van PSV
Debutant Oranje
Die van Openda vond ik ook 100% een penalty. Als deze overtreding op het middenveld gemaakt zou worden, zou er zeker voor gefloten zijn.
Voor wat betreft de bal over de lijn: het is wel goed om het aan te kaarten bij de KNVB zodat het in de toekomst niet gebeurt, maar een klacht indienen gaat weinig zin hebben. De KNVB gaat de beslissing nooit terugdraaien.
Albert Trestena
Fan van PSV
Legende
Tsja, er was wel even een duwtje eerst, maar het lijkt dat het gaat om het blok van een speler die stil staat en achterop gelopen wordt. Dat is compleet onbegrijpelijk. Dan kun je als verdediger gewoon tegen je tegenstander aanrennen en gaan liggen.
Deze zoveelste dwaling kan uiteindelijk heel goed de beslissing tussen veilig of niet betekenen voor Fortuna.
Hopelijk was dit de wekelijkse dwaling weer voor dit weekend.
BasArnhem
Fan van PSV
Basisspeler Oranje
Uit: Arnhem
Vak: Geen Seizoen Club Card
Forumreacties: 1.489
Reg.: 18 juli 2017
Als we hier inderdaad goals om gaan afkeuren, dan is het einde zoek. Fortuna is goed genaaid afgelopen weekend. Zeker voor een ploeg die de elk punt keihard nodig heeft, is het zuur om er zo af te gaan, met ook nog 2 ballen tegen de lat in de tweede helft.
Verder weinig voetbal gezien. Ik zag enkel in de Gelderse derby een elleboogstoot van Vet (NEC) die niet werd bestraft en aan de 4-1 zat toch wel een behoorlijke buitenspel-lucht. Bij deze momenten was de wedstrijd echter al lang en breed beslist.
Albert Trestena
Fan van PSV
Legende
Ricardo Izecson Santos
Fan van PSV
Mister PSV
Ik had in het stadion het gevoel dat PSV een penalty had moeten krijgen vanwege hands (met rood als gevolg ook), maar daar heb ik de beelden nog niet van gezien. Maar als je die treffer van AZ ziet.... Een duidelijke handsbal, maar uiteraard fluit Nijhuis alleen als iemand commentaar geeft op hem. En de VAR durft ook niet meer in te grijpen.
Albert Trestena
Fan van PSV
Legende
open/sluit de onderstaande quote:Ricardo Izecson Santos schreef op 06 maart 2022 om 17:55:
Ik had in het stadion het gevoel dat PSV een penalty had moeten krijgen vanwege hands (met rood als gevolg ook), maar daar heb ik de beelden nog niet van gezien. Maar als je die treffer van AZ ziet.... Een duidelijke handsbal, maar uiteraard fluit Nijhuis alleen als iemand commentaar geeft op hem. En de VAR durft ook niet meer in te grijpen.
shevchenko
Fan van PSV
Legende
open/sluit de onderstaande quote:Ricardo Izecson Santos schreef op 06 maart 2022 om 17:55:
Ricardo Izecson Santos
Fan van PSV
Mister PSV
Net de samenvatting gezien bij de NOS. Inderdaad penalty + rood. Je weet ook wel genoeg als de NOS het uitgebreid in de samenvatting op gaat nemen en het meerdere keren herhaald.
Die handsbal van AZ... Scheelt wel dat zelfs Nijhuis nu aangeeft dat het een fout is en het doelpunt afgekeurd had moeten worden
shevchenko
Fan van PSV
Legende
open/sluit de onderstaande quote:Ricardo Izecson Santos schreef op 06 maart 2022 om 19:42:
Die handsbal van AZ... Scheelt wel dat zelfs Nijhuis nu aangeeft dat het een fout is en het doelpunt afgekeurd had moeten worden
PSV Forum » Nederlandse competities » VAR